ostettu 30 t e - myynnissä 2 kk kuluttua 68 t eurolla?

kiinnostunut

kävimme katsomassa 40-luvulla rakennettua ok-taloa. talossa oli kirkuvat värit ja remppa kesken, keittiökalusteet ja koneet uusittu, pesuhuoneen vesivahinko korjattu (seinä) ja uusi hieno kulmamallin suihkukaappi hankittu. laminaattien laittoa lattioihin oltiin aloittamassa. talo kauniilla paikalla (syrjäkylä pikkukaupungista) ja vajaa hehtaari maata, talossa neliöitä 120.

taloon pitäisi uusia kaikki pinnat, eli lattiat (laminaatti tms), seinät maalata/ tapetoida, katto on alkuperäisessä kunnossa, vessa pieni ja hankala. pesutilat ja keittiö nyt hyvässä mallissa.

hintapyyntö paikasta on 68 000e. kuulosti hyvältä, soitimme naapurille, joka kertoi että omistaja saanut talon perikunnalta ostettua vain 30 000 eurolla... naapuri tuntui tietävän myös että tämä omistaja tehnyt useammalle talolle jo näin, ostaa halvalla, remontoi keittiön ja pesutilat ja uusii vähän pintoja, ja myy hyvällä voitolla. Onkos tällainen kovinkin yleistä? Myyjä itse kertoi että heillä on toinen asunto keskustassa ja heidän oli tarkoitus muuttaa tähän mutteivat ole saaneet keskustan asuntoaan kaupaksi ja nyt joutuvatkin siksi tämän myymään. talo ei ole missään myynnissä vaan olivat huomanneet kaupan seinältä ostoilmoituksemme. talo on ollut myyjän omistuksessa vain vuodenvaihteesta saakka.

Talo kuitenkin meitä kovasti kiinnostaa, joten mites tämä nyt kannattaisi hoitaa niin ettemme maksa ylimääräistä? Meistä joku 50 - 55 tuhatta kuulostaisi kohtuusummalta, kun kuitenkin joudumme vielä paljonkin pintoja remontoimaan - emme halua kirkkaankeltaista olohuonetta ruskealla maalitäpläisellä muovimatolla ja tummanvihreillä ovilla - ja kirkkaanpunaisella kakluunilla :)

2

858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keskustassa..

      Outoa, että joku joka haluaa muuttaa, joutuisi myymään juuri ostamansa asunnon jo parin kuukauden sisään, koska vanha ei ole mennyt kaupaksi.. hänhän joutuu maksamaan myyntivoitosta rutkasti verojakin.. myyjän puheethan voi varmistaa katsomalla, myykö hän todella asuntoaan keskustassa.. Jos puhuu p**kaa niin tietääpä millaisen kanssa asioi. Huijarin tapauksessa kannattaa sitten tarkastaa, onko rempat tehty kaikkien sääntöjen mukaan oikein. Ei tule sitten ylläriä kylppärin kanssa, jos kosteussuojat eivät toimikaan niinkuin piti. Keittiö ja kylppäriremppa ovat asunnon rahareikä remontoinnissa (yht.max noin 15000). Maalit eivät maksa käytännössä mitään, ja laminaatitkin saa lattiaan parilla tonnilla

    • ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa! Tästä maasta tuntuu löytyvän yllättävän paljon näitä ihmisiä, jotka kyttäävät halvalla, remontoivat itse, ja myyvät kalliilla. Kokonaisia perheitä tuntuu elävän tässä "remonttihelvetissä" vuosikausia! Eipä ihme että Suomi on avioerojen ja itsemurhien luvattu maa... Aikoinaan itse remontoin oman kämppäni ja nautin siitä myös nyt itse. Jokapäiväisen leipäni pystyn kyllä hankkimaan helpommallakin kuin vasaroimalla...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      51
      2182
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      856
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      854
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      9
      765
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      67
      703
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      701
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      620
    8. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      81
      504
    9. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      497
    10. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      479
    Aihe