Mulla on just tää ongelma, kun olen ulkoisesti täysin femme, mutta puheet ehkä jotain ronskimpaa, koskaan ei vaan tahdo päästä puheisiin asti, kun kaikki karsastaa.
Se on ikävä oikeasti huomata, että kukaan ei ota vakavasti, vaan katsovat kieroon ja pitävät heterona, joka on astunut väärään paikkaa. En kuitenkaan halua, enkä aio muuttaa lookkiani vain sen takia, että saisin hyväksynnän muilta lepakoilta. On vain kurja todeta, että näinkö ulkoisten seikkojen vuoksi minut on tuomittu olemaan yksin, kun kukaan ei muita katseita anna, kuin halveksivia.
Antakaa nyt rakkaat ihmiset jotain vinkkejä, ettei tarvitsisi jatkaa tätä yksinäistä elämää! Johan se alkaa syömään itseluottamustakin.. Jotain pieniä vinkkejä, joilla pääsen sisään, ja joilla saan "todistettua" että olen esim. baareissa tosissani, en mielenkiinnosta.
Just tää..
23
2127
Vastaukset
- Celine
Paikallisissa partyissa on tullut käytyä ja täytyy sanoa,että on pienet piirit ja välistä pyörii.Kukaan ei ole vielä koskaan tullut juttelemaan.Olen naisen näköinen nainen ja laitettu.Siis hoidan itseeni.En ole mikään viimisen päälle femme,mutta en poikamainenkaan.Enkä hepsankeikka!Eli kaikki puitteet on kunnossa karismaa myöden.Sillä vaan ei näytä olevan mahiksia Setan partyissä.Oma syy,kun en ole esiintynyt sitten ehkä sosiaalisesti ja nyt aionkin muuttaa sen puolen.
Onko se kiinni todella näin paljon ulkonäöstä ja tyylistä???- Catsy_666
Oletko tullut ajatelleeksi ettei kukaan uskalla lähestyä niin hyvän näköistä kuin sinä?
Meikäläinen ainakin haluaisi itselleen mielummin sellaisen kotoisen arkimimmin kun jonkun joka on kuin hollywoodista. - sama kuin
Catsy_666 kirjoitti:
Oletko tullut ajatelleeksi ettei kukaan uskalla lähestyä niin hyvän näköistä kuin sinä?
Meikäläinen ainakin haluaisi itselleen mielummin sellaisen kotoisen arkimimmin kun jonkun joka on kuin hollywoodista.hyvän näköinen, kuin suoraan Hollywoodista?
Se, että välittää itsestään ja sitä kautta siitä mitä laittaa päälle ja miltä haluaa näyttää, ei välttämättä tarkoita että on myös hyvän näköinen (kaunis?). Tämähän menee taas kategoriaan "kauneus on katsojan silmissä"...ja lepejä on tyylillisesti erilaisia. Totta on se, että ulkonäöstään huolehtivia (femmejä) on vähemmän markkinoilla (mikä on todella sääli, koska olen itse juuri siihen vähemmistöön kuuluva). Ei kait sitä tarvi olla meikkaamatta, laittamatta hiuksiaan (pitkät tai lyhyet) ja pukeutua "farkut valkoinen t-paita paitapusero raskaat kengät" -linjalle, jotta olisi helpommin lähestyttävissä, ns. tavallinen. Tämähän kertoo enemmän niistä muista, joiden itsetunto ei riitä katsomaan femmen pintaa syvemmälle. Ollaan kaikki tyytyväisiä ja annetaan sen näkyä myös ulospäin!
- noin..
femme, butch, androgyyni..miksi te itkette näistä? Ihan sama mitä kukakin on. Onko mieleen tullut että juuri sinä et vaan miellytä ketään..ei se sen kummallisempaa.
- advis
..toinen puoli. Mutta femmet ja femmejen kaltaiset edustavat kuitenkin vähemmistöä lesboissa eikä heitä joskus edes pidetä oikeina lesboina olemuksensa vuoksi. Ei sillä että tästä pitäisi pahemmin piitata, mutta voi olla vaikeampaa löytää omanlaista tyttöystävää.
- taikka
advis kirjoitti:
..toinen puoli. Mutta femmet ja femmejen kaltaiset edustavat kuitenkin vähemmistöä lesboissa eikä heitä joskus edes pidetä oikeina lesboina olemuksensa vuoksi. Ei sillä että tästä pitäisi pahemmin piitata, mutta voi olla vaikeampaa löytää omanlaista tyttöystävää.
ei femme..ei se tarkoita että juuri Sinä olet se jota kaikki haluavat, ihan sama mitä ryhmää edustat. Miksi se ei ole teille ikinä vaihtoehto. Ehkä juuri sinä olet sen näköinen/oloinen ettei sinua haluta. Turha siitä on itkeä ettei lesbot halua. Kukaan ei halua =)
Mun käsityksen mukaan femmet on kovinkin haluttuja. Jos sinä et ole, ei se kai ole kenenkään vika. Vai säälistäkö sinut pitäisi pokata..? - Bluemist
advis kirjoitti:
"Mutta femmet ja femmejen kaltaiset edustavat kuitenkin vähemmistöä lesboissa eikä heitä joskus edes pidetä oikeina lesboina olemuksensa vuoksi. "
Ikävää kuultavaa. Olen itse naisellinen - kohtuuden rajoissa: kevyt meikki ja naisellinen yläosa/toppi, lyhyet mutta naisellisesti leikatut hiukset, lyhyet kynnet, ei hameita. Näytän kuitenkin ilmeisesti monen silmissä heterolta... Voin mainita että olen "aidompi" lesbo kuin moni poikamainen tapaus. En ole esimerkiksi koskaan ollut miehen kanssa sängyssä, edes kokeilumielessä, ja olen ollut pari-/seurustelusuhteessa vai naisen kanssa, miehet ei kerta kaikkiaan kiinnosta millään tasolla... Ja minua ei siis pidetä "oikeana lesbona" siksi etten pakota itseäni johonkin siilitukka-paitapusero-androgyynimuottiin??? - sä itsekkin
Bluemist kirjoitti:
"Mutta femmet ja femmejen kaltaiset edustavat kuitenkin vähemmistöä lesboissa eikä heitä joskus edes pidetä oikeina lesboina olemuksensa vuoksi. "
Ikävää kuultavaa. Olen itse naisellinen - kohtuuden rajoissa: kevyt meikki ja naisellinen yläosa/toppi, lyhyet mutta naisellisesti leikatut hiukset, lyhyet kynnet, ei hameita. Näytän kuitenkin ilmeisesti monen silmissä heterolta... Voin mainita että olen "aidompi" lesbo kuin moni poikamainen tapaus. En ole esimerkiksi koskaan ollut miehen kanssa sängyssä, edes kokeilumielessä, ja olen ollut pari-/seurustelusuhteessa vai naisen kanssa, miehet ei kerta kaikkiaan kiinnosta millään tasolla... Ja minua ei siis pidetä "oikeana lesbona" siksi etten pakota itseäni johonkin siilitukka-paitapusero-androgyynimuottiin???laitoit itsesi aidommaksi lesboksi sillä ettet ole ikinä miehen kanssa maannut ja sitten ihmettelet että jotkut avostelee lesboutta ulkonäön perusteella.
Samaa venettä soudatte. - Bluemist
sä itsekkin kirjoitti:
laitoit itsesi aidommaksi lesboksi sillä ettet ole ikinä miehen kanssa maannut ja sitten ihmettelet että jotkut avostelee lesboutta ulkonäön perusteella.
Samaa venettä soudatte.Naisellisen ulkonäön vuoksi kyseenalaistaminen vs. miesten kanssa makaaminen/makaamattomuus... En ole väittänyt olevani "aidompi" vaan vähintään yhtä aito kuin ne naiset, jotka ehkä ovat nuoruudessaan (ainakin) olleet miestenkin kanssa ja nyt sitten arvostelevat minua/identiteettiäni ulkonäön perusteella. On pinnallista epäillä jonkun lesboutta sillä perusteella, että hiukset ja/tai vaatetus ovat naiselliset, vaikka itse olisi tehnyt aikoinaan ties mitä miesten kanssa, ja "pitkätukkainen" (kärjistetysti sanottuna) olisi ollut "lesbona" siitä asti kun aloitti sukupuolielämänsä. Mielestäni seksuaalisesta suuntautumisesta kertoo enemmän se, kenen kanssa seksiä harrastaa / on harrastanut, kuin esim. hiusten pituus.
- advis
Bluemist kirjoitti:
Ikävää kuultavaa. Olen itse naisellinen - kohtuuden rajoissa: kevyt meikki ja naisellinen yläosa/toppi, lyhyet mutta naisellisesti leikatut hiukset, lyhyet kynnet, ei hameita. Näytän kuitenkin ilmeisesti monen silmissä heterolta... Voin mainita että olen "aidompi" lesbo kuin moni poikamainen tapaus. En ole esimerkiksi koskaan ollut miehen kanssa sängyssä, edes kokeilumielessä, ja olen ollut pari-/seurustelusuhteessa vai naisen kanssa, miehet ei kerta kaikkiaan kiinnosta millään tasolla... Ja minua ei siis pidetä "oikeana lesbona" siksi etten pakota itseäni johonkin siilitukka-paitapusero-androgyynimuottiin???Tuohan kuulostaa oikein viehättävältä;D
Mutta siis tunnen henkilöitä, jotka ovat sitä mieltä, että femmet eivät ole Oikeita Lesboja ja piste. Mietityttää, että onko näitä hulluja enemmänkin.. - advis
Bluemist kirjoitti:
Naisellisen ulkonäön vuoksi kyseenalaistaminen vs. miesten kanssa makaaminen/makaamattomuus... En ole väittänyt olevani "aidompi" vaan vähintään yhtä aito kuin ne naiset, jotka ehkä ovat nuoruudessaan (ainakin) olleet miestenkin kanssa ja nyt sitten arvostelevat minua/identiteettiäni ulkonäön perusteella. On pinnallista epäillä jonkun lesboutta sillä perusteella, että hiukset ja/tai vaatetus ovat naiselliset, vaikka itse olisi tehnyt aikoinaan ties mitä miesten kanssa, ja "pitkätukkainen" (kärjistetysti sanottuna) olisi ollut "lesbona" siitä asti kun aloitti sukupuolielämänsä. Mielestäni seksuaalisesta suuntautumisesta kertoo enemmän se, kenen kanssa seksiä harrastaa / on harrastanut, kuin esim. hiusten pituus.
Minusta hiusten pituudella ei ole niin väliä. Poikamainen tukkahan voi olla sangen viehko siinä missä pitkät kutrit, jos ne omistajalleen sopivat:D
Luonne se on tärkein, luonne ja sielu. - advis
taikka kirjoitti:
ei femme..ei se tarkoita että juuri Sinä olet se jota kaikki haluavat, ihan sama mitä ryhmää edustat. Miksi se ei ole teille ikinä vaihtoehto. Ehkä juuri sinä olet sen näköinen/oloinen ettei sinua haluta. Turha siitä on itkeä ettei lesbot halua. Kukaan ei halua =)
Mun käsityksen mukaan femmet on kovinkin haluttuja. Jos sinä et ole, ei se kai ole kenenkään vika. Vai säälistäkö sinut pitäisi pokata..?En minä ole väittänyt etteikö minua oltaisi pokattu:D
Minua vaan hirvittää, jos pokaaja on yltä päältä lävistetty ja tatuoitu, tupakalta haiskahtava, siilitukkainen lihaskimppu joka etäisesti muistuttaa naista..O__________________O
Lävistykset ja tatskat ovat siis hienoja, minullakin on. Mutta jos niitä on liikaa niin..huh.. Vaikka ei se ihmistä pahenna tietenkään. Hurjan vaikutelman siitä tosin saa. - Bluemist
advis kirjoitti:
Tuohan kuulostaa oikein viehättävältä;D
Mutta siis tunnen henkilöitä, jotka ovat sitä mieltä, että femmet eivät ole Oikeita Lesboja ja piste. Mietityttää, että onko näitä hulluja enemmänkin..Kiitos vain :)
Tarkoitukseni ei siis ollut haastaa riitaa vaan puolustaa oikeuttani tulla hyväksytyksi lesbona olemuksestani huolimatta... Jos jotkut todella ovat tuota mieltä niin se heille suotakoon, omapa on menetyksensä ;) Ne muutamat harvat naiset joiden kanssa olen tähään ikään mennessä ollut "lähikontaktissa" ovat olleet sen jälkeen viimeistään hyvin vakuuttuneita lesboudestani ;)
Aion jatkossakin vastustaa ryhmäpainetta (joka ei onneksi enää ole niin kova kuin vielä 90-luvullakin) ja olla sen oloinen kuin olen. Ehkä mullekin vielä löytyy oma kulta joka arvostaa naisen oloista naista... - on pinnallista
Bluemist kirjoitti:
Naisellisen ulkonäön vuoksi kyseenalaistaminen vs. miesten kanssa makaaminen/makaamattomuus... En ole väittänyt olevani "aidompi" vaan vähintään yhtä aito kuin ne naiset, jotka ehkä ovat nuoruudessaan (ainakin) olleet miestenkin kanssa ja nyt sitten arvostelevat minua/identiteettiäni ulkonäön perusteella. On pinnallista epäillä jonkun lesboutta sillä perusteella, että hiukset ja/tai vaatetus ovat naiselliset, vaikka itse olisi tehnyt aikoinaan ties mitä miesten kanssa, ja "pitkätukkainen" (kärjistetysti sanottuna) olisi ollut "lesbona" siitä asti kun aloitti sukupuolielämänsä. Mielestäni seksuaalisesta suuntautumisesta kertoo enemmän se, kenen kanssa seksiä harrastaa / on harrastanut, kuin esim. hiusten pituus.
epäillä toisen suuntautumista ulkonäön tai ylipäätään minkään takia.
Mutta kyllähän tuollainen "vaikka itse olisi tehnyt aikoinaan ties mitä miesten kanssa" kertoo sen että yhtälailla sä olet rankannut itsesi tietynlaiseksi lesboksi ja koska et ole miestä ikinä sänkyyn päästänyt se on sun "lyhyttukka" jota haluat käyttää osoittamaan kuinka todella lesbo olet.
Mä en nyt siis todellakaan näe mitään eroa pinnallisuusasteissa. - Bluemist
on pinnallista kirjoitti:
epäillä toisen suuntautumista ulkonäön tai ylipäätään minkään takia.
Mutta kyllähän tuollainen "vaikka itse olisi tehnyt aikoinaan ties mitä miesten kanssa" kertoo sen että yhtälailla sä olet rankannut itsesi tietynlaiseksi lesboksi ja koska et ole miestä ikinä sänkyyn päästänyt se on sun "lyhyttukka" jota haluat käyttää osoittamaan kuinka todella lesbo olet.
Mä en nyt siis todellakaan näe mitään eroa pinnallisuusasteissa.Pointti se on tuokin, myönnetään. Helpommalla pääsisi elämässä (ja baareissa) jos kaikki vois oikeasti hyväksyä toisensa sellaisina kuin on, ilman että tarvitsis aitouttaan todistella, mutta taitaa olla aika utopistinen ajatus...
- ajattelen
Bluemist kirjoitti:
Pointti se on tuokin, myönnetään. Helpommalla pääsisi elämässä (ja baareissa) jos kaikki vois oikeasti hyväksyä toisensa sellaisina kuin on, ilman että tarvitsis aitouttaan todistella, mutta taitaa olla aika utopistinen ajatus...
asian niin että jos sille tielle astuu niin se on loputon tie. Mitä sillä on väliä onko uskottava vai ei, kyllä sitä silti oppii ihmisiä tuntemaan ja ajan kanssa tulee tutuksi monellekkin.
- kanssa,
itsekkin femme ja tottahan se on että vaikeampaa se on. Mutta pidä tyylisi, sen voin sanoa että sä säästyt siltä piirinpyöritykseltä ja kun jaksaa olla löydettävänä ja etsiä niin se kultakin löytyy.
Malttia vain.
Sun ei tarvi todistella mitään kellekkään, usko pois sulla on enempi iloa noista piireistäkin vielä kun jokapaikassa ei ole pelkkiä exiä.
Joten mä toivotan tsemppiä. - akvaariokala
En pysty yhtymään mielipiteeseesi koska ainakin kun minä olin ensimmäistä kertaa homo-baarissa niin monet tulivat iskemään ym. Musta ainakin vaikutti siltä että juuri siksi kun femmejä on niin vähän niin niillä on enemmän vientiäkin! Kuten minulla ;) enkä sano tätä pahuuttani, mutta minun kohdalla asia on näin
- Putkiratio
rääväsuinen akka, niin en ihmettele, jos sinusta ei pidetä. Anteeksi jos loukkasin. Naisellinen saa olla ja naiselliselta saa näyttää. Huono käytös on kuitenkin sellainen asia, joka ei vedä puoleensa kuin harvoja. Kaipa heitäkin on.
Mulla oli aikanani sama ongelma ja valitettavasti mä en voi sanoa sulle kuin että koita vaan olla oma itsesi ja mene itse juttelemaan..
Se ei tosin ole kovin helppoa näissä piireissä, kun mustasukkaisuus tuntuu olevan sitä luokkaa välillä, ettei ketään uskalla lähestyä, kun joku käy aina uhittelemaan.. (puoliso, tyttöystävä tai mustis-exä).
Suosittelisinkin ehkä ensin tutustumaan vaikka paikan homomiehiin ja sitäkautta yleensä jossain vaiheessa tutustuu muijiinkin..
Itse olen kovin sosiaalinen ja puhelias ja samoissa paikoissa monta vuotta pyörineenä tunnen paljon sekä homoja että lepakoita kaikkea siltä väliltä.
Kyllä se siitä kun jaksaa vaan olla positiivinen, eikäö heti lannistu ihmisten kylmäkiskoisuudesta ja epäilyistä.- Battery016
nyt kun teitä naisellisia ja omasta mielestänne kauniita lesboja näyttäisi täällä olevan enemmänkin (vai ovatko kaikki keskustelunavaukset saman ihmisen tekstiä?) niin miksette keräänny yhteen, vaihda osoitteita, tutustu toisiinne. tiedä vaikka joku löytäisi omaa silmäänsä miellyttävän seurustelukumppaninkin tällä tavalla.
- Mirkku
panettelua. Älä missään nimessä luovu femme-lookistasi. Itse en ole sellainen, mutta itselläni on sellainen... Ihana nainen.
Minun mielestäni sellaiset lesbot, jotka eivät pidä femmen näköistä, ehkä kaunistakin lesboa uskottavana ja kohtelevat huonosti, omaavat huonon itsetunnon. He ovat ehkä itse tosi laiskoja pitämään huolta ulkonäöstään ja pelkäävät että "hyvännäköinen" tulee ja vie kaikki muijat baarista. Sen sijaan butch-tyyppinen lepakko, joka hyväksyy myös femmet, on erinomainen tyyppi. Minusta jokainen saa näyttää miltä tykkää, kunhan hyväksyy muutkin.- advis
..se onkin!!:D
Mutta arvatkaas, jos makuasioista aletaan keskustella niin siitä seuraa usein järkyttävä sota ja sinut julistetaan viimeisimpään pannaan. Kun kuitenkin aivan jokaisella on jonkinlainen maku! O________O
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä3492471Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236944222420- 1121381
- 421104
Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan
En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo66853- 56823
Etkö sinä ymmärrä että minähän
Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s26821Olet vain todella
Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.39805Phj vihreään käärijän 2.0 omintakeista osaamista?
Mitä ihmettä on meneillään? Kunnan johtamisessa langat yksiin käsiin? Seuraisiko keskittämisestä mitään oleellista hyvi117742En vaan jaksa
Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä30719