Missä kaikessa voi säästää taloudessa ja miten?
miten säästät?
11
5157
Vastaukset
- jdsjueruiui
Kaikessa mihin kuluu rahaa. Jättämällä kokonaan pois, kehittämällä korvikkeita, ostamalla edullisempia vaihtoehtoja.
Jos menee tiukalle täytyy vuokrata yksi huone alivuokralaiselle. Ja asua itse vaikka keittiössä. - Säästyy
Käytä aina käteistä rahaa, siinä kontrolli säilyy. Korttirahassa ei näe kokonaisuutta. Vähennä kaljoittelua/ryypiskelyä (jos harrastat) sillä silloin kontrolli häipyy. Jos ostat sähkösi joltain isolta myyjältä, Fortum, Vattenfall, kaupunkiyhtiöt, ym. kilpailuta sähkösi/kysy tarjous. Tässä jotain. Kommentoi pse.
- Juhani Uskollinen
1. Esimerkiksi halvat shampoot ja tiskiaineet ovat monesti yhtä hyviä kuin kalliimmatkin. Ainoa ero on, että edellisiä ei mainosteta toisin kuin jälkimmäisiä.
2. Älä osta alkoholia, makeisia, limsaa, tupakkaa. Niistä ei ole mitään hyötyä. Niistä on vain haittaa.
3. Osta tyylillesi sopiva auto, mutta älä osta kallista, sillä hinta/hyötysuhde ei ole hyvä.
4. Älä osta iltapäivälehtiä, sillä kotiisi tulevassa sanomalehdessä on yleensä aamun jälkeen jäljellä vielä paljon enemmän itsellesi hyödyllistä sisältöä kuin iltapäivälehdessä.- Lehti Mies
Moi!
Lehtiä ei muutenkaan kannata ostaa. Kun asuin kerrostalossa, saman päivän iltapäivälehdet oli roskiksessa saatavilla, monesti myös päivän kaleva (asuin siis Oulussa). Nyttemmin kun asun omakotitalossa (eli säästäminen kaiketi kannatti), vastaavaa "palvelua ei enää valitettavasti ole ;( Lehti Mies kirjoitti:
Moi!
Lehtiä ei muutenkaan kannata ostaa. Kun asuin kerrostalossa, saman päivän iltapäivälehdet oli roskiksessa saatavilla, monesti myös päivän kaleva (asuin siis Oulussa). Nyttemmin kun asun omakotitalossa (eli säästäminen kaiketi kannatti), vastaavaa "palvelua ei enää valitettavasti ole ;(Hyviä lehden korvikkeita ovat myös tv:ssä tekstitv ja jos on kotikäytössä tietokone tai kirjasto lähellä internet on hyvä paikka saada tuoreita uutisia. Ja paikallisia uutisia näkee useimmiten paikallisista ilmaislehdistä.
Ja mitä tulee mainitsemiisi Iltalehtiin tai Iltasanomiin. Aivan turhia lehtiä. Ei mitään merkittävää tietoa, toisia asioita suurennellaan toisia pienennellään.
- pihtari
Kiitoksia vaan vinkeistä. Käytössäni onkin niistä muutamia. Tuota sähkön kilpailutusta olen ajatellut ja yrittänyt kokeillakin, mutta se tuntuu hankalalta. Eri yhtiöillä on varsinkin eriaika sähkön toimitusehdot hyvin erilaiset, joka tekee vertailun vaikeaksi.
- Joku vaan...
Kokeile tätä paikkaa.
https://www.vaihtovirta.fi/etusivu.html
Ei voi kilpailuttamista enää tehdä helpommaksi. Joku vaan... kirjoitti:
Kokeile tätä paikkaa.
https://www.vaihtovirta.fi/etusivu.html
Ei voi kilpailuttamista enää tehdä helpommaksi.tai www.vertaa.fi siellä on muutakin kuin sähkö. Esimerkiksi gsm.
- Kalle
Sääntö numero 1. Älä koskaan ota velkaa muuhun
kuin asuntoon!
Sääntö numero 2. Jos et ehdottomasti tarvitse
autoa, niin älä hanki sitä!
Helppo keino säästää aloittelijalle on laittaa
aina tilipäivänä 10% palkasta säästötilille.
Tuota kun on tehnyt pari kuukautta, niin huomaa,
että pärjää ihan hyvin sillä 90% palkasta.
Kun on kertynyt 1000 EUR, niin sillä saakin
ostettua jo vaikka kuntaobligaation tai vakavaraista osinkoa maksavaa pörssiyritystä.
Eli ensin säästetään ja sitten sijoitetaan
50/50 obligaatioihin ja osakkeisiin.
Kalle - fidel
Dyykkaan viimeisen pvm myymättä jääneet ruoat lähikauppojen roskiksista. Ovat priimaa, julisti Hesarikin tutkimuksessaan. Vihanneksista voi leikata pois pahentuneen osan.
- minnie
Itse katson tarkkaan kaikkien ostamieni elintarvikkeiden kilohinnat, ostan aina halvimman vaihtoehdon. Käytän myös halpoja merkkejä, jotka ovat todella edullisia. Käyn muutaman kerran vuodessa Tallinnassa, ostan Rizlat 100 kpl paketti siellä maksaa 14e ja Suomessa 100e. Samoin ostan teet, karkit, kalasäilykkeet, juustoja, leipää ym. ym. sieltä. Kun tietää mitä kannattaa tuoda, säästää. Iltapäivälehdet, Hesarin ym. lehdet dyykkaan taloyhtiömme lehtiroskiksesta. Kirppiksiltä saa hyvää tavaraa halvalla. Ostan kaupasta puolen hinnan tuotteita ja pistän pakkaseen. Hankin zeroforty liittymän ja maksan 9,99e/kk johon sisältyy 1000 tekstaria. Soitan harvoin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S607564- 1314277
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.313625- 212948
- 272523
- 232522
- 472100
- 252080
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3732041- 321988