Oudot keräilyharrastukset

Kiskis

Keräilettekö jotain outoja juttuja? Olenko ainoa höpsähtänyt, joka keräilee suklaamunien sisällä olevia pieniä leluja ja yrittää pitää niitä järjestyksessä hyllyssä? Keräilen myös niitä käärepapereita ja muitakin karkkipapereita, jotka silitän ja laitan kansioon. :D

4

555

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä keräilen kiviä. Monet ihmettelevät, miksi kivi on minun harrastus kohde. Se on ollut minun harrastus jo kun olin pikkulapsi. Löydin rannalta kauniit kivet, ne laitoin taskuun ja lasipurkkiin kotona, ja säilytän edelleen ensimmäiset kivet siinä purkissa. Haluan saada yhden kiven kaikista kivilajista, siten että sen lajin olen tunnistanut. Se kuitenkin tärkeä asia on, että itse olen löytänyt kiven. Olen etsinyt tiettyä kiviä pitkän matkan, olen kahlannut joessa, vaeltanut tunturissa, sukeltanut merenpohjassa ja matkustanut Sri Lankaan asti löytämään kiviä, joita minulla vielä ei ole. Kun jossain on kiveä murskattu, etsin siitä. Kun olen sen vaivan ja työn tehnyt yhden kiven takia, siihen liittyy se kokemus ja muisto, jonka saan uudestaan, kun pidän kiveä minun kädessä ja katson sitä myöhemmin. Se on aina voitto, kun poimin kiven ja näen jotakin erikoista, niin kuin sinkkivälken kiilto tai kuparikiisun vihreä. Pieni pala läpinäkyvä islanninsälpä on oikein minun aarre, spektroliittin hienot värit kuin taideteos. Pidän rantakivistä, jotka ovat sileät ja pyöreät, koska ne vesi on hionnut. Ne tuntuvat kädessä hyvältä, kuin antistress chinese kuulat. Uskon, että ne ovat parannuskivet tai onnenkivet, vaikka skeptic ihmiset sanovat gloppet egg se humpuukki on. Toivon että joskus löydän kaunis läpinäkyvä optinen magic kivi kuin palantir, taas sanovat se vain high fantasy. Kotona, rakennan kivi arrangement kuin pieni autiomaa matalaan boxiin, johon laitan alas multa ja kaktus-siemenet, päälle hiekka ja kauniit kivet. Kun aika kulkee, kaktus tulee hiekan alta esiin ja se on minun palkinto. Kun kivet ovat oikein sijainnissa ja aurinko osuu oikein kulmassa, micro maisema on upea, kun kivien pinnat heijastavat valon. Lähden kaverin kanssa matkalle, etsimään uusia kiviä Les Pyrénées vuorista ja Andorra kesällä ja odotan sitä innokkaasti. Jos löydän meteorin kappaleen, se on kuin jalokivi minun kokoelman.

      • boiboi

        Lähetkö poikaystävän kanssa matkalle? ;)


    • Eipä ole kovin erikoisia ketäilykohteita teillä. Itse olen alkanut keräillä erilaisia lääkkeitä, jotka olen jauhanut pieneen purkkiin. Viimeksi sinne taisi mennä beetasalpaajia, luultavasti melko vahoja.

    • niinturhia

      Mullakin oli vanhentuneita lääkkeitä, esim statiineja, joita ennen vanhaan määrättiin kolesterolijuttuihin. Vein ne takaisin apteekkiin, jos joku vielä tarvii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe