Levtköön rauhassa. Huippu tiedemies vaikka sairastui lehtitietojen mukaan ALS iin jo nuorena. Sai elää yllättävän pitkään ja teki merkittävän elämäntyön sairudestaan huolimata. Arvostan.
Stephen Hawkins on kuollut
53
733
Vastaukset
Levätköön hän kuten muutkin kuolleet, merkittävän elämäntyön tehtyään.
Arvostan Eino-pappaa, joka kuoli viime viikolla 92-vuotiaana, sotaveteraani, sotainvalidi, maanviljelijä, kuuden lapsen isä. Lapsista kaksi oli poikia, he menehtyivät auto-onnettomuudessa vähän yli 20-vuotiaina. Sen surun kanssa sinun oli elettävä.
Lepää rauhassa Eino, elit pitkän ja vaiherikkaan elämän, olit taitava monissa töissä, sinua arvostettiin ja sinut muistetaan.Osanotto Einon omaisille.
Merkittävää elämäntyötä on monessa mittakaavassa. Jos 21-vuotaalle on annettu elinaikaa pari vuotta ja saa kuitenkin elää 76 vuota vaikean sairauden kanssa kuitenkin täyttä elämää eläen ja merkittävää tiedettä tehden, ei voi kuin nostaa hattua. Harva kykenee moiseen.siilenämää kirjoitti:
Osanotto Einon omaisille.
Merkittävää elämäntyötä on monessa mittakaavassa. Jos 21-vuotaalle on annettu elinaikaa pari vuotta ja saa kuitenkin elää 76 vuota vaikean sairauden kanssa kuitenkin täyttä elämää eläen ja merkittävää tiedettä tehden, ei voi kuin nostaa hattua. Harva kykenee moiseen.Totta kai tunnettua tiedemiestä kunnioitetaan ja arvostetaan maailmanlaajuisesti, meitä tavallisia vain pienemmässä piirissä.
Eino eli elämänsä sirpale päässä, vie sen mukanaan hautaan.KS109 kirjoitti:
Totta kai tunnettua tiedemiestä kunnioitetaan ja arvostetaan maailmanlaajuisesti, meitä tavallisia vain pienemmässä piirissä.
Eino eli elämänsä sirpale päässä, vie sen mukanaan hautaan.Totta. Minusta kuitenkin Hawkinsista tekee erityisen sairastamansa sairaus, joka ei häntä lannistanut.
Ja vaikka Hawkinsia pitää erityisenä ei se ole Einoilta pois :).siilenämää kirjoitti:
Totta. Minusta kuitenkin Hawkinsista tekee erityisen sairastamansa sairaus, joka ei häntä lannistanut.
Ja vaikka Hawkinsia pitää erityisenä ei se ole Einoilta pois :).Kummankin muistoa kunnioittaen.
KS109 kirjoitti:
Kummankin muistoa kunnioittaen.
Kaikkien matkansa päähän tulleiden muistoa kunnioittaen.
- ö-Öö
Jaa
Mulla epätietoutta, mitä kundi oikeastaan sai aikaan avaruustieteissä, Noh, kansantajuisti sitä kyllä, saavutus sekin. Enenpikin kundi itse on lääketieteellinen ihme. ALS kun krooninen ja etenevä sairaus, elinikäennuste taudin havaitsemisen jälkeen 3-5 vuotta. Kundi eli tuon ajan kymmenkertaisesti.
Sairaudesta johtuen ei oikein kai ollut muuta tekemistä, kuin mietiskellä tiedeasioita, se siis teki sitä. Esimerkki hepusta, joka ei varsinaisesti jäänyt koskaan eläkkeelle.
Mun mielestä kundi teki suurimman elämäntyönsä lähinnä onnistiessaan pysyttelemään hengissä ton taudin kanssa ja antamalla sille kasvot. .Nopeesti ei tullut mieleen muuten montakaan sairaita, tai vammaisia käsittelevää elokuvaa. Siinä lääketieteellä tutkimista ja sitä kautta voipi tulla esiin kaikenlaista siihen liittyvää muuta asiaa. Ja sen kun yhdistää avaruustieteisiin, voipi ihmisrodun kehitykseen tulla isojakin asioita aikanaan.
Juup, kevyet mullat vaan.
=DW=Pää toimi vaikka muu fysiikka alkoi sanoa yya:n irti. Varmaan tiede sai hänet sinnittelemään hengissä. kiinnostus ympäröiviin asioihin ja kyllä varmaan älliäkin oli päässä enemmän kuin monella muulla. Minkälainenhan tukijoukko hänen ympärillään hääri kaikenkaikkiaan avustamassa.
"teevee"
Pitkälti olet oikealla tiellä.
A.Einsteininkin ajatuksista meni aika pitkään, ennen kuin niistä konkreettista aikaan saatiin.
-
Nyt kun lapsemme ovat elämän puikoissa on ajatuksia alettu pakottaa tunteisiin.
Ei enää oikeisiin asioihin.
Puolustamatta mitään mitenkään, on kummallista kuinka vähän Saksalaisten sotilaallisia saavutuksia muistetaan kehua.
Onkohan se niin, että lapsemme eivät ole saaneet koulussa tietoa riittävästi.
Eivät tiedä mitkä valtiot loistavat nyt tieteillä, jotka olivat Saksalta varastettuja.
Saksalaisten tiede-miesten tuloksilla, miehille joille ei sodan jälkeen annettu kuin yksi ainoa vaihto-ehto.
Niin vasemmalla kuin oikealla.
-
Mitä lienee maailmamme luo aikanaan Mustan-Aukon säteilystä...
H.
- Kielenhuoltaja
Miten se sukunimen viimeinen kirjain on kaikilla vaihtunut ässäksi.
- ououu
Ei kannata ihmetellä. Paremminkin voi ällistyä jos siilenämää joskus sais yhden viestin aikaiseksi ilman virhesekoiluja. Taitaa kirjoittaa kaksitoista sormijärjestelmällä.
ououu kirjoitti:
Ei kannata ihmetellä. Paremminkin voi ällistyä jos siilenämää joskus sais yhden viestin aikaiseksi ilman virhesekoiluja. Taitaa kirjoittaa kaksitoista sormijärjestelmällä.
Nii. Tuliko sulle nyt hyvä mieli ku sait taas kouhastua;). Pienet on pienen ihmisen ilot.
- epätietoinen-
Minkälainen tauti on ALS ?
- ö-Öö
Erittäin vittumainen tauti
KVG
=DW= - kerrohan-jos-viittit
siilenämää kirjoitti:
Googleta
ALS – Motoneuronitauti (amyotrofinen lateraaliskleroosi)en viitti,
kaikki taudit ei kiinosta,
olisin vaan taas ratsastanu toisen tiedoilla,
jooo, kerran lääkäri lapseni toi paksun lääkärin kirjan jotta saa lukea jos kiinostaa, EI kiinostanu, vei takasi,
niin ja tietysti löydän koneelta kaiken vielä helpommin jos haluun, EN haluuu, kerrohan-jos-viittit kirjoitti:
en viitti,
kaikki taudit ei kiinosta,
olisin vaan taas ratsastanu toisen tiedoilla,
jooo, kerran lääkäri lapseni toi paksun lääkärin kirjan jotta saa lukea jos kiinostaa, EI kiinostanu, vei takasi,
niin ja tietysti löydän koneelta kaiken vielä helpommin jos haluun, EN haluuu,NO elä sitte kysy jos et haluu tietää. Onneksi en alkanut nähdä vaivaa sun vuokses :).
- tisenkerran-sitte-kai
siilenämää kirjoitti:
NO elä sitte kysy jos et haluu tietää. Onneksi en alkanut nähdä vaivaa sun vuokses :).
olisit ny viittiny, pliiiiissss,,
- Tau-Dille-Luokitus
siilenämää kirjoitti:
En en ja en.
ALS = AmmattiLiittoSankkeri
- äijä-
-joo, Hawking oli kyvykäs teoreetikko, tutkija, luin sen Lyhyt Historia-kirjan, mielenkiintoista, vaikka osa meni yli hilseeni ja silleen...yhdessä haastattelussa Hawking mielestäni osoitti hienoutensa, hän sanoi suoraan et voi olla ihan väärässäkin esim. teorioissaan mustista aukoista, että totuus voikin olla jotain aivan muuta, eli onko niitä edes?..teoriat mustista aukoista on niin pitkälle vietyjä spekulaatioita, et ei ihme jos tulee uskon puute tiedemiehellekin, on aivan eri asia lentää vaikkapa kuuhun ja takaisin, se on konkreettista ja ymmärrys ei lopu liitutauluun kirjoitetuille teorioille.
R.I.P - Viisaita
Hawkins kuuluu joukkoon Newton, Einstein, tietysti Darwin, kuuluuko jumala kaiken luoja tähän kategoriaan.
- Haitanneeko
Yksikään suuri tiedemies ei taida ollu uskovainen, johtuu varmaan järjellisestä ajattelu tavasta, miksi ? Luulisin kun jumaluutta ei voi lähestyä tieteellisesti.
- Snaijannetko
Se, että ei tunnusta mitään maallista uskontoa ei tarkoita sitä, ettei tunnistaisi uskoa, Jumalaa ja Luojaa. Niitä oikeita, joiden kanssa ihmisellä ei ole mitään tekoa eikä Suuria Ihmisiä ole ilman edellä mainittuja.
Eivät kuulu samaan kategoriaan.
Nuo neljä luettelemaasi ovat kuolleet. Jumala kaiken luoja elää.- ioswhdwshxasIOUHXAS
Haitanneeko kirjoitti:
Yksikään suuri tiedemies ei taida ollu uskovainen, johtuu varmaan järjellisestä ajattelu tavasta, miksi ? Luulisin kun jumaluutta ei voi lähestyä tieteellisesti.
Haitanneeko kommentoi:
Yksikään suuri tiedemies ei taida ollu uskovainen, johtuu varmaan järjellisestä ajattelu tavasta// tuo on p...a puhetta on paljon uskovaisia tiedemiehiä..otahhan selvää - Senssitsekaasin-ko
Mistä hemmetin neljästä tuo yksi höpisee?
Tutki mm. mustia aukkoja.
Joskus tuli hänen TV sarjaansa katsottua.- Aukottomasti-ajatellen
Onko muun värisiä kuin mustia aukkoja?
Minua kiinnostaisi vihreät aukot ja pienet vihreät miehet.
Muuten, millä pelillä aukkoon mennään?
Otteita wikistä ja täydennyksiä Hawkingsin yksityiselämään.
Hänen ensimmäinen vaimonsa Jane Wilde, silloinen Hawking, erosivat vuonna 1991. Eron syynä olivat Hawkingin saama kuuluisuus ja hänen sairautensa vaikeutuminen.
Eron syynä oli myös Hawkingsin suhde hänen hoitajaansa.
Perheeseen oli tätä ennen syntynyt kolme lasta.
Neljä vuotta eron jälkeen Hawking avioitui hoitajansa Elaine Masonin kanssa. Lokakuussa vuonna 2006 Hawking haki eroa 11 vuotta kestäneestä avioliitosta Elainen kanssa.
Kävi ilmi, että Elainne Mason oli väkivaltainen ja mm. löi Hawkingsia.
Hawkingsin elämä ei ollut kokonaan tieteelle omistettu.- Ole.huoleti
Hawkings tunnetaan tiedeihmisenä ei siitä mitä yksityiselämässä tapahtui, kuten löikö hän jotakuta, sinun yksityiselämä tunnetaan kun itse kerrot tänne.
Ole.huoleti kirjoitti:
Hawkings tunnetaan tiedeihmisenä ei siitä mitä yksityiselämässä tapahtui, kuten löikö hän jotakuta, sinun yksityiselämä tunnetaan kun itse kerrot tänne.
Ei hän ketään lyönyt eli lue tekstini ennen kuin vastaat siili. No, ei hänen yksityiselämänsä ollut kuitenkaan kokoaikaista tiedemiestä kuten kirjoitin ja jos kykenet lukemaan ulkolaisia lehtiä voit huomata, että tiedemiehilläkin on yllätys yllätys....yksityiselämää.
korpikirjailija kirjoitti:
Ei hän ketään lyönyt eli lue tekstini ennen kuin vastaat siili. No, ei hänen yksityiselämänsä ollut kuitenkaan kokoaikaista tiedemiestä kuten kirjoitin ja jos kykenet lukemaan ulkolaisia lehtiä voit huomata, että tiedemiehilläkin on yllätys yllätys....yksityiselämää.
Pahaksi mennyt sulla tuo paranoia.
- maissiiii
Jännä yhteensattuma, kuulinradiosta
Hawkinsinn kuolinpäivä
Einsteinin syntymäpäivä
14 maaliskuuta vietetään myös piin päivää.
päivässä tiedettä kerrakseen - Mia-Liisa
STEPHEN HAWKINGIN MUISTOKSI
Alumniyhdistyksen Jakamisen arvoinen ajatus -sarjassa muistamme tällä kertaa professori Stephen Hawkingia jakamalla hänen TEDTalkin Questioning the Universe. Puheessaan hän esittää suuria kysymyksiä meidän universumistamme. Mistä universum alkoi? Miten elämä syntyi? Olemmeko yksin? Katso video tästä.- Mia-Liisa
Ai video ei tullutkaan. No en nyt enempää ehdi.
- äijä-
-mutta miehen nimen osasit kirjoittaa oikein, ehkä muutkin oppivat vielä...
-en ehdi enempää nyt...
p.s. universum on ääretön, ja ollut aina olemassa, vaikea hyväksyä/ymmärtää, itse olen tuota mieltä kuitenkin. - Aukkoko.vaan
äijä- kirjoitti:
-mutta miehen nimen osasit kirjoittaa oikein, ehkä muutkin oppivat vielä...
-en ehdi enempää nyt...
p.s. universum on ääretön, ja ollut aina olemassa, vaikea hyväksyä/ymmärtää, itse olen tuota mieltä kuitenkin.Mitä meillä oli ennen kun ei ollut maailmaa?
- äijä-
Aukkoko.vaan kirjoitti:
Mitä meillä oli ennen kun ei ollut maailmaa?
-miten niin ennen?...avaruus on ollut aina, ja on ääretön.
-kunnes toisin todistetaan.
- lannentotuus
viisaita...Hawkins kuuluu joukkoon Newton, Einstein, tietysti Darwin, kuuluuko jumala kaiken luoja tähän kategoriaan.// ei kuulu sitapaitsi Luoja eli Jumala kirjoitetaan Isolla kirjaimella.. ja miksi ei kuulu..koska Hanen viisaus vasta alkaa siina,kun ihmisen viisaus loppuu..
Luoja ja luodut ei kuulu samaan kategoriaan..- Kesymiesseon
Olen lukenut Hawkinsin tuotannon sitä mukaa kuin sitä on suomennettu. Minusta hän on tiedemiehnä rankastikin yliarvostettu ja niin myös laajalti tidemiespiirit tulkitsevat. Hän ei todellakaan tule tulevaisuuden historiariankirjoissa saamaan nyt äkkiseltään kuviteltua asemaaa, ihan päinvastoin.
On väärin verrata Hawkingsia Newtoniin a kumppaneihin, hän tulee osoittautumaan sarjassaan kesyksi tekijäksi! - Niinkö.se.menee
"koska Hanen viisaus vasta alkaa siina,kun ihmisen viisaus loppuu.."
Onpas keljumainen jumala kun pitää ihmistä jälkeenjääneenä.
- typeryssss
Kyseisen herran ÄO-määrä oli 160.
- Väärätieto
Jaa, minä olen kuullut, että se olisi ollut 161,1!
- Alitajunnanvoima
Loistava, ellei briljantti esimerkki siitä, miten mielellään voi vaikuttaa fysiikkaansa, jos osaa. Hän ei antanut fyysisen heikkenemisensä vaikuttaa siihen, mitä korvainsa väliss' liikkui ja se liike vain jatkui ja jatkui ja ... Monta kertaa enemmän ja pitempään kuin hänelle luvattiin.
- Eimikäännewton
Joo, ei antanut vaikuttaa, paitsi että hänkin vain kuoli niin kuin me kuolemme. Tulevaisuudessa hänen tiedemiesantinsa tulee osoittautumaan aika kevyeksi, niin ennakoitiin useilta tahoilta vuosia sitten, hänen vielä eläessään, tiedemaailma katsoo jo nyt ihan muualle kuin näkemyksiltään varsin rajoittunut Hawkings lainkaan osasi katsoa. Mutta oman sairautensa yms. hän kyllä osasi markkinoida varsin hyvin.!
- Mitämuutajäänytväliin
Oletko miettinyt oman ongelmasi nimeä "ei mikään"? Jos menee noin paljon ohi hilseestä, ei ehkä kannattaisi julkisella foorumilla ilmoitella tyhmyyttään.
- Ymmärrettävissä
Mitämuutajäänytväliin kirjoitti:
Oletko miettinyt oman ongelmasi nimeä "ei mikään"? Jos menee noin paljon ohi hilseestä, ei ehkä kannattaisi julkisella foorumilla ilmoitella tyhmyyttään.
H ä n hän ilmoitti "ei.mikään.newton".
Rehellinen ihminen. - Jotainjärkeäjuttuun
Tuskin hän nimimerkissään itseään tarkoittaa. Mitä hän voi ymmärtää ko. tyypin elämäntyöstä jos ei käsitä edes sitä, että tyyppi eli kymmenkertaisesti sen, mitä hänelle elinaikaa parikymppisenä luvattiin (ks. kommentin eka virke). Siinä olisi tieteellä tosi paikka tutkia miten ja miksi.
Stephen Hawkingin elämästä on tehty hieno elokuva "Kaiken teoria", kävin katsomassa muistaakseni viime vuonna.
Kiitos tiedosta. Häytyypä selvittää josko sen vielä jossain näkis. Jospa se nyt tulisi tv:stäkin joskus.
- eiautomm
Hänellä oli vain mielikuvitus kaikesta samalla tavalla kuin minulla, avaruuksia voi olla kuinka paljon tahansa toisilla aalloilla.
Elämä ei koskaan kuole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202081
- 1551969
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h281906Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue131158- 49982
- 85946
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To23875- 114834
Minä tunnen sinut
Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell50811Mihin olet kadonnut kaivattuni?
Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon32779