Kesälomasuunnitelmia

Tarkoituksena tehdä kesälomareissu suuntaan Lappeenranta-Savonlinna-Joensuu. Ainakin ohjelmaan haluttaisiin liittää Saimaan kanavaristeily jos säät sallii. Mitäs muuta tapahtumaa on siellä suunnalla on tarjolla, tapahtumia yms mitä kannattaisi käydä katsastamassa kun siellä päin liikutaan. Oopperjuhlat on nyt poissa laskuista. Kertokeehan kokemuksia :D.

53

2816

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matkailu.inho

Joensuussa perinteinen Ilolintusaarirock. Pää-esiintyjä Sielun Keljut, Neljä Ruusumessua ja Katri Koistinen, artisti nimeltä Koistisen akka (ex katri-helena), matkinut Anna Abreu, nyt pelkkä Abreu.
      Koistinen siis saattaa julkaista hillittömän rock levyn, laulaa ehkä Get On pohjois-karjalan murteella.

Ilolintusaarirock esiintyjät siis pohjois-karjalan lahja siniselle suomi-pop taivaalle.
      Veljesten kulttuuri-äiti menehtyi hiljattain 83-84 vuotiaana, eli käytti hyväkseen keskiarvoa, jossa iässä p-karjalan vanhemmat naiset menehtyvät.

Lappeenrannassa voi muistella humppa festivaaleja. Mitään muutahan siellä ei ole. Savonlinnaan on turha tuppautua, ellei mene oopperaan. Toki torille voi mennä lörtsyjä syömään. Mutta tulee lörtsyille hintaa jos varta vasten sinne lähtee.
      Eli kannattaa puuhkaista suoraan Joensuuhun ja hypätä siellä sisä-vesi-laivaan joka vie savonlinnan torille. Näkkee samalla vähä mualimmaakin. Ja muistakaa Lotto R-kioskilla.

• Ai Joensuusta pääsee suoraan sisävesilaivalla Savonlinnan torille? Pääseekö samaa reittiä takaisinkin jos jättää auton Joensuuhun?

• Asian.tuntija.myös
        siilenämää kirjoitti:

Ai Joensuusta pääsee suoraan sisävesilaivalla Savonlinnan torille? Pääseekö samaa reittiä takaisinkin jos jättää auton Joensuuhun?

Kyllä näin on. Muistaakseni kaksi vuoroa päivässä.
        Kannattaa tietenkin varmistaa nyt keväällä, mikä on tilanne tulevan kesän suhteen.

• Asian.tuntija.myös kirjoitti:

Kyllä näin on. Muistaakseni kaksi vuoroa päivässä.
        Kannattaa tietenkin varmistaa nyt keväällä, mikä on tilanne tulevan kesän suhteen.

Oukei kiitos!

• Asian.tuntija.myös
        siilenämää kirjoitti:

Oukei kiitos!

Joensuu on hyvä keskuspaikka ulottaa visiittejä eri puolille, kuten Henrii tuossa mainitsi, myös Kolille.
        Sitten voitte mennä mökilleni keittämään kahvit ja saunomaan (mikäli mökki sattuu olemaan vapaana) ja antamaan pihan siileille kastematoja, lauantaimakkaraa ja sunnuntaipullaa.

• Asian.tuntija.myös kirjoitti:

Joensuu on hyvä keskuspaikka ulottaa visiittejä eri puolille, kuten Henrii tuossa mainitsi, myös Kolille.
        Sitten voitte mennä mökilleni keittämään kahvit ja saunomaan (mikäli mökki sattuu olemaan vapaana) ja antamaan pihan siileille kastematoja, lauantaimakkaraa ja sunnuntaipullaa.

Sovittu! Mistä haemma avaimet :DD.

• henrjii

alkaisin Kolista

• Ainiainen

Alkaisitko Ukko-Kolista vai alkaisiko ukko kolista.

• rengasm

Savonlinnaan. Se on oikea kesäkaupunki verrattuna Jojensuuhun. Savonlinnasta käsin voi tehdä lyhyitä laivaristeilyjä kaupungin ympäri 1,5 h tai lähivesillä Punkaharjulle, jonne on tosi upea reitti. Sieltä tehdään myös matkoja Kuopioon, Lappeenrantaan ja myös Pohjois-Karjalaan. Saimaa alueena on upea.

• Lusto-metsämuseo Punkaharjulla oli yllättävän mielenkiintoinen paikka tällaselle kaupunkilaisellekin ja rakennus arkkitehtonisesti erikoinen, kannattaa poiketa ja onhan Punkaharjun harjureitti ajelemisen arvoinen. Saimaan kanavaristeilylle en ketään suosittelisi, ainakin itselleni oli suuri pettymys, sensijaan risteily Saimaalla taas mukava kauniine maisemineen. Valamon ja Lintulan luostarit myös mukavat vierailupaikat jos ei hae pelkästään kaupungeissa olevia tapahtumia/paikkoja. Lappeenrannassa kannattaa katsastaa ainakin Rakuunamäen historiallinen kasarmialua, sekä venesataman vieressä hiekkaveistokset.

• Mikä siinä Saimaan kanavaristeilyllä oli pettymys? Kiitos vinkeistä.

• 1eero

Kanava risteily Viipuriin, noin äkikseltään ajateltuna.

• 1eero kirjoitti:

Kanava risteily Viipuriin, noin äkikseltään ajateltuna.

Kuinka kauan kestää?

• Ulkopuolinen-ufo-ukko
        siilenämää kirjoitti:

Kuinka kauan kestää?

Sinullahan piti olla kesälomasuunnitelma. Tavallaan se on, pitäisi olla, ajaton?
        Nyt annat ymmärtää, että hermot ei kestä jos joku matka kestää l i i a n kauan, mitä se liian kauan sitten onkin? Tietysti onhan joku aikataulukin oltava. Nykyään.
        Ennen vanhaan riitti kun oli teltta takakontissa. Eteenpäin ilman aikatauluja.

"""Laivan aikataulu - Päivä eli miniristeily.

Lähtö Lappeenrannasta 7:45
        Perillä Viipurissa n. 13:15

Lähtö Viipurista 16:15
        Perillä Lappeenrannassa n. 21:45

Risteilykaudella 26.6.-19.8.2018 sekä kaikki lauantait ja sunnuntait

79 € / henkilö
        39 € / lapsi 2-15 v
        10 € / lapsi alle 2 v

Lähtöselvitys alkaa puoli tuntia ennen laivan lähtöä. Suomen ja Viipurin välillä ei ole aikaeroa kesäaikaan."""

* Nykyajan ihminen kaikkiaan on melko kärsimätön. Sen olen huomannut sekä kesä-suomessa että ulkomailla turistien keskuudessa.

• 1eero
        siilenämää kirjoitti:

Kuinka kauan kestää?

Päivän tai useamman, kanavalla on muutaman tunnin risteilyjä miksei samantien käy Viipurissa.

• siilenämää kirjoitti:

Mikä siinä Saimaan kanavaristeilyllä oli pettymys? Kiitos vinkeistä.

kun suluissa mennään matalalle näkyy vain betoniseinää, sulkujen välissä sitten maisemaa, mutta sulkuja on suht tiheään joten joutuu niitä rumia betoniseiniä kauan katsomaan. mitä lähemmäs Venäjää tullaan, sitä kamalampi haju, salpaa hengen. olen pariin kertaan mennyt matkanteon yhteydessä kanavan alusta loppuun, kestää useita pitkiä tunteja, riippuu tietenkin liikenteestä, tarkempaa en muista. kovinhan niitä mainostetaan, mutta on mielestäni rahastusta jos vain "huvikseen" menee, ei ole mitään huvia, eriasia jo haluaa Viipuriin päästä kanavan kautta. muut voivat olla toista mieltä, mutta noin minä olen kokenut ja jos suinkin voin välttää en enää ikinä sinne lähde.

• Ei.sen.kummempaa

Selasin netistä kokemusia tuosta Viipurin risteilystä, ei siellä moitittu päinvastoin oltiin tyytyväisiä, kokenut sen tietänee tykkääkö tyttärestä vai äidistä.

• Ei.sen.kummempaa kirjoitti:

Selasin netistä kokemusia tuosta Viipurin risteilystä, ei siellä moitittu päinvastoin oltiin tyytyväisiä, kokenut sen tietänee tykkääkö tyttärestä vai äidistä.

minähän totesin kommentissani, että muut voivat olla toista mieltä.................niinhän se on, itse kokemalla tietää mitä mieltä on. tuohon haisemiseen vaikuttaa varmasti ilman lämpötila, minä osuin kesän hellepäivinä käymään, enkä koskaan unohda sitä löyhkää.

• Ulkopuolinen-ufo-ukko kirjoitti:

Sinullahan piti olla kesälomasuunnitelma. Tavallaan se on, pitäisi olla, ajaton?
        Nyt annat ymmärtää, että hermot ei kestä jos joku matka kestää l i i a n kauan, mitä se liian kauan sitten onkin? Tietysti onhan joku aikataulukin oltava. Nykyään.
        Ennen vanhaan riitti kun oli teltta takakontissa. Eteenpäin ilman aikatauluja.

"""Laivan aikataulu - Päivä eli miniristeily.

Lähtö Lappeenrannasta 7:45
        Perillä Viipurissa n. 13:15

Lähtö Viipurista 16:15
        Perillä Lappeenrannassa n. 21:45

Risteilykaudella 26.6.-19.8.2018 sekä kaikki lauantait ja sunnuntait

79 € / henkilö
        39 € / lapsi 2-15 v
        10 € / lapsi alle 2 v

Lähtöselvitys alkaa puoli tuntia ennen laivan lähtöä. Suomen ja Viipurin välillä ei ole aikaeroa kesäaikaan."""

* Nykyajan ihminen kaikkiaan on melko kärsimätön. Sen olen huomannut sekä kesä-suomessa että ulkomailla turistien keskuudessa.

Aijaa! Minun matkasuunnitelmiini kuluu myös aikataulusuunnittelu, sopeuttaminen muuhun ohjelmaan ja sillä ei käsittääkseni ole mitään tekemistä "hermojen kestämisen kanssa" Hyvin suunniteltu on kuitenkin puoleksi tehty joten ihme kommentti sulta mulle. Mistä ihmeestä kärsimättömyyden tuohon yhdistit, ei voi käsittää ei.

• 1eero kirjoitti:

Päivän tai useamman, kanavalla on muutaman tunnin risteilyjä miksei samantien käy Viipurissa.

Totta, hyvä idea tuo Viipurin yhdistäminen. Siel en olekkaan koskaan käyny.

• siilenämää kirjoitti:

Totta, hyvä idea tuo Viipurin yhdistäminen. Siel en olekkaan koskaan käyny.

Siihen kun vielä yhdistää Heinäveden niin ah, jaksaa koko talven muisteloissa :).

• 1eero
        siilenämää kirjoitti:

Siihen kun vielä yhdistää Heinäveden niin ah, jaksaa koko talven muisteloissa :).

Joo on tässä vielä talvee, voi olla että käyn saimaalla ensi kesänä joo iltapäivällä kävelin vähän matkaa saimaan jäällä vähän oli kylmä tuuli, saattaavat tällä viikolla ajaa latukoneella hiihtolenkin mutta kävellenkin pääsee moottorikelkan jälkiä pitkin.

• 1eero kirjoitti:

Joo on tässä vielä talvee, voi olla että käyn saimaalla ensi kesänä joo iltapäivällä kävelin vähän matkaa saimaan jäällä vähän oli kylmä tuuli, saattaavat tällä viikolla ajaa latukoneella hiihtolenkin mutta kävellenkin pääsee moottorikelkan jälkiä pitkin.

Nii, teil ei ole pakkasta siellä. Kelpaa kohta kevätauringossa tepastella tai hiihdellä.
        Eikös muuten siellä Saimaalla ole jotain hylkeen ja kuutinbongasusristeilyjäkin olemassa?

• 1eero
        siilenämää kirjoitti:

Nii, teil ei ole pakkasta siellä. Kelpaa kohta kevätauringossa tepastella tai hiihdellä.
        Eikös muuten siellä Saimaalla ole jotain hylkeen ja kuutinbongasusristeilyjäkin olemassa?

-10 kevyttä lumisadetta, tuuli itä/koillinen 3
        Aurinko nousi 8.20 Aurinko laskee 16.29 Päivän pituus on 8 h 7 min.

• 1eero kirjoitti:

-10 kevyttä lumisadetta, tuuli itä/koillinen 3
        Aurinko nousi 8.20 Aurinko laskee 16.29 Päivän pituus on 8 h 7 min.

Meillä -12, aurinkoista. Tuulen boforeista ei tietoa :).

• päiväperhoska
      • Näin-se-menee

• hushush

Mitäs täällä lusvaatte työviikon alkajaisiksi.

• On työviikkoja ja "työviikkoja" ;).

• Heikunkeikku

"hushush"

Miksi ei saisi "lusvata" (tuo sana, vieras sana, tarkoittanee jotain lorvimista kait).

Minä ainakin tulin äsken ihan vartavasten palstalle. Aikomus on hetken lorvia.
        Mojua. Vetelehtiä. Laiskotella. Istua ku Tatti.

Mulla työviikko alkaa vapaapäivällä. Ei tarvitse maanantaisin ajatella, että hitto nytkö se viikonloppu jo meni. Minä olen suunnitellut viikonloppuni niin, että oon tahtonut sitä venyttää maanantaihin asti. Kelpo idea. Useamman vuoden olen venyttänyt, kun olen havainnut, että kyl´minulle se passaa:)

• Heikunkeikku kirjoitti:

"hushush"

Miksi ei saisi "lusvata" (tuo sana, vieras sana, tarkoittanee jotain lorvimista kait).

Minä ainakin tulin äsken ihan vartavasten palstalle. Aikomus on hetken lorvia.
        Mojua. Vetelehtiä. Laiskotella. Istua ku Tatti.

Mulla työviikko alkaa vapaapäivällä. Ei tarvitse maanantaisin ajatella, että hitto nytkö se viikonloppu jo meni. Minä olen suunnitellut viikonloppuni niin, että oon tahtonut sitä venyttää maanantaihin asti. Kelpo idea. Useamman vuoden olen venyttänyt, kun olen havainnut, että kyl´minulle se passaa:)

Totta. Kaikilla ei maanantai ole se työpäivä, ainakaan aina.

• siilenämää kirjoitti:

Totta. Kaikilla ei maanantai ole se työpäivä, ainakaan aina.

kaikki maanantain työpäivät tehty, samoin tiistain, keskiviikon, torstain ja perjantain. lauantaina ja sunnuntaina olen aina levännyt.

• tammikuu-51 kirjoitti:

kaikki maanantain työpäivät tehty, samoin tiistain, keskiviikon, torstain ja perjantain. lauantaina ja sunnuntaina olen aina levännyt.

Olet päässy eläkkeelle siis vai?

• siilenämää kirjoitti:

Olet päässy eläkkeelle siis vai?

kyllä kuulun siihen onnellisten joukkoon!!!!

• tammikuu-51 kirjoitti:

kyllä kuulun siihen onnellisten joukkoon!!!!

Onneksi olkoon. Terveitä eläkepäiviä Sinulle toivotan.

• siilenämää kirjoitti:

Onneksi olkoon. Terveitä eläkepäiviä Sinulle toivotan.

kiitos, onhan tässä jo jonkin aikaa "harjoiteltu".

• NaturistitVaiNakut

Onkos siellä Punkaharjulla, toisella puolella tietä kuin camping-alue,
      edelleen se nakuilualue.

• olin Matkailukeskus Harjunportissa toissa kesänä, oli siinä telttailualuekin lähellä, mutta mitään viittauksia nakualueeseen en huomannut millään puolella tietä. ehkä lienee jossain toisessa paikassa, en tiedä.

• EnNaturistiEnkäNaku

Taisi olla rautatiekin siinä välissä. En muista enää kovin hyvin, kun poikkesimme siellä vain kerran uteliasuudesta joskus viime vuosisadalla. Jokin pieni kyltti oli jossain tien varressa. Tie lähti likimain vastapäätä camping-alueen tietä.

Siellä taisi olla jokin muu järvi, jonka rannalla voi uida ja ottaa aurinkoa nakuna. Ei näyttänyt olevan mitään valvontaa, tai me emme ainakaan huomanneet sellaista. Auto jätettiin parkkiin, ja kierrettiin alueella sekä vaatteet päällä että ilmankin.

Ehkä kaikki on jo muuttunut, kun aikaa on ehtinyt kulua. Eipä siellä meitä mikään sen kummemmin houkuttanut. Nakurannalle pääsisi helposti Helsingissä ainakin kahteen eri paikkaan, jos haluaisi. Muualla Suomessa en ole avoimia nakuilurantoja nähnyt. En tiedä, onko sellaisia.

• pirremiinapas

Millä vehkeellä aiot matkailla, henk.autollako vai asunto autolla?
      Tässä on parkkipaikkaa asuntoautolle, muuta henkolöautoilijalle en uskalla luvata kotoamme tänä kesänä (kait) vielä majoitusta, ellei vedetön ja vessaton pikkumökki kelpaa ?

On tuosa jo kun kymmenen metrin päässä Mäntyrannan leirintä alue, jos haluaa tasoa, eli vessan :).
      Mutta jos remppa luonnistuu kesään mennessä yksi huonekin olisi talosta, ja vessa sekä sauna :).
      kanssani pääset ainakin ongelle :)

• pirremiinapas

..jonkun kymmenen metrin..jne.. Tosin on tästä varmaan ehkä parisataa metriä Mäntyrannan leirintä alueelle.

• pirremiinapas kirjoitti:

..jonkun kymmenen metrin..jne.. Tosin on tästä varmaan ehkä parisataa metriä Mäntyrannan leirintä alueelle.

P.s. asumme ketjussa esillä olleen Punkaharjun "läheisyydessä", täällä kuin Punkaharjulla on hienoja maisemia, tapahtumista en oikein ole tietoinen tai elämyksistäkään, - miten lie Retretti onko se enää toiminnassa, mutta googlehan tietää :)

• Jos minulle kommentoit niin henkilöautolla. Hotelliyöpymiset ja pari yötä paikassaan. Kiitos tarjouksesta kuitenkin 😀

• pirremiinapa kirjoitti:

P.s. asumme ketjussa esillä olleen Punkaharjun "läheisyydessä", täällä kuin Punkaharjulla on hienoja maisemia, tapahtumista en oikein ole tietoinen tai elämyksistäkään, - miten lie Retretti onko se enää toiminnassa, mutta googlehan tietää :)

Retretti meni jo vuosia sitten konkurssiin.

• isoäiti_

Lappeenrannasta voi mennä bussilla Wiipuriin ja palata laivalla, sama hinta kuin laivalla molemmat suunnat, mutta näin jää aikaa olla kauemmin Wiipurissa.
      Tehnyt näin muutaman kerran.

Lemillä iltapalaksi särää---ei sovi vegaaneille.

Imatralla on kesäisin Big Band Festival, jolloin kadutkin täyttyvät ilmaisista
      esityksistä. Lounas vanhassa Valtionhotellissa.

Ylämaalla, lähellä itärajaa, on jalokivinäyttely paikallisine spektroliitteineen.

Kerimäen kirkossa usein klassista musiikkia.

Haminassa Tattoo,,,,poikkeaa vähän reitistä ja Kotkassa Meripäivät.

• Kiitos .........:)

• siilenämää kirjoitti:

Kiitos .........:)

Mitä näin ensikertalaisen kannattaisi käydä katsomassa Viipurin puolella?

• Sellaisia-isoja
        siilenämää kirjoitti:

Kuuluisia ovat Viipurin rinkelit. Kahvikin kannattaa ottaa isona termosmukina.

