Valmet 411as suutinkärjet

Sgaga

Tulipa ostettua ajatuksissa -71 700:seen väärät suutinkärjet, mallia bdll150s6429 (kärjissä kyllä lukee bdll150s6555 mutta kuitissa ja kataloogissa tuo 6429), tajusin vasta myöhemmin netissä pörrättyäni että turbokoneeseen (vaihdettu 1100 kone) kuuluisi kärjet mallia bdll150s6130a. Kone simmssin pumpulla. Laitoin siis jo yhden kärjen runkoon, avautumispaine nousi n.180baarista 220baariin.. Osaisko joku kertoa onko näillä kärjillä jotain merkittävää eroa eli voinko käyttää noita juuri ostettuja.? Kiitos.

7

2247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei
      Kannattaa rauhoittaa tilanne
      Ei ole oikea tyyli vaihtaa kärkiä niin että avautumispaine tosta vaan nousee. !!
      Kerroppa Ruiskutuspumpun tyyppi, Tyyppikilvestä.
      Onko kärjet Delphin valmistetta vai kenen. Leimattu kärkiin.
      Palataan sitten asiaan,

    • Sgaga

      Hei, kiitos vastauksesta. Pumpun tyyppiä en saa juuri, kone 100km päässä, simmsin minimec pumppu ja suurella todennäköisyydellä tuon 411as moottorin orkkis eli 1100sta. Vanhoista suuttimista paha sanoa tarkkaa avautumispainetta kun kusivat niin huolella.. suuttimen yläpäästä kai se avautumispaine säädetään kun jousi on tässä rungossa siellä, eli painelinja lähtee sivulle..

    • Sgaga

      Ainiin kärjet oli seven merkkiset halppikset..

    • Hei
      Onpas asia mennyt sekaisin !!!!

      Saamasi Sevenin kärjet BBDLL 150S 6555 EI OLE MINKÄÄN VALMETIN KÄRJET .
      OVAT MÄÄRÄTTYYN PERKINS MOOTTORIIN JA MÄÄRÄTTYIHIN SARJANUMEROIHIN SOPIVAT KÄRJET JOITA ON KÄYTÖSSÄ ENIMMÄKSEEN MASSIKOISSA JA JOSSAIN IH CASE MALLISSA

      Mainitsemasi kärjet BDLL 150S 6130A on valmet 1100 kärjet moottoriin 411A
      Alkuperäisvalmistaja Delphi.
      Saamiasi kärkiä ei voi käyttää tähän kohtaan useista eri syistä. Eikä tarvitsekkaan koska oikeaa tavaraa on vapaasti saatavana.

      Yleensä kotioloissa ei voida noudattaa riittävää puhtautta kärjen vaihtoa ajatellen.
      Työjärjestys on kuitenkin aina se että ensin löysätään avautumispaineen säätö nollaan sitten kärki irti.
      Kasatessa kärjen kiinnityksen aikana avautumispaine on oltava nolla myös.

      Suosittelen kääntymistä Diesel erikoiskorjaamon puoleen tilanteessa ettei näin pääse käymään.
      Suutinrunkoon on Merkittynä DES numero josta näkevät tarvittavat varaosat ja säätöarvot.

      Hyvää kesänjatkoa

      • Putkenvääntäjä

        Mitä tästä opimme? Tarkkaa on kuin sonnanajo Isojoella. Toki sen tiennytkin diesel laitteista, mutta tuokin vielä, että pitää olla aina tietyntyyppiset kuhunkin moottoriin tai -tyyppiin. No onhan se öljykeskuslämmityksessäkin tarkkaa. Pitää olla tiettty astekulma polttonesteen suihkulla, johon vaikuttaa mm:ssa palopesän koko, että saadaan optimaalisin hyötysuhde.


    • Sgaga

      Kiitos jälleen vastauksesta. Aika jännä että myyvät tuota kärkeä tuolla ...6429 numerolla mutta kärjessä lukee kuitenkin tuo ...6555, tuo 6429 pitäis passata kautta linjan 700, 900, 702 ja moneen muuhunkin 411 moottorilliseen valmettiin ilmeisesti poislukien tuo turbomalli..

    • Koska ovat myyneet sulle väärät kärjet, vaihtavat ne joka tapauksessa pois.

      Sevenin valikoimassa on myös oikeaa kärkeä jos niin haluat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe