Pride tapahtumasta

wurth14

Nyt eräät pride tapahtumasta vauhkoontuneet tahot,ovat aivan täpinöissään kun he saavat kokkolaan marssinsa.Mutta en ole heitä vastaan heinkilöinä ollenkaan jokainenhan voi halutessaan olla mikä on ellei parannusta halua, vaan sitä että kannattako teidän niin kauheasti tuosta asiasta pitää ääntä ja marssia kaikilla kaduilla? Se on ihan teidän oma asianne millaisia te olette,mutta ei muiden tarvitse katsoa pride marssin pakkosanomaa eikä se ole hyväksi lapsille eikä nuorille.Mietittehän vielä että mitä te prideläiset voitatte marsseillanne? kun te aikanne kailotatte pride sanomaa niin teihin kyllästytään ,ja asia kääntyy itseään vastaan.

93

3996

    Vastaukset

    • terveihminen

      tehkää mitä lystäätte kotonanne. mutta ei tarvi mainostaa muille.

    • Nuijankopautus

      Selkeää politikointia tietyillä tyypeillä.

    • Eläintenystävä

      Hah, olen opettanut tuhansia miehiä marssimaan ja voin opettaa nämä pride kulkijatkin, hah!...

    • MaailmaMuuttuu

      Niin se vain menee henkinen kehitys ihmiskunnassa siihen suuntaan että epäarvoisuus vähenee kokoajan.

      Kenellekään ei ole mtn haittaa marssin järjestämisestä. Monia muitakin ns. kissanristiäisiä järjestetään joten tämä on oikein paikallaan oleva tapahtuma muiden joukossa.

      Ja suuntahan on se että sukupuolineutraalius saa jalansijaa yhä lisää maailmassa ja se tulee jäädäkseen.

      • jokinroti

        Suomessa voivat tottakai myös nämä sukupuolineutraalit pride pakkosyöttäjät marssia,kunhan ymmärtäisivät ettei kyseiset marssit sovellu lapsille eikä nuorille.


      • Shemale_Sonja

        Hei sinä joka vauhkoat ettei se sovi lapsille ja nuorille! Haloo!

        Etenkin transsukupuolisuuden kohdalla asia on aina teansihmisen elämässä. Minäkin muistan kun olisin jo 2-3 vuoden ikäisenä halunnut olla ulkoisesti tyttö ja koin muutenkin olevani tyttö ja niin myös käyttäydyin. Silloin ei ollut tietoa asiasta Suomessa lainkaan ainakaan maaseudulla. Ja meitä on satojamiljoonia jos mukaan laitetaan ne, jotka eivät ole alkaneet korjaukseen ehkä sen takia etteivät vielä ole hoksanneet mistä aivojen ja kehon ristiriita juontaa juurensa. Siksi tietoa tarvitaan ja marssiminen asian puolesta on oikein hyvä tapa tälle, koska aina jokunen ihminen hoksaa minuutensa ja tapahtumassa saa myös tietoa jos sitä haluaa.
        Ja kukaan ei muutu tai halua olla "muoti-ilmiön" vuoksi transu. Sitä joko on tai ei ole ja muutos tapahtuu jo kohdussa. Kyseessä ei myöskään ole sairaus eivätkä homotkaan ole sairaita.
        Mt-ongelmia vähemmistöissä toki esiintyy ja suurin syy sille on se miten ympäristö meitä ihmisinä kohtelee.

        Voi kun olisin saanut itsekin Nivalassa lapsuuteni eläneenä kuulla muistakin asioista, kuin siitä että osa porukasta kuuluu uskontoon joka kieltää television katselun..


      • Akvaario

        Siinä on ristiriitaa jos olet transu ja kiistät mt-ongelmat.
        Kyseesä kumminkin on sukupuolen dysforia


    • Miksi ketään häiritsee Pride- kulkue? Onhan kaikenlaisia tapahtumia maailma pullollaan. Homofoobikoiden ja Raamattuun uskovien protestoinnin jotenkin ymmärrän. Homofoobikoilla on epäselvyyksiä oman seksuaalisuutensa kanssa ja uskovat pelkäävät kuvitellun jumalolentonsa oletettujen sääntöjen rikkomisen johtavan heinäsirkka- ja muihin vitsauksiin.
      Molemmilla ryhmillä siis mielenterveyden epävakaa tilanne sanelee suhtautumisensa.

      • niintainäin

        Mistään homofobiasta kuten mainitsit,ei ole nyt kyse vaan siitä etteivät Pridemarssit sovellu julkisille kaduille,ihan siitä syystä että kaduilla on lapsia sekä nuoria,joille tälläiset asiat eivät vielä kuulu,eivätkä he niitä ymmärrä.Mikäli pridemarssijoilla on vaikeuksia ymmärtää tätä asiaa niin on ehkä parempi että kyseiset pridemarssit kielletään.


      • Shemale_Sonja

        Millä tavoin marssi vahingoittaa lapsia?

        Onko alkoholin käyttö kotona viikonloppuisin lapselle parempi ympäristö kehittyä ja kasvaa?

        En edes manipuloinneista uskonnoilla edes kirjoita, koska ne viestini poistetaan aina.


      • pusukala
        niintainäin kirjoitti:

        Mistään homofobiasta kuten mainitsit,ei ole nyt kyse vaan siitä etteivät Pridemarssit sovellu julkisille kaduille,ihan siitä syystä että kaduilla on lapsia sekä nuoria,joille tälläiset asiat eivät vielä kuulu,eivätkä he niitä ymmärrä.Mikäli pridemarssijoilla on vaikeuksia ymmärtää tätä asiaa niin on ehkä parempi että kyseiset pridemarssit kielletään.

        Tekee ihan hyvää lapsille ja nuorille nähdä, että maailmassa on monenlaisia ihmisiä ja on ihan ookoo olla erilainen. Ei tarvitse kuulua samaan muottiin, mikäli se ei itsestä hyvältä tunnu.


      • Anonyymi

        Miksi vedät kaiken uskontoon?
        Jos haluatte marssia Pride, se on ok.
        Mutta jos valkoset heteromiehet marssivat niin se ois vielä kovempi haloo kuin Pride!

        Fakta on se että jos olet valkoinenen lihaa syövä heteromies, niin olet alinta sakkaa. Sua saa haukkua ja dissata miten haluaa, eikä tule mitään sanktiota haukkujalle.

        Mun puolesta sama miten marssitte ja minä kannatan ihmisoikeuksia, mutta jos teette siitä vastakkainasettelun niin voin luvata vastustusta punaniskoilta (ei siis omalta puolelta).

        Kun järjestätte marsseja niin teidän tulee hyväksyä myös heteromiesten ja -naisten marssit, jos niitä joskus tulisi.

        Pointti on se, et jos joka tuubista vaan pusketaan tiettyä agendaa niin se voi iskeä omaan jalkaan ja vielä herättää näitä homovastaisia tyyppejä.

        Peace and respects


    • turvattukokkola

      Nyt on sellaista tietoa ettei koko pride tapahtumaa tulla kokkolassa järjestämään,Kokkola on konservatiitivinen pohjalainen kaupunki,eikä täällä tarvitse tälläisiä marsseja meidän ei tarvitse osallistua kaikkeen hömppään olkaamme siis pridemarssia vastaan yhdessä näin saamme nuorisolle sekä lapsille turvatun ja terveellisen tulevaisuuden kuten eräs jo ketjussa mainitsi

    • OlenHetero

      Olen hetero kylttejen kanssa vastamarssiin porukalla!!

      • Jkhjhkjj

        Mitä sun kyltissä tulee lukemaan?


    • Pyöräillen

      Oliko se eilen tämä praise tapahtuma,kun torilla oli paljon väkeä ja kyllä kummallisen näköistä väkeä oli.

    • Tämä_on_vain_elämää

      Näitä kirjoituksia kun lukee, niin ei tarvitse ihmetellä miksi Kokkolan väkiluku ei nouse? Keski-Pohjanmaalla on kyllä niin taantumuksellista porukkaa ettei missään Suomessa, ei edes Etelä-Pohjanmaalla. Sen varmaan saa aikaiseksi keskustalainen lestadiolaisuus. Etelä-Pohjanmaan keskustalaiset ovat körttiläisiä ja sitäkautta paljon avarakatseisempia.

      Eläkää ja antakaa toistenkin ihmisten elää.

    • lessukeskusta

      On muuten mukava olla Kokkolalainen muualla maailmalla . Kaikki pitää Kokkolaa takapajulana , jossa lahkouskovaiset riehuu. Nyt varsinkin kun Lestatiolaiset ovat kaapanneet Keskustan ja lestaatiolaisten äänillä Sipilästä tehtiin pääministeri. Paikkanunnan oma poika Lintilä oli kaupassa mukana ,sovittiin että Lintilästä tulee ministeri puolessa välissä kautta.

      • Paikkamunkki

        Hieno juttu tämä paikkanunnan oma poika Lintilä.


    • Topilouste

      Keskipohjanmaalla on ahdasmielistä väkeä.Lienee uskonnolla ja lahkolaisuudella tekemistä asian kanssa.

      • asiaakerrakseen

        Keski-Pohjanmaalla asuu mielestäni aika suvaitsevasia ihmisiä,ottaen huomioon että esimerkiksi tätä julkisuuden saanutta pride asiaa käsitellään näinkin maltillisesti ja sitä myös perustellaan miksi se ei ole hyväksi järjestää.Mutta nämä prideläiset eivät halua ymmärtää koska he ovat niin itsekkäitä että kaikkien on heidän mielestä saatava tietää heidän seksuaalisesta suuntautumisestaan.Onko se se sinun mielestäsi ihan normaalia? Ja luulempa ettei uskonnolla kauheasti ole asian kanssa tekemistä,vaan enempi siten että halutaan suojella lapsia sekä nuoria.


    • Tämä_on_vain_elämää

      Uskonnollisuuden vaikutus on aivan selvä, Keski-Pohjanmaan valta uskonnot lestadiolaiset ja evankeliset ovat kaikkein vanhoillisimmat ja suvaitsemattomimmat uskonnot ovat täällä voimakkaimmat suuntaukset. Samaten puolueista vanhoillisimmat persut ja kepu hallitsevat politiikassa. Mitä silloin voisi odottaa?

      • lakikirjaa

        Niin tai näin,oli vika nyt sitten kepulaisissa tai pesuissa tai sitten vaikkapa milloin lestadiolaisisssa ja milloin evankelisluterilaisissa uskontokunnissa,niin eikö se asia ole tärkein eli ensin pitäisi miettiä että miksi halutaan tänne kokkolaan sellainen pridemarssi? kyllä sen kieltämiseen on olemassa ihan syy ja se syy on moneen kertaan selitetty eli haluamme suojella lapsia ja nuoria tältä pride tuputukselta.Heidän ei ole pakko nähdä eikä kuulla sitä vielä.


    • Oletteepänormaaleja

      Luuletteko todellakin, että lapsista ja nuorista tulee lesboja ja homoja yhden Pride-tapahtuman takia??
      Kokkolalaiset ovat näköjään tyhmempiä kuin oletinkaan.

      • jokurraja

        Vanha sanonta pitää paikkansa",jos pirulle antaa pikkusormen se vie koko käden" Tämä tarkoittaa tässä asiassa sitä,että jos nyt annetaan tälle pride marssille lupa niin kyllä aivan varmasti nämä prideläiset vaativat jatkossa enemmän ja enemmän julkisuutta.Sitäpaitsi miksi heidän ede s pitää marssia? he ovat jo saaneet julkisuutta ja alex styb heille kumppaneineen järjes sukupuolineutraalin avioliittolain mitä he vielä haluavat??


    • Huipi

      Vihreät ovat aina olleet Pridessa mukana valtakunnallisestikin.

      • Shemale_Sonja

        Mitä halusit tällä viestilläsi tuoda julki?

        Vihreäthän omaavatkin paljon porukkaa, joille on tärkeeää kaikkien ihmisten hyvinvointi ja siinä samassa myös luonnon kunnioitusta heiltä löytyy.
        Ko. puoluetta aina kritisoidaan suvakkipuolueeksi, aivan kuin se suvaitsevaisuus olisi jotenkin paha asia. No ymmärrän toki, että äärioikeistolle, jotka uskovat, että vain se heidän oma ahdasmielinen ympyrä on sitä valiojoukkoa saa elää ja tehdä mitä ikinä huvittaakaan...

        Sairasta.


    • enymmärräalkuunkaan

      Mitä pridetapahtuma edustaa, mitä siinä halutaan koska heillähän on jo
      kaikki oikeudet kuten muillakin suomalaisilla ?

      • Shemale_Sonja

        Pridetapahtuma edustaa sitä, että me seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt omalla rohkealla esillä olemisellamme näinkin konservatiiviset asenteet omaavassa kaupungissa pidämme omat kekkerimme ja samalla vähän hauskaakin yhdessä.

        Samalla rohkaisemme vielä kaapissa olevia seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvia ihmisiä tulemaan rohkeasti kaapista ulos karmit kaulassa, rinta rottingilla ja ehkäpä vielä sukkahousut jalassa.

        Ei. Meillä ei ole samoja oikeuksia, kuin "taviksilla". Se on myös yksi syy miksi marssimme. Ensinnäkin homoseksuaali on koulussa, työelämässä ja kaikkialla muuallakin suuren osan "taviksiin", "länsimaalaisiin valkoisiin heretomiehiin" ja muihin "moderneihin miehiin", sekä ihan perus juntteihin kuuluvien ihmisten halveksunnan, pelon, vihan ja monien muiden negatiivisten, primitiivisten tunnekuohujen uhrina.

        Onko se oikeus hakata joku teholle tai jopa tappaa, kun paljastuu että joku on kiinnostunut omasta sukupuolestaan kuuluviin ihmisiin? Onko?
        Entä onko mielestäsi oikeus nimitellä homoseksuaalia pelkästään sen takia, vaikka tuo homoseksuaali olisi muuten ihan kunnon lainkuuliainen kansalainen? Ei ole tavatonta, etteikö homoseksuaali joutuisi jatkuvan halveksunnan kohteeksi vain sen takia, että sattuu olemaan oma itsensä.
        Pelkäättekö te että olemme vaarallisia ihmisiä jollain tavoin? Vastatkaa, koska haluaisin kuulla syyt siihen miksi olemme teidän mielestä vaarallisia.
        Pelkäättekö te sitä että jos vaikka paljastuu, että paras samaa sukupuolta kanssasi oleva lapsuudenystävä onkin homoseksuaali, että hän olisi kiinnostunut automaattisesti sinusta? Luuletteko että tuo paras lapsuudenystävänne joka paljastuu homoseksuaaliksi vaikka saunaillan päätteeksi, kun hän vihdoin kertoo varovasti asiasta - niin pelkäättekö sitä, että tämä paras lapsuudenystävä, jonka tunnet melkein läpikotaisin ja olet jakanut hänen kanssaan ilot ja surut... pelkäättekö sitä, että tämä pian "entinen paras lapsuudenystävänne" haluaisi yhtäkkiä harrastaa kanssanne seksiä?
        Jos olisin heteromies, niin itse olisin imarreltu jos hyvä ystävä, mutta myös samaa sukupuolta oleva sellainen - kertoisi minulle todella intiimin ja herkän, vaikean asian.. Sanoisin siihen, että kiitos kun kerroit viimeinkin, voisin jopa halata ja todeta, että olen todella otettu kun kelpaisin sinulle silleen. Kertoisin myös, että se ei kuitenkaan käy, koska en pidä muuta kuin naisista. Jutustelisin ja kuuntelisin mielenkiinnolla kaverin ulostuloa. Jossain vaiheessa sanoisin, että noni jäbä, nyt lähetään etsii sulle baarista kundi! ;)
        Noin helppoa asiat on hoitaa jos ei ole ahdasmielinen ja sitten joidenkin mielestä tällainen on heterosyrjintää! :D

        Minä olen itse bi-seksuaali, ladyboy (transgender). Olen kohdannut hauskoja juttuja, joista saan itse asiassa voimaa ja lisää rohkeutta taistella tämän meille pridekansalle tärkeän asian puolesta. Eli kertoa tietoa seksuaalisuuden moninaisuudesta niille, jotka siitä ovat aidosti kiinnostuneita ja ehkä tulevat sen takia kaapista ulos parhaimmillaan.

        "Leidarina" olen kohdannut ihailua ja aitoa kiinnostusta etenkin heteronaisten puolelta. Heitä kiehtoo jostakin syystä tällaiset luonnonoikut, kuten homomiehetkin. Luulen, että taustalla on jollakin tavoin samoilla aaltopituuksilla oleminen. Pystyn heidän kanssaan puhumaan seksuaalisuudestani ja sitten ihan arkiasioista mutkattomasti. Ja he taas vastaavasti haluavat kertoa omia juttujaan.
        Yhteistä meillä on myös se, että voimme jakaa etenkin internetissä kokemamme heteromiesten puolelta tunkeilevan saastaisen pervoilun.
        Kun laittaa nätin kuvan uudesta kampauksesta ja tissit korostuvat isoryntäisellä naisella paidan läpi, niin jo on anonyymit miehet kuolaamassa, että tahtoisivat panna ja alkaa häiriköinti, jota jotkut eivät osaa lopettaa.
        Meitä leidareita ei turhaan kutsuta ansoiksi! Minulle sattui aikanaan, kun kokeilin etsiä itselleni kumppania sekä miehistä, että naisista FaceBookin "Tositarkoituksella" -tyylisistä yhteisöistä, niin minua kehuttiin kauniiksi, mikä ei ole törkeää, minun jalkoväliin olisi ollut kuulemma kiva yhtyä, minä vain kerta kaikkiaan näytin sellaiselta panopatjalta monien miesten näkövinkkelistä, että maailmani romahti. Ainakin sata käyttäjää olisi halunut naida ja panna minua heti ja välittömästi, vaikka olin neljässä eri yhteisössä, joissa etsittiin seuraa TOSITARKOITUKSELLA! xD
        Noh, parasta tässä kaikessa oli se, kun kerroin että sori vaan, mutta haluan tutustua ihmiseen ensin - ja toisekseen minulla on pippeli. Olin muuten senkin kertonut niin profiilissa, kuin ihan seuranhakuyhteisöissäkin.
        Kun porukka pikkuhiljaa tajusi, että kuka Sonja on naisiaan, niin siitähän se meteli vasta nousi. =D "Ei jumalauta sä huijasit mua! Apua, mitä mä nyt teen, kun sanoin että haluun panna sua ja sit sä kerrotkin saatanan hintti, et sulla on munat!" Näitä sattu ja paljon. ;)
        Opetelkaa lukemaan. Kaikki ei ole aina sitä miltä se näyttää. xD
        Tulen naisten kanssa siksi hyvin toimeen, kun he joutuvat ihan samanlaisen häirinnän kohteeksi netissä.


      • Shemale_Sonja
        Shemale_Sonja kirjoitti:

        Pridetapahtuma edustaa sitä, että me seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt omalla rohkealla esillä olemisellamme näinkin konservatiiviset asenteet omaavassa kaupungissa pidämme omat kekkerimme ja samalla vähän hauskaakin yhdessä.

        Samalla rohkaisemme vielä kaapissa olevia seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvia ihmisiä tulemaan rohkeasti kaapista ulos karmit kaulassa, rinta rottingilla ja ehkäpä vielä sukkahousut jalassa.

        Ei. Meillä ei ole samoja oikeuksia, kuin "taviksilla". Se on myös yksi syy miksi marssimme. Ensinnäkin homoseksuaali on koulussa, työelämässä ja kaikkialla muuallakin suuren osan "taviksiin", "länsimaalaisiin valkoisiin heretomiehiin" ja muihin "moderneihin miehiin", sekä ihan perus juntteihin kuuluvien ihmisten halveksunnan, pelon, vihan ja monien muiden negatiivisten, primitiivisten tunnekuohujen uhrina.

        Onko se oikeus hakata joku teholle tai jopa tappaa, kun paljastuu että joku on kiinnostunut omasta sukupuolestaan kuuluviin ihmisiin? Onko?
        Entä onko mielestäsi oikeus nimitellä homoseksuaalia pelkästään sen takia, vaikka tuo homoseksuaali olisi muuten ihan kunnon lainkuuliainen kansalainen? Ei ole tavatonta, etteikö homoseksuaali joutuisi jatkuvan halveksunnan kohteeksi vain sen takia, että sattuu olemaan oma itsensä.
        Pelkäättekö te että olemme vaarallisia ihmisiä jollain tavoin? Vastatkaa, koska haluaisin kuulla syyt siihen miksi olemme teidän mielestä vaarallisia.
        Pelkäättekö te sitä että jos vaikka paljastuu, että paras samaa sukupuolta kanssasi oleva lapsuudenystävä onkin homoseksuaali, että hän olisi kiinnostunut automaattisesti sinusta? Luuletteko että tuo paras lapsuudenystävänne joka paljastuu homoseksuaaliksi vaikka saunaillan päätteeksi, kun hän vihdoin kertoo varovasti asiasta - niin pelkäättekö sitä, että tämä paras lapsuudenystävä, jonka tunnet melkein läpikotaisin ja olet jakanut hänen kanssaan ilot ja surut... pelkäättekö sitä, että tämä pian "entinen paras lapsuudenystävänne" haluaisi yhtäkkiä harrastaa kanssanne seksiä?
        Jos olisin heteromies, niin itse olisin imarreltu jos hyvä ystävä, mutta myös samaa sukupuolta oleva sellainen - kertoisi minulle todella intiimin ja herkän, vaikean asian.. Sanoisin siihen, että kiitos kun kerroit viimeinkin, voisin jopa halata ja todeta, että olen todella otettu kun kelpaisin sinulle silleen. Kertoisin myös, että se ei kuitenkaan käy, koska en pidä muuta kuin naisista. Jutustelisin ja kuuntelisin mielenkiinnolla kaverin ulostuloa. Jossain vaiheessa sanoisin, että noni jäbä, nyt lähetään etsii sulle baarista kundi! ;)
        Noin helppoa asiat on hoitaa jos ei ole ahdasmielinen ja sitten joidenkin mielestä tällainen on heterosyrjintää! :D

        Minä olen itse bi-seksuaali, ladyboy (transgender). Olen kohdannut hauskoja juttuja, joista saan itse asiassa voimaa ja lisää rohkeutta taistella tämän meille pridekansalle tärkeän asian puolesta. Eli kertoa tietoa seksuaalisuuden moninaisuudesta niille, jotka siitä ovat aidosti kiinnostuneita ja ehkä tulevat sen takia kaapista ulos parhaimmillaan.

        "Leidarina" olen kohdannut ihailua ja aitoa kiinnostusta etenkin heteronaisten puolelta. Heitä kiehtoo jostakin syystä tällaiset luonnonoikut, kuten homomiehetkin. Luulen, että taustalla on jollakin tavoin samoilla aaltopituuksilla oleminen. Pystyn heidän kanssaan puhumaan seksuaalisuudestani ja sitten ihan arkiasioista mutkattomasti. Ja he taas vastaavasti haluavat kertoa omia juttujaan.
        Yhteistä meillä on myös se, että voimme jakaa etenkin internetissä kokemamme heteromiesten puolelta tunkeilevan saastaisen pervoilun.
        Kun laittaa nätin kuvan uudesta kampauksesta ja tissit korostuvat isoryntäisellä naisella paidan läpi, niin jo on anonyymit miehet kuolaamassa, että tahtoisivat panna ja alkaa häiriköinti, jota jotkut eivät osaa lopettaa.
        Meitä leidareita ei turhaan kutsuta ansoiksi! Minulle sattui aikanaan, kun kokeilin etsiä itselleni kumppania sekä miehistä, että naisista FaceBookin "Tositarkoituksella" -tyylisistä yhteisöistä, niin minua kehuttiin kauniiksi, mikä ei ole törkeää, minun jalkoväliin olisi ollut kuulemma kiva yhtyä, minä vain kerta kaikkiaan näytin sellaiselta panopatjalta monien miesten näkövinkkelistä, että maailmani romahti. Ainakin sata käyttäjää olisi halunut naida ja panna minua heti ja välittömästi, vaikka olin neljässä eri yhteisössä, joissa etsittiin seuraa TOSITARKOITUKSELLA! xD
        Noh, parasta tässä kaikessa oli se, kun kerroin että sori vaan, mutta haluan tutustua ihmiseen ensin - ja toisekseen minulla on pippeli. Olin muuten senkin kertonut niin profiilissa, kuin ihan seuranhakuyhteisöissäkin.
        Kun porukka pikkuhiljaa tajusi, että kuka Sonja on naisiaan, niin siitähän se meteli vasta nousi. =D "Ei jumalauta sä huijasit mua! Apua, mitä mä nyt teen, kun sanoin että haluun panna sua ja sit sä kerrotkin saatanan hintti, et sulla on munat!" Näitä sattu ja paljon. ;)
        Opetelkaa lukemaan. Kaikki ei ole aina sitä miltä se näyttää. xD
        Tulen naisten kanssa siksi hyvin toimeen, kun he joutuvat ihan samanlaisen häirinnän kohteeksi netissä.

        Lisäksi tärkeä agendamme pride tapahtumassa on se, että Suomen translaki rikkoo ihmisoikeuksia - Suomi maksaa mieluummin "teidän rehellisten veronmaksajien rahoilla" ne kalliit sakkomaksut, kuin korjaisi pykäliä siten, että sinun ei tarvitse käydä ihmistä halventavia tutkimusjaksoja läpi ja pahinta mitä voi tapahtua on se, että diagnoosisi evätään. Minultakin hylättiin transsukupuolisuus diagnoosi ensimmäisellä tutkimusjaksollani. Puolitoista vuotta valehtelua, jotta sain diagnoosin tuon ensimmäisen hylätyn diagnoosin jälkeen. Meinasin tappaa itseni sinä aikana useita kertoja.
        Sivistysmaissa transihmisen ei tarvitse mennä kuin kertomaan viranomaisille, että haluaa sukupuolenkorjaukseen. Suomessa on myös pakkosterilisaatio transihmisille, joka on myös ihmisoikeuksia vastaan. No Sonjallapas onkin munat ja se on yksi suuri asia, jonka takia aion tehdä oman panokseni sen suhteen, että Suomi, joka on ainoa Pohjoismaa, jossa translaki on päin helevettiä - että osallistumalla ensinnäkin tuohon Kokkola Prideen 2018 annan panokseni läsnäolollani siihen, että se laki jossakin vaiheessa korjattaisiin myös Suomessa oikeanlaiseksi - epähumaanista humaaniksi. Suomi on aina jäljessä kaikesta, vaikka onkin muka maailman onnelisin maa. Sen näkee ihan Kokkola lehden keskustelupalstalta, netistä tai kadulla kulkiessa ihmisten naamasta - että olemme todellakin hyvinvointiyhteisö. NOT!

        Jokainen Suomessakin tapahtuva pridetapahtuma myös tukee niiden maiden homo- ja transihmisiä, sekä muita törkeitä ihmisoikeusloukkausten uhreina olevia ryhmiä. Pride on osoitus ja kunnioitus noita kaikkia sorrettuja ihmisiä kohtaan muissa Suomen kaltaisissa ja surkeammissa maissa.

        Joku kirjoitti lehteen hyvin siitä, että kun me "tyrkytetään itseämme pridetapahtumassa" -tyylisiin kommentteihin vastineen etenkin uskovaisten piiristä tulevaan vihaan ja jäkätykseen - eli juuri sen, että no tyrkyttäväthän uskovaisetkin itseään joka paikassa. Lehdissä on aina kirkkoilmoituksia ja seurakuntatapahtumaa, siltä ei voi välttyä vaikka haluaisi. Aina tulee joku hörhö kadun kulmalla jakelamaan Jeesus Pelastaa -lappusiaan. Kerran kaksi mormonia tuli vastaan ja he halusivat keskustella kanssani. Totesin heille, että sori, olen homoihminen, eli joudun Helvettiin. Toinen heistä sanoi "Kiitos" ja toisella oli järkyttynyt ilme kasvoillaan. xD Sitten ne vaan lähti kävelemään pois.

        Eräs vanh. lest. yläasteaikainen luokkakaverini totesi syksyllä 2016 facebookissa, kun koitin vanhoja koulukavereita etsiä ja hassuttelin vähän siinä samalla, että muistatko kuka olin yläasteluokaltasi? Jouduin tietysti kertomaan sukupuolenkorjauksestani ja tuo lestadiolainen, juuri esikoisen synnyttänyt nuori nainen sitten sekosi täysin ja totesi, että hän rukoilee puolestani, että paranisin. Heh.

        On teissä uskovaisissa järkeviäkin ihmisiä joukossa. Mutta te jotka vetoatte joka asiassa Raamattuun, ette kai tajua sitten tyhmyyttänne sitä, että rikotte itse jatkuvasti sen sisältöä. En tiedä ketään uskovaista, joka ei olisi rikkonut jotakin kymmenestä säännöstä, eli ihan perusalkeista. Saati koko historian saatossa muuttuneen kirjasen annista... =D

        Sitten vielä tämä ihmisryhmä, joka kommentoi; "Minulla ei ole homoja ja transuja vastaan mitään, kunhan eivät näy ja kuulu missään. Kellareissa saisivat olla tai muuttaa omalle saarelle tai Venäjälle!"
        Muuttakaa itse Venäjälle, mieluiten Siperiaan - niin on tilaa hengittää, saa ryypätä vodkaa pään täyteen ja nauttia siitä, että ympärillä ei ole homoja (vaikka niitä on joka paikassa) ja televisiosta ei ainakaan tulisi sitä kauheata "homosaatiota"!

        No tervetuloa suureen homosaatiojuhlaamme 16.6.2018 Länsipuistoon kello 11:00. Leidarille saa tulla rohkeasti juttelemaan, ei oo hiviä, enkä pure muutenkaan.
        Sitten marssimaan! <3


      • Shemale_Sonja
        Shemale_Sonja kirjoitti:

        Lisäksi tärkeä agendamme pride tapahtumassa on se, että Suomen translaki rikkoo ihmisoikeuksia - Suomi maksaa mieluummin "teidän rehellisten veronmaksajien rahoilla" ne kalliit sakkomaksut, kuin korjaisi pykäliä siten, että sinun ei tarvitse käydä ihmistä halventavia tutkimusjaksoja läpi ja pahinta mitä voi tapahtua on se, että diagnoosisi evätään. Minultakin hylättiin transsukupuolisuus diagnoosi ensimmäisellä tutkimusjaksollani. Puolitoista vuotta valehtelua, jotta sain diagnoosin tuon ensimmäisen hylätyn diagnoosin jälkeen. Meinasin tappaa itseni sinä aikana useita kertoja.
        Sivistysmaissa transihmisen ei tarvitse mennä kuin kertomaan viranomaisille, että haluaa sukupuolenkorjaukseen. Suomessa on myös pakkosterilisaatio transihmisille, joka on myös ihmisoikeuksia vastaan. No Sonjallapas onkin munat ja se on yksi suuri asia, jonka takia aion tehdä oman panokseni sen suhteen, että Suomi, joka on ainoa Pohjoismaa, jossa translaki on päin helevettiä - että osallistumalla ensinnäkin tuohon Kokkola Prideen 2018 annan panokseni läsnäolollani siihen, että se laki jossakin vaiheessa korjattaisiin myös Suomessa oikeanlaiseksi - epähumaanista humaaniksi. Suomi on aina jäljessä kaikesta, vaikka onkin muka maailman onnelisin maa. Sen näkee ihan Kokkola lehden keskustelupalstalta, netistä tai kadulla kulkiessa ihmisten naamasta - että olemme todellakin hyvinvointiyhteisö. NOT!

        Jokainen Suomessakin tapahtuva pridetapahtuma myös tukee niiden maiden homo- ja transihmisiä, sekä muita törkeitä ihmisoikeusloukkausten uhreina olevia ryhmiä. Pride on osoitus ja kunnioitus noita kaikkia sorrettuja ihmisiä kohtaan muissa Suomen kaltaisissa ja surkeammissa maissa.

        Joku kirjoitti lehteen hyvin siitä, että kun me "tyrkytetään itseämme pridetapahtumassa" -tyylisiin kommentteihin vastineen etenkin uskovaisten piiristä tulevaan vihaan ja jäkätykseen - eli juuri sen, että no tyrkyttäväthän uskovaisetkin itseään joka paikassa. Lehdissä on aina kirkkoilmoituksia ja seurakuntatapahtumaa, siltä ei voi välttyä vaikka haluaisi. Aina tulee joku hörhö kadun kulmalla jakelamaan Jeesus Pelastaa -lappusiaan. Kerran kaksi mormonia tuli vastaan ja he halusivat keskustella kanssani. Totesin heille, että sori, olen homoihminen, eli joudun Helvettiin. Toinen heistä sanoi "Kiitos" ja toisella oli järkyttynyt ilme kasvoillaan. xD Sitten ne vaan lähti kävelemään pois.

        Eräs vanh. lest. yläasteaikainen luokkakaverini totesi syksyllä 2016 facebookissa, kun koitin vanhoja koulukavereita etsiä ja hassuttelin vähän siinä samalla, että muistatko kuka olin yläasteluokaltasi? Jouduin tietysti kertomaan sukupuolenkorjauksestani ja tuo lestadiolainen, juuri esikoisen synnyttänyt nuori nainen sitten sekosi täysin ja totesi, että hän rukoilee puolestani, että paranisin. Heh.

        On teissä uskovaisissa järkeviäkin ihmisiä joukossa. Mutta te jotka vetoatte joka asiassa Raamattuun, ette kai tajua sitten tyhmyyttänne sitä, että rikotte itse jatkuvasti sen sisältöä. En tiedä ketään uskovaista, joka ei olisi rikkonut jotakin kymmenestä säännöstä, eli ihan perusalkeista. Saati koko historian saatossa muuttuneen kirjasen annista... =D

        Sitten vielä tämä ihmisryhmä, joka kommentoi; "Minulla ei ole homoja ja transuja vastaan mitään, kunhan eivät näy ja kuulu missään. Kellareissa saisivat olla tai muuttaa omalle saarelle tai Venäjälle!"
        Muuttakaa itse Venäjälle, mieluiten Siperiaan - niin on tilaa hengittää, saa ryypätä vodkaa pään täyteen ja nauttia siitä, että ympärillä ei ole homoja (vaikka niitä on joka paikassa) ja televisiosta ei ainakaan tulisi sitä kauheata "homosaatiota"!

        No tervetuloa suureen homosaatiojuhlaamme 16.6.2018 Länsipuistoon kello 11:00. Leidarille saa tulla rohkeasti juttelemaan, ei oo hiviä, enkä pure muutenkaan.
        Sitten marssimaan! <3

        Minulla ei ole tapana oikolukea tekstejäni, joten ne voivat olla melkoista AD/HD-ihmisen sekamelskaa. No harvapa haluaa lukea vasta-argumentointia, kun pitää päästä vaan kirjoittamaan ne pari lausettaan Jumalan sanasta tai vitun sairaista eläimistä.

        Unohtuikin tuo pedofili ja eläimiinsekaantumisaspekti joihin meitä verrataan. Se on vain merkki siitä, että omaatte itse kyseiset parafiliat ajatusmaailmassanne. Sillä ei ole homo- ja transihmisten kanssa mitään tekemistä ja jälkimmäiset eivät myöskään ole parafilioita. Eivätkä ne ole myöskään sairauksia.

        Tuure Boelius tuli rohkeana julkisuuteen suomalaistubettajana, kun kertoi olevansa homo. Hän saa parhaillaan 8000€ kuukaudessa rahaa. Jari Sillanpää tuli on pidetty monien ihmisten keskuudessa, osa lakkasi pitämästä hänestä sen jälkeen kun hän kertoi olevansa homoseksuaali.
        Norjalaisen black metal yhtyeen entinen vokalisti taiteilijanimeltään Gaahl, sai paljon vihaista palautetta sen jälkeen kun hän vastasi myönteisesti reportterin kysyttyä häneltä, että onko tämä homo.
        Nämä kolme tyyppiä. Kourallinen suuresta sateenkaarimassasta maksavat sen verran veroja, että harva siihen kykenee. Silti he ovat huonompia "tavisten" silmissä, koska he ovat homoja.

        Listaa prideväki aiheesta voisi jatkaa vaikka kirjan verran, mikä onkin suunnitteilla myös Sonjalla. Siellä Kokkolan pääkirjastossa on myös sateenkaarihylly, jossa on kymmenittäin kirjoja seksuaali- ja sukupuoli-identiteeteistä. Tarinoita tavallisten vähemmistöihmisten takana. Kirjajoja saa lainata ihan vapaasti, ei se kirjastotäti kysy sitä, että oletko homo, jos lainaat kyseisen genren kirjoja. Eikä kirjoissa oleva tieto sinusta homoa tee. Jos olet homo, niin olet homo. Siksi ei lueta, toisin kuin vaikkapa lääkäriksi... Joissa on myös homoseksuaaleja ja transsukupuolisia. :D

        Jeps!

        Ei mulla muuta. ;)


      • eipridejä

        On varmaan aika monta kertaa tälläkin sivustolla mainittu,että eräät asiat on hyvä pitää itselllään.Se mistä kerroit on sinun oma asiasi ei se kuulu meille muille eikä muienkaan samasta sukupuolesta pitävien asiat kuulu julkisuuteen pitäkää ne ihan omana tietonanne,kaikille ei ole mikään pakko kertoa kaikesta eikö totta`?


      • hyvänäin
        Shemale_Sonja kirjoitti:

        Lisäksi tärkeä agendamme pride tapahtumassa on se, että Suomen translaki rikkoo ihmisoikeuksia - Suomi maksaa mieluummin "teidän rehellisten veronmaksajien rahoilla" ne kalliit sakkomaksut, kuin korjaisi pykäliä siten, että sinun ei tarvitse käydä ihmistä halventavia tutkimusjaksoja läpi ja pahinta mitä voi tapahtua on se, että diagnoosisi evätään. Minultakin hylättiin transsukupuolisuus diagnoosi ensimmäisellä tutkimusjaksollani. Puolitoista vuotta valehtelua, jotta sain diagnoosin tuon ensimmäisen hylätyn diagnoosin jälkeen. Meinasin tappaa itseni sinä aikana useita kertoja.
        Sivistysmaissa transihmisen ei tarvitse mennä kuin kertomaan viranomaisille, että haluaa sukupuolenkorjaukseen. Suomessa on myös pakkosterilisaatio transihmisille, joka on myös ihmisoikeuksia vastaan. No Sonjallapas onkin munat ja se on yksi suuri asia, jonka takia aion tehdä oman panokseni sen suhteen, että Suomi, joka on ainoa Pohjoismaa, jossa translaki on päin helevettiä - että osallistumalla ensinnäkin tuohon Kokkola Prideen 2018 annan panokseni läsnäolollani siihen, että se laki jossakin vaiheessa korjattaisiin myös Suomessa oikeanlaiseksi - epähumaanista humaaniksi. Suomi on aina jäljessä kaikesta, vaikka onkin muka maailman onnelisin maa. Sen näkee ihan Kokkola lehden keskustelupalstalta, netistä tai kadulla kulkiessa ihmisten naamasta - että olemme todellakin hyvinvointiyhteisö. NOT!

        Jokainen Suomessakin tapahtuva pridetapahtuma myös tukee niiden maiden homo- ja transihmisiä, sekä muita törkeitä ihmisoikeusloukkausten uhreina olevia ryhmiä. Pride on osoitus ja kunnioitus noita kaikkia sorrettuja ihmisiä kohtaan muissa Suomen kaltaisissa ja surkeammissa maissa.

        Joku kirjoitti lehteen hyvin siitä, että kun me "tyrkytetään itseämme pridetapahtumassa" -tyylisiin kommentteihin vastineen etenkin uskovaisten piiristä tulevaan vihaan ja jäkätykseen - eli juuri sen, että no tyrkyttäväthän uskovaisetkin itseään joka paikassa. Lehdissä on aina kirkkoilmoituksia ja seurakuntatapahtumaa, siltä ei voi välttyä vaikka haluaisi. Aina tulee joku hörhö kadun kulmalla jakelamaan Jeesus Pelastaa -lappusiaan. Kerran kaksi mormonia tuli vastaan ja he halusivat keskustella kanssani. Totesin heille, että sori, olen homoihminen, eli joudun Helvettiin. Toinen heistä sanoi "Kiitos" ja toisella oli järkyttynyt ilme kasvoillaan. xD Sitten ne vaan lähti kävelemään pois.

        Eräs vanh. lest. yläasteaikainen luokkakaverini totesi syksyllä 2016 facebookissa, kun koitin vanhoja koulukavereita etsiä ja hassuttelin vähän siinä samalla, että muistatko kuka olin yläasteluokaltasi? Jouduin tietysti kertomaan sukupuolenkorjauksestani ja tuo lestadiolainen, juuri esikoisen synnyttänyt nuori nainen sitten sekosi täysin ja totesi, että hän rukoilee puolestani, että paranisin. Heh.

        On teissä uskovaisissa järkeviäkin ihmisiä joukossa. Mutta te jotka vetoatte joka asiassa Raamattuun, ette kai tajua sitten tyhmyyttänne sitä, että rikotte itse jatkuvasti sen sisältöä. En tiedä ketään uskovaista, joka ei olisi rikkonut jotakin kymmenestä säännöstä, eli ihan perusalkeista. Saati koko historian saatossa muuttuneen kirjasen annista... =D

        Sitten vielä tämä ihmisryhmä, joka kommentoi; "Minulla ei ole homoja ja transuja vastaan mitään, kunhan eivät näy ja kuulu missään. Kellareissa saisivat olla tai muuttaa omalle saarelle tai Venäjälle!"
        Muuttakaa itse Venäjälle, mieluiten Siperiaan - niin on tilaa hengittää, saa ryypätä vodkaa pään täyteen ja nauttia siitä, että ympärillä ei ole homoja (vaikka niitä on joka paikassa) ja televisiosta ei ainakaan tulisi sitä kauheata "homosaatiota"!

        No tervetuloa suureen homosaatiojuhlaamme 16.6.2018 Länsipuistoon kello 11:00. Leidarille saa tulla rohkeasti juttelemaan, ei oo hiviä, enkä pure muutenkaan.
        Sitten marssimaan! <3

        Sonja sanoit ettei Suomi ole sivistysmaa,mutta kuitenkin samaan vetoon totesit että olet saanut tämän sinua koskevan asian hoiettua? Jos kerran asia on saatu hoidettua niin eikö suomi olekaan sivistysvaltio? kertomassasi on nyt jotain erikoista..sillä suomessa on sateenkaari ihmisillä paljon enemmän oikeuksia kun he edes ymmärtävät mutta marssimalla ja meluamalla he eivät ainakaan paranna asiaansa sillä eiköhän heidän asiansa ole heidän oma asia eikä se kuulu muille eikä varsinkaan lasten eikä nuorten tarvitse siitä vielä kuulla,


      • Shemale_Sonja

        Sain asian hoidettua valehtelemalla pakosta, mikä ei mielestäni ole sivistynyttä.

        Sinä et ainakaan näytä tietävän mitään tramsihmisten kohtelusta Suomessa. Se rikkoo ihmisoikeuksia, on nöyryyttää ja täysin turhaa. Pakkosterilisointi ja diagnoosin epääminen nontransihmisten toimesta aiheuttaa itsemurhia ja muuta vakavaa yhteisöön.

        Muista myös, että transihmiset olemme vain pieni osa koko sateenkaarikäsitettä. Vaikka homoseksuaaleja edelleen syrjitään, jopa tapetaan. Niin heidän ei sentään tarvitse käydä tutkimuksissa saadakseen elää elämäänsä ahdasmielisessä ympäristössään muuten vapaina.

        Itse en voinut edes seksiä harrastaa ennen diagnoosini saamista, koska vaikka bi olenkin, niin olen nainen, joka oli miehen kehossa vankina ennen kuin sukupuoltani viimein alettiin korjaamaan mieleisekseni 29 vuotiaana, jonka jälkeen aloinki heti etsimään seuraa, löysin, menetin neitsyyteni ja nyt olen 1.5 vuotta ollut onnellisesti suhteessa avomieheni kanssa. <3


      • Shemale_Sonja
        eipridejä kirjoitti:

        On varmaan aika monta kertaa tälläkin sivustolla mainittu,että eräät asiat on hyvä pitää itselllään.Se mistä kerroit on sinun oma asiasi ei se kuulu meille muille eikä muienkaan samasta sukupuolesta pitävien asiat kuulu julkisuuteen pitäkää ne ihan omana tietonanne,kaikille ei ole mikään pakko kertoa kaikesta eikö totta`?

        Minä kerron elämästäni avoimena vaikka olen ladyboy. Kyllähän kaikenikäiset heterotkin omaavat joukossaan ihmisiä jotka kertovat seksielämästään, yhdenillanjutuista viimeistä pisaraakin myöten.
        Kun luet lehtiä näet sieltä otsikot Bile Danien petipuuhista Bile bimbojen kanssa.
        Häiritseekö sinua seksistä lukeminen?
        Jos häiritsee niin internet on silloin väärä paikka viettää aikaasi.
        Vai häiritseekö sinua vain vähemmistöihmisen kertomukset sekseistään ja muista elämänkokemuksistaan. Jos jälkeinen osui oikeaan arvailuissani, niin se kertoo siitä että vähemmistöihmisten pitäisi olla mielestäsi poissa silmistäsi. Se ei ole kovin tasa-arvoista tällaisesta sivistysmaassa. ;)


      • äiheim
        Shemale_Sonja kirjoitti:

        Lisäksi tärkeä agendamme pride tapahtumassa on se, että Suomen translaki rikkoo ihmisoikeuksia - Suomi maksaa mieluummin "teidän rehellisten veronmaksajien rahoilla" ne kalliit sakkomaksut, kuin korjaisi pykäliä siten, että sinun ei tarvitse käydä ihmistä halventavia tutkimusjaksoja läpi ja pahinta mitä voi tapahtua on se, että diagnoosisi evätään. Minultakin hylättiin transsukupuolisuus diagnoosi ensimmäisellä tutkimusjaksollani. Puolitoista vuotta valehtelua, jotta sain diagnoosin tuon ensimmäisen hylätyn diagnoosin jälkeen. Meinasin tappaa itseni sinä aikana useita kertoja.
        Sivistysmaissa transihmisen ei tarvitse mennä kuin kertomaan viranomaisille, että haluaa sukupuolenkorjaukseen. Suomessa on myös pakkosterilisaatio transihmisille, joka on myös ihmisoikeuksia vastaan. No Sonjallapas onkin munat ja se on yksi suuri asia, jonka takia aion tehdä oman panokseni sen suhteen, että Suomi, joka on ainoa Pohjoismaa, jossa translaki on päin helevettiä - että osallistumalla ensinnäkin tuohon Kokkola Prideen 2018 annan panokseni läsnäolollani siihen, että se laki jossakin vaiheessa korjattaisiin myös Suomessa oikeanlaiseksi - epähumaanista humaaniksi. Suomi on aina jäljessä kaikesta, vaikka onkin muka maailman onnelisin maa. Sen näkee ihan Kokkola lehden keskustelupalstalta, netistä tai kadulla kulkiessa ihmisten naamasta - että olemme todellakin hyvinvointiyhteisö. NOT!

        Jokainen Suomessakin tapahtuva pridetapahtuma myös tukee niiden maiden homo- ja transihmisiä, sekä muita törkeitä ihmisoikeusloukkausten uhreina olevia ryhmiä. Pride on osoitus ja kunnioitus noita kaikkia sorrettuja ihmisiä kohtaan muissa Suomen kaltaisissa ja surkeammissa maissa.

        Joku kirjoitti lehteen hyvin siitä, että kun me "tyrkytetään itseämme pridetapahtumassa" -tyylisiin kommentteihin vastineen etenkin uskovaisten piiristä tulevaan vihaan ja jäkätykseen - eli juuri sen, että no tyrkyttäväthän uskovaisetkin itseään joka paikassa. Lehdissä on aina kirkkoilmoituksia ja seurakuntatapahtumaa, siltä ei voi välttyä vaikka haluaisi. Aina tulee joku hörhö kadun kulmalla jakelamaan Jeesus Pelastaa -lappusiaan. Kerran kaksi mormonia tuli vastaan ja he halusivat keskustella kanssani. Totesin heille, että sori, olen homoihminen, eli joudun Helvettiin. Toinen heistä sanoi "Kiitos" ja toisella oli järkyttynyt ilme kasvoillaan. xD Sitten ne vaan lähti kävelemään pois.

        Eräs vanh. lest. yläasteaikainen luokkakaverini totesi syksyllä 2016 facebookissa, kun koitin vanhoja koulukavereita etsiä ja hassuttelin vähän siinä samalla, että muistatko kuka olin yläasteluokaltasi? Jouduin tietysti kertomaan sukupuolenkorjauksestani ja tuo lestadiolainen, juuri esikoisen synnyttänyt nuori nainen sitten sekosi täysin ja totesi, että hän rukoilee puolestani, että paranisin. Heh.

        On teissä uskovaisissa järkeviäkin ihmisiä joukossa. Mutta te jotka vetoatte joka asiassa Raamattuun, ette kai tajua sitten tyhmyyttänne sitä, että rikotte itse jatkuvasti sen sisältöä. En tiedä ketään uskovaista, joka ei olisi rikkonut jotakin kymmenestä säännöstä, eli ihan perusalkeista. Saati koko historian saatossa muuttuneen kirjasen annista... =D

        Sitten vielä tämä ihmisryhmä, joka kommentoi; "Minulla ei ole homoja ja transuja vastaan mitään, kunhan eivät näy ja kuulu missään. Kellareissa saisivat olla tai muuttaa omalle saarelle tai Venäjälle!"
        Muuttakaa itse Venäjälle, mieluiten Siperiaan - niin on tilaa hengittää, saa ryypätä vodkaa pään täyteen ja nauttia siitä, että ympärillä ei ole homoja (vaikka niitä on joka paikassa) ja televisiosta ei ainakaan tulisi sitä kauheata "homosaatiota"!

        No tervetuloa suureen homosaatiojuhlaamme 16.6.2018 Länsipuistoon kello 11:00. Leidarille saa tulla rohkeasti juttelemaan, ei oo hiviä, enkä pure muutenkaan.
        Sitten marssimaan! <3

        Ihmisiä on vain miehiä tai naisia.Kaikki muu on keksittyä.Siis XX tai XY


    • European-forever

      Anglo-amerikkalainen rappiokulttuuri bisnesmaailman tukemana on tehnyt seksuaalisuudesta asian, jota pitää tuoda esille, mainostaa ja tyrkyttää. Jokainen saa olla oma itsensä, mutta pidetään seksuaalisuuteen liittyvät asiat kunkin yksityisasiana ja makuukamarin puolella. Sama kulttuuri on tehnyt myös kristillisyydestä asian, jota pitää tuoda esille, mainostaa ja tyrkyttää.

      Parhaan eurooppalaisen perinteen mukaisesti edellä mainituilla asioilla ei tavata elämöidä paljoa julkisesti.

      • crukcrost

        Kyllä tämä pride tapahtumakin tulee amerikasta.mitä ylpeyttä tässä pridessä sitten on? mitä ylpeää on siinä että kaksi samaa sukupuolta olevaa ovat toistensa kanssa a sitä pitää vielä tuoda julki? pitäisivät 0mana tietonaan ei kaikkien ole pakko tietää,


      • Shemale_Sonja
        crukcrost kirjoitti:

        Kyllä tämä pride tapahtumakin tulee amerikasta.mitä ylpeyttä tässä pridessä sitten on? mitä ylpeää on siinä että kaksi samaa sukupuolta olevaa ovat toistensa kanssa a sitä pitää vielä tuoda julki? pitäisivät 0mana tietonaan ei kaikkien ole pakko tietää,

        Tällä samalla periaatteella sitten heterotkin voisitte olla kertomatta FB:ssä olevanne naimisissa sen ja sen kanssa. Naimisiinkaan mennessänne ette kutsuisi vieraita, koska voisitte pitää asian omana tietonanne - ja eroaahan heteropareista viiden vuoden aikajanalla kuitenkin 2/3. Ensimmäisen vuoden aikana jopa 1/3. Ihan yhtä hyvin voitte pitää asian omana tietonne.
        Mitä sitä turhaan omaa onneaan jakaa perheen, ystävien ja muiden tärkeiden henkilöiden kanssa. Hautakivetkin varmaan haluaisit erilleen, ainakin homopareilta, koska olisihan se kauheaa jos rakastavaisten viimeinen leposija olisi vierekkäin.


      • crukcrostt

        Vastaa sinulle.Heterojen väliset suhteet ovat yhteiskunnallisesti sallittuja ja myös Raamattu sanoo että "Samaa sukupuolta olevat älkööt yhtykö" ja kyllähän se on ihan järkevää kun miettii asiaa sillä eihän samaa sukupuolta olevat voi saada lapsia tiedät kyllä varmaan mitä tarkoitan? Ikävä kyllä tässä maailmassa on niitä henkilöitä mm täällä suomessa eräs poliitikko nosti esiin sukupuolineutraalin avioliittolain hän teki sen lisätäkseen omaa heikkoa kannatustaan.Mutta ei se asiaa itsessään muuttanut kyllä sateenkaari ihmisillä oli juuri samat oikeudet ennen lain voimaantuloa:) mutta he eivät halua ymmärtää kun heille koetetaan selittää vaan he suureen ääneen haluavat tuputtaa pride marssejaan.Lopulta se kääntyy heitä vastaan.


    • Oymy

      Onko nämä järjestäjät kaikki kaapista ulostulleita?

      • Shemale_Sonja

        Käy kysymässä.


    • laitoinäskenväärään

      Siis miten tämä Pride-tapahtuma nyt on nuorille ja lapsille haitallinen? :D Eihän siellä nyt hyvänen ala homot toistensa päällä alastomana paneskelemaan kun lapset ja nuoretse pällistelevät vieressä. Nuorille etenkin asia on hyvin ajankohtainen, silloinhan ihminen yleensä löytää oman seksuaalisuutensa ja jos vaikka sattuisi homo olemaan niin ehkä nuori saisi siitä jonkinlaista ymmärretyksi tulemisen tunnetta.

      Ja ei, en ole homo vaan tavallinen 28-vuotias hetero täältä Kokkolan perukoilta. En ole kertaakaan osallistunut kulkueisiin enkä varmaan aiokaan. Mutta silti - Pride-kulkueita järjestetään yleisen hyväksynnän vuoksi: joskus homot ja muut lgbt-ihmiset todella kokevat ilkeitä sanoja ja katseita suuntautumisensa vuoksi. Ja ei kai ketään nyt oikeasti voi noin paljon häiritä, jos parin tunnin ajan värikkääksi pukeutunut joukko kulkee Kokkolan katuja pitkin ketään vahingoittamatta? Tsiisus

      • Shemale_Sonja

        Kiva lukea näitä ihan "tavallisten" ihmisten kommentteja myös aiheesta.
        Tuota olen nimenomaan yrittänyt toitottaa täälläkin, että tapahtuma ja asian "tuputtaminen" on erittäin tärkeää nimenomaan nuorisolle ja lapsethan ei kyseenalaista mitään, ellei heidän vanhemmat sitten manipuloi heitä vihaamaan sateenkaariväkeä, afrikkalaisia, vaikeavammaisia, jne.

        Ja kuten mainitsit, niin ei me siellä hässitä keskenämme. Joku itki viime vuonna just näistä Suomi Ensin jengiläisistä, että siellä nahkahomot kulkee siten, että toinen konttaa ja toinen taluttaa koiran talutuspannasta ja hihnasta. Eipä lapsi tuosta traumoja saa, vaan nauraa tai hieman kummastelee. Siinä niiden vanhempien tehtävä on sitten kertoa, että on olemassa erilaisia ihmisiä ja opit sitten lisää kun vanhemmaksi kasvat. Ei se lapsi sen takia rupea haaveilemaan nahkavaatteissa kadulla konttaamisesta, vaan menee leikkimään legoilla unohtaen asian.

        Olen puhunut itse tuosta transaspektista ja sen tärkeydestä, koska olen asiantuntija-asemassa tässä vähemmistössä, jossa olen itsen tabun roolissa - ja vaikka itseäni ei hetkauta tämä asia, niin joitakin leidareita tämäkin voi riipaista. Eli me transnaiset, jotka emme ole kiinnostuneita sukuelinkirurgiasta, vaan säilytämme pippelimme. Meitä syrjitään sukuelinkirurgiaan menevien transnaisten puolelta jonkin verran. Heidänkin kannattaisi muistaa se, mitä enemmistö kansasta ajattelee transsukupuolisista. Heidän nimenomaan täytyisi tajuta paremmin sen, miksi se elin ei ole elintärkeää korjata meille joillekin harvoille ja valituille kikitytyille! ;9

        Transasiasta vielä miljoonannen kerran lisää tähänkin ketjuun;
        Kaikissa muissa Pohjoismaissa on suhteellisen vaivatonta nykyään korjata sukupuolensa,
        Suomessa on edelleen voimassa transihmisten pakkosterilisaatio. Joudumme allekirjoittaman paperin, jossa hyväksymme asian. Meidän leidareiden, joita on niin vähähn, että jopa osa transnaisista "syrjii" meitä - meille on kuitenkin olemassa ihmisoikeudet siinä missä muillekkin.
        YKK:n kidutuksen vastainen järjestö kieltää pakkosterilisaation, sekä tutkimusjakson, joka sisältää pelkkää avohoitopsykiatriaa ja heistä koostuvan "moniammatillisen työryhmän", joka voi evätä transsukupuolisen diagnoosin saamisen. Näin kävi myös itselleni 15.4.2015, jonka jälkeen. Minulla on persoonallisuushäiriöitä, muttei mitään psykoosisairauksia, enkä ole koskaan muutenkaan ollut psykoosissa tai edes masentunut. Tein valituksia ja muistutuksia - turhaan. Minulla on nuo salaiset potilasasiakirjat tallessa ja voin ne julkaista. Näette vähän miten mielivaltaista ja täysin naurettaviin syihin perustuvaa ihmisen oikeuksien totaalista laiminlyöntiä kohdallani sattui. Voisin ottaakin kyseiset laput Prideen myös mukaan ja käydä vaikka puheen pitämässä siitä, mitä diagnoosin epääminen aiheutti.

        Sain valehtelemalla diagnoosin toisella kierroksella, koska tiedän miten kysymyksiin pitää vasta, jotta ne näyttäisivät "halutuilta" vastauksilta. Toisin sanoen epäkohdista ja maailman kurjuudesta ei kannata tutkimuksissa vastata noihin kyselylomakkaisiin ollenkaan, vaan vastailette, että kyllä kaikki on niin ihanaa, politiikot ovat rehellisiä, sairaanhoito on virheetöntä, kaikki ihmiset ovat hyviä, hihihihihi. Sellasia ne testit on ja kun kritisoin syystäkin usein yhteiskuntaa, niin se oli nontranssukupuolisilla syy evätä diagnoosini, jonka takia mm. meinasin tappaa itseni useita kertoja. Sain diagnoosin viimeinkin 15.8.2016 ja hormonikorvaushoitoni alkoi 5.10.2016 - 29 vuotiaana. Siksi sitä tietoa pitää jakaa, sillä olisin itsekin karvaton ja heleä-ääninen leidari, jos murrosiässä olisin päässyt jo transpolille. Olen silti erittäin tyytyväinen elämääni. Nimenkin sain noiden em. päivämäärien välissä legitisti syksyllä 2016. Kyllä tänne karvaisia ja möreä-äänisiä tyttöjäkin mahtuu ja onhan niitä luomunaisissakin. =) Vastakohdaksi Mikki Hiiri miehille.

        Mikäli kiinnostusta löytyy, niin voin lähettää jollekin Pridevastaavalle kopiot transsukupuolisuuden eväämisestä ekalla rundilla. Vastineeni niihin jne. Mitä meinasi tapahtua, kun en saanut diagnoosia ja mitä kaikkea pahaa ehti tapahtua pelkästään sen takia! Voin pitää tarvittaessa puheen, jos haluatte. Minulla on "munaa" siihen todellakin, haha!

        En jaksa fb-yhteisössä juurikaan pyöriä, koska en käytä kyseistä somealustaa juurikaan. Sähköpostin saa kysymällä fb:ssä privalla. Kertoisin tarinani sielläkin mielelläni.

        Sori kun tämä meni taas huomiohössötykseksi, mutta sellaisia me leidipoitsut ollaan... ^^
        Väsymys ja AD/HD sai minut taas poikkeamaan aiheesta, mutta hyvä kirjoitus ja täyttä asiaa oli tuolla rohkealla ylläolevalla heterolla, joka uskasi kertoa oman mielipiteensö tästä sateenkaariporukasta.

        Hetero 28v on sitten ihan tervetullut tapahtumaan. Länkkärissä voi pitää piknikkiä yhdestätoista lähtien 16.6.2018. Porukkaa ja tapahtumia on varmasti paljon tiedossa. Muista hetero, että sinne tulee paljon muitakin heteroita pitämään hauskaa homojen ja transujen kanssa ja myös tukemaan meitä läsnäolollaan... ;9


      • eiiipridejä
        Shemale_Sonja kirjoitti:

        Kiva lukea näitä ihan "tavallisten" ihmisten kommentteja myös aiheesta.
        Tuota olen nimenomaan yrittänyt toitottaa täälläkin, että tapahtuma ja asian "tuputtaminen" on erittäin tärkeää nimenomaan nuorisolle ja lapsethan ei kyseenalaista mitään, ellei heidän vanhemmat sitten manipuloi heitä vihaamaan sateenkaariväkeä, afrikkalaisia, vaikeavammaisia, jne.

        Ja kuten mainitsit, niin ei me siellä hässitä keskenämme. Joku itki viime vuonna just näistä Suomi Ensin jengiläisistä, että siellä nahkahomot kulkee siten, että toinen konttaa ja toinen taluttaa koiran talutuspannasta ja hihnasta. Eipä lapsi tuosta traumoja saa, vaan nauraa tai hieman kummastelee. Siinä niiden vanhempien tehtävä on sitten kertoa, että on olemassa erilaisia ihmisiä ja opit sitten lisää kun vanhemmaksi kasvat. Ei se lapsi sen takia rupea haaveilemaan nahkavaatteissa kadulla konttaamisesta, vaan menee leikkimään legoilla unohtaen asian.

        Olen puhunut itse tuosta transaspektista ja sen tärkeydestä, koska olen asiantuntija-asemassa tässä vähemmistössä, jossa olen itsen tabun roolissa - ja vaikka itseäni ei hetkauta tämä asia, niin joitakin leidareita tämäkin voi riipaista. Eli me transnaiset, jotka emme ole kiinnostuneita sukuelinkirurgiasta, vaan säilytämme pippelimme. Meitä syrjitään sukuelinkirurgiaan menevien transnaisten puolelta jonkin verran. Heidänkin kannattaisi muistaa se, mitä enemmistö kansasta ajattelee transsukupuolisista. Heidän nimenomaan täytyisi tajuta paremmin sen, miksi se elin ei ole elintärkeää korjata meille joillekin harvoille ja valituille kikitytyille! ;9

        Transasiasta vielä miljoonannen kerran lisää tähänkin ketjuun;
        Kaikissa muissa Pohjoismaissa on suhteellisen vaivatonta nykyään korjata sukupuolensa,
        Suomessa on edelleen voimassa transihmisten pakkosterilisaatio. Joudumme allekirjoittaman paperin, jossa hyväksymme asian. Meidän leidareiden, joita on niin vähähn, että jopa osa transnaisista "syrjii" meitä - meille on kuitenkin olemassa ihmisoikeudet siinä missä muillekkin.
        YKK:n kidutuksen vastainen järjestö kieltää pakkosterilisaation, sekä tutkimusjakson, joka sisältää pelkkää avohoitopsykiatriaa ja heistä koostuvan "moniammatillisen työryhmän", joka voi evätä transsukupuolisen diagnoosin saamisen. Näin kävi myös itselleni 15.4.2015, jonka jälkeen. Minulla on persoonallisuushäiriöitä, muttei mitään psykoosisairauksia, enkä ole koskaan muutenkaan ollut psykoosissa tai edes masentunut. Tein valituksia ja muistutuksia - turhaan. Minulla on nuo salaiset potilasasiakirjat tallessa ja voin ne julkaista. Näette vähän miten mielivaltaista ja täysin naurettaviin syihin perustuvaa ihmisen oikeuksien totaalista laiminlyöntiä kohdallani sattui. Voisin ottaakin kyseiset laput Prideen myös mukaan ja käydä vaikka puheen pitämässä siitä, mitä diagnoosin epääminen aiheutti.

        Sain valehtelemalla diagnoosin toisella kierroksella, koska tiedän miten kysymyksiin pitää vasta, jotta ne näyttäisivät "halutuilta" vastauksilta. Toisin sanoen epäkohdista ja maailman kurjuudesta ei kannata tutkimuksissa vastata noihin kyselylomakkaisiin ollenkaan, vaan vastailette, että kyllä kaikki on niin ihanaa, politiikot ovat rehellisiä, sairaanhoito on virheetöntä, kaikki ihmiset ovat hyviä, hihihihihi. Sellasia ne testit on ja kun kritisoin syystäkin usein yhteiskuntaa, niin se oli nontranssukupuolisilla syy evätä diagnoosini, jonka takia mm. meinasin tappaa itseni useita kertoja. Sain diagnoosin viimeinkin 15.8.2016 ja hormonikorvaushoitoni alkoi 5.10.2016 - 29 vuotiaana. Siksi sitä tietoa pitää jakaa, sillä olisin itsekin karvaton ja heleä-ääninen leidari, jos murrosiässä olisin päässyt jo transpolille. Olen silti erittäin tyytyväinen elämääni. Nimenkin sain noiden em. päivämäärien välissä legitisti syksyllä 2016. Kyllä tänne karvaisia ja möreä-äänisiä tyttöjäkin mahtuu ja onhan niitä luomunaisissakin. =) Vastakohdaksi Mikki Hiiri miehille.

        Mikäli kiinnostusta löytyy, niin voin lähettää jollekin Pridevastaavalle kopiot transsukupuolisuuden eväämisestä ekalla rundilla. Vastineeni niihin jne. Mitä meinasi tapahtua, kun en saanut diagnoosia ja mitä kaikkea pahaa ehti tapahtua pelkästään sen takia! Voin pitää tarvittaessa puheen, jos haluatte. Minulla on "munaa" siihen todellakin, haha!

        En jaksa fb-yhteisössä juurikaan pyöriä, koska en käytä kyseistä somealustaa juurikaan. Sähköpostin saa kysymällä fb:ssä privalla. Kertoisin tarinani sielläkin mielelläni.

        Sori kun tämä meni taas huomiohössötykseksi, mutta sellaisia me leidipoitsut ollaan... ^^
        Väsymys ja AD/HD sai minut taas poikkeamaan aiheesta, mutta hyvä kirjoitus ja täyttä asiaa oli tuolla rohkealla ylläolevalla heterolla, joka uskasi kertoa oman mielipiteensö tästä sateenkaariporukasta.

        Hetero 28v on sitten ihan tervetullut tapahtumaan. Länkkärissä voi pitää piknikkiä yhdestätoista lähtien 16.6.2018. Porukkaa ja tapahtumia on varmasti paljon tiedossa. Muista hetero, että sinne tulee paljon muitakin heteroita pitämään hauskaa homojen ja transujen kanssa ja myös tukemaan meitä läsnäolollaan... ;9

        Teille pride=ylpeys marssijoille on kyllä koetettu selittää jopa moneenkin kertaan eritavalla miten ja mistä syystä johtuen nämä pride marssit eivät sovellu kaduille.Ei ole mistään syystä nyt kyse siitä että ettekö te saisi olla sellaisia kuin olette.Vaan siitä on kyse että lapset että ja nuoret saavat vääränlaista kuvaa tälläisestä kulkueesta.Ihan vapaasti voisitte olla niin kuin haluatte mutta te nyt vain haluatte tehdä asiasta vaikeamman kuin se todellisuudessa on ,se voi johtaa siihen että koko pride marssi kielletään,


    • Herätkää666

      Vain Kokkolassa näkee tällasen alotusviestin ja vielä kollme ensimmäistä viestiä tukee tätä ääliömäistä argumenttia minkö joku peppukipee jehova on rustannu, hävettää olla Kokkolalainen!

    • Ooooivoivoi

      Täällä kaikki puhuu että ”ei ole kyse ettettekö saisi olla tuollaisia blaablaa...” ei sinne homot, lesbot, transut ym pelkästää ole menossa marssimaan ja tuputtamaan omaa elämäänsä, vaan myös minunlaiset heterot jokka ei milläänlailla edusta mitään vähemmistöä, mutta haluavat tukea ja luoda muutosta tähän tilanteeseen joka yllä nähtävien kommenttejen perusteella on todellakin paikallaan! 2018 ja kirjotatte että pride vahingoittaa lapsia? Terve:D

    • TosirealistiKokkolan

      Olen melko hyvä ennustamaan, joten miten onkaan sellainen "kutina", että tapahtuman aikaan sattuu kaikenlaista ikävää:
      Tappeluja, väkivaltaa, rähinöitä, huutamista, haukkumista, räjähdyksiä, tulipaloja, ryöstöjä, murtoja, tihutöitä yms, ja pahimmassa tapauksessa hengen menetyksiä. Eikä tapaus jää siihen. Räninä ja kähinä jatkuu koko kesän...

      • Tosirealistinkamu

        Joo TosirealistiKokkolan olet täysin oikeassa olet varmasti kanssain samaa mieltä,ettei sitä marssia tarvita säästyy rahaakin hehe lähdetäänkös yhdessä ryyppäämään ne rahat?


      • TosirealistinKokkola

        Mitä minä sanoin. "Rähinä" on alkanut. Sateenkaariliput on varastettu ym, ja jatkoa seuraa. Sanokaa minun sanoneen, hah hah haaa!!!...


    • ajattele_ensin

      Huomaa taas mille tasolle keskustelut laskevat, kun asioista ei tiedetä mitään. Eikös lapsille ja nuorille ole haitallisempaa opettaa vihaa ja inhoa toisia ihmisiä kohtaan? Ja miten nämä lapset ja nuoret, jotka eivät tunnista itseään heteroiksi, etkö seiso heidän puolellaan, vaan unohdat heidät kokonaan?

      Lopettakaa tämä jatkuva lasten ja nuorten "suojelu". He kyllä tunnistavat itse itsestään, ovatko heteroita vai jotain muuta. On hyvä, että he saavat maailmasta moninaisen kuvan, eivätkä kasva mustavalkoisessa tynnyrissä sätkynukkeinanne, eivätkä pysty muodostamaan omaa maailmankuvaansa. Kyllähän se ikävältä tuntuu, jos oma lapsi ei olekkaan samaa mieltä kanssasi kaikista asioista. Mutta niin se vain menee. Pimittämällä lapsilta osan maailmasta, heistä ei kasva yhteiskunnan kanssa toimeentulevia aikuisia, vaan elämänkoululaisia jotka eivät osaa argumentoida mitenkään kohdatessaan eriäviä mielipiteitä.

      Mitä mieltä olette toisten asioihin puuttumisesta? Pidättekö siitä, että joku tulee arvostelemaan teidän elämäänne ja tekemisiänne? Jos naapurin Ville-Petteri tykkääkin pojista, ei pitäisi liikuttaa kenenkään muun elämää millään tavalla. Hän saa olla itsestään yhtälailla ylpeä kuin sinä itsestäsi. Mutta tappelemaan ette ala niin typerästä aiheesta. Hän voi olla helvetin hyvä tyyppi jonka kanssa läppä lentää, kunhan kehtaat ensin tutustua. Ei hän sinua tule iskemään.

      • Tohelosmurffi

        Ja tämä! Loistava kommentti!<3

        Oon jo pari kommenttia tähän keskusteluun heittänyt, mutta sanonpa vielä:
        Ei meitä lapsia ja nuoria tarvitse miltään suojella. En oo ikinä ajatellu homouden olevan outoa ja pidän homoja normaaleina ihmisinä, en kuitenkaan itse ole homoseksuaali tai trans tai kuulu muuhunkaan vähemmistöön. En ole kärsinyt pätkääkään siitä että tiedän maailmassa olevan monenlaisia ihmisiä ja se on oikeastaan mielestäni vain kasvattanut minua ihmisenä.

        Kaikista naurettavinta on se, että täällä kirjoittelevat aikuiset ihmiset ilkeitä asioita toisista. Jos tämäkin kohta 14-vuotias lapsi ymmärtää erilaisuutta ja osaa olla suvaitsevainen, niin siihen nähden teidän joidenkin aikuisten tulisi vähän hävetä ja miettiä sanomisianne.

        Siinä kaikki:)


      • rajatovathyväksi
        Tohelosmurffi kirjoitti:

        Ja tämä! Loistava kommentti!<3

        Oon jo pari kommenttia tähän keskusteluun heittänyt, mutta sanonpa vielä:
        Ei meitä lapsia ja nuoria tarvitse miltään suojella. En oo ikinä ajatellu homouden olevan outoa ja pidän homoja normaaleina ihmisinä, en kuitenkaan itse ole homoseksuaali tai trans tai kuulu muuhunkaan vähemmistöön. En ole kärsinyt pätkääkään siitä että tiedän maailmassa olevan monenlaisia ihmisiä ja se on oikeastaan mielestäni vain kasvattanut minua ihmisenä.

        Kaikista naurettavinta on se, että täällä kirjoittelevat aikuiset ihmiset ilkeitä asioita toisista. Jos tämäkin kohta 14-vuotias lapsi ymmärtää erilaisuutta ja osaa olla suvaitsevainen, niin siihen nähden teidän joidenkin aikuisten tulisi vähän hävetä ja miettiä sanomisianne.

        Siinä kaikki:)

        Niin aivan kuten sanoit,jos kerran 14v lle nämä asiat kolahtaa postiluukusta jakeluun ,niin ehkä myös kaikkien pitäisi olla miten sanois avarakatseisempia? Mutta ikävä kyllä vaikka kuinka halutaan tasa-arvoa niin tämä maailma ei aina toimi siten,täällä mennään ja pelataan tietyillä säännöilläEräs niistä säännöstä on pridemarssien kieltäminen mikäli niin enemmistö haluaa ja vaatii se tuntuu erikoiselta ja ehkä joienki mielestä loukkaa heitä mutta silti se on heidän parhaakseen.


    • Heteroxheka

      Osallistuuko kaupungin edustajia marssiin?
      Tämähän on iso tapahtuma joten city ja markkinointiväkeä voisi myös marssia,virkansa puolesta.

    • perheenrouvax31

      Kun kerran kokkolan pride marssille on sanottu ei! niin mikä ihme siinä on niin kovin vaikeaa tajuta? tälläkin sanottu ei ja selvitetty syyt,niin silti pitää sen marssinsa niin pitäkööt eihän sitä ole pakko tuputtaa kaikille

    • Ei_häiritse

      Ei pridea ole mikään pakko mennä tirkistelemään. Itse pysyttelen omissa puuhissani ja annan priden mennä menojaan.

      • Hinttipoi

        Kohta tulee laki että kaikkien on osallistuttav homomarsseille.


      • Lesbopoi
        Hinttipoi kirjoitti:

        Kohta tulee laki että kaikkien on osallistuttav homomarsseille.

        No eikai nyt sentään. Eiköhän ne jeesusmarssit pysy jatkossakin vapaaehtoisina.


    • tuomaskuomas

      Olisiko sen voinut kieltää. Ruotsista on apinoitu tapa pitää pikkukaupungeissa pridejä. Ne ovat minusta vain suurkaupunkeihin kuuluvia.

    • suojellaanlapsettästä

      Tottakai lapsia pitää suojella tästä aikuisten sekasorrosta, mistään muusta ei ole kyse kun
      mainostaa oma seksualisuuttaan ja saada kaikkien hyväksyntää, kovalla äänellä huudetaan
      oikeuksista vaikka niitä on meillä jokaisella, mistään tasavertaisuudesta ei ole kyse koska
      vain nainen osaa synnyttää ja valmistamiseen pitää olla mies ja nainen, maailma on jo muutenkin
      niin täynnä epärelevantteja yhtälöitä joten annetaan lasten olla lapsia eikä tuputtaa heille
      jostakin ns normaalista kun ovat kesken omaa kehitystä.

    • jäerkeilijä

      Sanotaan nyt, että noita pride-tapahtumia ei pitäisi järjestää Vaasan läänin eikä Oulun läänin alueella. Ne eivät sovi tänne.

      • Tosirealistinkaveri

        Tuo on täyttä asiaa 100% sesti mitään siihen lisäämättä tai pois ottamatta.Hyvää kesän jatkoa sinulle olen kanssasi täysin samaa mieltä


    • Tehkäänäin

      Jospa tapahtuma siirrettäisiin Pietarsaareen ja kaikki kokkolalaiset halukkaat voisivat marssia siellä.

      • pridejeppikseen

        Asiaa! ja naulankantaan! kyllä nämä Pridemarssijat voisivat ihan yhtä hyvin siirtää marssinsa sinne Pietarsaareen,sillä pietarsaarihan mtenkin on avarakatseisempi tälläisille tempauksille siispä siirtäkööt marssinsa sinne


    • Läähätys

      Kaikki Kokkolan vapaalla olevat poliisit osallistuvat kaikki Pride- marssille luukuilla varustetuissa virkapöksyissään.

      Helsinki on vapaamielisempi paikka ja siellä poliisit marssivat joukolla ilman noita luukkuja....

    • mahamasa

      Vaasassa kun oli toistakymmentä vuotta sitten pride-marssi, niin säänhaltija päätti lähettää suuren vesisateen marssijoiden niskaan. Marssijat (ylivoimaisesti suurin osa naisia? miksi?) kastuivat läpimäriksi.

    • ehkäsittenkuussa

      Joku meinasi että tapahtuma peruuntuu koska yleinen mielipide ei suosi tätä meidän
      riitaisaan kaupunkiin, on jo muutenkin liian paljon erimielisyyksiä.

      • asiaa_pohtinut

        Saisi peruuntuakin. Pietarsaaressa oli pride marssi ja se ei tuonut mitään hyvää kaupunkiin. Järviseudulta rupesivat käymään vähemmän ostoksilla siellä ja useat henkllöt muuttivat pois. Joitakin ruvettiin nimittelemään homoiksi tapahtuman jälkeen. Minun mielestäni pride tapahtumia saa olla, mutta jätetään marssiminen ulkona pois.


      • wobotann
        asiaa_pohtinut kirjoitti:

        Saisi peruuntuakin. Pietarsaaressa oli pride marssi ja se ei tuonut mitään hyvää kaupunkiin. Järviseudulta rupesivat käymään vähemmän ostoksilla siellä ja useat henkllöt muuttivat pois. Joitakin ruvettiin nimittelemään homoiksi tapahtuman jälkeen. Minun mielestäni pride tapahtumia saa olla, mutta jätetään marssiminen ulkona pois.

        Ehdottmasti se pride marssi peruuntuu,koska yleinen mielipide on sitä vastaan.Tottakai tälläisiä pride tapahtumia saisi olla mutta miksi pitäisi marssia ja näyttää kaikille seksuaalinen suuntautumisensa? eikä varsinkaan lasten eikä nuorten tarvi nähdä näitä marsseja.


    • Anonyymi

      Räsänen on oikeassa ettei Pride ole ihmisoikeus tapahtuma.
      Vaan siinä on kyse lgbt-ideologiasta ,jonka tavoitteena on murtaa ihmiskunnan historian ja jatkuvuuden perusta ,lapsen oikeus äitiin ja isään sekä omaan synnynnäiseen sukupuoleensa. Boelius o nyt avoimesti ,kiihkolla ,muuttanut sanat lauluun /eikö sua hävetä Päivi ku kaikki tuijottaa.
      Yleisö kannusti boeliusta .
      Boelius siis julkisesti kiihotti pride tapahtumassa ihmisiä vastustamaan Päivi Räsäsen mielipidettä.
      Tämä nimenomaan huolestuttaa minua että näin otetaan yksi henkilö silmätikuksi .
      Räsänen puhuu asiaa mutta boelius tunteen voimalla ja se on vaarallista.
      Itse tekisin tästä rikosilmoituksen.

      • Anonyymi

        Joo no tuo Boelius on muutenkin niin säälittävä tyyppi, on kyllä nolannut itsensä oikeen kunnolla ku on alkanut Räsäsen kanssa kinaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo no tuo Boelius on muutenkin niin säälittävä tyyppi, on kyllä nolannut itsensä oikeen kunnolla ku on alkanut Räsäsen kanssa kinaamaan.

        Räsänen panee jauhot suuhun tuollaisille klopeille ihan mennen tullen.


    • Anonyymi

      Borrelius ei oikein osaa kohdata ihmisiä oikein, silloin hän ei voi vaatia että häntä kohdattaisiin asiallisesti ! Pride tarkoittaa muuten ylepeys ja vanha viisaus sanoo että ylepyden seuraamus on aina kaatuminen eli tämä on alusta saakka asia joka epäonnistuu !!

    • Anonyymi

      Just näin!!!

    Ketjusta on poistettu 40 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      83
      3597
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      569
      3363
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3179
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2122
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2011
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1885
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      147
      1565
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1321
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1312
    Aihe