on olemassa. Naapurirouva tuli ovelleni ja toi kirjan minulle. Innostuin kirjasta kun huomasin sen olevan Pertti Niitamo, "Vaikeat vuodet 1918-1938" Tiesin kirjan kannessa olevasta kuvasta että se kertoo Kotkassa olevan Katariinan niemestä ja siellä olleesta "Verikivestä jossa näkyy verellä maalattuna risti ja sen alla 1918
Kuva kivestä kirjan kannessa on huono koska se on otettu kakskymmentä luvun kameralla ja kun kivi on silloin pilkottu kummittelutontin rakennuksen perustuksiin. Kirjailijan isoisä oli nähnyt kummituksia kiven lähellä ja oma isänsä rakensi talon siihen.
Niin hyvä ihminen on minun naapurissa. Hän kertoi vielä, että raamatussa lukee, että hyviä tekoja tekevät ihmiset ovat enkeleitä. Olen kyllä tehnyt hyviä tekoja kun minun luonne on sellainen.
Enkeli en varmaankaan ole, vai mitä?
Hyviä ihmisiä
12
302
Vastaukset
- rouvat
Mitä rouva oikeastaan halusi tai haluaa.....
- jjoutava
Mitä nyt uskova raamatusta puhuva rouva haluaa. Itsehän ei ollut jaksanut kirjaa lukea on keskittynyt hyvyyteen ja heikompien auttamiseen. Ehkä hän sitten haluaisi olla enkeli.
- Hyviä.ihmisiä.vielä.on
On heitä tosiaan. Vähän aikaa sitten naapurin rouva pyysi minua aterialle kotiinsa. Kiitin kohteliaasti tarjouksesta. Kun olin lopettelemassa omaa ateriaani niin jouduin kieltäytymään.
Mut katotaan sitten kesäliltana glilliateriaa, jos vielä kutsu tulee. - jollekullekullekkin
Jokainen voi olla hyvä ihminen kun luopuu omista korkealentoisista tavoitteistansa olla muiden yläpuolella. ( vanhuksen ajatuksista)
Millä mitataan hyvyys tai pahuus, niiden pohjattomuuteen kun ei ole kukaan päässyt ainakaan tietoisuuden tasolla.
Ystävällisyyttä ei myydä kaupan hyllyltä, mutta sen voi saada kaupanpäällisinä myyjältä. Onko se hyvyyttä, onko hymyilevä ihminen hyvä ihminen?
Hyvyyttäni en voi jakaa, mutta rakkauteni olen antanut.
Voin olla hyvä muille ihmisille, mutta en anna sitä pois, riittää kyllä jaettavaksikin, jos nyt joku onneton hyvyydellä miksikään muuttuisi. Vaikea kysymys, ihminen on pohjimmiltaan hyvä. ”Mutta mitä sillä tekee jos ei sitä koskaan näytä” sanoi isä äidille kun äiti puolusti naapurin emäntää, että hän on pohjimmiltaan hyvä ihminen. Isä oli kyllä taas! tavallaan oikeassa 😏
https://m.youtube.com/watch?v=eGh-akvOwMU#- Ramoona_
Senkin hyväkäs ! Voi hyvä ihminen, mitä olet mennyt tekemään !
Näissä sanonnoissa hyvä ihminen saa erilaisen, jopa päinvastaisen merkityksen kuin yleensä.
Jos joku auttaa täysin pyyteettömästi, hän tekee sen hyvän hyvyyttään.
Hyvän ihmisen mittaa ei täytä, jos ei ole paha tai on vain satunnaisesti hyvä. Jos on vaikka hyvä laulamaan, ei häntä voi vielä sen perusteella hyväksi ihmiseksi sanoa.
Hyvä antaa vähästään, paha ei anna paljostaankaan.
Hyvä on niin hyvä adjektiivi, ettei sille ole omia vertailuasteita, vaan parempi, paras.
Hyvää palmusunnuntaita ! Voin kyllä sanoa itsestäni että olen ”aika hyvä ihmiseksi” nimi peräisin muistaakseni suomalaisesta elokuvasta. Sanonta jäänyt elämään, ainakin minun mieleeni. Samat ominaisuudet kaikissa ihmisissä ja kuka mitäkin niistä ominaisuuksista haluaa milloinkin korostaa, on jokaisen omassa vallassa. Niitä ominaisuuksia voisi sanoa ”elämän työkaluiksi” näin vapaasti pyhäaamuna ajatellen. 💜
- jjoutava
Voi hyvät ihmiset mitä asiaa olette repineet parista sanasta. Hyvällä ihmisellä on lyhyet jäljet' Kuuntelin kuinka eräs rouva kertoi miehestään kun hän oli kurkistellut pulloon liian taajaan niin hän silmät leimuten käänsi ukon ulos, "mene talliin siitä" ukosta tuli lopulta aivan raitis.
Hyväkös rouva oli kun oli ukolle 'paha'"Voi hyvät ihmiset mitä asiaa olette repineet parista sanasta."
Älä välitä, koska minä otin vinkin saamastasi kirjasta, jonka aijon lainata, sillä nyt luen Unto Seppäsen kirjaa Evakko, joka kertoo Talvisodan alusta ja tästä on tehty myös elokuva.
Talven aikaan olen lukenut useita kirjoja, milloin 1918 tapahtumista ja sitten tietenkin Talvi- ja jatkosodista. Jokaisella uudella painoksella on erilaisia näkemyksiä ja mieli/ajatusmaailma muuttuu kokoajan, koska todellakin huomaan, mitan vajavaiset tiedot, siis olettamukset ovat minulla olleet.
Tällä paikkakunnalla on kiivas mielipide "sota" 1918 tapahtumiin ja taas se heräsi "loistoonsa", kun joku oli aikonut tänne hankittavaksi Lotta-patsasta. Eihän siitä mitään tullut ja paikallislehti on juttua täynä, siis yleisön mielipiteitä..
Onneksi olin lukenut Unto Kiiskisen kirjan (nimeä en muista)jossa kuvailtiin noita tapahtumia oikeat nimet mainiten ja kun tunnetusti kylät ovat ns. sisäänlämpiävät, niin totta`kai jokainen tuntee ja tietää, kenen isoisoisä oli teloittamassa hänen isoiso isän, äidin ja lapset, sillä lapsi uhrejakin oli paljon.
No, minähän en ole hyvä ihminen, koska joku jo nimitteli minua mustalaiseksi, joka "nykykielellä" on romani. Ruoatkin haen/rosvoan leipäjonoista, nälkäisten lasten edestä ilmaisjakelusta. Siksi ihmettelinkin tänään, kun joukko lapsia tuli piiskojen kanssa ovelleni!D Onneksi sain lahjottua ne rahalla pois!D Leipää ja filettä en antanut.
- HyvätPahatjaRumat
Tämä on siis yhdistetty huumori- ja muu piiri vakavan asian ympärillä eli oikeastaan otsikko voisi olla "Mitä ymmärrät käsitteellä hyvä ihminen". Suhtaudun skeptisesti ihmiseen, joka itse julistaa olevansa hyvä ihminen. Täällä palstoilla on enimmäkseen omasta mielestään hyviä ihmisiä. Se ominaisuus ei estä kuitenkaan panettelemasta ja alentamasta toisen, ehkä yhtä hyvän ihmisen arvoa ja ihmisyyttä. Se on hyvin outoa, hyvä ei siis tarkoitakaan hyvää l. toiselle hyvää tekevää tai tarkoittavaa henkilöä. Sanotaan, että teoistamme meidät tunnetaan - loppupeleissä ainakin. Myös tekemättömyys voi olla hyvä teko tai sitten jotakin muuta.
Palstahuumoriin sopeutettuna viimeksimainitusta hyvä versio voisi olla se, että ei tee mitään, kun sanallisesti pistellään. Epäsopu tarvitsee kuitenkin vähintään kaksi osapuolta hyvältäkin ihmiseltä. Vakavasti ottaen, ihmisen hyvyys konkretisoituu toisten suulla, ei omalla.
Henkilökohtaisesti uskon, että hyviä ihmisiä ei ole. On satunnaisia hyviä tekoja ja varmaan miljoonia hyviä ajatuksia, mutta olisiko joku koko ajan hyvä ihminen - ei sellaista ole. Maanpäälisiin enkeleihinkään en oikein usko. Kukin eläköön uskonsa mukaan ennenkuin toisin todistetaan.- sini.sirkku.ek
Hyvät ihmisiä ympäröi siskon miestäkin, varsinkin kun leskeksi jäi. Eilen soitti ja kertoi nauraen saaneensa viikonlopuksi naapurileskirouvilta karjalanpiirakoita 25 kpl. Pakkaseen oli säilönnyt osan, mutta meinasi hiljaa, että olisi vähempikin riittänyt 😌 Niinpä,...
Tuollainen kylä. missä ihmiset on vuosikymmeniä tunteneet toisensa, saattaa olla aika turvallinen ulospäin suuntautuneelle luonteelle. Ei siinä yksinäisyyttä ehdi tuntea, jos alati kutsutaan kaffeelle, ja evästetään leipomuksilla. Tyytyväinen vaikuttei olevan.
On tulossa minuakin poikansa kanssa tapaamaan, kun haluaa antaa siskon Tuuterin kauniin kansallipuvun koruineen nuorimmaiselleni.
Kivahan se on tavata, mukava ja osaava mies siskon mies on aina ollut. Hyvyyttä en ole mittaillut tutuissani, kun en pahojakaan ole arvaillut.
Jos ihminen sanoo olevansa hyvä niin hän on hyvä, hän on tavoitellut hyvyyttä ja arvostaa hyvyyttä, haluaa itseensä niitä ominaisuuksia. Se on arvokasta.
Jos ei uskalla tai halua tunnustautua hyväksi ihmiseksi on siihen jokin syy.
Joskus ihminen pitää hyvyyttä heikkoutena ja jopa säälittävänä koska nöyryys kuuluu hyvyyteen, pidetään sitä myös heikkoutena vaikka se juuri on vahva ominaisuus.
Hieno ilma ja päivän lenkki on tehty, aktiivisuusranneke Carmin päästi pienen ilotulituksen, minun ainoa pieni lenkkikaverini 🎇😊
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san846003- 1392460
Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri872223Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo252198Tyhmä persuväite = köyhä argumentti
Väite, että vasemmistopuolueita äänestäisivät vain “köyhät, tapatyöttömät tai heikoilla lahjoilla varustetut”, kertoo en312159Tiesitkö? Andy McCoy ja Pelle Miljoona saavat taiteilijaeläkettä - Tämän suuruinen eläke on
Ylimääräiset taiteilijaeläkkeet on jaettu ja 59 taiteilijaa sai sen. Taiteilijoiden keskimääräinen eläketulo jää hyvin a671605Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81331- 391315
Kunnanvaltuusto koolle heti
Tämä on erittäin vakava tilanne 17 hakkiita oli hyrylle mutta Kas kummaa kaksi hakkiota loppusuora oli Kainuusta ja Brys291299Sähköautoa vaikea hankkia koska latauspisteet puuttuu
Suurimmassa osassa taloyhtiöitä joiden talot rakennettu 2018 tai aiemmin ei latauspisteet ole sellaisia että sähköautoa611272