Mikä tämä Tauno Pihlaja DHL:stä on?

mirjann

Em. nimellä ja DHL-kirjainyhdistelmällä lähetti tiedotteen puhelimesta minulle, ett siis minulle tulossa puhelin-paketti.

"Mirja, sinulle on paketti: FI8540032820
Lähettäjä Tauno Pihlaja-DHLAdd contact
Vastaanottaja [email protected] Add contact

Viesti 1/10531 < >
change-formatchange-format
Turvallisuussyistä viestin kuvia ei näytetty. Näytä kuvat

Hyvä Mirja,

Sinulle on paketti.

Ole hyvä ja vahvista toimitustiedot.

Toimittaja: DHL
Tila: Odottaa
Paketti ID : FI9540032710
Sisältö: Apple - iPhone X

Vahvista tästä!

Vahvista tästä"

21

351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roskikseen

Huijaus, älä vastaa, älä avaa.

• Vahvista hyvä ihminen!
      Saat lopultakin mielellesi rauhan.
      Siirrä kuitenkin rahasi uudelle tilille ensin.
      Jos sitä rahaa on.

H.

• noohjooh

Älä paina. Älä edes lataa niitä kuvia. Älä aukaise liitteitä Jos haluat varmistaa että tämä lähetys on totta, niin tee google haulla "DHL seuranta" ja mene sinne kirjoittamaan se lähetyskoodi. Jos siinä lukee että lähetys ei löydy, niin sitä ei ole.

Hyvä sääntö elämässä, sähköpostiviesteihin, äijiin, suklaan terveellisyydestä: Jos se on liian hyvä ollakseen totta, se todennäköisesti on juuri niin.

• noohjooh

Sitä paitsi, DHL:n ja minkään muunkaan rahtifirman lähetykset ei vaadi mitään kuittausta netin kautta. Ne toimitetaan perille, ja jos et ole paikalla he kirjoittavat lapun mistä voit hakea tavarasi jonka laittavat postiluukkuun.

Jos olet tilannut tullattavaa tavaraa (EU:n ulkopuolelta), he ovat yhteydessä, ei muuten.

• Vahvista hyvä ihminen!
      Saat lopultakin mielellesi rauhan.
      Siirrä kuitenkin rahasi uudelle tilille ensin.
      Jos sitä rahaa on.

H.

• noohjooh

Noniin! Olen aina väittänyt vastaan kun on sanottu että miehet ei koskaan jankuta. Kiitos kun todistit että olen oikeassa :)

• noohjooh kirjoitti:

Noniin! Olen aina väittänyt vastaan kun on sanottu että miehet ei koskaan jankuta. Kiitos kun todistit että olen oikeassa :)

"noohjooh"

Seuraavaksi voitkin alkaa aprikoida.
        Miksi jankuttaminen ja typerä vedättäminen on palstallamme niin yleistä.
        Onko niin, että vähä-älyisimmät jankuttavat.
        Päivästä toiseenkin.
        Fiksut sitten pyrkivät kertomaan heille jotain.
        Jopa säälien saada typerykset ymmärtämään.

H.

• noohjooh
        hunksz kirjoitti:

"noohjooh"

Seuraavaksi voitkin alkaa aprikoida.
        Miksi jankuttaminen ja typerä vedättäminen on palstallamme niin yleistä.
        Onko niin, että vähä-älyisimmät jankuttavat.
        Päivästä toiseenkin.
        Fiksut sitten pyrkivät kertomaan heille jotain.
        Jopa säälien saada typerykset ymmärtämään.

H.

Jos fiksu jankuttaa jankuttajille että ovat typeryksiä kun jankuttava, niin mitä fiksu silloin on?

Ainiin, nyt mä muistan. Tellukan kissa. Sori, ei mitään, lepo, EOC :)

• Huomaatkos

Tane siis tiesi mitä pakettisi sisältää . Tuostahan voi itsekkin jotain arvella

• Huijarit-ei-lopu

Niin. Mistä Tane tietää, mitä paketti sisältää? Eihän se saisi näkyä lähetystiedoissa.
        Pakettikorttien aikaan kun niitä täytettiin manuaalisesti, oli kohta "paketin sisältö" ja jos ihmiset erehtyivät laittamaan siihen rehellisesti esim tietokone, puhelin, juuri ne paketit tahtoivat "kadota" matkalla.
        Itse kun tein kauppaa aikoinaan, laitoin sisällöksi "käytettyjä vaatteita". Toki informoin vastaanottajaa, että älä säikähdä sanoja. Tietenkään ei ollut pakko kirjoittaa mitään, mutta turvallisuussyistä oli hyvä tekstata jotakin, niin se herätti vähemmän kiinnostusta postin palveluksessa olleiden potentiaalisten varkaiden keskuudessa. Postikeskuksessahan on varkaita edelleen, se on kiistämätön tosiasia.

• Tiedä-mitä-sisältää

Minulle tuli ADHD paketti lähettäjältä Doctor Oy. Uskaltaisiko sen noutaa?

• sinikkkae

no kai hän tietää lähettämänsä paketin sisällön!

• Psykoterapeutitar

Ihan oikeasti! Oletko yli kuusikymppinen ja kyselet rahastusviesteihin vastaamista? Et ole tosissasi!

• Onko tarpeen sanoa kaikki, mitä ajattelee?

• Psykoterapeutitar

En voinut olla sanomatta!

• Joillekin-epäselvää

On sanomattakin selvää että myös 60 ikäluokka kyselee. Ei se ole lasten yksinoikeus.

Itse ymmärsin avauksen sekä huumoriksi, että samalla varoittavaksi esimerkiksi, että älkää hyvät ihmiset haksahtako noinkin läpinäkyvään huijausyritykseen ja avatko kaikkea mitä netti tuo nenän eteen.

• tiiraniminen

Ihanko tosi, ett otat noin tosissasi täällä viestit, en viitsisi ikinään noin tehdä itse, katselen vaan eempää ja hymyilen, ja useimmiten olen hiljaa, et täällä puhutaan mitä puhutaan, useimmiten ei kovin vakavaa. Jotkut kyll on aika vakavissaankin, huomannut... ;)

• Bengalitikku

Mä laitan aina, ihan aina kirjekuoren ylälaitaan, että sisältää nimpparilahjan: rahaa 123,4567 €.
        Ihan jännittää perille meno.👼

• tsppa

On se Tauno ahkera mies, minulle tuli ihan sama viesti;) Jopa DHL:n tunnus on sama.....
      No, näitä kun lähettää tuhansia joka päivä, joku hölmö tarttuu täkyyn;)

• mirjanm

Minä hitusen muokkasin tunnusta ja jotain pientä, minkä liitin viestiini.Muuttelin numeroita vähän sinne tänne ja tietty nimeni muutin, eihän tänne nimiä.

• et kai tosissas kysele? eiköhän jokainen jo nykyään ymmärrä että kysymyksessä on huijausviesti..........

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4516
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      2069
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      159
      1455
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      164
      1436
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      1422
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      253
      1214
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      188
      1137
    8. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      203
      1102
    9. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      1017
    10. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      61