Apuaaa! Hirvee fyssantehtävä!

Perustilassa oleva vetyatomi törmää toiseen perustilassa olevaan vetyatomiin, joka on levossa. Mikä on törmäävän vetyatomin pienin mahdollinen nopeus, jolla törmäys on epäelastinen.

Siis mitä tää niinku tarkottaa?! Meni ihan yli hilseen ns. En mä ehi tällasii miettii kun mun kulmat kestopikmetoidaan ja sit mun täytyy ostaa uudet aurinkolasit jotka sopii niihin ja aattelin ekaks mennä värianaplyysiin että tieän minkä väriset hiukset ja bikinit hankin kesäski.

Torstaina pitää olla valmis. Nörtit ja hikarit ja neropatit Apuaaa!!!

14

1045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rsrsrsrs

      Blondaa vaa tukkas. kkkk

    • Eiiiiii! Siis missää se ratkasu on? Nyt mä oon pulassa! Aupuaaaa!!!

    • Neropatti

      Voi hitsin hitsi, kun unohdin!

      Epäelastisuus tarkoittaa tässä, että toinen atomi siirtyy viritystilaan ja atomit liikkuvat yhdessä nopeudella v/2, koska liikemäärä säilyy. Taulukoista vetyatomin massa m = 1.67 × 10-²⁷ kg, ionisaatioenergia Ei = 2.18 aJ ja energiaero viritystilan n ja perustilan n = 1 välillä E = -Ei×(1/n² - 1). Tästä saadaan E = 1.16 aJ, kun n = 2. Viritykseen kuluva liike-energia E = mv²/2 - (2m)(v/2)²/2 = mv²/4, mistä ratkaistaan v = √(4E/m) = 3.13 × 10⁴ m/s. Kai se näin menee?

    • töihin

      mee töihi

      • Ei vielä.!Sitten vasta kun minusta tulee lääkäri!


    • Apuaaaa! ihan hirvee fyssa! En mä ymmärä kun lasketaan kirjaimilla ja ne vaan lentää paikasta toiseen ja sit yhtäkkii siitä tulee joku tulos ja nyt mun kynsi katkesi kuntosalilla ja aattelin laitatattattaa samattien kaikki kynnet uusiks niihin tulee sama kuvio kuin uusissa bikineissä joihin en vielä mahdu enkä ehdi miettii tätä tehtävää enkä osaa kuiteskaan 😣

      Laske 4 MeV:n elektronin radan kaarevuussäde magneettikentässä, jonka magneettivuon tiheys on 1 T. Mikä on radan suoristamiseen tarvittavan sähkökentän voimakkuus ja suunta?

      • neropatti

        Magneettikentässä voima Bev vaikuttaa kohtisuorasti elektronin rataan nähden ja ympyräradan säde saadaan yhtälöstä Bev = mv²/r ratkaisemalla r = mv / Be. Klassisesti nopeus v saataisiin liike-energian kaavasta E = mv²/2, mutta energialla 4 MeV täytyy käyttää suhteellisuusteorian kaavaa E = (m - M)c², missä M on lepomassa ja m = M / √(1 - v²/c²) liikemassa. Ratkaistaan 1 - v²/c² = ( Mc² / (E Mc²) )² ja edelleen v = c√( 1 - 1/(1 E / Μc² )² ). Tällöin muutaman välivaiheen jälkeen saadaan mv = Μv / √(1 - v²/c²) = Mc√( (1 E / Mc²)² - 1 ). Sijoitetaan taulukkoarvot B = 1 T = 1 Vs/m², E = 4 MeV = 4 × 1.602 × 10-¹³ J, c = 299792458 m/s, M = 9.109 × 10-³¹ kg, e = 1.602 × 10-¹⁹ C, ja saadaan r = mv / Be = 1.49 cm. Radan suoristamiseen tarvittava sähkökenttä E on kohtisuorassa sekä rataan että magneettikenttään nähden siten, että Ee = Bev, mistä E = Bv = 2.98 × 10⁸ V/m.


    • Ihanaa! Kävin ennustajalla ja se sano että keskity olennaiseen niin unelmasi toteutuvat ja rakkaus odottaa yllättävässä paikassa! Iiiik miten jännittävää!!! Olenhan kokoajan keskittyny olennaiseen ja siks tästä tulee elämäni kesä ja löydän ihanan poikaystävän ja kaikki on ihanaa! Ei tällässii tehtävii voi nyt miettii pitää mennä pedikyyriin ja hankkii sellaset koristekivisandaalit 👡😊

      Massaspektrometrissä kapea ionisuihku kulkee 1 mm leveän raon läpi tasaiseen magneettikenttään, jonka magneettivuon tiheys on 0.15 T. Kuljettuaan puoliympyrän ionit osuvat fotografiseen levyyn. Mikä on osumakohtien välimatka, kun ionisuihku muodostuu boori-10 ja boori-11 ioneista, joiden varaus on e ja energia on 5 keV? Mikä on laitteen massaresoluutio?
      😝
      APUAAA!!!

      • tulkintaa

        ennustus varmaan tarkotti että keskity opiskeluun niin pääset joskus ylioppilaaksi ja lääkikseen ja löydät sitten elämäsi miehen.


      • Kuten edellisessä tehtävässä, ympyräradan säde r = mv / Be. Ionien liike-energialla ja kiihdytysjännitteellä U on yhteys eU = mv²/2, mistä nopeus v = √(2eU/m) ja ionien radan säde siis on r = √(2Um/e) / B. Osumakohtien välinen etäisyys d = 2r(B-11) - 2r(B-10). Sijoittamalla r:n lauseke saadaan d = (2/B)√(2U/e)( √m(B-11) - √m(B-10) ). Kun sijoitetaan lukuarvot B = 0.15 T, U = 5000 V, m(B-10) = 10u ja m(B-11) = 11u, missä atomimassayksikkö u = 1.66 × 10^(-27) kg, e = 1.60 × 10^(-19) C, saadaan tulos d = 2.1 cm. Osumakohdan leveys on hyvällä tarkkuudella raon leveys ∆r = 1 mm. Koska ∆r = ∆m(dr/dm) = ∆m√(2U / me) / 2B = ∆m√(2Um/e) / 2Bm = r∆m / 2m, niin massaresoluutio R = m / ∆m = r / 2∆r. Sijoittamalla lukuarvot saadaan B-10 ioneille r = √(2Um/e) / B = 21.5 cm ja R = 107.5


      • tulkintaa kirjoitti:

        ennustus varmaan tarkotti että keskity opiskeluun niin pääset joskus ylioppilaaksi ja lääkikseen ja löydät sitten elämäsi miehen.

        Ja hölynpölyt! Tottakai pääsen kun meen valmennuskurssille! Ei siihen tarvite lukee vuosikausia.


      • neropatti kirjoitti:

        Kuten edellisessä tehtävässä, ympyräradan säde r = mv / Be. Ionien liike-energialla ja kiihdytysjännitteellä U on yhteys eU = mv²/2, mistä nopeus v = √(2eU/m) ja ionien radan säde siis on r = √(2Um/e) / B. Osumakohtien välinen etäisyys d = 2r(B-11) - 2r(B-10). Sijoittamalla r:n lauseke saadaan d = (2/B)√(2U/e)( √m(B-11) - √m(B-10) ). Kun sijoitetaan lukuarvot B = 0.15 T, U = 5000 V, m(B-10) = 10u ja m(B-11) = 11u, missä atomimassayksikkö u = 1.66 × 10^(-27) kg, e = 1.60 × 10^(-19) C, saadaan tulos d = 2.1 cm. Osumakohdan leveys on hyvällä tarkkuudella raon leveys ∆r = 1 mm. Koska ∆r = ∆m(dr/dm) = ∆m√(2U / me) / 2B = ∆m√(2Um/e) / 2Bm = r∆m / 2m, niin massaresoluutio R = m / ∆m = r / 2∆r. Sijoittamalla lukuarvot saadaan B-10 ioneille r = √(2Um/e) / B = 21.5 cm ja R = 107.5

        Ihanaa!


    • psy

      Siis onko tää joku sapiofilia juttu?

      • Mikä se sellanen on? Onko se joku tyyli?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      76
      1352
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      924
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      78
      848
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      794
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      793
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      776
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      764
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe