Moikka,
Olen viimeaikoina saanut paljon vihaa videopelien pelaamisesta.
Onko se muka jotenkin väärin, että pelaan pelejä, jos se ei haittaa muuta elämääni?
Vanhemmat ja kouluterveydenhoitaja väittää muun muassa, että minun ylipainoisuus johtuu pelaamisestani. Mitä helvetiiä?
En mielestäni ole ylipainoinen.
Onko se muka ylipainoista jos olen 85kg ja 171,5cm pitkä. Olen 14 vuotta, ja esim, monet urheilijat painavat yli 80kg. En ymmärrä mikä vittu muiden persettä kutitta jos olen heidän mielestä ylipainoinen?!
Ja toinen asia: Mikä ihmillä on
Haittaako pelaaminen muka?
13
286
Vastaukset
- 123d123123d
Riippuu vähä millä pelaa.. Jos pelaa pleikalla nii ei voi johtua siitä, mutta jos oot xbotti nii sitte sun ylipainoisuus todennäköisesti johtuu xbotista. Xbotin pelaaminen aiheuttaa myös näppylöitä naamaan. Ainiin iphone pelaajat on homoi
Pc pelaajat on siltä väliltä.Ja Nintendoa ei taas mainittu, koska kukapa meistä friikeistä välittää. :3 Meidän yksisarvissateenkaarimaassamme yksikin harha-askel tappaa.
jokutyyppi19 kirjoitti:
Ja Nintendoa ei taas mainittu, koska kukapa meistä friikeistä välittää. :3 Meidän yksisarvissateenkaarimaassamme yksikin harha-askel tappaa.
Ehkä jonnet ei muista. ;)
Oldie kirjoitti:
Ehkä jonnet ei muista. ;)
Nintendo on ollut jo jonkin aikaa udella kulta-ajalla, vaikka kieltämättä hetken vaikuttikin kuolleelta.
- Nyymi1
bmi-n mukaan kyllä olet ylipainoinen mutta en oikein usko että se pelaamisestä johtuu. Hanki harrastus tai käy lenkkeilemässä/salilla
- kyssghhg
vakava ylipaino suosittelen laihduttamista ja leikkausta. tämä voi johtaa tulevaisuudessa pienimunaisuuteen
Jos olet ylipainoinen jo 14-vuotiaana, niin ilman elämäntapojen muutoksia olet sitä myös myöhemmin teininä ja edelleen aikuisena. Ylipaino moninkertaistaa todennäköisyyden sairastua kaiken maailman "elintasosairauksiin", joiden hoitamiseen uppoaa suuria summia rahaa ja tästä syystä asia kutittaa kaikkien veronmaksajien persettä.
Ei ylipainosi kuitenkaan johdu pelaamisesta vaan siitä, että syöt liikaa energiaa verrattuna siihen, mitä kulutat. Jos et liiku, et tarvitse kovinkaan paljoa kaloreita ja jos "ruoka"valiosi on perusgeimereiden tyylinen, niin se liika energia tulee sieltä.
Kyllä, moni urheilija on painavampi, kuin sinä, mutta kyse onkin siitä, että onko se paino lihasmassaa vai jotain muuta. Heitä vaatteet pois ja katso itseäsi peilistä. Siitä tiedät, näytätkö urheilijalta vai oletko ylipainoinen.
Ja on aivan satavarmaa, että se terveydenhoitaja tietää nuo painoasiat paremmin, kuin sinä!
Se, että haittaako joku asia elämää, on suhteellista. Harva alkoholistikaan myöntää liiallisen viinanjuonnin haittoja, mutta vierestä katsoville läheisille ongelma on päivänselvä . Olet vielä teini, joten arvostelukyvyssäsi saattaa siitäkin syystä olla puutteita. Suoraan sanottuna sinä et vielä tiedä - eikä sinun lapsena vielä tarvitsekaan tietää - että mikä sinulle on parasta.- MirandaUusi
Mä oon aika varma et sä oot yks mun entine luokkalainen, mut oot viel siel sen yhden idiootin kans siel yhdes koulus. Mut joo eli älä sä trollaa, sä trollaat. En sano enkä kerro sun nimeee, jut sä oot oikeasti 12v poika joks on noin 164cm, ja painaa noin 78kg joten sä oot.
- Andrukela
Sama juttu oli mulla sun ikäsenä. Paitsi olin laiha. Päivittäin kaupasta tuli mukaan herkku energiajuoma -combo pelimaailman äärellä nautittavaksi.
Muistan kun vietin sen aikaisen kaveriporukan kanssa synttäreitäni ja lähdin pelimaailman imaisemana heti pois. Tuli riideltyä paljon vanhempien ja tietokoneen kanssa. Onneksi löysin päihteet. - näin_ohimennen
Pelaamisessa itsessään ei ole mitään vikaa, ellei se ole kirjaimellisesti kaikki mitä sinä teet.
Mikäli pelaamisen ohessa saat elämässäsi jonkin verran liikuntaa, ei hätää. Pelkkä arkiliikunta voi olla tarpeeksi.
Kannattaa muistaa että urheilioilla siitä painosta huomattaa osa on lihansia. Miten suuri osa omasta painostasi on. (ei pahalla, mutta fakta mikä fakta)
Paino ei ole niin iso asia, mutta terveys on. Pidä kehosi kunnossa, mutta myös mielesi vireänä tehden mistä pidät. - SOSNSNXJWLMSN
On, koska se ei ole liikuntaa. Liijunta on sellaista jossa liikut.
- Klhgi
171cm ja 85kg on oikeasti aika varoittavaa! Ja siis jos puhut niistä urheilijoista, niin heillä paino ei tule läskistä vaan lihaksista.
Ei pelaamisessa ole mitään pahaa, mutta jos se vaikuttaa sun ajankäyttöön paljonkin niin sillon sulla saattaa olla ongelma!
Ja siis voit käydä katsomassa painoindeksistä niin sanottaisiin varmasti, että olet huomattavasti ylipainoinen, jos se siis verrataan sun ikään.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1142006- 821269
- 421085
Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi
”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri145874Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta
ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu71837Miten menee omasta mielestä?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri27782Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa
Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu22741Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i49720Jos en enää
sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan36712Ei mene kauaa että kaikki vedätykset
Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup56679