Hiljainen on palsta tää

kulkijaöinen

jossa ennen sun äänesi raikui,
hiljainen on palsta tää, jossa ennen sun naurusi kaikui.
Se oli ennen, mutta nyt,
näppäimistös lienee kylmennyt,
palsta on niin hiljainen,
niin hiljainen...

35

665

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tilu.lilu

Muutama nipottaja pilaa ja vaimentaa.

• hiljaisetsillat

Yöpissiketjussa on jäljelle jääneet jälkeenjääneet

• kylmätotuus

Hiljaisuus on paikallaan, jos ei ole aloituksiin mitään sanottavaa, eikä itsekään keksi uutta aihetta aloitukseksi.

Iloinen nauru ei ole täällä liiemmin kaikunut viime vuosina.
      Raikuvat ivanaurut ja- kirjoitukset ovat vallanneet palstan.

Muuttuuko palsta ja mihin suuntaan? Se jää nähtäväksi.

• seisoja.öinen

En saa unta, mulla seisoo kuin rauta kangi

• yönsävel

• ala.arvoista

Kylmätotuus höökää paikalle kun vähänkin löytyy aihetta arvosteluun palstaa ja palstalaisia kohtaan.
        Muuten hän on hiljaa kuin kusi sukassa.

• ala.arvoista kirjoitti:

Kylmätotuus höökää paikalle kun vähänkin löytyy aihetta arvosteluun palstaa ja palstalaisia kohtaan.
        Muuten hän on hiljaa kuin kusi sukassa.

voiko kusi olla muuta kuin äänetön sukassa?

• Tiedä-häntä-ehkä
        siilenämää kirjoitti:

voiko kusi olla muuta kuin äänetön sukassa?

Voi. Se voi lorista kuin keväinen puro. Etenkin jos sukassa on kaikupohjaa, jalkasilsaa ja varpaissa patteja.
        Jos sukka sisällään jalka on kumikengässä, kyllä silloin myös hölskyy.

• Tiedä-häntä-ehkä kirjoitti:

Voi. Se voi lorista kuin keväinen puro. Etenkin jos sukassa on kaikupohjaa, jalkasilsaa ja varpaissa patteja.
        Jos sukka sisällään jalka on kumikengässä, kyllä silloin myös hölskyy.

Sinähän voisit ihan selvästi tehdä tuosta aiheesta jopa väitöskirjan :).

• Joulumarkkinoille-pyrin
        siilenämää kirjoitti:

Sinähän voisit ihan selvästi tehdä tuosta aiheesta jopa väitöskirjan :).

Väitöskirja on valmisteilla. Kuusisataa sivua pelkkää kus-taa.

• Joulumarkkinoille-pyrin kirjoitti:

Väitöskirja on valmisteilla. Kuusisataa sivua pelkkää kus-taa.

Nonii. Tarkka otsikko varmaan varmentuu vasta sitten ku sisältö on kasassa ja puhtaaksikirjoitettu. Vai joko on mielessä.

• Eikö ole hyvä kun on rauhallista ja hiljaista. Kevät kun etenee, niin äänekkyys lisääntyy kuin luonnossa konsanaan.

• Bengalitikku

Kääk.
        Olen miettinyt tuota pylpyrässä olevaa kuvaa. Onko se tatuointi?
        Karhu vai musta ruusu?
        Tahtoo tietää.
        Kylmätotuus kiteytti kirjoitteluaktiivisuuden.
        Joskus tuntuu, että ketjussa käydään kahdenkeskistä keskustelua, joten ei tule kiilattua väliin. Tulee kirjoitettua ja peruutettua. Pläh. Sitten tulee tunne, että onko mulla oikeastaan mitään sanottavaa.
        Kreisijutuista tykkään. Onko se ivaa sitten, mielestäni enempi sarkasmia.
        Muista en sano. Sitten nuo ajankohtaiset asiat: niissä fiktiivinen nuttura kiristyy. Vähän aloittajaa myöten tai jonkun kommenttia myöten.
        Mistään välienselvittelyistä en ole kiinnostunut niin, että haluttaisi osallistua.
        Nekin juontunevat ammoisista ajoista.
        Se, mitä hartaasti toivon, ettei solvattaisi. Käytäisiin mieluummin asiaan kiinni.
        Robottialoitus oli hyvä ja hauskakin. Me olemme edelleen mukana monessa muutoksessa. Tietoakin tihkuu välillä, millä voi olla merkitystäkin lukijoille.
        Voi tarkistuttaa, että olen ymmärtänyt näin, mitens muut.

• Bengalitikku kirjoitti:

Kääk.
        Olen miettinyt tuota pylpyrässä olevaa kuvaa. Onko se tatuointi?
        Karhu vai musta ruusu?
        Tahtoo tietää.
        Kylmätotuus kiteytti kirjoitteluaktiivisuuden.
        Joskus tuntuu, että ketjussa käydään kahdenkeskistä keskustelua, joten ei tule kiilattua väliin. Tulee kirjoitettua ja peruutettua. Pläh. Sitten tulee tunne, että onko mulla oikeastaan mitään sanottavaa.
        Kreisijutuista tykkään. Onko se ivaa sitten, mielestäni enempi sarkasmia.
        Muista en sano. Sitten nuo ajankohtaiset asiat: niissä fiktiivinen nuttura kiristyy. Vähän aloittajaa myöten tai jonkun kommenttia myöten.
        Mistään välienselvittelyistä en ole kiinnostunut niin, että haluttaisi osallistua.
        Nekin juontunevat ammoisista ajoista.
        Se, mitä hartaasti toivon, ettei solvattaisi. Käytäisiin mieluummin asiaan kiinni.
        Robottialoitus oli hyvä ja hauskakin. Me olemme edelleen mukana monessa muutoksessa. Tietoakin tihkuu välillä, millä voi olla merkitystäkin lukijoille.
        Voi tarkistuttaa, että olen ymmärtänyt näin, mitens muut.

Se on tatuointi, karhunpää, rajajääkärien tunnus.
        Harvoin on mitään sanottavaa, kun sanoo, toivoo ettei heti tulisi tyrmäys.

• Bengalitikku

Kiitos, kun vastasit.
        Missä olet laitattanut? Sattuiko? On vissiin aika tuore väristä päätellen.

• Puolisen vuotta sitten laitettu, ammatikseen tatuointeja tekevällä, isossa kaupungissa, eiköhän tatuointi aina pikkuisen kirpaise, kun on maksun aika.

• Bengalitikku

Minust tuo on hieno.

• Bengalitikku kirjoitti:

Minust tuo on hieno.

Niin minustakin.

• eipämuuta

Ennen oli kivoja keskusteluja joihin saattoi jopa osallistua. Sitten tuli joku matikansyöjä kännissään pilaamaan useita palstoja.

• Uteliaslude

Ai, korppis vai?

• Kivenpyörityksenkovana
        Uteliaslude kirjoitti:

Ai, korppis vai?

Savitehtaan pääjohtajatar.

• Heikunkeikku

Alotuksen luettuani, alkoi päänsisus takomaan ja kaivelemaan muistisopukoita.
      Kauhea vaivaus velloi, kun sopukasta ei meinannut millään irrota juuri oikeaa muisteloa.
      Pieni tuulahduksen omainen musiikkikin kuului jostakin kaukaisuudesta, mutta niin hiljaa, etten saanut kunnolla selvää.

Sitten sain kuuluvuuden kovemmalle ja Ahaa-lamppu syttyi plink plink. Valopäisyys asettui hartioitten väliin.

Ajatteliko aloittaja niinku sitä yhtä oikein vanhaa kappaletta.
      Tarkalleen en muista kappaleen nimeä, mutta siinä on "hiljainen on kylätie, jossa ennen sun... jne.." En muista pitempään, mutta se sävel leijuu nyt mun ympärilläni. Jos se se on, niin mikä sen kipaleen nimi olikaan? Vaivaa.

Jos saan vaan ittestäni sanoa, niin mulle passaa palstan hiljaisuus. Usein nimittäin on niin, että jos vaikkapa jonakin aamuna pikkusen aikaa olen täällä ja seuraavan kerran seuraavana päivänä, niin poissaollessani on palstalle kasaantunut ihan älyttömän monta uutta aloitusta ja/tai jotkut ketjut ketjuilleet tottavie pitkiksi. Ei sitten tuu niitä kauheen pitkiä luettua.

Toi yks naputtelija kirjoitti, että ennen oli kivoja keskusteluja. Siihen mä sitten, että onko täälä 60 palstalla ollut koskaan kauheen kivoja ketjuja:)
      Heh-he-he-hee, kuinka ma tolleen kirjotin:)

Muistelen, että 50 puolella oli monasti tosi hupaisia ketjuja. Ja monta ketjua kerrallaan.
      Huumori oikein paiskautui silmiin ja kieppunauruakin sai harrastaa. Jalaat ylhällä, vattunkupurasta pidellen.

On tääläkin nyt joskus jotakin pientä hupsua, mutta jotenkin monet ketjut sitten pidentyessään muuttuvat täysin erimoiseksi. Ja kun minä en mitään väittelyitä jaksa lukea ja vänkäyksiä, niin rupiaahan se vihaksi pistämään.

Tosi paksulumisesta Vaasasta, tuulisesta tuiverruksesta hyvää päivää kaikille.

• Heikku

Se on ikivanha tango " Hiljainen kylätie"...

Muistatkos 50 palstalta, kun sää ja mää, päätettiin tehdä itsellemme miehet puusta?

(kirjoittelin siellä palstalla eri nikillä, kuin nyt)

• Heikunkeikku
        markeena kirjoitti:

Heikku

Se on ikivanha tango " Hiljainen kylätie"...

Muistatkos 50 palstalta, kun sää ja mää, päätettiin tehdä itsellemme miehet puusta?

(kirjoittelin siellä palstalla eri nikillä, kuin nyt)

Joo Hiljainen kylätie se on, jonka sävel on tarttunut mun korviin. Ihan häiritsevästi se pyörii mielessä. Kiellän itseäni hyräilemästä, mutta luuletko että uskon itseäni.

En muista, että olisimme päättäneet tehdä miehet puusta. Voi ku nyt alkoi TUO vaivaamaan. Inhottavaa kun koko ajan vaivaa joku.
        Mikseihän me päätetty tehdä miehiä raudasta. Puu miesmateriaalina tuntuu jotenkin epäsopivalta. Puumies lahoaa, vettyy ja muuta "mukavaa". Noh, taidettiin olla viiskymppisenä vielä niin lapsia, että ei hokattu ajatella niin pitkälle. :)
        Nyt kyllä tekisin raudasta. Niin tai sitte pehmomateriaalista. Pehmomies (voidaan lukea myös pehmolelu) Heh.

Tuli mieleen yks lause, jonka joskus oon kirjottanut saaressa ulkohuusin oveen.
        Jotenkin näin: Hän oli niin puiseva mies, että siitä olis voinut tehdä pöydän. :)

On mulla vielä yks asia, joka hitosti vaivaa.
        Se, että kuk´kummassa olet?
        Etkö voisi VAIN minulle kertoa, että millä nimimerkillä 50 palstalle kirjoitit?
        Pliis!!

T: Vaivainen

• eipämuuta

Miksi sitten 50 palsta ja monta muuta palstaa on kuollut? Mielestäni kiva palsta elää kauan.

• tämävaan
        eipämuuta kirjoitti:

Miksi sitten 50 palsta ja monta muuta palstaa on kuollut? Mielestäni kiva palsta elää kauan.

Oletko pannut merkille, että täällä on nämä ikäryhmät?

Kai se palsta kuolee, jos ei uusia 50 kirjoittajia tule/mene tuonne 50

• sinisenmusta
        tämävaan kirjoitti:

Oletko pannut merkille, että täällä on nämä ikäryhmät?

Kai se palsta kuolee, jos ei uusia 50 kirjoittajia tule/mene tuonne 50

Täältä plus60-palstalta ajetaan kirjoittajia pois joko ali-tai yli-ikäisinä tai jos heillä on sininen nimimerkki.

• maissiiii
        sinisenmusta kirjoitti:

Täältä plus60-palstalta ajetaan kirjoittajia pois joko ali-tai yli-ikäisinä tai jos heillä on sininen nimimerkki.

Jo kouluajoilta on niin hyvässä muistissa,
        ei siellä alemmilla luokilla saanut kupata jos kuuluit ylemmälle luokalle.

Minun puolesta kuka vaan voi ihan rauhassa kirjoitella palstalla kuin palstalla.
        En kysy papereita ja jokainen voi loistaa ihan miten värikkäänä taitaa vain.

• Heikunkeikku
        eipämuuta kirjoitti:

Noh, kaiketi se oli niin, että porukka pikkuhiljaa tuli tänne 60 palstalle.
        Minä jäin sinne viiskytiin huhuilemaan yksin (lähes). Minulla ei ollut tarkoitusta tulla tänne 60 paikkaan ollenkaan. En edes käynyt vilkasemassa tänne.

Oli jotenkin typerä olo, kun kirjoitin jotakin (50 palstalle), niin jos joku vastasi, niin se tapahtui vasta monen tunnin jälkeen tai seuraavana päivänä vasta tai ylihuomenissa tai sit ei ollenkaan.
        Niin hidastempoista jutttelua, että lopuksi minäkin luovutin.

Sitten tulin käväsemään tälle palstalle ja hokasin, että täälähän nämä "tutut" ihmiset ovat.
        Meni oman aikansa, ennen kuin yhtäkään sanaa kirjoitin. Sitten uskaltauduin kirjoittamaan, mutta kukaan ei mua huomannut. Olin ilmaa. Kurjaa tottahan toki oli.
        Nielin kurjuudet ja vetäsin sormet esiin uudelleen ja sitte taas uudelleen.

Ja siitä se mun ura lähti käyntiin:) Joku sano mulle jotain ja mä sit sille jotain.
        Huomasin, että en aivan niin ilmava ollut.

Yks tai voi olla kaks? mainitsi usein, että tänne ei saa alle kuuskytäläinen kirjoittaa.
        Aika lapsellista. Olisin toki mennyt takaisin 50 palstalle, mutku sielä vaan ei enää kuleksinut porukkaa.

Että tälleen se meni.

• tämävaan
        sinisenmusta kirjoitti:

Ai jaa, no me ollaan sitten kumpikin turvassa...

• menneitä-muistellen
      • Heikunkeikku

"menneitä-muistellen"

HAH!
        Voi että kun oli hyvä kun tälläsit ton tänne mun kuunneltavaksi.
        Oon nimittäin ihmetellyt, että minkä ihmeen takia en saa päästäni tuon kappaleen säveltä, vaan vähän väliä huomaan, että hitto Taas mä hyräilen tuota samaa.
        Eikä ees oo mun tyylistä musiikia.

Heti kun aloin kuuntelemaan linkin musiikkia, niin menneestä putkahti mieleen, joka selvitti mun korvamatoni täydellisesti. Kiitos sulle.

Kun oon ollut pieni tyttö, niin äitini tapasi hyvin-hyvin usein laulaa tätä kappaletta. Oikein muistosilmilläni näes äitini keittiössä laulavan tätä.
        Äitilläni oli tapana lauleskella tai jotakin hokemaa luritella määrätyllä hänen aksentillaan.

Kuten "Kel onni on, sen kätkekööt...."

Sitten hän luritteli omia itsekeksittyjäkin hokemia.
        Yks oli tämmönen, että hän seistä törötti molemmat kädet suorina sivuillaan ja lausui: " Hintula hintula hintun taa, pask´oli kuivanu kintun taa." Määrätyllä aksentilla ja kädet rytmissä läiskäyttäen sivuileen. (heh kehtasin tonkin tänne tällätä)

Oi että, voi että noita muisteluita. Melkeen kovastikin nakrattaa :)

• Saga.Kabinetti
        Heikunkeikku kirjoitti:

"menneitä-muistellen"

HAH!
        Voi että kun oli hyvä kun tälläsit ton tänne mun kuunneltavaksi.
        Oon nimittäin ihmetellyt, että minkä ihmeen takia en saa päästäni tuon kappaleen säveltä, vaan vähän väliä huomaan, että hitto Taas mä hyräilen tuota samaa.
        Eikä ees oo mun tyylistä musiikia.

Heti kun aloin kuuntelemaan linkin musiikkia, niin menneestä putkahti mieleen, joka selvitti mun korvamatoni täydellisesti. Kiitos sulle.

Kun oon ollut pieni tyttö, niin äitini tapasi hyvin-hyvin usein laulaa tätä kappaletta. Oikein muistosilmilläni näes äitini keittiössä laulavan tätä.
        Äitilläni oli tapana lauleskella tai jotakin hokemaa luritella määrätyllä hänen aksentillaan.

Kuten "Kel onni on, sen kätkekööt...."

Sitten hän luritteli omia itsekeksittyjäkin hokemia.
        Yks oli tämmönen, että hän seistä törötti molemmat kädet suorina sivuillaan ja lausui: " Hintula hintula hintun taa, pask´oli kuivanu kintun taa." Määrätyllä aksentilla ja kädet rytmissä läiskäyttäen sivuileen. (heh kehtasin tonkin tänne tällätä)

Oi että, voi että noita muisteluita. Melkeen kovastikin nakrattaa :)

Kyllä sulla Heikku on ollut mahtava äiti. Ei ihme, että hän eli niin pitkän elämän.
        Ihan nauru pääsi tuota lukiessani :)

• No, kyllä täällä vielä pieniä pihahduksia sentään kuuluu.
      Itsestämme se vaan on kiinni, mutta kun tuntuu, että valittajien kuoro laulaa kovempaa, sen sijaan, että tekisivät aloituksia ja ottaisivat osaa keskuiteluihin.

• henrjii

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4350
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      86
      2210
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      556
      1718
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      101
      1441
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1157
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1088
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      218
      971
    8. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      5
      918
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      903
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      888
    Aihe