Ikäisennekö vain?

Kolmetoista vuotta ikäeroa on monelle outo yhdhistelmä, minulle ei ystävyyssuhteissani.

Kaikki ystävättäreni ovat minua kymmenkunta vuotta tai 15-vuotta nuorempia. Miesystäväni 13-vuotta vanhempi. Ei ikä ole kuin numerosarja. Asenteemme muihin ihmisiin koostuu elämän kokemuksistamme.

Tein lapseni 36- ja 42-vuotiaina. Ystävävistäni usea on noilta ajoilta kun lapseni kävivät peruskoulua ja toimin itse koulun vanhempain neuvostossa, kävimme vauvauinneissa ja harrastimme monimuotoisesti erilaisia nuorten juttuja.

Usein ihmiset joilla ei ole kokemusta olla luonnollisissa ihmissuhteissa eri ikäisten kanssa kuvittelevat keskusteluyhteyksien syntyvän vain ikäistensä kanssa. Todellisuudessa ystävyyssuhteet ovat sidoksissa elämäntilanteisiin ja mielenkiinnon kohteisiin.

Seurusteletteko vain ikäistenne kanssa?.

Onko teillä ystävyyssuhteita nuorempien tai vanhempien ihmisten kanssa kuin te itse olette?

Tällaista tänä aamuna, tehdään päivästä näköisemme. Minä otan lattiamopin ja alan siivoushommiin.

88

1480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaikenIkäisiäON

Minun ystäväni ova 2 - 100-vuotiaita. Viihdyn kaikkien kanssa erinomaisesti. Koen olevani rikas, kun he ovat mukana elämässäni.

• miehetönnainen

Kirjoitanpa nyt tähän asian jota olen hieman ihmetellyt.
      Jotkut pitävät nälvimisen kohteena sitä jos jollain 70v naisella on mieskaveri joka on yli kymmenen vuotta vanhempi.

Moni nainen meni naimisiin kuusikymmentä luvulla nuorena ,mies voi olla yli kymmenen vuotta vanhempi. Jos ovat saaneet elää yhdessä ja nainen seitenkymppinen niin luonnollisesti mies on vanhentunut samaan malliin.
      Ei siinä ole mitään pällistelemistä!
      Hyvä että on elossa ja voi hyvin!

• Heikunkeikku

Minulla on laidasta laitaan tuo ikäjakautuma ystävissä ja kavereissa. En edes ymmärrä vouhotusta mistään iäistä (heh, mikäs taivutus toi on).

Mulla on siinä mielessä aivan mahtava työ, kun saan seurustella eri ikäisten kanssa. Monien oppilaiden kanssa on synkannut niin hyvin, että kun ovat lopettaneet soittotunneilla käynnit, niin he ovat jääneet kavereiksi. Ensi viikollakin mut on kutsuttu kylään entisen oppilaan luo. Hän sai vauvan vuodenvaihteessa ja olen menossa sitä vauvelia katsomaan. Hänen edellistäkin lasta olen käynyt katsomassa.

Ei ole yhtään väliä, minkä ikäinen joku on, jos aaltopituus on sopivaa plaatua.

Äitini, joka oli jo iäkäs (kuollessaan 97v), niin hän seurusteli nuorten kanssa Paaaljon mieluummin, kuin vanhojen kanssa. Tuli nuorempien kanssa tosi hyvin toimeen. Ja nuoret hänen kanssaan.

Minä värkkäsin lapset nuorena. Ensimmäinen putkahti maailmaan, kun olin 19 vuotias. Eikä ollunna mikään vahinko, vaan vartavasten alettiin sitä tekemään sulassa sovussa:) Paukahdin paksuksi heti ja voi hitto sitä iloa.

Ala vaan moppailemaan. minä en ala sitä nyt touhuamaan. minä oon sopinut, että menen tekemään ruokaa mun pojan perheelle. En osaa vielä päättää teenkö lohikeittoa vai mitähän keksisin. Ruokavärkit haen ennen sinne menoa.
      Jälkiruuaksi nyt ainaskin suklaavanukasta kermavaahdon kera. Se on lasten (vaikkeivät enää nyt niin pieniä olekaan) herkkua.

Koirillekin on vietävää. Oon molemmille ostanut Oikein isot luut.

• pilkunviilailija

i'istä

• Heikunkeikku
        pilkunviilailija kirjoitti:

i'istä

No joo, noin se onkin kuule pilkunviilaaja.
        Kyllä mulla kouluaikoina oli kovinkin mielessä nuo kivat inessiivit, illatiivit ja muut kivuudet.
        Elatiivikin meni tosta-noin-vaan, mut kiiruissani ei mitenkään juuri kyseinen elatiivi tullut mieleen.
        Kiitos korjauksesta. Kyllä mä tästä lähtien tuonkin osaan oikein kirjoittaa:)

• No eiköhän tuo ole ihan tavallista että ihmisillä on eri-ikäiiä tuttuja, ystäviä ja kavereita ja puolisoitakin. Eipä ole koskaan vastaan tullut sellaista ihmistä joka pitäisi ns "ikärajaisia".

• Onpa outo kysymys; "seurusteletteko vain ikäistenne kanssa?"
      Voisihan tähän vastata, että juu, seurustelen vain ikäisteni kanssa. Vuoden saa olla nuorempi tai vanhempi, sen yli en kelpuuta.

En "seurustele" kavereiden, tuttavien enkä ystävien kanssa, pidämme yhteyttä ja juttelemme, emme seurustele.
      Ja heissä on sekä nuorempaa että vanhempaa väkeä.

• Minä seurustelen useinkin erilaisissa ryhmissä ystävien, tuttujen ja kavereiden kanssa. Välillä kokoonnumme virallisemmissa merkeissä kokouksiin yms. Silloin jää seurusteleminen vähemmälle, vaikka välillä saatammekin poiketa kokouksen jälkeen vähäksi aikaan kahvilaan tai ravintolaan seurustelemaan pienemmän ryhmän kanssa.

Välillä voin seurustella jonkin aikaa myös lasten kanssa, kun on isompi joukko perheitä paikalla.

• optimisti-orvokki kirjoitti:

Minä seurustelen useinkin erilaisissa ryhmissä ystävien, tuttujen ja kavereiden kanssa. Välillä kokoonnumme virallisemmissa merkeissä kokouksiin yms. Silloin jää seurusteleminen vähemmälle, vaikka välillä saatammekin poiketa kokouksen jälkeen vähäksi aikaan kahvilaan tai ravintolaan seurustelemaan pienemmän ryhmän kanssa.

Välillä voin seurustella jonkin aikaa myös lasten kanssa, kun on isompi joukko perheitä paikalla.

Kuka mitenkin, vapaavalintainen yhteydenpitomuotohan seurustelu on.

• KS109 kirjoitti:

Kuka mitenkin, vapaavalintainen yhteydenpitomuotohan seurustelu on.

Puolison kanssa kylläkin aikoinaan seurustelin hyvin mielelläni.

• Minulla on hyvinkin eri-ikäisiä ystäviä ja kavereita. Paras kaverini on minua kahdeksan vuotta nuorempi, Legolassi on vajaan vuoden nuorempi.

Parisuhteissa olen aina ollut pienen ikähaarukan kannalla, mutta useat ystävättäreni ovat aviossa tai suhteessa itseään vanhempien tai nuorempien miesten kanssa ja mielestäni ikä ei ole sinänänsä ratkaiseva tekijä vaan arvomaailmojen samankaltaisuus.

Eipä kannata paljoa miettiä mitä jengit sanovat näistä ikäjutuista täällä palstoilla. Ikinä nähnyt kahjompaa touhua kuin tää jossa meitä kymmenen vuotta nuoremmat (jotka ovat olleet "laittomasti" palstalla jo ainakin viisi :) yrittävät väkisin töniä meitä vanhempia ulos tehdäkseen omille jutuilleen enemmän tilaa??? niinkuin täältä tila olisi loppumassa.

• p-pauke

Pitikö TAAS vetää tämä palsta mukaan tähän?

Taidat todellakin tykätä riitelystä.

• p-pauke kirjoitti:

Pitikö TAAS vetää tämä palsta mukaan tähän?

Taidat todellakin tykätä riitelystä.

En TODELLAKAAN tykkää riitelystä.
        Täällä on ollut paljon puhetta viime päivinä siitä kuka minnekin "kuuluu". Naurettavaa karsinointia.

• Paloma.se.co kirjoitti:

En TODELLAKAAN tykkää riitelystä.
        Täällä on ollut paljon puhetta viime päivinä siitä kuka minnekin "kuuluu". Naurettavaa karsinointia.

"Paloma.se.co"

Palsta kertoo tämän olevan ihmisille joiden ikä on 60v.alkaen, 70v. alkuun asti.
        Sitä kuvaa hyvin se että on jokaiselle vuosi-kymmenelle oma jaksonsa.
        Esim. 50 60 70 jne.
        -
        Kirjoittajien pitää voida uskoa että noin on.
        Ja ettei palstalla väärän-ikäiset muistele omaa mummoaan.
        On sivistymätöntä että palstamme on kuin ihmisten seka-sikiö.
        Mikä ihmisiä vaivaa?

H.

• Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Palsta kertoo tämän olevan ihmisille joiden ikä on 60v.alkaen, 70v. alkuun asti.
        Esim. 50 60 70 jne.
        -
        Mikä ihmisiä vaivaa?

H.

Kuinka ihmeessä sinä raavas mies jaksat saivarrella noin typerästä asiasta.
        Ei täällä palsalla tarvitse henkilöllisyyspapereita näyttää ja todistaa ikäänsä.
        Kunhan vaan tupsahtaa palstalle, verryttelee sormensa kirjoituskuntoon, ja alkaa sitten naputtelemaan kommenttia.

Kuinka moni palstan kirjoittaja on ilmoittanut ikänsä?
        Mikset loiki kaikkien puskien kimppuun ja ala kyselemään, hei minkä ikänen oot, kuulukko tänne jne.

Eikö nyt olisi muutakin, tärkeämpää, asiaa, josta voisi alkaa praataamaan.
        Kuten vaikkapa, että tänne saisi kirjoittaa VAIN yhdellä nimimerkillä.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Esim. 50 60 70 jne.
        -
        Mikä ihmisiä vaivaa?

H.

Usko nyt, naurettavaa karsinointia.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Kuinka ihmeessä sinä raavas mies jaksat saivarrella noin typerästä asiasta.
        Ei täällä palsalla tarvitse henkilöllisyyspapereita näyttää ja todistaa ikäänsä.
        Kunhan vaan tupsahtaa palstalle, verryttelee sormensa kirjoituskuntoon, ja alkaa sitten naputtelemaan kommenttia.

Kuinka moni palstan kirjoittaja on ilmoittanut ikänsä?
        Mikset loiki kaikkien puskien kimppuun ja ala kyselemään, hei minkä ikänen oot, kuulukko tänne jne.

Eikö nyt olisi muutakin, tärkeämpää, asiaa, josta voisi alkaa praataamaan.
        Kuten vaikkapa, että tänne saisi kirjoittaa VAIN yhdellä nimimerkillä.

"Heikunkeikku"

Neitonen ymmärtänee että minä en saivartele.
        Yritän saada ihmiset ymmärtämään mitä ikä-rajat tarkoittavat.
        Ihan vaan siten, kuten palstojen omistaja on tarkoittanut.
        -
        Kalja-pisteiden ulko-puolella kalja kaadetaan maahan.
        Ala-ikä-rajaisten kaljat myös ilman pisteitäkin.
        -
        Palstalaisten kimppuun hyökkään heidän oman-tuntonsa kautta.
        Etenkin sivisty-mättömien.
        Kuten olet huomannutkin, heitä on...

H.

• Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

-
        -

H.

No mun mielestä ainakin olet niin kova saivartelemaan, että pitäisi jo keksiä uusi vahvempi, kuvaavampi sana tommosille yli-saivartelijoille.

Miksi sun pitää saada ihmiset Ymmärtämään yhtään mitään? Kuhan kirjoitat oman mielipiteesi ja sillä siisti. Jokainen ymmärtää ihan itse asiat, ei siihen sinun neuvojasi tarvita.

Heh, "palstalaisten kimppuun hyökkään heidän omantuntonsa kautta."

Kirjottaisin enemmän, mutku on niin vaikeeta, ku asentoni on selkäkieppunaurussa :)
        Keskity nyh vaan Omaan omatuntoosi :)

• hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

-
        -

H.

Onpa sinulla nyt tullut tarve vaikuttaa ihmisten omaantuntoon.

Koskaan sinulla ei ole ollut mitään sitä vastaan, että alle kuuskymppiset naiset ovat täällä pyörineet ympärilläsi niinkuin kärpäset paskaläjän ympärillä.
        Kuitenkaan palstalla ei ole olemassakaan mitään ylintä ikärajaa. On vain alin ikäraja:
        "Yli kuuskymppisten oma palsta."

Inhottaako sinua niin paljon oma vanhenemisesi, että tunnet itsesi nuoremmaksi itseäsi paljon nuorempien seurassa ja yrität poistaa mielestäsi ja näkyvistäsi kaikki itseäsi vanhemmat?
        Ikäkompleksiako?

• Tellukka kirjoitti:

Onpa sinulla nyt tullut tarve vaikuttaa ihmisten omaantuntoon.

Koskaan sinulla ei ole ollut mitään sitä vastaan, että alle kuuskymppiset naiset ovat täällä pyörineet ympärilläsi niinkuin kärpäset paskaläjän ympärillä.
        Kuitenkaan palstalla ei ole olemassakaan mitään ylintä ikärajaa. On vain alin ikäraja:
        "Yli kuuskymppisten oma palsta."

Inhottaako sinua niin paljon oma vanhenemisesi, että tunnet itsesi nuoremmaksi itseäsi paljon nuorempien seurassa ja yrität poistaa mielestäsi ja näkyvistäsi kaikki itseäsi vanhemmat?
        Ikäkompleksiako?

Esim. 50 60 70 jne.
        -
        Mikä ihmisiä vaivaa?

H.

• lirkkukelpaa
        hunksz kirjoitti:

Esim. 50 60 70 jne.
        -
        Mikä ihmisiä vaivaa?

H.

Et vastannut siihen mitä alaikäisten ympärilläsi pyörimisestä pidät, miksi se sopii sulle? Valikoiden ajat ihmisiä tältä palstalta pois.

• hunksz kirjoitti:

Esim. 50 60 70 jne.
        -
        Mikä ihmisiä vaivaa?

H.

Sitä vaan, että kas kun et ole koskaan huomauttanut ikärajoista niille, jotka ovat täällä kirjoitelleet paljon alle kuuskymppisinä (omista koulua käyvistä teini-ikäisistä lapsistaankin esim.).
        Päinvastoin. Olet jopa vaikuttanut nauttivan heidän seurastaan.

Kohtahan olet itse 70 -palstan nuorin. Tympiikö vanhojen akkojen seura sitten vai tuletko toivottamaan tervetulleiksi alle seitenkymppisetkin sinne?
        No sitähän en ole enää näkemässä. Teepä mitä teet.

• Tellukka kirjoitti:

Sitä vaan, että kas kun et ole koskaan huomauttanut ikärajoista niille, jotka ovat täällä kirjoitelleet paljon alle kuuskymppisinä (omista koulua käyvistä teini-ikäisistä lapsistaankin esim.).
        Päinvastoin. Olet jopa vaikuttanut nauttivan heidän seurastaan.

Kohtahan olet itse 70 -palstan nuorin. Tympiikö vanhojen akkojen seura sitten vai tuletko toivottamaan tervetulleiksi alle seitenkymppisetkin sinne?
        No sitähän en ole enää näkemässä. Teepä mitä teet.

Nuorilla on aina oikeus kysyä neuvoa vanhemmiltaan. :)
        Vanhenpien on turha enää kysellä.
        Ei näytellenkään.
        Olen 68v.
        Joten en tunne tarvetta näyttelemiseen.
        EOC

H.

• eibio

Kontakti-ilmoituksissa rajataan usein toivotun kumppanin ikä tarkoin. Itse olen saanut uusia ystäviä koko elinkaareni ajan. Perusjutut ovat peräisin koulu- ja opiskeluajoilta eli ollaan samaa ikäluokkaa. Monta vuotta sitten seinänaapuriksi muutti minua 20 v vanhempi nainen. Meistä tuli hyvät ystävät, nyt hän on jo lentänyt pilvien päälle. Mieheni ja miesystäväni ovat olleet minua vanhempia, nykyinen tasan 10 v, lapset sain lähes nelikymppisenä.

• Selise

Että tämmöinen selitys tänään sille, ettei mene 70-kymppisten palstalle ;D

• Saga.Kabinetti

Kyllä on paljon eri ikäisiä ihmisiä tuttavapiirissäni. Lapseni ovat 29 ja 28 -vuotiaita. Toisella lapsia, lapsenlapset 8 ja 4 1/2.
      Lasteni tarha-aikojen myötä sain kylkiäisenä heidän kaverit kavereikseni. Yleensä näen heitä lasteni luona.
      Harrastusten myötä olen tutustunut itseäni vanhempiin ihmisiin. Enempi naisten kanssa juttelen. Tänään menen vanttuuttamaan lihaksiani uuteen paikkaan. Saas nähdä mikä ikäjakauma siellä on.

Kahvinkeittimeni etikkavedellä puljasin puhtaaksi. Olisi tartuttava siihen moppiin ja mopattava ainakin keittiön lattia. Muista huoneista taidan imaista vain pölyt imurilla.

Pakkanen laskenut jo alle -10.

• Ei.ihan.kaikki.käy

Ikähaarukka 3 (lapsenlapsi) - 80 vuotta (harrastusryhmässä olevia jäseniä). Kyllä mieluummin olisin ikäisteni kanssa noin viiden vuoden haarukalla, huomaan että jutut ovat antoisimpia. Ikäisteni kanssa jutellessa kaikki asiat ovat tapetilla. Jos kovin paljon nuorempia tai vanhempia, niin sitten jotkut määrätyt asiat; taide, teatteri, lapset, koti ja tietenkin lastenlasten kanssa leikit. Ryhmissä väkisinkin kääntyy ikäistensä puoleen vaihtamaan ajatuksia.
      Nyt lähden ikäiseni kanssa hiihtämään. Varmaan jutellaan monenmoisia vierekkäin kulkevilla laduilla. Exät ja nyxä ovat 2-4 vuotta itseäni vanhempia, mieluusti saisi olla vähän nuorempia kun nämä ovat niin raihnaisia. En voisi kuvitella että kumppani olisi 10 vuotta nuorempi tai vanhempi puhumattakaan isommasta erosta.

• Bengalitikku

Omanikäisteni kanssa vietän aikaa. Sitten on lapsi ja hänen kaverinsa oma ikäryhmänsä, jotka tunnen jollain lailla. Mutta en nyt henkilökorttia kättelyssä kysy, kun tutustuu.
        Palomalle: aikanaan, jos pihisen hengissä ja s24 vielä vähääkään kiinnostaa,
        siirryn omaan ikäryhmääni seitsenkymppisiin. Ehkä nuorempia täällä ihmetyttää se, että kun Korppis ja Sinä aika useissa käänteissä näykitte ja livauttelette ilkeyksiä, niin miksi ihmeessä roikutte meidän kaikinpuolin kelvottomien joukossa. Rekkautumattomuuskin on n i i n pahapaha ominaisuus. Tuolla tavoin kun olette muita vuosia sättineet, niin on aivan selvää, että ajatellaan: Terve menoa! Jos, ette osaa mennä tekstiä myöten, vaan jatkuva hälinä siitä kuka, kuka, kuka, kuka...eihän se ole normaalia.
        Mikä täällä pidättelee näin kehnossa porukassa.
        Välillä kirjoittelette mukavia ja sitten joku älytön sätky. En ymmärrä.

• Bengalitikku kirjoitti:

Omanikäisteni kanssa vietän aikaa. Sitten on lapsi ja hänen kaverinsa oma ikäryhmänsä, jotka tunnen jollain lailla. Mutta en nyt henkilökorttia kättelyssä kysy, kun tutustuu.
        Palomalle: aikanaan, jos pihisen hengissä ja s24 vielä vähääkään kiinnostaa,
        siirryn omaan ikäryhmääni seitsenkymppisiin. Ehkä nuorempia täällä ihmetyttää se, että kun Korppis ja Sinä aika useissa käänteissä näykitte ja livauttelette ilkeyksiä, niin miksi ihmeessä roikutte meidän kaikinpuolin kelvottomien joukossa. Rekkautumattomuuskin on n i i n pahapaha ominaisuus. Tuolla tavoin kun olette muita vuosia sättineet, niin on aivan selvää, että ajatellaan: Terve menoa! Jos, ette osaa mennä tekstiä myöten, vaan jatkuva hälinä siitä kuka, kuka, kuka, kuka...eihän se ole normaalia.
        Mikä täällä pidättelee näin kehnossa porukassa.
        Välillä kirjoittelette mukavia ja sitten joku älytön sätky. En ymmärrä.

Meillä on sellainen "tuuletusporukka", johon kuuluu 40-60 luvulla syntyneitä ja on siellä pari 30-luvullakin syntynyttä. Keskusteluissa on kaikki muut aiheet hyväksytty, paiti ei uskonto ja politiikka. (no poliitiikkaa kyllä välillä joutuu sivuamaan)

Täytyy sanoa, että kyllä 10-vuoden ikäero näkyy keskusteluissa, toki aina on poikkeuksia mukana.

Työttömyys, maahanmuutto, pukeutuminen, nuoriso ja ikävä kyllä pienet lapsetkin on aiheita, joissa tämä ikäero tulee esiin.

• @bengali,
      ei ollut tarkoitus olla ilkeä, eikä sohia muurahaispesää, mutta minua jäi hiukan vaivaamaan parin ahkeran kirjoittajan (et kuulu itse niihin) jotka mainitsivat turhaan minunkin nimeäni että mukamas minun kirjoitusteni aiheet eivät ole heidän mielestään kiinnostavia (johtuen todennäköisesti iästä, koska he ovat minua n. 10 vuotta nuorempia). Eipä ole koskaan tullut aikaisemmin vastaan noin töykeätä suhtautumista läsnäolooni. Jäi se harmittamaan. Tämä selitykseksi sinulle, jotka et ole syypää kirpeään kommenttiini ylempänä.

Minulle tämä yhteisö suomi24, 60 on tärkeä osa arkea ja suomenkielistä verkostoani ja yleensä viihdyn täällä oikein hyvin. Ainakin parinkymmenen rekatun nikin, tusinan verran vakinikin ja satunnaisesti rekkaamattomankin kanssa olen käynyt antoisia ja mielenkiintoisia keskusteluja ja en ymmärrä miksi minun pitäisi hakea keskusteluseuraa jostain muualta vain sen vuoksi että olen täyttänyt vuosia. Itse viihdyn sekä vanhempien että nuorempien seurassa ja tuollainen karsinoiminen on vain ohjeellista että käyttäjät tietävät orientoitua ryhmiin, ei mikään sääntö.

Elikkä, bengalitikku, peace!

• Paloma. Jos minun kommntiini viittaat en sitä pahalla tarjoittanut eikä se johdu ikäerosta. Koen vaan että olemme ihmisinä aika erilaisia kirjoittajia, joen sen johdosta ei aina ole kommentoitavaa. Ja muistan kyllä sinunkin erää ei niin kivan kommenttisi jo kauan sitte, Oikein nimellä maitsit minut ja erään toisen häiriköksi jota kyllä ihmettelin. MInä olen tällainen ja jos yrittäisin teeskennellä olevani erilainen menettäisin suuren osan minuuttani.

• siilenämää kirjoitti:

Paloma. Jos minun kommntiini viittaat en sitä pahalla tarjoittanut eikä se johdu ikäerosta. Koen vaan että olemme ihmisinä aika erilaisia kirjoittajia, joen sen johdosta ei aina ole kommentoitavaa. Ja muistan kyllä sinunkin erää ei niin kivan kommenttisi jo kauan sitte, Oikein nimellä maitsit minut ja erään toisen häiriköksi jota kyllä ihmettelin. MInä olen tällainen ja jos yrittäisin teeskennellä olevani erilainen menettäisin suuren osan minuuttani.

Kyllä kai minullakin on ollut joku huono päivä ja osaan sanoa pahastikin. En nyt kyllä muista tarkkaan asiaa, mutta hällä väliä, antsii olla. En tunne mitään antipatiaa sinua kohtaan. Että olisin maininnut oikein nimeltä on tyypillisintä minua: inhoan vihjailuja ja kiertoilmaisuja ja oikeestaan tuossa ylempänä bengalille minun olisi pitänyt nimetä ne palstalaiset joiden kirjoittelut koin töykeinä; sinä ja leski. Mutta olenkin harvinaisen herkkähipiäinen ja asiat jää minua vaivaamaan. Koskahan sekin vaiva parantuisi? Mutta olet varmasti oikeassa siinä että olemme erilaisia ja elämänkokemuksemme kovin erillainen, vaikka ajatuksesi eivät ole olleet minulle kovinkaan vieraita.
        Ole ihan rauhassa juuri sellainen kuin olet ja "peace" sulle myös.

Kyllä kai minullakin on ollut joku huono päivä ja osaan sanoa pahastikin. En nyt kyllä muista tarkkaan asiaa, mutta hällä väliä, antsii olla. En tunne mitään antipatiaa sinua kohtaan. Että olisin maininnut oikein nimeltä on tyypillisintä minua: inhoan vihjailuja ja kiertoilmaisuja ja oikeestaan tuossa ylempänä bengalille minun olisi pitänyt nimetä ne palstalaiset joiden kirjoittelut koin töykeinä; sinä ja leski. Mutta olenkin harvinaisen herkkähipiäinen ja asiat jää minua vaivaamaan. Koskahan sekin vaiva parantuisi? Mutta olet varmasti oikeassa siinä että olemme erilaisia ja elämänkokemuksemme kovin erillainen, vaikka ajatuksesi eivät ole olleet minulle kovinkaan vieraita.
        Ole ihan rauhassa juuri sellainen kuin olet ja "peace" sulle myös.

Noh, töykeyksiksi on siten koettu puolin ja toisin :). Mutta sen mitä sinäkin olet täällä niskaasi saanut, siis tosi töykeyksiä, niissä minä en ole ollut mukana, leski puhukoot puolestaan. Jännä että olet kokenut noin. Minä en koe ladelleeni sinulle töykeyksiä ja kuitenkin olen mielestäsi kahden eniten töykeilleen joukossa :). Kuten tuolla aiemmin sanoin, koen että olemme niin erilaisia ja kirjotamme erilaisista asioista että kauheasti en koe yhteistä olevan. Kuten sanoitkin, johtunee elämänkokemuksistakin ja kiinnostuksen kohteista. Ja ehkä sekin, mitä odotamme palstalta.

• siilenämää kirjoitti:

Noh, töykeyksiksi on siten koettu puolin ja toisin :). Mutta sen mitä sinäkin olet täällä niskaasi saanut, siis tosi töykeyksiä, niissä minä en ole ollut mukana, leski puhukoot puolestaan. Jännä että olet kokenut noin. Minä en koe ladelleeni sinulle töykeyksiä ja kuitenkin olen mielestäsi kahden eniten töykeilleen joukossa :). Kuten tuolla aiemmin sanoin, koen että olemme niin erilaisia ja kirjotamme erilaisista asioista että kauheasti en koe yhteistä olevan. Kuten sanoitkin, johtunee elämänkokemuksistakin ja kiinnostuksen kohteista. Ja ehkä sekin, mitä odotamme palstalta.

En tarkoittanutkaan mitään töykeyksiä pitemmällä juoksulla, ainostaan ihan lähiajan kommentteja, jotka tavallaan yllättivät minut että olit maininnut minut, koska ei minulla ollut tietääkseni mitään riitaa kanssasi. (taas joiltakin en osaa odottaakaan muuta kuin töykeyttä, tahdittomuutta, kritiikkiä ja naljailua. Mutta en laskenutkaan sinua siihen jengiin) Mutta antaa olla, ei kannata jatkaa :)
        Hyvää viikonloppua:)

En tarkoittanutkaan mitään töykeyksiä pitemmällä juoksulla, ainostaan ihan lähiajan kommentteja, jotka tavallaan yllättivät minut että olit maininnut minut, koska ei minulla ollut tietääkseni mitään riitaa kanssasi. (taas joiltakin en osaa odottaakaan muuta kuin töykeyttä, tahdittomuutta, kritiikkiä ja naljailua. Mutta en laskenutkaan sinua siihen jengiin) Mutta antaa olla, ei kannata jatkaa :)
        Hyvää viikonloppua:)

Väärinkäsityksiä siis. Jos olen nimellä mininnut jossain yhteyksissä en ole pahalla tarkoittanut tai ainakaa loukata vaan kirjoittaa ko asiasta. osi nimi siinä yhteydessä olisi vpoinut sitten jäädä pois.

No eiköhän tämä minunkin puolestani ollut tässä. Mukavaa viikonloppua.

• Istahdin huilaamaan. Uusi asuntoni on nyt putipuhdas, ihana, minun näköinen ja toimiva.

Aloitukseen, lasken, että joka päiväinen nettikirjoittelu, kuuluu aloitukssa käsiteltävään ikäisemmekö vai? aiheeseen. Halusin tietää minnepäin kelkka kullakin kääntyy.

Miespuolinen hameniekka ei ilmeisesti suostu juttelemaan eri ikäisten kanssa, mutta sehän on tullut sangen selväksi, ei sitä olisi erikseen kannatanut edes mainita. Olisinko liian vanha kun renkutukset eivät kiinnosta.

Lisäksi yllätyin bengalin kommentista. No, pannaan huonon päivän piikkiin.

Siili taas on kääntänyt kelkkansa kuten tavallista. Häivy toisessa ketjussa oli kai mielenpikaistuksissa kirjoitettu.

Eli suurin osa on valmis jatkamaan kommunikointia kanssani, kiva.

Nyt menen lämmittämään autoa ja piipahdan mökillä.

• Mitennii kääntänyt kelllansa, minkä asian suhteen. Sinähän voit kimpustani häipy ihan iättömänäkin :). <j mennä vaikka kolmikymppisiin :).

• siis kelkkansa

• Bengalitikku

Päivässäni ei mitään häikkää. Aurinkoista on. Mielestäni projisoit a s i a n muka huonoon päivään. Jospa kerrankin ottaisit sen niinkuin kirjoitin, vastaanottaisit, etkäs kiemurtelisi.
        Kuten mainitsin P. ja Sie kirjoitatte välillä ihan kivoja, jolloin tulen mukaan, mutta sitten on niitä sätkyjä ja piikittelyjä, mitä en ymmärrä ollenkaan.
        Osaan lukea. Huomaan viittaukset muualta toisiin kirjoituksiin, kommentteihin.
        Nyt siis halusin kahtaalla kirjoittaa suoraan, mikä minua häiritsee. En piilokettuile.
        En sano edes peace ennen kuin se on vakio.
        Olen muuten aurinkoisen sunnuntain lapsi!

• tollukan-sihteeri

"Eli suurin osa on valmis jatkamaan kommunikointia kanssani, kiva."

Mistä noin päättelet? En näet nähnyt missään, et joku sanoi haluavansa juuri sinun kanssa kommunikoida.........

• tollukan-sihteeri kirjoitti:

"Eli suurin osa on valmis jatkamaan kommunikointia kanssani, kiva."

Mistä noin päättelet? En näet nähnyt missään, et joku sanoi haluavansa juuri sinun kanssa kommunikoida.........

No, sinäkin halusit, kiva juttu, jatketaan ihan ilman ikärajoja.

• pirremiinapas

Pidän erikoisesti lasten ja nuorten seurasta, pidän myös vanhuksista, ja menetteleehän nuo oman ikäisetkin..he.

En voi sanoa että seurustelen minkään ikäisten kanssa, kun seurapiirini on aika suppea. pidän kyllä ihmisistä en ole erakkoluonne ollenkaan.

• maissiiii

Mielenkiintoinen aloitus...

Pois puheet väärän ikäisten kanssa...
      Yleensä seurustelen vain oman ikäisteni kanssa, no puoli vuotta sinne tänne, mutta ei sitten yhtään enempää...
      Jos on vanhempi niin heti menee kieli solmuun ja nuorempien kanssa se suorastaan jähmettyy...

• maissiiii

Tuosta keskustelusta palstan ikäryhmistä, tuli mieleen
        eräs käytäntö, jota käytetään lehdissä kun juttuja ihmisistä kertoillaan,
        eli nimi pilkku ikä pilkku
        kirjoittajan pitäisi aina laittaa nimensä perään ikänsä.

Tulisiko siitä silloin melkein suljettu ryhmä, koska eri-ikäiset eivät voisi osallistua
        kommenteillaan. Ehkä se vaatisi esiintymisen aina samalla nimimerkillä..

esimerkein näin
        maissiiii66
        tillukantallukantattinen59

• maissiiii kirjoitti:

Tulisiko siitä silloin melkein suljettu ryhmä, koska eri-ikäiset eivät voisi osallistua

esimerkein näin
        maissiiii66

Eihän silloin pystyisi esiintymään samalla nimimerkillä vuotta kauempaa, jos siinä olisi se ikä perässä.

• maissiiii kirjoitti:

esimerkein näin
        maissiiii66

Näkyyhän täällä jo olevanki sellaisia, niinkuin "eppu2", KS 109 ...

• maissiiii
        Tellukka kirjoitti:

Eihän silloin pystyisi esiintymään samalla nimimerkillä vuotta kauempaa, jos siinä olisi se ikä perässä.

Silloin näkisin heti, oolallaaa, nyt on Tellukka täyttänyt vuosia, kun numerosarja nimesi perässä vaihtuisi.

Kiireesti tulisin silloin onnittelemaan ja iloa ja valoa toivottamaan.

• maissiiii kirjoitti:

Silloin näkisin heti, oolallaaa, nyt on Tellukka täyttänyt vuosia, kun numerosarja nimesi perässä vaihtuisi.

Kiireesti tulisin silloin onnittelemaan ja iloa ja valoa toivottamaan.

21.6 täytän vuosia, jos mielit onnitelemaan.
        Sehän ei ole ollut mikään salaisuus koko palstallaoloaikanani.

• Tellukka kirjoitti:

Näkyyhän täällä jo olevanki sellaisia, niinkuin "eppu2", KS 109 ...

Kas kun ei minua hätyytellä pois, olenhan reippaasti yli-ikäinen.

• Bengalitikku
        Tellukka kirjoitti:

Eihän tuo ole kuin määrittelykysymys. < 60 ja < 70. Jos halutaan saivarrella.

• mimmimum-..mi

Hunksz...minä olen niinkuin joskus heitin lonkalta....ainakin 80v jos yleensä kirjoittelen....höh

• Palstan otsikko kertoo vain tämän palstan olevan ihmisille 60v alkaen, eikä mitään että 70v alkuun asti.
        Uskopa nyt jo!

• KS109 kirjoitti:

Ei kukaan henno 109-vuotiasta hätyyttää. :)

• markeena kirjoitti:

Ei kukaan henno 109-vuotiasta hätyyttää. :)

Kauniisti tehty, koskaan ei tiedä mikä on raihnaisen, vapisevan vanhuksen viimeinen päivä.

• KS109 kirjoitti:

Kauniisti tehty, koskaan ei tiedä mikä on raihnaisen, vapisevan vanhuksen viimeinen päivä.

Äläs nyt. Kohta on kesä ja lämmin (ehkä) ja se tekee hyvää vanhoille luille ja sit taas juostaan, että tanner tömisee ja katsellaan kukkia yms. :)

• KS109 kirjoitti:

Eikt oo hianoo, ku meitä on monen ikätiä.

• Tellukka kirjoitti:

Palstan otsikko kertoo vain tämän palstan olevan ihmisille 60v alkaen, eikä mitään että 70v alkuun asti.
        Uskopa nyt jo!

Tellu olen sitä mieltä, että sulla leikkaa hyvin "ikäiseksesi" 😅

• markeena kirjoitti:

Äläs nyt. Kohta on kesä ja lämmin (ehkä) ja se tekee hyvää vanhoille luille ja sit taas juostaan, että tanner tömisee ja katsellaan kukkia yms. :)

Yritän viheltää ryppyisin huulin.
        Ja Eppu, olet tosi osaava 2-vuotias.

• En näe ihmisiä iän kautta, vaan ihminä, vauvasta vaariin. Ihan minkä ikäinen vaan käy keskustelukumppaniksi.
      Toinen ukkoni oli 8,5 vuotta vanhempi ja viimeisin 2 vuotta nuorempi. Ei tullut mieleenkään, että siitä mitään ongelmaa olisi pitänyt tehdä.
      En tajua, miksi se on joillekin katastrofi, että kun korppis ja paloma täytti 70 ja kommentoivat täällä.
      Tuollainen takaa-ajo on silkkaa pahansuopuutta.

• "eppu2"

Esim. 50 60 70 jne.
        -
        Mikä ihmisiä vaivaa?

H.

• hunksz kirjoitti:

"eppu2"

Esim. 50 60 70 jne.
        -
        Mikä ihmisiä vaivaa?

H.

Mikä Sinua vaivaa?

• eppu2 kirjoitti:

Mikä Sinua vaivaa?

Flimmeri ja DB2.
        Eivät paljoa tosin.

EOC

H.

• eppu2 kirjoitti:

Mikä Sinua vaivaa?

Sitä minäkin ihmettelen, sillä nythän hänellä olisi oiva tilaisuus kysellä nuorena niitä neuvoja itseään vanhemmilta, kun niitä on tässä palstalla, tarvitsematta mennä ikäisiään vanhempien palstalle kyselemään.

• hunksz kirjoitti:

Flimmeri ja DB2.
        Eivät paljoa tosin.

EOC

H.

Empä ole ennen tiennytkään, että nuo aiheuttavat noin ikäviä palstaikäoireita.
        Auttaisiko rytminsiirto ja insuliinipumppu.

• sitä.ootellessa
        Tellukka kirjoitti:

Sitä minäkin ihmettelen, sillä nythän hänellä olisi oiva tilaisuus kysellä nuorena niitä neuvoja itseään vanhemmilta, kun niitä on tässä palstalla, tarvitsematta mennä ikäisiään vanhempien palstalle kyselemään.

Kun hunksz siirtyy seitenkymppisiin niin hänellä alkaa kyselykausi, siellä niitä vanhoja viisaita on joilta kysellä elämän tärkeitä asioita.

• Saga.Kabinetti

En usko, että kyse on iästä. On tullut antipatioita joistain koflikteista joita ei ole aikaan selvitetty.
        Tästäkin ketjusta sen huomaa.

• Bengalitikku

Melkein oivalsitkin. 👍
        Fed up.

• niin.makaa
        hunksz kirjoitti:

Flimmeri ja DB2.
        Eivät paljoa tosin.

EOC

H.

Ja kaljanjuonti.

• RealistiN

Perhe- ja työyhteisössä viihdyn ja toimin mielelläni hyvinkin eri ikäisten kanssa, mutta muuten ystäväpiirini koostuu paljolti itseni kanssa suht samanikäisistä ja aikalailla saman yhteiskuntaluokan edustajista . Sen olen huomannut että aika usein näkemykseni eivät kohtaa itseäni vanhempien jo pois työelämästä jääneiden kanssa.

• Mielikki.M

Kumppani on huomattavasti nuorempi, ei se ainakaan vielä ole haitannut. Hän on huomaavainen ja pitää kuin kukkaa kämmenellä. Joskus tuntuu että en ole ansainnut häntä.
      Vaikka jotain tulisi väliimme, esim. hän tapaisi saman ikäisen, ei se pilaisi ystävyyttämme. Olen onnekas kun olen hänet tavannut.
      Olen kirjautunut mutta väittää että en ole, kyselee olenko robotti.

• Puhetyyli, musiikki ja muotivillitykset ovat joidenkin mielestä ikärajoitteisia. Jos 70-vuotias kiroilee, joku pahvi kirjoittaa, että kiroilu kertoo sivistystasostasi.

Ja höpsis sanon minä.

Eilen illalla kun nuoret asensivat sähkölamppujani soi heidän laitteistaan mm. Ismo Alangon kappale .....Vittu kun vituttaa.

Viime viikonlopulla ostin valkean ihanan neulepipon. Sanoin kuopukselle, pitää ottaa tupsu pois. Älä ihmeessä ota tupsua pois se nuorentaa. Jos otat sen pois piposta tulee mummupipo. En ottanut 😊

Sitten musiikkia.

https://youtu.be/_PbWsF-8aJU

• korventupsu

V*ddu minä olen niin cool. Joku tyhmä sanoi, että kiroileminen ja yliseksuaalisuus viittaa Alzheimerin tautiin.
        Minä olen niin nuorekas, että kiroilen sen takia ja P saa öisin minut huutamaan seksuaalisuuttani. Kateellisia ovat jotka muuta luulevat.

Tule tupsuuni lämpimään, tule viereeni kömpimään. 😍😘💕🤡

• korventupsu kirjoitti:

V*ddu minä olen niin cool. Joku tyhmä sanoi, että kiroileminen ja yliseksuaalisuus viittaa Alzheimerin tautiin.
        Minä olen niin nuorekas, että kiroilen sen takia ja P saa öisin minut huutamaan seksuaalisuuttani. Kateellisia ovat jotka muuta luulevat.

Tule tupsuuni lämpimään, tule viereeni kömpimään. 😍😘💕🤡

Johan sinä nyt innostuit. Ota iisisti, ei mopolla mahottomia.

Jos olisit kuukauden päivät siivonnut ja kantanut rojuja paikasta A paikkaan P niin ei siinä muu huuvata kuin toinen lannenikama tai tyrä.

• korppis kirjoitti:

Johan sinä nyt innostuit. Ota iisisti, ei mopolla mahottomia.

Jos olisit kuukauden päivät siivonnut ja kantanut rojuja paikasta A paikkaan P niin ei siinä muu huuvata kuin toinen lannenikama tai tyrä.

Itse sain tuon terveen polveni kipeäksi, noissa talven touhuissani, kun varoin kipeämpää. Ojasta allikkoon.
        Muuttopuuhatkin on vielä hyvässä muistissa, ei siitä niin kauaa ole. Muutama vuosi
        Itse ajoin pakulla monta kuormaa ja veli oli apumiehenä silloin.
        Enkä kertaakaan kiipeä tuolille enkä keittiötikkaille etten muistaisi Sinun tapaturmaasi. Siksi muistan varoa.

• eppu2 kirjoitti:

Itse sain tuon terveen polveni kipeäksi, noissa talven touhuissani, kun varoin kipeämpää. Ojasta allikkoon.
        Muuttopuuhatkin on vielä hyvässä muistissa, ei siitä niin kauaa ole. Muutama vuosi
        Enkä kertaakaan kiipeä tuolille enkä keittiötikkaille etten muistaisi Sinun tapaturmaasi. Siksi muistan varoa.

Minullakin on seisonut tikkaat pari viikkoa jo tuossa keittiössä, että jos uskaltautuisi kiivetä laittamaan nuo joulukyntteliköt yläkaappiin.
        Mutta antaahan olla, kun vietän tässä ensin terveitä päiviä.

• korppis11
        eppu2 kirjoitti:

Olen ymmärtänyt, että olemme hyvin samanlaisia puurtajia. En itsekään nouse matalalle jakkarallekaan jos joku ei ole vieressä koparina. Kun nuoret asensivat sähköjohtoja katton olin kopparina. No, jos he olisivat alas tulleet ei minusta kai olisi apua ollut niillä on vielä nopeat reaktiot ja he selviävät äķkiliikkeiistä.

Ollaan vain varovaisia 😊

• Saga.Kabinetti

Kiipeilystä puheenollen tänään kipusin kukkapylvään päälle, että sain verhot vaihdettua. Tuli mullekin korppis mieleen, kun varmistelin pylvään tukevuutta. Pitäis vielä kiivetä ja korjata yks nipsu siellä ylhäällä, mutta tuo Krista S. vei kaikki voimani. Sellainen energiasyöppö hän. Tulee telkkarista.

• korppis11
        Tellukka kirjoitti:

Minullakin on seisonut tikkaat pari viikkoa jo tuossa keittiössä, että jos uskaltautuisi kiivetä laittamaan nuo joulukyntteliköt yläkaappiin.
        Mutta antaahan olla, kun vietän tässä ensin terveitä päiviä.

P: llä on jouluvalot keittiön pöydällä. Antaa olla vain ne on kivan näköiset. Kynttelikön voi kyllä ottaa pois ja pistää yläkaappiin. P.on pitkä mies 😊 selviää ilman tikkaita siitä hommasta.

• korppis11 kirjoitti:

P: llä on jouluvalot keittiön pöydällä. Antaa olla vain ne on kivan näköiset. Kynttelikön voi kyllä ottaa pois ja pistää yläkaappiin. P.on pitkä mies 😊 selviää ilman tikkaita siitä hommasta.

Jo minä ne kyntteliköt ikkunoilta otin pois ennenkuin joku luulee, että tänne on kuoltu joulun aikana.

• Saga.Kabinetti kirjoitti:

Kiipeilystä puheenollen tänään kipusin kukkapylvään päälle, että sain verhot vaihdettua. Tuli mullekin korppis mieleen, kun varmistelin pylvään tukevuutta. Pitäis vielä kiivetä ja korjata yks nipsu siellä ylhäällä, mutta tuo Krista S. vei kaikki voimani. Sellainen energiasyöppö hän. Tulee telkkarista.

Tänäänkös se sitten päätetään, että mikä ruotsalainen kappale se lähtee Saaran haarukoitavaksi euroviisuihin?

• Saga.Kabinetti
        Tellukka kirjoitti:

Tänäänkös se sitten päätetään, että mikä ruotsalainen kappale se lähtee Saaran haarukoitavaksi euroviisuihin?

Jeps. Monsterilla lähtee. Saaralla on siinäkin biisissä omat näppinsä. Mun mielestä oli paras.

Jeps. Monsterilla lähtee. Saaralla on siinäkin biisissä omat näppinsä. Mun mielestä oli paras.

Onko hänellä siinä näppinsä muualla kuin haarukoissaan?
        Kyllä ne kappaleet ovat ruotsalaista käsialaa. Koreografit saattavat olla Saaran omaa.

Just joo.
        Ruotsalais-englantilaista käsialaa.
        Joy Deb, Linnea Deb kuuluisia ruotsalaisia euroviisurustaajia
        Ki Fizgerald englantilainen

Jos Suomi voittaisi, niin voisiko sanoa oikeasti Suomen voittaneen vai maksavan vain seuraavat pippalot yleveron nousun kustannuksella?

• Tellukka kirjoitti:

Just joo.
        Ruotsalais-englantilaista käsialaa.
        Joy Deb, Linnea Deb kuuluisia ruotsalaisia euroviisurustaajia
        Ki Fizgerald englantilainen

Jos Suomi voittaisi, niin voisiko sanoa oikeasti Suomen voittaneen vai maksavan vain seuraavat pippalot yleveron nousun kustannuksella?

Jaa-a, oletko tutustunut muiden osanottajien taustoihin. Mitä sieltä löytyy.
        No, minä en tiedä mitään, mutta erikoista oli touhu muutenkin, kun Suomen kappaletta valittiin, niin ulkomaisia raateja ja miten oli pisteytetty yleisöäänet?

• eppu2 kirjoitti:

Jaa-a, oletko tutustunut muiden osanottajien taustoihin. Mitä sieltä löytyy.
        No, minä en tiedä mitään, mutta erikoista oli touhu muutenkin, kun Suomen kappaletta valittiin, niin ulkomaisia raateja ja miten oli pisteytetty yleisöäänet?

Kappalehan siellä kilpailee, made in muualla kuin SF.

Mitä näitten taustoilla on melodian kanssa tekemistä:
        Music Video Director: Alex Herron
        Director of Photography: Anders Flatland
        Stylist: Vesa Silver
        Make Up: Emina Rizvanovic
        Hair: Nadia Yaneva

Kovin kansainvälisille kuulostavat nuokin nimet.

• Tellukka kirjoitti:

Kappalehan siellä kilpailee, made in muualla kuin SF.

Mitä näitten taustoilla on melodian kanssa tekemistä:
        Music Video Director: Alex Herron
        Director of Photography: Anders Flatland
        Stylist: Vesa Silver
        Make Up: Emina Rizvanovic
        Hair: Nadia Yaneva

Kovin kansainvälisille kuulostavat nuokin nimet.

No justhan Sinä näistä puhuit, että on Ruotsalaisia tekijöitä, niinkuin onkin.
        Se siitä taustoista.

• Saga.Kabinetti

Hurahdin katsomaan yhden leffan tuossa välissä.
        Ai, minä luulin ja kuulin, että Saara olisi ollut mukana tekstittämässä. Noh, samapa tuo. Ihmettelin miten paljon tähän nyt panostetaan. Oli Mel C. esiintymässä ja ihan tosi karuselli päällä siellä Espoon Areenalla. Tehtiin isosti.

Hurahdin katsomaan yhden leffan tuossa välissä.
        Ai, minä luulin ja kuulin, että Saara olisi ollut mukana tekstittämässä. Noh, samapa tuo. Ihmettelin miten paljon tähän nyt panostetaan. Oli Mel C. esiintymässä ja ihan tosi karuselli päällä siellä Espoon Areenalla. Tehtiin isosti.

No ehkä "mukana tekstittämässä", mutta sehän on melodiafestivaali, eikä runokilpailu ...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4320
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2171
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      555
      1711
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1425
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1147
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1078
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      957
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      903
    9. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      878
    10. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      874
    Aihe