Koiran hankinta ulkomailta

Sherba

Hei,

Koiran hankinta on tainnut olla Suomessa jo pidempään ilmeisen - miltei sairaalloisen - vaikeaa kiitos super kriittisten kasvattajien. Tämän vuoksi olemmekin jo päättäneet hankkia koiran ulkomailta, kuluista viis. Rotu ja kaikki on jo mietitty valmiiksi. Olisiko kellään käytännön kokemuksia koiran tuomisesta Suomeen, miten tämä kannattaa parhaiten järjestää ja millä aikataululla.

6

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voiapuva

      Mitä tarkoittaa kasvattajien superkriittisyys? Siis ette saa ostettua koiraa? Ei mulla vaan sellaista ongelmaa ole koskaan ollut, enkä ole kuullut muillakaan olleen. Jos siis tuntuu, ettei kukaan myy, niin ainoa yhdistävä tekijä olette ihan itse, jolloin on syytä katsoa peiliin.

    • KovaOnHarmitus

      Ei ole kasvattajien kriittisyys vaikuttanut mitenkään normaalien ihmisten koirien hankintaan, mistä sellaista olette kuulleet? Ihan normaalisti ihmiset koiria saavat hankittua. Ettei olisi vain kyse siitä, että joku on kieltäytynyt myyjästä juuri teille, ja siitäkös harmitus alkoi? ;) Oma tyhmyys ei sillä katoa mihinkään, että hankkii koiran ulkomailta. Päinvastoin, ongelmat ovat moninkertaisia, jos tollo lähtee moiseen puuhaan.

    • Koiran voi hankkia ulkomailta, varsinkin talteen otettuja kulkukoiria, jos haluaa riskiä elämäänsä. Ainakin itäisessä Euroopassa on paljon meille tntemattomia tauteja, joista osa tarttuu myös ihmisiin. Läntisen Euroopan koirankasvatyajien kanssa olen ollut jonkin verran tekemisissä ja sielläkin kannattaa olla tarkkana, käydä esimerkiksi tutustumassa kasvattajaan ja kasvatteihin, pentutehtailu kaikkine ongelmineen ei ole sielläkään vierasta. Toisaalta vastuullinen kasvattaja mielellään myy kasvatin Suomeenkin. Katukoirien ottamista neuvoisin välttämään, En oikein oivalla väitettä vaikeasta ostamisesta Suomessa. Koirien kasvattaja haluaa tietysti varmistaa kasvattiensa tulevan elämän ja saattaa kysellä asioita. Jollei joku kysele mitään, kannattaa ostajan olla varuillaan., usein sellaisessa tapauksessa on taustalla joku tai joitain ongelmia. Pentua hankkiessaan on tärkeää nähdä pennun perhe, emä ja olosuhteet missä hän on syntynyt. Hyvä on heti kärkeen selvittää myyjälle myös MIKSI on koiraa hankkimassa. Varsinkin rotukoirien kohdalla on kasvattajalla toiveita.

    • On kyllä melkoista höpöhöpö yleistystä...Minäkin kehottaisin katsomaan peiliin, jos tosissaan tuota mieltä on. On toki kasvattajissa eroa, toisilla on jotain vaatimuksia. Mutta tosi pieni määrä sellaisia, jotka ei edes järkeviä. Itse en keksi muuta kuin, että halutaan käytettävän useasti näytelmissä, mutta ei kasvattaja osallistu touhuun. Muutama kerta taas on ihan järkevä, että saa tietoa kasvateista niiltäkin osin. Käyttökoirissa ihan selvä, että jos kasvattaja on kiinostunut myymään pikemmin harastaville.
      Ja terveystutkimukset nyt luulisi kiinnostavan koirien omistajiakin. Osa kasvattajista maksaa nekin, joten suuri vaiva ei luulisi olevan koiraa edes niihin kiikuttaa.
      Useinmiten vaan halutaan koira hyvältä kasvattajalta (jolla sitten jotain järkeviä toiveita), mutta kuitenkaan ei haluttaisi itse mitään asioitten eteen tehdä. Ja suurimmalla osalla marisijoista kuitenkin on saada koira mahdollisemman halvalla, mutta ei kehtaa sitä tunnustaa...
      Kyllä ihan satavarmasti joka roduista löytyy kasvattajia, jotka ei mitään vaadi , ovat vaan tyytyväisiä, kun perävalot häipyy näkyvistä.

      Ja on kokemusta tuonneista. Tiedot löytyy maahantuonti määräyksistä, ja kasvattaja osaa vastapäästä oman hommansa. Aikataulukysymystä en edes ymmärrä.
      Kannattaa sitten tiedostaa, että jos varsinkaan kokemusta ei ole, niin tuonnissa on riskinsä. Sillä jos jotain ongelmia tulee, niin on pikkasen hankalampi hoitaa, kuin samassa maassa ja oman maamme lainsäädännön "avullakin" tarvittaessa...

    • On kyllä melkoista höpöhöpö yleistystä...Minäkin kehottaisin katsomaan peiliin, jos tosissaan tuota mieltä on. On toki kasvattajissa eroa, toisilla on jotain vaatimuksia. Mutta tosi pieni määrä sellaisia, jotka ei edes järkeviä. Itse en keksi muuta kuin, että halutaan käytettävän useasti näytelmissä, mutta ei kasvattaja osallistu touhuun. Muutama kerta taas on ihan järkevä, että saa tietoa kasvateista niiltäkin osin. Käyttökoirissa ihan selvä, että jos kasvattaja on kiinostunut myymään pikemmin harastaville.
      Ja terveystutkimukset nyt luulisi kiinnostavan koirien omistajiakin. Osa kasvattajista maksaa nekin, joten suuri vaiva ei luulisi olevan koiraa edes niihin kiikuttaa.
      Useinmiten vaan halutaan koira hyvältä kasvattajalta (jolla sitten jotain järkeviä toiveita), mutta kuitenkaan ei haluttaisi itse mitään asioitten eteen tehdä. Ja suurimmalla osalla marisijoista kuitenkin on saada koira mahdollisemman halvalla, mutta ei kehtaa sitä tunnustaa...
      Kyllä ihan satavarmasti joka roduista löytyy kasvattajia, jotka ei mitään vaadi , ovat vaan tyytyväisiä, kun perävalot häipyy näkyvistä.

      Ja on kokemusta tuonneista. Tiedot löytyy maahantuonti määräyksistä, ja kasvattaja osaa vastapäästä oman hommansa. Aikataulukysymystä en edes ymmärrä.
      Kannattaa sitten tiedostaa, että jos varsinkaan kokemusta ei ole, niin tuonnissa on riskinsä. Sillä jos jotain ongelmia tulee, niin on pikkasen hankalampi hoitaa, kuin samassa maassa ja oman maamme lainsäädännön "avullakin" tarvittaessa...

    • minulla on puhdasrotuinen amm staffi ensimmäinen oli USA sta 1000 eurolla ja toinen on Petroskoita. petoksia kin paljon! pakko katsella parempi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1593
    2. 44
      963
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      921
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      909
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      859
    6. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      55
      820
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      41
      798
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      765
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      742
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      50
      701
    Aihe