• isoäiti_
        siilenämää kirjoitti:

Kirjasto on minulla ensimmäisenä listalla, kun sen korjaukseen on tullut muutama roponenkin annettua. Alvar Aalto varmasti pyöri haudassaan, kun näki sen surkean tilan ja on nyt varmaan hieman tyytyväisempi.

Suomalaisille tuttua käsialaa oleva rautatieasema, jos arkkitehtuuri kiinnostaa.

Keskiaikainen linna, jonka tornista voi ihailla maisemia.

Pässinlinna kuuluu nähtävyyksiin; historiaa huokuvat sisätilat, mutta tarjoilusta en virka mitään (? ).

Monrepospuisto, jonka nykyisetä kunnosta en tiedä.

Kauppahalli ihmisineen, hajuineen ja makuineen. Ostin sieltä kumisaappaat tulevaa metsäretkeä varten.

Pellavakaupan nimellä olevaan paikkaan tuttava kerran vei ja mukaani tarttui metritolkulla tukevaa pellavakangasta taulujen pohjiksi, vaikka en ostosmatkailija yleensä ole.

Jussi Mäntysen Hirvipatsas seisoo paikallaan samoin Torkkeli Knutinpoika, Kellotorni on olemassa, Tuomiokirkosta vain muistot jne.

Katsos, sukuni on Wiipurista eli omia juuriani olen siellä nuuhkinut monilta nurkilta ja kujilta, kun en ehtinyt siellä syntyä.

Hyvää matkaa - kerrohan kuulumiset matkastasi.

• isoäiti_ kirjoitti:

Kirjasto on minulla ensimmäisenä listalla, kun sen korjaukseen on tullut muutama roponenkin annettua. Alvar Aalto varmasti pyöri haudassaan, kun näki sen surkean tilan ja on nyt varmaan hieman tyytyväisempi.

Suomalaisille tuttua käsialaa oleva rautatieasema, jos arkkitehtuuri kiinnostaa.

Keskiaikainen linna, jonka tornista voi ihailla maisemia.

Pässinlinna kuuluu nähtävyyksiin; historiaa huokuvat sisätilat, mutta tarjoilusta en virka mitään (? ).

Monrepospuisto, jonka nykyisetä kunnosta en tiedä.

Kauppahalli ihmisineen, hajuineen ja makuineen. Ostin sieltä kumisaappaat tulevaa metsäretkeä varten.

Pellavakaupan nimellä olevaan paikkaan tuttava kerran vei ja mukaani tarttui metritolkulla tukevaa pellavakangasta taulujen pohjiksi, vaikka en ostosmatkailija yleensä ole.

Jussi Mäntysen Hirvipatsas seisoo paikallaan samoin Torkkeli Knutinpoika, Kellotorni on olemassa, Tuomiokirkosta vain muistot jne.

Katsos, sukuni on Wiipurista eli omia juuriani olen siellä nuuhkinut monilta nurkilta ja kujilta, kun en ehtinyt siellä syntyä.

Hyvää matkaa - kerrohan kuulumiset matkastasi.

Juu. Katsotaan kun sinne asti päästään :). Kiitti vinkeistä.

• karjalainentyttö

Viipurissa on kerjäläisiä ja taskuvarkaita varovainen on oltava.

• karjalainentyttö kirjoitti:

Viipurissa on kerjäläisiä ja taskuvarkaita varovainen on oltava.

Niinhän niitä joka paikassa :)

• mimmimum-..mi

Kiva katsella ja lukea tyttären lomakuvia uima-altaalta ja muutoinkin kesäisistä kauniista maisemista...kun meillä -10...Maspalomasissa on kuitenkin 19 astetta...
      Pitäisi uskaltautua itseni lähteä kauppareissulle....kahden kuume päivän jälkeen....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5237
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3392
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      91
      3224
    4. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      40
      2926
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1847
    6. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1580
    7. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      127
      1555
    8. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      31
      1436
    9. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      130
      1234
    10. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1149
    Aihe