Elikkä en haluu saarnaa tai vaikuttaa kukkahattutädiltä,mutta luin täällä keskusteluja nuorten viiltelystä, missä äiti kysyi mitä tehdä tytön viiltelylle ja eka kommentti oli ”ignooraa tommonen huomiohuora” . Mä oon oikeesti järkyttyny,sillä olisko oikeesti suomen itsemurha prosentti niin korkea jos kaikki viiltelijät ja itsetuhoiset olis ”huomio huoria”? No ei, vaikka viiltely/muu itsetuhoisuus ei välttämättä liity tai tule liittymään itsemurhaan, mutta on heitäkin jotka vain oikeasti yrittää huutaa apua viiltelemällä. Ei hirveen montaa uskota jos tulee sanomaa et mä en jaksa enää ja tällöin ei saa apua. Viiltely ei oikeastaan koskaan ole ”pelkkää läppää” sillä he jotka haluavat sillä huomiota on heilläkin päässä jotain paineita jos ainoa keino saada huomiota on viiltely. Ja viiltelystä ei saa tuomita tai tilanne voi mennä siihen ettei viiltely olekkaan huomion hakua vaan avun huutoa.. Ja voin sanoo et ite huutanut apua 3v viiltelyn avulla.. mutta kukaan ei ole huomannut. Koska jos olen jäännyt vaikka jollekkin ystävälle kiinni oon sillee et en oo tehny mitää vähä aikaa ja et oon lopettanu. Se ei ole itsestään selvyys. Jokaisella viiltelijällä on omat ongelmat kotona, kaveriporukassa tai nykyaikana vaikka somessa. Kai sen nyt selväjärkinenkin tajuaa että huomioviiltelijätkin hakevat huomiota ja tarvivat vaikka säälistä kavereita.. Ja tää on 13v tytön silmistä kirjoitettu teksti. Ja mä tiedän että tästä ei oteta huomioon kun epäkohdat ja haukuta näitä ”viiltelijöitä” MUTTA mä yritin ja halusin yrittää selventää vähän tätäkin kantaa teille jotka väittävät että viiltelyllä haetaan pelkkää sääliä. Se on avun huuto, asiaan kun asiaan.. Ps. Viiltely on iso asia ja siihen ei pitäisi suhtauta vakavasti ja ymmärtäväisesti. Yleensä viiltely ei ole viiltelijän oma syy että niitä arpia itselleen hankkii.
Nuoret ja heidän ongelmat
Truefan
2
153
Vastaukset
Näin aiheeseen liittymättä olet ikäiseksesi aika älykkään oloinen ja hyvä kirjoittaja.
Onhan tässä tullu harjoteltua. Asiaa on auttanu et elämän vuoristorata on saannu tunteet esii jo pienenä ja niist oon aina tullu kirjotettuu ja puhuttuu :))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681889- 1231354
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1311320- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten344862Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82744Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50663Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654