opettaa vaimoa

käynyt mielessä

Minkälaisia kokemuksia olette saaneet,kun olette
opettanut vaimoa/ avovaimoa/tyttöystävää ajamaan
moottoripyörällä?
Olen ajatellut asiaa,mutta minua vaivaa,miten sen
käytännössä tekisi.
Pitäisikö,ehkä itse istua kyydissä?Oli joku opettanut sillain.

13

2784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pekka

      Kannatta hommata mopo kesäksi........ minä ostin mankin siihen tarkoitukseen....on vähän halvempi remontti jos kaatuu....

    • nykyinen naismotoristi

      Meillä mies opetti minut ajamaan, siitä on nyt noin 7 vuotta aikaa ja hyvin on sujunut.
      Itse en lähtisi tuohon, että siellä takana istuu joku, koska se tekee heti pyörän painavammaksi. Kannattaa aloittaa sellasella pyörällä, että jalat ylettyy hyvin maahan. Me aloittelimme customilla, isolla kentällä ja siellä pikkuhiljaa liikkeelle lähtöä ja hallintalaitteita.
      Tielle kun lähin ekaa kertaa, mies ajoi autolla perässä ja katsoi miten sujuu.

      Me selvittiin koko hommasta tosi hyvin, mutta mullahan olikin loistava opettaja :-) Ja onhan se niin, että ihminen oppii mitä vaan haluaa oppia!!

      • ArcticEli

        Minun mielestäni taas oli ehdottomasti parempi vaihtoehto, että opettaja istuu takana kyydissä.
        Takana istui pitkäjalkainen miesopettaja ja tiesin et jos risteyksessä pyörä on huteran tuntoinen, niin hän kyllä pitää sen pystyssä.Eli minun tarvitsi keskittyä vain vaihteisiin ja vilkkuihin ja liikenteeseen.
        Tietysti silloin opettajalta vaaditaan hyviä hermoja, niitä onneksi oli.
        Takaa tuli aina vain käsi, joka näytti mitä tarvitsi tehdä, sormi osoitti vilkkua tai että vaihda jo, hidasta, pysähdy, katso...kaikki käsimerkeillä.Jätti kuitenkin tilaa omalle harkinnalle....toimi tosi hyvin..
        kaikista hauskinta oli et opettajalla ei ollut mp-korttia ja minä olen niitä, joilla se oikeus oli jo muinoin ilmaiseksi saatu....


    • Minä opetin viimekesänä plikkani ajamaan,ei ole edes mopolla ajanu.
      Lainattin pappan (78v) 250 viagraa ja eikun meitin pikkutielle opetteleen.
      Minä vieressä reippaillen ja neuvoja huudellen ja kyllähän se siitä pikkuhiljaa enstex kävelyvauhdilla ja siitä sitten tunnin päästä jo kakkosvaihteella.
      Seuraavana päivänä otin oman pyörän mukaan ja vähän pitemmälle tuota pikkutietä, on umpikuja että uskalsi mennä ilman pelkoa vastaantulijoista.
      Ajelin vieressä ja huutelin neuvoja, ei kuitenkaan liikaa,meinaan kun plikka on äiteensä luonteinen.
      Ehtoomalla sitten uskallettiin mennä jo isommalle tielle kiertelemään paikkakuntaa.
      Kuukauden verran siinä meni että plikalla oli välikoon kortti taskussa ja viissatanen Suitsa alla.
      Vaimon opetin joskus vuonna papu samaan tapaan ajamaan, mutta palautetta tuli huomattavasti enemmän kuin nyt.
      Rohkeutta opetus vaatii,siinä ei kovin hättänen pärjää,voi joutua ulkoruokintaan,että siitä sitten vaan kunhan lumet ensin on sulaneet.
      Onnea yrityksellesi.

      • käynyt mielessä

        Täytyy varmaan hankkia sopiva pyörä.Omani ei
        tule kyseeseen,koska jalat ei ylety kunnolla
        maahan.Olen ajatellut jotain aukeaa paikkaa,ettei
        heti tarvi kääntyä.Aluksi tarviin varmaan panostaa liikeelle lähtöön
        ja jarrutuksen.Toivottavasti itselläni pinna
        kestää,uskon ainakin.


      • huippujätkä
        käynyt mielessä kirjoitti:

        Täytyy varmaan hankkia sopiva pyörä.Omani ei
        tule kyseeseen,koska jalat ei ylety kunnolla
        maahan.Olen ajatellut jotain aukeaa paikkaa,ettei
        heti tarvi kääntyä.Aluksi tarviin varmaan panostaa liikeelle lähtöön
        ja jarrutuksen.Toivottavasti itselläni pinna
        kestää,uskon ainakin.

        BMWee on siitä hyvä,että voi laittaa pyttyjen päähän vaahtokumia tai sukset, ei kaadu maahan asti!


      • nääs kato
        käynyt mielessä kirjoitti:

        Täytyy varmaan hankkia sopiva pyörä.Omani ei
        tule kyseeseen,koska jalat ei ylety kunnolla
        maahan.Olen ajatellut jotain aukeaa paikkaa,ettei
        heti tarvi kääntyä.Aluksi tarviin varmaan panostaa liikeelle lähtöön
        ja jarrutuksen.Toivottavasti itselläni pinna
        kestää,uskon ainakin.

        Suosittelen katamaraanimoottoripyörää aloittelevalle naiselle!


    • JUSTIINA

      OPPII KYLLÄ HYVIN AJAMAAN,KUN HARJOITTELEE MOPOLLA NOIN I5 VUOTTA.

      • ensin

        aloitettiin muutama kerta, sitten pari mp-ajotuntia autokoulussa. Pyöräksi ostettiin ensin pieni japsikustomi. Siitä se lähti. Nyt ajaa sujuvasti 1000 kuutioista kyykkyä.


      • ege
        ensin kirjoitti:

        aloitettiin muutama kerta, sitten pari mp-ajotuntia autokoulussa. Pyöräksi ostettiin ensin pieni japsikustomi. Siitä se lähti. Nyt ajaa sujuvasti 1000 kuutioista kyykkyä.

        Aloitettiin heti gsxr 1000 ja ihan hyvin sujui. Aluksi vaan juoksi vierellä, ja kaveri toisella puolen. Siitä sitten yksin ajelemaan, kunhan painotti kunnolla että elä tee mitään äkkinäisiä liikkeitä kuten jarrutusta tai kaasua. Kisapyörällä en ole vielä antanut mennä radalle kiertämään, mutta eiköhän se ensikesänä ala sitäkin kokeilemaan.

        Muutaman muunkin sellaisen joka ei ole koskaan edes mopolla ajanut, olen opettanut ajamaan, ja heti parkkipaikalla puolisentuntia kierrettyä radalle ajamaan.

        Malttia kun on, eikä hätäänny niin se sujuu. Liikkeellelähtö ja pysäytys ovat vaikeimpia, sekä liian hidas vauhti.


    • aatu

      ei millään pahalla, mutta ei naista saa päästää missään nimessä, tonnisen sarviin.

    • nyt

      ..ttu rupee itse opettaan. aina on paree jos joku ulkopuolinen tekee sen ja osaatkos sä opettaa ajamaan oikein. se että on itse ajanu miljoona kilsaa ei tee susta hyvää opea, hanki joku muu auttamaan

      • käynyt mielessä

        Toi on varmaan asiaa.Kokemus opetuksesta on varmasti hyvä.Yritän tässä muistella miten lapset
        aloittivat ajamaan semmosella lasten mopolla.
        Mökillä poljin polkupyörällä likan perässä,kun
        hän ajoi mopolla.En tosin pysynyt perässä,vaikka
        likka oli vasta 4 vuotias.Poika ajoi aina huomattavasti rauhallisemmin.Tosin tyttäreni
        on innokkaampi nykyäänkin tulemaan minun pyöräni kyytiin,kuin poikani.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe