Eriarvoisuus uudesta näkökulmasta.

töissäviel

Miksi suurimman osan ihmisistä pitää käydä nuorina ja keski-ikäisinä töissä? Ei vain olla löllötellä ja ruikutella tukia. En tarkoita sairaita, vaan terveitä. Eikös tämä ole kovin eriarvoista?

44

471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älyhoi

      Typerä aloitus tarkoituksena provosoida pitkäketjuinen "tappelu".
      Jos ei ole asiallista ja järjellistä kirjoitettavaa, niin voisiko olla kokonaan kirjoittamatta ?

      • töissäviel

        Jos Sinulla ei ole muuta kommentoitavaa, olisit kirjoittamatta.


      • maagikko

        "Yhä usemmat alkavat epäillä, että maailman politiikassa on jotain hyvin synkkiä aikoja meneillään. Juuri nyt, ja että vaaleilla valitut poliitikot eivät välttämättä ole niitä, jotka johtavat näytelmää. Olen jo maininnut niistä, jotka Lähdekenttää tutkiessaan ovat saaneet uhkauksia ja jopa maksettu hiljaiseksi ja saatettu vahingoittaa jopa tappaa"
        Lähdedekenttä David Wilcock
        sivu 167
        2011 suomennos.


    • Hallaahon.äänestäjä44

      Mitä sitten eriarvoisuudella tarkoitetaan

      Yritän päästä Kataisen tulotasoon (33 000 euroa kuussa) tekemättä mitään (Katainen)
      Stubb pyrkii Kataisen pallille

      Näin vähennän tuloeroja kohdallani
      ja samalla teen hyvää työtä

      Periaatteessa lähestyn mutta nyt on hidastunut (osakkeilla)

      Ero on siinä, että Katainen elää meidän eli veronmaksajien rahoilla, maksamme EU-menot
      ja
      taas minä vien rahat kansainvälisiltä eläke- yms. yhtiöiltä jotka ansaitsevat yrityksistä ulkomailla ja otan ne rahat pois Trumpilta ettei hän saa niitä ja tuon rahat Suomeen

      Viimeksi toin Nordean Suomeen jolloin Nordean osingot maksetaan suomalaisille ilman ruotsalaisveroa joka muuttuu suomalaiseksi ja lisää valtion verotuloja siten, että jokaisesta miljardin osinkomäärästä Suomen valtio saa ensi vuodesta lähtien 150 miljoonaa entisten päälle EIKÄ VALTION TARVINNUT TEHDÄ MITÄÄN me hikoilimme ja toimme Nordean
      eksyneen ankanpojan
      kotiin
      niin kuin eduskunnan hanhiemo Päivi Räsänen tuo eksyneen ankanpojan Teuvo Hakkaraisen kotiin

      näin me poistamme eriarvoisuutta vaikka tavallaan sitä myös syntyy kun olemme arvossa arvokkaita valtiolle

      • töissäviel

        Mulle tuo aihepiiri on aivan vieras, mutta kyllä jonkun on luotava ne rahat, joita "laiskoille" jaellaan.


      • hyryukko
        töissäviel kirjoitti:

        Mulle tuo aihepiiri on aivan vieras, mutta kyllä jonkun on luotava ne rahat, joita "laiskoille" jaellaan.

        Pahansuopuus rumentaa ihmisen sielun.


    • haukotus.aloitukselle

      Ei ole mikään 'uusi näkökulma'.
      Aina löytyy joku jolla ei ole järjen hiventä aloituksissaan ja joka saa muut samanlaiset aloittamaan
      jonkun ryhmän haukkumisen joka on haukuttu jo 1000 kertaa aikaisemmin.
      Ei näitä jaksa kukaan. Jatka vaan vastaamista itsellesi.

      • töissäviel

        Lienet joku näistä pitkien ketjujen suosijoista ja paljastit omat kikkasi viestin pidentämiseksi. Luultavasti joku on kanssani samaa mieltä, joku taas ei. En kaipaa imartelua, en lannistu moitteista.


      • haukotus.aloitukselle
        töissäviel kirjoitti:

        Lienet joku näistä pitkien ketjujen suosijoista ja paljastit omat kikkasi viestin pidentämiseksi. Luultavasti joku on kanssani samaa mieltä, joku taas ei. En kaipaa imartelua, en lannistu moitteista.

        Näitä samoja iänikuisia aiheita ei kaipaa kukaan muu kuin ne, jotka eivät vielä ole tarpeeksi saaneet haukkua muita ja kehua itseään.


    • hymyä.huuleen

      Myönteinen ajattelu ja ystävällisyys ovat ihmismielen tärkeimpiä työkaluja.

    • leppisk

      Hyvä sydän ei etsi pahaa muista.

    • tätämieltä

      Jos jollakulla on varaa olla keski-ikäisenä tai nuorena tai koko ikänsä ilman työpaikkaa eli jouten, siitä vaan. Tarkoitan, että hän sitten itse maksaa elämisensä, ei yhteiskunta tukien muodossa. Tässä nykytilanteessa taitaa vaan käydä usein niin, että kun ei koskaan onnistu pääsemään edes haastatteluihin ja kaikki tökkii kerta toisensa jälkeen, ei enää jaksa yrittää ja jää tuille vapaaehtoisesti. En oikein usko, että sellainen elämä on löllöttelyä, kaukana siitä. Ei minulla ole kanttia tuomita sitä, en tiedä, mitä itse siinä tilanteessa tekisin. Varmaan masentuisin vähintään. Tuet ovat sellaisia, että niiden kanssa eläminen ei ole elämistä vaan kituuttamista. Siinä mielessä työttömät ovat usein ilman omaa syytään eriarvoisia.

      Jos aikoinaan olisin jäänyt vain elelemään ilman työpaikkaa, nykyisiä tukia ei silloin ollut eli, kuka olisi maksanut asumiseni, elämiseni jne? Ei kukaan. Niinpä mekin aikoinaan olimme eriarvoisia, koska oli pakko mennä töihin. Tietysti oli silloinkin kultalusikka suussa syntyneitä, joiden ei tarvinnut elääkseen tehdä työtä. Työpaikkoja oli myös runsaasti eli töitä sai, jos halusi. Nyt on toisin.

      Asia nyt on vaan niin,että synnymme jo eriarvoisina. Tasa-arvo on ylevä periaate, joka kuuluu dekmokratiaan ja naiiviin idealismiin. Raadollisen elämän kanssa sillä on kovin vähän tekemistä.

      • töissäviel

        Olin koulussa niitä köyhimpiä. Tein oikeastaan töitä jo 11-vuotiaana antamalla yksityistunteja. Koulumatkan (16 km) kuljin usein polkupyörällä, pienikin säästö oli tarpeen. Ei minulle valmistuttuani ollut työpaikkaa siitä vain, vaikka koko maapallo oli mahdollinen työalue. Lopullisen työpaikan sain hypittyäni rajojen yli. Melkoisen pienet ovat nuo ns aktiivimallin vaatimukset. Aikakin on rahaa, pitää oppia hyödyntämään sitä voimavaraa.


      • tätämieltä

        Ymmärrän tavallaan pointtisi, mutta eriarvoisuus on myös sitä, että kaikilla eivät älylliset ja toiminnalliset edellytykset ole sellaisia, että niihin sisältyy yritteliäisyys. Suomessa eritoten myös vähäosaisuus periytyy eli sellaiset lapset kun vanhemmat. Ainakin osittain opimme vanhemmiltamme elämisen sääntöjä, sieltä tullee useinmiten myös yritteliäisyys ja kekseliäisyys eli halu elättää itsensä työllä kuin työllä. Näin uskon, voin olla väärässäkin.

        Aloitin työnteon 14-vuotiaana, olin lomat kaupan lähettinä, leipomossa töissä, baarissa astankantajana jne. Vakitöihin menin 17-vuiotiaana. Lisäopiskelin työn ohessa. Olin yksinhuoltajan lapsi ja kotoa kannustettiin niin työhön kuin koulutukseen, mutta niitä ei yhteiskunta maksanut. Töissä olin lähes 40 vuotta ja etenin uralla askel askeleelta. Mitään en ole saanut ilmaiseksi. Ikätovereistani yksikään ei tehnyt näin vaan jätti koulun silloiseen kansakouluun tai keskikouluun tai pelkkään lukioon ja valittelevat nyt eläkkeen pienuutta. Mahdollisuus silloinkin olisi ollut muuhun. Halutonta ihmistä ei laiteta, ei silloin eikä nyt. Jos ei itse tajua omaa parastaan, ei se pakollakaan onnistu.

        Sillti en halua tuomita työttömiä, taustat ovat niin moninaisia ja mielestäni yhteiskunta (me) on nyt paljon raaempi kuin minulla aikoinaan. Enkä myöskäöän usko lauseeseen: kyllä Siperia opettaa.


    • samaasamaaainavaan

      Noita juttuja on saanut koko ikänsä kuulla, milloin kukakin lähti 7-vuotiaana rengiksi tai piiaksi.
      Se oli sitä aikaa.
      Sitten tuli lakeja.
      Tuli oppivelvollisuus.
      Piti käydä koulua, ei voinut mennä 7 tai 11-vuotiaana töihin.
      Lisäksi tuli lakeja työstä.
      Alle 16-vuotiasta ei saanut palkata töihin.
      Päälle 16-vuotiaan vain osa-aikatöihin.

      Urheita tarinoita on meillä iäkkäillä, mutta niitä on turha vetää tähän yhteiskuntaan.
      Kaikella kunnioituksella.
      Pidän itse ainakin pääni kiinni niistä,
      koska kukaan ei niistä ajoista pysty mitään uutta kertomaan kellekään täällä.
      Kaikilla meillä oli samanlaista !!!

      Teidän juttujenne kohderyhmä ei lue teidän juttujanne 70 palstalta,
      siis itseännekö teillä on tarkoitus kehua ?

    • ristinpuuhunvai

      Eräät toistavat: "Olin koulussa köyhimpiä". Niin oli kaikki !
      Ei muuta ollutkaan kuin köyhyyttä.
      Olsiko jo aika päästä sen asian yli ?
      Turha uhriutua.

    • onneksi.ei.kaikki

      Iäkkäät suomalaiset nauttivat omasta paatoksestaan. Mikään ei ole mitään paitsi kärsimys ja kaikkien sukupolvien pitää kärsiä koska minäkin olen kärsinyt.

      Minkään maan itsenäisyypäiväkään ei ole sellainen murhenäytelmä kuin Suomen.
      Hurraa ! Saatiin pitää itsenäisyys, mutta ollaan kuin "maamme myyneet" !

      Jos joku sanoo ystävällisen sanan, saa kummastuneen katseen osakseen:
      "Mikähän totakin vaivaa ???"

    • kolmeitsariapäivässä

      En ihmettele, jos nuoremmilla menee jo elämänhalukin tässä yhteiskunnassa.
      Sukupolvelta toiselle siirretään kauhea syytöstaakka, kuinka huonoja te olette !

      Ei ennenkään kaikki niin loistavasti elämässään onnistuneet, suku elätti.
      Samaa on sosiaaliturvattomissa etelän ja muissa maissa nykyäänkin ja suku pitää mielellään huolta ja kannustaa.

      Suomalainen kannustus on pakkomielle musertaa ihminen.

    • kolmeitsariapäivässä

      Suomessa on korkein itsemurhakuolleisuus alle 25 vuotiailla.
      Muserrettuja elämänsä päättäneitä ihmisiä kaikkiaan on noin 800 vuodessa ja ainakin 500000 syö mielenterveyslääkkeitä.

      Harvemmin ihmistä pysty nitistämään mikään muu kuin toinen ihminen
      viemällä ihmisarvon.

      Yleinen ilmapiiri vie sen helposti.

      Keiden ansiosta yleinen ilmapiiri on tällainen ?
      Jotkut vihaa kaikkea ja kaikkia.
      Ethän ole yksi niistä ?

      • Meidän pitäisi enemmän oppia olemaan yhteisön aktiivinen jäsen. Kouluaikana tähän olisi mahdollisuus, koska koko ikäluokka on tavoitettavissa. Meillä keskitytään enemmän tiedonhakuun ei niinkään ihmisenä elämiseen toiset huomioon ottaen. Olkoon kukin mitä mieltä on, mutta olen yleensä ollut se auttavainen osapuoli, mutta tiedän, miten paljon kestän. Yleensä olen pystynyt elämäni aikana säännöstelemään omat voimavarani oikein. Ja edelleen olen sitä mieltä, että vastikkeettoman rahan jakaminen ei ole hyvä asia.


      • vanhempien.on.vastuu
        seija.helmiina kirjoitti:

        Meidän pitäisi enemmän oppia olemaan yhteisön aktiivinen jäsen. Kouluaikana tähän olisi mahdollisuus, koska koko ikäluokka on tavoitettavissa. Meillä keskitytään enemmän tiedonhakuun ei niinkään ihmisenä elämiseen toiset huomioon ottaen. Olkoon kukin mitä mieltä on, mutta olen yleensä ollut se auttavainen osapuoli, mutta tiedän, miten paljon kestän. Yleensä olen pystynyt elämäni aikana säännöstelemään omat voimavarani oikein. Ja edelleen olen sitä mieltä, että vastikkeettoman rahan jakaminen ei ole hyvä asia.

        Ennen vanhemmat vastasivat lapsistaan.
        Nyt koko yhteiskunta maksaa heidän puolestaan.
        Se on ihan oikein, ei ihmisiä heitteille voi jättää ellei vanhemmat kanna vastuutaan.


    • xyxyxy

      Täällä on esiintyy piilovihaa.

      • juba

        Niin esiintyy mutta sen kohteet ei käy täällä lukemassa siitä -- - onnekseen.


    • mamunfrendi

      Joillekin ei mene kaaliin, että jos on 200000 työtöntä ja 100000 avointa työpaikkaa
      niin kaikille ei ole töitä.
      Ne ei ole ne samat työnhakijat koko ajan eikä samat avoimet työpaikat,
      tilanne muuttuu ja elää koko ajan !!!
      Jos on yhdelle paikka auki, niin sen saa yksi ja 500 muuta hakijaa jää ilman.

      Miten on niin vaikea tajuta työn ja työelämän muuttumisprosesseja ?
      Se on alkeismatematiikkaa.

      Onneksi kepulaiset on keksineet oman työnvälitysfirman. Suomi pelastuu !

      Mamujen solvaaajat voi olla iloisia, kun mamu kelpaa maatalouslomittajaksi lehmänpaskaa luomaan.
      Monia on jo töissä maataloudessa.
      Siitäkään ette varmaan tiedä mitään.
      Räksyttää osaatte.

      • koeaika.maan.tapa

        Moni asia on muuttunut työelämässä.
        Ennen "harjoittelija" koeajan jälkeen melkein poikkeuksetta vakinaistettiin, jolloin hän alkoi myös saada harjoittelijan palkan sijasta vakinaisen palkkaa.

        Nykyään koeaika on työnantajalle yleinen tapa käyttää halvempaa työväkeä.
        Työnantaja pitää ihmisiä vain koeajan, antaa potkut ja ottaa taas uuden.
        Hakija luuli saaneensa työpaikan, mutta päivä ennen koeajan loppua kuuleekin olevansa "epäsopiva". Ja taas otetaan uusi henkilö koeajalle.
        Piiri pieni pyörii. Taas alkaa työnetsiminen - koeajaksi.

        Nollatuntisopimukset on toinen tapa käyttää ihmistä hyväksi.


      • eri-asia

        Työperäinen maahanmuutto on ihan eri asia, usein Aasiasta tulleita. Nämä matut (maahantunkeutujat) tulevat sosiaaliturvan perässä.


      • mamunfrendi
        eri-asia kirjoitti:

        Työperäinen maahanmuutto on ihan eri asia, usein Aasiasta tulleita. Nämä matut (maahantunkeutujat) tulevat sosiaaliturvan perässä.

        Tuskin tulevat henkensä kaupalla merien yli suomalainen sosiaaliturva mielessään
        ja jos tietäisivät kuinka vihamielinen kansa suomalaiset ovat, eivät tulisi ikinä.

        Lähtisitkö itse, jos olisi todennäköistä, että kuolet matkalla ?
        Täytyy olla kamala hätä kun henkensä on valmis menettämään.


      • olet.väärässä
        mamunfrendi kirjoitti:

        Tuskin tulevat henkensä kaupalla merien yli suomalainen sosiaaliturva mielessään
        ja jos tietäisivät kuinka vihamielinen kansa suomalaiset ovat, eivät tulisi ikinä.

        Lähtisitkö itse, jos olisi todennäköistä, että kuolet matkalla ?
        Täytyy olla kamala hätä kun henkensä on valmis menettämään.

        Miksi eivät jää ensimmäiseen turvalliseen maahan, jos hengenhätä on ? Miksi pitää vastoin kansainvälistä sopimusta (Dublin) jatkaa sellaiseen maahan jossa lepsuin käytäntö ja paras sosiaaliturva ? Ei se kuoleman vaara kovin iso ole, tänne ne tuli busseilla kun Ruotsi ystävällisesti toimitti tänne meidän riesaksi. SPR käy pelastamassa Välimerellä , samoin rannikkovartiostot.


      • en.äänestäis
        olet.väärässä kirjoitti:

        Miksi eivät jää ensimmäiseen turvalliseen maahan, jos hengenhätä on ? Miksi pitää vastoin kansainvälistä sopimusta (Dublin) jatkaa sellaiseen maahan jossa lepsuin käytäntö ja paras sosiaaliturva ? Ei se kuoleman vaara kovin iso ole, tänne ne tuli busseilla kun Ruotsi ystävällisesti toimitti tänne meidän riesaksi. SPR käy pelastamassa Välimerellä , samoin rannikkovartiostot.

        Se nyt jaksaa eläkeläistä harmittaa, ei kaikki läpikulkumaat ota lisää noin vaan. Johan siihen erheeseen on varauduttu Merkeliä myöten. Rauhoitu ja tee päivän hyvä työs muualla, lietsomatta täällä pakolaisvihaasi!


      • iivari.k
        olet.väärässä kirjoitti:

        Miksi eivät jää ensimmäiseen turvalliseen maahan, jos hengenhätä on ? Miksi pitää vastoin kansainvälistä sopimusta (Dublin) jatkaa sellaiseen maahan jossa lepsuin käytäntö ja paras sosiaaliturva ? Ei se kuoleman vaara kovin iso ole, tänne ne tuli busseilla kun Ruotsi ystävällisesti toimitti tänne meidän riesaksi. SPR käy pelastamassa Välimerellä , samoin rannikkovartiostot.

        Eihän se määrä mahdu ensimmäiseen maahan millään !
        Luuletteko, että esimerkiksi italialla on mahdollisuus ottaa kaikki miljoonat pakolaiset ?
        EU on yhteisvastuussa huolimatta Dublinin sopimuksesta.

        Ajatelkaapas huviksenne, jos S u o m i olisi se ensimmäinen maa !
        Tai jos Venäjältä tuupattaisiin tänne yht'äkkiä miljoonakin pakolaista ja Suomen pitäisi ensimmäisenä maana pitää huolta heistä !

        Hyvä jumala ! Ei kai se vaara bussikuljetuksissa Suomeen olekaan !!!
        Kuolemanvaara on Välimerellä, tuhansittain on hukkunut pakolaisia.

        (ei näin pöljiä ja tietämättömiä ihmisiä voi olla...)


      • huhhei
        iivari.k kirjoitti:

        Eihän se määrä mahdu ensimmäiseen maahan millään !
        Luuletteko, että esimerkiksi italialla on mahdollisuus ottaa kaikki miljoonat pakolaiset ?
        EU on yhteisvastuussa huolimatta Dublinin sopimuksesta.

        Ajatelkaapas huviksenne, jos S u o m i olisi se ensimmäinen maa !
        Tai jos Venäjältä tuupattaisiin tänne yht'äkkiä miljoonakin pakolaista ja Suomen pitäisi ensimmäisenä maana pitää huolta heistä !

        Hyvä jumala ! Ei kai se vaara bussikuljetuksissa Suomeen olekaan !!!
        Kuolemanvaara on Välimerellä, tuhansittain on hukkunut pakolaisia.

        (ei näin pöljiä ja tietämättömiä ihmisiä voi olla...)

        Itsekkyys ja vanhuus kuuluu yhteen, valitettavasti se täällä on näkyvissä. Kuitenkin penätään aloituksessa,"mitä hyvää olet tänään tehnyt?


      • kotiparas
        iivari.k kirjoitti:

        Eihän se määrä mahdu ensimmäiseen maahan millään !
        Luuletteko, että esimerkiksi italialla on mahdollisuus ottaa kaikki miljoonat pakolaiset ?
        EU on yhteisvastuussa huolimatta Dublinin sopimuksesta.

        Ajatelkaapas huviksenne, jos S u o m i olisi se ensimmäinen maa !
        Tai jos Venäjältä tuupattaisiin tänne yht'äkkiä miljoonakin pakolaista ja Suomen pitäisi ensimmäisenä maana pitää huolta heistä !

        Hyvä jumala ! Ei kai se vaara bussikuljetuksissa Suomeen olekaan !!!
        Kuolemanvaara on Välimerellä, tuhansittain on hukkunut pakolaisia.

        (ei näin pöljiä ja tietämättömiä ihmisiä voi olla...)

        Suomi on se pussin perä, josta ei voi enää tuupata eteenpäin. Ja kyllähän me jo saatiin esimakua itärajan takaa tulevista . Pakolaisleirit pitää olla lähellä lähtömaata ja tutkia asua siellä. Nyt suurin osa rasittaa Euroopan maita vuosikausia iöman että on oikeutta turvapaikkaan. Niillä rahoilla hoitaisi leireillä lähell ä kotia ainakin tuhatkertaisesti ihmisiä. Nythän vain vahvat ja varakkaat ovat lähteneet, heikoimmat jätetty sinne kotiin. Suomi on ottanut väkimäärään nähden kohtuuttoman taakan, se on fakta. Nyt on Irakissa isis voitettu, sinne vaan kotiin rakentamaan maata !


      • iivari.k
        huhhei kirjoitti:

        Itsekkyys ja vanhuus kuuluu yhteen, valitettavasti se täällä on näkyvissä. Kuitenkin penätään aloituksessa,"mitä hyvää olet tänään tehnyt?

        Eikös ole kiva, kun jollekin on tullut mieleen kysyä kuinka moni on tehnyt hyvää ja ehkä se kysymys herättää ihmisen ajattelemaan, että hyvääkin voi tehdä ! Ei vain olla itsekäs.


      • frendi
        mamunfrendi kirjoitti:

        Tuskin tulevat henkensä kaupalla merien yli suomalainen sosiaaliturva mielessään
        ja jos tietäisivät kuinka vihamielinen kansa suomalaiset ovat, eivät tulisi ikinä.

        Lähtisitkö itse, jos olisi todennäköistä, että kuolet matkalla ?
        Täytyy olla kamala hätä kun henkensä on valmis menettämään.

        Hyvä sinä, olen samaa mieltä kanssasi. Mamunfrendi minäkin


      • iivari.k
        kotiparas kirjoitti:

        Suomi on se pussin perä, josta ei voi enää tuupata eteenpäin. Ja kyllähän me jo saatiin esimakua itärajan takaa tulevista . Pakolaisleirit pitää olla lähellä lähtömaata ja tutkia asua siellä. Nyt suurin osa rasittaa Euroopan maita vuosikausia iöman että on oikeutta turvapaikkaan. Niillä rahoilla hoitaisi leireillä lähell ä kotia ainakin tuhatkertaisesti ihmisiä. Nythän vain vahvat ja varakkaat ovat lähteneet, heikoimmat jätetty sinne kotiin. Suomi on ottanut väkimäärään nähden kohtuuttoman taakan, se on fakta. Nyt on Irakissa isis voitettu, sinne vaan kotiin rakentamaan maata !

        Ei valitettavasti Isistä ole voitettu.
        Sinä sanot, että tervemenoa vaan sinne pyssynruoaksi ja koti on paras paikka, vaikka se olisi raunioina raunioilla.

        Suomea pienemmässä ja köyhemmässä Libanonissa on vuosikausia ollut 1000 kertaa enemmän pakolaisia kuin Suomessa.

        Minne lähelle niitä leirejä pitäisi perustaa ???
        Hiekkaerämaahan ???
        Lähes koko Lähi-Itä on kriisialuetta.

        EU maksaa Turkille, että Turkki pitää ja e s t ä ä parin miljoonan pakolaisen tulemisen Eurooppaan. Maksetaan rahaa, ettei vaan "niitä" tulisi tänne.
        Aika häpeällistä. Käydään kauppaa hädänalaisilla.
        Ihmiskauppa on kuitenkin kiellettyä joka tavalla, se on rikos.

        Ja häpeän kovasydämisten suomalaisten epäinhimillisiä sanoja.


      • iivari.k
        kotiparas kirjoitti:

        Suomi on se pussin perä, josta ei voi enää tuupata eteenpäin. Ja kyllähän me jo saatiin esimakua itärajan takaa tulevista . Pakolaisleirit pitää olla lähellä lähtömaata ja tutkia asua siellä. Nyt suurin osa rasittaa Euroopan maita vuosikausia iöman että on oikeutta turvapaikkaan. Niillä rahoilla hoitaisi leireillä lähell ä kotia ainakin tuhatkertaisesti ihmisiä. Nythän vain vahvat ja varakkaat ovat lähteneet, heikoimmat jätetty sinne kotiin. Suomi on ottanut väkimäärään nähden kohtuuttoman taakan, se on fakta. Nyt on Irakissa isis voitettu, sinne vaan kotiin rakentamaan maata !

        Rikkaat on lähteneet aikaa päivä lentokoneella kauas muihin maihin, omaisuus
        kansainvälisessä pankissa.

        Ne, joilla vielä on vähän rahaa maksavat ihmissalakuljettajille viimeiset rahansa.
        Ymmärrettävästi köyhimmät ei pääse mihinkään ja osa kuolee kuulaan, pommiin tai nälkään.

        Eikö ihmisellä tässä maailmassa ole mahdollisuutta muuten saada apua hädässä kuin riskeeraamalla elämänsä maksamalla ihmissalakuljettajille ?


    • iivari.k

      Meitä on puoli miljoonaa kai vielä jäljellä jolla on ollut suurinpiirtein samanlainen köyhä lapsuus.
      Me tiedämme sen.
      Meille ei tarvitse sitä kenenkään jankuttaa minkälaista meillä on ollut.
      Joillekin on jäänyt "levy päälle" pahemman kerran.

      • kauhis-tunut

        Kuuskymppisistä siirtynyt tuhatnikki seuralaisineen on luonut ilmapiirin, missä muiden kynttilät sammutetaan, jotta oma loistaisi kirkkaammin.


      • Revisiitä-jososaat

        Jos meinaat tuhatnikillä meitsiä niin tämä on eka kommentti tähän ketjuun.


      • Kahden vaiheella kommentoinko, erillaisuus eriarvoisuus sitä on ja tulee olemaan ettei maailma näyttäisi tasapaksulta, onko köyhyys häpeä niin siinä tulee näkyviin eriarvoisuus toinen pärjää paremmin, viisas käyttää paremmin avujaan.


      • Leipääkaikille

        Mun mielestä köyhyys johtuu siitä kun sitä manjaanaa ei millään voi riittää kaikille kun jotkut kahmivat kaiken. Se on kyllä totta että köyhän paras pääoma on oma pää mutta silti; epäoikeudenmukaisuus on se juttu, josta eriarvoisuus juontaa ja johtuu.


      • Pertikk

        Ei jokainen ole kiinnostunut rikastumisesta, keskituloihin on jokaisella mahdollisuus mutta elämä on muutakin rahan paljous, tyydyttävä elintaso ja elämän laatu löytyy arjesta.
        Minun ei tarvitse enään miettiä kun elämä menee omalla painollaan.


      • Perusjututjatarpeet

        En nyt niiin rikastumista tarkoittanutkaan kuin että kaikilla olisi kohtuullinen toimeentulo. Ja kaikilla maailman lapsilla ruokaa.


    • talou

      Kansantaloudessa on parempi antaa rahaa kuluttajille kuin ostaa miljoonilla vanhaa sotakalustoa tai kalliita lentokoneita (hornet). Hyvä asia Ruotsille osien valmistus jatkuu, sillä osilla moottorissa on määrätty ikä.

      Kuluttamalla talous pyörii ei säästämällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      80
      3389
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1992
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1901
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1558
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1405
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1395
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1048
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe