Onko Teillä

pirremiinapa

vielä toteutumattomia unelmia, vai joko elämä on tässä - keinussa? :)

P.s.Katiskassa ensimmäinen matikka, uros.

119

4608

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastaanpa itselleni :), minulla on niin epärealistinen toteutumaton haave, että tahtoisin oppia soittamaan, - saksofonia.., vai pitäisikö minun tyytyä vain kuuntelemaan valmista :/

• Lemmenkäinen

• Lemmenkäinen kirjoitti:

Siitä vaa mynni suuhun ja puhaltamaan :-* https://youtu.be/3SfSQ3lQmJw

Joo, varmaan siitä äänen ehkä saisi,..mutta oisiko se musiikkia korville, se voi olla jo toinen juttu :).

• Lemmenkäinen kirjoitti:

Siitä vaa mynni suuhun ja puhaltamaan :-* https://youtu.be/3SfSQ3lQmJw

Ihana kappale, kiitos, nyt vasta huomasin tuon tuubi linkin, ja hyvinhän tuo naiseltakin sujui, ainakin nuorelta he :)

• I-kä-vä

Wauh! No. saxofoni ...

• flegmaatti

Unelmiamme kutsuisin tavoitteiksi jotka ovat realistisesti ajatellen toteutettavissa ja suunniteltavissa.
      Suunnittelun aikajänne on lyhentynyt vuoden, kahden pituusluokkaan.

Toteutumatta jäi runsaan ajan kanssa tehty reppureisu pallon ympäri.
      17 vuotta sitten vaimooni yllättäen iskenyt geneettinen kiusa ei hyväksy kaavaillun kirtelyn vaatima estolääkitystä.

• pirremiinapas

Olipa kurjaa kun toiveenne reppuretkestä ei toteudu, mutta jos oikein olen nimmarisi tulkinnut, paljon olette kaikesta huolimatta matkanneet maita yhdessä.

• Korppisunelmoi

Unelmat on luotu toteutettaviksi.
      Mistä sinä tuon keinutuolin nykäisit 😊 Olen käsittänyt, että et siinä keinussa taitaisi viihtyä kuin hetken töijen välissä kun selkääsi leppuutat. Näin se on minullakin. Nyt olen taas hurahtanut minimaailmani uudisremppoihin tässä muuttoni keskellä.

Unelmana olisi kaunis laiskan akan kesä. Makoileisin ja kahteleisin kun ruoho kasvaa ja ahvenet polskii rantaveessä. Sorsaemo tuo poikueensa näytille ja poikue kiehnaa jaloissa. Uusi saunan kiuas lämpiää ja makkaan ammeessa jalat kohti ilta-aurinkoa.
      Grillissä paistuu makkaraa ja valkkis odottaa jääkaapissa.

• pienitarkenne

se poikaystävä on siis 83-vuotias

• Mitä iloa tuollaisesta tyhmästä ilkeilystä saa.

• ohmygodnes
        eppu2 kirjoitti:

Mitä iloa tuollaisesta tyhmästä ilkeilystä saa.

Onko se jokin vaijettu salaisuus että sillä on huomattavasti itseään vanhempi miesystävä? Korppishan huutelee palstalla kaikki tekemisensä? Eikö tätä olisi saanut kertoa?

• pienitarkenne
        ohmygodnes kirjoitti:

Onko se jokin vaijettu salaisuus että sillä on huomattavasti itseään vanhempi miesystävä? Korppishan huutelee palstalla kaikki tekemisensä? Eikö tätä olisi saanut kertoa?

Onko sillä immuniteettisuoja?

• ohmygodnes kirjoitti:

Siinä oli kyllä muutakin siinä kommentissasi.

• AINOANKEINEN
        pienitarkenne kirjoitti:

INTIMI SAVETTEPYYHE SUOJA

• pirremiinapas

Tässä ei ole oikein nyt kauheasti tekemistä, kun ei tuota luntakaan niin kamalasti tullut, että pihan puhdistamiseen menisi aikaani.
        Mieki odotan kesää, ja oikein lämmintä kesää, toivotaan että toiveemme toteutuu :)

On tämä talvikin kyllä nyt mukava, kun ei hirmu pakkasia ole ollut, jäällä oli tänään ihana keli olla, aurinko paistoi, ja mie hikoilin katiska avannon aukasun kanssa :).

• isokumika
        pienitarkenne kirjoitti:

se poikaystävä on siis 83-vuotias

Sinäkin pienirakenne olet iloinen jos vielä olet elossa 83v ja sinulla on tyttö/poikaystävä.

• korppistäyttäelämää
        isokumika kirjoitti:

Sinäkin pienirakenne olet iloinen jos vielä olet elossa 83v ja sinulla on tyttö/poikaystävä.

Huomenta 😊Sinäpäs sen oikein ilmaisit.

En ole ollut linjoilla, enkä lukenut viestejä. Hyvä niin.

Jos saa elää yhtä terveenä kuin P. on syytä olla kiitollinen. (vaikka itse tiedän, että en saa, selkävika seuraa minua lopun elämäni)).

P.n nuorin lapsi on 24-vuotias. Isän ylpeys. Minun nuorin täytti 28-vuotta, aloitti yliopistossa. Äidin rakas. Meillä on toimintaa ympärillämme.

Tämä talvi on ollut lähtöjen aikaa kolmelle tuttavallemme. Surullisia uutisia. He olivat suomalaisia iältään 75 - 80 vuotiaita.

Me puolestamme odotamme innolla lämpimiä auringon täyttämiä kevät päiviä, jotta pääsisimme picnikille mökin laiturille, odotamme lämmintä kesää ja syksyllä jokiristeily Euroopan halki.

• pirremiinapas
        pirremiinapas kirjoitti:

Tässä ei ole oikein nyt kauheasti tekemistä, kun ei tuota luntakaan niin kamalasti tullut, että pihan puhdistamiseen menisi aikaani.
        Mieki odotan kesää, ja oikein lämmintä kesää, toivotaan että toiveemme toteutuu :)

On tämä talvikin kyllä nyt mukava, kun ei hirmu pakkasia ole ollut, jäällä oli tänään ihana keli olla, aurinko paistoi, ja mie hikoilin katiska avannon aukasun kanssa :).

Tämä oli vastaus korppikselle, ei tainnut oikein osua..

• pirremiinapas
        pienitarkenne kirjoitti:

Onneksi sinuun saa immuniteetin, korppis ainakaan ei tuollaisista mäkäräisistä ole moksiskaan, jatka vaan sapen seassa uiskentelua.

• koppisvanhanainen
        pirremiinapas kirjoitti:

Tämä oli vastaus korppikselle, ei tainnut oikein osua..

Tokihan ymmärsin, sinun vastauksesi oli minulle.

Mikähän näitä kommentoijia oikein vaivaa? Eikö heillä ole enää unelmia, ei toivoa paremmasta.

En minä ole moksiskaan tosiasioiden edessä, miksi olisin. Hyvää elämää elän P:n kanssa. Olemme kaksi itsenäistä ihmistä ja viihdymme keskenämme.

Minäkin 70-vuotias, niin minkä ikäinen seutenkymppisellä kuuluisi olla, että miellyttäisi.😅

No, joo.

• hologrammina
        korppistäyttäelämää kirjoitti:

Huomenta 😊Sinäpäs sen oikein ilmaisit.

En ole ollut linjoilla, enkä lukenut viestejä. Hyvä niin.

Jos saa elää yhtä terveenä kuin P. on syytä olla kiitollinen. (vaikka itse tiedän, että en saa, selkävika seuraa minua lopun elämäni)).

P.n nuorin lapsi on 24-vuotias. Isän ylpeys. Minun nuorin täytti 28-vuotta, aloitti yliopistossa. Äidin rakas. Meillä on toimintaa ympärillämme.

Tämä talvi on ollut lähtöjen aikaa kolmelle tuttavallemme. Surullisia uutisia. He olivat suomalaisia iältään 75 - 80 vuotiaita.

Me puolestamme odotamme innolla lämpimiä auringon täyttämiä kevät päiviä, jotta pääsisimme picnikille mökin laiturille, odotamme lämmintä kesää ja syksyllä jokiristeily Euroopan halki.

Liian nopeasti vastasit itsellesi. Pienitarkennekin muuttui pienirakenteeksi 😈

• Korppishuomentataas
        hologrammina kirjoitti:

Liian nopeasti vastasit itsellesi. Pienitarkennekin muuttui pienirakenteeksi 😈

Kuka vastasi ja kelle ja mitä vastasi ja miksi, ei ymmärrä vaan haitanneeko ketään🤗

• öloutr

Ikä on vain numero, jonka Saulikin epäilijöille näytti, kun sai emäntänsä siunattuun tilaan.

• pirremiinapas

Saulille iski uusi nuoruus :).

On se ikä kyllä muutakin kun numeroita, se on lisääntyviä kremppoja ja hidastuvaa askelta .., mutta mitäs siitä, kuljetaan sitten hitaammin :)

• Kysynpävaa
        pirremiinapas kirjoitti:

Saulille iski uusi nuoruus :).

On se ikä kyllä muutakin kun numeroita, se on lisääntyviä kremppoja ja hidastuvaa askelta .., mutta mitäs siitä, kuljetaan sitten hitaammin :)

Meinaatko että P laittaa korppiksen siunattuun tilaan?

• Unelmasuolle
        Kysynpävaa kirjoitti:

Meinaatko että P laittaa korppiksen siunattuun tilaan?

Saajaan oma palstavauva 👪

• Minun mielestä unelmat pilaa koko elämän.
      Ei minulla niitä ole ollutkaan.
      Ihminen sinnittelee äärirajoilla , ja on tyytymätön, saadakseen jonkin unelman toteutettua, joka ei tunnu miltään, jos sattuu toteutumaan.
      Jos on perustyytyväinen, eikö se riitä.
      Minulle hoetaan, mitä sinä enää töitä teet, nauti elämästä. Ja minä en ymmärrä, miten elämästä nautitaan, eikö sitä eletä.
      Taidan olla vähän yksinkertainen.
      Saksofoni on varmaan aika kallis soitin, ja eikö se tarvii isot keuhkot. Ei tuu mieleen naispuolista fonistia.
      On minullakin kantele, haitari ja sähköurut. Ei se soitanta omaa korvaa miellyttänyt, että soittoharrastus loppui, ennen kun kunnolla alkoi.
      Vai on tullut made. Minulle ei tule kun kuhia. Kylmää touhua verkoillakäynti, kun pakkasta yli kymmenen astetta.

• pirremiinapas

Ai, toivottavasti ei nyt sentään ihan toivottomuuteen heritä..ja voihan sitä unelman tasoa sopivasti madaltaa silloin tällöin..ei tule tressiä.

Taidat olla tasaista sorttia oleva immeinen, olen tulkinnut...

Kuulisitpa ääneni parhaimmillaan, kyllä keuhkoa löytyy :))

• Preman

Se alkukantaisuus varjelee liialta älyn valolta.

• NikittäKerranTaas

Uneksin, että saisin kunnon vähitellen palautumaan vielä niin, että voisin tehdä 10-30 kilometrin pituisia päivävaelluksia - myös hieman korkeammissa maisemissa ja tasapaino vakautuisi nykyistä varmemmaksi.

• pirremiinapas

Toivotaan että kuntoudut, ja tuo 30 kilometriä vaatiikin jo, sanoisinko melko hyvää kuntoa, ainakin korkeammissa maisemissa, joskus Lapissa kävelly päälle 20 kilometriä ja oli kyllä aika puhki olo, mutta oli ne maastotkin vaativat, esim Dividaalen kansallispuiston reiteillä..no nykyiselle kunnolle katiska avannon auki hakkaaminen oli saavutus :)

• Unelmoin jotta saisin viettää loppuelämän arjen pienistä asioista nauttien. Hyvässä seurassa, leppoisasti.

• pirremiinapas

Niin, toiveessasi on kyllä viisautta :)

• pirremiinapas kirjoitti:

Niin, toiveessasi on kyllä viisautta :)

Toivottavasti se ei ole liikaa vaadittu :).

• Tänään.näillä.toiveilla

Noista henkilökohtaisuuksiin menemisistä: toivoisin, että kukaan ei olisi kirjautunut. Kaikki laittaisivat kirjoituksiinsa nimimerkin aiheen mukaan. Näin keskityttäisiin pelkkiin aiheisiin, eikä henkilöihin. Tiedän että monet eivät ole samaa mieltä, mutta minua ei kiinnosta tippaakaan, kuka henkilö on, vain asia. Vähän sama, kun en muista ihmisiä kasvojen perusteella, mutta se muistan, mitä he ovat sanoneet, niin hyvässä kuin pahassa. Aikanaan työpaikan psykotestissä sain arvion: keskittyy olennaiseen, työhön.
      Tavoitteeni on jaksaa vielä kerran muuttaa uuteen esteettömään asuntoon. Saisin kutsua huonojalkaisia ystäviä kylään ja mahdollisesti itsenikin varalta. Alkaa hikoilemaan kun ajatteleekin sitä rumbaa.
      Unelmani on saada kokenut matkustuskumppani, jonka mukana voi kulkea kultturi- ja viihdepaikoissakin ulkomailla. Siihen asti reissailen pikkumatkoja ohjattujen porukoiden mukana lähinnä kotimaassa.

• Volgahaavemotzart

Samaa mieltä. Palstahistoriani ja ylipäätään suomi24 aikana olen pyrkinyt harrastamaan nimimerkkejä aiheen mukaan tai laittanut jonkun höplö nimen huumoria unohtamatta. Ensisijaisesti kertakäyttö nimmareita jopa samassa ketjussa - jos palaan rikospaikalle. (Muistakaa lainausmerkit, r i k o s p a i k a l l e *hymiö*)

• rikollinen.minäkin
        Volgahaavemotzart kirjoitti:

Samaa mieltä. Palstahistoriani ja ylipäätään suomi24 aikana olen pyrkinyt harrastamaan nimimerkkejä aiheen mukaan tai laittanut jonkun höplö nimen huumoria unohtamatta. Ensisijaisesti kertakäyttö nimmareita jopa samassa ketjussa - jos palaan rikospaikalle. (Muistakaa lainausmerkit, r i k o s p a i k a l l e *hymiö*)

Noin minäkin teen vaikka rekattukin on, se vain sen tähden kun ei aina onnaa toi bottiosio, ei tuu olleskaan näkösälle.
        En kirjota rekatulla koskaan.

• En-anna-periksi
        rikollinen.minäkin kirjoitti:

Noin minäkin teen vaikka rekattukin on, se vain sen tähden kun ei aina onnaa toi bottiosio, ei tuu olleskaan näkösälle.
        En kirjota rekatulla koskaan.

Botti osiossa p a s k a a on se, että välillä se ei aukea millään selaimella, välillä antaa tehdä vaan yhden tai kaksi vastausta, onhan se hankala.
        Tyhjennän sitten välimuistia ja selaushistoriaa, sitten se alkaa toimia. Tai sitten ei. Nytkin se pyörittää tuolla yhtä vastausta, eikä etene, saa nähdä miten tälle käy.
        Mutta minua ei nujerreta, en rekisteröidy. Koska käyntini ovat lyhytkestoisia.

• rikollinen.minäkin
        En-anna-periksi kirjoitti:

Botti osiossa p a s k a a on se, että välillä se ei aukea millään selaimella, välillä antaa tehdä vaan yhden tai kaksi vastausta, onhan se hankala.
        Tyhjennän sitten välimuistia ja selaushistoriaa, sitten se alkaa toimia. Tai sitten ei. Nytkin se pyörittää tuolla yhtä vastausta, eikä etene, saa nähdä miten tälle käy.
        Mutta minua ei nujerreta, en rekisteröidy. Koska käyntini ovat lyhytkestoisia.

En minäkään palstalla asu ja päiviäni vietä, hetken "huvia" tää on. Rekatut haluu näkyvyyttä, tunnettavuutta ja huomioo.
        Nyt yllättäin botti toimi.

• pirremiinapas

Tämän palstan, tai yleensäkin kai kaikkien palstojen ilkeilijät ovat ikuisia, kai saavat jotain kiksejä ja hyvitystä pahaan oloonsa, en tiedä auttaisiko anonyymius, voisi auttaakin..
        Muutto kannattaa teetättä valmiiksi jollain firmalla, jos vaan mahdollista muuten..on siksi rankka kokemus tässä takana, oikeastaan kolmesta muutosta..huh..seuraavan muuton olen valmiissa kyydissä :)), vaikka toivonettei nyt ihan lähiaikoina kummiskaan..
        Yksin matkaaminen ei ole mukavaa, eikä ainakaan jos sattuu muuta ikävää....
        Kokemusten jakaminen on tärkeää matkoilla, ja mielestäni ihan elämässä muutenkin, siksi kai sitä täällä palstallakin meikäläinen höpäjää..

Se minun saksofoni unelmani jää varmaan valmiiden kappaleiden kuuntelu tasolle :)

• pirremiinapas
        rikollinen.minäkin kirjoitti:

En minäkään palstalla asu ja päiviäni vietä, hetken "huvia" tää on. Rekatut haluu näkyvyyttä, tunnettavuutta ja huomioo.
        Nyt yllättäin botti toimi.

Tuliko ylevä olo?

• ihan.sama.kuka

Minulle sopii hyvin olla nimimerkittä 😚

• ihan.sama.kuka kirjoitti:

Minulle sopii hyvin olla nimimerkittä 😚

Minusta kun näyttää, että käytät paljon useampaa nimimerkkiä kuin kukaan muu.

• 1eero

Ainahan jotain on mielessä.
      Mukava huomata päivän pidentyneen joten ajatukset alkaa pikkuhiljaa siirtymään kesään tämä talvi on pakollinen välivaihde vuotuisessa elonkierrossa, tässä iässä ei kannata suunnitella montaa vuotta etukäteen ettei tuu takaiskuja.

• pirremiinapas

Noinhan se pitäisi olla, mutta joskus unehtuu ette on jo melkein valmista viljaa, mutta siltikin..eihän se ole pakko mahdottomia unelmoida..ihan pikku saksifonista vain :))

Niin ja ihanaa, kun aurinko on tullut taas näkyviin ja on jo niin valoisaa, iloitaan tästä.

• henrjii

asunto ison järven rannalla, rauhallisessa paikassa, lähellä taajamaa.
      EIkä se naaras madekkaan pahitteeksi olisi

• Ensisijaiset-toiveetko

Miehellä: Unelma löytää Anelma
        Naisella: Toive löytää Toivo eli Usko huomiselle

• hytinäx1

Vai pirremiinaksen luokse hän unelmoi ;) !

• Sinä päivänä kun minulla ei ole enää kykyä unelmoida voitte käydä tuomassa ruusun arkulleni.
      Pieniä, helposti toteutettavia, käytännöllisesti mahdollisisia: ulkomaanmatkoja, kotimaanmatkoja, pikkuruinen kasvihuone kurpitsoille.
      Suurempi unelma jota olen nyt toteuttamassa: kirjani kirjoittaminen. Raakakopio valmis, tulostettu, oikolukuvaiheessa. Aloitan englanninkielisen version.
      Synttärimatkani nyt talvella jää tulevaisuuteen. Tiheät lääkärikontrollit ja muut käytännön asiat tekevät pitemmät matkat nyt vaikeasti järjestettäviksi.
      Lasteni serkku Kolumbiasta tulee ensi kertaa Eurooppaan ja olen luvannut hänelle matkalipun reitille Rooma- Tukholma- Madrid huhti-toukokuussa. Hirmuisen mukava ja komea nuorimies,täyttää 30 v, valmistui kieltenopettajaksi vuosi sitten. Espanjaa, ranskaa, englantia sujuvasti. (jos se löytäisi vaikka morsiammen täältä....minä niin mielelläni auttaisin häntä asettumaan tänne Pohjolaan :))

• Vie-pois-äkkii

Elä prkle tuo niitä mamuja tänne enää, ostaisin matkalipun helevettiin. Hälle.

• pirremiinapas

Voi onpa hieno lahja/ko? lastesi serkulle, ja kyllä varmaan menee kuin munavoi leivältä sellainen komistus vaaleiden ja kauniiden tyttöjen pohjolassa :).
        Joko laitat kustantajalle kirjasi arvioitavaksi, vai oletkokin jo saanut sopimuksen 2Gummerukselta"?
        On se iso urakka, ihmettä ihan, Onnittelut jo tässä vaiheessa! Mie kun olevinaan rupean kirjoittamaan jotain, muka muistelmaa..ei tule mitään, aloitan ja aloitan aina uudestaan ja ei tunnu löytyvän sitä oikeaa ilmaisumuotoa, niitä kun on loputtomia, ja viimein luovutan..ja se siitä.
        Alkulauseesi oli niin totta kuin vaan voi olla..kiitos.

• pirremiinapas
        Vie-pois-äkkii kirjoitti:

Elä prkle tuo niitä mamuja tänne enää, ostaisin matkalipun helevettiin. Hälle.

Miksi tuollainen kommentti, mikäs yli ihminen sinä olevinaan olet, kun on vara laukoa ihan pastaa toisen ihmisen läheisestä, joskus toivoisi jopa sota,a että tuollaiset omahyväiset torvet saisivat maistaa mitä on pelko ja hätä henkensä puolesta.

Miksi tuollainen kommentti, mikäs yli ihminen sinä olevinaan olet, kun on vara laukoa ihan pastaa toisen ihmisen läheisestä, joskus toivoisi jopa sota,a että tuollaiset omahyväiset torvet saisivat maistaa mitä on pelko ja hätä henkensä puolesta.

Ottaen huomioon että serkkupoika tulee vain viikon lomalle tänne paluulipun kanssa....
        minä jäin miettimään jotain jota luin eilen toisessa ketjussa, jossa joku kirjoitti että ei tule koskaan rekisteröitymään eikä kirjoittamaan samalla, tunnistettavalla nimimerkillä. Luin ja ymmärsin hänen perustelunsa; selvä pointti, paitsi että se ei toimi niin. Esimerkkinä tuo ylempi: se ei ole keskustelua ja sen takana ei ole ketään, ainoastaan nimetön huutelija tai mahdollisesti häiriötä haluava trolli. Tämän palstan pelastavat tunnistettavat kirjoittajat (rekisteröidyt ja vakinimimerkit) kantavilla aloituksillaan ja perustelluilla mielipiteillään. Joskus, satunnaisesti, näkee hyvän asia-aloituksen tai harkitun, pitemmän kommentin anonyymin kynästä, mutta ne ovat enemminkin poikkeus kuin sääntö.

• Eipä mitään suuria unelmia enää. Paremminkin sellaisia arjessa kulkevia.
      Arkisia toiveita, esim., pärjäilisi omillaan mahdollisimman pitkään.
      Kohta on kevät ja kesä, ajatuskin tuottaa iloa.
      Tykkään nykyään tasaisesta elämänmenosta, että kaikki soljuu ilman isompia ongelmia.

• pirremiinapas

Pienetkin unelmat voi olla suuria, niin kuin tänään helmikuisen auringon timantit hangella, ja ne on omaisuuden arvoisia jalokiviä.
        Voi kun saisikin olla suhtkoht terve loppuun asti, tai ainakin äly säilyisi, eikä esim. "alshaimeri" ryöstäisi elämältä.
        Mutta toivotaan, ..siinäpä unelmaa kerrakseen :)

• Niitä unelmia on tullut ja mennyt pitkin ikää. Osa on toteutunut, osa vielä toteutumatta, osa on haudattu jo muistin pimentoihin pelkkinä utopisina höperöinä unelmina.

• Bengalitikku

Eikö unen näkeminen ole uneksimista sekin? Näin unta, että olin viime yönä Rakveressa Eesti maal ja menossa Kaubamajaan.
        Rakveressä on hyvä kylpylä ja voisin keväällä mennä miniviikoksi sinne - ehkä silloin kun muuttolinnut tulevat tänne. Lentävät Viron ylitse. Ehkäpäs.

• pirremiinapas

Eikö mtään jäänyt ?
        Realismi on kyllä unelmien surma :)

• Bengalitikku kirjoitti:

Eikö unen näkeminen ole uneksimista sekin? Näin unta, että olin viime yönä Rakveressa Eesti maal ja menossa Kaubamajaan.
        Rakveressä on hyvä kylpylä ja voisin keväällä mennä miniviikoksi sinne - ehkä silloin kun muuttolinnut tulevat tänne. Lentävät Viron ylitse. Ehkäpäs.

Eestimaal on kiva käydä, mutta vasta kesällä, tai ainakin Tallinnassa, muualla minä en ole siellä käynytkään.

• Unelmia elämään mahtuu,
      kiivetä huipulle, jäädä ehkä sinne, alastomalle vuorelle, jäisiin korkeuksiin.
      Vai tyytyä tallaamaan tasaisen maan kamaraa, ihailla huippuja kauempaa, maan poveen viimein nukahtaa.

• pirremiinapas

Oi, olipa runollista ihan, omasiko?
        Toivottavasti jäätiköltä pääsee pyllymäkeä alas ;)

Oi, olipa runollista ihan, omasiko?
        Toivottavasti jäätiköltä pääsee pyllymäkeä alas ;)

Ihan itse tein.
        Jos pääsee ylös, kyllä myös alas, monin eri tavoin. Ellei jää vuorelle.

• kaikki-on-toteutuneet

Alotukseen:

aivan kaikki unelmat on toteutunu,
      -
      vanhuus kyllä yllätti, vanhaksi tuleminen ei koskaan ollut unelmani,

• pirremiinapas

Sori, mutta nauratti, ja muistin että äkkiä on tullut tämä van....eiku seniori- ikä itse kullekin, miten se niin meni..., mutta parempi vanha, kuin kuollut, sillä se olisi ollut se toinen vaihtoehto.
        Mutta, miksei vanhakin voisi unelmoida, ei se päämäärä, vaan se matka ;).

• sieluvilahtaa

Voitta 100 miljoonaa puhtaana.

• Njaa, no se kyllä kelpaisi, muutakin kuin unelmaksi :)

• tulomeno
        pirremiinapa kirjoitti:

Njaa, no se kyllä kelpaisi, muutakin kuin unelmaksi :)

On ollut..menivät...

• tulomeno kirjoitti:

On ollut..menivät...

No tuhlasitko, vai oliko kyseessä hieman pienempi potti, esim. neljä ja vara ? :)

• NNyt unelmoin, että saisin nukkua - edes yhden yön ilman että herään kesken yön, edes yhtenä yönä lähes kolmeen vuoteen! Ja loppuisi tuo heinäsirkkojen sirinää muistuttava "korvien" soiminen, kuin infraäänen eli yli korkean äänen kuuluminen, korvat ei soi.
      Herään yöllä siihen kun makuu huoneessani on kuuma, vaikka nukun ihan lämmittämättömässä huoneessa, jossa on ikkuna auki, - kuinka on mahdollista että siellä on kuuma kun herään,peittojakaan ei ole kuin tavallinen määrä, - en näe painajais unia, enkä pelkää mitään, enkä ketään.

Lapsen lapsenikin ihmettelee kun hänen päälakeaan "polttaa", kuumottaa ja selkänahkaa alkaa kutiamaan kuin olisi jotain syyhypulveria viskattu selkään, samoin kuin yksi nainen sanoi "vittuun " (sori) sattuu, - onko täällä sähkömagneettinen kenttä ja yhdessä lämmön ja sähkövirran kanssa tulee tuntemus kuin sähköiskusta..?

Tällä hetkellä ihmettelen miksi ilmastointi on päällä, vaikka liesituuletin meni rikki, eikä täällä pitäisi olla ollenkaan muita ilmastointilaitteita, ai että mistäkö huomaan että on ilmastointi on päällä jossain tai ilmastointia, no siitä kun täällä alkaa vetää ja vanhan pölyn, sekä viemärin haju leviää huoneisiin viemärikaivoista tai sitten ihan likakaivosta asti, ja tämä ilmiö toistuu joka ilta, alkaen n. klo 21 - 22, samoin huomaan jotain muutakin kummallista hajua, kuin akkuhapon hajua..

Toivon todella että edes JOSKUS voisin nukahtaa niin että herään vasta aamu yhdeksältä..huoks.

Hyvää yötä Teille jotka saatte nukkua pitkän yön :).

• Hyvänukkumaan-kin

Kun en kannata teollisia hormoneja, niin luontaistuotepuoleltakin saa luonnonsellaisia, joilla voi auttaa sekä kuumia aaltoja että unen laatua.

• Onko sinulla, pirremiinapa, mittari makuuhuoneessasi, että näet huoneilman todella lämminneen ja montako astetta?
        Minulla on ja nukkumaan mennessä melkein palelen, mutta johonkin aikaan yöstä joudun aina potkimaan peiton pois vaikka mittari näyttää ihan samoja asteita.

• Korppisvaroittaa

Kysyin jo kerran sinulta oletko mittauttanut radonpitoisuudet maallasi.

Radon aiheuttaa esim. keuhkosyöpää. Serkkuni asui radonpohjaisessa talossa. Hänen poikansa sai nuorena syövän. Onneksi saatiin hoidettua. Muutti Turkuun opiskelemaan ja on ollut terve. Serkullani oli jos jonkinsortin vaivaa ja hän kuoli alle 60-vuotiaana.

Toivon, että et kauhistuisi vaan teettäsit radonmittaukset.

• Tellukka kirjoitti:

Onko sinulla, pirremiinapa, mittari makuuhuoneessasi, että näet huoneilman todella lämminneen ja montako astetta?
        Minulla on ja nukkumaan mennessä melkein palelen, mutta johonkin aikaan yöstä joudun aina potkimaan peiton pois vaikka mittari näyttää ihan samoja asteita.

Ei kyllä ole, mutta pitääpä laittaa tänä iltana, tykkään nukkua viileässä, melkein ulkoilmassa, josko teltan veisi ulos ja sinne.. :)

• Korppisvaroittaa kirjoitti:

Kysyin jo kerran sinulta oletko mittauttanut radonpitoisuudet maallasi.

Radon aiheuttaa esim. keuhkosyöpää. Serkkuni asui radonpohjaisessa talossa. Hänen poikansa sai nuorena syövän. Onneksi saatiin hoidettua. Muutti Turkuun opiskelemaan ja on ollut terve. Serkullani oli jos jonkinsortin vaivaa ja hän kuoli alle 60-vuotiaana.

Toivon, että et kauhistuisi vaan teettäsit radonmittaukset.

En minä ihan vähästä kauhistu, minulla on kyllä tiedossa mikä on syynä "ilmiöön", mutta katsotaan nyt, aika näyttää..

• Hyvänukkumaan-kin kirjoitti:

Kun en kannata teollisia hormoneja, niin luontaistuotepuoleltakin saa luonnonsellaisia, joilla voi auttaa sekä kuumia aaltoja että unen laatua.

Nukuttaa kyllä, istualleenkin nukun ihan tuosta vaan, mutta kyllähän minä mieluummin vaakassa kuorsaan.

• Hyvänukkumaan-kin kirjoitti:

Nykyiset kemikaali unilääkkeetkään eivät kai ole sellaisia mitkä aiheuttaa pöhelöä oloa seuraavana aamuna, mutta tietysti jos löytyy lääke luonnosta, sitä kuvittelisis ainakin, että ne on terveellisempiä.., välttämättä se ei kyllä pidä paikkaansa..

• Luonnollisestikin

Mikä sopii kenellekin; toiselle toinen ja muille muut. Mutta aina parempi ilman tai jos on pakko, niin sitä luonnollista laatua joka itselle sopii.

• Työjatehtävä

On, vaikka koetan pitää niitä haudattuina.

• Kätketyt unelmat, onko ne aarteita joita katsellaan salaa ? :)

• Elämäonjulmaa

Koetan olla katsomatta taaksepäin. Tuulimyllyt, joita vastaan ei pystynyt, kyennyt eikä loppujen lopuksi jaksanut taistella, eivät ihan aarteilta kuulosta.

• maissiiii

Paljon on unelmia ja haaveita. Ne ovat ehtymätön luonnonvara.
      Samaa mieltä kuten joku tuossa edellä, että kun unelmat ja haaveet loppuvat, olen kuollut.

Ei ne tietenkään kaikki toteudu, eikä niiden kaikkien tarvitsekaan toteutua.

Mutta yhdestä olen pitänyt kiinni, ne ovat salaisia, ei niitä huudella pitkin kyliä,
      silloin ne eivät ainakaan toteudu,
      Ne syntyvät sieluni ja sydämeni sopukoissa.
      Jos kerron haaveeni, se ei ole enää haave vaan muuttuu toiveeksi tms.

Jos ja kun haave toteutuu, se tuntuu mahtavalta, se osoittautuu oikeaksi superhaaveeksi,
      niitäkin on ollut paljon. On ollut nuoren tytön haaveita ja vanhan rouvan haaveita jne.

• pirremiinapas

Ai kun kirjoitit hienosti....

Ihailen hyvää kynän jälkeäsi ja soljuvaa sanan juoksua..

Oli minulla nuoren tytön haave, joka ei toteutunut, yksi oli jos voisi päästä opiskelemaan opettajaksi, ja toinen oli os uskaltasi laulajaksi tulla..no ne oli ja jäi toteutumatta, kai se oli niin tarkoitettu ja pirremiinaåahyvä niin.

• Mökkeilijä1956

On kyllä, muutto talviksi vaikka Unkariin. Poissa Suomesta noin 5-6 kk kylmään aikaan. Pitää kai ollla Suomesta poissa alle 6 kk jotta ei putoa pois Suomen sos.turvan piiriin. Eläke tulee riittämään Unkarissa oleskeluun, ensin alkuun vuokralle.
      Toinen unelma jo ensi kesänä. Rakentaa jotain pientä kopperoa hirsistä, vaikka paskahuusin tai pienen kaasupullovarastokopin. Tosin siellä ei saa yksityinen kai kovin montaa kaasupulloa (11 kg/kpl) pitää.

• pirremiinapas

Unkari on varmasti edullinenkin, vai onkohan enää?
        Minäkin haaveilen joskus , että lähden jonnekin pois talveksi, mutta nyt ei ole enää varaa lähteä mihinkään, mutta en valita, pian on taas kesä ja toivottavasti lämpimämpi kuin mennyt.
        Mökeilllä ei yleensä tekeminen lopu, mutta kuka se jouten jaksaa fiilistellä koko kesää...
        Onko mökilläsi kaasulla sähköt?

• isoäiti_

Robben Island Etelä-Afrikassa on ollut listalla kauan, mutta aina on tullut esteitä,
      toisena on Galapagos.

En ole vielä heittänyt toivoa (ei Toivoa).

• Kaukaisia haaveitako, kaukana ainakin ja varmasti ihan erilaista elämää noissa kohteissa.
        Jotenkin itse pidän enemmän lauhkeamman ilman kohteista, jos nimittäin johonkin vielä lähden, tai pääsen, jos en, sekään ei haittaa..

• Per-kel

Että nukutaan pois vaimoni kanssa yhdessä kun se aika tulee :*

• Ai..tarkoititko, mitä aikaa ?

• nukuttaa.mutta.ei.nuku

Haluaisin minäkin nukahtaa illalla helposti sänkyyn mentyäni ja herätä vasta seuraavana aamuna. Mainittiin luontaistuotteet, mitähän ne olisivat?

• Ainiinainiainen

Kamomillatee, melatoniini, oletko kokeillut niitä.

• nukuttaa.mutta.ei.nuku
        Ainiinainiainen kirjoitti:

Kamomillatee, melatoniini, oletko kokeillut niitä.

Melatoniini ei auttanut. Kävin äsken ostamassa kamomillateetä ja valeriaanaa. toivottavasti auttaa kun on niin hömelö olo kun ei ole nukkunut pitkään aikaan kunnon yöunia.

• Valerianaa en ole koskaan kokeillut, mutta kamomilla teetä taas olen, ja pitäisikin ostaa ihan ensi kauppa reissulla minunkin, jemmaan..ei se muuten teenä ole hyvää..heinältä maistuu :)

• ei.huano.sano.jorma
        pirremiinapa kirjoitti:

Valerianaa en ole koskaan kokeillut, mutta kamomilla teetä taas olen, ja pitäisikin ostaa ihan ensi kauppa reissulla minunkin, jemmaan..ei se muuten teenä ole hyvää..heinältä maistuu :)

Kukkaishunajaa kamomillateen joukkoon makua antamaan.

• uskon että unelmoin niin kauan kuin henki pihisee, ilman unelmia on elämä toivotonta. tunnistan kyllä mitkä unelmat ovat toteutettavissa ja mitkä mahdottomia, mutta kaikki unelmat ovat tervetulleita elämääni. monta unelmaa on toteutunut, mutta monta on jäljellä ja lisää tulee, hyvä niin. ilman unelmia en jaksaisi.

• Eipä niin, pitää vain uskoa että unelmia riittää, ja etenkin terveyttä ja elinpäiviä kunkin unelman kohtaamiseen.

Foni unelmani he unelmani taitaa kyllä karata käsistä,:), mutta remppa unelma toteutuu jo viikon päästä - tai alkaa silloin, vaikka uskon ettei se ihan koko ajan ole unelmaa asua rempan keskellä.., mutta onhan siinä askaretta minullekin, eli ajankulua :).

• de-meter

Unelma, haave, toive ? Mitä minä niillä tekisin ? Elämä on riittävän hyvää näin ja ellei ole, yritän tehdä jotakin sen kohentamiseksi. Unelmiin en kuitenkaan sorry..))
      Joskus ihmettelen näitä meille tarjottuja elämänohjeita: pitäisi olla unelmia ja toisaalta pitäisi tarttua hetkeen. Mitenkäs ne lyövät yksiin ?
      Minusta elämän täyteys on läsnä joka hetki, miksi siihen pitäisi vielä unelmia ympätä ?
      En siis tarkoita, että "high spirit" olisi päällä kaiken aikaa, mutta jos se puuttuu, en lähde sitä jahtaamaan. Tulee kun on tullakseen ja minun osani on riittävän hyvä - maailman kärsimyksillä mitaten (vrt, Waltari).
      Aloittajalle terveiset: kiva lukea elämästäsi nyt. Kun itse olen kamppaillut tuon lumentulon kanssa, mietin , mitenkähän se Pirre siellä pärjää..)) Sinulla taitaa olla apujoukkoja...

• Korppisenergiaatäynnä

Onkohan minulla tuo "high spirit" päällänsä. Olen koko ajan vauhdissa. Ideat eivät anna rauhaa edes iltayöstä kun pötkähdän maate. Olen rättiväsynyt, mutta uutta ideaa vaan pukkaa. Olen kuin ADHD vammainen. Pikku pala unilääkettä tepsii, josin en pidä lääkkeistä. No, olkoon ne nyt apuna kunnes tää muuttohässäkkä saadaan lopullisesti ohi. Luonnollisesti muutos myös jännittää vaikka tiedän muuttavani itse suunnittelemaani uuteen kotiin,, omaan siipeeni.

Kuulun facessa kolmeen harrastelijaryhmään. Livenä käyn keramiikassa.
        Ryhmistä imen erilaisia sisustus-ja remppaohjeita. Sähkösahani pilkkoo ja pätkii rimoja, maalipensselini vaihtaa väripurkkeja ja minimaailmani ja oikea maailmani muuttuu entistä haastavammaksi. Savesta olen valmistanut keramiikkaa, nyt vuorossa isot teoset. "Poeka"noin 40 cm lähti maalattuna polttoon ja ison jäniksen korvat käärin sideharsoilla yläasentoon tukien sen vartaloa kestämään painon kuivauksen ajan.

Kesämökkiryhmästä saan taas puutarha- yms vinkkejä ja pelkäämpä haaveeni keikahtelevan, aijoinhan viettää laiskan akan kesän.

Mutta näillä etiäpäin.

• Korppisenergiaatäynnä kirjoitti:

Onkohan minulla tuo "high spirit" päällänsä. Olen koko ajan vauhdissa. Ideat eivät anna rauhaa edes iltayöstä kun pötkähdän maate. Olen rättiväsynyt, mutta uutta ideaa vaan pukkaa. Olen kuin ADHD vammainen. Pikku pala unilääkettä tepsii, josin en pidä lääkkeistä. No, olkoon ne nyt apuna kunnes tää muuttohässäkkä saadaan lopullisesti ohi. Luonnollisesti muutos myös jännittää vaikka tiedän muuttavani itse suunnittelemaani uuteen kotiin,, omaan siipeeni.

Ryhmistä imen erilaisia sisustus-ja remppaohjeita. Sähkösahani pilkkoo ja pätkii rimoja, maalipensselini vaihtaa väripurkkeja ja minimaailmani ja oikea maailmani muuttuu entistä haastavammaksi. Savesta olen valmistanut keramiikkaa, nyt vuorossa isot teoset. "Poeka"noin 40 cm lähti maalattuna polttoon ja ison jäniksen korvat käärin sideharsoilla yläasentoon tukien sen vartaloa kestämään painon kuivauksen ajan.

Kesämökkiryhmästä saan taas puutarha- yms vinkkejä ja pelkäämpä haaveeni keikahtelevan, aijoinhan viettää laiskan akan kesän.

Mutta näillä etiäpäin.

Kuules korppis, taidat käydä ylikierroksilla.
        Jarruta hyvän sään aikana.

• pirremiinapas

Enpä huomannutkaan kysymystäsi, aloin kelata ketjua alhaalta ylöspäin, ja tuolla jo päinvastoin harmittelin ettei luntakaan tule väsyksi asti,

Minun apujoukkoni, jos tarkoitat lapsia, on niin omissa töissään kiinni etten voi elää siinä uskossa että he joutaisivat tänne avuksi, esim. nuorempi tyttö lähtee töihin ajamaan miehineen n. puoli kuuden aikaan ja tulee takaisin tuntia myöhempään, eli 13 tuntista päivää matkoineen tekevät, ei raatsi millään enää viikonloppuja vaivata.
        Poika taas on reissussa koko viikon ja omat talon työt on sitten viikonloppuna, eli ei sieltäkään viiti odotella apuja,. Vanhemman tytön perheen työ on sitten ympärivuorokautista päivystämistä, eli siinä miun avut ;), mutta maailmaa varten lapset tehään, ei mummoille :)

• Korppisenergiaatäynnä kirjoitti:

Mutta näillä etiäpäin.

Jessus korppis, varo ettet saa böönauttia :), vaikka - kun on kivaa tekemistä niin ei se semmoinen väsytäkään.

Enpä huomannutkaan kysymystäsi, aloin kelata ketjua alhaalta ylöspäin, ja tuolla jo päinvastoin harmittelin ettei luntakaan tule väsyksi asti,

Minun apujoukkoni, jos tarkoitat lapsia, on niin omissa töissään kiinni etten voi elää siinä uskossa että he joutaisivat tänne avuksi, esim. nuorempi tyttö lähtee töihin ajamaan miehineen n. puoli kuuden aikaan ja tulee takaisin tuntia myöhempään, eli 13 tuntista päivää matkoineen tekevät, ei raatsi millään enää viikonloppuja vaivata.
        Poika taas on reissussa koko viikon ja omat talon työt on sitten viikonloppuna, eli ei sieltäkään viiti odotella apuja,. Vanhemman tytön perheen työ on sitten ympärivuorokautista päivystämistä, eli siinä miun avut ;), mutta maailmaa varten lapset tehään, ei mummoille :)

Heh, olikohan se toisessa ketjussa ja joku muu, joka valitteli lumentuloa..)) (pirremiinapas)
        Meillä sitä nyt riittää vaikka muille jakaa...
        Samaa mieltä olen: lapset tehdään maailmalle, ei itselle. Silti taidan olla vähän kade kampaajalleni, joka pitää itsestään selvänä, että lapset auttavat omakotitalon töissä. Kun hekin hoitivat lapset, nyt on lasten vuoro.
        Muut tuttuni ovat kyllä näitä samoin ajattelevia: näkevät nuorten perheiden tilanteen ja pikemminkin auttavat heitä kuin odottavat apua.

• Korppisvapaavastuista
        demeter1 kirjoitti:

Heh, olikohan se toisessa ketjussa ja joku muu, joka valitteli lumentuloa..)) (pirremiinapas)
        Meillä sitä nyt riittää vaikka muille jakaa...
        Samaa mieltä olen: lapset tehdään maailmalle, ei itselle. Silti taidan olla vähän kade kampaajalleni, joka pitää itsestään selvänä, että lapset auttavat omakotitalon töissä. Kun hekin hoitivat lapset, nyt on lasten vuoro.
        Muut tuttuni ovat kyllä näitä samoin ajattelevia: näkevät nuorten perheiden tilanteen ja pikemminkin auttavat heitä kuin odottavat apua.

Minä olen myös sitä mieltä, että poikieni velvollisuus on auttaa jos apua tarvitsen. Vedin heitä yksin parikymmentä vuotta ala-ja ylämäet. Onneksi ei tarvitse patistella, ymmärtävät ja tekevät parhaansa vaikka asuvat toisilla paikkakunnilla. No, heillä ei tietty ole suurperheitä perässä vedettävinä ja ovat muutoinkin hyvin toimeentulevia. Eivät odota palvelujani. Tietty kesällä mökillä pidän heistä hyvää huolta niin ja he minusta.
        Kuopus tulee muuttoapuun kuun lopulla esikoinenkin tarjoutui, mutta pärjäämme kuopuksen kanssa näiden loppujen huonekalujen siirrossa.

• Korppisvapaavastuista kirjoitti:

Minä olen myös sitä mieltä, että poikieni velvollisuus on auttaa jos apua tarvitsen. Vedin heitä yksin parikymmentä vuotta ala-ja ylämäet. Onneksi ei tarvitse patistella, ymmärtävät ja tekevät parhaansa vaikka asuvat toisilla paikkakunnilla. No, heillä ei tietty ole suurperheitä perässä vedettävinä ja ovat muutoinkin hyvin toimeentulevia. Eivät odota palvelujani. Tietty kesällä mökillä pidän heistä hyvää huolta niin ja he minusta.
        Kuopus tulee muuttoapuun kuun lopulla esikoinenkin tarjoutui, mutta pärjäämme kuopuksen kanssa näiden loppujen huonekalujen siirrossa.

Tuo se ero taitaa olla: poikasi ovat perheettömiä., korppis. Oma vanhempi hoitaa
        silloin perheen virkaa ja silloin on varmasti luontevaa olla kiinteämmässä yhteydessä keskenään.
        Ei sillä. Kampaajani lapset ovat myös perheellisiä, mutta kiltisti tulevat silti hoitamaan lumityöt ja muuta isompaa. Lapsiaan en ole kuunnellut mitä mieltä ovat tuosta järjestelystä, mutta toisen tutun lapset kyllä jurputtavat, jos heitä apuun kutsutaan.

• Korppisvastaa
        demeter1 kirjoitti:

Tuo se ero taitaa olla: poikasi ovat perheettömiä., korppis. Oma vanhempi hoitaa
        silloin perheen virkaa ja silloin on varmasti luontevaa olla kiinteämmässä yhteydessä keskenään.
        Ei sillä. Kampaajani lapset ovat myös perheellisiä, mutta kiltisti tulevat silti hoitamaan lumityöt ja muuta isompaa. Lapsiaan en ole kuunnellut mitä mieltä ovat tuosta järjestelystä, mutta toisen tutun lapset kyllä jurputtavat, jos heitä apuun kutsutaan.

Pojillani ei ole lapsia. Esikoisella vaativa vastuullinen työ. Kuopus on orientoitunut suorittamaan tutkinnon mahdollisimman hyvin ja säädetyssä ajassa. Silti heillä on aikaa äidille. Samoin miniällä, jolle hänen vanhempansa ovat hyvin läheisiä.

Onko niin, että aikuisten lasten vanhemmat, jotka asuvat parisuhteissa ei lapsilla taida aikaa jäädä.

Jos on aina vain saanut ei osaa antaa.

• de-meter
        Korppisvastaa kirjoitti:

Pojillani ei ole lapsia. Esikoisella vaativa vastuullinen työ. Kuopus on orientoitunut suorittamaan tutkinnon mahdollisimman hyvin ja säädetyssä ajassa. Silti heillä on aikaa äidille. Samoin miniällä, jolle hänen vanhempansa ovat hyvin läheisiä.

Onko niin, että aikuisten lasten vanhemmat, jotka asuvat parisuhteissa ei lapsilla taida aikaa jäädä.

Jos on aina vain saanut ei osaa antaa.

Uskoisin, että lapset aktivoituvat jotenkin, jos vanhempi jää vaikka leskeksi tai menettää toimintakykyään.
        Sen olen kyllä ollut huomaavinani, että jos vanhempi on ollut omillaan pärjäävä, kuten eräs leskituttuni, aikuistunut lapsi ei oikein pääse tuosta kuvasta eroon: ei osaa tai halua nähdä, että voimanaisesta onkin nyt tullut hoivaa ja huomiota tarvitseva vanha ihminen.
        Niin, että eipä tuo vastavuoroisuus aina toimi, jos saamapuolella on oltu liian pitkään.
        Kyllähän toisaalta yleisessä keskustelussa vedotaan jo kovasti aikuisten lasten apuun silloin kun hoivapalveluja aletaan tarvita.

Sitä olen kyllä miettinyt, että kokevatko meidän lapsemme, joista useimmista on jo "yhteiskunta" kantanut hoitovastuuta, enää velvollisuudekseen huolehtia meistä?
        Vai ajattelevatko, että "yhteiskunta" hoiti minut, "yhteiskunta" hoitaa vanhempanikin..))

• korppissyvällisenä
        de-meter kirjoitti:

Uskoisin, että lapset aktivoituvat jotenkin, jos vanhempi jää vaikka leskeksi tai menettää toimintakykyään.
        Sen olen kyllä ollut huomaavinani, että jos vanhempi on ollut omillaan pärjäävä, kuten eräs leskituttuni, aikuistunut lapsi ei oikein pääse tuosta kuvasta eroon: ei osaa tai halua nähdä, että voimanaisesta onkin nyt tullut hoivaa ja huomiota tarvitseva vanha ihminen.
        Niin, että eipä tuo vastavuoroisuus aina toimi, jos saamapuolella on oltu liian pitkään.
        Kyllähän toisaalta yleisessä keskustelussa vedotaan jo kovasti aikuisten lasten apuun silloin kun hoivapalveluja aletaan tarvita.

Sitä olen kyllä miettinyt, että kokevatko meidän lapsemme, joista useimmista on jo "yhteiskunta" kantanut hoitovastuuta, enää velvollisuudekseen huolehtia meistä?
        Vai ajattelevatko, että "yhteiskunta" hoiti minut, "yhteiskunta" hoitaa vanhempanikin..))

Yhteiskunta hoitaa on minulle täysin outo vertaus, uskoisin myös lapsilleni. Kyllä se olin minä ja lasten isän vanhemmat, jotka hoitovastuun kannoivat. Yhteiskunta mm. koti/mummola/koulu. Mummin ja ukin kuolema oli pojilleni kova pala. Omani vielä kovempi.

• de-meter kirjoitti:

Minä kyllä uskon saavani apua jälkeläisiltä, jos sitä tarvitsen.
        Tähän mennessä olen tarvinnut vain vähän ja itse olen jeesannut missä tarvittu.
        Meillä, kun harrastetaan sellaista hurttia huumoria, niin kun pojalle valittelin polviani, laittoi mulle sähköpostia, että tilaat sen lääkärin, ettet siinä vaan mökillä rupee makaamaan kesällä, minä en kyllä sua passaa.
        Johon minä, että juuri niinhän minä laskin, että sinä se sitten mua passaat, taikka teen sut perinnöttömäksi.
        Tänään muuten tilasin ajan ja sain maanantaiksi, aika pian.

• korppissyvällisenä kirjoitti:

Yhteiskunta hoitaa on minulle täysin outo vertaus, uskoisin myös lapsilleni. Kyllä se olin minä ja lasten isän vanhemmat, jotka hoitovastuun kannoivat. Yhteiskunta mm. koti/mummola/koulu. Mummin ja ukin kuolema oli pojilleni kova pala. Omani vielä kovempi.

Hoitaahan yhteiskunta meitä kaikkia. Jos nuori perhe tarvitsee rahallista tukea, he käsittääkseni hakevat sitä sossusta, eivät omilta vanhemmiltaan. En myöskään tiedä ketään vanhusta, joka kävisi lastensa kukkarolla jos ei selviä jokapäiväisistä menoista.
        Elleivät itse osaa tukia hakea, lapset kyllä auttavat lomakkeiden kanssa..))

En siis väheksyisi yhteiskunnan osuutta meidänkin lastemme hyvinvoinnin edistämisessä, vastuun kantamisessa, vaikka kyse olisi "vain" rahasta.
        Samoin jos emme pysty itsestämme huolehtimaan, yhteiskunta tekee sen miten sitten tekeekin.

• eppu2 kirjoitti:

Meillä, kun harrastetaan sellaista hurttia huumoria, niin kun pojalle valittelin polviani, laittoi mulle sähköpostia, että tilaat sen lääkärin, ettet siinä vaan mökillä rupee makaamaan kesällä, minä en kyllä sua passaa.
        Johon minä, että juuri niinhän minä laskin, että sinä se sitten mua passaat, taikka teen sut perinnöttömäksi.

Heh, me emme ole vielä poikien kanssa päässeet tuolle tasolle, eppu2..)) Että osattaisi laskea leikkiä krempoista ja raihnastumisesta.
        Ihan kivasti he kyllä suhtautuvat ajoittaiseen jaksamattomuuteeni ja siihen, ettei minusta oikein enää ole vauvojen hoitajaksi. Vointia kysellään ja ollaan valmiita auttamaan, noin periaatteessa. Mutta kuten tuolla edellä oli puhetta: jos tietää nuorten perheiden tilanteen ja oman kuorman, eipä sitä kovin herkästi rupea apua kyselemään.
        Onnea polven kanssa. Ainakin täällä on se linjaus, että leikkausta ei tehdä oikopäätä, yritetään muita keinoja ensin...

• pirremiinapas
        eppu2 kirjoitti:

Auttavat meidänkin, jos pyydän, mutten vielä ole hirveästi kysellytkään; poikamme sanoi tuossa kun oli puhetta remontista, että hänkin voi tulla avuksi, ja nuorempi tyttökin jo intoili, mutta millä ihmeen ajalla hän muka kerkee ja jaksaakaan, mutta jos niin mahdottomasti haluaa tulla, enhämn mie poiskaan käännytä :) .

• de-meter

Niin. Mitä vaihetta kukin elämässään elää. Minulla se taitaa nyt olla: "vähemmän on enemmän".
      Eikä kaikkien tarvitse kulkea samoja polkuja.
      Toiminnallisuudesta tuntuisi ainakin olevan se etu, että univaikeuksia ei ole. Rankka fyysinen kuormitus takaa hyvät yöunet, ainakin minulla. Ideoiden kanssa taas taitaa käydä päinvastoin...

• Ei minulla unelmia ole, olen liian realistinen unelmoimaan.
      Toiveita kyllä on, nyt toivon että pysyn tässä kunnossa vielä kauan, elämäni on sellaista kuin olen aina halunnut. Muutoksia olen inhonnut aina, on ollut vaikeaa kun totutut kuviot menee uusiksi.
      En toivo edes lottovoittoa, korkeintaan ihan pientä, harmittaisi vain kun se tulisi vasta nyt.
      Olen matkustellut yhden ihmisen osalle tarpeeksi, ainakaan nykyisin ei kiinnosta. Lähden reissuun jos tulee halukkuutta vaihtaa maisemaa.
      Olen tyytyväinen rauhalliseen, monen mielestä tylsään elämääni.

• Minun täytyy ihailla noin tyyniä ihmisiä, no jospa tässä vielä :/

• pirremiinapa kirjoitti:

Minun täytyy ihailla noin tyyniä ihmisiä, no jospa tässä vielä :/

Onkohan tuo tyyneys pohjalaista perua ? Tunnistan sitä myös itsessäni, mutta ainakin omalla kohdallani katson, että tapahtumista on elämässä ollut ihan riittävästi, liikaakin välillä, ja se tyyneys mikä nyt on vallitsevana, on saavutus, ei mitään apatisoitumista tai periksi antamista, vaikka sillä tavalla se yleensä tulkitaan. "Tylsä elämä" kuten Mielikki-mummo kirjoitti..))

• demeter1 kirjoitti:

Onkohan tuo tyyneys pohjalaista perua ? Tunnistan sitä myös itsessäni, mutta ainakin omalla kohdallani katson, että tapahtumista on elämässä ollut ihan riittävästi, liikaakin välillä, ja se tyyneys mikä nyt on vallitsevana, on saavutus, ei mitään apatisoitumista tai periksi antamista, vaikka sillä tavalla se yleensä tulkitaan. "Tylsä elämä" kuten Mielikki-mummo kirjoitti..))

On ollut ruuhkavuosia, omaishoitoa, kuolemaa, sairautta ym...
        Nautin tästä olotilasta, ei ole paljonkaan velvoitteita, ei kiirettä mihinkään. Alkuun olin ihan mustasukkainen vapaa-ajastani kun pelkäsin sen loppuvan :)
        Nytkin olen ollut tämän ja viime viikon ollut kissan kanssa mökillä, viikonloppuna tuli kaveri pariksi päiväksi. En ole nähnyt ketään muuta kuin linnut ja oravan ikkunasta, viihdyn ihan hyvin. Touhuan kaikenlaista, tänään paistan kanelipullia. Eilen siivosin. Päivät kuluvat liiankin nopeasti.
        Pohjalaisuus on sisäänrakennettua, kun auton nokka kesällä suuntaa länteen olokin muuttuu hyväksi.

• mielikki.mummo kirjoitti:

Nautin tästä olotilasta, ei ole paljonkaan velvoitteita, ei kiirettä mihinkään. Alkuun olin ihan mustasukkainen vapaa-ajastani kun pelkäsin sen loppuvan :)
        Nytkin olen ollut tämän ja viime viikon ollut kissan kanssa mökillä, viikonloppuna tuli kaveri pariksi päiväksi. En ole nähnyt ketään muuta kuin linnut ja oravan ikkunasta, viihdyn ihan hyvin. Touhuan kaikenlaista, tänään paistan kanelipullia. Eilen siivosin. Päivät kuluvat liiankin nopeasti.
        Pohjalaisuus on sisäänrakennettua, kun auton nokka kesällä suuntaa länteen olokin muuttuu hyväksi.

Hyvin sanottu: sisäänrakennettu. Ja omat maisemat, oma väki voimaannuttaa. Voisin hyvin kuvitella itseni elämässä etäällä kaikesta, harmoniassa luonnon kanssa.
        Onneksi näen täälläkin ikkunasta lintuja ja oravia ja metsäänkin pääsen....

• pirremiinapas
        mielikki.mummo kirjoitti:

Tunnen muutamia poikani kautta, hänen naisystävät olleet pohjalaisia :)

• tavoitteita

Onhan mulla monenlaisia unelmia, kun saisi elää suhteellisen terveenä ja asua omassa kodissa.

• Niin, toivottavasti nuo unelmat on jo totta :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe