Elikkä englannin kielisessä ohjeessa puhutaan table creamista. Mitä se vastaa Suomessa?
Mitä on table cream?
7
3427
Vastaukset
- seonsiinä
Suomessa puhutaan vain dream teamista joka tarkoittaa Hupu, Tupu ja Lupu komboa. Niin ja Teukka Salamaa.
- Doublecream
Se on double cream.
Paksua kermaa (48% rasvaa). Suomesta ei vastaavaa saa, kuohu/vispikermassa 36-38% rasvaa.
Ilmeisesti Kanadassa on myös Table cream, joka vastaa meikäläistä kahvikermaa, mutta englanninkielisissä ruokaohjeissa on kyse double creamista. - jldjslfsdkjfl
Minä taasen löysin netistä: "Table Cream on sitä mitä ihmiset yleensä pistävät kahviinsa, tavallisesti siinä on maitorasvaa 10 - 30 %." Eli vastannee meikäläisten kahvikermaa. Ja uskoisin tämän pitävän paikkansa, sillä engl. kielinen nimi 'pöytäkerma' viittaa juurikin tuollaiseen käyttökermaan. Eli jos kyseessä ruokaohje, niin sitten lienee kyse tästä kermasta.
Wikistä löytyy selitys, että table cream on myös jonkinlainen kermainen vanukasjälkiruoka, jota alunperin valmisti Symington-niminen firma Englannissa. Pistä googlen kuvahakuun esim. table cream symington's, niin näet minkälaisesta jälkkäristä kyse.- Anonyymi
Ehkä jostain museosta voi löytyä mainitsemaasi Symington tuotetta. Kuvahaku ainakin toi vain sen näköisen kuvan, joka on varmaan jostain 50 luvulta.
- Anonyymi
Jos kyseessä on meksikolainen tms. resepti, on kyseessä todennäköisesti tämä tuote:
https://ninelife.fi/products/nestle-table-cream-76-ounce?gclid=EAIaIQobChMIyt3Zl5nvggMV3AqiAx1V9wR1EAQYASABEgIqD_D_BwE
Itse en ainakaan löytänyt selitystä, mitä voisi käyttää tilalla, käsittääkseni esim. kahvikerma ei ole sama asia (em. tuotteessa rasvaprosentti on vain 4%, kahvikermassa 18-30% yms. eroja).
Olisi mielenkiintoista kuulla, tunteeko joku ko. tuotteen, ja mitä se oikeasti on.- Anonyymi
En ole koskaan kuullut tai nähnyt brittiläisessä reseptissä sanaa table cream ja minulla on sentään muutama brittiläinen keittokirja ja leivonta kirja ihan kääntämättömänä. En myöskään ole siellä kaupoissa sellasita sattunut näkemään.
- Anonyymi
Taitaa olla joku nestlén tuote käytetty latinalaisessa amerikassa esim Mexico ei mitään brittiläistä tuotteessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281498- 371411
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818