Keräilettekö jotain outoja juttuja? Olenko ainoa höpsähtänyt, joka keräilee suklaamunien sisällä olevia pieniä leluja ja yrittää pitää niitä järjestyksessä hyllyssä? Keräilen myös niitä käärepapereita ja muitakin karkkipapereita, jotka silitän ja laitan kansioon. :D
Oudot keräilyharrastukset
4
638
Vastaukset
Minä keräilen kiviä. Monet ihmettelevät, miksi kivi on minun harrastus kohde. Se on ollut minun harrastus jo kun olin pikkulapsi. Löydin rannalta kauniit kivet, ne laitoin taskuun ja lasipurkkiin kotona, ja säilytän edelleen ensimmäiset kivet siinä purkissa. Haluan saada yhden kiven kaikista kivilajista, siten että sen lajin olen tunnistanut. Se kuitenkin tärkeä asia on, että itse olen löytänyt kiven. Olen etsinyt tiettyä kiviä pitkän matkan, olen kahlannut joessa, vaeltanut tunturissa, sukeltanut merenpohjassa ja matkustanut Sri Lankaan asti löytämään kiviä, joita minulla vielä ei ole. Kun jossain on kiveä murskattu, etsin siitä. Kun olen sen vaivan ja työn tehnyt yhden kiven takia, siihen liittyy se kokemus ja muisto, jonka saan uudestaan, kun pidän kiveä minun kädessä ja katson sitä myöhemmin. Se on aina voitto, kun poimin kiven ja näen jotakin erikoista, niin kuin sinkkivälken kiilto tai kuparikiisun vihreä. Pieni pala läpinäkyvä islanninsälpä on oikein minun aarre, spektroliittin hienot värit kuin taideteos. Pidän rantakivistä, jotka ovat sileät ja pyöreät, koska ne vesi on hionnut. Ne tuntuvat kädessä hyvältä, kuin antistress chinese kuulat. Uskon, että ne ovat parannuskivet tai onnenkivet, vaikka skeptic ihmiset sanovat gloppet egg se humpuukki on. Toivon että joskus löydän kaunis läpinäkyvä optinen magic kivi kuin palantir, taas sanovat se vain high fantasy. Kotona, rakennan kivi arrangement kuin pieni autiomaa matalaan boxiin, johon laitan alas multa ja kaktus-siemenet, päälle hiekka ja kauniit kivet. Kun aika kulkee, kaktus tulee hiekan alta esiin ja se on minun palkinto. Kun kivet ovat oikein sijainnissa ja aurinko osuu oikein kulmassa, micro maisema on upea, kun kivien pinnat heijastavat valon. Lähden kaverin kanssa matkalle, etsimään uusia kiviä Les Pyrénées vuorista ja Andorra kesällä ja odotan sitä innokkaasti. Jos löydän meteorin kappaleen, se on kuin jalokivi minun kokoelman.
- boiboi
Lähetkö poikaystävän kanssa matkalle? ;)
Eipä ole kovin erikoisia ketäilykohteita teillä. Itse olen alkanut keräillä erilaisia lääkkeitä, jotka olen jauhanut pieneen purkkiin. Viimeksi sinne taisi mennä beetasalpaajia, luultavasti melko vahoja.
- niinturhia
Mullakin oli vanhentuneita lääkkeitä, esim statiineja, joita ennen vanhaan määrättiin kolesterolijuttuihin. Vein ne takaisin apteekkiin, jos joku vielä tarvii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .472966Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472851Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242639Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3391703- 711084
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101061Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193917Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101772Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26770- 44739