Mikä on näistä opillisesti tärkein Maria, Ellen W vai sapatti?
Maria vai sapatti?
30
306
Vastaukset
- Steyr
Ensimmäiseksi tärkein on sapatti. Toisena julistetaan Ellenin koottuja tarinoita.
Neitsyt Mariasta ei ole adventismissa tarvis laisinkaan puhua, koska hän kuuluu katolisten palvottuihin.- sdasda
Maria oli Jeesukseen uskova ja eikä väärä profeetta kuten Ellen.
Mariaa ei ole säätiöity. - sun.sun.sun.sunnuntai
sdasda kirjoitti:
Mariaa ei ole säätiöity.Mutta, Mariaa paljon palvotaan, ja rukoillaan Jeesuslasta hänen kauttaan.
Eli hänet on kirkotettu sitä tointa varten ja juuri siinä on tämä aurinkoinen- sun- päiväsi - NimiSDAkertoo
Sapattia palvotaan enemmän kuin Mariaa eräässä globaalissa SDA organisaatiossa.
NimiSDAkertoo kirjoitti:
Pitääkö jankuttaa jatkuvaa virttä? Ettekö te ymmärrä vieläkään, että sapatti ei ole Jumala vaan Jumalan käsky? Ei siis pyyntö, vaan käsky. Jumala on sen pitäjille luvannut siunauksia ja rauhan.
sdasda kirjoitti:
Mariaa ei ole säätiöity.Laiskuuttasi et ole ottanut selvää profeetan kutsumuksesta ja lahjasta ja jankutat tuota typerää virttä. Et tajua mitään esim. Eliasta, joka liittyy lopun aikaan.
sdasda kirjoitti:
Mariaa ei ole säätiöity.Mitä vikaa on säätiöinnissä? Hyvin se toimii. Otahan paremmin selvää Whitesta, jos meinaat uskottavana adventistina kulkea. Toistat vain vastustajien nettiharhoja. Paholainen on aina tavalla tai toisella vainonnut Jumalan profeettoja, tässä tapauksessa sinun kauttasi.
NimiSDAkertoo kirjoitti:
höpö höpö
Mitä vikaa on säätiöinnissä?
Kaikki kuuluvat Jumalan suunnitelmaan, jos yksikin otetaan pois, niin ketju katkeaa ja Jumalan suunnitelma ei pääse etenemään.
- MedianEdustaja
Mene nukkumaan
Exap kirjoitti:
Eli ihmisen omat valinnat ovat siis vain näennäisiä. Näin olisi joka tapauksessa tapahtunut ?
Eihän me valittu sapattia eikä Mariaa eikä Whitea, vaan Jumala. Ei nämä valinnat olleet meistä kiinni.
sdaguy kirjoitti:
Eihän me valittu sapattia eikä Mariaa eikä Whitea, vaan Jumala. Ei nämä valinnat olleet meistä kiinni.
Niin että eikö vai juuko ?
sdaguy kirjoitti:
Näin olisi joka tapauksessa tapahtunut.
Ookei. Eli ihmisen valinnoilla ei mielestäsi ole merkitystä.
Ihmiset eivät ole jumaluuden arvossa koskaan. Jeesus Kristus on ainoa korotuksen kohde. Jeesus Kristus on koko Raamatun keskushenkilö,-Jeesuksessa Kristuksessa on Raamatun evankeliumin mission ainoa ihmisen ja ihmiskunnan ikuisen elämän pelastus, ja rauha tässä ajassa. Joh 3:16.
- yksi-on-Herra
Joh. 7:38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
Sapattin Herra on Jeesus. Marian Herra on Jeesus, Ellen W. Herra on Jeesus.
Sapatti kuuluu Jumalan pyhään lakiin. Maria ja Ellen W. ovat ihmisiä, Jumalan luomia, jotka turvautuivat Herraan Jeesukseen pelastajana. He eivät kuulu Jumalan lakiin.
Sapatin ei tarvitse turvautua Herraan Jeesukseen. Herra Jeesus on antanut sen ihmistä varten. Sapatti ei tee mitään pahaa kellekkään. Se on hengetön, mutta Pyhä Herransa toimesta.
Meidän siis tarvitsee oppia Herrasta Jeesuksesta.- Sda
Turha palvoa sapattia sinettinä.
Jeesus on muutakin kuin sapattia.
SDA = 7. päivän palvojat. - merkit
Ei sinettiä voi palvoa?
Sinetti on Jumalan antama ja suojaa Jumalan palvelijaa, jotka panevat toivonsa Kristukseen lopun ajan vitsauksilta.
Sapatti Jeesus Herran merkki ja pedon merkki on sunnuntai-pyhä. - sapattiöyhöttäjät
Sapatti ei ole sinetti ja sunnuntai ei ole pedonmerkki Raamatun mukaan.
Lopeta väärän profeettasi ja sapatin palvonta. sapattiöyhöttäjät kirjoitti:
Sapatti ei ole sinetti ja sunnuntai ei ole pedonmerkki Raamatun mukaan.
Lopeta väärän profeettasi ja sapatin palvonta.Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät.
Hes. 20:13
Mutta Israelin heimo niskoitteli minua vastaan erämaassa: he eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan, ylenkatsoivat minun oikeuteni, jotka ihmisen on pidettävä, että hän niistä eläisi, ja minun sapattini he kovin rikkoivat. Niin minä ajattelin vuodattaa kiivauteni heidän ylitsensä erämaassa ja lopettaa heidät.
Hes. 20:16
koska he pitivät minun oikeuteni halpoina, eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan, vaan rikkoivat minun sapattini; sillä heidän sydämensä vaelsi heidän kivijumalainsa jäljessä.
Hes. 20:20
ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne.
Hes. 20:21
Näissä jakeissa (melkein peräkkäisiä) Jumala sanoo monesti: "minun" sapattini, ei siis juutalaisten eikä adventistien eikä muidenkaan. Toisin sanoen sapatin rikkomisella halveksit itse Jumalaa!! Lisäksi hän sanoo kahdesti sapatin olevan MERKKI välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne. Hebreassa merkillä on muistaakseni kaksi vastinetta, joita käytetään "interchangeably" eli molemmat sanat käyvät ja merkitsevät samaa asiaa.
Paholainen kapinoi aina Jumalan järjestystä vastaan. Hänelle ei Jumalan sapatti kelpaa, vaan hän on perustanut oman lepopäivän, sunnuntain, joka on tuleva MERKIKSI hänen ja sunnuntaikristittyjen välille sitten, kun sunnuntailakeja aletaan panna täytäntöön. Jumalan merkki siis on sapatti, ja paholaisen eli pedon merkki on sunnuntai sitten, kun se aika koittaa, ehkä piankin.
- tyhmyystiivistyy
Sapattiöyhöttäjät ovat öyhöttäneet sapatista jopa oman kirkon virallisen opinkohdan.
- MaailmaaNähnyt
Rauhoitu. Kyllä äitisi rakastaa sinua kaikesta huolimatta.
- Harhaoppistakarta
Toisten on mahdoton karttaa adventismia ja sapattiöyhötystä tai jehovien eksytystä.
- Egwsyliopisto
Ellen White, totuuden valo rakastaa jokaista adventistia.
- NedFlanders
Nuori nainen kuoli Salon oudossa turmassa: Auto putosi sillalta 12 metriä raiteille – InterCity-juna törmäsi autoon
Tapahtui vähemmän yllättäen viikonloppuna. Alkoholin osuutta asiaan kannattaa pohtia. - Wertyw
Tärkein on Jeesus Kristus, 4 evankeliumia ja sen jälkeen koko raamattu,
Pyhän Hengen Uudestisyntymisen kautta, raamattu avautuu.
Jeesus on ensimmäinen ja viimeinen,
Alfa ja omega
Ja vain hänessä on tie Taivasten valtakuntaan.
Ellen wihte on harhaopettaja
●Maria, Jeesuksen äiti, mutta ei Marian palvontaa. Jeesus itse on antanut Marialle sen osan ja palkan siitä mitä hän on tehnyt. Ja kunnioittaa pitää, muttei palvoa.
●Sapatti, 10 käskystä
●rukouksessa ja P.Hengen kautta sekä keskustelemalla muidenkin pyhien kans näiden kohtien oikea ymmärrys varmaan avautuu, jokaiselle vilpittömästi etsivälle."Ellen wihte on harhaopettaja", hän oli kylläkin White. Heititkö tämän lonkalta vai ootko tutkinut asiaa vai kopioitko jonkun tuttusi tai netti"auktoriteetin" mielipiteen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1064873
- 1514834
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h464652- 1463014
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa302683- 1582194
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue202158- 401889
- 731390
- 221375