Onko jonkun mielestä oikein kun kansanedustajat

ainaainaaina

nostivat taas omia palkkojaan?

44

571

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietenkin on.
      Kaikki palkathan toisinaan nousevat.

H.

• Tarkennan että Kansan-edustajat eivät saa palkkaa.
        He saavat palkkioita.
        Ja niistä päättää palkkio-toimikunta.

H.

• turhautunuteläkeläinen

Mutta ei tälaisilla ansioilla toinen toistaan surkeampia päätöksiä

• mimmimum-..mi

On se niin väärin....olisivat ne rahat ohjautuneet lastentarhan työntekijöille... ja varhaiskasvatukseen..
      Tässä vaiheessa pitää taas kiittää eläkkeen noususta...0.55% korotuksesta..josta jää 10 euroa vähemmän käteeni kuukaudessa....kiitos paljon.

• lisää.liksaa.aina.vaan

Mikä siinä lastenhoidossa on niin ihmettä, iät ajat on lapsia hoidettu ilman tarhatätejä, ihan kotona ja tavan ihmisiä heistä on tullut. Varhaiskasvatusta annetaan kotonakin.

• mimmimum-..mi

Luin tässä päivänä muutamana tästä palkankorotus vaateesta lastentarhanopettajien kertomana... Yliopistossa koulutettu lastentarhanopettaja saa bruttona 2304.00euroa.
        Päiväkotien ryhmäkokoa on nostettu 21 lapsesta 24 lapseen...ja on päiviä jolloin ei ehdi edes lounastauolle...ja ei muutenkaan ehdi tekemään työtään niinkuin pitäisi.. se että palkka nousisi ei tilannetta vielä paranna ..mutta alalle jäisi useampi kuin nyt....moni lähtee heti toisille aloille...henkilökuntaa ollaan lisäämässä monissa kaupungeissa..
        Kaikki eivät voi tai halua jäädä kotiäideiksi ...sinun mielipiteeseesi tuskin moni äiti tai isä yhtyy..

• mimmimum-..mi
        mimmimum-..mi kirjoitti:

Luin tässä päivänä muutamana tästä palkankorotus vaateesta lastentarhanopettajien kertomana... Yliopistossa koulutettu lastentarhanopettaja saa bruttona 2304.00euroa.
        Päiväkotien ryhmäkokoa on nostettu 21 lapsesta 24 lapseen...ja on päiviä jolloin ei ehdi edes lounastauolle...ja ei muutenkaan ehdi tekemään työtään niinkuin pitäisi.. se että palkka nousisi ei tilannetta vielä paranna ..mutta alalle jäisi useampi kuin nyt....moni lähtee heti toisille aloille...henkilökuntaa ollaan lisäämässä monissa kaupungeissa..
        Kaikki eivät voi tai halua jäädä kotiäideiksi ...sinun mielipiteeseesi tuskin moni äiti tai isä yhtyy..

Piti vielä sanoa että ei ole oma lehmä ojassa ....mitenkään muutoin tässä kuin empaattisuus näitä töitä tekeville...oma lapsenlapseni on perhepäivähoidossa jossa nyt kolme lasta..

• kansanedustajat eivät itse nosta palkkioidensa summaa, sen tekee palkkiotoimikunta, eikä eduskunnan jäsenet siihen voi vaikuttaa.

• ovat-ansaineet-

" kansanedustajat eivät itse nosta palkkioidensa summaa, sen tekee palkkiotoimikunta, eikä eduskunnan jäsenet siihen voi vaikuttaa."

Aika moni on kuitenkin asian käsittänyt väärin, että he itse itselleen nostavat palkojaan, mutta mielestäni se on oikein, siis se palkan korotus.

Perustelen näkemykseni sillä, että siellä istuu nytkin jo hyvin ansioituneita edustajia, joilla olisi mahhollisuus "vapailla markkinoilla" vielä suurempiin tuloihin.

Jossain kirjoituksessa oli vedetty esiin "Hakkaraiset, ne sahurit", mutta tietääköhän kirjoittaja, mitä sahurit ansaitsevat? Soppii eppäillä?

Ainakin meidän pikkukylässä on sahureilla kysyntää ja aika "porhoilta" he tuntuvat olevan elämisessään ja varmasti peittoavat tuloillaan kansanedustajien palkat, koska ei he muutoin olisi verokalenterin kunkkuja.

Muistan itse aikoinaan, kun kuvittelin, että minulla on hyvä palkka talouspäällikkönä, mutta hymyni hyytyi, kun näin ystäväni linja-autokuskin palkkatiedot! Heppoisesti yli minun ansioni.

• aivan, miksei kansanedustajat saisi saada korotuksia, niitä kun muille ryhmille vuosittain vaaditaan.

• ovat-ansainneet
        tammikuu-51 kirjoitti:

aivan, miksei kansanedustajat saisi saada korotuksia, niitä kun muille ryhmille vuosittain vaaditaan.

"niitä kun muille ryhmille vuosittain vaaditaan."

Nimenomaan, miksi heidät pitäisi syrjäyttää?

Niin, ainahan nämä sossuluukulla vierailevat ovat kateelisia, kuin toiset pärjää ja mukamas ilman ansiotaan, mutta mitä he ovet itse tehneet elämänsä hyväksi?

Toki ymmärrän ikäisteni naisten huonon eläkkeen, joka voi olla se Kansaneläke, mutta he hoitivat lapsensa kotona, joten eläkekertymää ei tullut.

Sitävastoin on avustuksena takuueläke, ja mitä kaikkea niitä olikaan, mutta joskus olen arvioinnut, että he saavat suuremmat etuudet, kuin minä työeläkkeelläni, joka onneksi riittää minulle.

Kieltämättä joskus hieman "sapettaa" esim. siskoni ja veljeni. Molemmat saavat suuremmat tuet elämiseensä, kuin minä.

Vaan, pois se kateus, koska ei heilläkään tunnu menevän "mahtavasti", kuten itse tunnen, että minulla menee nykyisin aivan mahtavasti.

• turhautunuteläkeläinen
        ovat-ansaineet- kirjoitti:

" kansanedustajat eivät itse nosta palkkioidensa summaa, sen tekee palkkiotoimikunta, eikä eduskunnan jäsenet siihen voi vaikuttaa."

Aika moni on kuitenkin asian käsittänyt väärin, että he itse itselleen nostavat palkojaan, mutta mielestäni se on oikein, siis se palkan korotus.

Perustelen näkemykseni sillä, että siellä istuu nytkin jo hyvin ansioituneita edustajia, joilla olisi mahhollisuus "vapailla markkinoilla" vielä suurempiin tuloihin.

Jossain kirjoituksessa oli vedetty esiin "Hakkaraiset, ne sahurit", mutta tietääköhän kirjoittaja, mitä sahurit ansaitsevat? Soppii eppäillä?

Ainakin meidän pikkukylässä on sahureilla kysyntää ja aika "porhoilta" he tuntuvat olevan elämisessään ja varmasti peittoavat tuloillaan kansanedustajien palkat, koska ei he muutoin olisi verokalenterin kunkkuja.

Muistan itse aikoinaan, kun kuvittelin, että minulla on hyvä palkka talouspäällikkönä, mutta hymyni hyytyi, kun näin ystäväni linja-autokuskin palkkatiedot! Heppoisesti yli minun ansioni.

kuka tämän pakkiotoimikunnan on kasannut edustajat itse evätkö he ole jäävejä

• turhautunuteläkeläinen kirjoitti:

kuka tämän pakkiotoimikunnan on kasannut edustajat itse evätkö he ole jäävejä

otapa selvää..................

• Pelleporukkapuoliksi

Ei totta vieköön ole. Kansa säästää ja herran kekkulat ja narrin nappulat säätävät itse liksansa. Miten se on mahdollista?

• barrikadeille

samaa mieltä enkä ihmettelisi vaikka kansa nousisi vastarintaan

• Sano.jos.tiedät

Kuinkas me ilman kansanedustajia.

• Jatietää

Ei siinä sanota "ilman". Mutta kahdessasadassa pelehtii niiin monta turhan panttina, että se joukko joutaa justiinsa tasan puolittaa. En nyt kehtaa nimiä kirjoittaa mutta jokainen järkipäinen kyllä keksii ja huomaa ...

• KannatatkoSinä

Tehdään lakialoite, että kansanedustajille tulee palkankorotukset aina samaan aikaan ja saman koikoisina kuin eläkeläisille.

Laaditaan ehdotus ja kerätään aktiivisesti nimiä alle. Jospa maailma muuttuisi meillekin oikeudenmukaisemmaksi.

• "Tehdään lakialoite, että kansanedustajille tulee palkankorotukset aina samaan aikaan ja saman koikoisina kuin eläkeläisille."

auttaako tuo mielestäsi jotenkin pienituloisia eläkeläisiä tulemaan paremmin toimeen????

• MeilleMyösKorotuksia

Jospa eläkeläiset(kin) saisivat suurenpia korotuksia eläkkeisiinsä, ainakin kaikki, joiden eläke on kansanedustajan palkkoja pienempi.

• helenashemu

Hei!
      Kyllähän kansanedustajat voivat itse kieltäytyä moisista ansiottomista korotuksista. Jos olisivat veronmaksajien puolella, niin tajuaisivat itse että Suomella on ollut nyt hyvin huono hallitus ja sen myötä eduskuntakin. Mistä veronmaksajat heitä palkitsisivat?

• turhaateoriakoulutusta

Ei onnistu ei ne omaa tuloaan mene pienentämään eläkeläisiltä on helppo ottaa kun emme voi mennä lakkoon ja äänstäminen on turhaa ollut jo 90 luvulta lähtien ostolakko on päällä muuta sehän vaikuttaa hitaasti

• Nocomment2

• vituttaa-

Kansanedustajien palkan-nosto on enemmän kuin väärin,
      se on lailistetu rikos kansaamme kohtaan,
      Sipilä politiikallaan ON kurjistanu kaikkien suomen köyhimpien ihmisten toimeentuloa,
      MUTTA mutta mutta mutta mutta , iteselleen ja goleekoileen KEHTAA nostaa ja ottaa palkankorotukset vastaan,
      k e h t a a ottaa vastaan i t s e l e e n ja kaikille goleegoileen korotukset vastaan,
      kuinka tämä on mahdollista,
      jos moraali on hiemankaa kohallaan,
      ilmeisesti Sipilän porukalla EI ole moraalista minkäänlaista käsitystä,

ja muitaki etuuksia on Sipilän hallituskaudella VAIN rikkaille ohjailtu ja jaettu,

• 98767543

Kertoisitko hieman tarkemmin varsinkin niistä muista juuri ja ainoastaan tällä hallituskaudella vain rikkaille ohjatuista ja jaetuista etuuksista, kiinnostaisi niistä tietää ja pyydän tätä sinulta kun tiedät asiasta enemmän.

• sauna-asunto

Onhan se jo säälittävää kun kansanedustajien palkat ovat niin huonot, että joutuvat tuttujen saunoissa majailemaan...

• Hulluna.humalassa

Jaa Hakkarainen asuu saunassa koska nettoaa siinä lähes tonnin kuussa, kansanedustaja saa kulukorvauksia asumisesta

• saunaosasto

Miksi tuossa saunallisessa asunnossa on esim. keittokomero, ellei sitä ole asunnoksi tarkoitettu. Jos tilalla ei kuitenkaan ole rakennusvalvonnan lupaa sitä asuntona käyttää, niin eikö se ole vuokraaja jonka tulisi se tietää? Olematta mikään Hakkaraisen fanittaja kysyn, että haukutaanko tässä nyt väärää puuta?

• turhautunuteläkeläinen

Jos normaali ihminen tekisi samoni kuin kansanedustajat niinsyytteeseen joutuis ja sakkoja tulis joten näin hyvin vointi suomessa

• hävettääkö-ollenkaa-

Kysymys Orpolle ja Sipilälle,

onko yhtään huono omatunto,
      kun teille ittelee nostetaan palkkoja, optioita, sun muita poonuksia,

kun taas te vastaavasti kurjistatte tavallisten köyhien kansalaisten asemaa leikkamalla pieniä eläkkeitä,
      palkkoja, sun muita sosun tukia kaikkein köyhimiltä ihmisiltä,

• Hulinatpystyynvain

Miksi kansa on hiljaa? Miksi se ei tee asialle mitään?

• OTTAKAA_OIKEESTI_SELVÄÄ

" Hulinatpystyynvain"

Siksi kun kansamme on tyhmistetty, lyöty lyttyyn, UHKAILTU, siinä on kokoomuksen keino päästä valtaan, lyödä köyhät kyykkyyn,

kai joku muistaa kuka teki suomen kansasta työttömien armeijan,

no kerrompa vanhaa,,,

aikoinaan kun työkansa oli vaatimassa palkankorotuksia,
        oli tavanomaiset palkkaneuvottelut menossa,
        niin k o k o o m u k s en KORKMAN UHKAILI sen aikaista tyntekijöitten edustajaa
        muistaakseni nimi oli AHONEN, Ahonen oli todella jämäkkä työntekijöitten edustaja,

niin KORKMAN lausui UHKAUKSEN

" KYLLÄ ME TEIDÄT POLVILLEEN SAAMME "

niinpä kokoomus toteutti uhkauksensa ja teki suomen kansasta työttömiä laumoittain,

firmoja ajettiin määrätietoisesti tahallisesti konkussiin,
        joten saatiin sanoa syyksi lopputilin saaneille
        " taloudellisista syistä "

niin kieroa on kokoomuksen politiikka ollu aina,
        ja tulee olemaan niinkauan kun se saa olla vallassa,

• totuus-on-ruma
        OTTAKAA_OIKEESTI_SELVÄÄ kirjoitti:

" Hulinatpystyynvain"

Siksi kun kansamme on tyhmistetty, lyöty lyttyyn, UHKAILTU, siinä on kokoomuksen keino päästä valtaan, lyödä köyhät kyykkyyn,

kai joku muistaa kuka teki suomen kansasta työttömien armeijan,

no kerrompa vanhaa,,,

aikoinaan kun työkansa oli vaatimassa palkankorotuksia,
        oli tavanomaiset palkkaneuvottelut menossa,
        niin k o k o o m u k s en KORKMAN UHKAILI sen aikaista tyntekijöitten edustajaa
        muistaakseni nimi oli AHONEN, Ahonen oli todella jämäkkä työntekijöitten edustaja,

niin KORKMAN lausui UHKAUKSEN

" KYLLÄ ME TEIDÄT POLVILLEEN SAAMME "

niinpä kokoomus toteutti uhkauksensa ja teki suomen kansasta työttömiä laumoittain,

firmoja ajettiin määrätietoisesti tahallisesti konkussiin,
        joten saatiin sanoa syyksi lopputilin saaneille
        " taloudellisista syistä "

niin kieroa on kokoomuksen politiikka ollu aina,
        ja tulee olemaan niinkauan kun se saa olla vallassa,

muuten kukaan ei ole tullu huomanneksi , ajatelleeksi, eikä kyseenalaistanu,

UHKAILU ON AINA RIKOS,

kansamme on tyhmistetty lyöty lyttyy,

• Muistetaanpa nyt , että o*lemme *itse *valinneet 200 inhimillistä ihmistä tekemään päätöksiä- demokraattisesti- meitä koskevista asioista. (tuohon ylempään ketjuun)
        ------------------
        *He eivät päätä itse haluavatko lisää palkkaa, sen hoitaa palkoista huolehtiva instanssi, heille kuuluvat samat korotukset kuin muillekin.*
        ------------------------
        Media pitää huolen jälleen kerran, mitä asioita puolueet käsittelevät ja tekevät nyt jo budjetistakin (termillä vaalibudjetti) - siis kenen etu on nostaa uutiseksi jokin tietty näkökulma, no esim Vihreillä ja SDPllä

• ONsyytä-nostaa-meteli
        kawe kirjoitti:

Muistetaanpa nyt , että o*lemme *itse *valinneet 200 inhimillistä ihmistä tekemään päätöksiä- demokraattisesti- meitä koskevista asioista. (tuohon ylempään ketjuun)
        ------------------
        *He eivät päätä itse haluavatko lisää palkkaa, sen hoitaa palkoista huolehtiva instanssi, heille kuuluvat samat korotukset kuin muillekin.*
        ------------------------
        Media pitää huolen jälleen kerran, mitä asioita puolueet käsittelevät ja tekevät nyt jo budjetistakin (termillä vaalibudjetti) - siis kenen etu on nostaa uutiseksi jokin tietty näkökulma, no esim Vihreillä ja SDPllä

kawe

jooo mutta vääryys ON vääryyttä,
        tiedät oikeinhyvin itsekki, minkälaista politiikkaa ne on tehneet,
        ja KENEN KUSTANNUKSELLA,,,
        mieti sitä,

• En välitä palkankorotuksista, turhat etuudet jotka houkuttelevat väärinkäytöksiin pitäisi poistaa.

• RealistiN

Ensinnäkin kansanedustajat eivät itse ole päättämässä palkkioidensa suuruuksista sekä korotuksista ja toisekseen, jos näillä heidän nykyliksoilla saadaan eduskuntaan osan kansalaistemme mielestä epäpätevää väkeä, niin mitä sinne saataisiin pienemmillä palkoilla hoitamaan asioitamme?

• "RealistiN"

Kommenttisi saa minulta seiso-peukun.

H.

• Onsyytä-nostaa-meteli
        120000 työpaikkaa jo -tosin vielä hankalammin työllistettäviä yli 200-tuhatta.
        Työpaikat, osaamistaso eivät kohtaa- - eli yritykset pärjäävät nyt koska vienti vetää ja siitä saatavilla verotuloilla (monet alihankkijayritykset ym mukana prosesseissa)
        Politiikka liittyy tähän esim kiky-sopimuksen myötä - ym ym
        Olen samaa mieltä RealistiN kanssa-peukku tuli

• niin-kieroa-touhua-se-on

" realistiN"
        luuletko ettei kansamme tiedä kenen lauluja suurella rahalla päättäjille maksetut palkanmaksajat laulaa,
        hah hah,
        jos olet noin tyhmä, teeskentelet tyhmyyttä aivan varmasti,

tiedät oikein hyvin että ne laulaa sipilän ja orpon lauluja
        mielinkielin nostavat niille ym silmäätekeville palkoja,
        samalla varmistavat omat työpaikansa jatkuvuuden, hah, hah,

• totuus-ON-RUMA
        kawe kirjoitti:

Onsyytä-nostaa-meteli
        120000 työpaikkaa jo -tosin vielä hankalammin työllistettäviä yli 200-tuhatta.
        Työpaikat, osaamistaso eivät kohtaa- - eli yritykset pärjäävät nyt koska vienti vetää ja siitä saatavilla verotuloilla (monet alihankkijayritykset ym mukana prosesseissa)
        Politiikka liittyy tähän esim kiky-sopimuksen myötä - ym ym
        Olen samaa mieltä RealistiN kanssa-peukku tuli

JUU, mietippä hieman, kokoomus teki itse voimalla korkamannin johdolla
        pari- kolme- miljoonaa työtöntä hetkessä suomen kansata,
        nyt nillä on sormi suussa kun ne miettii miten työttömät saadaan uudelleen työihin, työllistettyä, hah
        kun ensin itte ovat ihmisten elämää vaikeuttaneet kaikintavoin,
        hukuttu luusereiksi ym, tyhmyyksiä tehty politiikassa ihmisten kiusaksi,

suomalainen kunniallinen ihminen on lyöty henkisesti lyttyyn monin eritavoin päättäjien
        politiikan toimesta,

varmasti kaikki työpaikka-kiusauksetki ON puhtaasti tehty ylempää annettujen ohjeitten mukaan,
        on vinkattu siihen suuntaan että henkilökunta voi sakinhivuttaa kaveritaan jos ei mene mieliksi asiat,

• suru-puserossa-
        totuus-ON-RUMA kirjoitti:

JUU, mietippä hieman, kokoomus teki itse voimalla korkamannin johdolla
        pari- kolme- miljoonaa työtöntä hetkessä suomen kansata,
        nyt nillä on sormi suussa kun ne miettii miten työttömät saadaan uudelleen työihin, työllistettyä, hah
        kun ensin itte ovat ihmisten elämää vaikeuttaneet kaikintavoin,
        hukuttu luusereiksi ym, tyhmyyksiä tehty politiikassa ihmisten kiusaksi,

suomalainen kunniallinen ihminen on lyöty henkisesti lyttyyn monin eritavoin päättäjien
        politiikan toimesta,

varmasti kaikki työpaikka-kiusauksetki ON puhtaasti tehty ylempää annettujen ohjeitten mukaan,
        on vinkattu siihen suuntaan että henkilökunta voi sakinhivuttaa kaveritaan jos ei mene mieliksi asiat,

Tässä muutamia laulu aiheesta,
        mitä tavallinen rehellinen ahkera kunniallinen kansamme on saanu kokea
        päättäjien tehdessä suuria tyhmyyksiä politiikansaralla kansalaisten vahingoksi,

ei tarvi ihmetellä suomen valtavaa työttömyyslukuja,

KEKKOSTA IKÄVÄ

hän on ainoa rehelleinen pyyteetön suomen JOHTOTEHTÄVISSÄ ollu henkilö,
        joka oikeesti teki kaikkensa KOKO suomen kansan hyväksi,
        ei edes itseellen hamunnu suurta palkaa,

https://www.youtube.com/watch?v=oCErml3vbFo

https://www.youtube.com/watch?v=D3WJjCpJ9rQ

• tööttt

on heillä sitten varmaankinostovoimaa - ei tartte kyyläta ja varastella toistn toisten tunnuksia ja pankkikortteja ja tehdä esm 18 miljonan euron kavalluksia kuten kansainvälinen rikollisuus jossa myös suomalaisia mukana - taviskansa ja heikoimmat on aina tyrannien armoilla - hyvin haurasta nk demoratiakin.
      Noi kaikki sakinhivutukssetkin joitten kohteeksi ihmset joutuu kuuluu suomalaiseen väkivaltaperinteeseen -raju jaraaka suomalainen yhteisknta murroksssaan aina on ollut- vihamielinenkn.

• W222

On ihan oikein, että kansanedustajat saavat palkkansa ja korvauksensa. Suomen eduskunta on moneen muuhun maahan verrattuna todella maltillinen palkan maksaja. Ja jos vertaa vaikkapa Suomen pääministerin palkkaa, on se todella pieni, kukaan ei siihen hommaan lähde rahan vuoksi!!

Kannattaa lukea Pertti J. Rosilan kirja; Arkadianmäen kirstunvartija, siitä käy hyvin ilmi eduskunnan rahankäyttöä ja myös ulkomaalaisten vieraiden ihmettely, miten vaatimattomilla palkkioilla Suomessa hoidetaan parlamentin ja valtioneuvoston työskentelyä. https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/muistelmakirjan-julkaissut-eduskunnan-talouspaallikko-tunnustaa-olleensa-virkaintoinen-kyyla-oli-tyytymaton-usean-puhemiehen-rahankayttoon/6869206#gs.yNWcyYk

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3840
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      2027
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      546
      1626
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1298
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1097
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      808
    Aihe