Goa 10-vuoden kokemuspohjalta

Mussoorie

Kymmenen vuoden ajan talvet 6- kuukautta Goalla yksityisasunnossa. Venäjän ja Intian turisteja vuosi- vuodelta enemmän ja enemmän. Intian turisteista suurin osa juopottelevaa huutosakkia. Kaduilla kulkevat kuin karjalauma, moottori/ mopoajelu holtitonta. Intian turistien myötä roskaaminen kaduilla ja rannoilla on lisääntynyt entisestään. Lennot Delhi - Goa , meteli on mahdoton, aikuiset huutaa tenavat huutaa yritäpä siinä nukkua Helsinki -
Delhi lennon jälkeen aamupäivällä.Rahanvaihtopisteissä kurssi parempi ulkomainoksessa, kuin sisällä vaihtotiskillä, yhtä vaihtopistettä Galangutessa lukuunottamatta. Asuntojen vuokrat nousevat joka vuosi roimasti, niinkuin muutkin hinnat. Ahneus on iskenyt Goalaisiin! Britit ja Suomen monet turistit ovat päättäneet vaihtaa tulevien talvien lomakohdettaan.

9

709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo viime vuonna huomasin myös että ulkona oli hieman parempi kuyrssii kuin sitten sisälläoli. KErtaalleen vaihdoin rahaa muuten otin seinästä. Kertoisitko tämän luotettavan rahan vaihtajan? Ollaan viikon kuluttua menossa Goalle.

    • Mussoorie

      Ravintola Redondasta Bagaan päin vasemmalla, pitkä talo tiibetin marketin jälkeen, jossa ensimmäisenä rättikauppa, jonka ikkunassa venäjänkieliset tekstit tämän jälkeen apteekki , vesipiippukauppa. Vaihtopaikassa myydään sandaaleja. Kurssi kapeassa ikkunassa, sisällä aina sama. Tämän talon jälkeen Bagaan päin on pieni kirkko ja seuraavana Infantaria ravintola/kautta konditoriamyymälä.

      • Kiitos. Tiedänkin paikan. Redonda on yks parhaista Calanaguten ruokapaikoista...


      • Mussoorie

        Ole hyvä. Tervetuloa tänne Goalle! Tämä viikko on ollut todella kuuma ja hiostava. Hyvää matkanodotusta.


    • Vaihtaja

      Olen joskus kysynyt, miksi ulkona on eri kuin sisällä. Vastaus oli, että suurempi on ostokurssi, eli se mikä on rupian hinta jos haluat vaihtaa rupiasi euroiksi. Pienempi on myyntikurssi euroista rupioiksi. Kaikki eivät tätä hinnoittelua käytä vaan ilmoittavat suoraan myyntikurssin. Mulle sattui just tätä tammikuussa, et kannattaa kysyä ennenkuin lyö eurot pöytään. Jos tuo pari rupiaa nyt maailmaa kaataa...

    • Mussoorie

      Ikävä kyllä, moni on kertonut tulleensa huijatuksi noissa kyseisissä vaihtopaikoissa. Aniharvapa täällä rubiota euroiksi vaihtaa, joten aivan typerää laittaa ulkokylttiin esille ostokurssi. Saman selityksen olen minäkin asiasta saanut aikoja sitten. Minä henkilökohtaisesti vaihdan paikassa, jossa palvelu on hyvä, ilman huijausta,miettimättä saanko pari rubiaa enemmän vai vähemmän.

    • Kiinnostaa mihin nämä talvehtijat aikovat siirtyä talvehtimaaan? Olemme ajatelleet juurikin että Goalla oltaisiin vuoden parin päästä koko talvi. Nyt ollaan muutamana talvena sielä käyty ja tykätty paikasta. viime talvena oltiin kolmisen viikkoa ja omatoimisesti skootterilla kuljettiin ympäriinsä.

    • Mussoorie

      Osa on menossa Thaimaahan ja osa Balille. Thaimaastahan löytyy siistejä ja hyvin varustettuja asuntoja kohtuuhinnalla. Balilla hieman kalliimpia.

    • Mekin

      Kävimme 2 talvea Thaimaassa....palasimme Candolim Goa viime vuonna takaisin. Sinne myös lokakuussa lennot. Eipä ole metelit häirinneet. Haettiin 5v viisumikin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1959
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1887
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1865
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1370
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe