Haluaa suurten ikäluokien eläkkeetkin? Järkäsime niille seimet, rarhat, kouluruuat, asunnot, opiskelurahan. Lainatuet ja muut.
Miksi veltot lökäpöksyt?
84
1101
Vastaukset
- röyhkeysviedäeläkkeet
Opetimme ne nisulle. Vastuun kanto kyky jäi. Pasasimme pilalle.
- HuonoTie
Ei voi kuin yhtyä kahden edellisen sanomiseen.
Lastensuojelulaki -85 oli yksi osasyy. Se pelästytti monet ettei lasta saa vastustaa.
Nyt lapset määräävät miten ja missä huvitellaan, mitä syödään, minkälainen auto ostetaan...
Ja aikuisia ihmisiä voi hyvin vastustaa ja syyttää.
Ja sama syyttely jatkuu sitten aikuisena itseään vanhempia kohtaan.- eläkeläisen_paradoksi
Tuskin nyt sentään lapset määrää kaiken !
"Minkälainen auto ostetaan" !!! Mistä te tempaisette näitä ihmeellisiä juttuja ?
En ole huomannut että nuoret olisi viemässä meidän eläkkeitä.
En ole huomannut nuorten mainittavasti syyttelevän aikuisia.
Sen sijaan ole huomannut, että eläkeläiset on hanakoita täälläkin syyttelemään nuorisoa milloin mistäkin ja moittivat toinen toisiaan lisäksi.
A i n a pitää joku olla hampaissa !
Miksi ? - HuonoTie
eläkeläisen_paradoksi kirjoitti:
Tuskin nyt sentään lapset määrää kaiken !
"Minkälainen auto ostetaan" !!! Mistä te tempaisette näitä ihmeellisiä juttuja ?
En ole huomannut että nuoret olisi viemässä meidän eläkkeitä.
En ole huomannut nuorten mainittavasti syyttelevän aikuisia.
Sen sijaan ole huomannut, että eläkeläiset on hanakoita täälläkin syyttelemään nuorisoa milloin mistäkin ja moittivat toinen toisiaan lisäksi.
A i n a pitää joku olla hampaissa !
Miksi ?"""Nyt lapset määräävät miten ja missä huvitellaan, mitä syödään, minkälainen auto ostetaan..."""
Kokemusperäistä useista perheistä. Ei tietenkään kaikista.
"En ole huomannut että nuoret olisi viemässä meidän eläkkeitä."
Et ole seurannut mediaa. Mm. yhdessä tapauksessa oli mm. jokin järjestö ( olikohan opiskelijajärjestö ) vaaimuksen takana.
"En ole huomannut nuorten mainittavasti syyttelevän aikuisia."
Sama kuin edellä.
"Sen sijaan ole huomannut, että eläkeläiset on hanakoita täälläkin syyttelemään nuorisoa milloin mistäkin ja moittivat toinen toisiaan lisäksi."
Missä muka? - eläkeläisen_paradoksi
HuonoTie kirjoitti:
"""Nyt lapset määräävät miten ja missä huvitellaan, mitä syödään, minkälainen auto ostetaan..."""
Et ole seurannut mediaa. Mm. yhdessä tapauksessa oli mm. jokin järjestö ( olikohan opiskelijajärjestö ) vaaimuksen takana.
Sama kuin edellä.
"Sen sijaan ole huomannut, että eläkeläiset on hanakoita täälläkin syyttelemään nuorisoa milloin mistäkin ja moittivat toinen toisiaan lisäksi."
Missä muka?Seuraan erittäin tarkkaan maailmaa, ihmisiä ja mediaa ja myös y m m ä r r ä n mitä siellä sanotaan tai kirjoitetaan.
Sinun perustelusi ovat täysin kestämättömiä, pelkkää mutu-teoriaa.
Jos tiedät, mitä se on ...? - bööööööööö
HuonoTie kirjoitti:
"""Nyt lapset määräävät miten ja missä huvitellaan, mitä syödään, minkälainen auto ostetaan..."""
Sama kuin edellä.
Missä muka?Ai missä muka ?
Ootko ihan toope ?
Lue aloitusotsikko esimerkiksi !
Ja joka kolmas juttu, niin aloitusaiheesta riippumatta nuoret tai toisia haukutaan. - HuonoTie
eläkeläisen_paradoksi kirjoitti:
Seuraan erittäin tarkkaan maailmaa, ihmisiä ja mediaa ja myös y m m ä r r ä n mitä siellä sanotaan tai kirjoitetaan.
Sinun perustelusi ovat täysin kestämättömiä, pelkkää mutu-teoriaa.
Jos tiedät, mitä se on ...?Heh. Ilo ilman vastaanänkkäämistä on teeskentelyä.
- Nuorissa.on.tulevaisuus
Ei pidä yleistää. Valtaosa nuorista on elämässään eteenpäin pyrkiviä ja ahkeria. Pieni osa ehkä ei ole saanut oikeanlaista kotikasvatusta ja siitä on syyttäminen heidän vanhempiaan jne.
"eihäpyäveltoilla"
Minun työeläkettä ei ole kukaan viemässä ja se riittää hyvin minun kuluihini.
Minua ei myöskään suuremmin sureta, jos joku osa nuorista velttoileekin, koska se ei vaikuta minun tuloihin ja omaisuuteen.
Voihan se olla, että jos aikuinenkin on tottunut elämään vain sossulan tulojen turvin ja sitä on nyt jakamassa nuorisoakin, muitakin, kuin omat lapset, niin kyllä kai se harmittaa.
Samoin en sure sitäkään, että täällä on vielä muutama tuhat noita maahantulleita, joille ei ole vielä järjestynyt oleskelu lupaa ja niitä on kyllä sivistysvaltion pakko elättää, mutta ei nekään vaikuta minun tuloihin, koska rahat menee aivan eri momentilta.
Miksi ottaa maailman murheita, joille itse ei voi tehdä mitään?- VainRakkausOnIkuista
Kristiina23 kirjoitti:
"eihäpyäveltoilla"
Minun työeläkettä ei ole kukaan viemässä ja se riittää hyvin minun kuluihini.
Minua ei myöskään suuremmin sureta, jos joku osa nuorista velttoileekin, koska se ei vaikuta minun tuloihin ja omaisuuteen.
Voihan se olla, että jos aikuinenkin on tottunut elämään vain sossulan tulojen turvin ja sitä on nyt jakamassa nuorisoakin, muitakin, kuin omat lapset, niin kyllä kai se harmittaa.
Samoin en sure sitäkään, että täällä on vielä muutama tuhat noita maahantulleita, joille ei ole vielä järjestynyt oleskelu lupaa ja niitä on kyllä sivistysvaltion pakko elättää, mutta ei nekään vaikuta minun tuloihin, koska rahat menee aivan eri momentilta.
Miksi ottaa maailman murheita, joille itse ei voi tehdä mitään?Onko eläkkeesi johonkin kiveen hakattu? Meidän muiden ei ole.
Mistä noita sinun eläkkeitä saa?
- laiturin.ukko
Ajatteleeko kukaan moittijoista kuinka paljon eläkeläiset saavat yhteiskunnalta ?
Työikäisten ihmisten verorahoilla tuetaan paljon iäkkäiden elämää.
Voi saada asumistukea, toimeentulotukea, vammaispalveluita, hoitolisää, taksikuljetuksia, kotihoitoa (pienellä omavastuulla), siivoussetelin jne.
Samoilla verorahoilla ylläpidetään palvelutaloja, terveyskeskuksia ja sairaaloita.
Rahat edellämainittuihin tukiin ja palveluihin tulevat niiltä ihmisiltä, jotka käyvät töissä. Suurin osa työikäisistä ihmisistä käy töissä, että tarvitsijatkin saavat tukensa.
Työttömiä on turha moittia vai vaihtaisitteko osaa ?
Koskaan asiat eivät ole kenenkään mielestä täydellisesti, mutta ehkä sentään voimme olla aika tyytyväisiä tähänkin ? Sosiaali- ja terveysmenot ovat suuret valtion budjetista.
Työtekevienkö pitäisi ruveta tekemään kahta työtä, että eläkeläisille riittäisi enemmän ?
Jos olet varakkaampi eläkeläinen, ettet tarvitse tukia, niin ole onnellinen !
Vai oletko siitäkin kateellinen kun vähävaraisempi saa tukea ja pystyy elämään edes jonkunlaista inhimillistä elämää myös tässä yhteiskunnassa ?- paneevituttaa
Oletko pöhkö? Ekö samat tuet odata velttoja lökäpöksyjä? Kyse eläkkeiden leikauksista. Palkat nousi yli 3%. Paljon eläkkeet. Eläkkeet, kun on puolet palkoista. Raskas kusetus. Viedään eläkeiden realarvoa. Heti alkuun puree Lipposen leikkuri ja vielä Sipiläntollon jäädytykset.
- yksi_pointti
Työikäiset tekee töitä palkkansa eteen.
Eläkeläinen vaan on ja nostaa joka kuukausi eläkkeensä.
Jos palkat ei nouse, ei ne työikäiset halua enää raataa itsensä ja meidän eteen.
Onko se seitsemissäkymmenissä, kun ihmisen ajattelu jämähtää kapeaksi, joillakin Lipposen kaudelle ?
Ei se vanha marmatus ja uhoominen mitään auta.- onkopöhkö
Demendiasi liian pitkällä. Et tajuu, jos koskaan asiaa. Juuri palkat nousi yli 3%. Mitä eläkkeet nousi. On jäädytetty ja vielä Liposen leikkuri.Palkat puolet eläkkeistä. Eläkkeet olisi pitänyt nousta 6%. Kerro missä hihnasi luistaa?
- eikka-eläkeläinen
onkopöhkö kirjoitti:
Demendiasi liian pitkällä. Et tajuu, jos koskaan asiaa. Juuri palkat nousi yli 3%. Mitä eläkkeet nousi. On jäädytetty ja vielä Liposen leikkuri.Palkat puolet eläkkeistä. Eläkkeet olisi pitänyt nousta 6%. Kerro missä hihnasi luistaa?
Minun mielestäni eläkkeeni pitäisi nousta 70%, mutta ei herrat suostu (naurua), joten tyydyn tähän.
- vaikepuloinen
eikka-eläkeläinen kirjoitti:
Minun mielestäni eläkkeeni pitäisi nousta 70%, mutta ei herrat suostu (naurua), joten tyydyn tähän.
Käännä vielä laskutaidoton perseesikin läpsytettäväksi! Paskot omaan pesään!
- eikka-eläkeläinen
Minunkin eläkkeeni ostoarvo pienenee koko ajan, joudun lähitulevaisuudessa turvautumaan tukiin, mutta en aio pilata joka ikistä päivääni nostattamalla kauhean v*****sen ja raivon
Lipposen hallitusta ja Sipilää kohtaan.
Täydellistä yhteiskuntaa ei ole.- enkäännätoistaposkea
Mulkkuja pitää kohdella mulkkuina. Sipilän kööriä..
- eikka-eläkeläinen
enkäännätoistaposkea kirjoitti:
Mulkkuja pitää kohdella mulkkuina. Sipilän kööriä..
Mitäs äänestätte niitä !
- rangaistaleikkaajia
eikka-eläkeläinen kirjoitti:
Mitäs äänestätte niitä !
Nyt tarkoitus herätellä dementointuneet omaan pesään paskoijat heräämään!
- Ramoona_
Missä näette lökäpöksyjä, hyvin napakasti istuvia farkkujahan nuoriso pitää ! Hiphoppari-tyyppisillä ilmavilla housuilla voittivat lumilautailijat Peetu Piiroinen ja Enni Rukajärvi olympiamitaleita, siinä missä piukeisiin hiihtotrikoisiin sonnustautuneet jäivät jumbosijoille. Ammattini puolesta olen työskennellyt nuorten parissa, nyt on hyvä näköalapaikka kahden alakoululaisen, viiden teinin ja yhden nuoren aikuisen mummina, teen myös ajoittain vapaaehtoistyötä turvapaikanhalijanuorten parissa. Voi sanoa sydämestäni, että suurin osa on opinhaluista, yritteliästä, hyvinkäyttäytyvää porukkaa. Nykyopiskelu on vaativaa, tulevaisuudenuhat ja levoton maailmantilanne ovat paljon enemmän läsnä kuin meidän nuoruudessamme. Somekin velloo ja asettaa omia vaatimuksiaan.
Meidän aikana opiskelu yleensä takasi hyvän, pysyvän ammatin, lainojen hoidossa auttoi inflaatio, saatettiin katsoa luottavaisesti tulevaisuuteen. Annoimme omalla esimerkillä elämisen mallia, kasvatuskysymyksissä yleensä kuljettiin keskitietä, eivät kaikki olleet rajattoman kasvatuksen kannalla. Vaikka piiska ei enää viuhunutkaan, puhumalla selvittiin. Miksi pitää ajatella vai oman sukupolvensa uhrauksia , yleensäkin sukupolvien vastakkainasettelu on tuhoavaa, samoin maahanmuuttajien ja kantaväestön vastakkainasettelut. Joka sukupolven hyvinvointi on koko kansakunnan yhteinen etu, mutta tarvitsemme eri elämänvaiheissa erilaista tukea ja eri määrän tuloja. Emme me kaikki eläkeläiset suinkaan ole alle köyhyysrajan kituuttajia ja saamme paljon yhteiskunnan palveluita. Koska lapsia syntyy ennätysvähän, sen syitä kannattaa miettiä ja kohdistaa entistä viisaammin voimavaroja tuleviin yhteiskunnan ylläpitäjiin.- vituttaavieläkin
Onko tiedoisasi aukkoja. Nuorena toisen palkka meni lastenhoitoon. Velalla piti opiskella ja maksaa kokonaan murjun vuokra. Nyt ilmaset seimet. Opiskelija-asunnot ja opintotuet. Kuraatorit. Kunon kouluruoka ja muu. Ei ollut takuuta työpaikasta. Oli isot ikäluokat ja paljon hakijoita. Nyt eläkkeet ei seuraa hintakehitystä. Juuri vetelät lökäpöksyt vastustaa realiarvon säilymistä.
- eikka-eläkeläinen
vituttaavieläkin kirjoitti:
Onko tiedoisasi aukkoja. Nuorena toisen palkka meni lastenhoitoon. Velalla piti opiskella ja maksaa kokonaan murjun vuokra. Nyt ilmaset seimet. Opiskelija-asunnot ja opintotuet. Kuraatorit. Kunon kouluruoka ja muu. Ei ollut takuuta työpaikasta. Oli isot ikäluokat ja paljon hakijoita. Nyt eläkkeet ei seuraa hintakehitystä. Juuri vetelät lökäpöksyt vastustaa realiarvon säilymistä.
Niin nyt kuin ennenkin on eri asemassa olevia lapsiperheitä.
Ei nykyäänkään niin helppoa ole - tulisit ymmärtämään, jos et ajattelisi vain mitä sinä haluat ja sinulle mielestäsi kuuluu (kaikki?).
Ennen sai muuten töitä helpommin, kouluttamatonkin.
Toisin on nyt.
Sivistynyt yhteiskunta takaa hengissäpysymisen myös sinun nimittämillesi lökäpöksyille,
joista en tiedä keitä he ovat, mutta sinun ilmeisesti kannattaa heitä kadehtia ???
- Ramoona_
Varmasti tiedoissani on paljonkin aukkoja, kokemuksissani myös, en ole kovin innokas politiikan seuraaja edes. Itsekin kuulun velaksi opiskelleisiin , itse asumisen ja lastenhoidon maksaneisiin isoihin ikäluokkiin - ilmeisesti onnekkaaseen osaan, kun työtä ja terveyttä riitti, oli kaksi huoltajaa perheessä ja eläkettä kertyi, velat tulivat maksetuiksi ja lapset koulutetuiksi . Omassa eläkkeessäni näen toki ostovoiman heikkenemisen, tiedän senkin, että monella eläkeläisellä on todella tiukkaa. En silti nykynuoria halua haukkua tai leimata, en lastemmekaan sukupolvea. Toivottavasti eduskunta osoittaa lökäpöksyttömyyttä, eli ryhdikkäästi poistaa sopeutumiseläkkeensä.
- puute
Tilastot ovat väärässä kyllä Ramoona tietää työttömiä ei ole, ei ole leipäjonoja eikä puutteessa olevia eläkeläisiä.
- kliop
Niin meidän monen oma elämä on alkanut aika köyhissä olosuhteissa, sadan jälkeen ei kaupoissa ollut tavaraa ja ihmisillä rahaa.
Viisi vuotta sodassa ollut mies ei saanut korvauksia eli jos ei oma kotinsa jotakin antanut, ei ollut mitään muuta kuin tehdä kovasti töitä. Ei siinä kakaroilla voinut olla vaatimuksia. No monet saivat edes jonkinlaisen koulutuksen ja pääsivät itse ansaitsemaan ja tästä syystä varmaan moni yritti antaa lapsilleen enemmän ja koulutti heidät korkeasti.
Nyt nämä lapset haluaisivat kaiken itselleen, sillä se korkea palkkakaan ei tunnu riittävän, kun pitäisi saada palatsit ja lomailla aina ulkomailla viiden tähden hotelleissa.
He ovat päättämässä näistä entisen polven eläkkeistä. Hirveää kuinka toimivat, sillä kyllä nämä ovat sen eläkkeensä ihan itse eläkeyhtiölle säästäneet. Vanhakin ihminen haluaa elää, eikä alkaa myydä jokaista asiaa pois, kuten päättäjät laittavat tekemään.
Kyllä ne eläkeläisten omaisuus ja varat siirtyvät aikanaan seuraavalle polvelle, jospa saisivat eläkkeen, että nyt saisivat edes elää vähän paremmin kuin lapsena. Silloin leikittiin kävyillä ja kivillä, ei ollut mahdollisuutta saada mitään, miksi ette nytkään suo mitään.
On hirveää kun tekee yli 40 vuotta työtä, sillä ei saa kerätyksi kuin niukin naukin vähän yli takuueläkkeen, joka ei vaadi tekemään eläessään yhtään työpäivää.
Nämä leikkurit pois ja palkallisten palkat kohtuuteen ei ylisuuriksi ja ei myöskään valtavan alas, sillä joka työtään, pitää sen taata eläke, jolla tulee toimeen. Huom. nämä pärjäävät itsenäisesti, silloin ei verovaroista tarvitse maksaa tukia ja avustuksia ja verot ovat alhaisemmat jokaisella.
Järkeä pyydän ja ihmiselämää kaikille.- Asian.kokenut
Olet varmaan mies, kun olet saanut kokoon 40 eläkevuotta. Noina köyhinä aikoina äitien oli pakko jäädä pois töistä lasten takia, koska kunnallista päivähoitoa ollut kuin aniharvalle onnekkaalle. Kotonaolovuosista ei saanut mitään tukea, puhumattakaan, että ne olisi laskettu eläkettä kartuttaviksi vuosiksi. Monilapsisen perheen äiti joutui olemaan vuosia pois työelämästä, ja kun se alkuvuosien työaika ei vielä ollut kartuttanut eläkeaikaa, niin pieneksi ovat jääneet naisten eläkkeet.
Palkkakin oli paljon pienempi kuin vastaavassa työssä olevalla miehellä, muistan että kesälomaakin oli vain 2 viikkoa, kunnes oli ollut talossa 5 v. Sen jälkeen loma nousi kolmeen viikkoon. Ei toki mitään lomarahoja ollut edes kuvitelmissa.
- parasta-aikaaelän
Sanotaan; ei omena kauvaksi puusta putoa. Kyllä se on niin, että vanhemmat saa syyttää itseään jos lapsista tuli lökäpöksyjä. Kasvatus oli/on vähä sitä sun tätä.
Vanhemmat on vastuussa lapsistaan niin kauan kun asuvat kotona ja sanovat heille missä kaappi seisoo. Monesti vanhemmat sysää syyn joko lapsiinsa tai yhteiskuntaan kun on mennyt oma lastenkasvatus pieleen.
Me, jotka olemme olleet työ elämässä saamme kyllä ihan hyvän eläkkeen.
Enkä pode huonoa omaatuntoa siitä mihin laitan rahani olen se työlläni ansainnut.
44v. työelämää nyt olen vapaa nauttimaan itse mistä pidän. Enkä kanna huolta jäkipolvesta he kyllä pärjäävät.
Mukavia päiviä kevättä odotellessa. - kaaleppi.78v
Joittenkin mielestä heiltä viedään kaikki, toisten mielestä ei.
Kaksi erilaista mielipidettä. Myös kaksi erilaista suhtautumistapaa ?
Mahdolliset "kaiken kadehtijat" voivat sikäli "lohduttaa" itseään, että seuraavien sukupolvien eläkeikä on korkeampi kuin heillä oli.
Töitä on tehtävä kauemmin.
Kohta ei kai pääse eläkkeelle alle 70-vuotiaana ? - Hiiiiop
Olihan se aikaa kun pelkällä opintolainalla opiskeltiin. Korko oli muistaakseni 4 1/2. Asuntolainojen korot olivat korkeat. Kun mökkitonttia ostimme aikoinaan vuokralla asuessamme, olisi omaa pitänyt olla puolet, korko toista kymmentä.
Nyt kun on vaatimaton omaisuus, ei tipu mitään tukia jos sattuisi tarvitsemaan joskus.- H.Kelle
Omaisuus ei ole este enää tuille. Esimerkiksi omassa asunnossa asuva voi saada tukia.
Ja ei kai veronmaksajien rahoilla tarvitse tukea ihmisiä, joilla on rahaksi muutettavaa omaisuutta, jolla voi auttaa itse itseään ?
Omaisuuden haltijan mielestä se voi olla väärin, mutta yhteiskunnallisesti ajatellen ei.
Eräskin iäkäs pihi, jolla oli paljon metsää, ei voinut myydä sitä yhtään, koska oli sitä mieltä, että ihan kaikki on saatava yhteiskunnalta ! Se yhteiskunta olemme me kaikki !
Miksi muiden pitäisi kustantaa sinulle tai minulle mitään, johon itsellänikin on varaa, kunhan muutan omaisuutta rahaksi ? Omaisuus = rahaa.
Ei mikään ole kiveen kirjoitettu.
100%:sen oikeudenmukaista yhteiskuntaa ei ole. - Hiiiiop
H.Kelle kirjoitti:
Omaisuus ei ole este enää tuille. Esimerkiksi omassa asunnossa asuva voi saada tukia.
Ja ei kai veronmaksajien rahoilla tarvitse tukea ihmisiä, joilla on rahaksi muutettavaa omaisuutta, jolla voi auttaa itse itseään ?
Omaisuuden haltijan mielestä se voi olla väärin, mutta yhteiskunnallisesti ajatellen ei.
Eräskin iäkäs pihi, jolla oli paljon metsää, ei voinut myydä sitä yhtään, koska oli sitä mieltä, että ihan kaikki on saatava yhteiskunnalta ! Se yhteiskunta olemme me kaikki !
Miksi muiden pitäisi kustantaa sinulle tai minulle mitään, johon itsellänikin on varaa, kunhan muutan omaisuutta rahaksi ? Omaisuus = rahaa.
Ei mikään ole kiveen kirjoitettu.
100%:sen oikeudenmukaista yhteiskuntaa ei ole.No, jospa sen vaatimattoman omaisuuden saa muutettua rahaksi joskus, mutta kuten sanottu, kaukana maaseudulla ei suurta tuottoa liene odotettavissa.
Itse en itseäni pihiksi lue. Kuukausittaisavustus menee Kirkon Ulkomaanavulle ja lukuisia muita vuoden mittaan pienistä tuloista huolimatta. Toivottavasti menee myös ministeri B:eeltä.
- Per-kel
Kuka sen keksi ettei eläkettä lasketa tuloista ennen 23 ikävuotta muistaakseni :(
- Asian.kokenut
Olet niin nuori, ettet muista. 50-luvulla nousi verokin 24-vuotiaille, vanhanpiian veroksi sitä nimitettiin. Kohdistui vain naimattomiin ihmisiin. Eläkevuodet rupesivat vasta siitä kertymään, vaikka olisi ollut jo vuosia töissä. Mutta onhan asia korjaantunut kymmeniä vuosia sitten.
- Per-kel
Mina töissä maaliskuusta 1965 - helmikuuhun 2016, 11 kk inttiä siinä välissä sitäkin ennen kesä hommissa .- Ja pienestä pitäen maatalon renkinä ruokapalkalla.- Juhannuksena saatiin kori limsaa ja heinät kun oli ladossa kilon jätskiä viiteen kakaraan.- Eivät tämänpäivän nuoret tiedä työnteosta mithään :(
- vfrtgb
Googlailkaa
Historiaa lyhyesti Eläkkeensaajien Keskusliitto ry
Eläkelakeja on muutettu vuosikymmenien saatossa.
60-luvullakin. Silloin päätettiin alarajasta, joka on muuttunut niistä ajoista. - nuoretelääpitempään
Moni paiski töitä 7-8 vuota ennen kuin eläke alkoi karttua. Siitä ei eläkettä.
- 123ö
Niin paiski mutta eipä siitäkään meille kunnian kukko laula kun ei sellaista kukaan ole muistavinaan ja vanhanpiian veroakin on tullut maksettua, miksi ? Nyt sitten nautitaan "suurta" eläkettä ainakin erään iltalehden toimittajaklopin mielestä joka jaksaa lytätä suuria ikäluokkia viikosta toiseen ja kadehtii heidän mitättömiäkin työeläkkeitään, voi ristus, en muuta sano.
- mukaoikein
123ö kirjoitti:
Niin paiski mutta eipä siitäkään meille kunnian kukko laula kun ei sellaista kukaan ole muistavinaan ja vanhanpiian veroakin on tullut maksettua, miksi ? Nyt sitten nautitaan "suurta" eläkettä ainakin erään iltalehden toimittajaklopin mielestä joka jaksaa lytätä suuria ikäluokkia viikosta toiseen ja kadehtii heidän mitättömiäkin työeläkkeitään, voi ristus, en muuta sano.
Voimalehden toimitajakin tvsä kitarisa esissä vaati eläkkein leikkausta.
- valittajienarmeijalle
Tämän palstan valittajat ; Olette äänestäneet ihan väärää puoluetta!
Keskittämällä äänenne sille pioöueelle joka antaa, eikä vain lupaa ja joka kaikkien lupaustensa lisäksi vielä pääsee hallitukseenkin päättämään mitä annetaan, vaikka on luvattu sitäkin mihin rahkeet ei riitä, eli kaikkien päätösten takana on maan Hallitus ja siinä istuvat puolueet!
Ännestitlkö, vai olitko makaavien puolueessa ja nyt syydät tulikivenkatkuista tekstiä koneeltasi, kun pitää valittaa ja jos näillä ikusislla muiden syyttämisillä uskot saavasi kannattajia aatteellesi, erehdyt suuresti.
Ne suuremmin huutavat joilla ei ole kanttia tunnustaa äänestäneensä väärää puoluettta.
Kaikilla ei koskaan ole omasta mielestään tarpeeksi mitään, mutta se ei åpoista sitä tosiasiaa, etteikö joku toinen tule toimaan vähemmälläkin kuin ainaiset valittajat.
Ännestäkää seuraavissa vaaleissa sitä oikeaa puoluetta. Sitä joka lukee täältä näitä viestejä ja kuulee valituksenne!
Herra auta etten ala valittamaan jos en osaa elää omien varojeni mukaan!
70 palstalla harva on päättäjien joukosta.
Tuuleen hukkuu huutonne ja vain oma ssa päässä kierrokset kasvaa, joskus näyttää lyövän ihan yli kuten tässäkin ketjussa, muutamilla on kyllä kiehuispisteessä se mikä sinne päähän nousee.- Orposoini
Oletko hölmö? Ei ole valittamista, kun vaati korotukset mitkä luvattu. Mitkä Sipilänkonna leikkaa?
Yli 70 vuotias ei enää tee rahalla mitään.
- Per-kel
Kuka sitten laskut maksaa ???? Fazerko :)
- vireelejä
Sinä dementoitununut tollo et.Toisilla elämä alkaa ja rahaa palaa..
vireelejä kirjoitti:
Sinä dementoitununut tollo et.Toisilla elämä alkaa ja rahaa palaa..
Kunnalliskodissahan minä, ei rahaa tarvitse.
- palvelutalot.vanhuksille
Sir.Stephen kirjoitti:
Kunnalliskodissahan minä, ei rahaa tarvitse.
Kovin olet huonosi kehosi kuntoa hoitanut jos 70 vuotiaana Kunnalliskodissa!
Säälin todella tulevan vanhuutesi tilannetta, köyhänä ja kipeenä muiden passattavana.
Kuka maksaa laskusi?
Juu, yhteiskuntahan ne maksaa ja ne tässä ketjussa haukutut lökäpöksyt ovat silloin maksumiehinä. palvelutalot.vanhuksille kirjoitti:
Säälin todella tulevan vanhuutesi tilannetta, köyhänä ja kipeenä muiden passattavana.
Kuka maksaa laskusi?
Juu, yhteiskuntahan ne maksaa ja ne tässä ketjussa haukutut lökäpöksyt ovat silloin maksumiehinä.Sääli on ylemmyyden tunne.
palvelutalot.vanhuksille kirjoitti:
Kuka maksaa laskusi?
Juu, yhteiskuntahan ne maksaa ja ne tässä ketjussa haukutut lökäpöksyt ovat silloin maksumiehinä.Huolestuttaa nuorten ottamat lävistykset, kun vanhana velliä syötetään velli valuu pois lävistyksen reiästä.
- eläkkeemmehaluaa
Sir.Stephen kirjoitti:
Huolestuttaa nuorten ottamat lävistykset, kun vanhana velliä syötetään velli valuu pois lävistyksen reiästä.
Ei tää kokakolaa litkivä hampurilaisjengi vanhaks elä..
- palv.talot.vanhuksille
Sir.Stephen kirjoitti:
Sääli on ylemmyyden tunne.
Ylemmyyttä tunnenkin.
Olisin ollut säälittävässä tilassa mikäli 70 vuotiaana olisin maannut vihanneksena vanhainkodin laitasängyssä odottamassa velliä!
Minun puolestani saat mennä kunnalliskotiin.
Minulle on toivottavasti hoitajia kotona, kun ei ole valittamisen aihetta eläkkeessä. palv.talot.vanhuksille kirjoitti:
Ylemmyyttä tunnenkin.
Olisin ollut säälittävässä tilassa mikäli 70 vuotiaana olisin maannut vihanneksena vanhainkodin laitasängyssä odottamassa velliä!
Minulle on toivottavasti hoitajia kotona, kun ei ole valittamisen aihetta eläkkeessä.Kiitos ystäväni.
- älähullujapuhu
Sir.Stephen kirjoitti:
Kiitos ystäväni.
Älä kuvittele olevasi ystävystynyt kanssani.
Onneksi vain suvun saa syntyessään! älähullujapuhu kirjoitti:
Älä kuvittele olevasi ystävystynyt kanssani.
Onneksi vain suvun saa syntyessään!Jos saat aivoinfarktin ja joudut kunnalliskotiin vaippoihin ota yhteyttä ystäväni.
palv.talot.vanhuksille kirjoitti:
Ylemmyyttä tunnenkin.
Minulle on toivottavasti hoitajia kotona, kun ei ole valittamisen aihetta eläkkeessä.Minä kyllä säälin sinua nytkin.
- mitäkadehtia
Yli 70 kymppisten työurat? Jos töitä, niin tekijöitäkin. Palkat pienet. Työviikot kuuspäiväisiä. Ei pekkaspäiviä, eikä talvilomia. Irtisanomisajat lyhyitä. Rakennuksilla tunti. Oliko työttömyyskorvauksiakaan. Työttömyyttä hoidettiin siirtotyömailla. Parakin luona patjaa kantaa..
Oli lama-aikojakin. Monen ura loppu 90-luvun lamaan. Alkoi ikärasismi. - nytviimeinennaula
Sipiläntollo kuvittelee lopunikänsä kusettavan.
- nytryhtiä
Saatava poikki tämä eläkeläisten kusetus. Voimaa on, mutta myös liikaa omaan pesään paskojia..
- laiturin.ukko
Kerro miten meitä eläkeläisiä kusetetaan ?
Taitetun indeksin me jo tiedämme.
Mitä muuta ? - zeheratsade
Eikö eläkeläiset ymmärrä asemaansa valtion näkökulmasta tprvi, vain kuluttajina ovat yhteiskunnan kannalta hyödyllisiä! Ihan turhaa uhota väärinkäytöksitä ja k****sista. Ansionsa mukaan kukin, ja sillä se on siisti.
Piste. - listaaaluksi
laiturin.ukko kirjoitti:
Kerro miten meitä eläkeläisiä kusetetaan ?
Taitetun indeksin me jo tiedämme.
Mitä muuta ?Tiedoissasi aukoja.Demendiako. Rinne leikkasi kokoomuksen buudelina 4% eläkekorotukseni. Nyt Sipilän mulku leikannut korotukset ja jäädyttänyt indeksi. Ansiotuloihin isot verovähenykset. Maksuja nostetyu sikana.
- miettimisen_aihetta
Työllisiä on Suomessa nyt noin 2,4 miljoonaa.
Eli noin 3,3 miljoonaa ei tee töitä, koska he eivät ole työikäisiä (lapset ja eläkeläiset) ja osalla työikäisistä ei ole työtä.
Valtion velka kasvaa koko ajan.
Olisiko eläkeläistenkin parempi olla haukkumatta ketään ?
Näin hyviä aikoja ei eläkeläisillä tule olemaan kauan.
Työtä tekevä väestöpohja pienenee koko ajan.
Eli se rahaa Suomelle tekevä porukka.
Ja eläkeläisiä tulee lisää. - Omamoka
Siihen "järkkäämiseen" meni sitten aika ja voimat, ei jaksanut enää niitä penskojaan kasvattaa että niistä ei olisi tullut "lökäpöksyjä".
- omaan.nilkkaan
Lökäpöksyt on nykyeläkeläisten lapsia tai lapsenlapsia, että syyttääkää vaan itseänne, kunnette osanneet kasvattaa heistä vastuuntuntuntoisia kansalaisia.
- Revisiitä-jososaat
Olen "kasvattanut" kaksi. Molemmat tienaavat oman leipänsä eivätkä lökäpöksyile ja hoitavat vastuunsa ja velvollisuutensa. Ohjaus oli siis hyvää.
- uku.lele
Revisiitä-jososaat kirjoitti:
Olen "kasvattanut" kaksi. Molemmat tienaavat oman leipänsä eivätkä lökäpöksyile ja hoitavat vastuunsa ja velvollisuutensa. Ohjaus oli siis hyvää.
Kyllä olet niin hyvä ihminen.
Kehu vähän lisää vielä itseäsi. - Lele.uku
En niinkään kehunut kuin vastasin vain tuolle joka epäili että teloin nilkkojani. Hyvä en ole ollenkaan, mutta jotain sentään olen osannut ja sen lisäksi vähän muutakin.
- to.tuus
Luultavasti lökälapsien isät olivat rintamakarkureita ja heitä oli monia tuhansia upseereita siinä suomalaisien perusta tänään kaikelle taloudelle joita ulkomaat hoitaa...
- Siittiöidenpuolesta
Läkäpöksyt on terveelliset koska niissä kivekset voi hyvin. Tiukoissa housuissa kivekset puristuu ja hautuu ja siittiöt kuolee.
- kaikille-jotain
täällä ne käyristykset vaan itkee eläkkeistään. Tajuutteko ollenkaan miten onnekkaita olette? Jossain muussa maassa kuin Suomessa saisitte jatkuvasti elää sen pelossa, että ”lökäpöksy ” tulee ja ryöstää, ehkä vielä hengenkin vie? Suomen turvaverkko kunniaan, rikollisuus pidetään parhaiten kurissa juuri sosiaalituilla, ja tuet täytyy kohdistaa myös nuoremmalle polvelle, koska jos heiltä raha loppuu, ja töitä ei saa, on ainoa vaihtoehto selvitä rosvoamalla ja riistämällä juuri vanhuksilta.. Sellaista rosvoa ei juuri kiinnosta mielipiteet siitä miten ”pullamössö” on verrattuna ryöstön uhriin.
Sipiläähän tää ei tietty kiinnosta, sillä on turvamiehet ja autonikkunat panssarilasia.- jymäytetty
Silti vanhuksien vaarana on kotona valepoliisit joka puolella Suomea ja ulkona huijarit jotka vaanivat mm. pankkiautomaateilla kaupungeissa.
- ollaansuomessa
Onni on Sipilänketkuilla ja muilla. Koreassa pressa vankilaan petoksista! Turha vertailla muihin maihin.
- sevierahat
jymäytetty kirjoitti:
Silti vanhuksien vaarana on kotona valepoliisit joka puolella Suomea ja ulkona huijarit jotka vaanivat mm. pankkiautomaateilla kaupungeissa.
Suurin vaara Sipilän tollojoukko.
- huokausten.silta
sevierahat kirjoitti:
Suurin vaara Sipilän tollojoukko.
Olisko mitään argumenttia asioihin ?
Tolloksi nimittely antaa itse nimittelijästä ihan tollon kuvan. - näinaluksi
huokausten.silta kirjoitti:
Olisko mitään argumenttia asioihin ?
Tolloksi nimittely antaa itse nimittelijästä ihan tollon kuvan.Ensi hallitusohjelma leikkauksin oli susi! Eläkeläisiltä,työttömiltä ja sairarilta leikaaminen. Eikä tollo edes peru niitä, vaikka nähdään niiden typeryys. Pienitulosten maksujen ja verojen korotukset.
- tämätotuus
Pienituloiset saa yhä valtavat tulonsiirrot. Sosiaalimenoihin otetaan yhä ylisuurta valtion velkaa. Yhä suurelle väkimäärälle tuet on halutumpi ja tuottoisampi vaihtoehto kuin töihin meno. Tukien varassa voi elää mukavasti kehdosta hautaan. Sen tietää matutkin.
- voivittunyt
Olet joku löylynlyömä. Kokeile elää tuilla ja notkua leipäjonoissa. Moisesta nuija vielä kade.
- matubo
Totuuksienjulistajat ei vät ymmärrä edes sanaa 'tuottoisa'.
Vanhuudenseniiliys taitaa olla kysymyksessä,
kun aina jauhetaan samaa joka ketjussa aiheesta piittaamatta
ja ilman mitään argumentointia.
Ei ole yhtään ketjua mistään aiheesta, etteikö kade vanhuudenseniili tunge väliin köyhiä, työttömiä ja mamuja haukkumaan.
Niin ja Sipilää.
Myös ihmisen pakkomielteet tulevat voimakkaammiksi vanhemmiten.
Ja päässä on enää yksi tai kaksi ajatusta, jota toistaa toistamistaan.
- kateus.tekee.sairaaksi
Tottakai pitää tukea pienituloisia ja työttömiä.
Tuet ei ole kuitenkaan tuottoisa vaihtoehto, muuta kuin haukkujien mielestä.
Tuilla elävä ei voi tulevaisuutta suunnitella
kuin ehkä sen verran ostaako huomenna punaisen hintalapun maksa- vai makaronilaatikon,
jos kumpaakin sattuisi olemaan halvalla.
Useimmat työttömät ovat YT-neuvottelujen jälkeen työttömäksi jääneitä.
Yhtä työpaikkaa hakee noin tuhat ihmistä. Yksi vain saa sen.
Kun sadoittain työhakemuksia lähettää eikä mitään vastausta tule koskaan
ja lisäksi saa kuulla pelkkää haukkumista julmilta itsetyytyväisiltä ihmisiltä,
en ihmettele, että masennus on kansantauti jo.
Kun työpaikka on haussa, siihen ei oteta tuhatta. 999 ihmistä jää ilman sitä paikkaa
ja aloittaa taas alusta hakuprosessin. Itse asiassa useimmila on vetämässä haku moneen paikkaan yhtä aikaa.
Tuttavani, kunnollinen ja kiltti 30 vuotias henkilö, joka on opiskellut kolme ammattia,
on yli vuoden tehtaillut hakemuksia ehkä sadoittain. Ei vaan nappaa.
Paikkakunnalla ja 70 km:n säteellä ei ylipäätänsä ole paljon avoimia työpaikkoja eikä hän voi perheen takia muuttaa kauas.
Perheellä ei ole autoa, töissäkäyminen toisella paikkakunnalta ei olisi mahdollista yleisillä kulkuvälineillä joka suuntaan ja kauas.
Kaikki ei ole niin yksinkertaista kuin tuomitsijoista tuntuu,
niistä ihmisistä jotka eivät nenäänsä pitemmälle ajattele,
pääasia että pääsee solvaamaan.
Kaikkea se kateus tuottaaakin, että huonossa asemassa olevia ihmisiäkin pitää kadehtia.
Mitään järjellistä syytä siihen pahansuopaiseen suhtautumiseen ei voi löytä !!!- työ-ja-tekijät
"Tuttavani, kunnollinen ja kiltti 30 vuotias henkilö, joka on opiskellut kolme ammattia,
on yli vuoden tehtaillut hakemuksia ehkä sadoittain. Ei vaan nappaa"?
"Perheellä ei ole autoa, töissäkäyminen toisella paikkakunnalta ei olisi mahdollista yleisillä kulkuvälineillä joka suuntaan ja kauas."?
Onneksi ilmeisesti kauppa on lähellä, kun mietin vain tuota veljeni tyttöä, jolla lähin kauppa on 25 km päässä ja sieltä saa vain maidot ja leivät, mutta 50 km on isoimmat marketit ja siellä käy hänen mihensä joka päivä töissä. Autot on molemmilla, tietenkin.
Mitkä mahtoi olla ammatit, joihin hän valmistui? Olisko joku taivaanrannan maalari ehkä yksi?
Kuinka toiset voi olla töissä toisella paikkakunnalla jopa viikkoja? Entäs nämä rikkaat julkkisten "yksinhuoltajat", joiden mies on viikkokausia jossain pelimatkolla, puhumattakaan näistä "merimiehen muijista", joista on laulukin.
"Varjele Luoja ihmisen lasta, merimiehen muijaksi joutumasta"....
Tietenkin tiedän oman mieheni, joka oli paljon matkatöissä joskus viikkojakin ja ei ollut mikään ongelma jättää minua kahden pienen lapsen kanssa, jotka hoitelin päiväksi hoitoon, että pääsin itsekkin töihin. Niin, tietenkin auto oli.
Näin jälkeenpäin ajattelen, että oli se hyvä, että jaksoin, sillä nyt on riittävä työeläke. Mitäs´saisi kotirouva? Täällä ne nyt valittaa pieniä eläkkeitä ja on tehneet töitä 40-vuotta??? Minä sanoisin, että se on vale! Sossulan tuilla ovat eläneet aina ja kun niitä nyt leikataan, niin johan on parku.
Minulta ei sääliä heru valittajille, mutta jonkun roposen voisin luopua eläkkeestäni, tai olen jo luopunut, koska sä'ästä lastenlasten tileille rahaa joka kuukausi määräsumman. - rtkl
työ-ja-tekijät kirjoitti:
"Tuttavani, kunnollinen ja kiltti 30 vuotias henkilö, joka on opiskellut kolme ammattia,
"Perheellä ei ole autoa, töissäkäyminen toisella paikkakunnalta ei olisi mahdollista yleisillä kulkuvälineillä joka suuntaan ja kauas."?
Onneksi ilmeisesti kauppa on lähellä, kun mietin vain tuota veljeni tyttöä, jolla lähin kauppa on 25 km päässä ja sieltä saa vain maidot ja leivät, mutta 50 km on isoimmat marketit ja siellä käy hänen mihensä joka päivä töissä. Autot on molemmilla, tietenkin.
Mitkä mahtoi olla ammatit, joihin hän valmistui? Olisko joku taivaanrannan maalari ehkä yksi?
Kuinka toiset voi olla töissä toisella paikkakunnalla jopa viikkoja? Entäs nämä rikkaat julkkisten "yksinhuoltajat", joiden mies on viikkokausia jossain pelimatkolla, puhumattakaan näistä "merimiehen muijista", joista on laulukin.
Tietenkin tiedän oman mieheni, joka oli paljon matkatöissä joskus viikkojakin ja ei ollut mikään ongelma jättää minua kahden pienen lapsen kanssa, jotka hoitelin päiväksi hoitoon, että pääsin itsekkin töihin. Niin, tietenkin auto oli.
Näin jälkeenpäin ajattelen, että oli se hyvä, että jaksoin, sillä nyt on riittävä työeläke. Mitäs´saisi kotirouva? Täällä ne nyt valittaa pieniä eläkkeitä ja on tehneet töitä 40-vuotta??? Minä sanoisin, että se on vale! Sossulan tuilla ovat eläneet aina ja kun niitä nyt leikataan, niin johan on parku.
Minulta ei sääliä heru valittajille, mutta jonkun roposen voisin luopua eläkkeestäni, tai olen jo luopunut, koska sä'ästä lastenlasten tileille rahaa joka kuukausi määräsumman.Se vaan on niin, ettei jotkut ihmiset voi itselleen mitään ? Jotkut ihmiset tietää toisten elämän ja olosuhteet paremmin kuin itse ja aivan hirvittävä pätemisen tarve vaatii ohjeistamaan ja määräämään muita ja kyseenalaistamaan tuntemattomien ihmisten elämän.
Ymmärrän, että "miehelläsi ei ollut mitään ongelmaa jättää sinua yksin kahden lapsen kanssa". - haiseepahaltasorry
työ-ja-tekijät kirjoitti:
Minulta ei sääliä heru valittajille, mutta jonkun roposen voisin luopua eläkkeestäni, tai olen jo luopunut, koska sä'ästä lastenlasten tileille rahaa joka kuukausi määräsumman."Oma kehu haisee".
- poxpox
Voi herranpieksut.
Varo ettet halkea.
itsetyytyväisyyteesi ja kaikentietävyyteesi.- kyl_määki-turuus
Samoin ajattelin minäkin kun luin tuota itserakasta luritusta, jossa määriteltiin ihminen
taivaanrannan maalariksi (!) , kun se ei tee niinkuin kirjoittajan "työ-ja-tekijät" mielestä pitäisi.
Uskomatonta muitten ihmisten vähättelyä.
- totuusai
Kyllä varmaan monilla työttömillä ei ole helppoa, samoin nuorilla jotka eivät löydä töitä.
Olisi ehkä paras vaihtaa maata ilman kielitaitoa se ei käy, tavallisissa töissä eräissä kyllä jos osaa xe englantia- data ei muuta tarvita, tunnen vähän asiaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san846043- 1422523
Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri1122288Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo252218Tyhmä persuväite = köyhä argumentti
Väite, että vasemmistopuolueita äänestäisivät vain “köyhät, tapatyöttömät tai heikoilla lahjoilla varustetut”, kertoo en372179Tiesitkö? Andy McCoy ja Pelle Miljoona saavat taiteilijaeläkettä - Tämän suuruinen eläke on
Ylimääräiset taiteilijaeläkkeet on jaettu ja 59 taiteilijaa sai sen. Taiteilijoiden keskimääräinen eläketulo jää hyvin a671625Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81371- 391335
Kunnanvaltuusto koolle heti
Tämä on erittäin vakava tilanne 17 hakkiita oli hyrylle mutta Kas kummaa kaksi hakkiota loppusuora oli Kainuusta ja Brys291309Sähköautoa vaikea hankkia koska latauspisteet puuttuu
Suurimmassa osassa taloyhtiöitä joiden talot rakennettu 2018 tai aiemmin ei latauspisteet ole sellaisia että sähköautoa631289