Oudot keräilyharrastukset

Kiskis

Keräilettekö jotain outoja juttuja? Olenko ainoa höpsähtänyt, joka keräilee suklaamunien sisällä olevia pieniä leluja ja yrittää pitää niitä järjestyksessä hyllyssä? Keräilen myös niitä käärepapereita ja muitakin karkkipapereita, jotka silitän ja laitan kansioon. :D

4

759

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä keräilen kiviä. Monet ihmettelevät, miksi kivi on minun harrastus kohde. Se on ollut minun harrastus jo kun olin pikkulapsi. Löydin rannalta kauniit kivet, ne laitoin taskuun ja lasipurkkiin kotona, ja säilytän edelleen ensimmäiset kivet siinä purkissa. Haluan saada yhden kiven kaikista kivilajista, siten että sen lajin olen tunnistanut. Se kuitenkin tärkeä asia on, että itse olen löytänyt kiven. Olen etsinyt tiettyä kiviä pitkän matkan, olen kahlannut joessa, vaeltanut tunturissa, sukeltanut merenpohjassa ja matkustanut Sri Lankaan asti löytämään kiviä, joita minulla vielä ei ole. Kun jossain on kiveä murskattu, etsin siitä. Kun olen sen vaivan ja työn tehnyt yhden kiven takia, siihen liittyy se kokemus ja muisto, jonka saan uudestaan, kun pidän kiveä minun kädessä ja katson sitä myöhemmin. Se on aina voitto, kun poimin kiven ja näen jotakin erikoista, niin kuin sinkkivälken kiilto tai kuparikiisun vihreä. Pieni pala läpinäkyvä islanninsälpä on oikein minun aarre, spektroliittin hienot värit kuin taideteos. Pidän rantakivistä, jotka ovat sileät ja pyöreät, koska ne vesi on hionnut. Ne tuntuvat kädessä hyvältä, kuin antistress chinese kuulat. Uskon, että ne ovat parannuskivet tai onnenkivet, vaikka skeptic ihmiset sanovat gloppet egg se humpuukki on. Toivon että joskus löydän kaunis läpinäkyvä optinen magic kivi kuin palantir, taas sanovat se vain high fantasy. Kotona, rakennan kivi arrangement kuin pieni autiomaa matalaan boxiin, johon laitan alas multa ja kaktus-siemenet, päälle hiekka ja kauniit kivet. Kun aika kulkee, kaktus tulee hiekan alta esiin ja se on minun palkinto. Kun kivet ovat oikein sijainnissa ja aurinko osuu oikein kulmassa, micro maisema on upea, kun kivien pinnat heijastavat valon. Lähden kaverin kanssa matkalle, etsimään uusia kiviä Les Pyrénées vuorista ja Andorra kesällä ja odotan sitä innokkaasti. Jos löydän meteorin kappaleen, se on kuin jalokivi minun kokoelman.

• boiboi

Lähetkö poikaystävän kanssa matkalle? ;)

• Eipä ole kovin erikoisia ketäilykohteita teillä. Itse olen alkanut keräillä erilaisia lääkkeitä, jotka olen jauhanut pieneen purkkiin. Viimeksi sinne taisi mennä beetasalpaajia, luultavasti melko vahoja.

• niinturhia

Mullakin oli vanhentuneita lääkkeitä, esim statiineja, joita ennen vanhaan määrättiin kolesterolijuttuihin. Vein ne takaisin apteekkiin, jos joku vielä tarvii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moni islamilainen maa on jo kieltänyt burkat ja nigabit

mm. Marokko, Tunisia ja Turkki. Miksi he ovat sen tehneet? No perusteet ovat selkeät ja yhteneväiset: turvallisuus, yhte
      Maailman menoa
      136
      2629
    2. Vain puolet SDP:n kannattajista luottaa puoluejohtoon häirintäkohussa

Ja SDP on ilmoittanut, että ainoa rangaistus häirintään syyllistyneille kansanedustajille on puhuttelu - aina sama. Eli
      Maailman menoa
      106
      2137
    3. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      40
      1775
    4. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      40
      1599
    5. Kyllä mies pakit kestää

Herranen aina nyt poijat! 😃 Jos pelkäätte pakkeja noin paljon niin hamekangasta hakemaan. Oon ite saanut useammatkin n
      Ikävä
      60
      1496
    6. Palomestari sytytti tulipalon Kankaanpäässä

Kankaanpää ei yllätä koskaan. Oukarinkadulla syttyi rivitalossa tulipalo toukokuussa 2024. Nyt sen sytyttäjää syytetään
      Kankaanpää
      29
      1199
    7. Kuka on Farmi Suomi Riiko?

Farmi Suomi -realityssä Riiko Sakkinen on saanut paljon tv-aikaa. Riikon ajatuksia ja toisten nokittelua sekä lopulta pe
      Tv-sarjat
      11
      1140
    8. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      58
      1140
    9. Vastuuhenkilöt

Ketkä ovat Lapuan Kotiasunnot-yhtiön tili- ja vastuuhenkilöt? Nimet kehiin, julkista tietoa.
      Lapua
      62
      1090
    10. Pelataanko sivistyslautakunnan päätöksissä reilua ja avointa peliä?

Huomasin, että sivistyslautakunta on tehnyt viikko sitten isoja miljoona päätöksiä lastemme koulukuljetuksissa ja kaup
      Ähtäri
      30
      756
    Aihe