Mietin että olisiko täällä ketään joka olisi ollut tays Pitkäniemen nuorisopsykiatrian osastolla? Mitkä "kriteerit" täytyy olla jotta sinne pääsee/joutuu? Olen 13v, vakavasti masentunut ja viiltelen. Mitä kokemuksia sieltä on? Jos on kiltisti ja tottelee sääntöjä, onko helpompi olla siellä? Oletteko saaneet kavereita? Onko mitään tekemistä ja mitä sinne saa tuoda? Saako tuoda kirjoja, onko siellä telkkari, entä lautapelejä..? Tuntuu siltä että siellä voisi olla helpompi olla. Vai elättelenkö vain turhia toiveita? Tiedän että se on kuin vankila, ruumiintarkastuksia, tiukat säännöt... Mutta voiko siellä kahdessa viikossa parantua edes vähän? Kertokaa kokemuksia ja mitä mieltä olette, kannattaisiko minun kysyä, pääsisinkö sinne?
Tays nuorisopsykiatrian osastolta kokemuksia?
5
3369
Vastaukset
- Horno
Et pääse
- Tyt13
Pari kertaa sitä on tullut puukko kädessä seisottua yksin kotona ja mietittyä että nyt tämä saa riittää... Nyt kun tällä hetkellä en ole niin ahdistuneesti olotilassa, tulee mieleen ettei tarvitsisi pelätä itseään, jos tuonne menisi. Ei tarvitse pelätä, että hetken mielijohteesta vetää lääkkeitä tai puukolla kurkku auki. Eihän tuo mukavalta paikalta kuulosta, mutta lähinnä mietin, kannattaako kertoa. Koska jos tuonne joutuu/pääsee, ei sieltä niin helposti enään pääse pois. Haluan miettiä tarkkaan...
- Tyt13
Mutta uskoisin pääseväni, jos sen puukon kanssa menisin terveyskeskukseen ja sanoisin haluavani tappaa itseni. En vain halua ylimääräistä draamaa, siksi kysyin kriteerejä.
- Anonyymi
eik tosiaan kukaan kertois millasta tua alottajan paikassa on ?
,
vai onko niin pahoja kokemuksia et sensuroidaan poies Et pääse juuri tiettyyn laitokseen, vaan sinne missä on tilaa. Pääset, jos olet vaaraksi itsellesi tai muille. Näin ainakin pitkisi mennä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18679Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 77608
- 62600
- 104584
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523- 26522
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet90453