hyvä vinkki suomussalmelle

oikiasti_hei

nyt ku alkaa kesä koittaan ja monet haluaa ehkä hieman enemmän elämää ja kävijöitä. Niin eikö teidän kannattas alkaa parantaan paikkakunnan imagoa jollain tapaa. nimittäin jos oikeesti haluatte niin hyvällä paikalla sijaitsevan paikkakunnan josta on lähtenny maailmalle kuuluisuuksia.
kasvavan ja pitämään elinvoimaa yllä Tehkää siittä oikeesti viihtyissä ja toivottakaa oikeesti muualta tulleet tervetulleeksi. Ette te voi oikeesti elää niinku jossain takapajulassa jossa heti katotaan et mitä vittuase tuoki nyt täällä tekee ja on. Eikä lähtee keksiin juoruja ja tarinoita joilla ei oo mitään pohojaa ja vielä kaiken lisäksi levittään niitä pitkin pitäjää. tällä tavalla te tapatte koko yhteisön. Suomussalmi on oikeesti paikkakuntana hieno ja ennenkaikkea upealla paikalla sijaitseva joka oikeesti ansaitsee mahdollisuuden palata niihin aikoihin jolloin siellä eli sen 15-20 ihmistä.

33

2793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wikibet

      Olipa hölmösti sanailtu kirjoitelma.Ei edes kunnon vinkkiä annettu vaikka otsikossa sitä luvattiin.

    • pidotparanee

      15-20 on sopiva määrä minustakin. Taidat haikailla niitä aikoja, kun jääkauden jälkeen jää vetäytyi ja pari ihmistä eksyi tänne. Ne olivat varmasti hienoja aikoja.

    • Vai vielä ollaan takapajulasta??? Ollaan kuule ainaki 20v. eellä muita suomalaisia kaikissa asioissa ja monessa muussakin. Eipä löyvy toista Suomussalamea Suomesta eikä maalimastakaan.

      • tätinainen

        Älä kehu liikaa.


      • tätinainen kirjoitti:

        Älä kehu liikaa.

        En kehunu ollenkaan. Tosiasioita kirjotin vaan.


      • aitotätinainen

        Taas joku esiintyi tätinaisena. Lumperi, en ollut minä.


      • aitotätinainen kirjoitti:

        Taas joku esiintyi tätinaisena. Lumperi, en ollut minä.

        Huomain eron kun sulla on nykyään tuo aito enssimmäienä. Ei kannata välittää.


      • Anonyymi

        "...vai vielä''".. Herra meitä muita varjelkoon moiselta , tuommoista jos on muuallakin alle kahdenkymmenen vuoden odotettavissa , yhä kauemmas on muuttoa harkittava , onneksi ei toista "Rämsänrantaa" ole koko maailmassa...


    • Vajakki

      Vieläkö siellä ajelee se tuhti poika sokeiden valmistamalla autolla,yritti tulla kolmion takaa kylkeen yks talvi. Ei tainnut olla kaikki muumit laaksossa.

    • pakko-pätee

      15000-20000 ihmistä Kuullostaako yhtään paremmalta vai vielläkö on nillittämisen aiheita ?

      • eisiinäautamikään

        Kuullostaa utopialta. Asukasmäärä nyt 8000 ja olisiko 50 päälle.
        Montakohan on tämän vuoden lopussa?

        Kyllä Kainuun syrjäisten kuntien väkiluku menee vaan alaspäin koko ajan.

        Meikäläinenkin lähtee tästä pitäjästä heti, kun eläkepäivät alkavat. On pakko päästä ihmisten ilmoille, paikkaan, josta ei ole pitkä matka minnekään ja jossa on elämää ympärillä.

        Hiljaisuus on hyvä, mutta ei silloin, kun ei muuta olekkaan kuin hiljaisuutta.


      • eisiinäautamikään kirjoitti:

        Kuullostaa utopialta. Asukasmäärä nyt 8000 ja olisiko 50 päälle.
        Montakohan on tämän vuoden lopussa?

        Kyllä Kainuun syrjäisten kuntien väkiluku menee vaan alaspäin koko ajan.

        Meikäläinenkin lähtee tästä pitäjästä heti, kun eläkepäivät alkavat. On pakko päästä ihmisten ilmoille, paikkaan, josta ei ole pitkä matka minnekään ja jossa on elämää ympärillä.

        Hiljaisuus on hyvä, mutta ei silloin, kun ei muuta olekkaan kuin hiljaisuutta.

        Ihmisiä kylä täynnä. Ootko sokio?


      • CityKajaanilainen

        Buahahaaa, tainnu perankalainen tulla ensimmäistä kertaa kylille. Vittu, kun naurattaa...


      • Matkaanvaan
        eisiinäautamikään kirjoitti:

        Kuullostaa utopialta. Asukasmäärä nyt 8000 ja olisiko 50 päälle.
        Montakohan on tämän vuoden lopussa?

        Kyllä Kainuun syrjäisten kuntien väkiluku menee vaan alaspäin koko ajan.

        Meikäläinenkin lähtee tästä pitäjästä heti, kun eläkepäivät alkavat. On pakko päästä ihmisten ilmoille, paikkaan, josta ei ole pitkä matka minnekään ja jossa on elämää ympärillä.

        Hiljaisuus on hyvä, mutta ei silloin, kun ei muuta olekkaan kuin hiljaisuutta.

        Niin on hyvä kannanotto. Ehdottomasti lähden. Olen ansainnut todella parempaa minäkin mitä tämä kuoleva kylä tarjoaa.


      • CityKajaanilainen kirjoitti:

        Buahahaaa, tainnu perankalainen tulla ensimmäistä kertaa kylille. Vittu, kun naurattaa...

        Miten se vittu nuin naurattaa?


      • Anonyymi
        eisiinäautamikään kirjoitti:

        Kuullostaa utopialta. Asukasmäärä nyt 8000 ja olisiko 50 päälle.
        Montakohan on tämän vuoden lopussa?

        Kyllä Kainuun syrjäisten kuntien väkiluku menee vaan alaspäin koko ajan.

        Meikäläinenkin lähtee tästä pitäjästä heti, kun eläkepäivät alkavat. On pakko päästä ihmisten ilmoille, paikkaan, josta ei ole pitkä matka minnekään ja jossa on elämää ympärillä.

        Hiljaisuus on hyvä, mutta ei silloin, kun ei muuta olekkaan kuin hiljaisuutta.

        Lähde veikkonen. Tuskin se ketään kiinnostaa!


    • Oon samaa mieltä Lumperin kanssa siitä että ei todellakaan löydy Suomesta toista Suomussalmea..mutta eri mieltä siitä että suomussalmi olisi muita edellä.Itse muutaman vuoden jo muilla mailla asuneena sanoisin että Suomussalmi aika alkeellinen ja ankea paikkakunta

      • äidinluoksesyömään

        Mikä siellä Kajaanissa on parempaa kun Suomussalmella?


      • CityKajaanilainen

        Kaikki


      • äidinluoksesyömään kirjoitti:

        Mikä siellä Kajaanissa on parempaa kun Suomussalmella?

        Minä en asu edes kainuussa ja kaikki parempaa täällä etelämpänä


      • tsupp
        Brom kirjoitti:

        Minä en asu edes kainuussa ja kaikki parempaa täällä etelämpänä

        no kuopiossa sitten...hei älä viitti elvistellä se on jo vanhan aikaista,huoh,


      • Eipä ole Kuopiokaan


      • Anonyymi

        ..."olen samaa mieltä "... ja lisään : Jumalan kiitos...


    • korvensoturi

      Suomussalmelaiset ovat niin fiksua väkeä ja korpisotureiden sukua, että osaavat itse ajatella ilman linkkeja ja vinkkejä.

      • Anonyymi

        Aika kaukaista sukua ovat nämä nykyset suomussalmelaiset vellihousut korpisotureille.


    • Anonyymi

      Missä se vinkki viipyy?
      Piiitkä jorina...
      Kyllä täällä eletään ihan samoin kuin muuallakin.
      Vink, vink

    • Anonyymi

      Säynäjäsuo näyttäs olevan nouseva matkailukohde. Sitä ei ole vielä oikein hyödynnetty kunnolla, sano. Sinne laavulle voisi tehdä semmosen matkailun vetonaulan, nimittäin Säynäjäsuon Haltijan kota. Siellä Haltija voisi turistille tehdä Säynäjäsuon valan, jossa paskasella sormella vedetään mustat (tai ruskeat🤣) viivat turistin poskeen. Maksua vastaan tietenkin, sano. Tämä Haltija voisi samalla mongertaa jotain paikallista Säynäjäsuon mokellusta. Jatkakaapa kertomusta, sano.

      • Anonyymi

        Riitin jälkeen tarjottaisiin mätiä muikkuja ja vittuiltaisiin turisteille.


    • Anonyymi

      Lumperin eukko antaisi halukkaille "majavaa".

      • Anonyymi

        Taitaa olla herkkä antamaan jos vain jollekin kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla herkkä antamaan jos vain jollekin kelpaa.

        On se! 🤣


    • Anonyymi

      Täällä on jo nyt liikaa joutavanpäiväistä vilskettä.

      • Anonyymi

        Mikä puri? Tip sellainen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      916
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      281
      682
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      40
      532
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe