Näin jakkaraongelmat syntyvät!

Suomi24 urpo ostaa jonkun tietokoneen. Ostettu tietokone on halvempi kuin mitä urpo tarvitsisi.

Sitten kun se halpa tietokone ei ihan toimi kun ostettu vääränlainen, siihen aletaan asentelemaan jotain "viritysohjelmia" mitkä sotkee.

Tai ostetaan vaikka Windows 10 tietokone vaikka piti ostaa Windows 7 tietokone, ja sitten aletaan säätämään eri käyttöjärjestelmää tähän. Tietysti urpo poistaa ostamansa Windowsin asennusmedian tai jättää varmuuskopioinnin tekemättä.

Tai ostetaan tietokoneen osat mutta unohdetaan ostaa Windows, ja yritetään siirtää se jostain romusta.

Jotkut myös asentaa tietokoneen ilman laitevalmistajan asennusmediaa kun "kuulemma on parempi". samalla tavalla kuulemma nopeuttaa kuten Ccleaner tai F-secure Turbo booster.

---

Kaikissa tapauksissa nähdään että vika on urpossa. Mikä kumma siinä on niin vaikeata ostaa tarpedensa mukainen laite, käyttää sitä testatulla asennusmedialla ja huolehtia varmuuskopioista? Ja ennen kaikkea ei itse asenna mitään paskaa sinne. Paskan asennusta on käytännössä kaikki mikä asentuakseen tarvitsee järjestelmänvalvojan tilin käyttöä.

66

1276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • crazy-mad-insane

      Mikä ihmeen hinku sulla on olla vittuilemassa täällä? Ilmeisesti osaamista kuitenkin löytyy, mutta pakko käyttää aikansa turhaan länkyttämiseen. Jos osaamista kerta löytyy, niin onko liian vaikeaa neuvoa asiallisesti, ilman vittuilua? Jos vastapuolelta tulee palkkiosi "haista paska", niin helpoimmalla pääsee, kun jättää homman siltä osin sikseen. Ootko tajunnut sitä, että suurin osa koko palstasta on enemmän tai vähemmän trollausta täynnä? Ne harvat järkevät kysymykset hukkuvat paskaan.

      • drgdyujftyu

        "Ilmeisesti osaamista kuitenkin löytyy"
        Osaajat eivät näillä sivustoilla kirjoittele metrin mittaisia saarnoja aloittelijoille.


      • No kun olen sen ohjeen antanut mutta sitten urpot käy inttämään ja syyttää omasta hölmöilystä muita.

        1. Se ei ole Windowsin vika jos käyttäjä sotkee sen asentamalla siihen jotain sotkua.
        2. Windowsissa on suojaukset. Niitä kutsutaan käyttäjätileiksi. Mikä tahansa ohjelma minkä urpo käynnistää, voi tuhota tai sotkea minkä tahansa tiedoston mihin se pääsee. Siksi aina jos käynnistää jotain järjestelmänvalvojana, voi sotkea Windowsin uudelleenasennuskuntoon. Se on jakkaraongelma koska silloin suojaus ei ole ollut käytössä.
        3. Edellä olevasta syystä johtuen, kaikki mitä käynnistää pitää olla sellaista johon voi luottaa. Luottamus on sitä, että tietää kuka on tehnyt.
        4. Windows ei ole ilmaisohjelma. Siitä maksetaan. Yleensä tietokoneen mukana ja käyttöoikeus sillä lisensillä on vain tässä tietokoneessa.
        5. Kaikki Windows asennuskopiot ja asennusmediat mitä maailmassa on Microsoftin omaisuutta. Windowsiin myydään vain käyttölupa joka voidaan mitätöidä jos sopimusehtoja rikotaan.
        6. Se ei ole Windowsin vika jos käyttäjä ei halua käyttää enempää kuin neljää ydintä Windows tukee 256 ytimeen saakka jos vaan haluaa sitä kuormaa sinne laittaa.
        7. Yhteensopivuusasioista vastaa se kuka yhteensopivuuden lupaa. Ja jos ei ole standardoitua asiaa, yhteensopivuus on versiokohtaista.

        Useimmat ongelmat on niin pahasti itseaiheutettua sotkemista että niiden ratkaisusta voi tulla kuluja, esim. ostaa jotain. Niitä kutsutaan oppirahojen maksamiseksi ja se on aivan normaalia.

        ---

        Ja aivan varmasti urpoilla taas samat ongelmat uudestaan ja uudestaan vaikka tässä asian taas hyvin selkeästi sanon. Kai sitä voi vähän vittuilla kun urpot ei ymmärrä vaikka asian vääntäisi ratakiskosta.

        Suomi24:n tarkoitus on vähitellen muuttunut vittuilupaikaksi kun on semmoisia tyhmyyden keskittymiä havaittavissa.


      • sakespeares

        "Suomi24:n tarkoitus on vähitellen muuttunut vittuilupaikaksi kun on semmoisia tyhmyyden keskittymiä havaittavissa"
        Vittuilun lopettaminen kannattaa aina.


      • crazy-mad-insane
        M-Kar kirjoitti:

        No kun olen sen ohjeen antanut mutta sitten urpot käy inttämään ja syyttää omasta hölmöilystä muita.

        1. Se ei ole Windowsin vika jos käyttäjä sotkee sen asentamalla siihen jotain sotkua.
        2. Windowsissa on suojaukset. Niitä kutsutaan käyttäjätileiksi. Mikä tahansa ohjelma minkä urpo käynnistää, voi tuhota tai sotkea minkä tahansa tiedoston mihin se pääsee. Siksi aina jos käynnistää jotain järjestelmänvalvojana, voi sotkea Windowsin uudelleenasennuskuntoon. Se on jakkaraongelma koska silloin suojaus ei ole ollut käytössä.
        3. Edellä olevasta syystä johtuen, kaikki mitä käynnistää pitää olla sellaista johon voi luottaa. Luottamus on sitä, että tietää kuka on tehnyt.
        4. Windows ei ole ilmaisohjelma. Siitä maksetaan. Yleensä tietokoneen mukana ja käyttöoikeus sillä lisensillä on vain tässä tietokoneessa.
        5. Kaikki Windows asennuskopiot ja asennusmediat mitä maailmassa on Microsoftin omaisuutta. Windowsiin myydään vain käyttölupa joka voidaan mitätöidä jos sopimusehtoja rikotaan.
        6. Se ei ole Windowsin vika jos käyttäjä ei halua käyttää enempää kuin neljää ydintä Windows tukee 256 ytimeen saakka jos vaan haluaa sitä kuormaa sinne laittaa.
        7. Yhteensopivuusasioista vastaa se kuka yhteensopivuuden lupaa. Ja jos ei ole standardoitua asiaa, yhteensopivuus on versiokohtaista.

        Useimmat ongelmat on niin pahasti itseaiheutettua sotkemista että niiden ratkaisusta voi tulla kuluja, esim. ostaa jotain. Niitä kutsutaan oppirahojen maksamiseksi ja se on aivan normaalia.

        ---

        Ja aivan varmasti urpoilla taas samat ongelmat uudestaan ja uudestaan vaikka tässä asian taas hyvin selkeästi sanon. Kai sitä voi vähän vittuilla kun urpot ei ymmärrä vaikka asian vääntäisi ratakiskosta.

        Suomi24:n tarkoitus on vähitellen muuttunut vittuilupaikaksi kun on semmoisia tyhmyyden keskittymiä havaittavissa.

        Sit voisit lopettaa sen takaisin inttämisen, ja antaa idioottien kinastella keskenään. Trolli elää huomiosta, ja sitähän sinä niille annat, kun jatkat keskustelua missä ei ole mitään järkeä.


      • hehhhee
        crazy-mad-insane kirjoitti:

        Sit voisit lopettaa sen takaisin inttämisen, ja antaa idioottien kinastella keskenään. Trolli elää huomiosta, ja sitähän sinä niille annat, kun jatkat keskustelua missä ei ole mitään järkeä.

        Matti karvaperse on itse pahin inttäjä.


      • Paskapuhetta

        EI OLE MITÄÄN JAKKARA ONGELMAA, KUIN JOIDENKIN HURUJEN OMASSA PÄÄSSÄ!


      • pahaOn
        Paskapuhetta kirjoitti:

        EI OLE MITÄÄN JAKKARA ONGELMAA, KUIN JOIDENKIN HURUJEN OMASSA PÄÄSSÄ!

        Sinulla tuntuu olevan paha jakkara ongelma.


      • Anonyymi
        drgdyujftyu kirjoitti:

        "Ilmeisesti osaamista kuitenkin löytyy"
        Osaajat eivät näillä sivustoilla kirjoittele metrin mittaisia saarnoja aloittelijoille.

        Ei oo jakkaraongelmaa, on vain 1O Windows = ultratoimimattomuus.


      • Anonyymi

        Mikä vale koko avaus. Windowsin vikoja yritetään soluttaa käyttäjän niskaan. Opit ainakin kantapään kautta, kuinka rahanahne firma voi suoltaa kallista paskakoodiansa markkinoille!


    • tailoppuloittaa

      Ei ole mitään jakkara ongelmaa!
      asiakas on aina oikeassa!

    • pakkaspe

      M-Kar puhuu itsestään.

      Mielenkiintoisena pointtina että kun M-Karin väite näytetään vääräksi M-Kar vaikenee ja unohtaa koko asian. Ja ei, en kerro mihin viittaan, mieti jos se onnistuu sillä yhdellä herneellä

      • Ei minulla ole ongelmia tietotekniikan kanssa. Kaikki toimii kuten pitääkin, kuten on toiminut ennenkin.

        Jännästi vaan ei ole minun sanomisia osoitettu vääräksi. Korkeintaan linkattu virheellisiin nettiartikkeleihin jotka ovat ristiriidassa todellisuuden kanssa tai vaikka tunnettujen laskennallisten mallien kanssa.

        Hauskinta tämä vaikka että vaikka että urpot väittää jonkun huuhaa ohjelman voivan tietää miten jokin toinen ohjelma toimii vaikka tuollaisten matemaattisten ongelmien ratkomisesta maksetaan heti miljoona euroa ja rahat olisi tyrkyllä.

        Todellisuus ei vaan vastaa urpojen harhakuvitelmia.


      • laitahanKorjaus
        M-Kar kirjoitti:

        Ei minulla ole ongelmia tietotekniikan kanssa. Kaikki toimii kuten pitääkin, kuten on toiminut ennenkin.

        Jännästi vaan ei ole minun sanomisia osoitettu vääräksi. Korkeintaan linkattu virheellisiin nettiartikkeleihin jotka ovat ristiriidassa todellisuuden kanssa tai vaikka tunnettujen laskennallisten mallien kanssa.

        Hauskinta tämä vaikka että vaikka että urpot väittää jonkun huuhaa ohjelman voivan tietää miten jokin toinen ohjelma toimii vaikka tuollaisten matemaattisten ongelmien ratkomisesta maksetaan heti miljoona euroa ja rahat olisi tyrkyllä.

        Todellisuus ei vaan vastaa urpojen harhakuvitelmia.

        Et oo muuten vielä tuonne laittanut korjaustasi:

        https://www.linux.fi/wiki/Luokka:Jakelut



      • olenhuomannut
        M-Kar kirjoitti:

        Ei ole minun sivusto.

        <<< Jakelut (eli distribuutiot eli distrot) ovat Linux-levityspaketteja.

        Mutta kun sä saarnaat että Linuxia ei jaeta distroina.


      • nightblish
        M-Kar kirjoitti:

        Ei minulla ole ongelmia tietotekniikan kanssa. Kaikki toimii kuten pitääkin, kuten on toiminut ennenkin.

        Jännästi vaan ei ole minun sanomisia osoitettu vääräksi. Korkeintaan linkattu virheellisiin nettiartikkeleihin jotka ovat ristiriidassa todellisuuden kanssa tai vaikka tunnettujen laskennallisten mallien kanssa.

        Hauskinta tämä vaikka että vaikka että urpot väittää jonkun huuhaa ohjelman voivan tietää miten jokin toinen ohjelma toimii vaikka tuollaisten matemaattisten ongelmien ratkomisesta maksetaan heti miljoona euroa ja rahat olisi tyrkyllä.

        Todellisuus ei vaan vastaa urpojen harhakuvitelmia.

        Lasketaanpa yhdessä näiden tähtien määrä.
        Niitä on viisi.
        Teen ja sanon mitä haluan.


      • olenhuomannut kirjoitti:

        <<< Jakelut (eli distribuutiot eli distrot) ovat Linux-levityspaketteja.

        Mutta kun sä saarnaat että Linuxia ei jaeta distroina.

        Siis nuo ovat KÄYTTÖJÄRJESTELMIÄ. Linuxia käytetään monissa KÄYTTÖJÄRJESTELMISSÄ, mutta tuola ei ole yhtään KÄYTTÖJÄRJESTELMÄÄ jonka nimi olisi Linux.

        On vaikka "Fedora", joka on Red Hat ekosysteemin kehittäjille suunnattu uusinta uutta tarjoava käyttöjärjestelmä mutta se on eri asia kuin Linux.

        Olet liian tyhmä käsittämään, että jos joku tuote käyttää Linuxia niin se ei ole sama kuin Linux.

        Macbook Pro ei esimerkiksi muutu i7 prosessoriksi vaikka siinä sellainen olisi ja vaikka i7 prosessoria jaellaan läppäreiden sisällä. Linuxia jaetaan käyttöjärjestelmien sisällä ja siinä ei ole mitään epäselvää muille kuin idiooteille.


      • Piratix
        M-Kar kirjoitti:

        Ei minulla ole ongelmia tietotekniikan kanssa. Kaikki toimii kuten pitääkin, kuten on toiminut ennenkin.

        Jännästi vaan ei ole minun sanomisia osoitettu vääräksi. Korkeintaan linkattu virheellisiin nettiartikkeleihin jotka ovat ristiriidassa todellisuuden kanssa tai vaikka tunnettujen laskennallisten mallien kanssa.

        Hauskinta tämä vaikka että vaikka että urpot väittää jonkun huuhaa ohjelman voivan tietää miten jokin toinen ohjelma toimii vaikka tuollaisten matemaattisten ongelmien ratkomisesta maksetaan heti miljoona euroa ja rahat olisi tyrkyllä.

        Todellisuus ei vaan vastaa urpojen harhakuvitelmia.

        Mullakin toimii kaikki kuten pitääkin. Yhdestäkään ohjelmasta tai käyttöjärjestelmästä en ole maksanut latin latia.
        Käytän säästyneet rahat mieluummin rautaan.


    • nemaksaapaljo

      Minä ostin uuden tietsikan 199 eurolla, paljonko on win10 osuus ja paljonko itse kone? Kone on Asus merkkinen pöytäkone.

      • noin-suunnilleen

        Noin 100€ eli laitevalmistajat saavat windowsinsa hiukan halvemmalla, suoraan kaupasta ostettuna windows maksaa noin 145€.


      • aslakkialatölviöstä
        noin-suunnilleen kirjoitti:

        Noin 100€ eli laitevalmistajat saavat windowsinsa hiukan halvemmalla, suoraan kaupasta ostettuna windows maksaa noin 145€.

        Tuskin laitevalmistaja maksaa muutamaa kymppiä enempää.
        Minulla on Windows tabletti jollaisiin Microsoft jakoi käyttiksen ilmaiseksi, ei siitä kyllä mitään tuossa laitteessa olisi kannattanut maksaakaan.


      • Tulivaanmieleen

        Menit sitten ostaan jonkun supeen celeronin! Voi voi.
        Laitevalmistajat maksaa rontti silsenssejä sopimuksiensamukaan.
        On arveltu että win lisenssi koneen mukana maksaa 20€----120€ Riippuen versiosta ja firmasta
        Liäski jotkot sopineen laiteeiten ominaisuuksien mukaan muuttuvan hinnan.
        Isoilla valmistajilla paremmat sopimukset kuin pienillä!

        Mutta puhelimissa Ms rohmus applemaista hintaa parhaista noksuista.
        En tiedä ,iten sama iOS apllella on erihintainen laitteetata riipuen.
        Mitta oli windowsikin kallis, tonnin luurista parisataa ms:lle!
        Googlella ei ole tällaista ökyriistoo. Androidlaitteissa.


      • fthyfdthdffh

        Etkö tosiaan itse näe noita kirjoitusvirheitäsi? Vai onko sulla käsissä vikaa?


      • SeponSinolit
        fthyfdthdffh kirjoitti:

        Etkö tosiaan itse näe noita kirjoitusvirheitäsi? Vai onko sulla käsissä vikaa?

        Jos et edes osaa kohdistaa viestejäsi niin tuskin kannattaa täällä elvistellä.


    • Turbo-Urpo

      Linux on Linux
      ja
      Windows on Windows

      Aika paha aivovamma on oltava, jos noin yksinkertainen asia ei mene jakeluun. Jos suomi24 edustaa suomen väestöä, niin on syytä olettaa että suomesta löytyy vain yksi idiotti joka ei kykene tuota ymmärtämään.

      • seinä.repeää.kohta

      • "Linux on Linux
        ja
        Windows on Windows"

        Linux ja Windows ei ole vertailukelposia asioita.

        Voit verrata yhtä metsää toiseen. Et kuitenkaan käpyä metsään.

        Eli kun puhutaan Windowsista niin sitä verrataan käyttöjärjestelmiin ja kun puhutaan Linuxista niin sitä verrataan kerneleihin. Mikä vika sinussa on kun olet niin tyhmä että et pysty tätä ymmärtämään? Sinussahan se vika nyt selvästikin on.


      • Turbo-Urpo
        M-Kar kirjoitti:

        "Linux on Linux
        ja
        Windows on Windows"

        Linux ja Windows ei ole vertailukelposia asioita.

        Voit verrata yhtä metsää toiseen. Et kuitenkaan käpyä metsään.

        Eli kun puhutaan Windowsista niin sitä verrataan käyttöjärjestelmiin ja kun puhutaan Linuxista niin sitä verrataan kerneleihin. Mikä vika sinussa on kun olet niin tyhmä että et pysty tätä ymmärtämään? Sinussahan se vika nyt selvästikin on.

        "Voit verrata yhtä metsää toiseen. Et kuitenkaan käpyä metsään."

        Mitä sinä sekoilet, en puhunut metsistä enkä kävyistä. Tuo sinun typeryytesi on niin uskomaton että ei tahdo sanoja löytyä kuvamaan, niinpä viittaankin jo edellä kirjoittamaani viestiin, sanomalla:

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

        Eli yhteen vetona voi todeta, että sinä jopa itse tunnet oman idioottimaisuutesi, koska kun jossakin viitataan yhteen idioottiin anonyymisti, sinulla tulee kiire kuittaamaan omalla tyhmällä lässytykselläsi. Miksi se idiootti johon viestissäni viittasin olisit juuri sinä, no ei se mitään, kyllä siinä sinuun viitattiin, ei täällä ketään toista yhtä tyhmää lässyttäjää ole ollut.


      • Turbo-Urpo kirjoitti:

        "Voit verrata yhtä metsää toiseen. Et kuitenkaan käpyä metsään."

        Mitä sinä sekoilet, en puhunut metsistä enkä kävyistä. Tuo sinun typeryytesi on niin uskomaton että ei tahdo sanoja löytyä kuvamaan, niinpä viittaankin jo edellä kirjoittamaani viestiin, sanomalla:

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

        Eli yhteen vetona voi todeta, että sinä jopa itse tunnet oman idioottimaisuutesi, koska kun jossakin viitataan yhteen idioottiin anonyymisti, sinulla tulee kiire kuittaamaan omalla tyhmällä lässytykselläsi. Miksi se idiootti johon viestissäni viittasin olisit juuri sinä, no ei se mitään, kyllä siinä sinuun viitattiin, ei täällä ketään toista yhtä tyhmää lässyttäjää ole ollut.

        "Mitä sinä sekoilet, en puhunut metsistä enkä kävyistä."

        Kovasti yrität sotkea kerneliä käyttöjärjestelmäkeskusteluun.

        Linuxilla ei ole mitään tekemistä käyttöjärjestelmien kuten Ubuntun tai Windowsin kanssa.

        "Eli yhteen vetona voi todeta, että sinä jopa itse tunnet oman idioottimaisuutesi, koska kun jossakin viitataan yhteen idioottiin anonyymisti"

        Vastasit minulle joten siis auot minulle päätäsi ja todistettavasti vika on sinussa:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15208320/nain-jakkaraongelmat-syntyvat!#comment-93062505


      • Turbo-Urpo
        M-Kar kirjoitti:

        "Mitä sinä sekoilet, en puhunut metsistä enkä kävyistä."

        Kovasti yrität sotkea kerneliä käyttöjärjestelmäkeskusteluun.

        Linuxilla ei ole mitään tekemistä käyttöjärjestelmien kuten Ubuntun tai Windowsin kanssa.

        "Eli yhteen vetona voi todeta, että sinä jopa itse tunnet oman idioottimaisuutesi, koska kun jossakin viitataan yhteen idioottiin anonyymisti"

        Vastasit minulle joten siis auot minulle päätäsi ja todistettavasti vika on sinussa:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15208320/nain-jakkaraongelmat-syntyvat!#comment-93062505

        "Kovasti yrität sotkea kerneliä käyttöjärjestelmäkeskusteluun."
        Sairaan mielikuvituksesi tuotetta koko luulottelu.

        "Linuxilla ei ole mitään tekemistä käyttöjärjestelmien kuten Ubuntun tai Windowsin kanssa."
        Taitaa olla sukuvika kun ei suksi luista.

        "Vastasit minulle joten siis auot minulle päätäsi ja todistettavasti vika on sinussa"
        Minä kirjoittelen pääsääntöisesti vain vittuilijoille jotka kaipaavat kurinpalautusta, vain silloin kun ei löydy sopivaa haastetta, heitän sekaan jonkin ohjeenkin. Meillä kaikilla on omat huvitukset, nautin kovasti kun joltakin saan päreet palaamaan. Tunnen onnistuneeni kurinpalauttamisessa, kun asianomainen itse joutuu kokemaan parempansa läsnäolon.

        Tiedetkö nytkin naurattaa niin ettei meinaa kirjoittamisesta tulla mitään, tulet saamaan koko rahan edestä hauskuutta, minun tyylillä.


      • Turbo-Urpo kirjoitti:

        "Kovasti yrität sotkea kerneliä käyttöjärjestelmäkeskusteluun."
        Sairaan mielikuvituksesi tuotetta koko luulottelu.

        "Linuxilla ei ole mitään tekemistä käyttöjärjestelmien kuten Ubuntun tai Windowsin kanssa."
        Taitaa olla sukuvika kun ei suksi luista.

        "Vastasit minulle joten siis auot minulle päätäsi ja todistettavasti vika on sinussa"
        Minä kirjoittelen pääsääntöisesti vain vittuilijoille jotka kaipaavat kurinpalautusta, vain silloin kun ei löydy sopivaa haastetta, heitän sekaan jonkin ohjeenkin. Meillä kaikilla on omat huvitukset, nautin kovasti kun joltakin saan päreet palaamaan. Tunnen onnistuneeni kurinpalauttamisessa, kun asianomainen itse joutuu kokemaan parempansa läsnäolon.

        Tiedetkö nytkin naurattaa niin ettei meinaa kirjoittamisesta tulla mitään, tulet saamaan koko rahan edestä hauskuutta, minun tyylillä.

        Sinähän se tässä sen kurinpalautuksen sait. Munasit itsesi totaalisesti alkamalla selittämään Linuxista käyttöjärjestelmäkeskustelussa etkä kyennyt esittämään mitään argumenttia huuhaaväitteille.

        Edelleenkään sen merkkistä käyttöjärjestelmää kuin Linux ei saa mistään ostettua tai ladattua ja sitä kiistämätöntä tosiasiaa ei muuta vaikka kuinka linkkailisit huuhaa linkkejä.


      • Turbo-Urpo
        M-Kar kirjoitti:

        Sinähän se tässä sen kurinpalautuksen sait. Munasit itsesi totaalisesti alkamalla selittämään Linuxista käyttöjärjestelmäkeskustelussa etkä kyennyt esittämään mitään argumenttia huuhaaväitteille.

        Edelleenkään sen merkkistä käyttöjärjestelmää kuin Linux ei saa mistään ostettua tai ladattua ja sitä kiistämätöntä tosiasiaa ei muuta vaikka kuinka linkkailisit huuhaa linkkejä.

        "Sinähän se tässä sen kurinpalautuksen sait."
        Minkä helvetin kuripalautuksen, sinulla heittää päästä päästä pahasti.

        "Munasit itsesi totaalisesti alkamalla selittämään Linuxista"
        Niinkö se äitis sinulle sanoi ?

        "etkä kyennyt esittämään mitään argumenttia huuhaaväitteille."
        Ota nukkumaan mennessä lusikallisen sijaa kaksi, auttaa pahinpaan hourailuun.

        "Edelleenkään sen merkkistä käyttöjärjestelmää kuin Linux ei saa mistään ostettua tai ladattua"
        Ubub pojat sanoo näin:
        Ubuntu on helppokäyttöinen, suomenkielinen, turvallinen ja ilmainen Linux-käyttöjärjestelmä.
        Kokeile sitä, se on sekopäille sopiva.

        "kiistämätöntä tosiasiaa ei muuta vaikka kuinka linkkailisit huuhaa linkkejä"
        Mitä sinä niistä linkeistä ymmärtäisit, havaintojeni mukaan sotket käväyt, metsät, windowsit, kernelit ja linuxit, tuommoselle tahvolle vielä linkkejä etsimää, eti linkkisi ja ota lääkkeesi ajoissa, niin äitisi on poikaansa paljon tyytyväisempi.


      • Turbo-Urpo kirjoitti:

        "Sinähän se tässä sen kurinpalautuksen sait."
        Minkä helvetin kuripalautuksen, sinulla heittää päästä päästä pahasti.

        "Munasit itsesi totaalisesti alkamalla selittämään Linuxista"
        Niinkö se äitis sinulle sanoi ?

        "etkä kyennyt esittämään mitään argumenttia huuhaaväitteille."
        Ota nukkumaan mennessä lusikallisen sijaa kaksi, auttaa pahinpaan hourailuun.

        "Edelleenkään sen merkkistä käyttöjärjestelmää kuin Linux ei saa mistään ostettua tai ladattua"
        Ubub pojat sanoo näin:
        Ubuntu on helppokäyttöinen, suomenkielinen, turvallinen ja ilmainen Linux-käyttöjärjestelmä.
        Kokeile sitä, se on sekopäille sopiva.

        "kiistämätöntä tosiasiaa ei muuta vaikka kuinka linkkailisit huuhaa linkkejä"
        Mitä sinä niistä linkeistä ymmärtäisit, havaintojeni mukaan sotket käväyt, metsät, windowsit, kernelit ja linuxit, tuommoselle tahvolle vielä linkkejä etsimää, eti linkkisi ja ota lääkkeesi ajoissa, niin äitisi on poikaansa paljon tyytyväisempi.

        "Minkä helvetin kuripalautuksen, sinulla heittää päästä päästä pahasti."

        Edelleenkin olet niin paska että et kykene kertomaan mistä voi ostaa tai ladata Linux-merkkisen käyttöjärjestelmän. Turha tyrkyttää mitään Ubuntua tai muunkaan merkkistä käyttöjärjestelmää. Ja tämä todistaa sen että minä olen oikeassa kuten aina yleensäkin ja sinä tuttuun tapaan olet väärässä.

        "Ubuntu on helppokäyttöinen, suomenkielinen, turvallinen ja ilmainen Linux-käyttöjärjestelmä."

        Se on Linux-käyttöjärjestelmä koska käyttöjärjestelmiä joissa on Linux, sanotaan Linux-käyttöjärjestelmiksi.

        Mutta sen käyttöjärjestelmän nimi on edelleenkin UBUNTU.

        Sinun pitäisi etsiä se käyttöjärjestelmä jonka merkki on Linux. Jos et pysty niin olet paska ja minä olen oikeassa kuten yleensäkin olen.


      • Turbo-Urpo
        M-Kar kirjoitti:

        "Minkä helvetin kuripalautuksen, sinulla heittää päästä päästä pahasti."

        Edelleenkin olet niin paska että et kykene kertomaan mistä voi ostaa tai ladata Linux-merkkisen käyttöjärjestelmän. Turha tyrkyttää mitään Ubuntua tai muunkaan merkkistä käyttöjärjestelmää. Ja tämä todistaa sen että minä olen oikeassa kuten aina yleensäkin ja sinä tuttuun tapaan olet väärässä.

        "Ubuntu on helppokäyttöinen, suomenkielinen, turvallinen ja ilmainen Linux-käyttöjärjestelmä."

        Se on Linux-käyttöjärjestelmä koska käyttöjärjestelmiä joissa on Linux, sanotaan Linux-käyttöjärjestelmiksi.

        Mutta sen käyttöjärjestelmän nimi on edelleenkin UBUNTU.

        Sinun pitäisi etsiä se käyttöjärjestelmä jonka merkki on Linux. Jos et pysty niin olet paska ja minä olen oikeassa kuten yleensäkin olen.

        Koita nyt taukki tajuta, minä en sinulle mitään linkkejä aio ilmaiseksi ruveta etsimään, se olisi turhaa vaivaivaa nyt, kun ottaa huomioon tuon sinun tämän hetkisen kuntosi.


      • Turbo-Urpo kirjoitti:

        Koita nyt taukki tajuta, minä en sinulle mitään linkkejä aio ilmaiseksi ruveta etsimään, se olisi turhaa vaivaivaa nyt, kun ottaa huomioon tuon sinun tämän hetkisen kuntosi.

        Koska et pysty. Havaintojen perusteella sen merkkistä käyttöjärjestelmää kuin Linux ei ole olemassa.

        Väittämä on helposti kumottavissa etsimällä semmoisen käyttöjärjestemän missä nyt on se kerneli, käyttöliittymä, sovellusrajapinta ja sen nimi on Linux.

        Mutta sinä olet niin paska että et pysty siihen etkä perustelemaan argumenttejasi.


      • Turbo-Urpo
        M-Kar kirjoitti:

        Koska et pysty. Havaintojen perusteella sen merkkistä käyttöjärjestelmää kuin Linux ei ole olemassa.

        Väittämä on helposti kumottavissa etsimällä semmoisen käyttöjärjestemän missä nyt on se kerneli, käyttöliittymä, sovellusrajapinta ja sen nimi on Linux.

        Mutta sinä olet niin paska että et pysty siihen etkä perustelemaan argumenttejasi.

        Kuvitteletko että minä rupeaisin kaikkien hullujen väittämiä perustellusti todistelemaan valehteluksi tai muulla tavalla paikkaansa pitämättömäksi, työnnä se kernelin sovellusrajapinta persereikääsi, siinä sinulle perusteltuja argumentteja.


      • Mikäs Jallua nyt noin kovasti sapettaa? Täytyy varmaan kirjoittaa lääkekannabista, jos se vähän helpottaisi. Älä sitten vetäise kumminkaan koko purkillista kerralla, ettet sitten taas sekoile pilvessä.


      • mari-karita

        Lähin linkki löytyy ihan tuosta vierestä, liian vaikeaa vanhalle kävylle m-karille. Linkin alla on sitten montakin erilaista Linux -käyttöjärjestelmää.

        https://keskustelu.suomi24.fi/tiede-ja-teknologia/tietotekniikka/kayttojarjestelmat/linux

        Ethän ole tajunnut vielä edes että, wintoosa tarvitsee suojakseen vaikka ulkopuolisen palomuurin ja virussuojan, kuten mikkisofta itse ilmoittaa, ei pelkät käyttöoikeudet konetta suojaa ellei pelaa pelkästään pelejä kone poissa verkosta kuten sinä teet.


      • mari-karita kirjoitti:

        Lähin linkki löytyy ihan tuosta vierestä, liian vaikeaa vanhalle kävylle m-karille. Linkin alla on sitten montakin erilaista Linux -käyttöjärjestelmää.

        https://keskustelu.suomi24.fi/tiede-ja-teknologia/tietotekniikka/kayttojarjestelmat/linux

        Ethän ole tajunnut vielä edes että, wintoosa tarvitsee suojakseen vaikka ulkopuolisen palomuurin ja virussuojan, kuten mikkisofta itse ilmoittaa, ei pelkät käyttöoikeudet konetta suojaa ellei pelaa pelkästään pelejä kone poissa verkosta kuten sinä teet.

        Tarvitaan linkki mistä voi ostaa tai ladata käyttöjärjestelmän jonka merkki on Linux. Mikään keskustelupalsta linkki ei todista tätä.


      • mari-karita kirjoitti:

        Lähin linkki löytyy ihan tuosta vierestä, liian vaikeaa vanhalle kävylle m-karille. Linkin alla on sitten montakin erilaista Linux -käyttöjärjestelmää.

        https://keskustelu.suomi24.fi/tiede-ja-teknologia/tietotekniikka/kayttojarjestelmat/linux

        Ethän ole tajunnut vielä edes että, wintoosa tarvitsee suojakseen vaikka ulkopuolisen palomuurin ja virussuojan, kuten mikkisofta itse ilmoittaa, ei pelkät käyttöoikeudet konetta suojaa ellei pelaa pelkästään pelejä kone poissa verkosta kuten sinä teet.

        "Ethän ole tajunnut vielä edes että, wintoosa tarvitsee suojakseen vaikka ulkopuolisen palomuurin ja virussuojan"

        Ei vaadi kun ei ole tähänkään mennessä vaatinut, ja mikään virustutka ei suojaa mitään.


      • mari-karita

        Hahahahahah, täällä se m-kar päivystää edelleen 24/7 ja jankkaa samoja lapsellisuuksia, ei näe metsää kävyiltä.

        Mikset opeta "viisauksiasi" esim palstan pitäjille ja mikkisoftalle, etkö halua nolata itseäsi ))


      • mari-karita kirjoitti:

        Hahahahahah, täällä se m-kar päivystää edelleen 24/7 ja jankkaa samoja lapsellisuuksia, ei näe metsää kävyiltä.

        Mikset opeta "viisauksiasi" esim palstan pitäjille ja mikkisoftalle, etkö halua nolata itseäsi ))

        Johan minä sen totuuden sanoin ja on kaikkien luettavissa, ja et pystynyt kumoamaan koska olet niin paska.


    • sohvallamakaajawwwt

      Mikä on " jakkara "ongelma suomeksi?
      Iltalehden nettisivu ei ole suojattu lukko ja https puuttuu. Miksi?
      Ostin joku vuosi sitten W7 eikä tarvetta ole W10 lle vieläkään. En halunnut myöskään kokeilla ilmaista 10 pelkän seikkailun,uteliaisuuden,tekemisen puutteen vuoksi.

      • dr-win

        Jakkaraongelma tarkoittaa samaa kuin että ongelma on tuolin/soffan/yms selkänojan ja tietokoneen välillä.


      • "Mikä on " jakkara "ongelma suomeksi?"

        Vika on jakkaran ja tietokoneen välissä, eli käyttäjässä.

        "Iltalehden nettisivu ei ole suojattu lukko ja https puuttuu. Miksi?"

        Koska Iltalehti ei käytä salattua yhteyttä.

        "Ostin joku vuosi sitten W7 eikä tarvetta ole W10 lle vieläkään."

        Urpot ei oikein käsitä sitä, että tarkoitus olisi siirtää kaikki yhteensopivaksi Windows 10:n kanssa vielä kun se Windows 7 toimii eikä sitten kun se on rikki.

        Sitten kun se on rikki ja ei ole asioita hoidettu kuntoon ajallaan niin se on tietystikin jakkaraongelma.


      • eiooeieoooongelmia

        Onko nyt 3.5 - 4 vuotias W7 kannettava vanha? Miten vaikeata nörttien ammatti rassarin pelajan on ymmärtää että, Kaikilla ei ole käytössä sellaisia ohjelmia joiden takia pitäisi vaihtaa uuteen koneeseen.
        Uuden laitteen kuten kannettavan osto sitten kun tarvitsee ei ole iso rahanmeno asia kaikille.
        Syy on sen perhanan 10 käyttiksen asentaminen käyttöön ja sen satanan kympin ylläpito!


      • eiooeieoooongelmia kirjoitti:

        Onko nyt 3.5 - 4 vuotias W7 kannettava vanha? Miten vaikeata nörttien ammatti rassarin pelajan on ymmärtää että, Kaikilla ei ole käytössä sellaisia ohjelmia joiden takia pitäisi vaihtaa uuteen koneeseen.
        Uuden laitteen kuten kannettavan osto sitten kun tarvitsee ei ole iso rahanmeno asia kaikille.
        Syy on sen perhanan 10 käyttiksen asentaminen käyttöön ja sen satanan kympin ylläpito!

        "Onko nyt 3.5 - 4 vuotias W7 kannettava vanha?"

        kuluttajille Windows 7 myynnit loppui käytännössä 5v sitten ja mallisto vaihtui Windows 8:n, ja Windows 10 ollut 2,5v.

        Se on käyttäjän tehtävä huolehtia siitä, että ihan kaikki mitä koneellaan tekee, toimii Windows 10:llä ja se pitää huolehtia ennen kuin Windows 7 laite hajoaa. Windows 7 Embeddediä toki saa mutta nehän tietysti maksaa aika paljon.

        "Miten vaikeata nörttien ammatti rassarin pelajan on ymmärtää että, Kaikilla ei ole käytössä sellaisia ohjelmia joiden takia pitäisi vaihtaa uuteen koneeseen."

        Sehän riippuu siitä mitä olet asentanut siihen. Jos ainoa asennettu ohjelma Windows 7:ssa on selain, kaikkien lisälaitteiden vaatimat asennukset mukaanlukien, pitäisi asian olla kunnossa.

        Jos sitten olet asentanut jotain muutakin niin se on sinun asiasi tietysti huolehtia että hommat toimii sen jälkeen kun se kone hajoaa.

        Tämähän on se hieno asia siinä Windows 10:ssä, kun se pitää sen järjestelmän ajan tasalla niin ei käyttäjille pääse tulemaan pahaa vahinkoa jos jäävät roikkumaan johonkin vanhoihin paskoihin vuosiksi.

        "Uuden laitteen kuten kannettavan osto sitten kun tarvitsee ei ole iso rahanmeno asia kaikille."

        No siis Windows 10:llä se on tuota, että ei ole muuta kulua kuin se laitteen hankinta. Vanhoilla paskoilla taas se tilanne, että on tehty vaikka koulun lopputyö ja sitten kone hajoaa. Ja sitten se onkin kelvoton kun on oltu jumissa jossain viiime vuosikymmenen paskassa eikä enää toimi niissä laitteissa mitä myydään kaupassa. Se taas on semmoinen jakkaraongelma jos ei ole huolehtinut siitä, että kaikki toimii kun ostaa kaupasta uuden tietokoneen.

        "Syy on sen perhanan 10 käyttiksen asentaminen käyttöön ja sen satanan kympin ylläpito!"

        Windows 10 ylläpitää itse itseään, lähinnä kerran kuukaudessa käynnistetään uusiksi. Sen saa valmiiksi asennettuna kaupasta ja sitten vaan pitää tehdä käyttäjätilit kuntoon, päivittää täysin ja liittää se Microsoft tiliin.


      • PaperijaKynä
        M-Kar kirjoitti:

        "Onko nyt 3.5 - 4 vuotias W7 kannettava vanha?"

        kuluttajille Windows 7 myynnit loppui käytännössä 5v sitten ja mallisto vaihtui Windows 8:n, ja Windows 10 ollut 2,5v.

        Se on käyttäjän tehtävä huolehtia siitä, että ihan kaikki mitä koneellaan tekee, toimii Windows 10:llä ja se pitää huolehtia ennen kuin Windows 7 laite hajoaa. Windows 7 Embeddediä toki saa mutta nehän tietysti maksaa aika paljon.

        "Miten vaikeata nörttien ammatti rassarin pelajan on ymmärtää että, Kaikilla ei ole käytössä sellaisia ohjelmia joiden takia pitäisi vaihtaa uuteen koneeseen."

        Sehän riippuu siitä mitä olet asentanut siihen. Jos ainoa asennettu ohjelma Windows 7:ssa on selain, kaikkien lisälaitteiden vaatimat asennukset mukaanlukien, pitäisi asian olla kunnossa.

        Jos sitten olet asentanut jotain muutakin niin se on sinun asiasi tietysti huolehtia että hommat toimii sen jälkeen kun se kone hajoaa.

        Tämähän on se hieno asia siinä Windows 10:ssä, kun se pitää sen järjestelmän ajan tasalla niin ei käyttäjille pääse tulemaan pahaa vahinkoa jos jäävät roikkumaan johonkin vanhoihin paskoihin vuosiksi.

        "Uuden laitteen kuten kannettavan osto sitten kun tarvitsee ei ole iso rahanmeno asia kaikille."

        No siis Windows 10:llä se on tuota, että ei ole muuta kulua kuin se laitteen hankinta. Vanhoilla paskoilla taas se tilanne, että on tehty vaikka koulun lopputyö ja sitten kone hajoaa. Ja sitten se onkin kelvoton kun on oltu jumissa jossain viiime vuosikymmenen paskassa eikä enää toimi niissä laitteissa mitä myydään kaupassa. Se taas on semmoinen jakkaraongelma jos ei ole huolehtinut siitä, että kaikki toimii kun ostaa kaupasta uuden tietokoneen.

        "Syy on sen perhanan 10 käyttiksen asentaminen käyttöön ja sen satanan kympin ylläpito!"

        Windows 10 ylläpitää itse itseään, lähinnä kerran kuukaudessa käynnistetään uusiksi. Sen saa valmiiksi asennettuna kaupasta ja sitten vaan pitää tehdä käyttäjätilit kuntoon, päivittää täysin ja liittää se Microsoft tiliin.

        Koska W7 Home kannettavia ei verkkokaupassa ollut enää myytävänä niin moni osti HP Probook W7Pro käytiksellä. Alkuasetusten teko itselle sopivaksi vei enemmän aikaa aluksi. Mutta itsellenioli viisas ratkaisu silloin Vista kannettavan jälkeen. Nykyään Android tabletti antaa enemmän käyttö mukavuutta ja hyötyä kuin Windows. Pitää vaatia, että MS antaa,jatkaa W7 tieturvapäivityksiä vielä 2020 jälkeenkin.
        Niin ja omalla koneellani ei ole mitään sellaista tietoa ja sovelluksia,toimintaa jonka menettäminen olisi huono juttu. Minulla on koulu ja opiskelutodistukset paperisina koska siihen aikaan ei näperelty tietokoneilla. Valokuvatkin ovat oikeita paperisia.


      • PaperijaKynä kirjoitti:

        Koska W7 Home kannettavia ei verkkokaupassa ollut enää myytävänä niin moni osti HP Probook W7Pro käytiksellä. Alkuasetusten teko itselle sopivaksi vei enemmän aikaa aluksi. Mutta itsellenioli viisas ratkaisu silloin Vista kannettavan jälkeen. Nykyään Android tabletti antaa enemmän käyttö mukavuutta ja hyötyä kuin Windows. Pitää vaatia, että MS antaa,jatkaa W7 tieturvapäivityksiä vielä 2020 jälkeenkin.
        Niin ja omalla koneellani ei ole mitään sellaista tietoa ja sovelluksia,toimintaa jonka menettäminen olisi huono juttu. Minulla on koulu ja opiskelutodistukset paperisina koska siihen aikaan ei näperelty tietokoneilla. Valokuvatkin ovat oikeita paperisia.

        "Koska W7 Home kannettavia ei verkkokaupassa ollut enää myytävänä niin moni osti HP Probook W7Pro käytiksellä."

        Niin kun tarkoitus oli että hankitaan Windows 8 josta helpompi siirtyä Windows 10:n. Jos nyt osti työkäyttööntarkoitetun vanhan järjestelmän niiin sehän oma valinta sitten. Sekin oli päivitettävissä ilmaiseksi Windows 10:n mutta jos ei kelpaa niin ainahan voi ostaa uuden. Kannattaa vaan tehdä ajoissa, vielä kun se Windows 7 toimii.

        "Pitää vaatia, että MS antaa,jatkaa W7 tieturvapäivityksiä vielä 2020 jälkeenkin."

        Miksi ihmeessä kun päivittävät uusinta Windows 10 versiota?


      • W7w7w7w7w7w7w7w7w7w7w7w7

        Miksi kukaan olisi huonoa W8 ostanut? Mitä wiyyua te sitä 10 tyrkytätte aina.


      • W7w7w7w7w7w7w7w7w7w7w7w7 kirjoitti:

        Miksi kukaan olisi huonoa W8 ostanut? Mitä wiyyua te sitä 10 tyrkytätte aina.

        Jos haluaa käyttää Windowsia niin tietysti silloin käytetään Windows 10:ä kun nuo vanhat pilaantuu.

        Ei Windowsia tietenkään mikään pakko ole käyttää, että saa vapaasti valita toisen merkkisen käyttöjärjestelmän.


      • watawatwattwatwt

        Niin ei todellakaan ole 7 käyttäjien pakko totella teitä joiden koko elämä ja harrastus pyörii 10 ympärillä. Eikö ole turhauttavaa askarrella reaakileen takia. 8 oli susi jo alunperin.
        Vista Home oli paras käyttöjärjestelmä.


      • typeryysvallassakaikes
        M-Kar kirjoitti:

        "Mikä on " jakkara "ongelma suomeksi?"

        Vika on jakkaran ja tietokoneen välissä, eli käyttäjässä.

        "Iltalehden nettisivu ei ole suojattu lukko ja https puuttuu. Miksi?"

        Koska Iltalehti ei käytä salattua yhteyttä.

        "Ostin joku vuosi sitten W7 eikä tarvetta ole W10 lle vieläkään."

        Urpot ei oikein käsitä sitä, että tarkoitus olisi siirtää kaikki yhteensopivaksi Windows 10:n kanssa vielä kun se Windows 7 toimii eikä sitten kun se on rikki.

        Sitten kun se on rikki ja ei ole asioita hoidettu kuntoon ajallaan niin se on tietystikin jakkaraongelma.

        Kysymys oli : Miksi Iltalehti ei käytä salattua yhteyttä? Kysyjä tietää sen jo eikä hän kysynyt mitä puuttuva lukonkuva ja ilmoitus tarkoittaa. S24 sivusto ja IS ym. käyttää https.
        W10 tulee jatkuvasti kummallisia tietoja joten ei pidä ihmetellä ettei siihen haluta siirtyä.
        Olisivat MS jatkaneet Vista ja W7 tyyppisellä käyttöjärjestelmällä. Nokiakin pilasi kännykkänsä tekemälä halpa lelu laitteita. Pyykinpesukoneetkin piti insinööri tumpeloiden ja markkinamiesten sössiä hankaliksi käyttää.


      • mari-karita

        Kympin käyttajillä on tosiaan paha jakkaraongelma kun siihen ei löydy kaikkia hyviä ja välttämättömiä ohjelmia, eikä mikään toimi kunnolla, no vakoilu kyllä toimii, eikä saa kokonaan pois. Seiska on turvallinen käyttää vaikka kymmeniä vuosia kun pitää virussuojat ja palomuurit kunmossa, rautaa taas saa aina uutta, kaikki ohjelmat pysyy toimivina ja suurinta osaa myös päivitetään jatkuvasti. Hyvin toimiva ohjelma ei tietysti päivityksiä välttämättä tarvitsekaan.

        Kympistä ei todennäköisesti koskaan tule hyvin toimivaa, päinvastoin mikkisofta näyttää haluavan karkoittaa kaikki s-hömpällään. Huvittavinta kun edes pahin trolli m-kar ei itsekään ole päivittänyt seiskaansa kymppiin ))


      • mari-karita kirjoitti:

        Kympin käyttajillä on tosiaan paha jakkaraongelma kun siihen ei löydy kaikkia hyviä ja välttämättömiä ohjelmia, eikä mikään toimi kunnolla, no vakoilu kyllä toimii, eikä saa kokonaan pois. Seiska on turvallinen käyttää vaikka kymmeniä vuosia kun pitää virussuojat ja palomuurit kunmossa, rautaa taas saa aina uutta, kaikki ohjelmat pysyy toimivina ja suurinta osaa myös päivitetään jatkuvasti. Hyvin toimiva ohjelma ei tietysti päivityksiä välttämättä tarvitsekaan.

        Kympistä ei todennäköisesti koskaan tule hyvin toimivaa, päinvastoin mikkisofta näyttää haluavan karkoittaa kaikki s-hömpällään. Huvittavinta kun edes pahin trolli m-kar ei itsekään ole päivittänyt seiskaansa kymppiin ))

        "Kympin käyttajillä on tosiaan paha jakkaraongelma kun siihen ei löydy kaikkia hyviä ja välttämättömiä ohjelmia"

        Kaikki löytyy minkä tarvitseekin löytyä.

        "eikä mikään toimi kunnolla"

        Kaikki toimii kuten on luvattukin.

        "Seiska on turvallinen käyttää vaikka kymmeniä vuosia kun pitää virussuojat ja palomuurit
        kunmossa"

        Seiskan turvallinen käyttö loppuu alle kahdessa vuodessa kun turvareikiä ei saa tukittua.

        "rautaa taas saa aina uutta"

        Ne uudet taas ei välttämättä ole yhteensopivia vanhan Windows 7:n kanssa.

        "kaikki ohjelmat pysyy toimivina ja suurinta osaa myös päivitetään jatkuvasti."

        Tottakai päivitetään ja toimii. Eivät sitten tietenkään toimi Windows 7:ssa kun se näivettyy käsiin.

        Esimerkiksi ei saa asennettua nykyistä Firefoxia Windows 2000:n joten paskaa puhut.

        "Hyvin toimiva ohjelma ei tietysti päivityksiä välttämättä tarvitsekaan.

        Ja sitten kun se tietokone hajoaa ja on jumiutunut muinaisuuksiin niin siirtyminen nykyaikaan voi olla hankalaa.


    • zyz1

      No syyttämättä ketään. Rakensin nyk. koneen . 5v. sitten joka sai win . 8 ja on päivittynyt viimeisempään 10 versioon ilman suurempia ongelmia.
      Edellisen koneen sisuskaluista rakensin velimiehelle koneen johon laitoin kasin jonka lisenssin sain halvalla ihan microsoftilta, sekin on päivittynyt kymppiin . Tuo veljpojan kone alkaa tosin tehdä hyytymisen oireita ( i8400e 4 Gt ym.. vanhaa rautaa ) Tosin taitaa hyytyä veljmiesakin ennen sitä :(
      Mutta se rauta on joka ratkaisee, elkee ostakee *askaa. Sama pätee niin autoon kuin tietokonekaupoissa.
      T :zyz1

      • Käyttötarkoitukset ratkaisee. Käyttötarkoitusten mukaan valitaan ekosysteemi ja sovellukset. Raudan tarkoitus on vain ajaa niitä ohjelmia.

        Kun asia on hoidettu hyvin, ei niin väliä vaikka hajoaisi koko laite kun sen kun vaan sitten hankkii uuden ja kaikki toimii kuten ennenkin ilman temppuilua. Näin ei tietenkään ole jos ollaan jumissa jossain vuoden 2009 virityksissä.


    • keittihän-se-M

      Maso-Kikkareella keitti taas yli.
      Eikä äitikään laittanut pullamössöä.
      Voi kyynel.

    • hulluhan-sinä-olet

      "Jotkut myös asentaa tietokoneen ilman laitevalmistajan asennusmediaa kun "kuulemma on parempi". samalla tavalla kuulemma nopeuttaa kuten Ccleaner tai F-secure Turbo booster."

      Käytännössä ne "laitevalmistajan" asennusmediat voivat ollakin täysin turhia, tai saamattomissa.

      Aivan toimiva ja perinteinen ratkaisu on asentaa Windows niin, että polttaa netistä löytyvän Windows-asennusimagen DVD:lle ja asentaa siitä, ja ajurit ja turhakeohjelmat "laitevalmistajan" tukisivustolta.

      Mitähän vikaa siitä keksit?

      • stan-dard

        Kyseinen tapa ei ole palstan ylijumalan ja kaiken tiedon hallitsijan M-Karin hyväksymä.


    • E.H.Käisy

      Ongelmien alku on siinä että erään kirjoittajan vanhemmat eivät käyttäneet kumia....

      • thorlin

        Tämä hupakko se jaksaa vaikka yksinkin yksinäisyydessään kirjoitella vaikka yökaudet ja puutaheinää. Tietoa hänellä ei tietotekniikan saralta ole, eikä ensimäistäkään ohjetta.

        Likimain kaikki tarpeelliset ohjelmat vaativat jv-tilin käyttöä kuten. Steam, Orgin, Garmin Samsung jne. Puliukoilla ei tietysti nämä ole tarpeen kun kone on vain puutaheinää kirjotteluun suoli-palstoille.

        Linux Ubuntu nimestä hän jaksoi itkeskellä vuorokauden.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15141807/ubuntu-tilttasi-rikkoi-myos-biosit!
        Nyt on kai itkut itketty ja on hupajoinniin aika taas. :)


    • hehhhee
    • Anonyymi

      Sulle on käynyt huonosti jos joku tuollasen koneen sulle myi. Suosittelen ostamaan kunnon vehkeen niin ei jää tökkimään mihinkään eikä puutu ohjelmia mit'ä et osaa käyttää.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe