Ihmisyyden tulevaisuus - tulevaisuuden ihmisyys!

qpwoel

Kerro minulle siitä! - Tell me about it!

87

1135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osaisinkohan

      mitään

      • Ota-vain-positiivinen

        asenne ja anna palaa!


    • Kanppailu-laji

      Menneisyyden muistaa hieman helpon min kuin tulevaisuuden arvailut.

      • Lapsekkinvie

        Isosika kun pistetään pinteeseen saadaan takaisin EU- rahat, optiot ja mitä kaikkia herra on ittelleen haalineet. Poroporavarille ei mikään tule riittämään kaiken se kavaltaa siis oikeudellaan ottaa. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005634164.html


      • Mitämuutajäänytväliin

        Miten jotkut ihmiset voivat käsittää asioita noin päin hevon hemmetin kuusta?


    • Onko tulevaisuudessa enää ihmisyyttä? Pahalta kun näyttää jo nykyisyydessä.

      • eppu2

        Sepä se, kansakuntien käsissähän tuo on, toivoa sopii, että nuo isot johtajat seuraavassa sukupolvessa olisivat vähän viisaampia.


      • eppu2 kirjoitti:

        Sepä se, kansakuntien käsissähän tuo on, toivoa sopii, että nuo isot johtajat seuraavassa sukupolvessa olisivat vähän viisaampia.

        Toivotaan niin. Mutta kun minusta tuntuu, että täällä alemmallakin tasolla se oikea ihmisyys on katoamassa.


      • Bengalitikku

        Mietin aamulla: lapsille halutaan lisää varoja ja toisaalla halutaan urheilulle rahoja. Yrityksille halutaan tukia. Kulttuuria tuetaan.
        Aseisiin tarvitaan lisää rahaa. Sähköpyöriin halutaan antaa rahaa.
        Tulokkaille annetaan enemmän rahaa kuin kansalaisille.
        Sopeutuseläkkeisiin annetaan rahaa.

        Terveydenhoidosta otetaan rahaa. Toimeentulosta otetaan rahaa.
        Nälkäavusta otetaan rahaa.

        Minusta tämä kertoo meistä jotain.
        Listaa saa täydentää.


      • Käsittämätöntämuutenkin

        Tämä oli hieno kommentti "Bengalitikku". Itse suren usein että esim. kaiken maailman formuloissa ja lätkyttelyissä (jääkiekko) yms. pyörii satumaisia määriä mania ja avaruuden valloituksessa aivan käsittämättömiä summia. Ts turhakkeissa täältä ruohon juurelta katsottuna.

        Maan päällä on sotia, pakolaisia, sairautta, uhkia ja nälkään kuolevia lapsia eikä niille asioille muka voida mitään kun ei ole mistä ottaa ja antaa auttavalle kädelle rahaa.


      • Käsittämätöntämuutenkin kirjoitti:

        Tämä oli hieno kommentti "Bengalitikku". Itse suren usein että esim. kaiken maailman formuloissa ja lätkyttelyissä (jääkiekko) yms. pyörii satumaisia määriä mania ja avaruuden valloituksessa aivan käsittämättömiä summia. Ts turhakkeissa täältä ruohon juurelta katsottuna.

        Maan päällä on sotia, pakolaisia, sairautta, uhkia ja nälkään kuolevia lapsia eikä niille asioille muka voida mitään kun ei ole mistä ottaa ja antaa auttavalle kädelle rahaa.

        "Käsittämätöntämuutenkin"

        Kenen lompakon haluaisit varastaa?

        H.


      • Mitämuutajäänytväliin

        Sangen kierosti käsitetty.


    • Aamu-teeveessä oli entinen ministeri ja hintahtava mies.
      Varmaan niitä viher-vassareitten, suoja-tyyö-paikoitettuja lobbari-valtuutettuja.
      Molemmat melkein itkivät, kun joillakin lapsilla on varakkaammat, fiksummat vanhemmat kuin toisilla.
      Hekin puhuivat rahan-tarpeesta.
      Mutta kuten aina.
      Hekään eivät kehdanneet sanoa että rahat on väkisin otettava niiltä viisaammilta vanhemmilta.
      Sama taktiikka muin aamun lehdillä.
      Yhdys-valtain iskussa kuoli...8 lasta.
      Turkin iskusta ei ole vielä tarkkaa tietoa.


      H.

      • ...työ-pai...

        H.


      • Bengalitikku

        Mitens nuo luettelemani kohteet, mihin vaaditaan rahaa, mikä otetaan meiletä kaikilta enemmän tai vähemmän viisailta.
        Mä olisin tulevaisuuteen panostaja.
        Eikö pitäisi olla huono omatunto, kun ei kyse ole 50-luvusta.
        Maa on jakautunut kahteen aikaan 1946 ja 2018.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Mitens nuo luettelemani kohteet, mihin vaaditaan rahaa, mikä otetaan meiletä kaikilta enemmän tai vähemmän viisailta.
        Mä olisin tulevaisuuteen panostaja.
        Eikö pitäisi olla huono omatunto, kun ei kyse ole 50-luvusta.
        Maa on jakautunut kahteen aikaan 1946 ja 2018.

        Minulla ei ole tule-vaisuutta.
        Olen 68v.
        Lapseni luovat nyt tulevaisuuttaan.
        Toivoakseni omillaan, ei toisten rahoilla.

        H.


      • Bengalitikku

        Jahas. On huominen, ensi kesä, ensi vuosi.
        Olet myös lastesi tulevaisuudessa. He ovat sinun tulevaisuudessasi.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Jahas. On huominen, ensi kesä, ensi vuosi.
        Olet myös lastesi tulevaisuudessa. He ovat sinun tulevaisuudessasi.

        Höpö, höpö
        Lapseni ovat enää vain hetken tulevaisuudessani.
        Luultavasti hyvä niin.

        H.


      • Bengalitikku

        Et irti pääse.
        He ovat. Sinä olet.
        Äläs kiemurtele.
        Ole onnellinen, että he ovat.


    • kymmenenkäskyn-opetus-

      Halooo,,, jos halutaan että ihmisyys ja sivistys säilyy yhteiskunnassamme ja ympäri maailmaa,

      raamatu kymmenen käskyä
      on erittäin loistava liikenne-sääntö ihmiskunnalle,

      vältyttäisiin konflikteilta ja pahemmilta yhteentörmäyksiltä,

      miettikää, liikenteessä kolarissa aina kuolee ihmisiä laumoittain,
      tulee vaan suurta kärsimystä yhteikuntaan, jos ei noudateta liikennesääntöjä,

      kuivitelkaa, mitä liikenteessä tapahtuisi jos ei olisi liikennesääntöjä,
      siitä tulisi kaaos, kaikille turvaton kulkea,


      samaa voi verrata nyky ihmisten törmäilyyn elämässään, kun on unohdettu kymmenkäskyä,
      sekoillaan ja aiheutetaan turvattomuutta ympäristöön
      ei piitata ollenkaa käytöstavoista,
      eikä kymmen käskyn ohjeistukjsesta,
      haloooo,
      kymmenen käskyä on tie ja säänöt ihmiskunnalle
      jos halutaan säilyttää sivistunyt yhteikunta ja inhimillinen ihmisyys


      kymmen käskyn opetus palauttaa kaikkiin kouluihin,
      sieltä alkaa pohja ihmisyyden tulevaisuudelle,

      • "kymmenenkäskyn-opetus-

        Koulusta vastaavat nykyään lapsemme.
        Kouluuttavat niissä omia lapsiaan.
        Menehän siis tuonne nuorten palstalle paasaamaan.

        H.


      • säännöt-välttämätön-
        hunksz kirjoitti:

        "kymmenenkäskyn-opetus-

        Koulusta vastaavat nykyään lapsemme.
        Kouluuttavat niissä omia lapsiaan.
        Menehän siis tuonne nuorten palstalle paasaamaan.

        H.

        älä höpötä,
        asia on aina ajankohtainen,
        ihmisyyden säilyttämiseksi on syytä opettaa " liikennesäänöt " siis kymmen käskyä kaikille lapsille koulissa tulevaa elämää varten,


      • säännöt-välttämätön- kirjoitti:

        älä höpötä,
        asia on aina ajankohtainen,
        ihmisyyden säilyttämiseksi on syytä opettaa " liikennesäänöt " siis kymmen käskyä kaikille lapsille koulissa tulevaa elämää varten,

        "säännöt-välttämätön-"

        Mutta kun tämä palsta on yli 60-vuotiaille.
        Alle 70-vuotiaille kuitenkin.

        H.


      • lueppa-vaan-sinäki
        hunksz kirjoitti:

        "säännöt-välttämätön-"

        Mutta kun tämä palsta on yli 60-vuotiaille.
        Alle 70-vuotiaille kuitenkin.

        H.

        jooo, sinunki on syytä lukea kertaus-juttuna kymmenen käskyä,
        ei ole yhtään pahitteeksi yli kuusikymmpisille,
        moni kuusikymppinenki tyrii elämässään ja pahasti
        ku ei muista sääntöjä,
        tai tahallaan haluaa unohtaa ne,


      • hunksz kirjoitti:

        "säännöt-välttämätön-"

        Mutta kun tämä palsta on yli 60-vuotiaille.
        Alle 70-vuotiaille kuitenkin.

        H.

        :)
        että sinä jaksat
        kun kukaan ei kuitenkaan sinua kuuntele


      • Juuvai
        hunksz kirjoitti:

        "säännöt-välttämätön-"

        Mutta kun tämä palsta on yli 60-vuotiaille.
        Alle 70-vuotiaille kuitenkin.

        H.

        Arvioidaan sitten uudelleen kun sinä täytät 70 vuotta.


      • lueppa-vaan-sinäki kirjoitti:

        jooo, sinunki on syytä lukea kertaus-juttuna kymmenen käskyä,
        ei ole yhtään pahitteeksi yli kuusikymmpisille,
        moni kuusikymppinenki tyrii elämässään ja pahasti
        ku ei muista sääntöjä,
        tai tahallaan haluaa unohtaa ne,

        "lueppa-vaan-sinäki"

        Nooh.
        Kyllä minä muistan ne hyvin.
        Eihän tästä ole montaakaan miljoonaa vuotta kun ystäväni Jessen faija antoi meille ensimmäiset kymmenen käskyä.
        Yksi niistä oli:
        - Opettele kaivertamaan kiveen jotain järkevää.
        Me etsittiin sitten Jessen kanssa laakea kivi, jonka ääressä oli kiva kippailla Viiniä ja kaiverrella kaikenlaista rumaa kuvaa.
        Jesse keksi riimut ja mitä niillä tehdään.
        Loppuhan on historiaa.
        Piti enää vihjailla pikkuisen ihmisille.
        Silloin kun Jessen faija kirjoitti ne kuuluisammat riimut pikku-laattasille, oli jostain tullut Jessen kellariin 6 laatikollista hyvää Viiniä.
        Jesse vakuutti minulle että ei hänen Faijansa ihan huono Faija ole.
        Vaikka siltä näyttäisikin.

        H.


      • hunkszi-o-päissään
        hunksz kirjoitti:

        "lueppa-vaan-sinäki"

        Nooh.
        Kyllä minä muistan ne hyvin.
        Eihän tästä ole montaakaan miljoonaa vuotta kun ystäväni Jessen faija antoi meille ensimmäiset kymmenen käskyä.
        Yksi niistä oli:
        - Opettele kaivertamaan kiveen jotain järkevää.
        Me etsittiin sitten Jessen kanssa laakea kivi, jonka ääressä oli kiva kippailla Viiniä ja kaiverrella kaikenlaista rumaa kuvaa.
        Jesse keksi riimut ja mitä niillä tehdään.
        Loppuhan on historiaa.
        Piti enää vihjailla pikkuisen ihmisille.
        Silloin kun Jessen faija kirjoitti ne kuuluisammat riimut pikku-laattasille, oli jostain tullut Jessen kellariin 6 laatikollista hyvää Viiniä.
        Jesse vakuutti minulle että ei hänen Faijansa ihan huono Faija ole.
        Vaikka siltä näyttäisikin.

        H.

        nyt hunkszilla viiraa, " älä ota ennää älä ota enää " ei muista kui se jatkui,
        mutta hyvä vinkki
        älä ota ennää, muuten viiraa ojaan, käy pahasti,


      • Kymmenen käskyä
        1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
        2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
        3. Pyhitä lepopäivä.
        4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
        5. Älä tapa.
        6. Älä tee aviorikosta.
        7. Älä varasta.
        8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
        10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.

        Ihan hyvä käskyjä ovat, ehkä pitäisi saada vastaamaan vähän enemmän nykymaailman aikaa.
        Ihmisyyden tulevaisuutta en pysty ennustamaan. Mitä olen seurannut nuorempaa sukupolvea niin he ovat älykkäitä ja inhimillisiä. Eivät ainakaan pahempia kuin me ollaan oltu.


      • TässäMielipiteeni
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Kymmenen käskyä
        1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
        2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
        3. Pyhitä lepopäivä.
        4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
        5. Älä tapa.
        6. Älä tee aviorikosta.
        7. Älä varasta.
        8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
        10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.

        Ihan hyvä käskyjä ovat, ehkä pitäisi saada vastaamaan vähän enemmän nykymaailman aikaa.
        Ihmisyyden tulevaisuutta en pysty ennustamaan. Mitä olen seurannut nuorempaa sukupolvea niin he ovat älykkäitä ja inhimillisiä. Eivät ainakaan pahempia kuin me ollaan oltu.

        Neljännestä yhdeksänteen allekirjoitan. Kymppi on vähän niin ja näin, kun lähimmäisen puoliso rinnastetaan muuhun omaisuuteen, kuten karjaan. Lähimmäinenkin taitaa olla nimen omaan mies.
        1933 käännös sanoi sen vielä suoraan: "Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa. Älä halaja lähimmäisesi huonetta, älä hänen peltoansa, älä hänen palvelijaansa, palvelijatartansa, härkäänsä, aasiansa, äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa." Vaimo oli omaisuutta siinä kuin härkä ja aasikin.

        Kolme ensimmäistä ovat tarpeettomia. Uskokoon kuka uskoo, mutta tunnustuksellisen uskon opetus ei kuulu koululaitokselle.

        "ehkä pitäisi saada vastaamaan vähän enemmän nykymaailman aikaa. "
        Mielestäni hyvin riittäisi, kun lapsille opetettaisiin YK:n ihmisoikeuksien julistus uskonnollisten käskyjen sijaan. Ne noudattavat nykyaikaa ja ovat moraalisesti paljon kehittyneempi julistus kuin paimentolaiskansan kymmenen käskyä.


      • TässäMielipiteeni kirjoitti:

        Neljännestä yhdeksänteen allekirjoitan. Kymppi on vähän niin ja näin, kun lähimmäisen puoliso rinnastetaan muuhun omaisuuteen, kuten karjaan. Lähimmäinenkin taitaa olla nimen omaan mies.
        1933 käännös sanoi sen vielä suoraan: "Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa. Älä halaja lähimmäisesi huonetta, älä hänen peltoansa, älä hänen palvelijaansa, palvelijatartansa, härkäänsä, aasiansa, äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa." Vaimo oli omaisuutta siinä kuin härkä ja aasikin.

        Kolme ensimmäistä ovat tarpeettomia. Uskokoon kuka uskoo, mutta tunnustuksellisen uskon opetus ei kuulu koululaitokselle.

        "ehkä pitäisi saada vastaamaan vähän enemmän nykymaailman aikaa. "
        Mielestäni hyvin riittäisi, kun lapsille opetettaisiin YK:n ihmisoikeuksien julistus uskonnollisten käskyjen sijaan. Ne noudattavat nykyaikaa ja ovat moraalisesti paljon kehittyneempi julistus kuin paimentolaiskansan kymmenen käskyä.

        Nämä ottaa niin itsestään selvyytenä kun jo koulussa piti päntätä ulkoa kaikki, eikä niitä saanut kyseenalaistaa. Kiitos selventävästä mielipiteestä, kyllä kristinuskokin on ollut naisia alistava. Niin syvään juurtunut kasvatus minussa on ollut että en noin selvää asiaa ole huomannut. Nuo kolme ensimmäistä minäkin poistin heti, eivät koske minua.


      • LisääMielipidettä
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Nämä ottaa niin itsestään selvyytenä kun jo koulussa piti päntätä ulkoa kaikki, eikä niitä saanut kyseenalaistaa. Kiitos selventävästä mielipiteestä, kyllä kristinuskokin on ollut naisia alistava. Niin syvään juurtunut kasvatus minussa on ollut että en noin selvää asiaa ole huomannut. Nuo kolme ensimmäistä minäkin poistin heti, eivät koske minua.

        Itse olen mies ja luullakseni osapuilleen samanlaisen kasvatuksen saanut tai ainakin samanlaisessa henkisessä ympäristössä lapsuuteni elänyt. Vanhemmat olivat Kannakselta evakkoon lähteneitä pienviljelijöitä ja uskonnollisuuskin oli kotona enemmänkin tapakristillisyyttä.

        Vasta vanhempana silmäni ovat avautuneet näkemään sen epätasa-arvon, mitä Suomen varsin tasa-arvoisena tunnetussa yhteiskunnassa kuitenkin vielä oli jopa -80 luvulla. Silmiäni on ehkä avannut se, että pojan lisäksi minulla kaksi tytärtä, jotka ovat varsin itsenäisiä nuoria naisia.
        Lisäksi sukuni kaksi nuorintakin ovat tyttöjä 10 v ja 9 kk ja asuvat vielä melkein naapurissa. Ole siinä sitten sovinisti.

        Hyvä tulevaisuus edellyttää lapsenlapsillemme hyvää koulutusta. Se edellyttää tasa-arvoa, ja nuorten ihmisten kykyjen huomioimista niin, että heille taataan mahdollisuus työhön ja hyvään elämään. Mitä vähemmän syrjäytymistä, ja lasikattoja, sitä paremmat mahdollisuudet hyvään tulevaisuuteen sekä lapsenlapsillemme, että myös meille itsellemme elämän loppusuoralle.


      • TässäMielipiteeni kirjoitti:

        Neljännestä yhdeksänteen allekirjoitan. Kymppi on vähän niin ja näin, kun lähimmäisen puoliso rinnastetaan muuhun omaisuuteen, kuten karjaan. Lähimmäinenkin taitaa olla nimen omaan mies.
        1933 käännös sanoi sen vielä suoraan: "Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa. Älä halaja lähimmäisesi huonetta, älä hänen peltoansa, älä hänen palvelijaansa, palvelijatartansa, härkäänsä, aasiansa, äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa." Vaimo oli omaisuutta siinä kuin härkä ja aasikin.

        Kolme ensimmäistä ovat tarpeettomia. Uskokoon kuka uskoo, mutta tunnustuksellisen uskon opetus ei kuulu koululaitokselle.

        "ehkä pitäisi saada vastaamaan vähän enemmän nykymaailman aikaa. "
        Mielestäni hyvin riittäisi, kun lapsille opetettaisiin YK:n ihmisoikeuksien julistus uskonnollisten käskyjen sijaan. Ne noudattavat nykyaikaa ja ovat moraalisesti paljon kehittyneempi julistus kuin paimentolaiskansan kymmenen käskyä.

        Kyllä minusta tuo lepopäiväkäsky on ihan aiheellinen ihmisen sekä fyysisen että psyykkisen terveyden kannalta.
        Miten hyvä syy olla tekemättä yhtään mitään yhtenä päivänä viikossa, kun ajattelee/sanoo, että minulla tähän laiskotteluun on Luojalta lupa.

        Yksi päivä viikossa ilman mitään arkisten huolien ja askareitten ajattelemistakaan olisi ihan hyväksi nykyihmisellekin ja varsinkin juuri kiireiselle nykyihmiselle.

        Nyt eläkkeellä ollessahan niitä lepopäiviä tulee tosin pyhitettyä väliin montakin peräkkäin, mutta tuskin sitä minulle synniksi luetaan.


    • Miksi kukaan ei koskaan arvosta minun muistelmiani.
      Palomaa vaan aina kehuvat.

      H.

      • älä-ota-ennää-

        no ku sä oot ny päissään,,,


      • Raittiina_toisit_esiin

        luonteesi ja olemuksesi hyvät puolet? 💚

        Vaikka kukaan ei olekaan täydellinen, niin meissä kaikissa on hyviäkin ominaisuuksia.


    • Laitoin-eilen

      Laittaessani eilen tuon otsikon, ajattelin, että
      eipä taida kukaan valopää vastausta antaa.

      Ilokseni huomaan 21 vastausta jo tulleen, joten "ei huono!"

      Minusta nykymeno ja varsinkin epäsosiaalinen media
      on vienyt monilta uskon ihmisyyden tulevaisuuteen,
      tulevaisuuden ihmisyyteen.

      Miten voimme sitä ylläpitää? Sehän on optimismin ehto!
      Mia-Liisa

      • Bengalitikku

        Olisi tietenkin mukavampaa kirjoittaa arvoista, aatteista filosofisestikin.
        Kuitenkin arjen karuus eli lähtökohta on alle hyvinvointivaltion tason
        liian monella.
        Eivät nuo puunatut, pullukkapoliitikot näe hätää, koska he katselevat ihmisten päiden yli teeskennellen kaukonäköisyyttä omahyväisestikin.
        Olen hyvn skeptinen. Ruotsissa on 349 edustajaa. Pitäisikö meillä sittenkin lisätä edustajia. Sataa olen pitänyt riittävänä. Tai työvuotta voisi tiivistää normaalityötä vastaavaksi. Eikös työmuoto ole aika vanhanaikainen.
        Muilta vaativat milloin mitäkin. Eduskunnelle ei riittäisi 3 minuutin lisäys.


      • Pelleporukkapuoliksi

        Näytetään mallia Ruotsille ja puolitetaan pelleporukka Arkadianmäellä. Siellä on liikaa tyhjäntoimittajia nauttimassa liian isoa liksaa, jonka kansa kustantaa. Myös ne, jotka eivät koskaan pääse pullistelemaan rahavaroilla eivätkä siten koskaan voi eivätkä kykene katselemaan kovin kaukaiseen tulevaisuuteen.

        Vaikka ihmisyys ei olekaan kiinni rahasta ja omaisuudesta, niin taloudellinen turvattomuus tekee ihmisen ahdistuneeksi ja näköalattomaksi kädestä suuhun eläjäksi. Arvottomuus kasvaa eikä se tee hyvää ihmisyydelle.


    • Hirmuisen hieno aloitus, Mia-Liisa, mutta saatkohan siihen yhtä tasokasta keskustelua aikaan palstalaisilta on kyseenalaista. Palataan asiaan myöhemmällä.

      • Bengalitikku

        Aika inhottavasti kirjoittu sinulta!
        Kaikkein ikävänsävyisin kommentti tänään.
        Tekee mieli kirjoittaa: mikä luulet olevasi?


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Aika inhottavasti kirjoittu sinulta!
        Kaikkein ikävänsävyisin kommentti tänään.
        Tekee mieli kirjoittaa: mikä luulet olevasi?

        Niinpä, kertoo kyllä jotain. Itseni puolesta en loukkaannu, kun tiedän, etten siihen "tasokkaaseen" keskusteluun kykene, mutta muiden puolesta. Hunksz mollaa toisten kirjoituksia ne luettuaan, mutta Paloma näemmä jo etukäteen.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        Niinpä, kertoo kyllä jotain. Itseni puolesta en loukkaannu, kun tiedän, etten siihen "tasokkaaseen" keskusteluun kykene, mutta muiden puolesta. Hunksz mollaa toisten kirjoituksia ne luettuaan, mutta Paloma näemmä jo etukäteen.

        Eikä sinun kannatakaan loukkaantua ja ei bengalinkaan, mutta bengali on sellainen nopeasti syttyvää sorttia.
        Jos luette ketjua noin suunnilleen siihen minun kommenttiini saakka niin näette itsekin miten hieno. syvällinen, filosofinen aihe on menossa harakoille tai helmiksi sioille. (ennenkaikkea osio jossa jengi alkaa jankuttaa hunkszin kanssa hänen mieliaiheestaan: omasta itsestään).
        En luonnollisestikaan tarkoittanut (enkä tarkoita vieläkään) että KAIKKI kommentit ovat olleet ala-arvoisia. Ainoastaan luvattoman suuri osa jos ajattelee aloituksen tyyliä ja asiaa.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Eikä sinun kannatakaan loukkaantua ja ei bengalinkaan, mutta bengali on sellainen nopeasti syttyvää sorttia.
        Jos luette ketjua noin suunnilleen siihen minun kommenttiini saakka niin näette itsekin miten hieno. syvällinen, filosofinen aihe on menossa harakoille tai helmiksi sioille. (ennenkaikkea osio jossa jengi alkaa jankuttaa hunkszin kanssa hänen mieliaiheestaan: omasta itsestään).
        En luonnollisestikaan tarkoittanut (enkä tarkoita vieläkään) että KAIKKI kommentit ovat olleet ala-arvoisia. Ainoastaan luvattoman suuri osa jos ajattelee aloituksen tyyliä ja asiaa.

        Sori, olet oikeassa. En ollut edes vielä lukenut koko ketjua ja juutuin Bengalitikun kommentin luettuani siihen ensimmäiseen ajatukseen. Nyt koko ketjun luettuani ymmärsin kommenttisi oikein. Näitä kai sattuu, väärinymmärryksiä.


      • p-pauke
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Eikä sinun kannatakaan loukkaantua ja ei bengalinkaan, mutta bengali on sellainen nopeasti syttyvää sorttia.
        Jos luette ketjua noin suunnilleen siihen minun kommenttiini saakka niin näette itsekin miten hieno. syvällinen, filosofinen aihe on menossa harakoille tai helmiksi sioille. (ennenkaikkea osio jossa jengi alkaa jankuttaa hunkszin kanssa hänen mieliaiheestaan: omasta itsestään).
        En luonnollisestikaan tarkoittanut (enkä tarkoita vieläkään) että KAIKKI kommentit ovat olleet ala-arvoisia. Ainoastaan luvattoman suuri osa jos ajattelee aloituksen tyyliä ja asiaa.

        Sinun syvällisyytesi jäikin TAAS palstalaisten nimittelyyn.


    • Minun poliittinen ja yhteiskunnallinen muistini kertoo, että ennen ´´isokenkäisten´´ ikävät tekemiset ja kähmimiset painettiin villaisella.
      Nykyään on tullut julkisuuteen veroparatiisit, eduskunnan korttien väärinkäytöt, vaalirahoitukset ym.
      Epäkohtia tulee julkisuuteen ja niihin myös puututaan, kuin myös tämä eduskunnan eläkejuttu.
      Olen toiveikas ja optimistinen. Sanotaan, että uuden sukupolven tehtävä on olla aina vähän parempi, kuin edellisen. So. kehitys menee hyvään suuntaan eteenpäin.
      Uskon, että ihmiskunnan ihmismäisyys lopulta voittaa.

      • Kiitos_että_luot

        uskoa tulevaisuuteen! Minun kirjoituspäydälläni tässä on rintanappi, jossa on kehoitus: "Usko hyvän tekemiseen!" Kiitos vastauksista! Mia-Liisa.


      • Kiitos_että_luot kirjoitti:

        uskoa tulevaisuuteen! Minun kirjoituspäydälläni tässä on rintanappi, jossa on kehoitus: "Usko hyvän tekemiseen!" Kiitos vastauksista! Mia-Liisa.

        Rintanappisi on oikeassa, vain tuollalailla pääsemme eteenpäin.


      • Minulla olisi ollut hyvin erilainen näkemys tulevaisuudesta, mutta enhän minä raaski pilata teidän lauantai-iltaa hyvin karuilla ja brutaaleilla mielikuvilla.
        Toivon kylläkin, että nuo kauniit ajatukset olisivat lähempänä totuutta tulevaisuudessa.


      • k-kotton kirjoitti:

        Minulla olisi ollut hyvin erilainen näkemys tulevaisuudesta, mutta enhän minä raaski pilata teidän lauantai-iltaa hyvin karuilla ja brutaaleilla mielikuvilla.
        Toivon kylläkin, että nuo kauniit ajatukset olisivat lähempänä totuutta tulevaisuudessa.

        Minäkin pelkään, että sinun näkemyksesi tulee olemaan lähellä toteutuvaa. Niin se vain valitettavasti menee, ihminen on liian älykäs mutta ei riittävän viisas.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        Minäkin pelkään, että sinun näkemyksesi tulee olemaan lähellä toteutuvaa. Niin se vain valitettavasti menee, ihminen on liian älykäs mutta ei riittävän viisas.

        Aseita on paljon, ja uusia kehitetään. Sen lisäksi kova halu kokeilla.
        Maailman johtajat on vanhoja, ei ne mitään välitä.
        Automaation yleistyessä yhteiskunnan kahtiajako pahenee.


    • talou

      Te nollat tiedätte mistä on kysymys-- idässä ja lännessä on kysymys rahasta ilman rahaa ei ole ex liepäjonoja joita tänään EU maksaa.

      Suomen sanoilla on Suomi nolla taloudessa maailmassa, on turhaa luulla olla jotain...

      • Raittiina_toisit_esiin

        luonteesi ja olemuksesi hyvät puolet? 💚

        Vaikka kukaan ei olekaan täydellinen, niin meissä kaikissa on hyviäkin ominaisuuksia.


    • älä-ole-itsekäs

      Te paksupäät,,,
      toimikaa kukanenki jokainen kymmen käskyn ohjeitten mukaan,
      -- ihmiskunnalla on toivoa paremmasta elämästä,
      ihmisyys säilyy ,
      inhimillen käytös lisääntyy,
      maailmasta ympärillämme tulee parempi paikka elää jokaisen,

      • Turha toivo.

        Esikoiseni kierteli kaksi viikkoa Vietnamia. Saastuneet merten rannat, köyhyys, slummit, rotat, katulapset.

        Suomi tänään, yksi kuolemansynneistä. Ahneus
        (kansanedustajien sopeutumiseläkkeet/aktiivimalli työttömille).


      • Thaimaastakin-näkee

        ainakin Skandinavian kokoisia muovi roska lauttoja uiiskentelee siellä isolla merellä


      • Moneskos käsky se olikaan, joka neuvoo sanomaan toisia ihmisiä paksupäiksi?


    • Tässä sitä olisi aihetta pitkään ja kiinnostavaan keskusteluun, mutta vaikeutena on ehkä konseptin laajuus ja tasoisuus.
      Epun optimismista pidän, mutta en oikein sataprosenttisesti luota siihen että ihmiskunta (lapsenlapsemme, heitä seuraavat sukupolvet) osaavat hoitaa nää inhimillisyyden raamit yhteiskunnallisessa kehityksessä paremmin kuin me. Meidän sukupolvemme myy aivan liian helpolla kaiken millä on mitään markkina-arvoa ja uhraa yhteisen omaisuutemme markkinatalouden alttarille. Meitä arvostellaan ankarasti jos vihjaammekin että olisi ehkä viisaampaa jättää jotain yhteiseen omistukseen. Ahneus ja muista piittaamattomuus ovat vallitsevia arvoja nykymaailmassa.
      Toisaalta tuntee hieman enemmän optimismia kun juttelee nuoremman sukupolven kanssa, jotka eivät ole aivan yhtä paatuneita ja joille ihmisyyden asiat vielä hieman kolahtavat. Sellaisille jotka eivät katso valtion päätehtävän olevan harjoittaa voitollista liiketoimintaa.
      Tänään on Unkarissa vaalit ja mitään hyvää ei ole odotettavissa. Oikeistopopulismi kovine arvoineen (kaukana inhimillisyyden ehdoista) voittaa tänään myös ja piikkilanka-aidat ja muurit nousevat.
      ***
      Luonnonsuojelusta ja ympäristönsuojelusta voisi tehdä melkein oman ketjunsa. Paljon on työtä jäljellä ennnenkuin suuri osa maapalloa tulee edes tietoiseksi siitä mitä he ovat tekemässä.

      • "Paloma.se.co"

        Aloitit kommenttisi kehumalla ihan väärää nimmaria.
        Minä olen jo vuosia kertonut kaikesta tuosta minkä kirjoitit.
        Kiitos kuitenkin että maltat aina lukea minua.
        -
        Miksi murehtia Unkarista?
        Heillähän on oma Demokratiansa.
        Olkaamme onnellisia puolestansa.
        -
        Jos todella haluat murehtia tuhista.
        Ajattele Turkkia.
        Tosin, ei tuokaan maa ole ikä-luokallemme enää mikään ongelma.
        Jätä tällaiset jutut lapsille.
        Porvoolaisillekin.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Aloitit kommenttisi kehumalla ihan väärää nimmaria.
        Minä olen jo vuosia kertonut kaikesta tuosta minkä kirjoitit.
        Kiitos kuitenkin että maltat aina lukea minua.
        -
        Miksi murehtia Unkarista?
        Heillähän on oma Demokratiansa.
        Olkaamme onnellisia puolestansa.
        -
        Jos todella haluat murehtia tuhista.
        Ajattele Turkkia.
        Tosin, ei tuokaan maa ole ikä-luokallemme enää mikään ongelma.
        Jätä tällaiset jutut lapsille.
        Porvoolaisillekin.

        H.

        ...Demokratian Diktatuurinsa
        Kuten koti-maassasikin on.

        H.


      • Ninpä niin.
        Juuri päivällä katselin Nokian matkapuhelimen tarinaa, tuli dokumenttia.
        Kertoivat siinä, että kun osake-enemmistö siirtyi amerikkaan, alamäki alkoi, kun pääasiaksi muodostui se, että äkkiä vaan paljon rahaa osakkeenomistajille.
        Ehkäpä näitä tällaisia esimerkkejä tarvitaan, että jotain myös opittaisiin.
        Muutokset ihmistasolla ovat hitaita, sukupolvia vieviä, uskon kyllä siihen, että uusi sukupolvi on aina edellistä hiukan viisaampi.
        Logiikkani mukaan ei edistystä voi muuten tapahtuakaan, jos niin ei ole.


      • eppu2 kirjoitti:

        Ninpä niin.
        Juuri päivällä katselin Nokian matkapuhelimen tarinaa, tuli dokumenttia.
        Kertoivat siinä, että kun osake-enemmistö siirtyi amerikkaan, alamäki alkoi, kun pääasiaksi muodostui se, että äkkiä vaan paljon rahaa osakkeenomistajille.
        Ehkäpä näitä tällaisia esimerkkejä tarvitaan, että jotain myös opittaisiin.
        Muutokset ihmistasolla ovat hitaita, sukupolvia vieviä, uskon kyllä siihen, että uusi sukupolvi on aina edellistä hiukan viisaampi.
        Logiikkani mukaan ei edistystä voi muuten tapahtuakaan, jos niin ei ole.

        "eppu2"

        Niinpä.
        Nythän koko Lappi on hulluna Kiinalaisiin.
        Maata ja Juna-Rataakin haluttaisiin myydä heille.
        Aivan kuin muuta Suomea ei olisikaan.
        Stadin pormestari taas haluaa myydä Stadin Tallinnaan.
        Ilmeisesti sen uuden Kaasu-putken vuoksi.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Niinpä.
        Nythän koko Lappi on hulluna Kiinalaisiin.
        Maata ja Juna-Rataakin haluttaisiin myydä heille.
        Aivan kuin muuta Suomea ei olisikaan.
        Stadin pormestari taas haluaa myydä Stadin Tallinnaan.
        Ilmeisesti sen uuden Kaasu-putken vuoksi.

        H.

        YLE.fi

        Tasa-valtamme presidentti on huolissaan ettei yli-kansoitus saa jatkua Syyriassa.
        Vaan että siellä tapetaan yli-määräiset.
        Lapsiakin.
        yhy!
        -
        Turkista tulisi varmaan hänestä kiva jäsen Euroopalle.
        Kuka nyt Kurdeja kaipaisi.
        -
        No onneksi Suomeen syntyy vain yksi-lapsisia aidosti Suomalaisia perheitä.
        Jos nyt sellaisiakaan kohta enää.

        H.


    • En lukenut ketjua, ------------
      Ihmisyyteen kuuluu kaikki, me olemme osa jatkumoa, johon vaikuttavien tekijöiden määrä on nyt jo valtava ja teknologian kehityksen myötä laajenee vielä- tulevaisuuden ihmisyys on joko tunteettomampaa yksilökeskeisyyttä tai jäljellä olevan luonnon äärellä lähieloa yhteisöllisyyden nimissä. (ihmisyys ?/ inhimillisyys-?)

      • Hämmästyin

        Kylläpä myöhään kirjoitit!


      • Hämmästyin kirjoitti:

        Kylläpä myöhään kirjoitit!

        Turha hämmästyä, ei kaikki ole, niinkuin sinä tai minä. Toisten vuorokausirytmi on eri kuin toisten. Joku toinen voisi sanoa, että kylläpä aikaisin kirjoitit ja kolmas ei edes noteeraisi kirjoituksen ajankohtaa. Joku voi olla täällä univaikeuksienkin takia silloin kun "normaalit" ihmiset nukkuvat.


      • Perustietojataito

        Jos on univaikeuksia niin täällä eikä millään muullakaan toosalla pitäisi olla enää edes illasta. Myöhäisillasta ainakaan.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        Turha hämmästyä, ei kaikki ole, niinkuin sinä tai minä. Toisten vuorokausirytmi on eri kuin toisten. Joku toinen voisi sanoa, että kylläpä aikaisin kirjoitit ja kolmas ei edes noteeraisi kirjoituksen ajankohtaa. Joku voi olla täällä univaikeuksienkin takia silloin kun "normaalit" ihmiset nukkuvat.

        Minulla ei ole kysymys univaikeuksista silloin kun kirjoitan sudentunnilla.
        Siinä on kysymys vapaudesta vihdoinkin eläkkeellä ollessa ja yksin asuessa saada nukkua silloin kun nukuttaa ja valvoa silloin, kun tuntee itsensä pirteäksi, syödä kun on nälkä ...
        En ota kuuleviin korviinikaan sellaista, että ihmisen pitäisi nukkua johonkin tiettyyn kellonaikaan ja että sen pitäisi tapahtua just yöllä. Kello on pirun keksintö ja se on vahva mielipiteeni vieläkin.

        Tuossa vetäisin taas muutaman tunnin päiväunet johonkin aikaan myöhäisiltapäivällä. Ei ollut mitään univaikeuksia. Menen sitten taas takaisin nukkumaan, kun tunnen itseni uniseksi ja herään sitten kun herään.


      • Tellukka kirjoitti:

        Minulla ei ole kysymys univaikeuksista silloin kun kirjoitan sudentunnilla.
        Siinä on kysymys vapaudesta vihdoinkin eläkkeellä ollessa ja yksin asuessa saada nukkua silloin kun nukuttaa ja valvoa silloin, kun tuntee itsensä pirteäksi, syödä kun on nälkä ...
        En ota kuuleviin korviinikaan sellaista, että ihmisen pitäisi nukkua johonkin tiettyyn kellonaikaan ja että sen pitäisi tapahtua just yöllä. Kello on pirun keksintö ja se on vahva mielipiteeni vieläkin.

        Tuossa vetäisin taas muutaman tunnin päiväunet johonkin aikaan myöhäisiltapäivällä. Ei ollut mitään univaikeuksia. Menen sitten taas takaisin nukkumaan, kun tunnen itseni uniseksi ja herään sitten kun herään.

        Niin, minä olen se kolmas, joka ei edes noteeraa toisten kirjoitusten ajankohtaa. Minulle ei tarvitse selitellä;) Itsellänikin vuorokausirytmi varmasti muuttuu, kun eläkkeelle tästä puolentoista vuoden päästä pääsen ja kello ei enää herätä 03:20. Joskaan ihan siellä sudentunneilla tuskin enää valveilla olen silloinkaan.


      • Hoitakaaitseänne

        "Tellukka"-pieni ja miksei muutkin: varsinkin eläkkeellä, kun on ikää enempi, kannattaa pitää säännöllisestä ruokailusta huoli vaikka ei olisi niin nälkäkään, koska iäkkäiltä jostain syystä häviää nälän tunne. Jos ei muista syödä ja varsinkaan juoda säännöllisesti, hukka perii.

        Osastot ovat täynnään ikäihmisiä, joitten heikkouden, huimauksen, kuivumisen, pissiitin ja kaikenlaisten huonojen tuntemusten syynä on ravinnon ja nesteitten saannin vähyys.


      • Hoitakaaitseänne kirjoitti:

        "Tellukka"-pieni ja miksei muutkin: varsinkin eläkkeellä, kun on ikää enempi, kannattaa pitää säännöllisestä ruokailusta huoli vaikka ei olisi niin nälkäkään, koska iäkkäiltä jostain syystä häviää nälän tunne. Jos ei muista syödä ja varsinkaan juoda säännöllisesti, hukka perii.

        Osastot ovat täynnään ikäihmisiä, joitten heikkouden, huimauksen, kuivumisen, pissiitin ja kaikenlaisten huonojen tuntemusten syynä on ravinnon ja nesteitten saannin vähyys.

        Voi (kasvatus)äitikulta. Huomaan, ettet ole tavannut minua pientä livenä.

        Tiedän valitettavan hyvin, että """"Osastot ovat täynnään ikäihmisiä, joitten heikkouden, huimauksen, kuivumisen, pissiitin ja kaikenlaisten huonojen tuntemusten syynä on ravinnon ja nesteitten saannin vähyys."""
        Sellaisesta olen kuullut ja nähnytkin.
        Miksi heille ei anneta siellä tarpeeksi ruokaa ja juomista? Säästötoimenpiteitä? Huolimattomuutta? Hoitajapulaa? ... Mikä on syynä?


      • Äläviisastele

        Kyllä ne osastolla yleensä virkoavat kun heille no. annetaan ruokaa ja juomaa riittävästi ja lääkkeet oikein ja oikea-aikaisesti. Huolehdi sinä itsestäsi jo omassa kotonasi ettet joudu osastolle. Varsinkin kun höperehtivistä jutuistasi huomaa jo nyt, että aivot ovat kuivumassa ja harhat alkamassa.


      • Äläviisastele kirjoitti:

        Kyllä ne osastolla yleensä virkoavat kun heille no. annetaan ruokaa ja juomaa riittävästi ja lääkkeet oikein ja oikea-aikaisesti. Huolehdi sinä itsestäsi jo omassa kotonasi ettet joudu osastolle. Varsinkin kun höperehtivistä jutuistasi huomaa jo nyt, että aivot ovat kuivumassa ja harhat alkamassa.

        Kuten jo kirjoitin, niin olen kyllä nähnyt sellaista "virkoamista" ihan läheltäkin.

        Toivottavasti minua pientä ei tarvitse vielä pitkiin aikoihin viedä mihinkään osastolle "virkoamaan", vaan saan syödä mitä haluan ja koska haluan ... juoda mitä haluan ja koska haluan ... nukkua silloin kun nukuttaa ja valvoa silloin kun tunnen itseni pirteäksi.


      • Omamoka

        Toodella 'hyvin' ymmärretty.


    • Korppis11

      Paloma kirjoitit, että onneksi nuoret jne... Niinhän se oli meidänkin nuoruudessa, nousimme vastustamaan epäoikeudenmukaista yhteiskuntaa, kunnes turruimme mukavuudenhaluisina kertyneen materialismin helmaan.

      Nyt vanhempana ei minua enää materialismi kiinnosta. Saavutetut edut niistä pidän kiinni.

      Olen huomannut nuortenkin ajatusten muuttuvan, vaikka muovirojun saastuttama meri huolettaakin sekä köyhyyden katsominen face to face pöyristyttää hekin ikäväkyllä turtuvat näkemäänsä. Enää ei kelpaa lentokoneen turistiluokka vaan pitää päästä Qatar Airbussin "Suberjumbo A380" toiseen kerrokseen paremmille paikoille.

      • Bengalitikku

        Tänään kun katsoin uutisia Syyriasta, niin hirvittääpä jo ajatuksena, että
        miten moista sydämettömyyttä olla. Ja kun kysymykseen joutuu vastaamaan myöntävästi.

        Itseään tuhoava ihminen.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Tänään kun katsoin uutisia Syyriasta, niin hirvittääpä jo ajatuksena, että
        miten moista sydämettömyyttä olla. Ja kun kysymykseen joutuu vastaamaan myöntävästi.

        Itseään tuhoava ihminen.

        Näin on ja kyllä tuota epäihmisyyttä taas tänäänkin pienemmässä mittakaavassa paljastui täältä lähempääkin, Keravalta tällä kertaa. Missä menee vikaan, että ihminen tekee tuollaista.
        http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201804092200865937_u0.shtml


      • Bengalitikku

        Noita vastenmielisiä tekoja tapahtuu liian usein. Liian lyhyet tuomiot.
        Ihmettelen sitä, etteikö kukaan kuule mitään?


      • Pönttö.sekaisin.noilla

        viina todennäköinen pöntönsekoittaja, vain olisivatko huumeet?
        Huumediilereille hirttotuomio, noille kaikenmaailman aarnioille!


      • Bengalitikku-ihan
        Bengalitikku kirjoitti:

        Tänään kun katsoin uutisia Syyriasta, niin hirvittääpä jo ajatuksena, että
        miten moista sydämettömyyttä olla. Ja kun kysymykseen joutuu vastaamaan myöntävästi.

        Itseään tuhoava ihminen.

        samoin kuin sinä koin ihmisyyden puuttuvan kokonaan sieltä!


      • Bengalitikku-ihan kirjoitti:

        samoin kuin sinä koin ihmisyyden puuttuvan kokonaan sieltä!

        Tasa-valtamme presidentti on huolissaan ettei yli-kansoitus saa jatkua Syyriassa.
        Vaan että siellä tapetaan yli-määräiset.
        Lapsiakin.
        yhy!
        -
        Turkista tulisi varmaan hänestä kiva jäsen Euroopalle.
        Kuka nyt Kurdeja kaipaisi.

        H.


      • Pönttö.sekaisin.noilla kirjoitti:

        viina todennäköinen pöntönsekoittaja, vain olisivatko huumeet?
        Huumediilereille hirttotuomio, noille kaikenmaailman aarnioille!

        On kai siinä pöntössä oltava jotain vikaa ennestäänkin, ei sitä viinan syyksi voi laittaa.


      • Usein_ON

        Sanotaan: "Alkoholilla oli osuutta tapahtuneeseen."


      • Ne_aarniot___
        Usein_ON kirjoitti:

        Sanotaan: "Alkoholilla oli osuutta tapahtuneeseen."

        Pönttö sekaisin viinalla,
        viina todennäköinen pöntönsekoittaja, vain olisivatko huumeet? Huumediilereille hirttotuomio, noille kaikenmaailman aarnioille!


    • Rikollista

      Huumekuriireiksi värvätty köyhiä ulkomaan ihmisiä.

      Tulli: Rikollisten epäillään värvänneen huumekuriireiksi köyhiä ulkomaalaisia ihmisiä, joilla ei ollut rikostaustaa – liiga toi Suomeen 1,4 miljoonan arvosta marihuanaa.

      Huumeet tulivat Suomeen Helsingin tai Tornion kautta jalkaisin tai autolla, selvisi tullin esitutkinnassa. Epäiltynä on kuusi henkilöä.

      Kaisa Hakkarainen HS
      Julkaistu: 29.3. 7:25

      https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005622351.html

      • HIRTTO

        Huumediilereille hirttotuomio, noille kaikenmaailman aarnioille!


      • Nyt-aletaan

        sen haisunäädän elämää selostaa TV:ssäkin vielä, HYI hitto!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe