Mikä tämä Tauno Pihlaja DHL:stä on?

mirjann

Em. nimellä ja DHL-kirjainyhdistelmällä lähetti tiedotteen puhelimesta minulle, ett siis minulle tulossa puhelin-paketti.

"Mirja, sinulle on paketti: FI8540032820
Lähettäjä Tauno Pihlaja-DHLAdd contact
Vastaanottaja [email protected] Add contact

Viesti 1/10531 < >
change-formatchange-format
Turvallisuussyistä viestin kuvia ei näytetty. Näytä kuvat


Hyvä Mirja,

Sinulle on paketti.

Ole hyvä ja vahvista toimitustiedot.

Toimittaja: DHL
Tila: Odottaa
Paketti ID : FI9540032710
Sisältö: Apple - iPhone X

Vahvista tästä!


Vahvista tästä"

21

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roskikseen

      Huijaus, älä vastaa, älä avaa.

    • Vahvista hyvä ihminen!
      Saat lopultakin mielellesi rauhan.
      Siirrä kuitenkin rahasi uudelle tilille ensin.
      Jos sitä rahaa on.

      H.

    • noohjooh

      Älä paina. Älä edes lataa niitä kuvia. Älä aukaise liitteitä Jos haluat varmistaa että tämä lähetys on totta, niin tee google haulla "DHL seuranta" ja mene sinne kirjoittamaan se lähetyskoodi. Jos siinä lukee että lähetys ei löydy, niin sitä ei ole.

      Hyvä sääntö elämässä, sähköpostiviesteihin, äijiin, suklaan terveellisyydestä: Jos se on liian hyvä ollakseen totta, se todennäköisesti on juuri niin.

      • noohjooh

        Sitä paitsi, DHL:n ja minkään muunkaan rahtifirman lähetykset ei vaadi mitään kuittausta netin kautta. Ne toimitetaan perille, ja jos et ole paikalla he kirjoittavat lapun mistä voit hakea tavarasi jonka laittavat postiluukkuun.

        Jos olet tilannut tullattavaa tavaraa (EU:n ulkopuolelta), he ovat yhteydessä, ei muuten.


    • Vahvista hyvä ihminen!
      Saat lopultakin mielellesi rauhan.
      Siirrä kuitenkin rahasi uudelle tilille ensin.
      Jos sitä rahaa on.

      H.

      • noohjooh

        Noniin! Olen aina väittänyt vastaan kun on sanottu että miehet ei koskaan jankuta. Kiitos kun todistit että olen oikeassa :)


      • noohjooh kirjoitti:

        Noniin! Olen aina väittänyt vastaan kun on sanottu että miehet ei koskaan jankuta. Kiitos kun todistit että olen oikeassa :)

        "noohjooh"

        Seuraavaksi voitkin alkaa aprikoida.
        Miksi jankuttaminen ja typerä vedättäminen on palstallamme niin yleistä.
        Onko niin, että vähä-älyisimmät jankuttavat.
        Päivästä toiseenkin.
        Fiksut sitten pyrkivät kertomaan heille jotain.
        Jopa säälien saada typerykset ymmärtämään.

        H.


      • noohjooh
        hunksz kirjoitti:

        "noohjooh"

        Seuraavaksi voitkin alkaa aprikoida.
        Miksi jankuttaminen ja typerä vedättäminen on palstallamme niin yleistä.
        Onko niin, että vähä-älyisimmät jankuttavat.
        Päivästä toiseenkin.
        Fiksut sitten pyrkivät kertomaan heille jotain.
        Jopa säälien saada typerykset ymmärtämään.

        H.

        Jos fiksu jankuttaa jankuttajille että ovat typeryksiä kun jankuttava, niin mitä fiksu silloin on?

        Ainiin, nyt mä muistan. Tellukan kissa. Sori, ei mitään, lepo, EOC :)


    • Huomaatkos

      Tane siis tiesi mitä pakettisi sisältää . Tuostahan voi itsekkin jotain arvella

      • Huijarit-ei-lopu

        Niin. Mistä Tane tietää, mitä paketti sisältää? Eihän se saisi näkyä lähetystiedoissa.
        Pakettikorttien aikaan kun niitä täytettiin manuaalisesti, oli kohta "paketin sisältö" ja jos ihmiset erehtyivät laittamaan siihen rehellisesti esim tietokone, puhelin, juuri ne paketit tahtoivat "kadota" matkalla.
        Itse kun tein kauppaa aikoinaan, laitoin sisällöksi "käytettyjä vaatteita". Toki informoin vastaanottajaa, että älä säikähdä sanoja. Tietenkään ei ollut pakko kirjoittaa mitään, mutta turvallisuussyistä oli hyvä tekstata jotakin, niin se herätti vähemmän kiinnostusta postin palveluksessa olleiden potentiaalisten varkaiden keskuudessa. Postikeskuksessahan on varkaita edelleen, se on kiistämätön tosiasia.


    • Tiedä-mitä-sisältää

      Minulle tuli ADHD paketti lähettäjältä Doctor Oy. Uskaltaisiko sen noutaa?

      • sinikkkae

        no kai hän tietää lähettämänsä paketin sisällön!


    • Psykoterapeutitar

      Ihan oikeasti! Oletko yli kuusikymppinen ja kyselet rahastusviesteihin vastaamista? Et ole tosissasi!

      • Onko tarpeen sanoa kaikki, mitä ajattelee?


      • Psykoterapeutitar

        En voinut olla sanomatta!


      • Joillekin-epäselvää

        On sanomattakin selvää että myös 60 ikäluokka kyselee. Ei se ole lasten yksinoikeus.

        Itse ymmärsin avauksen sekä huumoriksi, että samalla varoittavaksi esimerkiksi, että älkää hyvät ihmiset haksahtako noinkin läpinäkyvään huijausyritykseen ja avatko kaikkea mitä netti tuo nenän eteen.


      • tiiraniminen

        Ihanko tosi, ett otat noin tosissasi täällä viestit, en viitsisi ikinään noin tehdä itse, katselen vaan eempää ja hymyilen, ja useimmiten olen hiljaa, et täällä puhutaan mitä puhutaan, useimmiten ei kovin vakavaa. Jotkut kyll on aika vakavissaankin, huomannut... ;)


      • Bengalitikku

        Mä laitan aina, ihan aina kirjekuoren ylälaitaan, että sisältää nimpparilahjan: rahaa 123,4567 €.
        Ihan jännittää perille meno.👼


    • tsppa

      On se Tauno ahkera mies, minulle tuli ihan sama viesti;) Jopa DHL:n tunnus on sama.....
      No, näitä kun lähettää tuhansia joka päivä, joku hölmö tarttuu täkyyn;)

      • mirjanm

        Minä hitusen muokkasin tunnusta ja jotain pientä, minkä liitin viestiini.Muuttelin numeroita vähän sinne tänne ja tietty nimeni muutin, eihän tänne nimiä.


    • et kai tosissas kysele? eiköhän jokainen jo nykyään ymmärrä että kysymyksessä on huijausviesti..........

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      113
      910
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      556
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      520
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe