Alkaako Taivaassa jo olemaan tungosta?

jokaisellaedessä

Maailmassa on kautta aikojen elänyt 30 miljardia ihmistä.
Jos vaikka puolet ovat päässet Taivaaseen ja toiset 15 miljardia kärvistelevät synkässä Helvetin nielussa, niin taitaa olla jo olo kuin sardiinilla purkissaan.

Ja mitä siellä Taivaan iloissa sitten muka tehdään, että saa Iäisyyden jotenkin kulumaan.
Helvetissähän päivät menevät hiiliä lapioidessa ja kiroillessa.
Taivaassahan on kuulemma kaikki toisin.

Tanssitaanko aamusta iltaan humpan tahtiin. lennellään upouusilla siivillä ja juodaan hunajanektareita mahansa täyteen?
Luulisi sellaisessa lunastettujen sielujen tungoksessa kuulevan edes muutaman kiukkuisen kirosanan ja hermojen kiristyvän väkisinkin, jos haluaa löytää edes yhdenkin maanpäällisen tuttavuuden.

Mieluummin minä Helvetissä hikoilen kuin tuskailen Taivaan tantereilla.

38

561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olipa miten hyvänsä, haluaisin vielä tavata poikani jossakin.
      Tiedä siitä taivaasta, on hyvin pitkä aika sitten kuvattu elämää iankaikkisesti harppua soitellen ja iloiten. Nykyihmisen mielestä se voisi olla aika pitkäveteistä. Voisi jo päivittää tuon taivas osuuden.
      Jotenkin tuo kuuma paikka tuntuu kiehtovammalta, syntisetkin ovat ihan mukavia. Mutta ei sieläkään viihtyisi kovin pitkään. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin siellä pitäisi kärventyä iankaikkisesti, se on mahdottoman pitkä aika. Kai sekin kaipaisi päivitystä.
      Lisäksi olen tuntenut muutamia uskovaisia, olis paha juttu jos jouduttaisiin samaan taivaaseen.
      Toivottavsti kukaan ei pahastunut. En ole uskovainen, mutta elänyt hellariperheessä lapsuuteni.

      • Syntisiähän ne ovat uskovaisetkin, armahdettuja syntisiä.
        Paavali sanoi itse olevansa syntisistä suurin.

        "Missä synti on suurin, siellä armo on ylenpalttinen".


      • kylmätotuus
        Tellukka kirjoitti:

        Syntisiähän ne ovat uskovaisetkin, armahdettuja syntisiä.
        Paavali sanoi itse olevansa syntisistä suurin.

        "Missä synti on suurin, siellä armo on ylenpalttinen".

        Kaikki olemme syntiä tehneet ja voimme rukoilla armahdusta isä meidän rukouksessa, jos siihen aidosti uskomme.

        Jotenkin minua kirpaisee, että latelet tänne yksittäisi Raamatun lauseita ja samalla toimit toisaalla niiden ohjeiden vastaisesti.

        Kirjoitat todella töks töks-kirjoituksia toisille nimimerkeille ja kohta leikit lähes pappia. Minä en ymmärrä käytöstäsi, saati motiiviasi.

        Vaikka ylenpalttinen armo ulottuu suurimpiinkin synteihin, niin eikö itse syntisellä ole mitään tarvetta tai vastuuta luopua teoistaan. Onko oikein, että hän heittäytyy vain armon varaan tehdessään uusia syntejä?

        En tiedä, mihin kirkkokuntaan kuulut, mutta minun käsitykseni Raamatusta ja sen sanomasta poikkeaa suuresti sinun tulkinnastasi.

        Tämä tästä aiheesta, jota on jo usein käsitelty.


      • sen.näkkee
        kylmätotuus kirjoitti:

        Kaikki olemme syntiä tehneet ja voimme rukoilla armahdusta isä meidän rukouksessa, jos siihen aidosti uskomme.

        Jotenkin minua kirpaisee, että latelet tänne yksittäisi Raamatun lauseita ja samalla toimit toisaalla niiden ohjeiden vastaisesti.

        Kirjoitat todella töks töks-kirjoituksia toisille nimimerkeille ja kohta leikit lähes pappia. Minä en ymmärrä käytöstäsi, saati motiiviasi.

        Vaikka ylenpalttinen armo ulottuu suurimpiinkin synteihin, niin eikö itse syntisellä ole mitään tarvetta tai vastuuta luopua teoistaan. Onko oikein, että hän heittäytyy vain armon varaan tehdessään uusia syntejä?

        En tiedä, mihin kirkkokuntaan kuulut, mutta minun käsitykseni Raamatusta ja sen sanomasta poikkeaa suuresti sinun tulkinnastasi.

        Tämä tästä aiheesta, jota on jo usein käsitelty.

        Joku huuhaa lahkolainen tellu on.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Kaikki olemme syntiä tehneet ja voimme rukoilla armahdusta isä meidän rukouksessa, jos siihen aidosti uskomme.

        Jotenkin minua kirpaisee, että latelet tänne yksittäisi Raamatun lauseita ja samalla toimit toisaalla niiden ohjeiden vastaisesti.

        Kirjoitat todella töks töks-kirjoituksia toisille nimimerkeille ja kohta leikit lähes pappia. Minä en ymmärrä käytöstäsi, saati motiiviasi.

        Vaikka ylenpalttinen armo ulottuu suurimpiinkin synteihin, niin eikö itse syntisellä ole mitään tarvetta tai vastuuta luopua teoistaan. Onko oikein, että hän heittäytyy vain armon varaan tehdessään uusia syntejä?

        En tiedä, mihin kirkkokuntaan kuulut, mutta minun käsitykseni Raamatusta ja sen sanomasta poikkeaa suuresti sinun tulkinnastasi.

        Tämä tästä aiheesta, jota on jo usein käsitelty.

        Kirjoitan vain, mitä Raamattu sanoo keskustelijaa askarruttavista asioista vaikka se joitakin kirpaiseekin.

        """Jotenkin minua kirpaisee, että latelet tänne yksittäisi Raamatun lauseita ja samalla toimit toisaalla niiden ohjeiden vastaisesti."""

        Toimin niitten ohjeitten vastaisesti, koska olen syntinen minäkin.

        Room.7:21-25:
        " Huomaan siis, että minua hallitsee tällainen laki: haluan tehdä hyvää, mutta en pääse irti pahasta.
        Sisimmässäni minä iloiten hyväksyn Jumalan lain, mutta siinä, mitä teen, näen toteutuvan toisen lain, joka sotii sisimpäni lakia vastaan. Näin olen ruumiissani vaikuttavan synnin lain vanki.
        Minä kurja ihminen! Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia."

        """ ...mutta minun käsitykseni Raamatusta ja sen sanomasta poikkeaa suuresti sinun tulkinnastasi."""

        Mutta, hyvä ystävä, enhän minä tulkitse Raamattua, vaan siteeraan suoraan mitä siellä sanotaan. Jos ei se vastaa sinun käsitystäsi Raamatusta, niin olisiko aika tarkistaa, jos käsityksesi Raamatusta onkin väärä.

        Lopuksi vielä. Kerropa joku aihe, mitä täällä ei ole koskaan käsitelty.


    • sittennähdään

      Aatami ja Eeva erottuvat helposti koko porukasta, koska heillähän ei kummallakan napaa.

    • "Niin kauan kuin ihminen elää, hänellä on toivoa. "Elävä koira on parempi kuin kuollut leijona."
      Elävät tietävät sen, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään. Heillä ei ole enää palkkaa saatavana, ja heidän muistonsa on unohdettu. Heidän rakkautensa ja vihansa ja kiihkonsa on mennyt, eikä heillä enää koskaan ole osaa missään, mikä tapahtuu auringon alla. Syö siis leipäsi iloiten ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo kauan sitten Jumala on hyväksynyt nuo tekosi."

      Miksi ateistit noudattavat tässä Raamatun sanaa paremmin kuin kristityt? ; )

      • Noinhan se on Raamatun mukaan, että eivät kuolleet ole tietoisessa tilassa missään taivaassa tai helvetissä.
        Vasta viimeisenä päivänä Jeesus herättää meidät kuolleista.

        En tiedä mistä sellainen käsitys on tullut, että heti kuoltuaan menisi taivaaseen tai helvettiin.
        Jotain pakanauskoista tullutta hapatusta.


      • Tellukka kirjoitti:

        Noinhan se on Raamatun mukaan, että eivät kuolleet ole tietoisessa tilassa missään taivaassa tai helvetissä.
        Vasta viimeisenä päivänä Jeesus herättää meidät kuolleista.

        En tiedä mistä sellainen käsitys on tullut, että heti kuoltuaan menisi taivaaseen tai helvettiin.
        Jotain pakanauskoista tullutta hapatusta.

        Vähän veikkaan, että Kreikan jumalten vaikutusta.


      • Mielenkiintoistakokonaan

        "Vasta viimeisenä päivänä Jeesus herättää meidät kuolleista."

        On siinä todella hulppeat edut. Ei tarvitse kirjoittaa testamenttiin, että haluan älypuhelimen ja herätyskellon arkkuun, koska herätys tulee talon puolesta, oikea taivaallinen herätys, viimeisenä päivänä.
        Hmm. Mikä muuten on se viimeinen päivä? Eläviähän ei tarvitse herättää kun ne ovat valveilla. Että kuolleita varten joku viimeinen päivä? Onko mitään hajua vuosiluvusta? Kauanko tarvitsee maatua ennen kuin saa herätyksen?


      • Mielenkiintoistakokonaan kirjoitti:

        "Vasta viimeisenä päivänä Jeesus herättää meidät kuolleista."

        On siinä todella hulppeat edut. Ei tarvitse kirjoittaa testamenttiin, että haluan älypuhelimen ja herätyskellon arkkuun, koska herätys tulee talon puolesta, oikea taivaallinen herätys, viimeisenä päivänä.
        Hmm. Mikä muuten on se viimeinen päivä? Eläviähän ei tarvitse herättää kun ne ovat valveilla. Että kuolleita varten joku viimeinen päivä? Onko mitään hajua vuosiluvusta? Kauanko tarvitsee maatua ennen kuin saa herätyksen?

        Matt.24:36:
        "Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät taivaan enkelit eikä edes Poika, sen tietää vain Isä."


      • Mielenkiintoistakokonaan kirjoitti:

        "Vasta viimeisenä päivänä Jeesus herättää meidät kuolleista."

        On siinä todella hulppeat edut. Ei tarvitse kirjoittaa testamenttiin, että haluan älypuhelimen ja herätyskellon arkkuun, koska herätys tulee talon puolesta, oikea taivaallinen herätys, viimeisenä päivänä.
        Hmm. Mikä muuten on se viimeinen päivä? Eläviähän ei tarvitse herättää kun ne ovat valveilla. Että kuolleita varten joku viimeinen päivä? Onko mitään hajua vuosiluvusta? Kauanko tarvitsee maatua ennen kuin saa herätyksen?

        """ Eläviähän ei tarvitse herättää kun ne ovat valveilla."""

        1.Tess. 4:13-18:
        " Tahdomme, veljet, teidän olevan selvillä siitä, mitä tapahtuu kuoleman uneen nukkuville, jotta ette surisi niin kuin nuo toiset, joilla ei ole toivoa.
        Jos kerran Jeesus on kuollut ja noussut kuolleista, niin kuin me uskomme, silloin Jumala myös on Jeesuksen tullessa tuova poisnukkuneet elämään yhdessä hänen kanssaan.
        Ilmoitamme teille, mitä Herra on sanonut: Me elossa olevat, jotka saamme jäädä tänne siihen asti kun Herra tulee, emme ehdi poisnukkuneiden edelle.
        Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina.
        Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.
        Rohkaiskaa siis toisianne näillä sanoilla."


    • Kaikki-mahtuu

      Kyllähän mielikuvitustaivaaseen mahtuu rajattomasti siihen uskovia. Taivas ja helvetti ovat kekseliäiden ihmisten mielikuvituksesta syntyneitä mielikuvia ja helvetti on hyvä pelote uskomuksiin uskoville jotka aikovat lipsua uskomuksissaan saarnamiesten otteesta.

    • ö-Öö

      Suosittelen Pastafarismia.

      Uskomustieteet on uskomustieteitä, siis taikauskoja. Tällaiset taivaan ja helvetin olemassaolemiset on olleet ja on vain keinoja tomppeleiden hämäämiseksi. Just tää kahtiajako, hyvät paratiisiin, pahat helvettiin. Näinhän se aina on ollut sotimesessa, rakkaudessa, pisneksissä, ihan kaikkialla. Heevetti on pelote, mikä ei itse asiassa toimi pelotteena, mutta kannustaa omia jengejä pyrkimään paratiisiin. Hokattava, vastapuolella täsmälleen samat teesit käytössä. Joutavaa höpinää, mutta tomppelimmat voivat ottaa tosissaan, vs. kristityt ja muslimit.

      Mä ite olen määritellyt itteni pastafaraiksi. Mä uskon Lentävään Spagettihirviöön. Jos olen hyvä pastafaristi, pääsen taivaaseen. Siellä on olutvuori ja stripparititehdas. Helvetti muuten samanlainen, paitsi olut on lämmintä ja strippareilla sukupuolitauteja.

      Uskonto perustuu oppiin Russelin teekannusta. Sen virallisena ulospäinnäkyvänä tunnusmerkkinä on uskontoon oleellisesti kuuluva päähine, spagettikauha.

      Russelin teekannu-uskonto perustuu siihen, että aurinkoa kiertää jättimäinen teekannu. Todista, että ei kierrä! Kas, kaikissa uskomustieteissä kaikki perustuu just uskomiseen, mitään ei tietenkään voi todistaa, ei oikeaksi, ei vääräksi.

      Ehkä vitsi, mutta muutamissa maissa pastafarismi on hyväksytty uskonnoksi ja joissain maissa on hyväksytty passikuvaan kuva spagettsiivilä ipäässään uskonnollisista syistä otettu valokuva uskontomme jäsenestä. jostain syystä, suomi on rasistinen uskontoamme kohtaan, eikä ole myöntänyt virallisen uskonnon statusta.

      Niin, mikä siis olikaan aloituksen kysymys?

      Juu, lukasin aloituksen. Vastaus kysymykseen on, valitse sopiva uskonto, kaikki mahtuu kyllä krematorioon.

      Kato parit kiintoisat uskislinkit:

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Russellin_teekannu

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Lentävä_spagettihirviö



      =DW=

      • ö-Öö

      • Arvasinhan minä.
        Uskis mikä uskis. Eipä ole sitten varaa mollata muita uskiksia.


    • humppaataivaassa

      Olipa kerran innokas humppatanssija, joka kuolla kupsahti. Hän huomasi olevansa keskellä humppakarnevaaleja, humppa soi ja ihmiset tanssivat. Hän oli onnellinen....vihdoinkin saa humpata oikein kunnolla. Humppasi ja humppasi. Kysyi sitten partneriltaan että milloin täällä taivaassa pidetään tauko. Partneri sanoi, että emme me ole taivaassa, eikä täällä pidetä taukoja

    • Huuhaa.huuhaa.huuhaa

      Uskonnot perustuu vain uskomuksiin, uskomus on mielikuvitusta, toivossa eläminen antaa lohtua.
      Tieteellinen maailmankuva sentäs auttaa ymmärtämään missää mennään.

      • nimipäivä

        ..no missä sitten mennään?


      • Huuhaa.huuhaa.huuhaa

        Elämä on evoluuttinen, ihminen on kehittynein muoto.
        Evoluutio on sattuman tulos eikä sillä sinällään tarkoitusta.
        Uskonnot ovat aivojen tuottama ajatusmaailma jos joku uskoo siihen niin eikai tuo haittaa.


    • kysynn

      -hiilellä erinomainen kyky sitoa vettä ja ravinteita maaperään - sopisi varmaan kuivien alueiden maanparannushommaksi aavikoituvilla alueillakin - tämmöisen viisauden luin uudehkosta puutarhalehdestä - puilla kyky nostaa pitkillä juurillaan monia tärkeitä aineita hmsten ravinteiksi maaperästä - mittaakohan taivaassa kukaan hmisten hiilijalan jälkiäkään - toiset ihannoivat jaspis- ja jalokvimuurien ympäröimää kultakaupunkia - toisten viihtyessä enempikin maalaismaisemissa ja luonnon rauhassa - monilla ihmsillä unelmat ihmisarvostaja oikeuksista maailmassa romuttuneet sorron, vihan ja jatkuvien sotaisuksien vuoksi - elämänvirran ja paratiisikertomusten elämänpuun näkemisen toivosta haaveiluineen - voiko edes tungoksessa yhtään kukaan välttyä mltään ahdistukselta josrauhaa ja omaa elämää koskaan ole saanut edes eläessään kokea?

      • Aloitus on tulkinta kysymys, kulttuurisidonnainen ja ihmisten koko elämän ajan muodossa tai toisessa liittyen tapakulttuurin. Se mitä kuolleille tehdään, kautta aikojen joko poltettu tai haudattuu, eli vain sielu siirtyy jonnekin äärettömyyden osaksi ja siinä olomuodossa on tilaa. Uskonnot ovat yhteiskunnan tukipylväitä juuri elämän erityisissä hetkissä ym ym


      • kawe kirjoitti:

        Aloitus on tulkinta kysymys, kulttuurisidonnainen ja ihmisten koko elämän ajan muodossa tai toisessa liittyen tapakulttuurin. Se mitä kuolleille tehdään, kautta aikojen joko poltettu tai haudattuu, eli vain sielu siirtyy jonnekin äärettömyyden osaksi ja siinä olomuodossa on tilaa. Uskonnot ovat yhteiskunnan tukipylväitä juuri elämän erityisissä hetkissä ym ym

        Entä jos uskontoja ei olisi, mihin tukipylvääseen ihminen silloin nojaisi.

        Kun on lapsesta lähtien kasvatettu, opastettu, peloteltu ja aivopesty uskomaan johonkin, tässä tapauksessa jumalaan ja raamatun käskyihin, niin monen on vaikea aikuisenakaan irti pyristellä.

        Onhan se tukipilari hyvä olla, kun omat jalat eivät kanna, nojaa siihen aikansa ja sitten kun taas tuntee pärjäävänsä, niin jatkaa touhujaan. Kunnes seuraava tuen tarve ilmenee.
        Sellaista puokkoilua taitaa useimpien uskovaisuus olla.

        Tellukka on poikkeus, hän on uskossaan vahva ja toteuttaa raamatun oppeja joka päivä, myös täällä palstalla.
        Tukee heikkoja, puolustaa sorrettuja jne.


      • Voi.että

        Tarvitaanko raamattua kasvatukseen, ei tarvita koska ihmisillä on käsitys oikeasta ja väärästä, yhteiskunnassa on normit lait ohjeet, kyllä ihminen jo kivikaudella ymmärsi mutta ymmärrättömyydessään kuvitteli jumal olentojen olevan kaiken takana.


      • kylmätotuus
        Ancie kirjoitti:

        Entä jos uskontoja ei olisi, mihin tukipylvääseen ihminen silloin nojaisi.

        Kun on lapsesta lähtien kasvatettu, opastettu, peloteltu ja aivopesty uskomaan johonkin, tässä tapauksessa jumalaan ja raamatun käskyihin, niin monen on vaikea aikuisenakaan irti pyristellä.

        Onhan se tukipilari hyvä olla, kun omat jalat eivät kanna, nojaa siihen aikansa ja sitten kun taas tuntee pärjäävänsä, niin jatkaa touhujaan. Kunnes seuraava tuen tarve ilmenee.
        Sellaista puokkoilua taitaa useimpien uskovaisuus olla.

        Tellukka on poikkeus, hän on uskossaan vahva ja toteuttaa raamatun oppeja joka päivä, myös täällä palstalla.
        Tukee heikkoja, puolustaa sorrettuja jne.

        Saatan olla täysin väärässä, mutta tietojeni mukaan ei ole löydetty yhtään sivilisaatiota, joka ei palvoisi jotain "korkeampaa voimaa" tai uskoisi sellaisen olemassa oloon.

        Kristinusko on jokseenkin uusi tulokas tällä saralla.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Saatan olla täysin väärässä, mutta tietojeni mukaan ei ole löydetty yhtään sivilisaatiota, joka ei palvoisi jotain "korkeampaa voimaa" tai uskoisi sellaisen olemassa oloon.

        Kristinusko on jokseenkin uusi tulokas tällä saralla.

        Totta, ellei uskontoa olisi, palvottaisiin jotain muuta ja on palvottukin.
        Tukipilari kumminkin pitää olla.
        Mikähän/mitähän se nykypäivän Suomessa olisi.


    • Aikoinaan piikkailtiin Jessen kanssa kiviin kaiken-laista huttua juttua.
      Riimuja, sanoivat sitten tuhansia vuosia myöhemmin.
      -
      Kysäisin siinä että mitä se faijasi tarkoitti.
      - Keksikää jotain pähkinää tuleville maan-tieteilijöille?
      - No jotain sellaista mikä ei kaikille idiooteille ihan helposti aukea.
      Jesseltä pääsi paukku.
      Joo, huudahdin minä.
      - Big Bang!
      - Jotain semmosta syötti faija aamulla, sanoi Jesse.
      -
      Tuosta sanailusta tulikin sitten pitkä tarina.
      Me keksittiin Jessen kanssa paljon hassuja juttuja mitä paukku sai aikaiseksi.
      -
      - Kun niitä alkaa tulemaan, onko niille sitten tilaa?
      - Sarja-tulellakin tappavat?
      - Pyydän faijaa avaamaan yhden taivaan lisää, sanoi Jesse.
      - Nyt en kyllä tajua...?
      - Ei sinun tarvitsekaan, naputa nyt sitä kiveä vaan.

      H.

    • Gavriil

      Tungosta ei vielä täällä ole, eikä tule olemaankaan avaruuden laajenemisen johdosta. Alkuperäisessä luomissuunnitelmassa kuitenkin unohdettiin, että mukava taivaallinen lämpötila laskee laajenemisen myötä, sama lämpömäärä kun jakautuu laajemmalla. Ongelma havaittiin joku aika sitten lämmityskustannusten nousuna ja siitä johtuen myöhemmin asumistukien kasvuna. Ei hätää, uusi pieni luomiskierros on meillä suunnitteluvaiheessa, Valitettavasti maalämpöä emme voi käyttää, koska se johtaisi pallojen jäähtymiseen ja sitä kautta niiden tuotantokyvyn tyrehtymiseen, jolloin oman asukaslukumme kasvy tyrehtyisi. Siitä huolimatta, vaikka onnistuisimme kasvattaamaan taivaaseen pääsevien osuutta n. 12 %-yksiköllä. Muttä kyllähän sitä lämpöä piisaa tuolla naapurissa - poliittiset neuvottelut H-lämmön talteenotosta ja siirrosta meille on käynnistetty. Tällä hetkellä neuvottelut ovat kesken, mutta uskotaan, että luopumalla 1,2 %:sta taivaaseenastujia H:n hyväksi, saamme tarvitsemamme lämmön. Laajemmassa strategisessa mittakaavassa asian uskotaan ennakoivan uutta aikakautta, jossa pitkäaikainen puolittainen sotatila taivaan ja H:n välillä alkaa suuntautumaan kohti rauhaa ja taloudellista yhteistyötä.

    • Bengalitikku

      Vähän ehkä blondimaista mietiskelyä.
      Ihmisellä on äly, järki, kyky ajatella edes joskus johdonmukaisesti.
      No älyä on meillä eriverran: enemmän tai vähemmän - voidaan jopa Mensassa mitata.
      Kun kuolee, solut jatkavat toimintaansa vielä jonkin aikaa. Aivosolutkin, vaikka me sanomme, että vainaja on tiedottomassa tilassa tai tajuton.
      Mihin järki päästä suhahtaa? Jotkuthan katsovat taakseen ja valitsevat älykkään kumppanin ja tekee jälkeläisiä, jotka ovat huippuälykkäitä.
      Mutta mihin se äly päästä katoaa. Mihin katoavat ajatukset tai haaveet. Mihin katoavat tunteet, mitkä saa posket niin punaisiksi. Mihin?
      Ymmärrän parin vuosituhannen takaisen kirjan elämänoppaaksi noin yleispätevästi, mutta kyllä se on raakakin. Vihastumiset siinä ovat ihan ok.
      Minun mielestäni meidän pitää tajuta tästä elämästä jotain erityistä,
      jotta voimme todeta, että näin tämän kaiken on pitänyt mennä, ainakin tällä kertaa...
      Tomumaja tai tuhkamaja. Hmmm.

