Gilera ei käynnisty yms

No siis mulla on Gilera smt vuosimallia 08. Ostin sen vasta ko se toimi ja oli hyväkuntone. Ajettu tosin kohta 17 000km. No lähin sillä sit ajamaa täs ja pistin kytkime ajonaikana pohjaa nii sammu siihe. No sain pukkaamalla käyntii ko ei polkimella lähteny. Ajelin siin sit kotia päi nii sammu uuestaa ko oli kykin pohjassa ja ei meinannu pukkaamalla lähtä enää käyntii. No nukuin sit yön yli ja nyt aamulla ei enää millää käynnisty. Ei oikee tyhjäkäynnillä pysy ilmeisesti, vaikka oon kaasarista tyhjäkäyntiä säätäny. Ja siis aikasemmi lähti iha hyvin polkimella käyntii kuha oli ryyppyä. Voiko olla vika esim. vanhoissa jäähytys nesteissä? Liian pieni suutin? Ja voiskoha sytytys tulupan vaihtamine auttaa? Jollai enemmä ideoita mitä pitäs tehä?

13

525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kissapoju

      Onko puristuksia

    • Tarkista että ryyppy menee varmasti päälle. Katso paljonko bensaa on. Katso että bensan letkuissa on bensaa ja että bensa pääsee kaasarille asti. Entä oletko varma että virrat menevät päälle? Katso antaako tulppa kipinää (jossei hommaa uusi sytytystulppa) jollei tälläkään niin sitten menee cdi:n uusimiseksi. Myös ilmanputsari voi olla "tukehtunut/tukkeutunut" tarkista tämäkin, ilmanputsarin saa muutamalla kympillä tai sitten voit ostaa ilmanpuhdistimen puhdistusnestettä.

      Kerrohan lisää mitä näiden tarkastamisen jälkeen tapahtuu

      • nyt kyllä toimii kun säädin tyhjäkäynnin isommalle, mutta nyt toki sitten kierrokset leijjaavat pikkuisen. Ja huomasin että cdistä yksi johto poikki, veikkaisin, että se vaikuttaa minun valo ongelmiin.


      • Justnäin kirjoitti:

        nyt kyllä toimii kun säädin tyhjäkäynnin isommalle, mutta nyt toki sitten kierrokset leijjaavat pikkuisen. Ja huomasin että cdistä yksi johto poikki, veikkaisin, että se vaikuttaa minun valo ongelmiin.

        Mikä johto näistä? Eli CDI:ssähän on 4 sellaista johto paikkaa elikkäs

        1.o 2o. 3.o 4o
        mutta ainoastaan 2. 3. 4 tulee jokin johto.


      • oiskoha 1? Koska se on ainut johto jossa ei sillai oo muit lähel sitä. Se on muista erillää ja sillai niitte ees vähä ehk yläpuolel. prkl ko tänne ei voi laittaa kuvaa :D Toimiskohä tää linkki: https://imgur.com/a/M0RP4rw


      • mopopoikuliini
        Justnäin kirjoitti:

        oiskoha 1? Koska se on ainut johto jossa ei sillai oo muit lähel sitä. Se on muista erillää ja sillai niitte ees vähä ehk yläpuolel. prkl ko tänne ei voi laittaa kuvaa :D Toimiskohä tää linkki: https://imgur.com/a/M0RP4rw

        Mistä toi johto lähtee? kannen päältä va- oon toi mopopoika69 mutten jaksanu kirjautua :D


      • ööh... Tosta cdi boxista näkyy se alakupää mut en tiiä mihin se siitä jatkuu ko on nii ahas johtohelvetti tuo mopo. Joku tosin epäili et ois maadotus :D


      • Voin koittaa tutkia et mihi narniaa se johtaa tost.


      • taitaa mennä runkoon.


    • HuoltoMies

      Vika on pakoputken painelaakerissa.
      Painelaakeri on löystynyt ja se kiristettävä tai vaihdettava kokonaan.
      Oikea kiristys suhde on 500/650.

      • Ootko ihan varma että mopossa on pakoputken painelaakeri. Nimittäin en oo itte ainakaa kuullu ja netti ei hirviästi tuota tulokisa mopon kohalle :D


    • mopomies

      Vaihtelevalla menestyksellä myös Gilera näyttää todeksi laajentuvia markkinoita ja uusia induktiivisia tuotantomenetelmiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5993
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3645
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1935
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1929
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1748
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      75
      1601
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1522
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1418
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1416
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe