Asun omakotitalon huoneistossa jossa tilaa 35 neliötä ja sähkölämmitys. Kolmen kuukauden kulutus 8850kWh ja laskemalla itse kulutuksen jos kaikki 24h päällä 7560kWh (lämmitänköhän naapuria).. Kysyisin paljonko muilla vastaavissa asunnoissa?
Sähkön kulutus gallup?
13
2498
Vastaukset
- as-keetti
Kuulostaa melkomoiselta. Itsellä 170 neliöö wanhaa hirsitaloa täyssähkölämmityksellä ja vuosikulutus on tasauslaskun mukaan n. 21 000 kWh. Tosin tyydyn 18..21 asteeseen mutta kuitenskin...
- kallista
Eikö ole tulisijoja?
- Joku vaan...
Isolta kuulostaa. Ethän vain maksa koko omakotitalon sähkölaskua?
Minun vuosikulutus suoralla sähköllä on n. 12000 kWh/a. Tosin kaikki mahdolliset sähkölaitteet ovat A-energialuokkaa ja makuuhuoneet säädetty 18 asteeseen.- laskeskellut
Katkaisin virran kaikesta asunnossani ja mittari jatkoi pyörimistä... Nyt etsimään luvat omaavaa sähkömiestä ja urkkimaan kenen asunnon sähköt maksan myös (epäilen omistjaa).
- homma
laskeskellut kirjoitti:
Katkaisin virran kaikesta asunnossani ja mittari jatkoi pyörimistä... Nyt etsimään luvat omaavaa sähkömiestä ja urkkimaan kenen asunnon sähköt maksan myös (epäilen omistjaa).
selviää, niin pistä viestiä tänne. Ihan mielenkiinnosta kyselen ku oon ite ollut samantyyppisessä tilanteessa. Mitä sanoo se, jonka laskuja oot maksellut?
- as-keetti
No tietty maksan kaikki 170 neliöö, kukas sitten ?
- Joku vaan...
as-keetti kirjoitti:
No tietty maksan kaikki 170 neliöö, kukas sitten ?
Jos katsot tuota vastaustikapuuta hieman tarkemmin, niin huomaat, että en vastannut sinulle vaan keskustelijan aloittajalle.
- Hittoa?
Mulla menee 88m2:n omakotitalossa n.8000kwh/vuosi ja joskus kun olen kitsastellut lämmityksessä niin meni n.5000kwh vuodessa.
Asun tosin 29 neliön yksiössä Kajaanin keskustassa, mutta sähkönkulutukseni on vähän alle 1 KW/vuosi.
- tuo kulutus
Minulla noin 100 neliön ok-talossa ollut vuosikulutus 8.000-11.000 kWh vuosin 88-04.
Tuolla menekillä läämität jotain muutakin kuin omia neliöitäsi. - Tyytyväinen
Hanki ilmalämpöpumppu tai maalämpöpumppu niin sähkölämmityskulusi tippuvat puoleen.Maalämpöpumpulla allekin.
- HärmänJätkä
Hän on vuokralla. Toloffi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1193889Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m713121- 262724
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv842468Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html192419Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta372345Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään62227En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk102211Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset282161Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä272046