Miksi helluntailaiset levittelevät harhaoppeja?

vain-Jumala-on-Jumala

Kolminaisuusoppi on yksi pahimmista harhaopeista helluntailiikkeessä. Siinä on Jumala ilmoittanut itsensä kolmen persoonan kautta (siinä heidän yhteisessä uskontunnustuksessa). Ei voi muuta kuin ihmetellä, että kuka mahtaa olla se neljäs persoona joka ilmoittaa itsensä kolmen persoonan kautta.

Raamattua lukemalla ja oikaisemalla huonoja käännöskohtia alkuteksteistä, selviää että Jumala on vain yksi... ei kaksi taikka kolme, saatikka sitten neljä.

Tärkein käsky on yhä Raamatussa ja juutalaisille se, että "JHVh meidän Jumalamme, JHVH on yksi". Sen tunnusti jopa Jeesus. Hän ei ole yksi Jumala muiden epäjumalien rinnalla, vaan ainut totinen Jumala. Muut jumalat ovat ainoastaan "niin sanottuja" jumalia, ja Jeesus on Jumalan Poika.

63

963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunhankyselen

      Entä PyhäHenki? Eikös ne ole kaikki yksi ja sama? Ei kolme vaan yksi?

      • vain-Jumala-on-Jumala

        Pyhä henki on Jumalan voimavaikutus eikä mikään persoona. Kun Jumala toimii pyhä henki toimii, ilman että pyhä henki on persoona. Pyhä henki personoidaan Raamatun kertomuksissa koska silloin kun Jumala toimii pyhä henki liikkuu.

        Se että siitä hengestä luullaan käytettävän Raamatussa persoonapronomineja, niin se ei todista että se on persoona. Katsokaa kreikankielen alkuteksteistä asiaa, niin näette että kyse on demonstratiivipronomineista.

        Aurinko, kuuta ja tähtiä personoidaan myös, ilman että ne ovat persoonia. Kun Raaamattu sanoo, että "pyhä henki murehtii", niin se ei tietenkään tarkoita että se on persoona personoimisen takia, vaan se murhe on vittaus siihen, että Jumala ei voi toimia voimavaikutuksensa kautta siellä/täällä/jossakin moninaisten syntien takia. Lukekaa se kontekstissaan niin asia selkenee.

        Ja mitä tulee Jeesukseen, niin hän on Jumalan poika, eikä sama Jumala jonka oma hän on. Häntä ei kutsuta kertaakaan teksteissä Jumala-pojaksi, vaan Jumalan pojaksi, useita kymmeniä kertoja.

        Ovatko ne kaikki yksi ja sama? Eipä tietenkään. Jos uskot että ovat, viittaa minulle Raamatusta niiden jakeiden kautta jotka asiaa puoltavat, niin katsotaan saitko sen todistettua, että ovat yksi ja sama Jumala. Eivät ole edes mitään yhden ja saman olemuksen ilmenemismuotoja.


      • TiedoksiSnSynagoogalle

        Aloittaja kieltää sekä Jeesuksen että Pyhän Hengen olevan Jumalasta lähtöisiä, eli Jumalan yhden pyhen kolminaisuuden ilmentymiä.

        Tässä hänen satanistinen sanomansa "suomennettuna". Tämä on areiolaisten eli kolminaisuusopin kieltäjien tarkoitus.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Areiolaisuus :

        "Areiolaisuus oli varhaiskristillinen, erityisesti 300-luvulla vaikuttanut Jumalan kolminaisuutta koskenut oppi, joka tuomittiin harhaoppiseksi. Areiolaisen suuntauksen perustajana voidaan pitää aleksandrialaista presbyteeriä nimeltä Areios, josta oppi on saanut nimensä. Areiolaisuutta koskenut kiista oli varhaisen kirkon merkittävimpia teologisia ongelmia.[1][2]

        Areiolaisten mukaan Kristus eli kolminaisuuden toinen persoona Poika ei ollut samaa olemusta kuin Isä.[3] He myös kielsivät Kristuksen iankaikkisuuden eli sen, että tämä olisi "Isästä iankaikkisuudessa syntynyt”, ja katsoivat tämän olevan Jumalan ensimmäinen luomus.[2] Täten areiolaiset käytännössä kielsivät Jeesuksen jumaluuden. Areiolaisuus perustui Areioksen pyrkimykseen saattaa perinteinen kolminaisuusoppi sopusointuun platonilaisen teologian kanssa. Tämän vuoksi Areios määritteli, että vain Isä on transsendenttinen Jumala, kun taas Poika oli Logos, joka vastasi platonilaista demiurgia.[4]"

        Athanasioksen uskontunnustus areiolaisuutta vastaan:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus

        Helluntailaiset itse selittävät syntynsä muka 1800-luvun lopun herätyksistä USA:ssa. Kyseessä on valhe. Tätä nimitystä "helluntailaiset" he alkoivat tuolloin käyttää, mutta he ovat kyllä kulkeneet kristinuskon rinnalla jo vuosisatoja, lähes 2000 vuotta, pyrkien opeillaan häiritsemään ja hävittämään kristittyjen uskoa. Lutherin aikaan heistä käytettiin nimitystä "anabaptistit" (uudelleenkastajat).

        Johannes 10:24-39
        24 Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet Kristus, niin sano se meille suoraan."
        25 Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.
        26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
        27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        30 Minä ja Isä olemme yhtä."

        31 Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
        32 Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"

        33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".
        34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
        36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?

        37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
        38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."
        39 Niin he taas tahtoivat ottaa hänet kiinni, mutta hän lähti pois heidän käsistänsä.
        .


      • Enseollutminä
        vain-Jumala-on-Jumala kirjoitti:

        Pyhä henki on Jumalan voimavaikutus eikä mikään persoona. Kun Jumala toimii pyhä henki toimii, ilman että pyhä henki on persoona. Pyhä henki personoidaan Raamatun kertomuksissa koska silloin kun Jumala toimii pyhä henki liikkuu.

        Se että siitä hengestä luullaan käytettävän Raamatussa persoonapronomineja, niin se ei todista että se on persoona. Katsokaa kreikankielen alkuteksteistä asiaa, niin näette että kyse on demonstratiivipronomineista.

        Aurinko, kuuta ja tähtiä personoidaan myös, ilman että ne ovat persoonia. Kun Raaamattu sanoo, että "pyhä henki murehtii", niin se ei tietenkään tarkoita että se on persoona personoimisen takia, vaan se murhe on vittaus siihen, että Jumala ei voi toimia voimavaikutuksensa kautta siellä/täällä/jossakin moninaisten syntien takia. Lukekaa se kontekstissaan niin asia selkenee.

        Ja mitä tulee Jeesukseen, niin hän on Jumalan poika, eikä sama Jumala jonka oma hän on. Häntä ei kutsuta kertaakaan teksteissä Jumala-pojaksi, vaan Jumalan pojaksi, useita kymmeniä kertoja.

        Ovatko ne kaikki yksi ja sama? Eipä tietenkään. Jos uskot että ovat, viittaa minulle Raamatusta niiden jakeiden kautta jotka asiaa puoltavat, niin katsotaan saitko sen todistettua, että ovat yksi ja sama Jumala. Eivät ole edes mitään yhden ja saman olemuksen ilmenemismuotoja.

        Niin tuota, ku Mulla on se käsitys ollut, ettei helluntailaiset jää pijä pyhhäähenkeä persoonana.


      • Jumalan-Pete
        Enseollutminä kirjoitti:

        Niin tuota, ku Mulla on se käsitys ollut, ettei helluntailaiset jää pijä pyhhäähenkeä persoonana.

        Ja silti heistä monet rukoilevat ja ylistävät pyhää henkeä, vaikka kukaan ei tee sitä Raamatussa. Vain tämän päivän höynäytetyt sitä tekevät. Näin etenkin uuskarismaattissa seuroissa.


      • TarkkaTarkistaja
        Jumalan-Pete kirjoitti:

        Ja silti heistä monet rukoilevat ja ylistävät pyhää henkeä, vaikka kukaan ei tee sitä Raamatussa. Vain tämän päivän höynäytetyt sitä tekevät. Näin etenkin uuskarismaattissa seuroissa.

        "Tässä oon su nedessäsi läpivalaisussasi. Tahdon antaa itseni heittäytyä varaasi.
        Auta mua Pyhä Henki luovuttamaan kaikkeni. Ilman sua en tahdo elää hetkeäkään."

        Onko sinulla kaipausta Pyhää Henkeä kohtaa? Jeesus tarvitsi Häntä. Opetuslapset tarvitsivat Häntä, Jeesus ilmoitti sen heille. Tarvitsetko sinä Häntä? Kuka Hän on Raamatun mukaan?
        Herra Jumala, Henki, ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa.

        https://www.youtube.com/watch?v=0o5B4OHKVBc

        Jeesus tule ja täytä lampaasi läsnäolollasi
        https://www.youtube.com/watch?v=u7brHHqEvn4

        https://www.youtube.com/watch?v=8uzHllthcKo
        https://www.youtube.com/watch?v=HTbJmCTqgkg&list=PLi7jEYVXPCMvQy9FMptYZ2UKXymxvzvIn

        Loukkaako nämä laulut sinua? Jos loukkaa, sinun tulee tarkistaa suhteesi Jeesukseen Kristukseen.


      • Rukoillaanrukoillaan
        TarkkaTarkistaja kirjoitti:

        "Tässä oon su nedessäsi läpivalaisussasi. Tahdon antaa itseni heittäytyä varaasi.
        Auta mua Pyhä Henki luovuttamaan kaikkeni. Ilman sua en tahdo elää hetkeäkään."

        Onko sinulla kaipausta Pyhää Henkeä kohtaa? Jeesus tarvitsi Häntä. Opetuslapset tarvitsivat Häntä, Jeesus ilmoitti sen heille. Tarvitsetko sinä Häntä? Kuka Hän on Raamatun mukaan?
        Herra Jumala, Henki, ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa.

        https://www.youtube.com/watch?v=0o5B4OHKVBc

        Jeesus tule ja täytä lampaasi läsnäolollasi
        https://www.youtube.com/watch?v=u7brHHqEvn4

        https://www.youtube.com/watch?v=8uzHllthcKo
        https://www.youtube.com/watch?v=HTbJmCTqgkg&list=PLi7jEYVXPCMvQy9FMptYZ2UKXymxvzvIn

        Loukkaako nämä laulut sinua? Jos loukkaa, sinun tulee tarkistaa suhteesi Jeesukseen Kristukseen.

        Herran Jeesuksen Kristuksen tunteva Jeesuksen oma voi rukoilla Pyhää Henkeä ja Isää koska Hän tuntee Jeesuksen, että Hän on Henki ja Sana, ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa. Pyhää Henkeä rukoileva uskova rukoilee itse asiassa Herraa Jeesusta Kristusta ja hän TIETÄÄ SEN.


      • persoona.on
        vain-Jumala-on-Jumala kirjoitti:

        Pyhä henki on Jumalan voimavaikutus eikä mikään persoona. Kun Jumala toimii pyhä henki toimii, ilman että pyhä henki on persoona. Pyhä henki personoidaan Raamatun kertomuksissa koska silloin kun Jumala toimii pyhä henki liikkuu.

        Se että siitä hengestä luullaan käytettävän Raamatussa persoonapronomineja, niin se ei todista että se on persoona. Katsokaa kreikankielen alkuteksteistä asiaa, niin näette että kyse on demonstratiivipronomineista.

        Aurinko, kuuta ja tähtiä personoidaan myös, ilman että ne ovat persoonia. Kun Raaamattu sanoo, että "pyhä henki murehtii", niin se ei tietenkään tarkoita että se on persoona personoimisen takia, vaan se murhe on vittaus siihen, että Jumala ei voi toimia voimavaikutuksensa kautta siellä/täällä/jossakin moninaisten syntien takia. Lukekaa se kontekstissaan niin asia selkenee.

        Ja mitä tulee Jeesukseen, niin hän on Jumalan poika, eikä sama Jumala jonka oma hän on. Häntä ei kutsuta kertaakaan teksteissä Jumala-pojaksi, vaan Jumalan pojaksi, useita kymmeniä kertoja.

        Ovatko ne kaikki yksi ja sama? Eipä tietenkään. Jos uskot että ovat, viittaa minulle Raamatusta niiden jakeiden kautta jotka asiaa puoltavat, niin katsotaan saitko sen todistettua, että ovat yksi ja sama Jumala. Eivät ole edes mitään yhden ja saman olemuksen ilmenemismuotoja.

        Kyllä Pyhä Henki on persoona, koska Jeesuskin käytti Pyhästä Hengestä sanaa HÄN.


    • Ristin.Sotilas

      Alottaja on kerettiläinen kyykäärmeen sikiö Helvetin lapsi Perkeleen palvelija saatananpalvoja perverssi.

      • Aloittaja on siis ei-helluntainen uskonharhainen, kun sinä puolestasi hienovaraisesti ilmaiset tuota kristillistä lähimmäisenrakkautta.


      • vain-Jumala-on-Jumala

        Minä nimenomaan olen helluntailainen, mutta vain paperilla. Jopa jäsenkortti on tallella. Aihepiirinä ei siis keskustelun aloituksessa ollut kyse mistään yksityishenkilöstä, vaan aihepiirinä oli helluntaiseurakunnissa vellovat harhaopit. Niistä olisin toivonut saada mielipiteitä, ja tietoja siitä miksi niitä puolustatte, sekä mitkä ne jakeet ovat Raamatussa jotka puoltavat ajatusta että "Jumala on ilmoittanut itsensä kolmen peroonan kautta".


      • vain-Jumala-on-Jumala kirjoitti:

        Minä nimenomaan olen helluntailainen, mutta vain paperilla. Jopa jäsenkortti on tallella. Aihepiirinä ei siis keskustelun aloituksessa ollut kyse mistään yksityishenkilöstä, vaan aihepiirinä oli helluntaiseurakunnissa vellovat harhaopit. Niistä olisin toivonut saada mielipiteitä, ja tietoja siitä miksi niitä puolustatte, sekä mitkä ne jakeet ovat Raamatussa jotka puoltavat ajatusta että "Jumala on ilmoittanut itsensä kolmen peroonan kautta".

        Senverran vaan, että se on juurikin sama mitä raamatussa sanotaan, se kun ei ole minkään jumalan sanaa, vaan ihan poliittisista syistä kasattua fiktiota.


      • he-ma kirjoitti:

        Aloittaja on siis ei-helluntainen uskonharhainen, kun sinä puolestasi hienovaraisesti ilmaiset tuota kristillistä lähimmäisenrakkautta.

        Hän on kirjoituksestaan päätellen mahdollisesti Jehovan todistaja, siis ei-kristitty


    • Vietäthän.joulua

      Hyvää joulua hippiäinen.

    • Totinen.Jumala.ja.iankai

      Matt. 1:23, Kolos. 1. ja Hebr. 1 kannattaisi lukea tarkemmin. Jeesus on Jumala niiden mukaan.

    • Kiitti.Sanasta

      Luin luvut. Moniulotteiset totuudet aukesivat entisestään. Kiitos.

    • kaksieikolmeeikäneljä

      Jumala loi ihmisen kuvakseen kaltaisekseen, mieheksi ja naiseksi hän heidät loi = kaksi,
      Sana ja Henki = kaksi = yksi Jumala.

      Siis Jumala = Sana ja Henki ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa (1 Tim 3:16, Joh 1:1,14 jaFfil 2. luku.

    • älkäätippuko

      Täällä on taas kaikki tuulimyllyn lämmitäjätkin paikalla omine juttuineen.

    • totuus_voittaa

      "Miksi helluntailaiset levittelevät harhaoppeja?"

      Vastaus on yksinkertainen: siksi että he eivät usko Jumalaa itseään, eikä Jeesusta, apostoleista puhumattakaan.

      Apostoli Paavali:

      "meillä on VAIN YKSI Jumala, Isä"
      ja "vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)

      Helluntaiseurakunnat:

      "On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."

    • lähetystä

      Raamatusta

      Tuomas sanoi Jeesusta Jumalakseen.
      Joh 20
      27. Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
      28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
      29. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

      Jeesus on Isässä ja iankaikkinen Jumala.Isä on Jeesusta suurempi, kuten Jeesus opettaa ja silti Hän ja Isä ovat yhtä.Jeesus on Isässä ja Isä Pojassa.Joka on nähnyt Jeesuksen on nänhyt Isän.Jeesus istuu valtaistuimella Isän oikealla puolella.

      Biblia 1776

      Johanneksen evankeliumi 14
      8 Philippus sanoi hänelle: Herra, osoita meille Isä, niin me tyydymme.

      14:9 Jesus sanoi hänelle: minä olen niin kauvan aikaa teidän tykönänne, ja et sinä minua tunne? Philippus, joka näki minun, hän näki myös Isän: kuinka siis sinä sanot: osoita minulle Isä?

      14:10 Etkös usko minun olevan Isässä ja Isän minussa? Ne sanat, jotka minä teille puhun, en minä itsestäni puhu: mutta Isä, joka minussa on, hän tekee työt.

      14:11 Uskokaat minua, että minä olen Isässä ja Isä on minussa; mutta jos ei, niin töiden tähden uskokaat minua.

      14:12 Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka uskoo minun päälleni, ne työt, joita minä teen, hän on myös tekevä, ja suurempia, kuin ne ovat, on hän tekevä; sillä minä menen Isäni tykö.

      14:13 Ja mitä ikänä te anotte minun nimeeni, sen minä teen: että Isä kunnioitettaisiin Pojan kautta.

      http://www.kotipetripaavola.com/JeesuseioleIsa.html

      • totuus_voittaa

        "Tuomas sanoi Jeesusta Jumalakseen."

        Jeesus sanoi kuka on Tuomaan Jumala. (Joh 20:17)

        Kuka siis on Tuomaan Jumala kun Jeesus sanoo että Isä on "Minun Jumalani ja TEIDÄN Jumalanne" (Joh 20:17)

        Ei Tuomaalla voi olla muuta Jumalaa kuin mitä Jeesus sanoo.

        Jeesus sanoo: "uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun" (Joh 14:1)

        Tuomas uskoi Jumalaan ja Herraan Jeesukseen.

        Jeesus ei missään sano että uskokaa minun olevan Jumala.

        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumala Poika" (Joh 10:36)

        Tätä eivät "kristityt" usko.


      • kukarakastienemmän
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Tuomas sanoi Jeesusta Jumalakseen."

        Jeesus sanoi kuka on Tuomaan Jumala. (Joh 20:17)

        Kuka siis on Tuomaan Jumala kun Jeesus sanoo että Isä on "Minun Jumalani ja TEIDÄN Jumalanne" (Joh 20:17)

        Ei Tuomaalla voi olla muuta Jumalaa kuin mitä Jeesus sanoo.

        Jeesus sanoo: "uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun" (Joh 14:1)

        Tuomas uskoi Jumalaan ja Herraan Jeesukseen.

        Jeesus ei missään sano että uskokaa minun olevan Jumala.

        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumala Poika" (Joh 10:36)

        Tätä eivät "kristityt" usko.

        >>>Jeesus sanoo: "Minä olen Jumala Poika" (Joh 10:36)
        Tätä eivät "kristityt" usko.<<<

        Minä uskon, että Jeesus on Jumala ja Poika.

        Voisitko sinä vastata sinulle aikaisemmin monta kertaa esitettyihin kysymyksiin:

        Jeesus sanoi, ettei kenelläkään ole sen suurempaa rakkautta kuin että HÄN ANTAA oman HENKENSÄ ystäviensä edestä. Kumpi siis rakasti enemmän: Jumala vai Jeesus?

        Jumala rakasti ihmisiä mutta Jeesus antoi Henkensä ihmisten puolesta.

        Miksi Jumala lähetti toisen kuolemaan ja pelastamaan ihmiskuntaa mikäli Hän rakasti ihmisiä enemmän kuin Poika?

        Miksi Jumala ei tullut itse pelastamaan ihmiskuntaa?


      • kukaherättilasaruksen
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Tuomas sanoi Jeesusta Jumalakseen."

        Jeesus sanoi kuka on Tuomaan Jumala. (Joh 20:17)

        Kuka siis on Tuomaan Jumala kun Jeesus sanoo että Isä on "Minun Jumalani ja TEIDÄN Jumalanne" (Joh 20:17)

        Ei Tuomaalla voi olla muuta Jumalaa kuin mitä Jeesus sanoo.

        Jeesus sanoo: "uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun" (Joh 14:1)

        Tuomas uskoi Jumalaan ja Herraan Jeesukseen.

        Jeesus ei missään sano että uskokaa minun olevan Jumala.

        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumala Poika" (Joh 10:36)

        Tätä eivät "kristityt" usko.

        Sitten pohdimme seuraavaa sinulle monta kertaa esitettyä kysymystä:

        Kuka Herätti lasaruksen kuolleista? (Joh 11:1-44).
        Jeesus seisoo haudan ulkopuolella ja puhuu Isälle.
        Jeesus huutaa vainajalle hautaan: "Lasarus, tule ulos!"
        Lasarus, joka oli ollut kuolleena yli kolme päivää, tuli yksin ulos haudasta.

        Tässä esiintyy siis Isä ja Poika yhteistyössä Lasaruksen kuolleista herättäjänä.

        Kysymys kuuluu: kuka meni hautaan herättämään Lasaruksen mätänemistilassa olevan ruumiin kuolleista? Isä oli taivaassa, Poika seisoi haudan ulkopuolella.

        Ketä jumaluuden kolmesta persoonasta tässä kertomuksessa ei mainita? Olisiko mahdollista, että Hän, jota ei mainita, meni hautaan ja herätti lasaruksen kuolleista? Mutta jos Hän teki sen, miksi Raamattu kertoo, että Jeesus herätti Lasaruksen kuolleista? Miksi Raamattu antaa Jeesukselle kunnian toisen tekemästä ihmeestä? (Joh 11:45-47, 12:1, 9, 17).

        Sinä ajattelet, että Jumala herätti Lasaruksen kuolleista koska Raamattu todistaa, että Jumala oli Jeesuksen kanssa (Apt 10:38). Niin, uskomme, että Jumala oli Jeesuksen kanssa ja teki Jeesuksen tekemät ihmeet. Eihän ne muuten olisi olleet mahdollisia (Joh 3:2). Miksi sitten Raamattu ei anna kunniaa Hänelle, joka meni sinne hautaan ja herätti Lasaruksen kuolleista? Miksi Raamattu antaa Jeesukselle kunnian niin suuresta ihmeestä kuin mätänemistilassa olevan ruumiin kuolleista herättämisestä? Jumala todistaa, ettei Hän anna kunniaansa kenellekään toiselle?

        Jesaja:42:8 "Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille."

        Eikö Lasaruksen kuolleista herättäminen ollut Jumalan teko? Miksi Jeesus sai kunnian Jumalan teoista! Miten sovellat nämä oppiisi?

        Joh 5:19 "Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee."

        Jos sanot, ettei kukaan mennyt Lasaruksen hauttan, miten mätänemistilassa oleva ruumis voi tulla eläväksi ilman kenekään siihen koskematta ja sille mitään tekemättä?

        Koska esiinnyt Raamattua hyvin tuntevana, sinulla ei lienen vaikeuksia selittää näitä asioita Raamatulla. Kuka oli tämä jumaluuden persoona, joka heätti Lasaruksen kuolleista? Jos Hän oli Jumala, miksi Hän ei saanut siitä kunniaa ja miksi Häntä ei edes mainita?

        Eikös tämä ole aika merkillistä? Se vaatii selityksen joka perustuu Raamattuun.


      • kukaherättilasaruksen
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Tuomas sanoi Jeesusta Jumalakseen."

        Jeesus sanoi kuka on Tuomaan Jumala. (Joh 20:17)

        Kuka siis on Tuomaan Jumala kun Jeesus sanoo että Isä on "Minun Jumalani ja TEIDÄN Jumalanne" (Joh 20:17)

        Ei Tuomaalla voi olla muuta Jumalaa kuin mitä Jeesus sanoo.

        Jeesus sanoo: "uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun" (Joh 14:1)

        Tuomas uskoi Jumalaan ja Herraan Jeesukseen.

        Jeesus ei missään sano että uskokaa minun olevan Jumala.

        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumala Poika" (Joh 10:36)

        Tätä eivät "kristityt" usko.

        Jotta saisimme tähän asiaan vähän selvyyttä ja koska sinä et ole koskaan aikaisemmin kyennyt selittämään tätä mysteeriä, minä autan sinua.

        Jeesus siis herätti Lasaruksen kuolleista. Jeesus tekee Isän teot ja Isä tekee Pojan teot.
        ISÄ HERÄTTÄÄ KUOLLEITA JA POIKA HERÄTTÄÄ KUOLLEITA.

        Joh 5:19-21 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee. Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee; ja hän on näyttävä hänelle suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette. Sillä NIIN KUIN ISÄ HERÄTTÄ KUOLLEITA JA TEKEE ELÄVIKSI, NIIN MYÖS POIKA TEKEE ELÄVIKSI, ketkä hän tahtoo.

        Aletaan järkeilemään Lasaruksen kuolleista herättämisasiaa päättelemällä näin:

        Voisiko olla niin, että sama persoona, joka on luonut ihmisen ruumiin, meni kalliohautaan ja poisti Lasaruksen ruumiista mätänemistilan aiheuttamat vahingot ja palautti Lasaruksen sielun ruumiiseen. Voisiko olla niin, että Lasaruksen ruumiin alkuperäinen valmistaja olisi ollut siellä haudassa herättämässä Lasarusta? Kuka Hän on? Jumala aivan varmasti!

        Saarnaaja 12:7 "Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin." Jumala oli siis antanut Lasarukselle hengen. Kuka muu kuin Jumala voi sen palauttaa takaisin ruumiiseen?

        1.Moos:2:7 "Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu." Ihmisen henki on siis Jumalasta ja ihmisestä tuli elävä sielu Jumalan annettua sille elämä. Kuka muu kuin Jumala voi palauttaa sielun ihmisen ruumiiseen?

        Job:33:4 "Jumalan henki on minut luonut, ja Kaikkivaltiaan henkäys elävöittää minut."
        Olisiko niin, että Jumalan Henki, Pyhä Henki, Lasaruksen ruumiin alkuperäinen valmistaja, oli siellä Lasaruksen haudassa herättämässä Lasarusta? Silloin Pyhä Henki on Jumala, joka herätti Lasaruksen, Raamatun kokonaisilmoituksen mukaan.

        Mutta jos Jumalan Henki ei sitä tehnyt, KUKA TEKI SEN? Selitä Raamatulla jos olet eri mieltä?


      • mnoi98
        kukaherättilasaruksen kirjoitti:

        Jotta saisimme tähän asiaan vähän selvyyttä ja koska sinä et ole koskaan aikaisemmin kyennyt selittämään tätä mysteeriä, minä autan sinua.

        Jeesus siis herätti Lasaruksen kuolleista. Jeesus tekee Isän teot ja Isä tekee Pojan teot.
        ISÄ HERÄTTÄÄ KUOLLEITA JA POIKA HERÄTTÄÄ KUOLLEITA.

        Joh 5:19-21 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee. Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee; ja hän on näyttävä hänelle suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette. Sillä NIIN KUIN ISÄ HERÄTTÄ KUOLLEITA JA TEKEE ELÄVIKSI, NIIN MYÖS POIKA TEKEE ELÄVIKSI, ketkä hän tahtoo.

        Aletaan järkeilemään Lasaruksen kuolleista herättämisasiaa päättelemällä näin:

        Voisiko olla niin, että sama persoona, joka on luonut ihmisen ruumiin, meni kalliohautaan ja poisti Lasaruksen ruumiista mätänemistilan aiheuttamat vahingot ja palautti Lasaruksen sielun ruumiiseen. Voisiko olla niin, että Lasaruksen ruumiin alkuperäinen valmistaja olisi ollut siellä haudassa herättämässä Lasarusta? Kuka Hän on? Jumala aivan varmasti!

        Saarnaaja 12:7 "Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin." Jumala oli siis antanut Lasarukselle hengen. Kuka muu kuin Jumala voi sen palauttaa takaisin ruumiiseen?

        1.Moos:2:7 "Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu." Ihmisen henki on siis Jumalasta ja ihmisestä tuli elävä sielu Jumalan annettua sille elämä. Kuka muu kuin Jumala voi palauttaa sielun ihmisen ruumiiseen?

        Job:33:4 "Jumalan henki on minut luonut, ja Kaikkivaltiaan henkäys elävöittää minut."
        Olisiko niin, että Jumalan Henki, Pyhä Henki, Lasaruksen ruumiin alkuperäinen valmistaja, oli siellä Lasaruksen haudassa herättämässä Lasarusta? Silloin Pyhä Henki on Jumala, joka herätti Lasaruksen, Raamatun kokonaisilmoituksen mukaan.

        Mutta jos Jumalan Henki ei sitä tehnyt, KUKA TEKI SEN? Selitä Raamatulla jos olet eri mieltä?

        Toteamme siis, että Lasaruksen kuolleista herättämisessä oli koko jumaluus mukana.

        1. Jeesus haudan ulkopuolella.
        2. Jeesus puhuu Isälle.
        3. Pyhä Henki menee kalliohautaan ja korjaa Lasaruksen ruumin mätänemistilan ja palauttaa Lasaruksen hengen ja sielun ruumiiseen.

        Näin tässä tapauksessa kävi niin kuin luomisessakin - Jumala sanoi ja tapahtui niin.
        Siis, Jumala. Sana ja Pyhä Henki tekijänä. Kaikki Jumalan teot ovat siis Pyhä Henki tehnyt.
        Niin myös Lasaruksen tapauksessa. Pyhä Henki herätti Lasaruksen kuolleista. Ja koska Pyhä Henki on ihmisen ruumiin alkuperäinen valmistaja, Hän voi korjata sen vaikka se olisi jo maaksi muuttunut. Sillä Jumala otti ihmisen ruumiin raaka-aineet maasta ja loi siitä ihmisen. Silloin Hän voi korjata ruumiin vaikka sille olisi tapahtunt mitä tahansa.

        Tässä tulemme teologiseen ongelmaan, nimittäin siinä tapauksessa jos Pyhä Henki ja Jeesus Kristus ei ole Jumala. Ongelma tulee siinä, että olemme todenneet Raamatun Sanasta, että Jeesus seisoi haudan ulkopuolella, ei mennyt hautaan. Mutta Pyhä Henki meni hautaan herättämään lasarusta. Olemme myös todenneet että Jumala oli Jeesuksen kanssa ja teki Jeesuksen tekemät ihmeet. Silloin Pyhä Henki on Jumala joka herätti Lasaruksen kuolleista.

        Ongelma tulee siinä, että miksi Jeesus sai kunnian Lasaruksen kuolleista herättämisestä? Miksi Jeesus sai ja saa kaiken kunnian Jumalan teoista? Jumala ei jaa kunniaansa kenenkään toisen kanssa.

        Huomaa, että ihmisenkin luomisessa oli Sana, Jeesus Kristus, mukana. Muussa tapauksessa Raamttu on ristiriitainen Kirja eikä se voi olla Jumalan Sanaa. Kaikki, mikä on syntynyt, mikä on luotu, on luotu Jumalan Sanalla ja Sanan kautta Sanaan. Ilman Häntä ei ole syntynyt mitään mikä on syntynyt. Näin todistaa Johannes Joh 1. luvussa.

        Ihmisen luomisessa Jumalan suustä lähti Sana. Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme kaltaiseksemme." Tämä Jumalan Sana on lihaan tullut Herra Jeesus Kristus.

        Jumalan kanssa luomisessa ei ollut ketään Häntä auttamassa.Jumala oli yksin kaikessa luomisessaan.

        Jesaja:44:24 "Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, joka on valmistanut sinut hamasta äidin kohdusta: Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan - kuka oli minun kanssani? -"


    • raamaqttu.riittää

      Riittää kun uskomme että Jeesus on Jumalan Poika, samaa olemusta kuin Isä, asuihan Hänessä jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti.
      Meille on ilmoitettu että Pyhä Henki on kuin tuuli, sen vaikutus tuntuu, uskoville on luvattu armolahjoja Pyhän Hengen kautta, tämä sama on meillä Puolustajana ja ohjaajana.

      Ei meidän tarvitse riidellä jostakin mitä emme paremmin tiedä, riittää kun uskomme mitä meille on ilmoitettu! Jumaluus on yksi, Jeesus on yhtä, ei yksi, Isän kanssa. Jumaluudessa ei ole riitaa vaan se toimii yhtenä.

      Pakanauskonnoissa jumalat riitelee, kristinuskossa on sama jos ylistää Jeesusta tai Isää, ei se aiheuta ongelmia muille kuin sellaisille jotka eivät halua kumartaa Poikaa vielä, vaan odottavat sitä hetkeä jolloin kaikki notkistavat polvensa Hänen edessään.

      Se että Jeesusta halvennetaan ja yritetään tehdä vaikkapa vain ihmiseksi, perustuu siihen, että ei haluta tunnustaa että Jumala antoi oman poikansa ja että se on ainoa tie pelastukseen.

      Pojan halventajat yleensä korostavat muuta pelastuksen tietä, esimerkiksi hyvien tekojen kautta.

      Hengen halveksijat eivät rukoile armolahjoja!

      • totuus_voittaa

        "Ei meidän tarvitse riidellä jostakin mitä emme paremmin tiedä, riittää kun uskomme mitä meille on ilmoitettu! Jumaluus on yksi, Jeesus on yhtä, ei yksi, Isän kanssa. Jumaluudessa ei ole riitaa vaan se toimii yhtenä."

        "riittää kun uskomme mitä meille on ilmoitettu"

        Sano nyt uskotko sinä tämän mitä meille on ilmoitettu vai et:

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)


      • Ville-pappi

        Isä tunnustaa Pojan Jumalaksi. Uskotko itse tämän, mitä Isä sanoo Pojastaan, eli Jumala Jeesuksesta:

        "Mutta Pojastaan hän sanoo: -- Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka." (Hepr. 1:8)


      • totuus_voittaa
        Ville-pappi kirjoitti:

        Isä tunnustaa Pojan Jumalaksi. Uskotko itse tämän, mitä Isä sanoo Pojastaan, eli Jumala Jeesuksesta:

        "Mutta Pojastaan hän sanoo: -- Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka." (Hepr. 1:8)

        Ville-papin vedätys ei toimi.

        Ei Jumala puhu itseään pussiin.

        Jumala, JHVH (suom raamatuissa "Herra"), sanoo kerta toisensa jälkeen että ketään toista Jumalaa ei ole (Jesajan kirja, luvuissa 42-46)

        "Kristuksen pää on Jumala" (1 Kor 11:3) eikä päinvastoin että Jumalalla olisi Jumala jonka nimi on Jeesus.

        Jeesuksella on Jumala, Isä. (Joh 20:17, Joh 17:1-3)

        Jumalalla ei ole Jumalaa nimeltä Jeesus eikä ketään muutakaan.

        Ville-papilta puuttuu kyky kriittiseen ajatteluun, mikä lienee syy, en tiedä.


      • totuus_voittaa
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Ei meidän tarvitse riidellä jostakin mitä emme paremmin tiedä, riittää kun uskomme mitä meille on ilmoitettu! Jumaluus on yksi, Jeesus on yhtä, ei yksi, Isän kanssa. Jumaluudessa ei ole riitaa vaan se toimii yhtenä."

        "riittää kun uskomme mitä meille on ilmoitettu"

        Sano nyt uskotko sinä tämän mitä meille on ilmoitettu vai et:

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        Ei tuota voi sanoa uskovansa koska ei usko, jatkaa vain samaa rataa.


      • Ville-pappi

        Jep jep, juuri näin hyvä totuus_voittaa. Sinut on joissain aiemmissa keskusteluissa, mitä olen lukenut, jo kumottu Raamatulla.

        Taktiikkasi on yksi mainio esimerkki defensseistä - asian sivuuttaminen ja sumutus, ja viimeisenä vastahyökkäys. Näin varsinainen asia, jonka kanssa olet joutunut ristiriitaan, voi hyvin ohittaa.

        Mutta asia ei katoa tässä yhtään minnekään. Raamatun mukaan Isä kutsuu Poikaa Jumalaksi ja That's it. Siitä ei pääse ohi eikä ympäri.


    • uskonvapaus

      Eiköhän suurempi harhaoppi ole olla tietävinään jotain sellaista mitä meille ei ole ilmoitettu!

      Millainen Jumala täsmällisesti on? Miten Hän voi olla kaikkialla samanaikaisesti? Miten hän voi valvoa miljardeja galakseja (Linnunratoja) samanaikaisesti? Miten Hän voi olla ihmisessä? Mitä ainetta Hän on? Miten Hänen Poikansa ja Hän on yhtä? Mitä tai mikä Henki on, joka antaa armolahjoja valintansa mukaan, ja voi tulla surulliseksi?

      Jos emme tiedä, vaan ainoastaan luulemme tietävämme, miksi esitämme niin varmoja mielipiteitä?

      Mitä hyötyä siitä meille on? Eikö meidän tehtävämme ole hyväksyä se mitä meille on ilmoitettu?

      Eikö pelastus tulekaan Jeesuksen uhrin perusteella? Eikö Jumala rakastanut niin maailmaa. että antoi ainoan poikansa?

      Minulle riittää se mitä on ilmoitettu. Ne jotka ovat käyneet taivaassa, kenties voivat kertoa tarkemmin! Toiset pitäkööt mielipiteensä ominaan ja sanokoot: "Minä olen sen ymmärtänyt näin..."
      Ainoastaan antikristuksen henki pyrkii pakoittamaan väkisin omaa mielipidettänsä muille!

      • totuus_voittaa

        Mitä ainetta Hän on?

        Oliskos vetyä, eikö se ole yleisin alkuaine?


      • totuus_voittaa

        "Minulle riittää se mitä on ilmoitettu."

        Ongelma on juuri siinä että vakuutteluista huolimatta ei riitä se mikä on ilmoitettu:

        Jumala sanoo "... sillä minä olen Jumala eikä toista ole" (Jesaja 45:22)

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)


      • totuus_voittaa

        "Ainoastaan antikristuksen henki pyrkii pakoittamaan väkisin omaa mielipidettänsä muille!"

        Jumala ei ole mikään mielipide!

        Pitää uskoa se mitä Jumala sanoo itsestään ja mitä Jeesus Kristus ja apostolit todistavat Jumalasta.

        Todistus on yhtäpitävä, on vain yksi Jumala, Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä.

        "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä!" (Ef 1:3)

        Hän on ainoa Jumala: "Jumala on yksi ja ainoa." (Room 3:30)

        "Yksi ja ainoa" ei ikinä ole samaa kuin "kolmiyhteinen", jokainen täysjärkinen ihminen sen ymmärtää.

        Apostoli Paavali kirjoittaa että "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Ne jotka eivät ole uskolle kuuliaisia sanovat että "meillä on Isä, Poika ja Pyhä Henki"

        He menevät yli sen mikä on kirjoitettu eikä heillä ole Jumalaa lainkaan.


      • Meingott

        Jesaja kirjoittaa kuitenkin Jeesuksen syntymän profetiassa selvästi, että tämä lapsi on Jumala.

        "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas." (Jes. 9:5)


      • totuus_voittaa
        Meingott kirjoitti:

        Jesaja kirjoittaa kuitenkin Jeesuksen syntymän profetiassa selvästi, että tämä lapsi on Jumala.

        "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas." (Jes. 9:5)

        Eikä kirjoita, vaan kirjoittaa niinkuin itse lainasit Raamattua eli että "hänen nimensä on....."

        Olisi monta Jumalaa jos jokainen olisi Jumala jonka nimessä on "El" (= suomeksi Jumala)

        Joel olisi Jumala, Daniel olisi Jumala, Mikael olisi Jumala, Elimelech olisi Jumala jne.

        Niitä löytyisi jokunen Suomestakin.


      • Meingott

        Näin Jesaja kirjoittaa tasan tarkkaan. Lapsen nimi on Väkevä Jumala.


    • faktan_tarkastaja

      Tässä vertailu ihan mielenkiinnosta
      aramea Joh.10:30 Minä ja minun isäni, me olemme yksi.

      kreikka-38 Minä ja Isä olemme yhtä.

      https://ut-arameasta.blogspot.fi/2017/07/johannes-luvut-6-10.html

      Mitä ajatuksia nämä eroavaisuudet herättävät? ”Me olemme yksi”. Kun on näin, niin mahtuuko siihen vielä jotain muuta lisää? Mielenkiintoista. Myönnän, että käsityskykyni on rajallinen

    • MitenSeMeneePiireissä

      Mitäs mieltä helluntailaiset ovat Armosta. Pelastuihan ristin ryövärikin Armosta.
      "Jeesuksen sanat ristillä armahdetulle ryövärille: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa"
      Mitä olen helluntailais tuttavien mielipiteitä kuunnellut, niin he painottavat upotus kasteen tärkeyttä pelastuksen kannalta ja lähes nauravat Jumana Armolle, ettei Jumana Armo ketään pelasta.
      Silloinhan ei myöskään ristin ryöväri olisi pelastunut.

      Jumala näkee ihmisen sydämeen, helluntailainen ei, eikä kukaan muukaan ihminen.

      • näinpäinseon

        Eiköhän ihmisiä johdateta ensin uskoon ja ottamaan vastaan syntien anteeksianto? Sitten myöhemmin käydään kasteella.

        Sakkeuskin pelastui silloin kun Jeesus tuli vierailulle. Milloin hänet kastettiin, emme tiedä!


      • suomiparkaa

        Eihän siinä mikään armo mitään pelastanut,... miksi te olette noin pöllöjä ettekä opi mitään evankeliumin asiasta!

        kerro mikä siinä armossa oli vikana kun se ei pelastanut toista ryöväriä häh ?!


    • Ville-pappi

      Jaaha. Eli pitäisikö pyörä keksiä taas uudelleen?

      Aloittaja hyvä, esittämäsi väittämä on niin ikivanha, että se on kumottu toistatuhatta vuotta sitten. Et tuo mitään uutta esille. Sinut on kumottu jo yli 1700 vuotta sitten, joten on melkoisen tarpeetonta enää lämmitellä vanhoja harhaoppeja uudelleen ja esitellä niitä ikään kuin uutena keksintönä.

    • totuus_voittaa

      "Aloittaja hyvä, esittämäsi väittämä on niin ikivanha, että se on kumottu toistatuhatta vuotta sitten."

      Tämä väite on kahta tuhatta vuotta vanhempi:

      "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

      Tätä väitettä on Kirkko yrittänyt kumota jo toista tuhatta vuotta sanomalla että on toinen ja on kolmas.

      Mitä isot edellä sitä pienet perässä. Helluntailaisilla on sama kolmiyhteinen epäjumala.

      Entäpä jos Jumala lopulta kumoaakin Kirkon?

      Näin saattaa käydä jos on vain yksi armoton "Vanhan Testamentin Jumala" eikä mitään kolmen persoonan kristillistä osakeyhtiöjumalaa.

      Tässä kuorossa ei Ville-pappi laula, ei tule kunniaa Jumalalle Ville-papilta:

      "ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)

      Ville-papilla on epäjumala nimeltä "Pyhä Kolminaisuus" jollaista Raamattu ei tietenkään tunne.

      Epäjumalat ovat ihmistekoisia jumalkuvia.

      Käsitteellinen epäjumala on yhtälailla epäjumala kuin puusta veistetty ja kullalla päällystetty ukkeli.

    • minäuskonsen

      Mitä ihmeen vahinkoa siitä on aloitteen tekijälle mihin kukin uskoo?
      Eri asia on jos käytännössä harjoittaa sharia-lakia tai vaatii tooraa Suomessa käytäntöön!

      Jos helluntailaiset uskovat Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen, mitä se sinua vaivaa?

      Onhan raamatussa monta tekstiä jotka puhuvat näiden asioiden puolesta, niin osoitat vain ettet tunne raamattua!

      Ei kukaan väitä että he ovat nähneet Pyhän Hengen, tai tietävät millainen Henki on.
      Siksi vertailu vanhoihin pakanallisiin isä-äiti-poika-käsitteisiin on virheellinen.

      Jos uskomme Jumalan Poikaan niin ymmärrämme että Poika on samaa materiaalia tai olemusta kuin Isä. Niinhän se on ihmissuhteissakin: ei poika ole sen vähemmän ihminen kuin isä! Olisi hassua väittää että pojan täytyy olla jotain muuta, ei ihmisyys ole yhteen rajoitettu!

      Jeesuksessa asui jumaluuden koko täyteys, sanoo raamattu! Miksi en uskoisi sitä?

      Ei minun tarvitse ymmärtää vaan uskoa pelastuakseni. Uskon että Jumala rakasti niin paljon minua, että Hän antoi ainoan poikansa kuolemaan minun tähteni! Etkö sinä usko sitä? Silloin sinulla on muu tie pelastukseen!

      • totuus_voittaa

        "Jos helluntailaiset uskovat Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen, mitä se sinua vaivaa?
        Onhan raamatussa monta tekstiä jotka puhuvat näiden asioiden puolesta, niin osoitat vain ettet tunne raamattua!"

        Aika kiero valehtelija.

        Tämän tekstin jälkeen ei voi olla mitään mikä puhuisi kolminaisuuden puolesta:

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)


      • totuus_voittaa
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Jos helluntailaiset uskovat Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen, mitä se sinua vaivaa?
        Onhan raamatussa monta tekstiä jotka puhuvat näiden asioiden puolesta, niin osoitat vain ettet tunne raamattua!"

        Aika kiero valehtelija.

        Tämän tekstin jälkeen ei voi olla mitään mikä puhuisi kolminaisuuden puolesta:

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Joko on vain yksi Jumala, Isä, tai ei ole Jumalaa ollenkaan.


      • eiongelmaa

        "Hänen nimensä on oleva Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas" Ennustus Messiaasta!


    • faktan_tarkastaja

      1.Kor.12:3 aramea Tämän tähden minä kerron teille, ettei ole ketään, joka puhuu Jumalan hengessä ja sanoo, että ”Jeshua, hän on kirottu”, eikä myös kukaan voi sanoa, että ”Jeshua, hän on Herra Jumala”, paitsi siinä pyhyyden hengessä.

      kreikka-38 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä

      https://ut-arameasta.blogspot.fi/

      Kreikan käännöksessä ”Jeesus on Jumala” jää kertomatta. Tämä on iso ero, kerrotaanhan tässä Jumalan Hengen ilmoituksesta

      • totuus_voittaa

        "Kreikan käännöksessä ”Jeesus on Jumala” jää kertomatta."

        Tämä on täysin älytöntä!

        Jeesus tunnustaa Isän yksin olevan totinen Jumala (Joh 17:3, Markus 12:29) eikä Jumala valehtele sanoessaan olevansa ainoa (esim. Jesaja 45:5. 45:22)

        Apostoli Paavali kirjoittaa: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        faktan_tarkastajalla on todisteet Jumalaa, Jeesusta ja apostoleja vastaan!

        Voi faktan_tarkastajaa!


      • miksiväitellä

        Menkää taivaaseen tarkastukselle! Kun olette tarkistaneet asian, kertokaa sitten!

        Muussa tapauksessa pyrkikää puhdassydämisyyteen, niin saatte nähdä Jumalan!


      • totuus_voittaa
        miksiväitellä kirjoitti:

        Menkää taivaaseen tarkastukselle! Kun olette tarkistaneet asian, kertokaa sitten!

        Muussa tapauksessa pyrkikää puhdassydämisyyteen, niin saatte nähdä Jumalan!

        Kerro nyt ihmeessä arviosi siitä mitä ainetta Jumala on.

        Semmoinen kysymyshän sinulla oli.


    • pitkäänuskossa

      Aloitus täyttä harhaa. Niin helluntailiike, todellinen luterilaisuus, ja muut kristilliset kirkot opettavat Jumalan ilmoitusta Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Taitaa olla jehovantodistaja asialla tai joku sentapainen lahko. Älää missään nimessä uskoko aloitusta.

      • totuus_voittaa

        On olemassa kelvotonta uskoa jolla ei tee yhtään mitään, sellaista jota "pitkäänuskossa" ja moni muu täällä esittää.

        On täysin yhdentekevää että "helluntailiike, todellinen luterilaisuus, ja muut kristilliset kirkot opettavat Jumalan ilmoitusta Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä" kun apostoli Paavali kirjoittaa että meillä, siis meillä jotka uskomme, on "VAIN YKSI JUMALA, ISÄ " ja "VAIN YKSI HERRA, JEESUS KRISTUS" (1 Kor 8:6)

        Tuosta ei millään ilveellä tule kolminaisuutta, ei ole tullut tuhanteen vuoteen eikä tule sen jälkeen eikä koskaan ole tullut.

        Uskosta luopunut kristikunta, "helluntailiike, todellinen luterilaisuus, ja muut kristilliset kirkot" eivät vielä ole joutuneet kokemaan sen Jumalan voimaa jota he ovat pitäneet pilkkanaan yli tuhat vuotta.

        Ei ole muuta Jumalaa kuin "Vanhan Testamentin Jumala" (Jesaja 45:22).

        Ei ole muuta Jumalaa kuin Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, ainoa totinen Jumala (Joh 17:3, Ef 1:3)

        Herran päivä tulee, mutta koska, sen Jumala yksin tietää.

        Syy Jumalan vihaan on se että totuutta pidetään vääryyden vallassa. (Room 1:18)

        Ne jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden tulevat saamaan tuomionsa. (2 Tess 2:9-12)


      • totuus_voittaa

        "Taitaa olla jehovantodistaja asialla tai joku sentapainen lahko. Älää missään nimessä uskoko aloitusta."

        Eikä ole, aloittaja itse (ei nimimerkki totuus_voittaa) sanoo että:

        "Minä nimenomaan olen helluntailainen, mutta vain paperilla. Jopa jäsenkortti on tallella."


    • kerettiläinen-127

      Harhaoppisuudesta riitely on ulkopuolisen silmissä varsin hupaisaa touhua.

    • niinkuinsanotaan

      1.Joh.5:10. Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
      11. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
      12. Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
      13. Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
      14. Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä.
      15. Ja jos me tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä ikinä anommekin, niin tiedämme, että meillä myös on kaikki se, mitä olemme häneltä anoneet.
      16. Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.
      17. Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi.
      18. Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
      19. Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.
      20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

      • totuus_voittaa

        Nämä ajattelemattomat ja typerät "Jeesus on Jumala" harhaoppiset luulevat voivansa kääntää Raamatun Jumalaa ja Jeesusta Kristusta vastaan.

        Raamatulla Jumalaa päähän! Mitään järjettömämpää on vaikea kuvitella.

        Jumala itse sanoo että ketään toista Jumalaa ei ole (monta kertaa Jesajan kirjassa luvuissa 42-46 joissa Jumalan nimi JHVH on käännetty suomeksi sanalla "Herra")

        Sama Raamattu muka sanoisikin että kyllä on vielä kaksi muuta. Näin nämä luulevat.

        Jeesus Kristus sanoo että on vain yksi ainoa totinen Jumala, Isä:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Nämä sanovat Jeesukselle: "älä viitsi Jeesus, ei Isä yksin ole totinen Jumala, Raamattu sanoo (1 Joh 5:20) että sinäkin olet totinen Jumala".

        Nämä eivät siis usko Jeesusta eivätkä Jumalaa.

        "Totinen Jumala" on tietenkin sama yksi ja ainoa totinen Jumala kohdissa 1. Joh 5:20 ja Joh 17:1-3.

        Jeesus ei missään sano olevansa Jumala vaan Jeesus sanoo:

        "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Jumala itse todistaa Jeesuksesta:

        "Tämä on minun Poikani, minun valittuni, kuulkaa häntä" (Luukas 9:35)

        Näitä "uskovaisia" ei auta mikään. Heillä on jo usko, mutta väärä sellainen, josta he eivät luovu ikinä.


    • ellonoora

      Itse uskon Jeesuksen Jumaluuteen. Mutta uskovaisena en hyväksy, että kukaan uskova , kuuluu sitten mihin seurakuntaan vaan, kenekään tuomitsemista hänen seurakunta valintansa vuoksi. Minulla on hankala tilanne kun koen ja tykkään olla helluntailainen, mutta nyt viime aikoina on ollu kaikkee pientä painostamisen poikasta. kuulun pieneen seurakuntaan jonka jäsene on suurin osa yli 70v. Minä en lukuisien sairauksien ja vammojen vuoksi kykene osallistuun sewurakunnassa esim siivoomiseen, en kirpparille, en pysty juurikaan viikolla käydä kokouksissa. Tää painostaminen ilmenee sillai et vinoillaan, että kyllä minä osallistun seurakunnan yhteisten asioiden ja talkoiden toimintaan sit luodaan se paljon puhuva katse minuun kun olen paljon heitä nuorempi. En oikein tiedä mitä pitäis tehdä. Olen jo pitkään harkinnu seurakunnasta eroamista kun kuulun jo muutenkin ev.lut srk. Mulle harvoin tullaan jutteleen, kukaan ei pyydä kylään yms. Muut sitten puhuvat kun oltiin jollain kylässä, mennääks seuraavaks vaikka tolle. Ne juuri ja juuri tervehtii mut siihen se jääkin. Asiallisia kommentteja, kiitos.

      • onkohantämäasiallinen

        En osaa sanoa kyläilyjuttuihin mitään, helluntailaisilla taitaa olla tapana pienissä seurakunnissa järjestää rukousillan kaltaisia tapahtumia. Varmaan ev.lut on suurempi järjestö ja pieni ydinporukka ei tule niin selkeästi esiin, koska esim. jumalanpalveluksissa on väkeä, jotka eivät käy sitten pienemmissä raamattupiireissä sun muissa, harvemmin ev.luttilaiset kokoontuvat ehkä tänä päivänä kodeissa? Ennen vanhaan on ollut ties mitä kinkereitä, mutta ne ei taida olla muodissa nykyään. Ne kodeissa kokoontumisetkin voivat olla kuitenkin, niissä on tietty kaava jota toistetaan, voidaan juoda kahvit kuten seurakunnissakin, mutta asiat keskittyvät kaavoihin ja ihmiset tulevat ja menevät ja tervehtivät ja kysyvät kuulumisia, seurakunnassa käyminen, ei ehkä ole kuin ikäänkuin uskonnon harrastusmuoto tai vastaavaa, jossa on sama asia kuin vaikka joku harrastaisi sählyä ja joka viikko kokoonnuttaisiin pelaamaan.


    • VoiHerraJessusPerkele

      Kolminaisuuden käsite hämmentää monien mieliä. Mutta asia voidaan ymmärtää melko helposti. Saatana on käsite, jota kolminaisuuden persoonat ovat käyttäneet puhuessaan toisistaan. Esim. siellä se perkele on nyt tuomittu ristillä. Tai: te olette isästä perkeleestä. Saatana on hepreaa ja tarkoittaa vastustajaa.
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15006774/kristus-perkele-kolminaisuuden-perkeleet

    • biblestudyhome
    • Neelae

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      32
      3082
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      119
      1973
    3. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      86
      1679
    4. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      119
      1629
    5. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      97
      1484
    6. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      84
      1427
    7. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      1345
    8. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      384
      1253
    9. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      1150
    10. En oikeasti välitä sinusta nainen

      Naureskellaan sinulle ja palstajutuillesi kavereitten kesken. Ollaan lyöty vetoakin oletko se sinä oikeasti. Kirjoitat t
      Ikävä
      80
      1129
    Aihe