      • Onneksi-kahvi-kasvaa

        Ehkä meidän ei pitäisi miettiä liian syviä. Vaan elää vaan, pinnallisesti, tänään täysillä, ehkä huomennakin, emme enää eilen.
        Kun maapallo on varppi vanha, sen lajisto vanha, niin ihminen on tosi tuore rotu ettei sillä ole omistussuhdetta - häthätää edes itseensä.
        Ja juuri tämä tuorein paskiainen on sen verran paljon älyvajaa, että se tuhoaa kaiken entisen, miljardeja vuosia rakentuneen maapallon elävistöineen. Jäljelle ei jää kuin sata-asteinen sahara.
        Aurinkohan ei sammu vielä ihan illalla.


      • nahkapussi

        Ihminen ei ole pelkkä kasa luita ja suolenpätkiä siistissä nahkasäkissä. Se, mikä tekee luusäkistä ihmisen on ihan jotain muuta, mutta mitä? Sitä voi miettiä.


    • e.lä.mä

      Taivasta ja helvettiä tuskin on olemassa, on kuitenkin joku kuoleman jälkeen.

      Täällä on turha kirjoittaa asiasta.

      • e.lä.mä

        On toinen ulottuvaisuus meidän aikaan ja se tulee heille ja meille kummituksia ja näkemyksillä meille joka heille ehkä olisi normaali.


    • noohjooh

      En ole uskovainen, mutta eihän sielu väitetty olevan materiaa? Ei voi tulla tungosta. Tai tulee suunnilleen samanlainen tungos kuin aivoissa, minne mahtuu ajatukset, tunteet, muistot ja reflexit kaikki samaan koppaan. Ja aivokapasiteettia jää ylikin.

      • ö-Öö

        Toisaalta

        Bitit ei ole materiaa. Siis tietsikkaohjelmistot tms. Net on koodia. Niitten käyttämiseen ja toimimiseen tarvitaan sitten fyysistä tekniikkaa, tietsikoita jne. Kun tietsikkaan tulee vika, se on joko sitten softavika, tai rautavika. Jos softa hajoaa, kone ei toimi, jos kone hajoaa, ei softa toimi.

        Mun mielestä ihminen ei poikkea tietokoneesta paljoakaan noin periaatteessa. Tekoäly kehittyneempi, samaten fysiikka hyvin kehittynyt, hyvä konsepti. Monet elukat fyysisesti kehittyneempi, niitten ohjelmistot polttimossa sitten rakentuneet erilaisiksi.

        Ihminen kehittänyt tietokoneet. evoluutio kehittänyt ihmisen. Ei ihminen ole jumala, vaikka se tietokoneen onkin rakentanut. Eikä evoluutio ole mikään jumala, vaikka ihminen onkin kehittynyt sen ansiosta.

        =DW=


      • Bengalitikku

        Kuinka paljon meissä on koodiainesta valmiina tai kasautumassa kaikenaikaa.
        Koodi täytyy kirjoittaa, koska sitä on mahdoton muistaa ja se menee johonkin rautakoneen muistiin, jota voi laajentaa. Ihmisen muisti sumenee, kun kamaa on niin paljon ja muisti vuotaa - yli. Ihmismuistia ei voi laajentaa. Pitäisi rapsuttaa aivomöykkyä. Voimme korkeintaan harjoittaa. Hassu sanonta: käy yli ymmärryksen. Hasuinta olisi, kun ne solut, jotka ns. kuoltua toimisivat, olisivat muistin alueella. Absurdia. Miettikää. Kun muistia ei enää tarvitsisi.
        Siinä sitä olisi rajatietoa.
        Tietsikka ihmisjärjellä rakennettu. If - not - yes.
        Huumori. Miten muutaman kuukauden ikäinen lapsenlapseni tajusi ruokapöydässä kukkavaasileikin: piiloon, esiin toiselta puolelta tai toiselta puolelta ja alkoi leikkiä samaa. Nauratti. Miksi tämä nauratti. Matkimistako.
        Vai oppiko, että tässä odotetaan jotain tällaista. (Ruokapöydässä ei sitten leikitä).


    • aaatami

      Saapa nähdä ripeksiikö huomenna...tänään ei oo pahemmin ripeksinyt

      • kylmätotuus

        Ei ou ripeksinnä tiälläkää monnee päevää. Saes kyllä vihmoo ies vähä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      127
      3147
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      106
      1273
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1066
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1020
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      924
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe