Narsistin ja psykopaatin ero on näin tiivistetysti

rokefeller

Oon paljon miettiny eroavaisuuksia narsistiin ja psykopaattiin. Yhden asian huomasin selkeäksi pointiksi, millä voi suurinpiirtein "kotioloissa", jostakin tutusta tunnistaa merkittävimmän eron narsistiin ja psykopaattiin.
Mutta... huomatkaa että narsisti ei voi olla psykopaatti mutta psykopaatti voi olla myös narsistinen.

Psykopaatti on tunnekylmä(osaa hienosti miimikoida tunteita ja eleitä), laskelmoiva ja mahdollisesti rikoksen tekijä(Voi olla myös tavallinen tallaaja). tietää mikä on oikein ja väärin mutta ei välitä siitä. Psykopaatilla ei välttämättä ole paljoa mielenkiintoa saavuttaa "urallaan" mitään mahtavaa. nämähän on aika hataria kuvauksia mutta on esim. Robert Haren listan lisäksi eräs mainittava piirre joka eroaa narsistisesta persoonallisuushäiriöstä, nimittäin sosiaalinen kanssakäyminen. Psykopaatti ei tarvitse ihmisiä ympärilleen narsisti tarvitsee.

Psykopaatti syntyy valtavasta traumasta lapsuudessa jolloin lapsen kehitys jää vajaaksi. Narsistiksi synnytään lapsuudessa syntyneen häpeän kautta, siten yritetään nähdä viat muissa jotta kukaan ei osoita sormella narsistia.

Alkoholismi aiheuttaa persoonallisuusongelmia 50% todennäköisyydellä eli ei ole tavatonta että alkoholistiäiti synnyttää lapsen josta tulee psykopaatti tai narsisti kun tiedetään että alkoholistin talossa kukaan ei ole turvassa häpeältä tai traumalta nähdä äiti pelottavissa tilanteissa.

eli narsisti tarvii lauman ihmisiä psykopaatti ei.

332

5493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poiuytrdfgh

      No aika hyvin kuvasi mun äidin ja isän.
      Mut en voi edes ajatella enempää. He on selkäpiitä riipiviä.

    • munavaikana

      "Alkoholismi aiheuttaa persoonallisuusongelmia 50% todennäköisyydellä"

      Onko alkoholin suurkuluttaja ollut alun alkaenkin persoonallisuushäiriöinen vai muuttaako alkoholi aivoja niin, että alkoholisti alkaa käyttäytyä kuin pershärö?

      • rokefeller

        Ookkos koskaan lukenu alkoholisti keskustelua? et uskois kuinka monta "sairautta" niiltä löytyy ja jokainen yhtä outo jos kysyt oireita. Alkoholin aloittamiseen ei tarvita erikseen sairautta, se vaan astuu kuvioon


    • Elämää

      Mielenkiintoista pohdiskelua..joten tuonpa erään tapauksen tähän. nimittäin eräs henkilö oli lapsena ja nuorena näennäisen ystävällinen ja varautunut/epävarma ja epäluuloinen ja sitten kun alkoholi astui kuvaan. kävi niin, että hän aivan yllättäen saattoi lyödä jotakuta jollakin esineellä kasvoihin ja päähän
      Sen jälkeen juosten pakoon ...tätä tapahtui koko aikuis iän . myöskin nais ystäväänsä pahoinpiteli aika rajustikin jolloin ajan myötä nainen päätyi karkaamaan

      jättäen kaksi lasta tuon tyypin hoteisiin ( lapset oli yhteisiä) tällöin tuo tyyppi meni sossuun jne..hakemaan avustuksia ja huomiota ja niin pois päin..ja ikään kuin sai naamion statukseleen.jatkaen kuitekin tuota jo kuvatunlaista käytös malliaan..sanotakoon että viranomaisten hämäämiseen ja manipulointiin hän on expertti

      ja vika on aina muissa ja hän on marttyyri. onko narsku vai psykopaatti? vai molempia.?

    • rokefeller

      No tarvitsiko ihmisiä ympärilleen vai ei???

    • rokefeller

      Otetaanpa vaikka esimerkiksi 60-v ihminen ,joka on ollut koko elämänsä töissä samassa paikassa. Käyttää paljon alkoholia mutta käy silti aina töissä. Vanhuksia hoitaa sen takia että saa lopulta heidän omaisuutensa kun kuolevat. Lapsenlapsista ei ole kiinnostunut. Omia vaikeita ja verbaalisesti väkivaltaisia vanhempia hoitaa, koska olettaa saavansa heidän talonsa omiin nimiin. Saattaa nauraa kun pitäisi olla surullinen ja vetää vitsiä kun pitäisi kuunnella. ei tiedä mitä pitää tehdä kun joku itkee, joten saattaa hädissään luvata auton.

      Sitten taas esimerkki, joka ei käy töissä sen kummemmin, koska ei vaan viitsi tai ei halua nousta ylös. ympärillään hänellä on iso joukko sukulaisia ja ystäviä. Ystävinään hänellä on täysiä luusereita, joista ohimennen tokasee jotain törkeää ja kiittelee itseään näin "jos en olisi heidän ystävinään, heillä ei olisi ketään" sukulaisiltaan lainaa kaikkea mahdollista maan ja taivaan välillä. Hänen mielestään hän on väärinymmärretty nero, mahtava isä joka vaan ei ole saanut mahdollisuutta. Ex kumppaneita hänellä on liuta. Hänestä on tehty psykologinen arvio mutta on kuulijasta kiinni minkä diagnoosin hän kertoo saaneensa. rikollinen tausta mutta pystyy olemaan tekemättä rikoksiakin.
      Saa hirveän hyvin ystäväpiirin aivopestyä haukkumaan ryhmänä jotain ihmistä. Mikään asia ei ole niin järkyttävä, joten saattaa kertoa kuinka lapsi otettiin huostaan ja suuttuu siitä että et halua kuunnella tätä juttua loppuun puhelimessa.Kaikki ihmiset on käyttötarkoitusta varten ja niitä on monta. On vähän niinkuin rajalla onko edes töissä vai ei, kun ei oikeastaan tarvitse eikä ymmärrä minkätähden

    • apviittaa

      Narsistin lähteeseen.
      Narsisti on hyvä hovilleen niin kauan
      kuin hyötyy heistä.

      • vielälisäksi

        Eräs täällä kirjoitti, että narsisti tekee myös rikoksen.
        Mutta ei jää kiinni.
        Uhrejaan kohtaan rikkoo varmasti.


    • "Psykopaatti syntyy valtavasta traumasta lapsuudessa jolloin lapsen kehitys jää vajaaksi. Narsistiksi synnytään lapsuudessa syntyneen häpeän kautta, siten yritetään nähdä viat muissa jotta kukaan ei osoita sormella narsistia. "

      Minä olen kelaillut että psykopaatiksi tullaan lapsena saadun heikon huomion takia. Traumahan meinaa sitä että joku juttu pyörii sun päässä, etkä pääse siitä eroon "ajatuksen halvaus". Psykopatia on epäsosiaalisuutta, epäsovinnaista käytöstä, mihin opitaan lapsena huomiotta jäämällä.

      "Psykopaatille tyypillisiä ovat julmuus, epäsosiaaliset teot, alkoholin ja huumeiden käyttö, vastuuttomuus ja moraalittomuus. Psykopatiasta kärsivää henkilöä kutsutaan psykopaatiksi."
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Psykopatia

      Lapsena huomiotta jääminen johtaa epäsosiaalisuuteen. Puheen niukkuuteen, väkivaltaisuuteen, epäsoveliaaseen puheeseen jne.

      Narsisti voisi myös olla vanha psykopaatti.

      • Auta.isä.armas

        Sattumalta löysin tämän palstan
        ...ja kauhistuin!
        Nuo psykopaattiin sopivat tuntomerkit sopivat just minun persoonaan?!
        Mitä minun pitää tehdä?!
        En ole tehnyt kenellekkään (omasta mielestäni) pahaa?!
        No on toki kelju naapuri, jolle olen mielessäni toivonut kaikkea paskaa elämäänsä
        Mutta en ole edes 5 metrin seipäälläkään häneen koskenut!


      • HerrammeSeaboat

        Psykopatia on selvästi perinnöllistä ja sillä on biologinen tausta.


      • Varmasti näin on ja kasvatuksella voi tehdä psykopaatin. Samanlailla alkoholismi on periytyvä sairaus tai voit juoda itsellesi ongelmia viinan kanssa, mikä todennäköisesti periytyy lapsillesi.


      • poiuytrsxg
        HerrammeSeaboat kirjoitti:

        Psykopatia on selvästi perinnöllistä ja sillä on biologinen tausta.

        Mutta ei se aina periydy. Siinä on ehkä kanssa joku semonen että ei riitä yksi jokin geenijuttu vaan niitä pitää olla kaksi tai jotain sellaista.
        Mutta tuntuu kyllä välillä oudolle ajatella että jos mussa on jotain psykopaatin geenejä joukossa. Mutta se on selvää ettei minulta puutu sitä tunneaivo-osaa kun se on mulla aika vanhavakin.


      • kertonutusein
        poiuytrsxg kirjoitti:

        Mutta ei se aina periydy. Siinä on ehkä kanssa joku semonen että ei riitä yksi jokin geenijuttu vaan niitä pitää olla kaksi tai jotain sellaista.
        Mutta tuntuu kyllä välillä oudolle ajatella että jos mussa on jotain psykopaatin geenejä joukossa. Mutta se on selvää ettei minulta puutu sitä tunneaivo-osaa kun se on mulla aika vanhavakin.

        Sinähän olet narsisti, jonka olet perinyt vanhemmiltasi.


      • poiuytrsxg kirjoitti:

        Mutta ei se aina periydy. Siinä on ehkä kanssa joku semonen että ei riitä yksi jokin geenijuttu vaan niitä pitää olla kaksi tai jotain sellaista.
        Mutta tuntuu kyllä välillä oudolle ajatella että jos mussa on jotain psykopaatin geenejä joukossa. Mutta se on selvää ettei minulta puutu sitä tunneaivo-osaa kun se on mulla aika vanhavakin.

        Palkitaan oikein tekemisestä ja rangaistaan tuntuvasti väärin tekemisestä, miten tallaista voisi estää.. ollaan lapsen elämässä mukana ja annetaan palautetta hänen edesottamuksistaan..?


      • poiuytrsxcv
        kertonutusein kirjoitti:

        Sinähän olet narsisti, jonka olet perinyt vanhemmiltasi.

        En minä mitään semmosta ole kertonut. En ole narsisti. Tykkään empatiasta ja rakkaudesta.


    • VammainenLutkahuora

      Kunnollinen nykynuoriso ei öykkäröi edes somessa – aikuiset haukkuvat ja solvaavat netissä eniten, tästä se johtuu

    • OUDOT.PERHEET

      Reilun vuoden verran minuun on pitänyt tiiviisti yhteyttä mies, joka on osoittautunut psykopaatiksi. Hän on kuin suoraan psykopaatin oppikirjasta. Viime kesänä jo huomasin, että jotain outoa tässä hurmaavassa miehessä on ja olen pitänyt ikään kuin kättä välissämme. Olen suojannut itseäni, mutta kyllähän hän on suojauksen läpi hetkittäin osannut itsensä puhua, sitä en voi kieltää. Kuitenkin vahva tunne outoudesta on ollut koko ajan takaraivossani. Vaikka emme seurustelleet, hän soitteli lähes joka päivä. PIti parhaana ystävänään. Huomasin pian ristiriitoja puheiden ja tekojen välillä, katteettomia lupauksia jne.

      Nyt, kun hän jäi viimeinkin valehteluista kiinni, minulle selvisi, että hänen iäkkäällä Äidillään on iso rooli ja osuus näissä oudoissa kuvioissa. Valehtelee poikansa puolesta laihan lihavaksi jne. Toisaalta Äidin pelko ja hätä tulee rivien välistä esiin voimakkaasti. Kuitenkin hän puolustelee
      ja selittelee samalla tavalla asioita jotenkin nurin päin kuin poikansakin, vaikka tämä on saattanut Äidin taloudelliseen ahdinkoon omalla vastuuttomalla käytöksellään, pettänyt luottamuksen, valehdellut puuta heinää, aiheuttanut häpeää ja vaikka mitä.

      Itselleni nämä kyseisen perheen sisäiset oudot kuviot valkeni lopullisesti vasta pari viikkoa sitten, kun totuuksia alkoi tulla esiin ja rohkenin ottaa yhteyttä tämän miehen toiseenkiin "uhriin". Näennäisesti ystävälliset eleet paljastuivat aivan joksikin muuksi. Käsittämätöntä henkistä julmuutta jo rikki ollutta nuorta naista kohtaan. Äiti eikä poika kumpikaan osoita minkäänlaista katumista. Toinen valehtelee toista ja toinen toista. Moraalisesti kaikki on sallittua.

      Vaikka tiesin, että tämän miehen outouden takana voi olla jotain todella ikävää, en osannut arvata ihan psykopaatista olevan kyse. Työ hänestä eroonpääsemiseksi on hyvällä alulla. Uskon sen onnistuvan ilman isoa katastrofia. Tosin, mies on syyllistynyt aiemmin elämässään pahoihinkin tekoihin, joista pitkä tuomio,joten tiedän myös, että kaikki on mahdollista. Olen varovainen.

      Jos jollain on kokemuksia siitä, miten psykopaatti sotkee koko perheyhteisön, haluaisin kuulla siitä. Tässä tapauksessa en tosin tiedä kenellä oli ensin sairasmieli ja moraali. Tuntuu, että kaikki on moraalisesti vinksallaan koko perheessä, siskoa ja edesmennyttä isää myöten. Tarinasta saisi oivan kirjan kirjoitettua perheestä, jolla on ulospäin kaikki kultaisesti, mutta sisällä painekattila porisee pahoista keitoksista, valheista valheiden perään. Murhakin on ollut vain uhrin omaa syytä...

      • satuja.ja.tarinoita

        Juu varo vaan ettei tule kurkkuusi kiinni.


      • varo.heräämästä
        satuja.ja.tarinoita kirjoitti:

        Juu varo vaan ettei tule kurkkuusi kiinni.

        Itse elät satumaailmassa.


      • Anonyymi

        Kuulostaa siltä, että kyse on pikemminkin narsistista kuin psykopaatista. Molemmat ovat röyhkeitä oman edun tavoittelijoita, mutta narsisti haluaa muiden viettävän aikaa kanssaan, psykopaattia ei muiden olemassaolo voisi vähempää kiinnostaa.


    • Psykop

      "Mutta... huomatkaa että narsisti ei voi olla psykopaatti mutta psykopaatti voi olla myös narsistinen. "
      Psykopaatit ovat usein narsisteja, mutta narsisti vain joskus psykopaatti.
      Eli narsisteja on paljon enemmän kuin psykopaatteja.

      "Robert Haren listan lisäksi eräs mainittava piirre joka eroaa narsistisesta persoonallisuushäiriöstä, nimittäin sosiaalinen kanssakäyminen. Psykopaatti ei tarvitse ihmisiä ympärilleen narsisti tarvitsee."
      ??????
      "Robert Hare on laatinut Hervey Cleckleyn kuvauksen pohjalta oman 20-kohtaisen piirreluettelonsa.

      Haren 20-kohtainen piirreluettelo[20]

      Lipevyys ja pinnallinen viehätysvoima
      Vahvalta vaikuttava omanarvontunto
      Stimulaation tarve ja taipumus ikävystymiseen
      Patologinen valehtelu
      Petkuttaminen ja manipulointi
      Katumuksen ja syyllisyydentunteen puuttuminen
      Tunteiden pinnallisuus
      Kovuus ja tunteettomuus, empatian puuttuminen
      Loismainen elämäntyyli
      Heikko käyttäytymisen kontrolli
      Promiskuiteetti (sukupuolinen holtittomuus tai valikoimaton sukupuoliyhteys eri partnerien kanssa)
      Varhaiset käyttäytymisongelmat
      Realististen pitkän tähtäimen päämäärien puuttuminen
      Impulsiivisuus
      Vastuuttomuus
      Kyvyttömyys ottaa vastuuta omasta käyttäytymisestä
      Useita lyhytaikaisia avo- tai aviosuhteita
      Nuorisorikollisuus
      Ehdonalaisen vapauden peruutus
      Monipuolinen rikollisuus"

      Narsismi ja myös psykopatia, molemmat ilmenevät nimenomaan suhteessa muihin ihmisiin.

      "Psykopaatti syntyy valtavasta traumasta lapsuudessa jolloin lapsen kehitys jää vajaaksi. "
      Psykopatian synnystä ei varmaa tietoa, käsittääkseni.
      On kuitenkin löydetty psykopaattien aivoista poikkeavuuksia, verrattuna muihin.

      "Alkoholismi aiheuttaa persoonallisuusongelmia 50% todennäköisyydellä "
      ?????
      https://www.terve.fi/artikkelit/40207-hyva-paha-alkoholi
      Tuossa linkki jossa kevyesti kuvattu alkohlismia ja mahdollisia taustatekijöitä.
      Jokin prosenttiosuus on olemassa, pajonko alkoholisteilla arvellaan olevan persoonallisuushäiriöitä.
      Sinänsä varmaan ne häiriöt on siellä taustalla ja niitä ehkä lääkitään alkoholilla. Mutta alkoholi kyllä sitten vaurioittaakin.

      🎌Voisiskos aloittaja laittaa linkkejä väitteidensä tueksi.

      • Lisäksi

        Lisäksi psykopatia ei samalla tavoin ole diagnoosi kuin narsismi nykyään. Riippuu aivan sanaa käyttävistä tahoista, mitä sillä tarkoitetaan.
        Kriminaalipiireissä luult. käytetään termiä kuvaamaan esim. sarjamurhaajia ja muita hirmuja.


    • rokefeller

      Mitäs linkkejä pitäisi pistää ja millä kielellä. Luen suomalaiset ja englantilaiset. Oon lukenu aika paljon ja oikeastaan vain Robert Haren ja suomalaisen kriminaalipsykologin Lauermaan juttuihin vois paremmin uskoa kuin youtuben dokkareihin tai iltapäivälehden lööppeihin. Hankala saada minkäänlaista varmaa määritelmää psykopaatin ja narsismin välille. Normaalisti teini-ikäinen käyttäytyy kuin narsisti ja kun ihmistä kohtaa jokin kriisi, hän saattaa käyttäytyä toooodella epäsosiaalisesti. Narsistin nyt vaan huomaa hänen sosiaalisesta käyttäytymisestään ja psykopaatti on kokeileva keittiö ihmisten kanssa ja niin hyvä kameleontti että luulet hänen olevan "oikea ihminen".

      On ne tavallisimmat piirteet (manipuloiva, öykkäri, kylmä jne.. ) jotka löytyvät määritelmistä kun haetaan tietoa Psykopaattisista ihmisistä. Psykopaatti ja narsisti on samanlaisia siinä, etteivät oikeastaan välitä niistä määritelmistä omalla kohdalla. Kyllähän ihmisellä voi aivoissa olla synnynnäinen taipumus mutta trauma lapsuudessa kylvää siemenen joka josta kasvaa käytöshäiriöinen ihminen. Narsistin häpeä kasvatus on narsistin kasvattanut.

      Miten kasvatan psykopaatin tai narsistin ohjekirja:
      -Älä koskaan kannusta oikealla tavalla (uskottavasti)
      -Häpäiset lapsen tämän kavereiden ja läheisten edessä
      - Jokaisella on omat rajat mutta narsistin ja psykopaatin vanhemmat eivät anna lapselle mitään yksityisyyttä. toinen ääripää että lapsella ei ole mitään rajoja. saa tehdä niinkuin lystää.
      -lasta haukutaan jatkuvasti tai lapselle annetaan mielikuva että hän on parempi kuin kukaan muu
      - lasta ei katsota silmiin-.lapsi joutuu todistamaan väkivaltaa tai seksualista kanssakäymistä
      -Toinen vanhemmasta alistaa toista
      -uhkaat lasta hylkäämisellä tai sanot ettei häntä kukaan halua
      -väkivalta, epävakaat perheolot ja pelko lapsena.

      Nykyisin rikkaat kasvattavat lapsistaan luontaisesti narsistisia ja köyhät psykopaatteja ei oo linkkeä tähän muutakuin kasvatus osastolla Raisa Cacciatoren kiukku ja Kapina kirjat lueppa ne

      • En_ihan

        "Nykyisin rikkaat kasvattavat lapsistaan luontaisesti narsistisia ja köyhät psykopaatteja ei oo linkkeä tähän muutakuin kasvatus osastolla Raisa Cacciatoren kiukku ja Kapina kirjat lueppa ne"
        En ihan viitsi kovin paljoa lähteä penkomaan löytöjä kirjallisuudesta ihan tällä perusteella.
        Tällä hetkellä ammatillisesti en tarvitse välttämättä noita tietoja.
        Mutta käsittääkseni on täysin selvää, että molemmat, sekä narsismi että psykopatia syntyvät niin varhaisessa vaiheessa, että varsinainen kasvatus ei niihin enää pure...

        Pähkinänkuoressa:
        Vauva on saanut narsismin itseensä niin sitä ei enää saa pois vaikka hänet kasvattaisi kuinka taitavasti rakastaen.
        Kyseinen vamma syntyy hyvin varhain.

        On tietenkin täysin eri asia, olemmeko kuinka narsistisia elämämme eri aikoina, ja mitä meistä vanhana tulee...

        Monet kirjoittajat kohdanneet henkilön, josta ei koskaan voisi uskoa mitään sellaista, mitä myöhemmin tulee esiin. Ja siihen esiintulleeseen ei voi enää kukaan vaikuttaa juuri mitenkään.
        Narsistit hakevat hyväksikäytettäviä uhreja, ja kun sellainen uusi löytyy, ei tilanne peruunnu vaikka kuinka silittelisi narsistia...

        Voi puhua narsismista merkityksessä narsistisuus... häiriöt narsismissa... terve narsismi...
        Mutta ainakin minä mietin, mistä lähden keskustelemaan, koska aikani on rajallista, sekä lyhyellä että pitkällä tähtäimellä🎗️


      • poiuytrsasdfg

        Minut on kasvatettu noin, mutta minusta ei ole tullut narsistia tai psykopaattia. Osaan rakastaa. Mutta 50 vuotta tätä alkaa olla liikaa. Koen vanhempani tässä vaiheessa vähintään mielenterveydelleni vaarallisiksi. Minun olisi pakko tehdä se irtiotto kyseisistä ihmisistä kokonaan niin kauan kuin minussa on vielä pelastettavaa. He pyrkivät siihen että tuhoudun ennenkuin onnistun pelastautumaan, koin sen jo 16-vuotiaana ja vielä 30 vuotta olen ollut tässä loukussa ja näinä viimeisinä vuosina olenkin ollut jo vähällä tuhoutua ennen oikeaan elämämääni omana itsenäni koskaan pääsyä.


      • poiuytrdsdf

        Mun äiti on sellainen kameleontti, isäni näkyvästi itsekeskeinen,
        Yrittivät toki minustakin narsistia, mutten ole suostunut. Siitähän kiistamme tavallaan johtuu.


      • poiuytrsasdf

        Minä hieman sulkeuduin itseeni omaan maailmaani heitä pakoon lapsena ja nuorena, se ehkä säästi minut narsismilta ja teki minusta autistisen mihin geenejä isän puolelta tullee.
        No nyt kun sitten kolmekymppisenä psykopaattini kekkasi että erilaisuuteni johtuu siitä että olen autistinen, niin se oli oikeastaan mulle tosi vaarallista kun tuota autistista kuplaa alettiin ympäriltäni rikkomaan, koska silloin psykopaattini pääsi iskemään niin että ensimmäisen kerran aloin varsinaisesti oireilla kuvion johdosta.


      • poiuytrdsazxcv

        Siis psykopaattini oli voimaton edessäni niin kauan kuin olin aivan autistinen. Kun aloin heräämään ulkomaailmalle ja avaamaan sitä autistista kuorta, sieltä psykopaattini sitten iski henkisesti kimppuuni oikein kunnolla. Olen siitä yrittämässä toipua.


      • poiuytrdsdfg

        Mä olen tutkinut narsistin(joka on tässä tapauksessa hieman hieman Asperger eli hänen piirinsä on pieni) ja psykopaatin eroa tässä lähietäisyydeltä koko elinikäni. Olen mielestäni aiheessa suorastaan ekspertti vaikka luuriväki ei minun tietämystäni arvosta.


      • monisairas
        poiuytrdsdf kirjoitti:

        Mun äiti on sellainen kameleontti, isäni näkyvästi itsekeskeinen,
        Yrittivät toki minustakin narsistia, mutten ole suostunut. Siitähän kiistamme tavallaan johtuu.

        Juu sullahan on jo kaikki muut mahdolliset ja mahdottomat taudit, tai vaivat, mutta ei vielä sitä narsismia. No ootellaan, kyllä sä senkin piirteen vielä löydät itsestäsi.


      • poiuytrdsxcvb

        No minulle tapahtui yksi yllättävä vammautuminen josta ne kaikki 50 oiretta tuli. Että asia ei ole aivan niin kummallinen kuin yrität esittää.


      • poiuytrdsazxcv

        Eli Aspergeria ja yksi vammautuminen. Ja siinä se


      • poiuytrdsdfg
        monisairas kirjoitti:

        Juu sullahan on jo kaikki muut mahdolliset ja mahdottomat taudit, tai vaivat, mutta ei vielä sitä narsismia. No ootellaan, kyllä sä senkin piirteen vielä löydät itsestäsi.

        Ootko sinä jotenkin huomionkipeä vai mistä on kyse ?


      • poiuytrsdfg

        Miten tuo monisairas on niin päähäsi jämähtänyt ? Onko sinullakin neurologista jumittamista kuten minulla joskus ?


      • poiuytrdsxcv

        Minä vauva olin niin autistinen että vaan hymyilin ja mietiskelin enkä edes syntyessäni itkenyt, niin he ei saaneet minuun sitä narsisminsiementä- Sitä on yritetty kovasti kylvää minuun nyt sitten vanhana mm. sillä että ihmiset saataisiin tekemään niin paljon vääryyksiä minua kohtaan jotta olisin psykopaattini kanssa samaa mieltä ettei heissä ole mitään rakastettavaa.


      • poiuytrdsxcv

        Nyt kun olen ymmärtänyt että äiti on tosiaan psykopaatti eikä kai kovin lieväkään, niin olenkin sitten ollut niin lähellä psykopaattia että harva sen lähemmäs pääsee. Ei mun äitiä kukaan pääse niin lähelle ku mä. Mulle hän jopa näyttäytyy ajoittain itsenään. Mun mun neurologia ei meinaa kestää sitä. Äiti tietää että olen äärimmäisen suvaitseva ja mietin kaikkea eettisesti, hän tietää että suvaitsen erilaisuutta pitkälle. Äidillä ei ole vaaraa vaikka näyttäytyisi minulle aivan hulluna.


      • poiuytrdsxcv

        Yksi syy miksi olen suvaitseva ja vaaraton kaikenlaisille hulluille on se että mä saan tietää siten totuutta maailman menosta paljon mitä muut ei pääse näkemään.


      • poiuytrdsdfg

        Mutta oman mielenterveyden takia mun on nyt pakko alkaa ottamaan etäisyyttä hulluihin. Pahoitteluni.


      • poiuytrdsxcvb

        Kun mä kerran marssin mun psykopaatin taloon kauhutilassa ja halasin häntä, se ei ihan tuntunut rakkaudelle, mutta jollein sellaiselle että voitin itseni.


      • poiuytrdsxcvb

        Mulla on tunne että mun psykopaatti vois pikkusen salaa olla ylepeä minusta jos onnistuisin jotenkin osoittaan olevani tosi peloton ja rautainen. Vois sitten ajatella mun sentään jonkun geenin perineen.


      • kohta.narsistikin
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

        Ootko sinä jotenkin huomionkipeä vai mistä on kyse ?

        Oletko tosiaan niin autistinen, ettet ymmärrä?


      • poiuytrsxd

        Sinun juttujasi en ymmärrä ihan tosiaan


      • Niin ajan saatossa kaikenlaisia tarinoita tälläkin palstalla on saanut lueskella, eikä tosiaankaan täyttä varmuutta ole niiden todenperäisyydestä.

        Tuos kun lueskelin taas niitä näitä tuolta muualta törmäsin tämmöseenkin ja nostin tämänkin mahdollisuuden taas esille, vaikka toki tästäkin on puhetta täällä jo aiemminkin ollut.

        Kyseessä on patologinen valehtelu, en osaa sanoa liittyykö missä määrin psykopatiaan, mutta narsisteihin sen sanotaan liittyvän.

        Tässä oiva esimerkki, mitä se liian vilkas mielikuvitus saattaa saada aikaan

        "Yksi tositarina patologisesta valehtelijasta liittyy Tania Headiin (jonka oikea nimi on Alicia Esteve Head), Barcelonassa syntyneeseen naiseen joka väitti olleensa 11.9.2001 World Trade Centerin 78. kerroksessa kun terroristi-isku tapahtui.

        Hän näytti oletetut vammat jotka hän sai iskussa, ja hän jopa kertoi tapahtumat äärimmäisen tarkasti. 2007 The New York Times paljasti että hän oli huijari, ja myöhemmin espanjalainen Channel Four julkaisi dokumentin siitä nimeltä ”11-S, me lo inventé todo” (suom. ”Syyskuun yhdestoista, keksin kaiken)."

        https://mielenihmeet.fi/kuinka-tunnistaa-krooninen-valehtelija/

        Että tapahtuma on totta, mutta henkilön mukana ei.
        Tiedä sitten mikä motivoi hänet kertomaan tarinaa mukanaolostaan.

        Jostain teologi Martti Lindqvist'n kirjasta muistan myös lukeneeni esimerkkitapauksen, joka pääpiirteissää meni näin. Joku nuorehko nainen teeskenteli olevansa vakavasti sairas/liikuntakyvytön ja ystävät toki sitten rienivät apuun ja hänen auttaamis ringissään on kymmennittäin ihmisiä häntä palvelemassa lähetulkoon vuorokaudet ympäri, että hänellä olisi mahdollisimman hyvä olo ja kaikki tarvittava aina käden ulottuvilla.

        Mutta jonain päivänä sattui kuitenkin ko. naisihminen oli kuitenkin noussut sängystä kun ei ollut huomannut auttajan tulleen paikalle ja salaisuus paljastui. Muistan tuossa kirjassa kuvaillun sitä valtavaa tyrmistystä ja jopa vihaa, kun ihmiset tajusivat tulleensa huijatuksi. Vaikeahan sitä on sivullisenkin käsittää, miten joku saattaa huijata noinkin vakavalla asialla.

        Monillekkin lienee tuttu myös täällä koti Suomessa julkisuuteenkin tullut huijaus ns. Enkeli-Elisan tapaus, että onhan näitä niin suuremmassa kuin pienemmässäkin mittakaavassa.

        Tää ny vaan tähän, että kun tuommosta tapahtuu ihan tosielämässäkin niin uskoisin että vielä enemmän internetissä, että voisko kuitenkin ajatella, että jonkinlaista totuutta voimme tietää ihmisestä jonka tunnemme/olemme tavanneet, mutta kuten nuo esimerkit kertoo, ihan varmoja ei voi olla silloinkaan.


      • poiuytrsvb

        Mihin tämä juttusi liittyy tässä yhteydessä ketjun aiheeseen, minuun vai tuohon henkilöön joka minua arvostelee ?
        Oletko koskaan ajatellut mitä voi käydä ihmisille joiden vakavia vammoja ei oteta vakavasti ? Olisitko valmis vaikuttamaan siihen suuntaan ilman mitään syyllisyydentuntoa ? Minä en.


      • poiuytrsdfg

        Psykopatiaan ja narsismiin kuuluu ainakin se ettei tunne vastuuta ja syyllisyyttä siitä jos on jotenkin vaikuttamassa siihen että jollekulle käy jotain huonoa, eikä varsinkaan silloin jos ei itse joudu siitä mihinkään syytteeseen. Psykopaatit ovat taitavia juuri juonimaan toiselle pahaa niin ettei itse joudu syytteeseen. Minä haluan ehdottomasti tietää jos olen ollut tietämättänikään vaikuttamassa mihinkään sellaiseen josta olisi voinut koitua jollekulle jotain huonoa. Se on minulle tärkeää.


      • poiuytrdsxcv

        Minä en vammoistani hyödy senttiäkään, kukaan ei saa niistä mitään rangaistusta jne. Siis noin asia on joka tapauksessa.


      • poiuytrewasdf

        Ja minä en voisi koskaan tehdä toisen ihmisen tuskista pilaa


      • poiuytrsasdfg

        Kukaan ei ole 50 vuoteen koskaan nähnyt tai kuullut minun tekevän pilaa kenenkään tuskista kuin enintään omistani


      • poiuytrsvb kirjoitti:

        Mihin tämä juttusi liittyy tässä yhteydessä ketjun aiheeseen, minuun vai tuohon henkilöön joka minua arvostelee ?
        Oletko koskaan ajatellut mitä voi käydä ihmisille joiden vakavia vammoja ei oteta vakavasti ? Olisitko valmis vaikuttamaan siihen suuntaan ilman mitään syyllisyydentuntoa ? Minä en.

        Nyt hieman huvittaakin, kun kovinkin pontevasti olet useaan otteeseen antanut ymmärtää, ettet edes lue kommenttejani, että mikäs vahinko sulle ny tuli, kun mun kommentit ny pystyy hyvinkin erottamaan joukosta tuon punaisen lätkän ansiosta.

        No joo, kettuilut sikseen, tosiaan mulla on usein tapana lueskella kaikenlaista ja joskus niitä juttuja sit tännekkin tyrkkään.

        Syy miksi ny tämän laitoin, niin ihan ny vaan siksi, että liittyy sekä palstan aiheeseen, että tähän internet maailmaan, jossa tosiaan kuka tahansa voi sanoa olevansa mitä tahansa.

        Luulisin sinun, joka olet kertonut vuosia tutkineesi aihetta tiedostavan sen kummemmin mukisematta, että narsistit ovat juurkin tuollaisia, valehtelevat ja keksivät juttuja.

        Että pikkusen ny toki ihmettelenkin, sekä sitä, et tosiaan luit kirjoitukseni, että myös sitä, että suhtaduit siihen hieman paheksuvasti, ikäänkuin tuota asiaa ei saisi tuoda esille.

        Mitä tulee kysymykseesi

        "Oletko koskaan ajatellut mitä voi käydä ihmisille joiden vakavia vammoja ei oteta vakavasti ? Olisitko valmis vaikuttamaan siihen suuntaan ilman mitään syyllisyydentuntoa ?"

        Niin täällä tiedetään kyllä, että työskentelen hoitoalalla, että eiköhän noihin asioihin törmää lähes päivittäin, niin käytännössä kuin muutenkin. Että vastaan, että kyllä olen ajatellut ja monestikin vuosien ajan.

        Seuraan myös kysymykseesi liittyen kaikenlaisia sos/terveys alaan liittyviä sivustoja mm. potilasvahinkoilmoituksia, Valviran ja Fimean sivustoja. Oman henkilökohtaisen kiinnostukseni vuoksi myös seuraan lastensuojeluun liittyviä asioita.

        Mitä tulee sitten vaikuttamiseen ja syyllisyyden tuntoon. Niin olen ihan rivikansalainen, että vaikuttamismahdollisuudet eivät kovin mittavat. Lähinnä sitä pyrkii tuomaan tietoon noita asioita ja pyrkii omalta osaltaan tekemään voitavansa.

        Mitä tulee syyllisyyteen, niin sos-ja terv. alalla virheet ja vahingot kohdistuvat ihmisiin, että siltä osin jo pienemmätkin virheet järkyttävät ja saavat tuntemaan syyllisyyttä.

        En tiedä, miten sellaisesta sitten selviäisi jos tehty virhe aiheuttaisi potilaalle elinikäisen vamman tai syyllistyisi kuolemantuottamukseen. Näitäkin vaan sattuu vaikka ei saisi, syystä, että me ihmiset ollaan inhimillisiä, en tiedä/tunne yhtäkään ihmistä joka olisi täysin puhdas siltä osin, etteikö virheitä tekisi milloinkaan.

        Mitä tulee sinun tapaukseesi, niin täältä ruudun takaa on hirveän vaikea tietää sinun todellista tilannettasi, vammojesi laatua yms. On vain sinun puheesi, etten tiedä muuta kuin mitä kerrot ja siihenkin toki suhtaudun varauksella, kun kerran netin keskustelupalstalla ollaan ja vielä aihealueessa johon oleellisena osana liittyy kaikenlainen huijaaminen.

        Se ny kuitenkin on tullut selväksi ettet halua/tarvitse mitään apua. Jotenkin ny jäin miettimään, tuota "Oletko koskaan ajatellut mitä voi käydä ihmisille joiden vakavia vammoja ei oteta vakavasti? Olisitko valmis vaikuttamaan siihen suuntaan ilman mitään syyllisyydentuntoa? Minä en. "

        Että pitäisikö sinun mielestäsi sitten meidän ihmisten tuntea jatkuvaa syyllisyyttä kaikesta, kun ny tosis tässä maailmassa ei ny tosiaankaan kaikilla ole kaikki hyvin. Pitäiskö kaikkien ihmisten tuntea syyllisyyttä sinun ja sinunkaltaistesi vuoksi, jotka ovat vammautuneet ja sairastuneet mahd. hoitovirheiden tai hoitamatta jättämisen vuoksi ? Kenen pitäisi tuntea syyllisyyttä sinun vammautumisestasi ja siitä ettei vammojasi oteta vakavasti ? Kenen/minkä asioiden vuoksi sinä tunnet syyllisyyttä?

        No itse ny olen paljonkin kärsinyt ns. liialliselta/sairaalloisesta syyllisyydestä ja ylivastuullisuudesta, kantanut vastuuta toistenkin puolesta.

        Nykyään tilanne on siltä osin helpottanut, että olen paremmin ymmärtänyt oman pienuuteni ja sen että on maailmassa on paljon asioita joista en ole henk. koht. vastuussa ja vaikuttamismahdollisuudetkin ovat vähäiset, kun ei pysty oleen kaikkialla varmistamassa, et kaikki menee oiken, eikä virheitä tule ja ihmiset saavat tarvitsemansa avun.


      • poiuytrsdfg

        Joo mutta minä pidän sitä mahdollisena että tahallasi asettelet näitä mahdollisesti monitulkintaisia viestejäsi tiettyihin kohtiin minun viestieni yhteyteen. Sitä on tapahtunut niin monta kertaa. En lukenut viestiäsi. Vilaisin sitä parilla silmäyksellä-


      • poiuytrsdfg

        Mun psykopaatti on nimittäin sanojen eri merkityksillä peluri nimenomaan ensisijaisesti.
        Isänikin jo sanoo olevansa "Ellun kana", joita äitini neuvoo kaikkia olemaan, muka hyvällä, mutta onko sittenkään hyvä olla "Ellun kana".

        Mun psykopaatti on nimenomaan sanavääntelijä joten mun silmät näkee vilauksessa väännösten mahdollisuudet.


      • poiuytdsdfg

        Mun mäkemykseni on että psykopaatti ei ole patologinen valehtelija, vaan taitava psykologinen sanoilla kieroilija ja pelailija manipulointitarkoituksessa otaakseen toisen tunteet ja mielen valtaansa ja viedäkseen omaan maailmaansa.


      • yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Nyt hieman huvittaakin, kun kovinkin pontevasti olet useaan otteeseen antanut ymmärtää, ettet edes lue kommenttejani, että mikäs vahinko sulle ny tuli, kun mun kommentit ny pystyy hyvinkin erottamaan joukosta tuon punaisen lätkän ansiosta.

        No joo, kettuilut sikseen, tosiaan mulla on usein tapana lueskella kaikenlaista ja joskus niitä juttuja sit tännekkin tyrkkään.

        Syy miksi ny tämän laitoin, niin ihan ny vaan siksi, että liittyy sekä palstan aiheeseen, että tähän internet maailmaan, jossa tosiaan kuka tahansa voi sanoa olevansa mitä tahansa.

        Luulisin sinun, joka olet kertonut vuosia tutkineesi aihetta tiedostavan sen kummemmin mukisematta, että narsistit ovat juurkin tuollaisia, valehtelevat ja keksivät juttuja.

        Että pikkusen ny toki ihmettelenkin, sekä sitä, et tosiaan luit kirjoitukseni, että myös sitä, että suhtaduit siihen hieman paheksuvasti, ikäänkuin tuota asiaa ei saisi tuoda esille.

        Mitä tulee kysymykseesi

        "Oletko koskaan ajatellut mitä voi käydä ihmisille joiden vakavia vammoja ei oteta vakavasti ? Olisitko valmis vaikuttamaan siihen suuntaan ilman mitään syyllisyydentuntoa ?"

        Niin täällä tiedetään kyllä, että työskentelen hoitoalalla, että eiköhän noihin asioihin törmää lähes päivittäin, niin käytännössä kuin muutenkin. Että vastaan, että kyllä olen ajatellut ja monestikin vuosien ajan.

        Seuraan myös kysymykseesi liittyen kaikenlaisia sos/terveys alaan liittyviä sivustoja mm. potilasvahinkoilmoituksia, Valviran ja Fimean sivustoja. Oman henkilökohtaisen kiinnostukseni vuoksi myös seuraan lastensuojeluun liittyviä asioita.

        Mitä tulee sitten vaikuttamiseen ja syyllisyyden tuntoon. Niin olen ihan rivikansalainen, että vaikuttamismahdollisuudet eivät kovin mittavat. Lähinnä sitä pyrkii tuomaan tietoon noita asioita ja pyrkii omalta osaltaan tekemään voitavansa.

        Mitä tulee syyllisyyteen, niin sos-ja terv. alalla virheet ja vahingot kohdistuvat ihmisiin, että siltä osin jo pienemmätkin virheet järkyttävät ja saavat tuntemaan syyllisyyttä.

        En tiedä, miten sellaisesta sitten selviäisi jos tehty virhe aiheuttaisi potilaalle elinikäisen vamman tai syyllistyisi kuolemantuottamukseen. Näitäkin vaan sattuu vaikka ei saisi, syystä, että me ihmiset ollaan inhimillisiä, en tiedä/tunne yhtäkään ihmistä joka olisi täysin puhdas siltä osin, etteikö virheitä tekisi milloinkaan.

        Mitä tulee sinun tapaukseesi, niin täältä ruudun takaa on hirveän vaikea tietää sinun todellista tilannettasi, vammojesi laatua yms. On vain sinun puheesi, etten tiedä muuta kuin mitä kerrot ja siihenkin toki suhtaudun varauksella, kun kerran netin keskustelupalstalla ollaan ja vielä aihealueessa johon oleellisena osana liittyy kaikenlainen huijaaminen.

        Se ny kuitenkin on tullut selväksi ettet halua/tarvitse mitään apua. Jotenkin ny jäin miettimään, tuota "Oletko koskaan ajatellut mitä voi käydä ihmisille joiden vakavia vammoja ei oteta vakavasti? Olisitko valmis vaikuttamaan siihen suuntaan ilman mitään syyllisyydentuntoa? Minä en. "

        Että pitäisikö sinun mielestäsi sitten meidän ihmisten tuntea jatkuvaa syyllisyyttä kaikesta, kun ny tosis tässä maailmassa ei ny tosiaankaan kaikilla ole kaikki hyvin. Pitäiskö kaikkien ihmisten tuntea syyllisyyttä sinun ja sinunkaltaistesi vuoksi, jotka ovat vammautuneet ja sairastuneet mahd. hoitovirheiden tai hoitamatta jättämisen vuoksi ? Kenen pitäisi tuntea syyllisyyttä sinun vammautumisestasi ja siitä ettei vammojasi oteta vakavasti ? Kenen/minkä asioiden vuoksi sinä tunnet syyllisyyttä?

        No itse ny olen paljonkin kärsinyt ns. liialliselta/sairaalloisesta syyllisyydestä ja ylivastuullisuudesta, kantanut vastuuta toistenkin puolesta.

        Nykyään tilanne on siltä osin helpottanut, että olen paremmin ymmärtänyt oman pienuuteni ja sen että on maailmassa on paljon asioita joista en ole henk. koht. vastuussa ja vaikuttamismahdollisuudetkin ovat vähäiset, kun ei pysty oleen kaikkialla varmistamassa, et kaikki menee oiken, eikä virheitä tule ja ihmiset saavat tarvitsemansa avun.

        Edelleen vielä tuli mieleen tuohon syyllisyyteen liittyen, että pitäisikö kaikkien ihmisten maailmassa käsitellä sinua ns. silkkihansikkain, varoa jokaista sanaansa ettei vain vahingossakaan sanoisi tai tekisi mitään sellaista josta sinulle saattaisi tulla paha mieli.

        Mun käsittääkseni on mahdotonta tietää mistä milloin kukakin loukkaantuu, että siltä osin sen välttäminenkin on mun mielestä käytännössä täysin mahdotonta.

        Lähtökohtaisesti mun mielestä sairastakin saa ja voi kohdella tavallisen ihmisen tapaan ilman, että joutuu kokemaan syyllisyyttä siitä että toisinaan tosiaan sairaallekkin saattaa tulla paha mieli, kun kaikki asiat, ihmiset ja maailma ei ny vaan toimi aina sairaankaan ehdoilla.

        Tuli vaan mieleen, kun sulla on ollu niitä, et sun tulee huono olo näistä kirjoituksista täällä ja olet ihan selkeästi tuonut useaan otteeseen esille, että huono olo tulee erityisesti minun kirjoituksistani.

        Tuostakin voisi vetää sen johtopäätöksen, että toivoisit minun poistuvan täältä ts. koet että huono olo on minun syytäni ja ilm. minun pitäisi tuntea siitä syyllisyyttä, teen väärin kun kirjoitan täällä ja aiheutan sinulle huonoa oloa

        No joo, tämmöstä ny tähän kohtaan


      • poiuytrdsdfgh

        Tuo on psykopaatin hupia, mutta ei valehtelu valehtelun vuoksi että koko aika valehtelisi. Eihän silleen saa edes itse totuutta selville. Täytyy puhua aika paljon totta jotta voi saada totuuden selville, jotta voi kieroilla.


      • poiuytresdfg

        En ole loukkaantunut vaan haluan tuoda esiin asian jota moni ei ajattele. Joku voisi vahingossa tulkita viestisi minun asiaani liittyväksi.


      • poiuytresdfg

        Jos mä en lue sun tekstejä vaan laitan silmät silleen että varmistan että vilaisu on nopea teksti ei mene mulla rintakehään asti. Otan vain yleiskäsityksen, en varsinaisesti lue sitä. Silloin se ei vaikuta omaan olotilaani kun mä en syötä sitä aivoihini niinkuin tulostimeen.


      • poiuytresdfg kirjoitti:

        En ole loukkaantunut vaan haluan tuoda esiin asian jota moni ei ajattele. Joku voisi vahingossa tulkita viestisi minun asiaani liittyväksi.

        Niin onneksi sulla ny kuitenkin tuo "voisi vahingossa tulkita", mutta kuitenkin näköjään kuitenkin ajattelet, että mitä mahdollisesti muut ajattelevat kirjoituksistani ja ajattelet, että muutkin ajattelevat sinun laillasi, että laittamani asia(satuilu) viittaa sinuun.

        Välillä ny osoitan kommenttini sinulle, kuten tässä ja nyt , mutta pääsääntöiseti kuitenkin hieman yleisimminkin. Toki on niinkin, että täällä ei ny juuri muitakaan ole, kuin sinä ja minä, että siitä syystä sitten ehkä päättelet et just sulle oli tarkoitettu.

        Juutuit sitten siihen, että tarkoittiko se ny mua ja mitä jos joku muukin ajattelee niin, ja sivuutit varsinaisen asian, kun ei liittynyt varsinaisesti sinuun. Huomattu on, että haluat puhua vain ja ainoastaan itsestäsi ja omasta tilanteestasi.


      • poiuytrsdfg

        Otit kuitenkin valehteluesimerkiksi juuri sairaudet, kun kohdallani on harvinainen sairastuminen, jossa on ollut vaikea saada apua koska kellään ei ole Suomessa mahdollisesti kokemusta vastaavasta. Ei minua lääkärit ole valehtelijaksi epäilleet, mutta ovat hämmentyneitä tapahtuneesta kukin omalla tavallaan. Aina välilä kuitenkin käy niin että joku on ensimmäinen , kolmas tai kymmenes jossain ilmiössä. En kumminksaan ole maailman ainoa.

        Joka tapauksessa mielestäni ketään avunhakijaa ei olisi syytä epäillä valehtelijaksi, jollei ole jotakin loogista perusteltua syytä esittää miksi kyseessä olisi vale. Siis kuten esim. että kerrottu olisi oikeasti täysin mahdotonta, on faktatodisteita ettei se ole totta tai henkilö on aiemmin jäänyt kiinni valehtelusta tai muuta vastaavaa millä osoittaa vale. Kyllä minä uskon ihmisiä jos minulla ei perustelua miksi kyseessä olisi vale.


      • poiuytrsdfg

        Mutta en minä olisi kenenkään sairauskirjoitukseen perään kehdannut ottaa psykopaatin valehteluesimerkiksi juuri sairautta, kun vaihtoehtoja psykopaatin valehtelun aiheista on paljon muitakin. Sillä pystyy varmistamaan ettei tule vääriä assosiaatioita. Tämäkin on mielestäni sitä etiikkaa.


      • poiuytrsxcvb

        Minä olen kumman elämäni aikana joutunut väittelemään monista asioista, mutta vaikka en olisi kaikkia väittelyitä voittanutkaan, ei minun ole koskaan kertaakaan osoitettu valehtelevankaan.


      • Lisään vielä, et periaatteessa sulla ny ei pitäis olla huolen häivää sen asian suhteen, etteikö jokainen joka sun juttujas on täällä lukenu ymmärtäisi, ettei ole mitään epäselvää sen asian suhteen että sulla ei ole kaikki ihan ookoo.

        Toinen juttu sitte on taas, että kenen pitäisi tuntea syyllisyyttä siitä ettei sulla ole kaikki ookoo ja kuten jo edellä totesin, pitäisikö jokaisen täällä varoa sanojaan sinun vuoksesi, mihin ymmärsin sinun viittaavan noilla kysymyksilläsi.

        "Oletko koskaan ajatellut mitä voi käydä ihmisille joiden vakavia vammoja ei oteta vakavasti ? Olisitko valmis vaikuttamaan siihen suuntaan ilman mitään syyllisyydentuntoa ?

        Jotenkin ny vaan ajattelisin, et noi vammautumis/sairaus asiat ja vastuukysymykset ei sillain kuulu tämmöselle palstalle, et kaikkien pitäis ottaa ne huomioon ja kohdella sua silkkihansikkain, saati tuntea syyllisyyttä niistä.

        Varsinkaan kun asioiden todellisesta laidasta ei ole sillain tietoa. Ainut mikä on tullu täysin selväksi, ettet apua halua, et turha ehdotella mitään sen laatuista.

        Mutta joo, tää palsta ny kuitenkin on määritelty paikaksi jossa kuka ja millainen ihminen tahansa voi keskustella narsismista ja kaikkeen siihen liittyvästä. Ihan samoin kun sinä tuotat sitä tekstiä tänne itsestäsi, sairauksistasi, luuri ihmisistä yms.


      • poiuytrdsxcvb

        Virheitä minulla toki on, tekstini ei ole täydellistä koska en ole Jumala.

        Minua on kyllä jatkuvasti yritetty saada valehtelemaan, mutten suostu.

        Tunteissa olen valehdellut että ole kohteliaisuuttani esittänyt pitäväni epämiellyttävistä ihmisistä.


      • poiuytrdsdvgb

        Äitiäni sanon psykopaatiksi vain ja ainoastaan eettisesä syystä ja toisesta eettisestä syystä en hyväksy, että häntä syrjittäisiin psykopatian takia.


      • poiuytrsxcv

        Minun on nimettävä hänet psykopaatiksi jota psykopatian haittoja voisi rajoittaa, mutta hän ei ole voinut päättää saamistaan "eväistä", joten sillä perusteella ei ole eettistä syrjiä.


      • Edelleen tuli mieleen, että elätkö sinä tässä maailmassa kuinka monessa roolissa.

        Olet kertonut, että sinulla on yli tuhat nettiseuraajaa, sinut tunnetaan kansainvälisissä taidepiirireissä, sinun kuvias on ja taidettasi on nähtävillä netissä.

        Ovatko nuo kaikki ihailijasi tietoisia myös tästä, että vietät kuitenkin todellisuudessa suurimman osan päivittäisestä ajastasi täällä tämmösellä narsismipalstalla "poiuna"


      • ei.sairaudentunnetta
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Edelleen tuli mieleen, että elätkö sinä tässä maailmassa kuinka monessa roolissa.

        Olet kertonut, että sinulla on yli tuhat nettiseuraajaa, sinut tunnetaan kansainvälisissä taidepiirireissä, sinun kuvias on ja taidettasi on nähtävillä netissä.

        Ovatko nuo kaikki ihailijasi tietoisia myös tästä, että vietät kuitenkin todellisuudessa suurimman osan päivittäisestä ajastasi täällä tämmösellä narsismipalstalla "poiuna"

        Mielisairashan toi on. Kirjoittelee täällä päivät pitkät aivan sekavia juttuja ja kaikkiin ongelmiinsa ovat syypäinä vanhempansa.


      • voisinnuuystävätkateissa
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Nyt hieman huvittaakin, kun kovinkin pontevasti olet useaan otteeseen antanut ymmärtää, ettet edes lue kommenttejani, että mikäs vahinko sulle ny tuli, kun mun kommentit ny pystyy hyvinkin erottamaan joukosta tuon punaisen lätkän ansiosta.

        No joo, kettuilut sikseen, tosiaan mulla on usein tapana lueskella kaikenlaista ja joskus niitä juttuja sit tännekkin tyrkkään.

        Syy miksi ny tämän laitoin, niin ihan ny vaan siksi, että liittyy sekä palstan aiheeseen, että tähän internet maailmaan, jossa tosiaan kuka tahansa voi sanoa olevansa mitä tahansa.

        Luulisin sinun, joka olet kertonut vuosia tutkineesi aihetta tiedostavan sen kummemmin mukisematta, että narsistit ovat juurkin tuollaisia, valehtelevat ja keksivät juttuja.

        Että pikkusen ny toki ihmettelenkin, sekä sitä, et tosiaan luit kirjoitukseni, että myös sitä, että suhtaduit siihen hieman paheksuvasti, ikäänkuin tuota asiaa ei saisi tuoda esille.

        Mitä tulee kysymykseesi

        "Oletko koskaan ajatellut mitä voi käydä ihmisille joiden vakavia vammoja ei oteta vakavasti ? Olisitko valmis vaikuttamaan siihen suuntaan ilman mitään syyllisyydentuntoa ?"

        Niin täällä tiedetään kyllä, että työskentelen hoitoalalla, että eiköhän noihin asioihin törmää lähes päivittäin, niin käytännössä kuin muutenkin. Että vastaan, että kyllä olen ajatellut ja monestikin vuosien ajan.

        Seuraan myös kysymykseesi liittyen kaikenlaisia sos/terveys alaan liittyviä sivustoja mm. potilasvahinkoilmoituksia, Valviran ja Fimean sivustoja. Oman henkilökohtaisen kiinnostukseni vuoksi myös seuraan lastensuojeluun liittyviä asioita.

        Mitä tulee sitten vaikuttamiseen ja syyllisyyden tuntoon. Niin olen ihan rivikansalainen, että vaikuttamismahdollisuudet eivät kovin mittavat. Lähinnä sitä pyrkii tuomaan tietoon noita asioita ja pyrkii omalta osaltaan tekemään voitavansa.

        Mitä tulee syyllisyyteen, niin sos-ja terv. alalla virheet ja vahingot kohdistuvat ihmisiin, että siltä osin jo pienemmätkin virheet järkyttävät ja saavat tuntemaan syyllisyyttä.

        En tiedä, miten sellaisesta sitten selviäisi jos tehty virhe aiheuttaisi potilaalle elinikäisen vamman tai syyllistyisi kuolemantuottamukseen. Näitäkin vaan sattuu vaikka ei saisi, syystä, että me ihmiset ollaan inhimillisiä, en tiedä/tunne yhtäkään ihmistä joka olisi täysin puhdas siltä osin, etteikö virheitä tekisi milloinkaan.

        Mitä tulee sinun tapaukseesi, niin täältä ruudun takaa on hirveän vaikea tietää sinun todellista tilannettasi, vammojesi laatua yms. On vain sinun puheesi, etten tiedä muuta kuin mitä kerrot ja siihenkin toki suhtaudun varauksella, kun kerran netin keskustelupalstalla ollaan ja vielä aihealueessa johon oleellisena osana liittyy kaikenlainen huijaaminen.

        Se ny kuitenkin on tullut selväksi ettet halua/tarvitse mitään apua. Jotenkin ny jäin miettimään, tuota "Oletko koskaan ajatellut mitä voi käydä ihmisille joiden vakavia vammoja ei oteta vakavasti? Olisitko valmis vaikuttamaan siihen suuntaan ilman mitään syyllisyydentuntoa? Minä en. "

        Että pitäisikö sinun mielestäsi sitten meidän ihmisten tuntea jatkuvaa syyllisyyttä kaikesta, kun ny tosis tässä maailmassa ei ny tosiaankaan kaikilla ole kaikki hyvin. Pitäiskö kaikkien ihmisten tuntea syyllisyyttä sinun ja sinunkaltaistesi vuoksi, jotka ovat vammautuneet ja sairastuneet mahd. hoitovirheiden tai hoitamatta jättämisen vuoksi ? Kenen pitäisi tuntea syyllisyyttä sinun vammautumisestasi ja siitä ettei vammojasi oteta vakavasti ? Kenen/minkä asioiden vuoksi sinä tunnet syyllisyyttä?

        No itse ny olen paljonkin kärsinyt ns. liialliselta/sairaalloisesta syyllisyydestä ja ylivastuullisuudesta, kantanut vastuuta toistenkin puolesta.

        Nykyään tilanne on siltä osin helpottanut, että olen paremmin ymmärtänyt oman pienuuteni ja sen että on maailmassa on paljon asioita joista en ole henk. koht. vastuussa ja vaikuttamismahdollisuudetkin ovat vähäiset, kun ei pysty oleen kaikkialla varmistamassa, et kaikki menee oiken, eikä virheitä tule ja ihmiset saavat tarvitsemansa avun.

        Ensimmäinen kappaleesi perusteella kirjoitteletkin juuri aivan oikealla palstalla. Nyt se vaan paistaa niin läpi, että sokea reettakin sen huomaa.


      • hjhk
        poiuytrsdfg kirjoitti:

        Otit kuitenkin valehteluesimerkiksi juuri sairaudet, kun kohdallani on harvinainen sairastuminen, jossa on ollut vaikea saada apua koska kellään ei ole Suomessa mahdollisesti kokemusta vastaavasta. Ei minua lääkärit ole valehtelijaksi epäilleet, mutta ovat hämmentyneitä tapahtuneesta kukin omalla tavallaan. Aina välilä kuitenkin käy niin että joku on ensimmäinen , kolmas tai kymmenes jossain ilmiössä. En kumminksaan ole maailman ainoa.

        Joka tapauksessa mielestäni ketään avunhakijaa ei olisi syytä epäillä valehtelijaksi, jollei ole jotakin loogista perusteltua syytä esittää miksi kyseessä olisi vale. Siis kuten esim. että kerrottu olisi oikeasti täysin mahdotonta, on faktatodisteita ettei se ole totta tai henkilö on aiemmin jäänyt kiinni valehtelusta tai muuta vastaavaa millä osoittaa vale. Kyllä minä uskon ihmisiä jos minulla ei perustelua miksi kyseessä olisi vale.

        Yltti on vaan perushoitaja, joten hänellä ei voi olla harvinaisten sairauksien vaatimaa laajempaa tietoa, jota löytyy tällä hetkellä vain yliopistosairaaloista ja sitä on turha hakea muualta. Ei nyt tarvitse kovin nero olla, että ymmärtää asian olevan erikoislääkäritiimin heiniä.


      • poiuytfdsdfg

        Onhan sitä syytä olla varuillaan ja varauksellinen ettei vain käy niin että luulee että jollain psykopatiapalstalla kirjoittavalla nettikirjoittajalla on liikavarvas vaikkei sitä oikeasti olisikaan,


      • poiuytrdsxvgv

        Huoli suuntautuu juuri oikeaan vakavimpaan asiaan.


      • poiuytreswasdfg

        Mä en kuitenkaan ole huolissani siitä vaikka välittäisin sellaisistakin liikavarpaista joita ei oikeasti ole. En koe mitään ongelmaa olemattomista liikavarpaista välittämisessä. Jos joku on niin empatian tarpeessa että valehtelee itselleen liikavarpaan, niin saa multa saman empatian kuin liikavarpaisetkin.


      • ei.sairaudentunnetta kirjoitti:

        Mielisairashan toi on. Kirjoittelee täällä päivät pitkät aivan sekavia juttuja ja kaikkiin ongelmiinsa ovat syypäinä vanhempansa.

        Niin, ei voi tietää mistä on kysymys, mut ihan normaalin ihmisen toimintaa tuo ei ole, myös sen näkee se kuuluisa sokea Reettakin. Ei siltikään vaikka asiaa tuos useammankin nimmarin voimalla yritetään muuksi vääntää.

        Mielenkiintoinen juttu on sekin, et tällä palstalla joku muu saa sanoa vaikka miten pahasti, nimitellä poiua vaikka mielisairaaksikin, niin se ei aiheuta mitään kuhinaa. Näyttää joku jopa tykänneen tuosta kieltämättä hieman ilkeämielisestä kommentistasi.

        Mutta appas jee, jos minä ny jotenkin annan ymmärtää, ettei tuon poiun touhu ny ihan normaalia ole niin jo rientää apuihin mukamas muutama muukin.

        No joo, tämmöstä tää on täällä. Uskoo ken tahtoo, jotenkin ny huvittaa noi "poiun tukijoukotkin"


      • poiuytrdsazxcv

        Kuulostaa muutenkin ihan älyttömiltä yhteenlaskutoimituksen jutut liittyen minuun. En minä tiedä mitään seuraamistani taiteilijoista. Heistä kuuluu tietää vain taulujen kuvat. Seuraan itse vaikka ketä joista en tiedä yhtään ketä he ovat.


      • poiuytresasdfg

        Kahelit vain alkaisivat vahtia taiteilijan yksityisiä tekemisiä. Onneksi ainakaan 99% taiteilijoista ei ole niin typeriä.


      • poiuytresdfgh

        Uusi trendi vaikuttaa olevan taidemaailma jota oikeastaan kukaan ei varsinaisesti valvo tai hallitse.


      • poiuytrdsxcvb

        Ja joka netin kauttaa ylittää kaikki rajat.


      • poiuytrsxcvb

        Mittasuhteet on niin suuret ettei siellä henkilökohtaisia asioita ruodita. Monilla on satakin tuhatta nettiseuraajaa.


      • poiuytrsdfgh

        Elämän eri osa-alueilla on oma paikkansa. Kumma kun et sitä ymmärrä vaikket edes ole Asperger. Tosin luulen että vaan esität ymmärtämätöntä


      • poiuytrewsdfg

        Tiedetäänkö sinun työpaikallasi että kirjoitat täällä Yhteenlaskutoimituksena ?


      • poiuytfrdszxcv

        Mun mielestä nämä monet sun juttusi liittyen minuun ovat suorastaan epäasiallisia.
        Epäasiallisia auttajia en tosiaankaan tarvitse.


      • poiuytrsdfg

        Mä en koe lukeneeni sun juttujasi, koska kun mä olen todella lukenut jotakin osaan toistaa sen sisällön.


      • poiuytrdsdg

        En syytä vanhempiani mistään, eivätkä hekään varsinaisesti minua. se on vain se jatkuva tunnetason syytös joka projisoidaan minuuun mutta mistaan konkreettisesta asiasta ninua ei syytetä))
        Tilanne on vaan se että minä en voi kuulua samaan sarjaan heidän kanssaan ja heidän narsismistaan on minulle haitallisia vaikutuksia.


      • poiuytrewasdf

        Ja sitä en ymmärrä miksi yhteenlaskutoimitus käyttäytyy jotenkin holhoavasti. Sukuni psykopaateillakin taitaa olla korkeampi terveydenhoitoalan koulutus, puhumattakaan muista sukulaisista.


      • poiuytrwsasdf

        Itseasiassa sukulaiseni ovat kohtalaisen menestynyttä väkeä suurimmaksi osin. Se olen minä vaan kun olen tämmönen nälkäinen taiteilija.


      • poiuytrsdfg

        ...ja psykopaattinikin nykyään.


      • poiuytresadf

        Kun sanoin psykopaatilleni: "Sinä manipuloit minua!"
        Hän vastasi: "No sun pitää sitten itse laittaa se raja !"
        Mä olen vaan laittanut sitä rajaa nyt vähän. Ei tässä muuta.


      • poiuytresasdf

        Minä en pidä näistä tietyistä mielenterveydellissuuntautuneista jotka eivät puhu muusta kuin syyttelystä. Se ilmapiiri sairastutti minua ja on oleellisin syy tiettyjen ongelmieni syntyyn. Mun mielestäni se syyttelyteemajankutus on jotenkin alkeellista.


      • poiuytrsdfg

        Se ei sisällä minkäänlaista syyttelyä jos mä kerron miten minä vammaannuin tai että äitini on psykopaatti. Ne ovat vain asioita. Syyttely on jonkun muiden päässä jotka sitä minuun projisoi vahingollisin seurauksin.,


      • poiuytrdsxdf

        Kumma kun tätäkin asiaa saa jankata tuhat kertaa eikä mene perille.
        Aina vain sama rata pyörii mm. Yhteenlaskutoimituksella.


      • poiuytrdsdfgh

        Sen vastuun ei luulisi ottavan kovin koville että lopettaa toisten sairauksien vähättelyn. Itsehän pääsee siten jopa helpommalla kun säästyy siltäkin vaivalta.


      • poiuytresdfg

        Sitäkin ihmettelen että miksi maallikoilla on sellainen suuntaus usein että toisten ihmisten fyysisiä sairauksia vähätellään ja mielenterveysongelmia suurennellaan.


      • poiuytrdfg

        Siis on niin vaikeaa uskoa että jokin fyysinen sairaus voisi olla totta, mutta jos väitetään toisesta mielenterveysongelmaa se on aina helppo uskoa todeksi. Onko tuo loogista ?
        Miksi mielenterveysongelmat olisivat keskimäärin todempia kuin fyysiset sairaudet ?
        Minun mielestä tuossa trendissä on kyseessä aivan ilkeämielisyys toinen toisiaan kohtaan. On kivaa yrittää leimata toisia ihmisiä rumasti. Eli vähän semmosta narsismia siinä-


      • poiuytresdfg

        Mun psykopaatti suurinpiirtein tietää mitä minä teen ja mitä hänestä sanon kun saman suunnilleen olen sanonut hänelle itselleenkin, Silti on lähetetty mulle taas pussissa joku vanha paita.


      • poiuytrewasdf

        Seuraavan kerran kun hän selittää että hän on aiiivan omanlaisensa persoona niin sanon "Aivan , pitää paikkansa, kuin suoraan jostain kauhuleffasta!" Voin mä vaikka halata. Hän jähmettyy sellaseksi ilmeettömäksi.


      • poiuytreswasdf

        Olen täällä puhumassa asiasta koska ainakin meidän perheessä narsismi on päässyt niin pitkälle että pidemmälle sitä ei pidä päästää ja mun on oltava "esitaistelija" käänteeseen.


      • poiuytrewasdfg

        Valitsin tämmösen paikan mitä kaikki eivät arvosta koska haluan kirjoittaa ASIASTA sen oikeilla nimillä puuttumatta kenenkään asioihin. Psykopaattini pysyköön omana valtiaanaan.
        Minulle kelpaa niin kerjäläisten kuin kuninkaiden seura.


      • poiuytrsazxcv

        Olen miettinyt johtuuko tuo kahtiajakoisuus olemuksessani geeneistä koska sen perusteella mitä oletetuista sukujuuristani tiedän siellä on ikäänkuin molempaa kastia räikeähkösti.


      • jestasjee
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin, ei voi tietää mistä on kysymys, mut ihan normaalin ihmisen toimintaa tuo ei ole, myös sen näkee se kuuluisa sokea Reettakin. Ei siltikään vaikka asiaa tuos useammankin nimmarin voimalla yritetään muuksi vääntää.

        Mielenkiintoinen juttu on sekin, et tällä palstalla joku muu saa sanoa vaikka miten pahasti, nimitellä poiua vaikka mielisairaaksikin, niin se ei aiheuta mitään kuhinaa. Näyttää joku jopa tykänneen tuosta kieltämättä hieman ilkeämielisestä kommentistasi.

        Mutta appas jee, jos minä ny jotenkin annan ymmärtää, ettei tuon poiun touhu ny ihan normaalia ole niin jo rientää apuihin mukamas muutama muukin.

        No joo, tämmöstä tää on täällä. Uskoo ken tahtoo, jotenkin ny huvittaa noi "poiun tukijoukotkin"

        Ja narsismipalstalla kun ollaan, niin joko on analysoitu nämä tukijoukot, että mitä mahtavat olla?


      • eiurassa
        poiuytrdsxdf kirjoitti:

        Kumma kun tätäkin asiaa saa jankata tuhat kertaa eikä mene perille.
        Aina vain sama rata pyörii mm. Yhteenlaskutoimituksella.

        No, tunnen muitakin ihmisiä, jotka ovat olevinaan maailman parhaita neuvonantajia, niin todellisuudessa niiden levyn neula on juuttunut uraan. Tuosta juuttumisesta johtuen jauhavat vain samaa, kun heiltä puuttuu se todellinen luovuus, joka varmaan sinullakin on juuri taiteellisuuden kautta. Vaikka tuollainen uraan jumittunut kokisi sellaisen kokemuksen, että neula pompahtaa hetkeksi pois urasta, niin se ei auta mitään, koska se luovuus puuttuu. He ovat vähän aikaa rähmällään syytellen muita mahdollisesti omista toilailuistaan ja pystyyn noustuaan jatkavat siitä, mihin jäivät. On henkisesti aika raskasta kestää uraan jumiutunutta ihmistä, koska sen vastauksen ongelmaan, tietää jo valmiiksi, ehkä menee huumorilla sekin, jos vain jaksaa.


      • poiuytrsdvgh

        No minä ainakaan en ole minkäänlainen neuvonantaja ja edes se ei mene perille.
        Olen ainoastaan kertonut kuinka itse sain hermostovamman ja äitini on psykopaatti ja oli vaikea saada tuohon kokonaisuuteen mitään apua. Mutten tule kuulluksi vieläkään kuten voitte tässä nyt havaita. Sitä minä tarkoitan.


      • poiuytrsxcv
        eiurassa kirjoitti:

        No, tunnen muitakin ihmisiä, jotka ovat olevinaan maailman parhaita neuvonantajia, niin todellisuudessa niiden levyn neula on juuttunut uraan. Tuosta juuttumisesta johtuen jauhavat vain samaa, kun heiltä puuttuu se todellinen luovuus, joka varmaan sinullakin on juuri taiteellisuuden kautta. Vaikka tuollainen uraan jumittunut kokisi sellaisen kokemuksen, että neula pompahtaa hetkeksi pois urasta, niin se ei auta mitään, koska se luovuus puuttuu. He ovat vähän aikaa rähmällään syytellen muita mahdollisesti omista toilailuistaan ja pystyyn noustuaan jatkavat siitä, mihin jäivät. On henkisesti aika raskasta kestää uraan jumiutunutta ihmistä, koska sen vastauksen ongelmaan, tietää jo valmiiksi, ehkä menee huumorilla sekin, jos vain jaksaa.

        Kiitos. vasta nyt luin viestisi. Joo näin on.


      • poiuytrdsxdv

        Mitä ihmettä Yhteenlaskutoimitus jankuttaa että minun kirjoittamiseni täällä e i ole aivan normaalia ? Ei tietenkään ole "normaalia" koska psykopaattiäiti ja hermostovamman ei ole "normaalia". Eikä se mitä tulee vastaan kun noihin etsii apua, ole normaalia. Ja sitten voi keksiä vähän luovasti kirjoittaa suomi24 monologia, mikä sekään ei ole aivan jokapäiväistä-


      • poiuytrsdfg

        Jos kaikjen pitää täällä kuulostaa normaalille niin parasta sitten lopettaa puhumasta narsisteista ja psykopaateista. Sekun ei kuulosta "normaalille".


      • poiuytrsdfg

        Todellisessa maailmassa kuitenkaan kaikki ei ole "normaalia"


      • poiuytrsdfvg

        Jos kaikki puheemme sisältö on jotain "normaalia", siinä tapauksessa varmasti elämme illuusiossa.


      • poiuytreswasdf

        Minusta tämä on siitä hyvä ratkaisu että puin psykopaattiongelman tässä, koska siten mun ei tarvitse vaivata psykopaattiani, eikä tähän kulu yhteiskunnan varojakaan.


      • poiuytressdfg

        En vie aikaa muista ongelmista kärsiviltä ihmisiltä. Luurisoittelusta koitui kauheaa syyllisyydentunnekin kun minun annettiin ymmörtää että olen vienyt aikaa muilta ongelmaisilta. Ja ongelmani paisui vain siitä kun syyllisyydentunteet sitten kasvoi sen soittamisenkin takia.


      • poiuytrdsdfg

        Mulle tulee kauhea syylliyydentunne jo siitä kun mulle sanotaan: "Kuule annettaisiinko aikaa jollein muulle ? " Mieluummin en halua mitään.
        Olenkin vähän koittanut neuvoa johonkin luurin että parempi olisi mielestäni sanoa: Lopetetaan puhelu tältä erää." Se ei syyllistä.


      • poiuytrdsd

        Mulla ei ole mitään tarvetta puhua kelleen väkisin, siitä tulee kauhea tunne kun sanotaan puhelun päätteeksi niinkuin niin olisi tehnyt. Parempi olisi antaa tietää ettei voi tai halua puhua sulkea puhelu ennenkuin syyllistää.


      • poiuytrsasdfg

        Mun mielestä se ei kuullosta kohteliaalle kun ikäänkin kysytään suostuuko antamaan puheenvuoron toiselle vaan sitä pitäisi pitää itsestäänselvyytenä että suostuu.


      • poiuytrsasdf

        En pahastu jos nyt vaikka joku tulisi tänne ja sanoisi että hänellä on hätä ja tarvii koko palstan vain itselleen. Mä voin kyllä mennä muuallekin.


      • poiuytrewsasdf

        Mä olen täällä siksi että tämän aiheen osalta tämä on ehkä kuitenkin lähin nettipalsta sitä maailmaa missä on samantapaisia merkitysmaailmoita kuin luureissa.


      • poiuytrewazxc

        Mulla ei ole mitään tarkotustaan yrittääkään kuulostaa erityisemmin "normaalille". Se juurikin estää koko aiheesta kunnolla keskustelun.


      • poiuytrsdfg

        Ja mä edustan vähän uudenlaista näkökulmaa siihen nykyään yleisimpään, että pidetään psykopaattia haukkumasanana. Mun mielestä sitä ei oikeastaan pitäisi pitää ollenkaan haukkumasanana.


      • poiuytrdsdf

        Joten en siksikään kuulosta "normaalille", koska yritän normalisoida sanan: psykopaatti


      • poiuytrdsdfg

        Siis tarkoituksenani olisi vain estää psykopatian haittoja, mutta ei heikentää psykopaatin oikeutta omaan itseensä omana itsenään. .


      • poiuytrdfg

        Tuo on siis mun motiivi.


      • poiuytrsdf

        Tällähetkellä tehdään mielestäni väärinpäin. Painostetaan psykopaatteja huijaamaan oikein kunnolla koska heitä ei hyväksytä ollenkaan itsenään ja nähdäkseni tämä on uhreille vahingollista.


      • poiuytrdsdfv

        Valitin kerran asiasta psykopaatilleni: "Jos MINÄ soitan jonnekin ja kerron mitä SINÄ olet sanonut, MINULLE suututaan. Minusta se on epäreilua !!!
        Psykopaattini: "Niiiiiin, kun ei he hyväksy mitä mä oon sanonu."


      • poiuytresdfg

        Joka tapauksessa liittyn minuun kirjoituksessani on enemmän totta kuin Yhteenlaskutoimituksen normaalissa.


      • poiuytrewasdfg

        Ja mitäs sitten pitäisi tehdä tälle Yhteenlaskutoimituksen epäoikeudenmukaisuudenkokemukselle että joku saa haukkua minua rempseemmin kuin hän ?


      • poiuytresasdf

        tai siis että joku saa melkein solvata mutta hän ei saisi analysoidakaan niinkuin haluaa.


      • poiuytdsxcv

        Mutta solvaaja eräältä osin puhuu totta hieman epätarkasti kun nimittelee minua monisairaaksi. täysi vale tuntuu minulle vääremmälle.
        Kaheli taas ei ole mikään varsinainen määritelmä. Voin joskus itsekin käyttää sitä sanaa jostakusta esim psykopaatilleni puhuessani. Voin joskus käyttää sitä sanaa jopa jostakusta josta pidän. Esim hillittömästi riamastuneesta koirastani olen voinut sanoa: Se on ihan kaheli kun näkee minut."


      • poiuytresdfg

        Koen että solvaaja enemmänkin ilmaisee itseään kuin määrittelee minua.


      • poiuytresasdf

        Mä arvelen että jos mä päätän kertoa taiteeni parissa olevani psykopaatin tytär, siitä tuskin koituu taiteelleni haittaa.


      • poiuytrewasdfg kirjoitti:

        Ja mitäs sitten pitäisi tehdä tälle Yhteenlaskutoimituksen epäoikeudenmukaisuudenkokemukselle että joku saa haukkua minua rempseemmin kuin hän ?

        No ei sille tarvi mitään tehdä, kuhan ny olen pannut merkille asian jo pidempään ja kummastellut ja tuli ny vaan sanottua "ääneen".

        Ilmeisesti ne "rempseet haukkumiset" ei vaikuta sinuun, mutta punainen lätkä tuntuu vaikuttavan että tulee huono olo ja näköjään huonoa oloa ny piisannut tähänkin päivään kun sen verran monta kertaa olen tullu mainituksi.

        Olen toki ajatellut välillä niinkin, että itsekö sinä niitä solvauksia itsellesi laittelet, saman suuntaisia ajatuksia on myös ollut noiden "tukijoukkojen" suhteen.

        No joo, tää on tämmöstä täällä, aina välillä tulee sitä kuhinaa, minkä ny tällä kertaa sai aikaan tuo laittamani linkki. Ilmeisesti myös joku tuntuu tykkäävän kuhinasta, kun tosiaan niitä "tukijoukkoja" aina paikalle tulee, kun on äksöniä.

        Mitä ny tulee analysointiini, niin kukas sen ny pystyy kieltämään muu kuin ylläpito, että ilmoitusta vaan kehiin jos ne kovin vaivaa. Sillä niistä mun analysoinneista pääsee.

        Itse en tosis ole ajatellutkaan "etten saisi" kirjoittaa niinkuin haluan, vaikka mua ny toki yritetty hiljentää keinolla jos toisella vuosien ajan . Ihan aloituksiakin on aiheesta tehty ja pyydetty muitakin osallistumaan.

        Mitä tulee siihen, tietääkö joku että kirjoitan täällä.
        Kyllä joo kaksi henkilöä tietää.

        Silloin joskus kun joku yritti esiintyä täällä minuna ja kaikenlaista kuraa tuli jopa spostiin, niin hieman hätkähdin ja päädyin tuollaiseen ratkaisuun, et olis hyvä jos joku minut oikeasti tunteva ihminen tietäisi.


      • hhhhutb
        poiuytrsdfg kirjoitti:

        Mutta en minä olisi kenenkään sairauskirjoitukseen perään kehdannut ottaa psykopaatin valehteluesimerkiksi juuri sairautta, kun vaihtoehtoja psykopaatin valehtelun aiheista on paljon muitakin. Sillä pystyy varmistamaan ettei tule vääriä assosiaatioita. Tämäkin on mielestäni sitä etiikkaa.

        Minulla tuli just sama olo. Miksi ihmeessä pitää tähän kohtaan heittää tuommoinen asiasta harhaanjohtava juttu, varsinkin kun poiu on kertonut myös vaikeuksistaan epäuskottavana ja ylenkatsottuna. Minua ei ainakaan kauheasti kiinnosta ruotia poiun henkilöä mahdollisena valehtelijana kun hänellä on selkeästi asiaa, kokemusta ja asiantuntemusta asioistaan, jotka olen ainakin omalla kohdalla kokenut osin antoisiksi. Mikä olisi poiun motiivi tänne lähteä huijaamaan ja ketä? Ei taida olla kovin vaikeita lapsiuhritapauksia liikkeellä kun ei tunnisteta arvokasta antia.


      • nytjyrähtiukkonen
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No ei sille tarvi mitään tehdä, kuhan ny olen pannut merkille asian jo pidempään ja kummastellut ja tuli ny vaan sanottua "ääneen".

        Ilmeisesti ne "rempseet haukkumiset" ei vaikuta sinuun, mutta punainen lätkä tuntuu vaikuttavan että tulee huono olo ja näköjään huonoa oloa ny piisannut tähänkin päivään kun sen verran monta kertaa olen tullu mainituksi.

        Olen toki ajatellut välillä niinkin, että itsekö sinä niitä solvauksia itsellesi laittelet, saman suuntaisia ajatuksia on myös ollut noiden "tukijoukkojen" suhteen.

        No joo, tää on tämmöstä täällä, aina välillä tulee sitä kuhinaa, minkä ny tällä kertaa sai aikaan tuo laittamani linkki. Ilmeisesti myös joku tuntuu tykkäävän kuhinasta, kun tosiaan niitä "tukijoukkoja" aina paikalle tulee, kun on äksöniä.

        Mitä ny tulee analysointiini, niin kukas sen ny pystyy kieltämään muu kuin ylläpito, että ilmoitusta vaan kehiin jos ne kovin vaivaa. Sillä niistä mun analysoinneista pääsee.

        Itse en tosis ole ajatellutkaan "etten saisi" kirjoittaa niinkuin haluan, vaikka mua ny toki yritetty hiljentää keinolla jos toisella vuosien ajan . Ihan aloituksiakin on aiheesta tehty ja pyydetty muitakin osallistumaan.

        Mitä tulee siihen, tietääkö joku että kirjoitan täällä.
        Kyllä joo kaksi henkilöä tietää.

        Silloin joskus kun joku yritti esiintyä täällä minuna ja kaikenlaista kuraa tuli jopa spostiin, niin hieman hätkähdin ja päädyin tuollaiseen ratkaisuun, et olis hyvä jos joku minut oikeasti tunteva ihminen tietäisi.

        Kyllähän tästä kirjoittelustasi nyt enemmän kuin nuo kaksi tietää...mutta itselleen voi aina selitellä, niinkuin parhaaksi näkee.


      • sietämätöntä
        poiuytrdfg kirjoitti:

        Siis on niin vaikeaa uskoa että jokin fyysinen sairaus voisi olla totta, mutta jos väitetään toisesta mielenterveysongelmaa se on aina helppo uskoa todeksi. Onko tuo loogista ?
        Miksi mielenterveysongelmat olisivat keskimäärin todempia kuin fyysiset sairaudet ?
        Minun mielestä tuossa trendissä on kyseessä aivan ilkeämielisyys toinen toisiaan kohtaan. On kivaa yrittää leimata toisia ihmisiä rumasti. Eli vähän semmosta narsismia siinä-

        En minä ainakaan tiedä onko ylipäänsä vuosikausia kiusattuja ja rääkättyjä ihmisiä syytä pitää ensisijaisesti mielisairaina. Kuulostaa hullulta.


      • poiuytrdsxcvb

        Minä en ole sanonut kelläkään että juuri tällä palstalla netissä kirjoitan. Ja tässä kohtaa kun on anonyymi, niin jos joku tunnistaisi kumminkin niin etten halua niin mielestäni on eettisesti sopivaa että voin sanoa etten ole minä, koska muutoinhan tiedettäisiin kuka on psykopaattini. Eli mun ei ole pakko kelleen ainakaan myöntää kirjoittaneeni täällä jollen stten halua.


      • poiuytfdgh

        Kaikilta huulenheittäjiltä ei voi elämässä välttyä eikä ehtiä pohtimaan.


      • poiuytrsdfg

        Ehkä siinä on se että mä oon taiteen parissa tottunut tempperamenttisiin henkilöihin. Yksi opettaja heitteli esineitä ja huusi. Mä reagoin aina vähän pelästyneenä niin että suu levisi leveään hymyyn.


      • nytjyrähtiukkonen kirjoitti:

        Kyllähän tästä kirjoittelustasi nyt enemmän kuin nuo kaksi tietää...mutta itselleen voi aina selitellä, niinkuin parhaaksi näkee.

        Jaa ny en ymmärrä, ettäkö enemmänkin kuin kaksi minut oikeassa elämässä tuntevaa henkilöä tietäisi, et kirjoitan täällä.

        Olisi toki mielenkiintoista tietää, keitä he sitten ovat,
        Meneepäs ny jännittäväksi, joku muu tietää jotain mitä minä en tiedä

        Toki voin yrittää arvailla, mut tuntuis kyl aika oudolta, ettei maksa vaivaa moisiin luulotteluihin lähteä ja alkaa sen kummemmin pähkäilemään.


      • poiuytrdsdfg

        Ja mä olen "tottunut" siihen että minun psykopaatti karjuu ja kirkuu hurjalla äänellä ilman mitään syytä vain siksi että häntä hermostuttaa. Siihen ongelmaan olisi pitänyt hankkia minulle ajat sitten hyvälaatuiset korvatulpat-


      • poiuytrsdfg

        Paradoksaalia sinällään että julkisesti hän puhuu kauniilla äänellä. Minulle hän on sanonut ettei se ole hänen oma äänensä vaan hän on opetellut sen. Mut mielenkiintoisesti mulla on luonnostaan sellainen kiltti ääni.


      • poiuytrsdfg

        Mä luulin että se on hänen oma äänensä kunnes otin puheeksi hänen kaksi ääntään ja hän sanoikin että se kauniimpi ei ole hänen omansa. Tuo oli aika kummallinen kokemus minulle.


      • "Mutta en minä olisi kenenkään sairauskirjoitukseen perään kehdannut ottaa psykopaatin valehteluesimerkiksi juuri sairautta, kun vaihtoehtoja psykopaatin valehtelun aiheista on paljon muitakin"

        Poiulle vastaan, että aina ei voi valita mihin kohtaan se kommentti tulee. Jos vastaan jollekulle johonkin tiettyyn kommenttiin tai pyrin osoittamaan kommenntini jollein tietylle, niin pyrin kopioimaan oman kommenttini alkuun sen kohdan johon vastaan.

        Tässä tapauksessa ny se yhdistävä tekijä oli tuolta ylempää, nimimerkki "satuja ja tarinoita" johon liittyen postasin tuon jutun, jonka aihealue oli sama, ja kummeksuin toki tätä älämölöä minkä toi juttu sinussa aiheutti ja joka näköjään jatkuu aina vaan tukijoukkojen myötä.

        Tämänkin nyt laitoin kohtaan lisää kommentti, et saas nähdä mihin kohtaan sit tulee


      • poiuytrdfgh

        Tuskin hän sitäkään on selittänyt kelleen muulle kuin mulle.


      • poiuytrsdfgh

        No miksi et sitten laittanut siihen satuja ja tarinoita jatkoksi ?
        Ei mua sun kirjoitus niinkään haittaa vaan hiukan epäilyttää kirjoitatko totta.
        Ja etenkin siksi että sen lisäksi ensin itse olet epäillyt että minun kirjoitukseni ei olisi totta. Minä tiedän sen olevan totta, joten tuntemuksesi voivat liittyä itseesi silläkin perusteella eli ikäänkuin projisoit. Ja minä tiedän että sinulla on epätosia turhia epäilyjä.


      • yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Mutta en minä olisi kenenkään sairauskirjoitukseen perään kehdannut ottaa psykopaatin valehteluesimerkiksi juuri sairautta, kun vaihtoehtoja psykopaatin valehtelun aiheista on paljon muitakin"

        Poiulle vastaan, että aina ei voi valita mihin kohtaan se kommentti tulee. Jos vastaan jollekulle johonkin tiettyyn kommenttiin tai pyrin osoittamaan kommenntini jollein tietylle, niin pyrin kopioimaan oman kommenttini alkuun sen kohdan johon vastaan.

        Tässä tapauksessa ny se yhdistävä tekijä oli tuolta ylempää, nimimerkki "satuja ja tarinoita" johon liittyen postasin tuon jutun, jonka aihealue oli sama, ja kummeksuin toki tätä älämölöä minkä toi juttu sinussa aiheutti ja joka näköjään jatkuu aina vaan tukijoukkojen myötä.

        Tämänkin nyt laitoin kohtaan lisää kommentti, et saas nähdä mihin kohtaan sit tulee

        Ja näköjään loppu osa kommentistani jäi poiskin.

        Tarkoitus oli sanoa etten en ny siinä kohta ajatellu sinua tai sinun tapaustasi ollenkaan. Että olenko minä ny sitte ilkeä ihminen, kun jätin sinut täysin huomiotta.

        Tässä kun mietin, niin tullaan taas siihen, että pitäisikö jokaisen täällä kirjoittavan ihmisen huomoida sinut ja sitä myöden valita sanansa.

        Asia jonka myös toin esille jo tuolla ylempänä, kuten myös senkin että ihan kaikki postaukseni/kommenttini ny eivät liity sinuun


      • poiuytresdfg

        Mielikuvasi liikkuvat ajoittain kuvituksissa jotka eivät liity mitenkään todellisuuteen. Se on tavallista. Mutta totean vain


      • poiuytrsdfgh kirjoitti:

        No miksi et sitten laittanut siihen satuja ja tarinoita jatkoksi ?
        Ei mua sun kirjoitus niinkään haittaa vaan hiukan epäilyttää kirjoitatko totta.
        Ja etenkin siksi että sen lisäksi ensin itse olet epäillyt että minun kirjoitukseni ei olisi totta. Minä tiedän sen olevan totta, joten tuntemuksesi voivat liittyä itseesi silläkin perusteella eli ikäänkuin projisoit. Ja minä tiedän että sinulla on epätosia turhia epäilyjä.

        "No miksi et sitten laittanut siihen satuja ja tarinoita jatkoksi ?"

        Laitoin sen kommentin kuten nyt edellisenkin kohtaan, lisää kommentti, tää systeemi sit laittaa sen mihin laittaa, kuten ny tuossa tuon sinun äänien vertailu kommenttisi perään.

        Edelleen on mun mielestä ihan liikaa vaadittu, et aina pitäisi ensin miettiä sinua ja ottaa sinut huomioon, ennenkuin tänne kirjoittaa


      • poiuytrsdfgh
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Ja näköjään loppu osa kommentistani jäi poiskin.

        Tarkoitus oli sanoa etten en ny siinä kohta ajatellu sinua tai sinun tapaustasi ollenkaan. Että olenko minä ny sitte ilkeä ihminen, kun jätin sinut täysin huomiotta.

        Tässä kun mietin, niin tullaan taas siihen, että pitäisikö jokaisen täällä kirjoittavan ihmisen huomoida sinut ja sitä myöden valita sanansa.

        Asia jonka myös toin esille jo tuolla ylempänä, kuten myös senkin että ihan kaikki postaukseni/kommenttini ny eivät liity sinuun

        Lopetahan nyt jo projosointi.


      • poiuytrsdfgh kirjoitti:

        Lopetahan nyt jo projosointi.

        Niin jos kyse olisi projisoinnista niin silloinhan asia olisi niin, että minä vaatisin että sinun pitäisi ottaa huomioon minut ennenkuin kirjoittat tänne.

        Sellaisesta ei ny tuskin on mitää merkkejä, kun suht rauhassa olet saanut kirjoitella, mitä ny sit jotain laitan niin luulet sen tarkoittavan sinua ja syntyy kauhea älämölö ja tukijoukotkin rientää apuihin. Jos minulla on nimenomaan sinulle jotain sanottavaa niin osoitan sen kyllä sinulle.


      • poiuytrdsdfgb

        En jaksa lukea. Kyllä minöä sen uskon ettei sinulla ollut minulle sanottavaa.


      • poiuytrdfgh

        Mutta jos minä nyt hyödynnän tuota selostustasi omaan asiaani niin, voisin sanoa että kommunikaatio meni ajoittain vähän samantyylisesti pieleen niissä luureissa.
        Mutta siis maailman harvoille oikeasti minut tunteville ihmisille sehän on todella hullunkurista ja sellaiset ihmiset toki kysyy minulta: "Tuntuisi että eiks tosta vois tehdä jotain valitusta" esim. siitä että minulle on sanottu että voisin olla feikkaava teini. Kun kyllä ihan vilaus minusta riittä todistamaan etten voi olla.


      • poiuytrdsdvb

        Siinäkin projisoit tavallaan että jos olet itse sotkenut työasiasi ja anonyymin nettikirjoittelun, niin mielestäsi minunkin kuuluisi sotkea.


      • poiuytrdsdvb kirjoitti:

        Siinäkin projisoit tavallaan että jos olet itse sotkenut työasiasi ja anonyymin nettikirjoittelun, niin mielestäsi minunkin kuuluisi sotkea.

        En ole sotkenut tietääkseni työasioita ja nettikirjoitteluani millään tavalla ja käsittääkseni sinä et edes käy töissä, niin miten mukamas ny voisin yrittää projiisoida suhun sellaista asiasisältöä. , mitä en itsekään ole tehnyt.

        Jos tarkoitat taidepiirejäsi niin minä vain kysyin, että ovatko he tietoisia, että vietät suurimman osan ajastai tällä palstalla. Se oli vain kysymys, ei mikään kehoitus, saati viitaus että tekisit tai sinun pitäisi tehdä niin.

        Ylipäätään, en ny ymmärrä, mitä minä ny mukamas projisoin sinuun, kun ollaan niin erilaisia ihmisiä, ollaan ihan eri maailmoista, puhutaan ihan eri kieltä, ajatellaan eri tavalla, eletään erilaista elämää, et tuskin kukaan moista luulee., että projioisin omia ominaisuuksia, tekemisiäni, mielen sisältöäni sinuun.

        Sinulla ja minulla ny ei muuta yhteistä kuin se että kirjoitellaan tällä palstalla, kumpikin omalla tyylillämme.

        Mitä tulee vilaukseen sinusta, niin mieluusti voisin jopa tavata sinut livenäkin.


      • poiuytrdsdfgb kirjoitti:

        En jaksa lukea. Kyllä minöä sen uskon ettei sinulla ollut minulle sanottavaa.

        Edelleen siinä luki, että

        "Jos minulla on nimenomaan sinulle jotain sanottavaa niin osoitan sen kyllä sinulle. "

        Ei lukenut ettei minulla ole sinulle mitään sanottavaa.


      • poiuytresdfg kirjoitti:

        Mielikuvasi liikkuvat ajoittain kuvituksissa jotka eivät liity mitenkään todellisuuteen. Se on tavallista. Mutta totean vain

        Kyllä joo, minä en kuulu niihin ihmisiin, jotka luulevat, että mieleni sisältö/kaikki ajatukseni ovat yhtä kuin totuus.

        Varsinkin jos ne liittyvät muihin ihmisiin ja vielä vähemmän ihmisiin ja asoihin joita en edes tunne.


      • poiuytrdsdg
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        En ole sotkenut tietääkseni työasioita ja nettikirjoitteluani millään tavalla ja käsittääkseni sinä et edes käy töissä, niin miten mukamas ny voisin yrittää projiisoida suhun sellaista asiasisältöä. , mitä en itsekään ole tehnyt.

        Jos tarkoitat taidepiirejäsi niin minä vain kysyin, että ovatko he tietoisia, että vietät suurimman osan ajastai tällä palstalla. Se oli vain kysymys, ei mikään kehoitus, saati viitaus että tekisit tai sinun pitäisi tehdä niin.

        Ylipäätään, en ny ymmärrä, mitä minä ny mukamas projisoin sinuun, kun ollaan niin erilaisia ihmisiä, ollaan ihan eri maailmoista, puhutaan ihan eri kieltä, ajatellaan eri tavalla, eletään erilaista elämää, et tuskin kukaan moista luulee., että projioisin omia ominaisuuksia, tekemisiäni, mielen sisältöäni sinuun.

        Sinulla ja minulla ny ei muuta yhteistä kuin se että kirjoitellaan tällä palstalla, kumpikin omalla tyylillämme.

        Mitä tulee vilaukseen sinusta, niin mieluusti voisin jopa tavata sinut livenäkin.

        Etkö huomaa että kysymyksesi on aivan hölmö, ei taiteilijat hoida toisiaan kuten lähihoitajat ehkä jotain potilaita esim. vahtien heidän ajankäyttöä.


      • poiuytrsdfg
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        En ole sotkenut tietääkseni työasioita ja nettikirjoitteluani millään tavalla ja käsittääkseni sinä et edes käy töissä, niin miten mukamas ny voisin yrittää projiisoida suhun sellaista asiasisältöä. , mitä en itsekään ole tehnyt.

        Jos tarkoitat taidepiirejäsi niin minä vain kysyin, että ovatko he tietoisia, että vietät suurimman osan ajastai tällä palstalla. Se oli vain kysymys, ei mikään kehoitus, saati viitaus että tekisit tai sinun pitäisi tehdä niin.

        Ylipäätään, en ny ymmärrä, mitä minä ny mukamas projisoin sinuun, kun ollaan niin erilaisia ihmisiä, ollaan ihan eri maailmoista, puhutaan ihan eri kieltä, ajatellaan eri tavalla, eletään erilaista elämää, et tuskin kukaan moista luulee., että projioisin omia ominaisuuksia, tekemisiäni, mielen sisältöäni sinuun.

        Sinulla ja minulla ny ei muuta yhteistä kuin se että kirjoitellaan tällä palstalla, kumpikin omalla tyylillämme.

        Mitä tulee vilaukseen sinusta, niin mieluusti voisin jopa tavata sinut livenäkin.

        Kiitos, mutta rehellisesti sanoen minua ei kiinnosta tutustua sinuun :)


      • poiuytrdsdfg

        Ties minkä maanvaivan sinusta saisi jos sinuun oikeasti tutustuisi


      • poiuytrdfgh

        Ahdisti jo joskus nuorena minusta yltiökiinnostuneet ystävättäret.


      • poiuytrdsdfg

        Kerran joku rouva jopa tuli kylään "haastattelemaan" mua ja nauhoittamaan salaa vastauksiani.
        Mä voin kertoa nyt ite koko kansalle.


      • poiuytrdsdg kirjoitti:

        Etkö huomaa että kysymyksesi on aivan hölmö, ei taiteilijat hoida toisiaan kuten lähihoitajat ehkä jotain potilaita esim. vahtien heidän ajankäyttöä.

        Joo tiedän, mut sanoinkin, et mieluusti tapaisin sut ihan livenäkin.
        Oli ihan vaa mun ajatus, sinulla siitä oma ajatus, jonka toit rehellisesti esiin.

        Taiteijoihin liittyen, edellenen kysyin vain et tietävätkö he, että käytät suuren osan ajastasi tähän palstakirjoitteluun. Hölmöjäkin tietääkseni voi kysyä, mutta sinä ny tunnut loukkaantuvan niistäkin.

        Kyse ei ny ollu mistään hoitajista/hoitamisesta, enkä ny erikseen tarkkaile ajankäyttöäsi, mut kun täällä käy, niin näkyyhän se.

        Toki pakko on mainita, että ajattelen kyllä, että tämä kokopäiväinen palstalla olo, yleensäkään tietsikan ruudun tuijottaminen ei ole sinulle, tuskin kenellekkään hyväksi.

        Toki joskus mietin sitäkin, että onko se niin, ettet pääse ulos, liikkumaan, et tapaa muita ihmisiä, että on ainoa vaihtoehto kommunikoida jonkun kanssa.


      • poiuytresdfg

        En mä loukkaannu. Mulla on hassu ongelma jota en kehdannut kertoa kellekään luurissakaan. Mun aivoja alkaa ahdistaa liian tyhmät puheet, niinkuin olisit syönyt jotain pilaantunuutta mistä tulee pahoinvointi. En mä niistä loukkaannu, mun aivoihin tulee vaan semmonen hylkivä olo, niinku ruoka joka e sovi vatsalle, kun ajatus on liian tyhmä.


      • poiuytrdsdvb

        No tuttu oli jo huolissaan etten ole jo kävellyt liikaa. Mä harjottelin niin että oli jo koko kantapää rakolla. Mä istun tässä samalla ku syön jne.


      • poiuytrsdfg

        Ootkos sinä harjoitellut jo kantapään rakolle. ..vai istuskellut vaan ?


      • poiuytressxvg

        Eikö ole tullut jo selväksi että monta vuotta en pystynyt liikkumaan mutta kykyä on tullut takaisinpäin vaikkei nomaaliksi asti


      • poiuytresdfg

        En varsinaisesti kommunikoi täällä, mä vaan selostan missä en koe tulleeni kuulluksi-


      • poiuytdsdfgh

        En siis kirjoita täällä yksinäisyyttäni, vaan vapautuakseni emotionaalisesti siitä mihin koin jääneeni jumiin koska en tullut kuulluksi.


      • poiuytrsdfg

        Täällä ei kenenkään tarvitse edes kuunnella mutta tulee olo että olen saanut sanotuksi sanottavani. Se on se ainoa syy miksi tulin tänne.


      • poiuytrsdvg

        Siis Tunnetila on suurinpiirtein päinvastainen kuin oli luurisoitellessa. Koin koko ajan ajatukseni rajoitetuksi niin että siitä tuli oireita


      • poiuytrsdfg

        Ehdotin monta kertaa että eikö jonkun asian voisi ratkaista samantien. Se ei koskaan käynyt. En ikinä ymmärtänyt miksi. Näin voin periaatteessa ratkaista heti kun oivallan. Mun narsistikin käski mun ratkoa koko ongelman samalla tavalla kuin lapsena opin lukemaan. Siis otin kirjan käteen ja opettelin samantien. Tuo ajattelu ei sopinut luuriväelle. Kaiken piti olla kauheen monimutkaista ja pitkällistä. Mä edistyn asiassani nopeemmin näin.


      • poiuytresdfg

        Ei mun enää tarvii etsiä ketään kuka uskoisi että äiti on psykopaatti. Asia on selvä.


      • poiuytrsdfg kirjoitti:

        Ootkos sinä harjoitellut jo kantapään rakolle. ..vai istuskellut vaan ?

        jaa, oon ollu aamuvuorossa töissä, työmatkapyöräilyä on tullu reilu 10 kilsaa ja työtä tehdään ns. jalkojen päällä, et harvemmin tulee sillain liikuttua työpäivinä.

        Mullon Polar'n ranneke asetettu kakkostasolle, askeleita pitäis tulla 12.000, et päivittäinen tavoite täytyy. Mulla toi tavoite täyttyy kun tuun kotia töistä, lisää toki tulee sit kotoisista puuhasteluista. rakkoja on tainnu tulla viimeksi jokunen vuosi etelän lomalla epäsopivista kengistä ja jalkojen turpoamisesta helteellä.

        Mut pari kukkapenkkiä oon täs käyny perkaamas tän juttelun lomassa.
        Ny kohta saunaan

        Edelleen ajatus siitä, ettet pystyisi liikkumaan , tapaa muita ihmisiä jne. että siitä syystä olet niin paljon täällä, on vaan mun ajatus, eikä sillä välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa, kun en sitä todellisuuttasi tiedä,


      • poiuytrsasdfg

        No kerroin syyni. Se on ihan tämä psykopatia jne. asia. Mun olo vahvistuu kun jankutan sitä kuinka asia oikeasti on, sitten mua on vaikeampi manipuloida. Siksi mä kirjotan paljon monologia. Mun psykopaatillani on työläämpää manipuloida. Miehetkin erehtyi luulemaan että siksi että olisin niin rakastunut että tekstiä tulee paljon. Ei vaan, torjuin äidin manipulointia sillä


      • poiuytfdsdgh

        Nuoruuteni kirjoitin kynä sauhuten kirjeitä vieraalle miehelle, koska siten pystyin sulkeutumaan omaan maailmaani vanhempieni vaikutukselta, kun koko aika istuin kotona kynä sauhuten. Se oli mun tapani kestää olosuhteita. Mies on "pelännyt" minua koko ikänsä koska luuli minua mielipuolisen rakastuneeksi itseensä. vaikka sanoin aina ettei asia ole niin.


      • poiuytrdsdg

        Mutta mä vähän purskahdin nauruun tätä juttua että Yhteenlaskutoimitus mielellään tapaisi mut livenäkin...hehehehe


      • poiuytrsdfg

        On totta, en saa tällä hetkellä taiteen tekemisestä ollenkaan rahaa, mutta olen joskus saanut ja se on mun ammatti ja ainoa ammatti joka tapauksessa. Ja myöskin ainoa identiteetti miksikä mua on koskaan sosiaalisesti varsinaisesti määritelty.


      • poiuytrewsdfg

        Minä oon lopun ikääni ammatitaiteilijan identiteetillä vaikken siitä euroakaan saisikaan. Semmosta.


      • poiuytrewasdf

        Siis olenhan mä ammattitaitilija koska kuulun taidealan ammattiliittoonkin. Mun psykopaatti yritti saada mua luopumaan siitä.


      • poiuytrsxvg

        Mulla meni tässä vammautumisessa se parhaiten rahaa tuottava taiteellinen kyky.


      • poiuytfdfgh

        Se jotenkin menee niin että keskusteleminen sellaisten ihmisten kanssa joiden kanssa ei ole yhteistä ei auta. Kun ehkä se on just se yhteisen tunne mikä auttaa siinä keskustelemisessa.


      • poiuytdszxcv

        Mua auttaa nyt kerätä someseuraajia, ku siinä mä koen jotain yhteistä ja yhteenkuuluvuutta muiden ihmisten kanssa.


      • poiuytrdfgh

        Olen entinen vannoutunut somesta kieltäytyjä. Siinä asiassa erehdyin. En olisi vielä viisi vuotta sitten ikinä uskonut meneväni someen saatika alkaamaan keräämään someseuraajia eikä varmaan kukaan muukaan.


      • poiuytrdsdfg

        Aamulla ensimmäisenä pitää nyt katsoa onko yön aikana tullut mielenkiintoisia seuraajia..heheh


      • poiuytresazxc

        Yön aikana mä oivalsin, että tämä tosiaan on näin kuten koko ajan olen teoretisoinut ! Oikeastaan mun ainoa ongelma on ollut itseluottamuksen puute. Ja sitä he ei luureissa ymmärtäneet että mä ainoastaan kaipasin oman ajatukseni vahvistamista, jota eivät sitten millään hinnalla antaneet. No täällä sitä on voinu tehdä ilmaiseksi monologia kirjoittamalla. Siten oma ajatus vahvistuu.
        Mun äiti ON psykologisen kieroilupelin takana. Aika venkula tuo minun äiti.


      • poiuytrdszxcv

        Ja mitä enemmän luen psykopatiasta kaikki osuu yhteen äidin kanssa, vielä mitään varsinaisesti ristiriitaista sen teorian kanssa ei ole tullut vastaan viiteen vuoteen jonka ajan olen aktiivisesti tutkinut asiaa jopa äidin tietäen minun niin tekevän.


      • poiuytrewasdf

        Vaikka äidilläkään ei ole elämä helppoa, hänen äänensä on ilkikurisen pirteä, narsistikin kuulostaa ahdistuneelle. Tottakai koska hänet on pelattu aivan pussiin !
        Äiti ON ihan psykopaatti, ei narsisti. Ero heissä on se että narsisti on tavallinen ihminen josta on tullut narsistisesti käyttäytyvä, psykopaatti on luonnostaan kokonaan erilainen ihminen.,


      • poiuytrsasdf

        Tällä teorialla selittyy loogisesti jokseenkin kaikki kummallisuudet mun elämässä. Kaiken takana tosiaan olikin ÄITI !


      • poiuytrsxcvb

        Olin 15 vuotta sitten takaperin innoissani että vihdoin on selvinnyt miksi kaikki on niin kummaa, mulla on Asperger, mutta mutta sitten alkoi ilmetä ettei muilla Aspergereilla ollutkaan tiettyjen ominaisuuksien seurauksena elämä semmostaa kummaa seikkailua kuin mulla. Ja tuli vähän pettymys, ettei ollutkaan selvinnyt elämäni mysteeri.
        No sen loppuosan selittää tosiaan tämä äidin psykopatia, joka pala loksahtaa kohdalleen.


      • poiuytdsxcv

        Mulla ei ole enää epäilystä siitä että äiti on psykopaatti. Mitä yksityiskohtaisemmin psykopaattien erityisominausuuksia jossain teksteissä kuvataan, sitä tarkemmin ne sopii mun äitiin. Äiti on varmaan täydellisemminkin psykopaatti kuin olen ajatellutkaan. Ei siis vain psykopaatin suuntainen tai tapainen kuten usein olen sanonut vaan ihan aika pitkälle oikea psykopaatti.


      • poiuytrdsdfv

        Ja mä olen ollut hänen pelipalikka. Näin se nyt vaan surullisesti on. Siksi mä olen välillä voinut vaikuttaa jopa psykopaatille, koska olen ollut niin täysin psykopaatin vallassa lähes jo melkein ilman omaa tahtoa manipuloituna. Tämä on totuus tästä asiasta !


      • poiuytrdsdfg

        Yritin luureissa epätoivoisesti saada ihmisiä vahvistamaan mun omaa tahtoa ja he teki vaan päinvastoin. Siitä mun kaikki kritiikki. Päinvastoin tehdessään siis auttoivat psykopaattia. Asia valitettavasti ON näin.


      • poiuytrsdfg

        Ja siksi olen melko varma että äiti on geneettinen psykopaatti, siis olemukseltaan luonnostaan psykopaatti, koska mä olen tavallaan periny joitakin niitä ominaisuuksia irrallisesti mutta ne ei ilmene mulla ollenkaan psykopaattisena pelinä vaan enemmänkin päinvastoin.
        Siis nuoruuteni ajan nimitin itseäni avoimesti kameleontiksi koska koin itsessäni jotakin kameleonttimaisuutta mitä monissa muissa ei ollut. Myös ihmiset huomauttivat minua huomiotaherättävän intensiivisestä tuijotuksestani syvälle silmiin. Minut opetettiin lopettamaan se, miehet selitti että joku voi luulla flirttailuksi. Siis itselläni ei ollut siinä lainkaan mitään motiivia siinä tuijotuksessa, mä vain tuijotin niin mm. pyrkiessäni rehellisesti ja vilpittömästi selittämään jotain.


      • poiuytrdsdv

        Tää ongelma että mua ei uskota vaikka olen täysin rehellinen johtuneekin siitä että minulla on ulkokohtaisesti joitakin psykopaatin näköisiä ominaisuuksia ja käyttäytymistapoja. Minut hyvin tunteva ihminen sanoi minulle: Niin koska useimmat muut ei ole rehellisiä jos he tekee jotain ikäänkuin samantapaista kuin sinä !" Tämä ihmnen tietää kokemuksesta mun olevan rehellinen.

        Siis esim. psykopaatit näytelee suuria tunteita. Mä koen niitä aidosti. Ja mä olen sosiaalisesti loukkaantunut siitä että mua on syytetty aidoista hyvistä tunteista joukolla välillä henkihieveriin asti. .


      • poiuytrdsdf

        Mun rakkaus on semmosta että mä olen vähän väliä silmät kyynelissä liikutuksesta siitä toisesta ihmisestä-


      • poiuytredfgh

        Mä koen semmosia tosi voimakkaita liikutuksia toisesta aivan aidosti. Melkein kaikki väittää että mä valehtelen että niin olisi.


      • yuytjl
        poiuytrsasdf kirjoitti:

        Tällä teorialla selittyy loogisesti jokseenkin kaikki kummallisuudet mun elämässä. Kaiken takana tosiaan olikin ÄITI !

        No sulla on aika helppoa sitten (kuviollisesti, ei todellakaan olemassaolollisesti) kun pystyt asian johonkin suht simppeliin yhteen asiaan johtamaan. Minulla on moninkertaisesti ns. vanhemmuustoimijoita ja sukulaiset vielä päälle jotka ovat kaikki tavalla tai toisella pettäneet näiden epäeettisten aikuistoimijoiden hyväksi. Ja olen tajunnut että anteeksiantamattomalla tavalla.


      • poiuytrdsdg kirjoitti:

        Mutta mä vähän purskahdin nauruun tätä juttua että Yhteenlaskutoimitus mielellään tapaisi mut livenäkin...hehehehe

        Huomenta vaan tähänkin päivään
        Mikäs siitä niin naurettavan ajatuksen tekee.

        Itse kun kuitenkin oon realisti, niin siinähän ne asiat sitten todentuisivat, ei tarvisi luulla, eikä olla pelkästään olettamuksiensa ja mielikuviensa varassa.

        Muutenkin on hyvä tutustua erilaisten ja erimielisten ihmisten ajatusmaailmaan, eihän edes keskustelua synny jos kaikesta ollaan samaa mieltä. Sillain se oma maailmakuva avartuu ja ymmärtää että joka asiassa on monenlaisia puolia, eikä ole olemassa sitä yhtä ainoaa totuutta.

        Täältä sivusta ny huomaa et olet kovin fiksoitunut äitiisi, ajattelet häntä lakkaamatta. Myös tietämykseni Aspergereista on huomattavasti lisääntynyt sinun myötäsi, kuten niinkuin monessa muussakin asiassa, niin pelkkä kirjatieto ei riitä varsinkin kun puhutaan ihmisistä.

        Edelleen ihminen on paljon muutakin kuin pelkkä diagnoosinsa. Samakaan diagnoosi ei tee ihmisistä samanlaisia. Narsisteistakin on monenlaisia erilaisia variaatioita.

        Mutta joo, ny on aamukahvit tullu juotua ja silmäiltyä netistä päivän aiheet.

        Mulla on tänään tämän viikon ainut vapaapäivä, et ny mun pitää varoa, etten liiaksi juutu tänne, kun pitäis viittiä vähän siivotakkin.


      • ljpou
        poiuytrdsdfv kirjoitti:

        Valitin kerran asiasta psykopaatilleni: "Jos MINÄ soitan jonnekin ja kerron mitä SINÄ olet sanonut, MINULLE suututaan. Minusta se on epäreilua !!!
        Psykopaattini: "Niiiiiin, kun ei he hyväksy mitä mä oon sanonu."

        Tässähän sitä säikyttävää tekijää onkin. Olen samaa kokenut että minulle suututaan kun joku kohtelee minua huonosti. Ja sitten vielä pitäisi muka pitää puolensa? Mitä vastaan? Sitä mistä Minulle ollaan vihaisia? Absurdia.


      • poiuytrdfg

        Joo siis se on aivan absurdia ja se on oikeasti absurdia vaikka siihen osallistuisi tuhat. Siinä on silloin tuhat absurdia. Ja sillon voi tulla alistuneeksi absurdiuteen kuten mulle kävi. MUTTA absurdi on absurdia. Ja olisi parempi ettei siihen olisi mennyt eikä menisi mukaan.


      • jooiup9u
        poiuytrewazxc kirjoitti:

        Mulla ei ole mitään tarkotustaan yrittääkään kuulostaa erityisemmin "normaalille". Se juurikin estää koko aiheesta kunnolla keskustelun.

        Niin. Se että joku asia on epätunnettua vaikka olisi yleistäkin ei tarkoita että se olisi normaalia. Ihmisillä ketkä on normaaleja on usein ihan vimmattu tarve vääntää nämä heidän oman normaalin kokemusmaailman mukaiselle mielelle ja kielelle. Ei silloin puhuta ainakaan enää minun asioista.


      • poiuytrsakjhgf
        yuytjl kirjoitti:

        No sulla on aika helppoa sitten (kuviollisesti, ei todellakaan olemassaolollisesti) kun pystyt asian johonkin suht simppeliin yhteen asiaan johtamaan. Minulla on moninkertaisesti ns. vanhemmuustoimijoita ja sukulaiset vielä päälle jotka ovat kaikki tavalla tai toisella pettäneet näiden epäeettisten aikuistoimijoiden hyväksi. Ja olen tajunnut että anteeksiantamattomalla tavalla.

        Siis on tässä sotkussa henkilöitä joukoittain mullakin.


      • khoiyfiey
        poiuytrdfg kirjoitti:

        Joo siis se on aivan absurdia ja se on oikeasti absurdia vaikka siihen osallistuisi tuhat. Siinä on silloin tuhat absurdia. Ja sillon voi tulla alistuneeksi absurdiuteen kuten mulle kävi. MUTTA absurdi on absurdia. Ja olisi parempi ettei siihen olisi mennyt eikä menisi mukaan.

        Minulle absurdi on aika kotoisa elämismaailma. Kyllä minä silti sen sellaiseksi tunnistan. En vain tajua kuinka siitä pääsee pois. Ja mitä sen poissaolo sitten oikein on? Ehkä se ei ole mahdollista enää tässä tietoisuudessa.


      • poiuytrdcv

        Mutta se menee vähän niin että ne joukot ei erota mua mun äidistä. Enkä mä ole itsekään auttanut siinä koska mulla on tarve suojella äitiä.


      • poiuytrsdfg
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Huomenta vaan tähänkin päivään
        Mikäs siitä niin naurettavan ajatuksen tekee.

        Itse kun kuitenkin oon realisti, niin siinähän ne asiat sitten todentuisivat, ei tarvisi luulla, eikä olla pelkästään olettamuksiensa ja mielikuviensa varassa.

        Muutenkin on hyvä tutustua erilaisten ja erimielisten ihmisten ajatusmaailmaan, eihän edes keskustelua synny jos kaikesta ollaan samaa mieltä. Sillain se oma maailmakuva avartuu ja ymmärtää että joka asiassa on monenlaisia puolia, eikä ole olemassa sitä yhtä ainoaa totuutta.

        Täältä sivusta ny huomaa et olet kovin fiksoitunut äitiisi, ajattelet häntä lakkaamatta. Myös tietämykseni Aspergereista on huomattavasti lisääntynyt sinun myötäsi, kuten niinkuin monessa muussakin asiassa, niin pelkkä kirjatieto ei riitä varsinkin kun puhutaan ihmisistä.

        Edelleen ihminen on paljon muutakin kuin pelkkä diagnoosinsa. Samakaan diagnoosi ei tee ihmisistä samanlaisia. Narsisteistakin on monenlaisia erilaisia variaatioita.

        Mutta joo, ny on aamukahvit tullu juotua ja silmäiltyä netistä päivän aiheet.

        Mulla on tänään tämän viikon ainut vapaapäivä, et ny mun pitää varoa, etten liiaksi juutu tänne, kun pitäis viittiä vähän siivotakkin.

        heheh.
        Mutta miksi ihmeessä minä juuri sinulle alkaisin mitään todentamaan ?
        Jollein satunnaiselle nettikirjoittajalle mun elämässä ?
        Onhan maailmassa miljardi muuta joille voin todentaa jos sille päälle satun-.
        Ja kyllä mä ennemmin valitsen sellaisia joiden kanssa mulla tosiaan on jotain yhteistä. Miksi ihmeessä sinä kun ei meidän juttukaan kovin hyvin luista ? Ennemmin vaikka tuo edellinen nettikirjoittaja., Mutta en ole nyt anonyymiudestani luopumassa.


      • poiuytrsxdfv

        Joo luurissa mulle jo tarjottiin erimielisyyttä avartavana kokemuksena.
        En kokenut avartavaksi kuin siinä mielessä että nyt tiedän että niinkin absurdia on olemassa.
        Avuksi vapaaehtoista riittelyä aivovammaisena ?


      • poiuytrsasd

        Muutenkin minä luulen että minulla on valmiiksi sinua laajempi kokemus maailman "erilaisista totuuksista".
        Ilman englanninkieltä kovin laajaa näkemystä on vaikea saada. Itse en osannut englantia koulun päätyttyä. Mutta päädyin sitten elämään "sanakirja kainalossa".


      • yhjtk
        poiuytrsdfg kirjoitti:

        heheh.
        Mutta miksi ihmeessä minä juuri sinulle alkaisin mitään todentamaan ?
        Jollein satunnaiselle nettikirjoittajalle mun elämässä ?
        Onhan maailmassa miljardi muuta joille voin todentaa jos sille päälle satun-.
        Ja kyllä mä ennemmin valitsen sellaisia joiden kanssa mulla tosiaan on jotain yhteistä. Miksi ihmeessä sinä kun ei meidän juttukaan kovin hyvin luista ? Ennemmin vaikka tuo edellinen nettikirjoittaja., Mutta en ole nyt anonyymiudestani luopumassa.

        Tässä taas ote jostain absurdin tapaisesta. Tuollaisia ihmisiä on meinaan aikasta paljon ollut elämässäni tiukasti liimautuneina ketkä koettavat saattaa minut heidän suhteensa jotenkin todisteluvelvolliseksi itsestäni ja asioistani käyttäytyen siten miten en itse ikinä kehtaisi vihjaten ja viljellen ties mitä luuloja ja epäluuloja ja tarttuen joka tekemiseeni mahdollisimman epäedullisessa valossa. Ihan hirveästi mennyt aikaa hakiessa jotain yhteisymmärrystä jota ei saavuteta, ja vain kummeksunta jää sitten käteen että miksi ihmeessä tällaiset ihmiset ylipäänsä hakeutuu seuraan.


      • poiuytrsxcv

        Tyhmä kommentti myös tuo äitiin fiksoutuminen kun puheenaiheena on juuri psykopaattiäidin manipulointi. Sehän on koko jutun juju psykopaatilla fiksoida uhri itseensä ja siitä tässä keskuatellaan ja siitä olen täällä keskustelemassa.


      • poiuytrsdf

        Aiheestahan on mahdotonta antaa omakohtaista kuvausta kuulostamatta manipuloijaan fiksaantuneelta jutuissaan.
        Ihme kompia nuo kommenttisi.


      • poiuytfdfgh

        Siis minähän olen täällä psykopaatin manipuloinnin takia ja siitä juuri selittämässä.


      • poiuytrdsdcv

        Jos minä en vaikuttaisi yhtään psykopaattini fiksoituneelta sehän hieman kyseenalastaisi koko teorianikin.


      • poiuytrdsazxcv

        Lyhytaikainen narsistin manipulointi ei ole samaa luokkaa kuin elinikäinen psykopaatin manipulointi niin että se psykopaatti on läheisin henkilö jota sinulla on koskaan ollut.


      • poiuytresdfg

        siis huom KOSKAAN. Jolloin ulkomaailmaa tarkastelee itse jossain määrin sen psykopaatin maaiman kautta, vaikka ei itse ole psykopaatti. Siis lähtökohtaisesti omaa elämäänsä on tarkastellut psykopaatin maailman kautta. Ei niin että tavallisesti mutta sitten jossain vaiheessa on kohdannut psykopaatin.


      • poiuytrsdfg

        Siis tavallaan kun minä olen vähän autistinen , niin jos sen ajattelee niin että en ole kyennyt näkemään jotain ympärilläni ja olen pyytänyt apua näkemiseen, niin psykopaatti tarjoaa mulle hetkeksi lasejaan jotta näkisin jotain.


      • poiuytrdsxcv

        Jos mä sitten olen uskonut miten psykopaatti on sosiaaliset asiat ympärilläni selittänyt minulle ja ohjeistanut mitä sanoa kellekin jne. niin sehän on hyvin mahdollista että se johtaa siihen että mä alan näyttää psykopaatille.


      • poiuytrsdfg kirjoitti:

        heheh.
        Mutta miksi ihmeessä minä juuri sinulle alkaisin mitään todentamaan ?
        Jollein satunnaiselle nettikirjoittajalle mun elämässä ?
        Onhan maailmassa miljardi muuta joille voin todentaa jos sille päälle satun-.
        Ja kyllä mä ennemmin valitsen sellaisia joiden kanssa mulla tosiaan on jotain yhteistä. Miksi ihmeessä sinä kun ei meidän juttukaan kovin hyvin luista ? Ennemmin vaikka tuo edellinen nettikirjoittaja., Mutta en ole nyt anonyymiudestani luopumassa.

        "Mutta miksi ihmeessä minä juuri sinulle alkaisin mitään todentamaan ?"

        No ei siihen ny mitään ihmeitä tarvi sotkea eikä kyse ny ollutkaan sinusta vaan minusta, et kerroin että tosiaan voisin mieluusti vaikka tavata sinut. Ei siinä sen kummempaa kuin että toin asian esille.

        Sinä taas näyt tarvitsevan kaikenlaista selitystä senkin asian tiimoilta. Yksinkertaisesti riittää, ettet sinä haluaisi tavata minua. Ei siinä sen kummempaa.

        Kovin ny vaikutit tuohtuneelta siitäkin, kun totesin, että olet kovin fiksoitunut äitiisi. Niinhän se on, kuten itsekin jatkossa myönsit. Ettei ny näe siinä mitenkään mitään kompaa.

        Lueskelin myös, että ajattelet, että kun lukee englanninkielisiä sivustoja niin saa laajemman näkymyksen. Tiedätkö sinä myös, että monetkin suomenkieliset kirjat ja artikkelit ovat alkuperäisesti englannin kielisiä. Muutenkin on hyvä tarkistaa aina lähdeluettelo, mistä tieto on peräisin.

        Ettei varsinaisesti sillä kielellä oli ny englantia tai suomea ole mitään positiivista voimaa/paremmuutta sinällään vaan asiasisältö on se tärkein juttu.

        Ettei pelkästään kieli tee mistään asiasta sen parempaa. Eikä ihmistä tee viisaammaksi pelkästään hänen käyttämänsä kieli. Rakkauskin tarkoittaa samaa asiaa sanottiin se ny millä kielellä tahansa.

        Muutenkin tärkeissä asioissa on hyvä jos asiat hoituu omalla äidinkielellä, niin silloin ne tulee paremmin ymmärretyksi, kun on myös se kulttuurillinen näkökulma mukana., eikä niin helposti tule väärinkäsityksiä. Senhän vuoksi tulkkejakin tarvitaan. Puhumattakaan siitä, että aina ymmärtäisi kuulemansa/lukemansa edes omalla äidinkielellään.

        Jossain kohtaa sulla oli joku maininta siitäkin että suvussasi on paljon korkeakoulutetumpia henkilöitä kuin minä. Mikä myös huvitti minua. Kuule kun ihan joka suvussa varmaan on jos lähdetään tutkimaan.

        Että jossain kohtaa kuitenkin sinun maailmankuvasi on tosi pieni jos kävit vertaamaan minua omaan sukuusi. Kun ihan varmasti maailmassa on aina joku joka on jotain enemmän tai parempi.

        No hävisin ny tuon sukusivertailun koulutukseni suhteen, mutta ei se ny mua haittaa, kun omassa suvussanikin on minua koulutetumpia, eikä sekään ole koskaan minua haitannut. Samoin työpaikallani on, et pitäiskö mun sit tuntea sen takia huonommuuta.


      • poiuytrewasdf

        Hmm...siis ehkä seuraavaa asiaa toinenkin palstakirjoittaja tarkoittaa ????
        Vaikka kuulija olisi uskonut että vanhempi on psykopaatti, hän alkaa keskustella muista asioista ottamatta huomioon että se kaikki on koettu lähtökohtaisesti sen psykopaatin kanssa olemisen kokemuksen kautta. Ei ole realistista sanoa; unohdetaan nyt se psykopaatti ja puhutaan muusta ! Se psykopaatti on kaikkialla mukana.


      • hyväoivallus
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

        Ties minkä maanvaivan sinusta saisi jos sinuun oikeasti tutustuisi

        Aika hyvin tunnut tietävän ja ihan näiden tänne tehtyjen kirjoitusten perusteella. Maanvaiva tosiaan, niin täydellinen oivallus, että pisteet kyllä sinulle. Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että sinulla on erinomainen ihmistuntemus. Kiitos tästä oivallisesta kommentista.


      • poiuytrsdfg

        Ja sit mulle on tehty tämmönen pettäminen nuorena. Olen selittänyt ihmisille tilanteen psykopaattini kanssa ja he ovat ikäänkuin luvanneet auttaa mua pääsemaan siitä loukusta, mutta sitten he ovatkin alkaneet kaveeraamaan mun psykopaattini kanssa ja mä olen joutunut entistä tiukemmin siihen loukkuun ja sit he valittavat samaan aikaan ulkopuolisille minusta ja äidistäni kuin yhdestä ja samasta henkilöstä.


      • poiuytrdsdgb
        hyväoivallus kirjoitti:

        Aika hyvin tunnut tietävän ja ihan näiden tänne tehtyjen kirjoitusten perusteella. Maanvaiva tosiaan, niin täydellinen oivallus, että pisteet kyllä sinulle. Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että sinulla on erinomainen ihmistuntemus. Kiitos tästä oivallisesta kommentista.

        Kiitos sinun kommentistasi kuka oletkaan jos jotenkin koet minulla olevan hyvä ihmistuntemus nimittäin en osaa arvioida itseäni tuon tyyppisissä asioissa. Mulla on paljon sellasta intuitiota ihmisistä joita mä en ole voinut koskaan tarkistaa mistään pitääkö ne mun intuitiot paikkansa.
        Mutta mun ihmistuntemus voi olla melko laaja siksi että mä vietin nuoruuteni ikäänkuin haastatellen ihmisiä syvällisistä kysymyksistä. Mun oleellisin kysymys oli aina: "Mikä on elämäsi päämäärä ?"


      • poiuytrsdfg

        Tosin tämä "maanvaiva" -sana tuli ehkä ihan tunnetiloja kuunnellen. Että henkilökohtaisena tuttuna kyseinen kirjoittaja tuntuisi siltä.


      • poiuytresdfg
        poiuytrsdfg kirjoitti:

        Tosin tämä "maanvaiva" -sana tuli ehkä ihan tunnetiloja kuunnellen. Että henkilökohtaisena tuttuna kyseinen kirjoittaja tuntuisi siltä.

        siis aiemminhan mä en olis ollut rehellinen tunteistani ja sitten tuli kerättyä monenlaista maanvaivaa kohteliaisuudesta.


      • poiuytrewasdfg
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Mutta miksi ihmeessä minä juuri sinulle alkaisin mitään todentamaan ?"

        No ei siihen ny mitään ihmeitä tarvi sotkea eikä kyse ny ollutkaan sinusta vaan minusta, et kerroin että tosiaan voisin mieluusti vaikka tavata sinut. Ei siinä sen kummempaa kuin että toin asian esille.

        Sinä taas näyt tarvitsevan kaikenlaista selitystä senkin asian tiimoilta. Yksinkertaisesti riittää, ettet sinä haluaisi tavata minua. Ei siinä sen kummempaa.

        Kovin ny vaikutit tuohtuneelta siitäkin, kun totesin, että olet kovin fiksoitunut äitiisi. Niinhän se on, kuten itsekin jatkossa myönsit. Ettei ny näe siinä mitenkään mitään kompaa.

        Lueskelin myös, että ajattelet, että kun lukee englanninkielisiä sivustoja niin saa laajemman näkymyksen. Tiedätkö sinä myös, että monetkin suomenkieliset kirjat ja artikkelit ovat alkuperäisesti englannin kielisiä. Muutenkin on hyvä tarkistaa aina lähdeluettelo, mistä tieto on peräisin.

        Ettei varsinaisesti sillä kielellä oli ny englantia tai suomea ole mitään positiivista voimaa/paremmuutta sinällään vaan asiasisältö on se tärkein juttu.

        Ettei pelkästään kieli tee mistään asiasta sen parempaa. Eikä ihmistä tee viisaammaksi pelkästään hänen käyttämänsä kieli. Rakkauskin tarkoittaa samaa asiaa sanottiin se ny millä kielellä tahansa.

        Muutenkin tärkeissä asioissa on hyvä jos asiat hoituu omalla äidinkielellä, niin silloin ne tulee paremmin ymmärretyksi, kun on myös se kulttuurillinen näkökulma mukana., eikä niin helposti tule väärinkäsityksiä. Senhän vuoksi tulkkejakin tarvitaan. Puhumattakaan siitä, että aina ymmärtäisi kuulemansa/lukemansa edes omalla äidinkielellään.

        Jossain kohtaa sulla oli joku maininta siitäkin että suvussasi on paljon korkeakoulutetumpia henkilöitä kuin minä. Mikä myös huvitti minua. Kuule kun ihan joka suvussa varmaan on jos lähdetään tutkimaan.

        Että jossain kohtaa kuitenkin sinun maailmankuvasi on tosi pieni jos kävit vertaamaan minua omaan sukuusi. Kun ihan varmasti maailmassa on aina joku joka on jotain enemmän tai parempi.

        No hävisin ny tuon sukusivertailun koulutukseni suhteen, mutta ei se ny mua haittaa, kun omassa suvussanikin on minua koulutetumpia, eikä sekään ole koskaan minua haitannut. Samoin työpaikallani on, et pitäiskö mun sit tuntea sen takia huonommuuta.

        Mä en puhu kieliopillisesti hyvää englantia ja lausuntani on ihan omaani, mutta koen samantekeväksi käytetäänkö Suomea vai englantia. Kun puhelen yksin kotona itselleni puhun ajoittain suomea ajoittain englantia itselleni.
        Tarkotin tässä enemmän muiden ihmisten kanssa puhumista. Olen nuorena ollet sosiaalisempi ennenkuin jouduin pahempaan loukkuun.


      • poiuytresdfg

        Älä sure yhteenlaskutoimitus , mä olen vielä vähemmän koulutettu :)


      • poiuytresdfg

        Et siis hävinny.
        Mä olin kerran aikoinaan tilaisuudessa jossa käsiteltiin ihmisten vaikeuksia, loppupalautteessa sain kiitosta siitä että kuunneltuaan mua muista oli alkanut tuntumaan ettei heillä olekaan vaikeita vaikeuksia. :)


      • poiuytrdxcvb

        Oletko tosissasi huonommuusjuttujesi kanssa ?
        Minä n koe huonommuutta kouluttamattomuuden takia koska yksinäni olen itsekseni opiskellut yhtä paljon kuin koulutetummatkin, Tosin mun oma "opetusohjelma" on ehkä vähän poikkeava kokonaisuus...ja perusasiat usein hypätään yli-.


      • poiuytrsdfg kirjoitti:

        Tosin tämä "maanvaiva" -sana tuli ehkä ihan tunnetiloja kuunnellen. Että henkilökohtaisena tuttuna kyseinen kirjoittaja tuntuisi siltä.

        Joo liittyiskö ny ihan vaan tähän palstakirjoitteluun, kun en tunnista itseäni oikeassa elämässä kenenkään "maanvaivaksi", enkä usko muidenkaan minut oikeasti tuntevan pitävän minua sellaisena.

        Ei ole koskaan ollut tapana tupata jos ei tykätä. Tää täällä sit taas on kaikille avoin palsta, ettei voi tykkäämisen perusteella määrätä kuka saa kirjoittaa ja kuka ei. Monesti olen tuonut esille, et ei kannata lukea ja tosiaan kommenttini on helposti tunnistettavissa.

        Sinä näköjään otat kaiken niin kirjaimellisesti ja lähdet sitten ajattelemaan, että jos kerran käytääs vaikka kahvilla, niin sittenkö mukamas olisin aina sua tapaamassa.

        Se mikä siinä tapaamises olis ikäänkuin hyödyllistä, niin minun ei tarvitsisi ehkä niin paljon epäillä sinua. Saisin sinusta paremman kuvan face to face, kun täällä ollaan vaan pelkkien kirjoitettujen sanojen varassa ja netissä ny kuka tahansa saattaa sanoa olevansa mitä tahansa.

        Tiedä vaik jättäisin sinut kokonaan rauhaan tällä palstalla, kun tietäisin asioiden oikean laidan., kun tosiaan välillä ajattelen, et oonks mäkään niin fiksu kun kyseenalaistan vammaisen henkilön puheita.

        Mistä ny päästään taas siihen asiaan, kun tukijoukkosikin sit tuli paikalle.

        Mielestäni kommentti, että sinulla on hyvä ihmistuntemus, kuullostaa naurettavalta jos toi lausuja on tehnyt arvionsa sinusta pelkästään tän palstakirjoittelun perusteella eikä oikeasti tunne sinua ja ole ollut mukana myös muissa sosiaalisissa muissa ihmissuhteissasi.

        Mitä tulee siihen vertailujuttuun, niin minulle tuli mieleen muinaiset lapsuuteen liittyvät kilpailut, "kyllä meidän isä teidän isän voittaa", kun joku koki jäävänsä jostain syystä alakynteen. Se sinun "mun sukulaiset on koulutetumpia kuin sinä", kuullosti vähän samalta, et aiheutti huvitusta ja ajatuksen, et joiltain osin tunnut kovin lapselliselta.


      • poiuytrsdfgh

        Aletaan olemaan tasoissa humoristisina palstakirjoittajina. Ehkä sinäkin olet vapautunut !


      • sateessa

        Kuullostaa miltä kuullostaa. Ihme, että asia hetkauttaa sinua noin paljon...

        Millaiset on itsesi tukijoukot? Oletko ehkä salaa kateellinen, että jollakin voi olla tukijoukko? Kyllä kai sinullakin lienee ystäviä, tyttäriä yms, jotka ovat tukijoukkonasi niissä hetkissä, kun tukea tarvitaan?

        Kilpailu teema, kyllä joku toisen aina voittaa, taitaa olla itsellesi jonkinlainen punainen vaate? Oletko joutunut naisena kilpailuasetelmaan esim. miessuhteissasi vai mistä se oikein kumpuaa?

        Puhut toisen ihmisen rauhaan jättämisestä. Onko sekin sinulle jotenkin arka aihe, eikö sinua ole itseäsi jätetty rauhaan vai etkö itse ole aiemmin jättänyt jotakin toista rauhaan? Mistä tuo kumpuaa?

        Omat kokemukset ja kärsimykset putkahtelevat aina esiin, jos niitä ei ole päässyt jostain syystä käsittelemään loppuun asti. Kun ne on on möykyksi maton alle lakaistu, niin aina siihen samaan möykkyyn kompastuu vain yhä uudelleen ja uudelleen. Tuskin kukaan nyt lapsellinen on ellei sitten ole sitä oikein tarkoituksella hihitellen....


      • poiuytrsxvg

        Mitä ihmistuntemukseen tulee, se on selvää että mulla on erilainen ihmistuntemus. Tulen mahdollisesti eri johtopäätöksiin kuin jotkut muut. Mutta oikeastaan siitä ei ole vielä varmoja todisteita näenkö tarkemmin vai epätarkemmin kuin ne muut.


      • poiuytdfgh

        Kyllä mä olen sitä mieltä että mun vammojen epäily on ollut tyhmää tuottaen valtavan joukon turhia ongelmia minulle ja ympäristölleni. .


      • poiuytrsdfgh

        Et sä mun vammojani tänä päivänä pysty mitenkään mua vilaisemalla näkemään koska suurin osa on parantunutkin, vaikka on jääny jäljelle huolestuttavia tavallisempiin sairauksiin viittaavia oireita, en vielä tiedä onko enemmän vai vähemmän vakavia.


      • poiuytrdsdfgh

        Koska mä pelasin vähän varman päälle. Päätin laajemmin paljastaa kuinka kauhean sairas olin vasta kun olen kutakuinkin parantunut oudoimmista vammoista kuten nyt olen.


      • poiuytrdsxcv

        Koska siis tommosis hermostovaurioissa on suuri riski että jos kertoo niitä oireita jollein muulle kuin alan asiantuntijoille eli neurologeille niin ei käsitetä mistä on kyse.
        Sitäkin ihmettelin luureissa että vaikka kerroin alusta asti olevani nimenomaan neurologinen potilas, mulle suositeltiin kaikkia muita lääkäreitä ja terapeutteja, mutta ei muistaakseni neurologia kuin kerran ehkä kaksi.


      • sateessa kirjoitti:

        Kuullostaa miltä kuullostaa. Ihme, että asia hetkauttaa sinua noin paljon...

        Millaiset on itsesi tukijoukot? Oletko ehkä salaa kateellinen, että jollakin voi olla tukijoukko? Kyllä kai sinullakin lienee ystäviä, tyttäriä yms, jotka ovat tukijoukkonasi niissä hetkissä, kun tukea tarvitaan?

        Kilpailu teema, kyllä joku toisen aina voittaa, taitaa olla itsellesi jonkinlainen punainen vaate? Oletko joutunut naisena kilpailuasetelmaan esim. miessuhteissasi vai mistä se oikein kumpuaa?

        Puhut toisen ihmisen rauhaan jättämisestä. Onko sekin sinulle jotenkin arka aihe, eikö sinua ole itseäsi jätetty rauhaan vai etkö itse ole aiemmin jättänyt jotakin toista rauhaan? Mistä tuo kumpuaa?

        Omat kokemukset ja kärsimykset putkahtelevat aina esiin, jos niitä ei ole päässyt jostain syystä käsittelemään loppuun asti. Kun ne on on möykyksi maton alle lakaistu, niin aina siihen samaan möykkyyn kompastuu vain yhä uudelleen ja uudelleen. Tuskin kukaan nyt lapsellinen on ellei sitten ole sitä oikein tarkoituksella hihitellen....

        No huvittihan toi et kun poiu sanoi pelkäävänsä, et jos hän tapaisi mut, et musta tulis hänelle maanvaiva niin oitis sit joku rientää kehuskelemaan ihan tuon maanvaiva sanan perusteella, et poiulla on hyvä ihmistuntemus.

        Eiköhän toikin ny oo ilmiselvää, mihin tuolla pyritään ja samaa höpinää on jatkossakin, ihan tosissasko ny luulet et kadehtisin poiua.

        Noista tukijoukoistakin tällä palstalla usein ajattelen, et saattavat olla yhtä kuin poiu itse, mut eihän sitä tiedä kuin on, mutta näköjään korppi saapuu aina paikalle nokkimaan jos vähän aiheen tynkää jostain löytää.

        Mitä tulee kilpailu/vertailu kysymykseesi, niin jo alkuun kirjoitin poiulle vastineeksi, että "Kun ihan varmasti maailmassa on aina joku joka on jotain enemmän tai parempi."

        En ole erityisen kilpailuhenkinen, eikä ole tarvinnu miehistäkään kilpailla sen kummemmin, mut tosiaan täällä ny monesti törmää sellaisiin kommentteihin , et jää miettimään, et onks toi edes aikuinen.

        Sinun kommenttisi ny menee tässä kohtaa samaan piikkiin.


      • poiuytfdsxcv
        sateessa kirjoitti:

        Kuullostaa miltä kuullostaa. Ihme, että asia hetkauttaa sinua noin paljon...

        Millaiset on itsesi tukijoukot? Oletko ehkä salaa kateellinen, että jollakin voi olla tukijoukko? Kyllä kai sinullakin lienee ystäviä, tyttäriä yms, jotka ovat tukijoukkonasi niissä hetkissä, kun tukea tarvitaan?

        Kilpailu teema, kyllä joku toisen aina voittaa, taitaa olla itsellesi jonkinlainen punainen vaate? Oletko joutunut naisena kilpailuasetelmaan esim. miessuhteissasi vai mistä se oikein kumpuaa?

        Puhut toisen ihmisen rauhaan jättämisestä. Onko sekin sinulle jotenkin arka aihe, eikö sinua ole itseäsi jätetty rauhaan vai etkö itse ole aiemmin jättänyt jotakin toista rauhaan? Mistä tuo kumpuaa?

        Omat kokemukset ja kärsimykset putkahtelevat aina esiin, jos niitä ei ole päässyt jostain syystä käsittelemään loppuun asti. Kun ne on on möykyksi maton alle lakaistu, niin aina siihen samaan möykkyyn kompastuu vain yhä uudelleen ja uudelleen. Tuskin kukaan nyt lapsellinen on ellei sitten ole sitä oikein tarkoituksella hihitellen....

        Niin no tässä se ilmenee että Yhteenlaslutoimitus ja minä käsittelemme tässä omia juttujamme, eikä nuo Yhteenlaskutoimituksen liity asioihin ja tunteisiin joita minä mietin. Saman ilmiön kohtasin luureissa koko ajan. Rasituin kun jouduin koko aika miettimään vastaajien omia tunnejuttuja


      • poiuytrsxcv

        Aspergeriin kuuluu kilpailuhaluttomuus. Mä en pärjänny edes pallopeleissä koulussa. Mieluummin häviin kuin pelaan. Mutta tämä johti siihen että joskus olen hävinnyt vaikka olisin ehkä pystynyt voittamaankin, eikä monikaan ymmärrä semmosta käytöstä.


      • poiuytrdsxcvb

        Mä en monissakaan asioissa pysty nauttimaan voitosta. Ainoo asia missä pidän voitosta on epäoikeudenmukaisuuskysymyksissä oikeudenmukaisuuden puolesta.


      • poiuytfdsazxc

        mutta sen voiton luonne pitää olla sitten tarkkaan mietitty eettisesti joka kannalta.
        Voittaminen tuo niin paljon vastuutakin, että se vähän stressaa. Pitää siis osoittautua sitten voittonsa arvoiseksi ja siitä tulee stressiä. En ole oikeastaan juuri koskaan uskaltanut voittaa kuin toisen ihmisen puolesta.


      • poiuytrdsxcv

        Osittain siitä syystä minulla ei ole miestäkään koska mä en osaa tosissaan haluta mitään itselleni. Sekin on vähän kuin voittamista ja voittaminen on ...siis häviäminen tuntuu helpommalle käsitellä.


      • poiuytrsdfgh kirjoitti:

        Et sä mun vammojani tänä päivänä pysty mitenkään mua vilaisemalla näkemään koska suurin osa on parantunutkin, vaikka on jääny jäljelle huolestuttavia tavallisempiin sairauksiin viittaavia oireita, en vielä tiedä onko enemmän vai vähemmän vakavia.

        Kuule kun uskoisin et osa niistä sunkaan vammoista ei ole välttämättä päälle päin näkyviä, et kyllä se vaatiis jonkun verran jutustelua, ennenkuin vois minkäänlaista käsitystä saada millainen ihminen on kyseessä.

        Monestihan se on se ensivaikutelma jo mikä asian ratkaisee vaikka toki hieman pidemmässä tapaamisessa toki itsekukin hieman vapautuu. Jolloin ne ominaispiirteet tulee enemmän esiin.

        Tää ny tuosta ihan yleistasolla, etten ny suinkaan oo lähdössä sua tapaamaan, mut pointtini ny on se, ettei pelkästään näiden nettikeskustelujen perusteella voi väittää tietävänsä millainen ihminen todellisuudessa siellä toisella puolella on.

        Se todellisuus ja elämä ja ihmissuhteet ny kuitenkin ainakin vielä ovat toisaalla. Ainakin pitäisi olla, mutta mene ja tiedä sitten kuinka paljon niitä virtuaalisia henkilöitä on olemassa joilla ei edes ole vastinetta todellisuudessa.

        Kun nykyään kaiketi netissä voi hoitaa vaikka virtuaalieläimiäkin. Et kaikesta tulee ns. näennäistä, kuvitteellista ja ihmisistä tulee sekopäitä, kun ei enää tiedä mikä on totta ja mikä ei.

        Itse ny kun toisinaan tulee tätä maailmanmenoa katseltua, niin jotenkin ajatuksiin hiipii, et kyl tää ihmiskunta on menossa kohti tuhoaan, vaikka en ny mikään maailmanlopun ennustaja varsinaisesti halua ollakkaan.


      • poiuytrsasdfg

        Mutta jos kukaan osaa ajatella mun kannalta empaattisesti ni tietenkin mä saan semmosen käsityksen monista ihmisistä että he ovat tosi huonoja ihmistuntioita kun mulla on se käsitys että puhun aivan totta ja he vaan epäilee mua ilman mitään järkevää selitystä, niin tuntuuhan he mulle aika oudoille ja se mitä heidän päässään liikkuu.
        Lisäksi mitä mun pitäs ajatella siitä että eri ihmiset saavat minusta täysin eri käsityksen vaikka puhuisin samat asiat ?


      • poiuytrsdfg

        Älykkyydestänikin ihmiset saavat täysin eri käsityksen, jotkut varsin vähä-älyisen ja toiset poikkeuksellisen älykkäänkin. Joten mä en ole itse vielä vakuuttunut älyni tasosta mihinkään suuntaan. Sekin kysymys on mulle vielä avoinna. Varsinkin kun tuo aivovammakokemus tekee asian vielä monimutkaisemmaksi hahmottaa. Luureissa esiintyy semmonenkin ilmiö että jotkut alkoi mulle sanomaan hassulla äänellä: "Hei mut sä taidatkin olla tosi älykäs, mä saan nyt semmosen käsityksen ". Enkä mä lopulta päässyt selvyyteen ajatteliko he todella niin vai teskasko he mua että pidänkö itteeni tosi älykkäänä.


      • resurssina
        poiuytfdsazxc kirjoitti:

        mutta sen voiton luonne pitää olla sitten tarkkaan mietitty eettisesti joka kannalta.
        Voittaminen tuo niin paljon vastuutakin, että se vähän stressaa. Pitää siis osoittautua sitten voittonsa arvoiseksi ja siitä tulee stressiä. En ole oikeastaan juuri koskaan uskaltanut voittaa kuin toisen ihmisen puolesta.

        Näinpä. Ei ole kauhean kiitollista puuhaa. Ei ihme että ihmiset mieluummin höpöttelee joutavia seuroissaan tai hokee yhteistuumissa jotain sananlaskua. Onhan se palkitsevampaa ihmisaivoile kuin ponnistella vastavirtaan, joka näkyy aivoissa samana kuin fyysinen pahoinpitely. Vaatii varmaan korkeampia päämääränäkymiä jotka on muille näkymättömissä.


      • poiuytrewasdf

        Mut jos pään koko oikeesti mitenkään korreloi älykkyyden kanssa, siinä tapauksessa mä voisin olla älykäs. Minussa ei ole mitään muuta melko suurta kuin pää. Mutta sen mä tiedän etten ole esim. matemaattisesti erityisälykäs. Oli minulla aina 9 matematiikka. Mutta en olis mikään mensa menestyjä. Mutta siis ihmisiä on vaikea saada yksimielisyyteen siitäkään olenko tyhmä vai älykäs. Mielipide voi olla tuossa aika räikeä kahteen suuntaan ihmisillä. Mutta semmosta mulle tapahtuu välillä että ihmiset vähän purskahtaa nauruun että "Katos sä ootkin älykäs!" Mut sekin esitetään usein vähän silleen etten tiedä mitä siitä pitäisi ajatella.


      • poiuytresxvg

        Mutta on mulla jotain paikkoja mistä en ole kertonut ja mistä mulla on hyvä soittokokemus. Sieltä mulle on sanottu että kuulostan nykyään kuin eri ihmisiltä kuin pari vuotta sitten. Että kuntoni kohenemisen kuulee helposti ihan vain puhelimenkin välityksellä äänestä kuulemma. Kolme eri ihmistä on sanonut noin.


      • poiuytrdxcvb
        resurssina kirjoitti:

        Näinpä. Ei ole kauhean kiitollista puuhaa. Ei ihme että ihmiset mieluummin höpöttelee joutavia seuroissaan tai hokee yhteistuumissa jotain sananlaskua. Onhan se palkitsevampaa ihmisaivoile kuin ponnistella vastavirtaan, joka näkyy aivoissa samana kuin fyysinen pahoinpitely. Vaatii varmaan korkeampia päämääränäkymiä jotka on muille näkymättömissä.

        Siis oikeesti näkyykö se aivoissa niin ?


      • sama.näkykokemus
        poiuytrdxcvb kirjoitti:

        Siis oikeesti näkyykö se aivoissa niin ?

        Kyl syrjiminen ja hylkiminen näkyy. Tuntuukin tosi ilkeelle. Mutta kaikkeen tavallaan tottuu.


      • poiuytrsdfg

        Mietin tässä juuri että kauheesti ongelmia vaan siksi ettei saa sanoa ääneen yksinkertaista totuutta, että osa ihmisistä ei pysty ollenkaan rakastamaan niinkuin mun äiti.


      • poiuytrsdfg

        Tollasen asian takia sitte tehdään kaikki kauhean mutkikkaaksi.


      • khliuiu
        poiuytrewasdf kirjoitti:

        Mut jos pään koko oikeesti mitenkään korreloi älykkyyden kanssa, siinä tapauksessa mä voisin olla älykäs. Minussa ei ole mitään muuta melko suurta kuin pää. Mutta sen mä tiedän etten ole esim. matemaattisesti erityisälykäs. Oli minulla aina 9 matematiikka. Mutta en olis mikään mensa menestyjä. Mutta siis ihmisiä on vaikea saada yksimielisyyteen siitäkään olenko tyhmä vai älykäs. Mielipide voi olla tuossa aika räikeä kahteen suuntaan ihmisillä. Mutta semmosta mulle tapahtuu välillä että ihmiset vähän purskahtaa nauruun että "Katos sä ootkin älykäs!" Mut sekin esitetään usein vähän silleen etten tiedä mitä siitä pitäisi ajatella.

        Kai se riippuu mitä kulloinenkin ihminen pitää tai arvostaa älykkäänä, tai mihin he kiinnittää huomiota sinussa. Lähteäkö sitä nyt sitten älyä arvioimaan.... siis mensamittausta, vai mitä? Ehkä sinun pitäisi käydä testissä niin voisit osoittaa sitten niillä pisteillä sitä asiaa jos se tuottaa paljonkin hankaluuksia. Mitä taas tulee siihen laatuun ja tapaan millä käsittelet täällä elämismaailmasi asioita niin olet minusta nyt vähintään ihan hyväjärkinen ja välillä tosi teräväkin. En sitten tiedä onko sellaista mittaria joka tästä asiasta sitä kovin objektiivisesti mittaisi, mutta tässä on minun arvioni asiasta.

        Ehkä sinua tyhmäksi arvioineet ovat vain kovin suppeita omissa kuvioissaan jonka hallitsevat sujuvasti ja kuvittelevat muidenkin maailman lepäävän samojen edellytysten ja ehtojen varassa? Kukapa se silloin tyhmä on. Tietysti ihmisillä onihan biologisesti eri taipumuksia eri aloille ja kentille oppimiskyvystä lähtien, joka on tietysti myös vahvasti ympäristön mahdollistamaa ainakin siinä mielessä ettei nyt kovin heikoilla ja shokkitiloissa kannattaisi odottaa, olettaa ja vaatia henkilön kapasiteetin ilmaisua oikein millään alueella.


      • khluiuiu
        khliuiu kirjoitti:

        Kai se riippuu mitä kulloinenkin ihminen pitää tai arvostaa älykkäänä, tai mihin he kiinnittää huomiota sinussa. Lähteäkö sitä nyt sitten älyä arvioimaan.... siis mensamittausta, vai mitä? Ehkä sinun pitäisi käydä testissä niin voisit osoittaa sitten niillä pisteillä sitä asiaa jos se tuottaa paljonkin hankaluuksia. Mitä taas tulee siihen laatuun ja tapaan millä käsittelet täällä elämismaailmasi asioita niin olet minusta nyt vähintään ihan hyväjärkinen ja välillä tosi teräväkin. En sitten tiedä onko sellaista mittaria joka tästä asiasta sitä kovin objektiivisesti mittaisi, mutta tässä on minun arvioni asiasta.

        Ehkä sinua tyhmäksi arvioineet ovat vain kovin suppeita omissa kuvioissaan jonka hallitsevat sujuvasti ja kuvittelevat muidenkin maailman lepäävän samojen edellytysten ja ehtojen varassa? Kukapa se silloin tyhmä on. Tietysti ihmisillä onihan biologisesti eri taipumuksia eri aloille ja kentille oppimiskyvystä lähtien, joka on tietysti myös vahvasti ympäristön mahdollistamaa ainakin siinä mielessä ettei nyt kovin heikoilla ja shokkitiloissa kannattaisi odottaa, olettaa ja vaatia henkilön kapasiteetin ilmaisua oikein millään alueella.

        Ts. tilanne ja ympäristö pitäisi ns. normalisoitua oppijalta ainakin korkeampia opiskeluja varten niin, ettei nyt koko ajan tarvitsisi turvattomana olla hädissään ja valpas ulkoisille häriötekijöille. Siihenhän moni väkivaltaperheen kohdelapsi on sopeutunut sitten muun kustannuksella. Siitä voi olla etua esim. savannilla, sota-alueilla, ehkä vartijana?, poliisina yms aksönkentillä, jos nyt muuten on sitten kiinnostusta ja luonnetta semmoiseen.


      • poiuytrdfgh

        Aivan juurikin. Jos ei saa edes mitään rauhaa ulkomaailmalta. kykyjään on vaikea ilmaista mitenkään.
        Kotiin yksin sulkeutuminen helpotti maalauskyvyn ilmaisua.


      • kdhiodiy

        Ja vielä että onhan sitä sellaisia persoonan mahdollistamia ratkaisuja, joissa "kyetään" sulkemaan se traumaelämä päivittäin pois joksikin aikaa, mutta silloin tapahtuu varmaan joku split-juttu, jakkntuminen, joka on mielenterveydellisesti katsoen ymmärtääkseni, ja asiantuntijainkin mielestä, pahempi juttu, vaikka ehkä henkilö kykeneekin hyvin tai paremmin odotettuihin yhteiskunnallisiin ja sosiaalisiin suorituksiin kuin sellainen, jok on ns. kokonaisempi.


      • poiuytrsdfgh

        (sen tiedän ettei minulla ole mensatyyppistä älyä kuin keskivertoihmisen tasoisesti oletan)
        Mulla on ehkä semmosta Aspergertyyppistä kun sanotaan että Aspergerit voi pystyä näkemään jotakin sellaisia säännönmukaisuuksia ynnä muuta mitä neurotyypilliset ei huomaa. Tuosta siinä varmaan onkin kyse. Olen keskivertoälyinen mutta ajoittaan hoksaan mitä kukaan muu ei huomannut, niin sillon vaikutan yllättävän älykkäälle. Vaikka se ei ehkä vaadi niin suurta älyä mutta kykyä toisenlaiseen näkökulmaan.


      • poiuytrsxvg
        kdhiodiy kirjoitti:

        Ja vielä että onhan sitä sellaisia persoonan mahdollistamia ratkaisuja, joissa "kyetään" sulkemaan se traumaelämä päivittäin pois joksikin aikaa, mutta silloin tapahtuu varmaan joku split-juttu, jakkntuminen, joka on mielenterveydellisesti katsoen ymmärtääkseni, ja asiantuntijainkin mielestä, pahempi juttu, vaikka ehkä henkilö kykeneekin hyvin tai paremmin odotettuihin yhteiskunnallisiin ja sosiaalisiin suorituksiin kuin sellainen, jok on ns. kokonaisempi.

        No mulla oli varmaan semmosta splittiä kun elin pitkään tilanteessa jossa mun oli pakko pystyä enempään kuin pystyin jottei seuraa katastrofia.


      • poiuytrdsdgh

        Ehkä Asperger/psykopaatti perheessä on se "etu" että se helpottaa toisenlaisten näkökulmien syntyä. Muuta etua en siitä oikein keksi.


      • poiuytrsdgh

        Alan olla aika itsevarma tästä neurologisesta teoriastani perheestäni koska nyt jo viiteen vuoteen ei ole ilmennyt mitään sen kanssa ristiriitaista, vaan tulee vaan lisää vahvistusta sille teorialle.


      • lhiyiy
        poiuytrsxvg kirjoitti:

        No mulla oli varmaan semmosta splittiä kun elin pitkään tilanteessa jossa mun oli pakko pystyä enempään kuin pystyin jottei seuraa katastrofia.

        Mulla taas ei ole koskaan ollut splittiä, enkä kykene siihen satunnaista yhtä hauskailtaa enempää, mutta selvisin jaksamisen äärirajoilla aika pitkälle tyydyttävähkösti kunnes en sitten vaan enää jaksanut vaatimustason kasvaessa ja tunnelmien alati kiristyessä alkaessani samalla vähän kritiseeraamaan ja raivaamaan sitä tilaa. Varmaan on silti ainakin muutamalle tullut erittäin selväksi missä seison ja että tästä ei sitten vie villit hevosetkaan ennen kuin alkaa ainakin asenteet muuttumaan.


      • poiuytrsazxcvb

        Siis lisäksi äiti ja isäkään ei ole jo viiteen vuoteen sanoneet varsinaisesti mitään sitä teoriaa vastaankaan itsekään. Ainoastaan psykopaattini on sanonut: "En mä tiedä tuosta sanot psykopaatti. Mä olen AIVAN omanlaiseni persoona !" Mutta ei hän niitä ominaisuuksia ole kieltänyt...siis että empatia on turhaa, rakkaus tyhjä sana jne. Eli en koe että hän tuolla pari kertaa sanomallaan lauseella nyt sanomaani olisi varsinaisesti kummonnutkaan. ..kun tottakaihan psykopaatit ovat aivan ainutkertaisia, eivät mitään psykopaattijoukkoa...eli ei nuo ole ristiriidassa.


      • poiuytrsvbkjh
        lhiyiy kirjoitti:

        Mulla taas ei ole koskaan ollut splittiä, enkä kykene siihen satunnaista yhtä hauskailtaa enempää, mutta selvisin jaksamisen äärirajoilla aika pitkälle tyydyttävähkösti kunnes en sitten vaan enää jaksanut vaatimustason kasvaessa ja tunnelmien alati kiristyessä alkaessani samalla vähän kritiseeraamaan ja raivaamaan sitä tilaa. Varmaan on silti ainakin muutamalle tullut erittäin selväksi missä seison ja että tästä ei sitten vie villit hevosetkaan ennen kuin alkaa ainakin asenteet muuttumaan.

        Joo en mäkään ole pystynyt tän hermostovaurion jälkeen, paitsi oli siinä vähän splittiä kun halvaantuneena loin elämäni ensimmäistä taiteilijapersoonaimagoani nettiin ja siinä en varsinaisesti paljastanut todellista tilaani. Eli se taiteilijapersoona oli siinä vaiheessa vähän kuin mielikuvitusta osittain, mutta nyt mun olemus on alkanut sulautumaan sen kanssa todelliseksi. Eli mun netti-imagon ja todellisen mun välillä ei ole ainakaan suurta ristiriitaa. Toteutin tuon taiteellisen prosessin kautta tuon yhdentymisen.


      • tilakokemuksia
        poiuytrdsdgh kirjoitti:

        Ehkä Asperger/psykopaatti perheessä on se "etu" että se helpottaa toisenlaisten näkökulmien syntyä. Muuta etua en siitä oikein keksi.

        Joo etu se voi olla sellaisessa ympäristössä joka on kiinnostunut uusista näkökulmista. Muussa tapauksissa se voi olla jopa tuho, esim. vahvasti lukkoon lyödyssäja tai ns. mielipiteikkäässä tai ideologisessa ympäristössä.


      • poiuytrsdgh

        Niin ja mulla oli tuon hermostovaurion aikana semmonen niinku kehosta irtautuminen koska ei niitä fyysisiä tuskia muuten olisi viittä vuotta pystynyt kestämään ilman minuutinkaan taukoa.


      • fgjorug
        poiuytrsvbkjh kirjoitti:

        Joo en mäkään ole pystynyt tän hermostovaurion jälkeen, paitsi oli siinä vähän splittiä kun halvaantuneena loin elämäni ensimmäistä taiteilijapersoonaimagoani nettiin ja siinä en varsinaisesti paljastanut todellista tilaani. Eli se taiteilijapersoona oli siinä vaiheessa vähän kuin mielikuvitusta osittain, mutta nyt mun olemus on alkanut sulautumaan sen kanssa todelliseksi. Eli mun netti-imagon ja todellisen mun välillä ei ole ainakaan suurta ristiriitaa. Toteutin tuon taiteellisen prosessin kautta tuon yhdentymisen.

        Ai. Mulla ei ole mitään erityisiä pyrkimyksiä imagorakennelmiin kun menee kaikki aika tuumiessa sitä sun tätä. Kovin kummallisesti ihmiset minua joskus on varmaan hamottaneet, mutta ihmekö tuo kun he "tietääkin" kaikki asiani huomattavasti paremmin kuin minä itse.

        :)


      • poiuytresdfgh

        Niin halvauksen ajan paljon mielikuvitusmatkailin. Mulla oli semmonen itsekeksitty mielikuvituskaverikin siinä tukena jollainen lapsilla voi olla.


      • hiluuouo
        poiuytrsdgh kirjoitti:

        Niin ja mulla oli tuon hermostovaurion aikana semmonen niinku kehosta irtautuminen koska ei niitä fyysisiä tuskia muuten olisi viittä vuotta pystynyt kestämään ilman minuutinkaan taukoa.

        Tuo on taas vähän varmaan eri juttu ja ihan hyvä asia jos kärsii kovista kivuista. Mieli ja ruumis -eriparisuus ja -puraisuus ja ruumiin "häivytys" on varmaan aika yleistä muutenkin syystä jos toisesta.


      • poiuytrdsxcv

        Se oli toimiva oikean ihmisen sijasta. Suosittelen tilanteisiin joissa muutoin jäisi liian yksin.


      • poiuytfdsxcvbv
        fgjorug kirjoitti:

        Ai. Mulla ei ole mitään erityisiä pyrkimyksiä imagorakennelmiin kun menee kaikki aika tuumiessa sitä sun tätä. Kovin kummallisesti ihmiset minua joskus on varmaan hamottaneet, mutta ihmekö tuo kun he "tietääkin" kaikki asiani huomattavasti paremmin kuin minä itse.

        :)

        Mä tarkoitan ihan sitä että kun jotenkin taitelijan pitää itsensä esitellä sillä imagolla. Tässä vaiheessa koen että se on aidoin minä- Mutta kun halvaantuneena aitoa minua ei pystynyt saamaan näkyviin. Niin ne kuvat oli jossain määrin ristiriidassa ulkoapäin.


      • poiuytrdsv

        Siis enhän minä voisi saada esim. nettiseuraajia, jos en luo jotain profiilia, tarkoitan ehkä imagolla yksinkertaisesti profiilia.


      • poiuytrdsxcv

        Siis sitä kun mietin minkä tyylisesti sen teen jne., Miten tyylittelen nettisivuni.


      • poiuytrdszxcv

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Imago

        Tuossa sanasta imago, siis vaikutelma henkilöstä tai yrityksestä. Tuo liittyy minusta aina nettisivujen tekoon-. Ei mullakaan ollut imagoa ennen nettisivuja


      • poiuytrdsxv

        Se auttaa nettiseuraajien saamiseen ihan että sommittelee hyvin. Huomasin kun yhdessä vaiheessa tein paremmat sommittelut, nettiseuraajat lisääntyi.


      • poiuytrsaxcvg

        Imago tarkoittaa latinaksi kuvaa. Ihan sitä tarkoitin, että kun netisivulla ei ole itse, vaan itsestään annetaan kuva.


      • poiuytresxvg
        poiuytfdsxcvbv kirjoitti:

        Mä tarkoitan ihan sitä että kun jotenkin taitelijan pitää itsensä esitellä sillä imagolla. Tässä vaiheessa koen että se on aidoin minä- Mutta kun halvaantuneena aitoa minua ei pystynyt saamaan näkyviin. Niin ne kuvat oli jossain määrin ristiriidassa ulkoapäin.

        Mutta ehkä sun kannattaisi luoda jokin imago, en tiedä, mutta mulla se on auttanut että kun mä luon sitä itse, niin muiden on vaikeampi luoda se mun puolesta.
        Mä voisin vaikka suositella terapiaksi omien nettisivujen tekoja ja sitten m ahdollisimman kaunis kuva sinne. Se oli mulle valtava prosessi kun mulla oli tarve laittaa ruma kuva rehellisyyden nimissä muka.


      • poiuytrdsdfgh

        Jos minä saisin leikkiä sinun terapeuttia antaisin kotiläksyn: Tee itsestäsi mahdollisimman hieno esittely, semmoinen johon olet tyytyväinen kun sitä katselet, jos et halua muiden nähtäville niin vain itsellesi ja sitte välillä kurkkaat sitä että niin tuollainenhan minä olen.


      • poiuytresdfg

        Itseasiassa tämä on minusta purevimpia menetelmiä narsismiin liittyviin ongelmiin. LUOT KUVAN ITSESTÄSI ITSE; EI TOISET !

        Mullakin on tässä ollut jo vähän sitä suuntaa, että ehkä jotkut valekuvien luojat häviää mun luomille kuville.


      • poiuytresdfg

        Siis että mun luomista kuvista jotka voi vieläpä ihan silmillä nähdä tulee uskottavampia kuin esim. valejuorujen luomista mielikuvusta. .


      • poiuytresdf

        Tämä oli itseasiassa "vallankumouksellisin" kaikista ideoistani: Minä johdan ja määrään julkikuvaa joka minusta on esillä ihmisten keskuudessa. Ennenhän sen teki muut.


      • poiuytrdfgh

        Ja sitten tämä sujahtamiseni suuren kuvientekijäjoukon joukkoon ehkä vähentää sitä intoa joiltain muilta koittaa luoda minusta jotain muuta kuvaa.


      • poiuytresdfg

        Mitä enemmän luo kuvat itse, sitä vähemmän tarvitsee toisia peiliksi. Eli minusta tuo metodi myös vähentää narsismia ja narsistien uhreihin projisointia. .


      • ljdiuioo
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ja sitten tämä sujahtamiseni suuren kuvientekijäjoukon joukkoon ehkä vähentää sitä intoa joiltain muilta koittaa luoda minusta jotain muuta kuvaa.

        No pistetäänpä korvan taakse. Vaikka minulla ei nyt ole kyllä mitään erityistä intoa ryhtyä imagoa rakentamaan kun pitäisi vähäisen jaksamisen rajoissa hoidella huushollia ja asioita ja vaikka mitä. Siis kyllä minulla on tietyllä tavalla suht positiivinen itsekäsitys niin ettei minun tarvitse itselleni erityisesti positiivisia kuvia rakennella. Jos joku haluaa sitten keskittää elämänsä negatiivisen kuvan rakentamiseen minusta niin enpä voisi säälittävämpää elämäntehtävää itse keksiä. Eikö sellainen ole ihan rikollista. En ymmärrä kellä voisi minua kohtaan sellaisia kaunoja edes olla?

        Sitä paitsi junnaan muutenkin ajatuksissani muutaman vaikean ja elintärkeäksi kokemani asian parissa niin että en minä millään viitsisi miettiä edullisia selfiekuvia, kun asiani tässä pitäisi olla pääosassa.


      • poiuytrewasdgb

        Okei sinulla on vähän erilainen tämä väärinkäyttökuvio. Mun kohdalla lähes oleellisinta siinä on ollut väärän kuvan levittäminen minusta laajasti niin että sitä kautta on aiheutunut minulle vahinkoa. Sitä ei ole katsottu rikolliseksi kohdistuessaan minuun. Vaan se on niinkuin niiden toisten omanlainen käsitys minusta.


      • poiuytresdfg
        poiuytrewasdgb kirjoitti:

        Okei sinulla on vähän erilainen tämä väärinkäyttökuvio. Mun kohdalla lähes oleellisinta siinä on ollut väärän kuvan levittäminen minusta laajasti niin että sitä kautta on aiheutunut minulle vahinkoa. Sitä ei ole katsottu rikolliseksi kohdistuessaan minuun. Vaan se on niinkuin niiden toisten omanlainen käsitys minusta.

        Mun kohdalla koko psykopaattinen väärinkäyttö on perustunut eräänlaiseen merkityspeliin. Mulle on annettu valheellisia merkityksiä joilla on oikeutettu mun kaltoinkohtelu.


      • poiuytresdg

        Ja minusta on ollut melko helppoa luoda valekuvia koska mun oikea persoona on vähän sn tyyppinen mikä vaihtoehto ei tule heti ensimmäisenä mieleen jos koittaa arvailla kuka minä olen.


      • poiuytrsdfg

        Mun psykopaatti tietää kuka minä olen aika hyvin, mutta hänelle se on hupia kun muut ihmiset luulee minusta kaiken väärin. Koko peli perustu tuohon. Ja se on vaarallinen peli.


      • poiuytrewasdfg

        Ja lisäksi olen ollut menettää itseni tuon takia, koska joukoittain ihmisiä on väittänyt mun olevan joku muu kuin mä olen ja he jatkoi sitä vielä luureissa.


      • erfhiorehfo
        poiuytresdfg kirjoitti:

        Mun kohdalla koko psykopaattinen väärinkäyttö on perustunut eräänlaiseen merkityspeliin. Mulle on annettu valheellisia merkityksiä joilla on oikeutettu mun kaltoinkohtelu.

        On minullakin juuri tuota ja osaan selkeästi kuvailla joitain tilanteita. Sitten on sellaisia epäselvempiä juttuja joita on oletettu ja vehkeilty selkäni takana, mutta kyllä pääteltävissä suunnilleen että mitä. Kaikesta en ole edes ehkä tietoinen.

        Vaikein asia on tietysti tämä äiteys ja naiseus väkivaltaisena ja kaltoinkohtelevana, joka on edelleen liian arka aihe keskusteltavaksi. Sun muutama muu araksi katsottava ja siten epäeettisesti tekijöitä uhrin kustannuksella suojeleva tekijä.


      • poiuytresdfg

        Niin mulle tässä on oleellisinta oman persoonani ilmasu näkyvästi. Siksi ehkä tätä monologiakin kirjoitan.
        Noh esim. yhteenlaskutoimitusta epäilyttää vieläkin. Mutta aika kumma huijari pitää olla jos päivät pääksytysten jaksaa jatkaa keksittyä monologia eikä muuta tee ja kun sen monologin sisältö vielä vaatii aika paljon perehtymistä tieteisiin, taiteisiin jne. Yleensä kovin pitkäjänteisillä huijareilla on motiivi. Ja minun olisi mikä ? Ja kuka tuo henkilö sitten oikeasti olisi sen sijaan mitä kirjoittaa ?


      • poiuytrewsasdf
        erfhiorehfo kirjoitti:

        On minullakin juuri tuota ja osaan selkeästi kuvailla joitain tilanteita. Sitten on sellaisia epäselvempiä juttuja joita on oletettu ja vehkeilty selkäni takana, mutta kyllä pääteltävissä suunnilleen että mitä. Kaikesta en ole edes ehkä tietoinen.

        Vaikein asia on tietysti tämä äiteys ja naiseus väkivaltaisena ja kaltoinkohtelevana, joka on edelleen liian arka aihe keskusteltavaksi. Sun muutama muu araksi katsottava ja siten epäeettisesti tekijöitä uhrin kustannuksella suojeleva tekijä.

        Joo.
        Kaikki vanhemmat eivät halua lapselleen hyvää, eivät edes sitä hyvää mikä olisi helposti heidän vallassaan antaa.
        Ja tuon totuuden tilalle sitten punotaan mitä tahansa valetta.


      • dhiodiy
        poiuytresdg kirjoitti:

        Ja minusta on ollut melko helppoa luoda valekuvia koska mun oikea persoona on vähän sn tyyppinen mikä vaihtoehto ei tule heti ensimmäisenä mieleen jos koittaa arvailla kuka minä olen.

        No minusta vaikutat tosi kehittyneeltä ihmiseltä, jolla on herkkää etiikan ja oikeudenmukaisuuden tajua. Kypsyydessäsi vaikutat turvalliselta ja aikuiselta monen edestä. Kaikkiaan kiehtova minusta.

        "Mun psykopaatti tietää kuka minä olen aika hyvin, mutta hänelle se on hupia kun muut ihmiset luulee minusta kaiken väärin. Koko peli perustu tuohon. Ja se on vaarallinen peli. "

        Tuon tyyppisen ilmiön kohteeksi koen itsekin joutuneeni. Joko näin tai sitten olen jotain eri lajia. Minulle on selkeästi molemmat vanhemmat tehneet tuota tahoillaan, mutta siihen miltei mahdoton tarttua kun ei minuun (juuri) kukaan halua tutustua tai minua tuntea.


      • poiuytresdfg

        Kyllä mun vanhemmat sitten monesti ilmestyvät paikalle kun olen täysin henkihieverissä ikäänkuin viimetingassa pelastamaan täydelliseltä katastrofilta mutta heille ei tulisi mieleenkään auttaa mua niin vahvaksi ettei tuollaista pelastelua tarvittaisi, vaikka se olisi helpompaa.


      • lhdlkehdioey
        poiuytrewsasdf kirjoitti:

        Joo.
        Kaikki vanhemmat eivät halua lapselleen hyvää, eivät edes sitä hyvää mikä olisi helposti heidän vallassaan antaa.
        Ja tuon totuuden tilalle sitten punotaan mitä tahansa valetta.

        Tuo on niin uskomattoman jääräpäisesti totta että ei auta kuin yhtä jääräpäisesti ja varmaan samalla kaltoinkohtelun volyymilla plus ekstraa pistellä takaisin niin että tietää miltä tuntuu. Jos riittää energiaa.


      • dedieou
        poiuytresdfg kirjoitti:

        Kyllä mun vanhemmat sitten monesti ilmestyvät paikalle kun olen täysin henkihieverissä ikäänkuin viimetingassa pelastamaan täydelliseltä katastrofilta mutta heille ei tulisi mieleenkään auttaa mua niin vahvaksi ettei tuollaista pelastelua tarvittaisi, vaikka se olisi helpompaa.

        Tosiaan jos lapsistaan eroon haluaa niin kannattaa panostaa heihin. Muuten tulee elinikäinen "riesa".

        :)


      • poiuytrsdfgh

        Mun psykopaatti tuli jossain määrin avuksi siinä vaiheessa kun minua uhkasi leukaluun mätäneminen. Tosin henkinen tilani rapistui sinä aikana kun leukaluuni kohtalo oli psykopaattini vallassa. .


      • poiuytreswasdf
        dedieou kirjoitti:

        Tosiaan jos lapsistaan eroon haluaa niin kannattaa panostaa heihin. Muuten tulee elinikäinen "riesa".

        :)

        Juuri noin !

        Tuo on asian ydin jonka kanssa narsistit pelaa ja sitte muita osallistuu siihen. "Ku sä olet tollanen joka roikut vanhemmissasi !" Ku narsistit tekee just kaiken mahdollisen saadakseen aikaan sen roikkumisen


      • dhidy
        poiuytreswasdf kirjoitti:

        Juuri noin !

        Tuo on asian ydin jonka kanssa narsistit pelaa ja sitte muita osallistuu siihen. "Ku sä olet tollanen joka roikut vanhemmissasi !" Ku narsistit tekee just kaiken mahdollisen saadakseen aikaan sen roikkumisen

        No mun kohdalla oltais varmaan toivottu äkkipikaista sijoitusta roikkumaan ties mihin sulhoon, josta "tulisi sitten pitää kiinni". Minusta epäeettistä "sulhoakin" kohtaan usuttaa joku rääkätty raakile riesaksi. Tais lopputulos olla koko kylän riesa tavalla jos toisella.


      • poiuytresdfgh

        No mulla taas äiti on yrittänyt estää sulhot,
        Mulla oli nuorena aika monia sulhokandidaatteja itse tekemättäni asialle mitään ja mun äiti kuvasi tilannetta näin: "Inhottavaa !!!" Oikein semmosella inhottaa äänellä.


      • poiuytresdfgh

        Äitini sekaantui joka kuvioon jos kukaan mies meinasi minuun tutustua.


      • poiuytresdfg

        Mutta sulhoissa vika myös koska kaikki painostivat tekemisiin ja rakastamaan äitiäni.


      • poiuytrsdfg

        Ei se johti siihen että mut määrättiin rakastamaan ei-rakkautta(eli mun äitiä), minkä kautta mikään suhde teoriassakaan tuli mahdottomaksi ja sitten ihmeteltiin ikisinkkuuttani. Mikä kuulemma alkoi jo viitata siihen että olen noita.


      • hihiolk
        poiuytrsdfg kirjoitti:

        Ei se johti siihen että mut määrättiin rakastamaan ei-rakkautta(eli mun äitiä), minkä kautta mikään suhde teoriassakaan tuli mahdottomaksi ja sitten ihmeteltiin ikisinkkuuttani. Mikä kuulemma alkoi jo viitata siihen että olen noita.

        Että tuommoistakin vielä elätellään suomalaisten pääkoppasissa...

        Ei siinäkään kyllä rakkaudelle välttämättä mitään elatusalustaa ole jos ensisijaisena tavoitteena suhteessa on turva ja siitä riippuvuus. Ainakin minulla itsellä luonne pistää kovasti hanttiin asetelmaa.


      • poiuytresdfg

        Noh, mun nuoruuden sulhaskandidaatit oli monilta mantereilta.


      • poiuytdsxcvb
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin ajan saatossa kaikenlaisia tarinoita tälläkin palstalla on saanut lueskella, eikä tosiaankaan täyttä varmuutta ole niiden todenperäisyydestä.

        Tuos kun lueskelin taas niitä näitä tuolta muualta törmäsin tämmöseenkin ja nostin tämänkin mahdollisuuden taas esille, vaikka toki tästäkin on puhetta täällä jo aiemminkin ollut.

        Kyseessä on patologinen valehtelu, en osaa sanoa liittyykö missä määrin psykopatiaan, mutta narsisteihin sen sanotaan liittyvän.

        Tässä oiva esimerkki, mitä se liian vilkas mielikuvitus saattaa saada aikaan

        "Yksi tositarina patologisesta valehtelijasta liittyy Tania Headiin (jonka oikea nimi on Alicia Esteve Head), Barcelonassa syntyneeseen naiseen joka väitti olleensa 11.9.2001 World Trade Centerin 78. kerroksessa kun terroristi-isku tapahtui.

        Hän näytti oletetut vammat jotka hän sai iskussa, ja hän jopa kertoi tapahtumat äärimmäisen tarkasti. 2007 The New York Times paljasti että hän oli huijari, ja myöhemmin espanjalainen Channel Four julkaisi dokumentin siitä nimeltä ”11-S, me lo inventé todo” (suom. ”Syyskuun yhdestoista, keksin kaiken)."

        https://mielenihmeet.fi/kuinka-tunnistaa-krooninen-valehtelija/

        Että tapahtuma on totta, mutta henkilön mukana ei.
        Tiedä sitten mikä motivoi hänet kertomaan tarinaa mukanaolostaan.

        Jostain teologi Martti Lindqvist'n kirjasta muistan myös lukeneeni esimerkkitapauksen, joka pääpiirteissää meni näin. Joku nuorehko nainen teeskenteli olevansa vakavasti sairas/liikuntakyvytön ja ystävät toki sitten rienivät apuun ja hänen auttaamis ringissään on kymmennittäin ihmisiä häntä palvelemassa lähetulkoon vuorokaudet ympäri, että hänellä olisi mahdollisimman hyvä olo ja kaikki tarvittava aina käden ulottuvilla.

        Mutta jonain päivänä sattui kuitenkin ko. naisihminen oli kuitenkin noussut sängystä kun ei ollut huomannut auttajan tulleen paikalle ja salaisuus paljastui. Muistan tuossa kirjassa kuvaillun sitä valtavaa tyrmistystä ja jopa vihaa, kun ihmiset tajusivat tulleensa huijatuksi. Vaikeahan sitä on sivullisenkin käsittää, miten joku saattaa huijata noinkin vakavalla asialla.

        Monillekkin lienee tuttu myös täällä koti Suomessa julkisuuteenkin tullut huijaus ns. Enkeli-Elisan tapaus, että onhan näitä niin suuremmassa kuin pienemmässäkin mittakaavassa.

        Tää ny vaan tähän, että kun tuommosta tapahtuu ihan tosielämässäkin niin uskoisin että vielä enemmän internetissä, että voisko kuitenkin ajatella, että jonkinlaista totuutta voimme tietää ihmisestä jonka tunnemme/olemme tavanneet, mutta kuten nuo esimerkit kertoo, ihan varmoja ei voi olla silloinkaan.

        Nyt vasta luin tuota tekstiä vähän pidempään. Anna mun nauraa, ettei tuo muka ollut tahallaan kirjoitettu mun halvaussairaustekstien jatkoksi.


      • poiuytrsasdfg

        Mä itse tietenkin tiedän mitä minulla oli ja toki minulle ne epäilijät tuntuvat niin hämmentävän törkeille että sitä on vaikea käsittää miten kukaan ihminen voi edes ajatella niin, jos haluat tietää totuuden.


      • poiuytresdfg

        Huvikseni olisin nököttänyt kuusi vuotta asunnossani ilman mitään korvausta vammoista, ilman yhtään palvelijaa, soittaen viimeiset ruokarahani johonkin turhaksi osoittautuneeseen anonyymiin luuriin ? Millä motiivilla ?


      • poiuytrewsdfg

        Mm. se on todistettavissa ettei oikeastaan kukaan ole nähnyt minua kuuteen vuoteen missään muutama pakollista asiointia lukuunottamatta.


      • poiuytrsasxcvb

        Tuskin mä ihan nynnyyttänikään asunnossani olen nököttänyt, kun mulla olis ollut kutsukin näyttämöllekin jälleen ja olen nuorempana pystynyt yksin matkustamaan ulkomailla.


      • poiuytrewssdfgh

        Kummalliselta kuulostaa myös että miten sä lähihoitajana selvittäisit tuollaisia neurologisia oireita jälkikäteen kahvilassa keskustelemalla että tietäisit oliko niitä oikeasti ? Sä selvittäisit neurologisia oireita persoonallisuutta tutkivilla haastetteluilla ? Sitä mä ihmettelin luureissakin. Ei tommosten oireiden selvittäminen vaadi persoonallisuuden tutkimista eikä sitä kautta selviä, koska tollaset neurologiset oireet vois periaatteessa tulla ihan mille persoonallisuustyypille tahansa. Että missä logiikka ?


      • poiuytrdsdfg

        Sitä paitsi myös patologinen valehtelija tai psykopaatti voivat sairastua fyysisesti ja vakavastikin. Ja nähdäkseni olisi syrjintää jos heidän sairauttaan ei ominaisuuden takia huomioitaisi kuten muidenkin. Eli se persoonallisuuden tutkiminen on tuollaisissa yhteyksissä täysin turhaa, eikä käsittääkseni niin lääketieteellisesti toimitakaan että jos esim sairaalaan tulee sydänoireinen, joutuisikin persoonallisuustestiin.


      • poiuytrewssdfgh kirjoitti:

        Kummalliselta kuulostaa myös että miten sä lähihoitajana selvittäisit tuollaisia neurologisia oireita jälkikäteen kahvilassa keskustelemalla että tietäisit oliko niitä oikeasti ? Sä selvittäisit neurologisia oireita persoonallisuutta tutkivilla haastetteluilla ? Sitä mä ihmettelin luureissakin. Ei tommosten oireiden selvittäminen vaadi persoonallisuuden tutkimista eikä sitä kautta selviä, koska tollaset neurologiset oireet vois periaatteessa tulla ihan mille persoonallisuustyypille tahansa. Että missä logiikka ?

        Kuule, kun en minä ny mitään sinun neurologisia oireitasi tulisi sen kummemmin selvittämään, kuhan ny tulisin vain tapaamaan ihmistä.

        En ole enimillään kiinnostunut sairauksistasi ja oireistasi vaan enemmänkin olisin kiinnostunut ihmisestä niiden takana. Kun olen monesti todennut senkin, että ihminen on myös paljon muutakin kuin sairautensa ja diagnoosinsa.

        Juteltaisiin ny spontaanisti niitä näitä, elämänmenosta. Minä ny toki otan huomioon köyhyytesi voisin tarjota ne kahvittelut ja voitaisiin käydä vaikka jossain taidenäyttelyssäkin. Voisit toimia oppaana ja kertoa /esitellä millainen taide on lähinnä sydäntäsi

        Toki jos sinä siinä kohtaa puhuisit pelkästään monologia itsestäsi, sairauksistasi, oireistasi, psykopaatistasi, kohtaamatta minua , olematta läsnä tilanteessa ollenkaan, niin kyllä se antaisi sinusta hyvinkin samanlaisen kuvan kuin minkä täällä saa.

        Ts. täällä antamasi kuva sinusta todentuisi, olet oikeassa elämässä sama ihminen kuin täällä palstalla. Oli ny se pointtikin, mistä syystä ny heitin ajatuksen, et voisin jopa haluta tavata sinut, että onko se niin.

        Ei se sen kummempaa olisi, kuin yksittäinen kohtaaminen, pieni hetki elämässä.
        Ihan normaalia elämää , eikä sen tarvitse johtaa mihinkään sen enempään.

        Jotenkin tosiaan kummeksuttikin se sinun, että minusta tulisi sinulle maanvaiva jos tavattaisiin, että mitä sinulla tuonkin ajatuksen taustalla on.
        Jokin omakohtainen kokemusko ?

        Kun aikuisten oikeasti, olen luonteeltani ihminen joka ei halua olla vaivaksi kenellekkään, joka minun tapauksessani on myös tarkoittanut, että on kesti aikoinaan kauan, ennenkuin tajusin, et tarvisin apua ja on lupa olla myös pieni ja heikko.

        Edelleen täällä palstalla on useita vuosia "kulkenut perässäni" joku jonka puoliso on pettänyt häntä ja ko. nainen sitten olisi häiriköinyt ko. perhettä ja jostain syystä tuo kirjoittaja ny on luullut. , että se olisin minä.

        Hänellekkin olen ehdottanut jopa tapaamista, että pääsisi harhoistaan, kun en ny tosiaankaan kuuna päivänä ole oikeassa elämässä ketään ole häiriköinyt, soitellut, vainonnut, kotiin tunkeutunut, enkä väkisin kenenkään seuraan tuppautunut.

        Toki minä ny olen siitä tietoinen, että tällä palstalla olen jonkun mielestä häirikkö ja toivottaisiin etten kirjoittaisi täällä. Että täällä ny tavallaan tuppaudun kyllä, mutta kun tämä ny ei ole kenenkään yksityisaluetta ja tosiaan minun kirjoituksiani ei ole pakko lukea. edelleen myös tuo "punainen lätkä" toimii hyvänä varoitusmerkkinä.


      • Anonyymi
        poiuytrdsazxcv kirjoitti:

        Siis psykopaattini oli voimaton edessäni niin kauan kuin olin aivan autistinen. Kun aloin heräämään ulkomaailmalle ja avaamaan sitä autistista kuorta, sieltä psykopaattini sitten iski henkisesti kimppuuni oikein kunnolla. Olen siitä yrittämässä toipua.

        Joo,täällä saattaa kirjoitella todellinen psykopaatti ja narsisti.Pelottava ihminen


      • Anonyymi
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

        Mä olen tutkinut narsistin(joka on tässä tapauksessa hieman hieman Asperger eli hänen piirinsä on pieni) ja psykopaatin eroa tässä lähietäisyydeltä koko elinikäni. Olen mielestäni aiheessa suorastaan ekspertti vaikka luuriväki ei minun tietämystäni arvosta.

        Ei muuta kuin tutkintoa hankkimaan ja teet tutkimuksen itsestäsi graduksi ja jatkat siitä tohtorin hattua hakemaan. Psykologia on vielä sen verran tuore tieteenpoikanen, että kaikki lisätieto olisi tarpeen.


    • Rokafeller

      Narsismin ja psykopatian saa pois lapsesta (tosin näillä nimikkeillä ei voida puhutella lasta) jos se huomataan aikaisessa vaiheessa. Condukt personality disorder tai jokin se oli. Ei suomessa käytettävä nimike. Dr. Philkin taannoin sanoi että pilalle lelliminen on kaltoinkohtelun yksi muoto. Hyvää yötä

      • Dr.Phil_

        Dr.Phil saa taakseen massiivisia huippuklinikoita ja taloudellisia etuja mainostavuutensa vuoksi.
        Kuitenkin, noita nsteja ja paatteja voi ehkä joskus muuttaa noilla maailmanluokan huippukalliilla hoidoilla jos joku nyt itse sattuisi haluamaan (!?) sellaista muutosta.
        Tuolloin luultavasti muutoksen täytyy tarjota hyvääkin parempaa lähdettä, jota häiriöinen ei voi ohittaa, kuten esim. esiintyminen maailman kuuluisimmassa Dr. -sarjassa...

        Olet nyt jokin kumma jankuttaja ja vitsiniekka. Kohta alat puhua aivan muusta aiheesta. Taidan tunnistaa sinut.

        Vietä yösi miten lystäät.


      • Muutos_

        Ja ennen kaikkea.
        Muutos on muutos vaikka se olisi 3% tai vielä vähemmän.


      • kokoontumisajotvissiin
        Dr.Phil_ kirjoitti:

        Dr.Phil saa taakseen massiivisia huippuklinikoita ja taloudellisia etuja mainostavuutensa vuoksi.
        Kuitenkin, noita nsteja ja paatteja voi ehkä joskus muuttaa noilla maailmanluokan huippukalliilla hoidoilla jos joku nyt itse sattuisi haluamaan (!?) sellaista muutosta.
        Tuolloin luultavasti muutoksen täytyy tarjota hyvääkin parempaa lähdettä, jota häiriöinen ei voi ohittaa, kuten esim. esiintyminen maailman kuuluisimmassa Dr. -sarjassa...

        Olet nyt jokin kumma jankuttaja ja vitsiniekka. Kohta alat puhua aivan muusta aiheesta. Taidan tunnistaa sinut.

        Vietä yösi miten lystäät.

        Huh, huh...mitä vainoharhaa taas. Yhteenlaskutoimitus kirjoitti huijatuksi tulemisesta asiantuntijan elkein, niin toiset osaa sen huijaamisen varsin hyvin. Minullekin soitteli joku mattopesuarvonnan keksinyt sananikkari, hetihän sen huomasi huijauksen, mitäs siitä annoin huijarin luulla, että huijauksensa meni läpi. Sitten tuollainen huijari on oikein pannut toisetkin asialle, kun itse on niin onneton, ettei ole rehellisesti ja suoraan voinut tulla kysymään, miten asianlaita on. Jopa lapsensa pannut kyselemään, jotta saisi vaan tietää, missä sitä mennään, että sellaisia ne huijaavat ihmiset on.


    • kaksimahdollisuutta

      Sinä olet narsistille joko HYÖDYKE taikka VIHOLLINEN.

    • tempQoff

      psykot on aivovammaisia ... voidaan todeta magneettikuvauksella vankimielisairaalassa
      me muut ollaa eriasteisia egoistisia narsisteja

    • laitteet

      Psykopaatilla on tietty aivojen alue huomattavasti pienempi kuin muilla ihmisillä.

    • poiuytrsdfgh
      • poiuytresdfgh

        Häntä ei käsitykseni mukaan se huolestuta eikä haittaa jos hän on psykopaatti. Siksi kai minäkin olen saanut aihetta rauhassa puhella jo viisi vuotta.


      • poiuytresdfgh

        Mutta ihan oikeesti tämä on tosi rankka juttu että äiti on psykopaatti.


      • poiuytrssdfgh

        Mutta tottahan se on ettei mua olis ilman kyseistä psykopaattia. Outoa !


    • poiuytrdsdfgh

      Hän nauttii just kaaoksen luomisesta muille. Onnistuu siinä usein.

    • poiuytredfghj
      • poiuytredfgh

        Tuo koko rivi pitää kopioida linkiksi jotta artikkeliin pääsee

        Heidän tulkintansa mukaan psykopaatit mitä ilmeisimmin ovat evil, mutta lopulta eivät sen enempää kuin muutkaan.


      • poiuytrsdg

        Psykopaattien hoitaminen ei kannata, se ei vaikuta mitään tai sitten tekee psykopaatin vaarallisemmaksi.


      • poiuytresdfgh

        Tarkoitan psykopatian hoitaminen. Toki psykopaatteja muuten pitää hoitaa kuten muitakin.


    • poiuytresazxcv

      Tämä Dr Kalpana Elizabeth Dein: n artikkeli on mun mielestätosi hyvä kun olen tarkemmin sitä miettinyt. Onko psykopatia sairaus tai paholaismaista ?
      Hän tulee ikäänkuin johtopäätökseen että olisi tulkittavissa sairaudeksi, mutta se ei kenties ole mielekästä koska siihen ei ole mielekästä hoitoa. Sitten tullaan siihen johtopäätökseen että Raamatullisesti ajatellen psykopaatit mitä ilmeisimmin ovat "evil", mutta tarkemmin Raamattua tutkien niin ovat muutkin ihmiset ja vain Jumala on hyvä.

      • poiuytrdszxcv

        Tuosta minun mielestäni voisi taas vetää tämän johtopäätöksen että ei ole mitään erityistä syytä tehdä siitä mitään erityistä haloota tai hyssyttelyä jos joku on psykopaatti. Hän on ehkä vähän erilainen, mutta ei kenties lopulta sen paholaisempi kuin me ei-psykopaatitkaan. Vain Jumala tietää. Artikkelin mukaan psykopaatit eivät lukeudu Jumalan Armon ulkopuolelle. Ja onhan se selvääkin.

        Mutta mitä mä tässä kritisoin on se että miksi pitää valehdella. Miksi pitää valehdella että joku sellainen henkilö rakastaa, joka ei rakasta tai itse koe rakastavansa ? Onko sellaisessa valehtelussa jotain erityisen pyhää? Tai siinä että jos paljastuu että henkilö tosiaankaan ei rakasta, että häntä sitten alettaisiin katsoa jotenkin kieroon. Onko siinä jotakin erityisen pyhää?


      • poiuygfdcvb

        Mua alkoi huolestuttaa että josko Jumala ei pidä siitä että tuntee paremmuutta tai huonommuutta sillä perusteella onko vai eikö ole psykopaatti.


    • Omena64

      Elän psykopaatin kanssa. Ollaan oltu yhdessä jo 15v. Hän on tunne vammainen. Kokenut lapsena äidin hylkäämisen 2 vuotiaans ja joutunut sukulaisperheen kasvatiksi jossa eli rappio alkoholistien kanssa koko ikänsä. Hänet heitettiin aina kadulle kun otto vanhemmat joivat. Hän näki pienestä miten eläimmet tapetaan kirveellä ja naspurin mies kun hukkui jäädessään veneen moottoriin kiinni hänet 5v vietiin asiaa katsomaan. Hän kun sai 7v ensimmäisen pyöränsä ja iloitsi siintä..hänelle kerrottiin että edellinen pikkupoika jäi tällä pyörällä suton alle ja kuoli. Hänen isä tapettiin jne nämä ovat pieni osa hänen kokemuksistaan.
      Hän on eläinrakas ja hyvin huomioon ottavainen välillä..välillä kylmä..kaukainen..ja paha. Entiedä miksi jaksan elämää hänen kanssaan. Välillä olen hyvin yksinäinen.

      • Mitä_haitt

        Mitä haittoja koet elämässäsi koska jaat elämääsi hänen kanssaan... vai miten sen sanoisi?


    • Anonyymi

      Psykopaatti vihaa sua, rakastat häntä tai et, kun taas narsisti haluaa, että rakastat häntä, tai muutoin hän vihaa sua. Esimerkki psykopaatista on terroristi, ja esimerkki narsistista on poliitikko.

    • Anonyymi

      Luin pitkän keskustelunne ja täytyy todeta että nimimerkki yhteenlaskutoimitus on kyllä kovin töykeä kommenteissaan. Jos tollanen ihminen vielä työskentelee hoitoalalla, pitäisi asiasta tietävän tehdä ilmoitus henkilöstä, häntä pitäisi tarkkailla. Maailmaan on mahtunut näitä auttajis, myrkkyhoitajista lähtien. Nämä yhteenlaskutoimituksen kommentit kuulostavat mieleltään sairaan, epäilevän persoonallisuuden jutuilta, jolla on kova tarve käydä pätemässä palstalka. Mielestäni tässä on psykopaattisia piirteitä, ei ollenkaan tervettä kommentointia, pätemistä ja muiden mielipiteiden aliarviointia. Jos tämännimimerkin tunnet, älä mene hoitajan roolin taakse piiloutuvan ansaan, vaan kerro hänestä työpaikallasi pomollesi, luottamusmiehelle ja tarvittaessa vie eteenpäin, ennenkuin jotain sattuu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe