Ei käynnisty

Miska13

Kipinä tulee ja saa bensaa
Mikä on syy ettei käynnisty

7

278

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ertsu

Minkä merkkinen? Mulla on mun tyttären moposkootteri käytössä ja talvisäilytyksessä eikä se lähde talven jälkeen polkemalla eikä sähköstartilla. Mää käytän käynnistykseen porakonetta. Puhaltimen keskellä on muovinen 12 millinen mutteri ja siitä kun pyörittää porakoneella 5 sekunttia, niin johan lähtee.

• Väljä kone, puristuspaineet hukassa.
      Syitä ylläolevaan löytyy monia mahdollisia.
      Mittaa puristuspaine sylinteristä, niin ongelma lähtee selviämään.

• eilähdekäyntiin

Paljonko niitä puristuspaineita tulisi olla? Itselläni on kaksitahtinen Minarellin 50 kuutiosenttimetrinen moottori. siinä on läppäventtiili kaasuttimen ja sylinterin välissä. Jos sylinteri on väljä, aukeaako sekään? Jos se ei aukea, silloin kai sylinteriin ei mene bensaakaan?
        Puristuspainemittarilla mitaten paineet näytti olevan sellaiset 3 bar.

• homeessa

Puristusta on poljet sitä ny ekana ilman kipinää jotta tuloo imua kunnol ja mielellään ilman tulppaa näin talven jälkeeh

• Ertsu

Kyllä se porakoneella lähtee ilman, että tulppaa tarvitsee irrottaa. Mää koitan aina ensin polkemalla ja sähköstartilla ja jos niillä ei lähde, haen porakoneen. Jos porakoneellakaan ei lähde, niin sitten kannattaa viedä korjaamoon.

• bentsiinin.tuoma.ongelma

Vanha bensa koneessa, jossa kalvo kaasuttimeen.
      Kannattaa syksyllä laittaa lisäainetta bentsiiniin, joka estää ko. ongelmaa.
      Jos käyttää kaasarin tyhjäksi syksyllä, ei keväällä ongelmia. Myös puutarhaerikoisbensa tyhjään tankkiin syksyllä ja pieni käyttö, niin helpottaa kevään käynnistyvyyttä.

ts. syy poistuu purkamalla ja putsaamalla kaasutin.

• Ertsu

Ei siinä tarvita mitään erikoisbentsiiniä eikä kaasarin purkamisia. Porakoneella kun pyörittää 10 sekunttia, niin johan lähtee. Jos ei sillä lähde, niin kannattaa viedä korjaamoon. Joku naapuri vähän kritisoi, että eikö siinä pitäisi olla räikkä välissä. Ei tarvita räikkää, kun porakone vedetään ensin irti ja vasta sen jälkeen vapautetaan porakoneen liipasin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      19
      4276
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      3184
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3087
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      43
      2388
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      81
      1206
    6. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1079
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      56
      1054
    8. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      368
      1019
    9. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      216
      981
    10. Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen

Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e
      Maailman menoa
      138
      880
    Aihe