Nostan hattua tälle naiselle, joka oli niin rohkea

Mitä__sanotte

että kirjoitti totuuden esille omalla nimellään ja pystyi kertomaan elämästään!

TÄSSÄ:

" Täällä juhannusta vietetään ilman alkoholia. 😊 Niin onnellinen olen mun perheestä!
Lyhyesti virsi surullinen: Elänyt sellaisen miehen kaa, pojan isä, joka käytti alkoholiin yli 900 euroa kuukaudessa. Hän ei tykännyt mistään, kaikki oli päin helvetti ja poika oli urpo ja vaimo tyhmä ym ym. Hän ei myöskään osallistunut kotitöihin ja laskut jäi maksamatta ja mun oo piti kaiken maksaa (sähkö, vesi, auto ym. mun nimillä) vaikka tienasin puolet vähemmän = sain ulosottoja.
Pojan kaa hän ei koskaan leikkinyt. Kerran vuodessa, kun ne rakensi legoja joulupäivänä. Silloinkin piti pullo olla mukana. ☹️ Poika kun tuli kotiin koulusta ja näytti isälleen mitä hän oli tehnyt koulussa, niin isä vastasi, pullo kädessä: haista v***u. Omalle pojalleen.
☹️ n Tänä päivänä hän ei edes soita kun on joulu tai pojan synttärit. Ei hän välitä. Poika ei edes enää halua vastata jos joskus isä soittaa. Kun avioero oli tapetilla, hän yritti viedä pojan minulta pois.
Syy: olin hänen mielestään huono äiti. ☹️ Nyt meillä ihana elämä. Mun miesystävä ei ota ollenkaan alkoholia ja mun poika oli suhteen alussa ihan hämmentynyt miks hän ei juo, koska isä oli aina sekaisin. ☹️ Muistakaa rakastaa lähimmäistä. Ja ota se askel, toiseen suuntaan, jos huomaat että kaikki ei oo kunnossa. Mä otin. Pojan kaa, yhessä. 😊 "

18

412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koskettavaa-rohkeutta

Kiitos kun pystyit kertomaan elämästäsi. Oikein hyvää ja rauhallista juhannusta sinulle ja perheellesi💖🦋🌻

• Ikävä-kyllä

Kuuluu suomalaiseen jurttijuntti perinteeseen jota on olemassa yhä.

• Hienoa

Hattua nostan ihmisille jotka muutavat elämäänsä rohkeasti ja urheasti parempaan - juuri lasten lapsuuden ja tulevaisuuden vuoksi!

• hyvää-juhannusta

Hyvin surullinen tarina,
      syvältä viilsi,
      onneksi loppu on hyvin,
      mutta nuo loukaukset ovat aivan käsittämättömän julmia,
      tyhmiä,
      kuinka kukaan voi käyttäytyä noin kammottavasti omia lapsiaan kohtaan,

• Mitä.hemmetin.rohkeutta

Kehui itseään, mutta kirjoitti totuuden kumppanistaan. Tottakai olen myös sitä mieltä, että elämänmuutos on rohkeutta, mutta on ilkeyttä sen ohessa lytätä kumppaninsa. En tiedä missä lehdessä on kirjoittanut, mutta hävytöntä kostoa kumppanilleen. Ei sitten kirjoittanut mitään omasta luonteestaan. Samalla saattaa kirjoituksellaan aiheuttaa lapsensa mahdollisen kiusatuksitulemisen siellä missä tämä perhe tunnetaan. Itsestään voi kirjoittaa vaikka kuinka avoimesti, mutta ei toisen elämästä. Hyi!

• demeter1

Minäkään en pysty näkemään tuollaisessa omalla nimellä kirjoitetussa tarinassa rohkeutta silloin, jos siinä on mukana muita.
        Itsestään ja selviytymisestään voi tietenkin iloita, mutta miksi huutaa sitä suureen ääneen muille, tuntemattomille ? Mikä on kirjoittajan motiivi silloin ? Tositeeveet ovat tainneet ruokkia tuota sankarimyyttiä niin paljon, että omaa saavutusta on pakko esitellä ja hehkuttaa?

• Jopasjotain

Kyllä se oli kirjoittajan omaa elämää totisesti mistä kirjoitti.
        Hävetkää lyttääjät !

• Jopasjotain kirjoitti:

Hävetkää lyttääjät !

Voinhan minä hävetäkin, jos se jotakuta helpottaa.
        Minä nyt vain vierastan kaikenlaisia "avautumisia", joissa esitetään vain yhden ihmisen näkökulma, olkoon sitten millainen sankaritarina tahansa. Ja kuten edellinen kirjoittaja totesi, ei mietitä sitä, mitä oma "avautuminen" mahdollisesti maksaa esim. tälle "pelastetutulle" lapselle.
        Ja jos kyseessä oli aloittajan oma tarina niin ehkä tällaiset nuivat vastaukset opettavat myös sen, että avautumisen vastaanotto ei aina ole sellainen kuin odottaisi.

Onneksi mukana oli myös ymmärtäviä ja kannustavia vastauksia. Ja kun enemmistö oli niitä, niin eiköhän pari soraääntäkin joukkoon mahdu ?

• hompsantuusa_
        Jopasjotain kirjoitti:

Hävetkää lyttääjät !

Jos omalla nimellään kirjoittaa, niin siinä altistaa kaikki lähipiirissään olevat tarkastelun kohteeksi. Jos tuodaan julki asioita, niin mieluusti nimettömänä esimerkkinä, että muutos onnistuu, kun tahtoa riittää.

• hompsantuusa_ kirjoitti:

Jos omalla nimellään kirjoittaa, niin siinä altistaa kaikki lähipiirissään olevat tarkastelun kohteeksi. Jos tuodaan julki asioita, niin mieluusti nimettömänä esimerkkinä, että muutos onnistuu, kun tahtoa riittää.

Juuri noin ajattelen minäkin, hompsantuusa. Oma esimerkki voi kannustaa, jos kirjoittaa nimettömänä, mutta omalla nimellä kirjoittaminen tuo helposti mukaan koston ja itsetehostuksen sivujuonteita.

Taiteilijoiden lapset ovat kertoneet julkisuudessa tästä. "Taiteilijat eivät uhraa itseään vaan läheisensä" (Rakel Liehu; Punainen ruukku)... Ehkä näin voi käydä myös meidän tavisten avautumisessa. Siksi olisin varovainen, vaikka esitetty tarina oli tietenkin riipaiseva ja sen kirjoittaja ansaitsee kaiken sen kannustuksen mitä hän kirjoituksestaan saa.

• irti.tuskasta

Viimeinkin uskalsit muuttaa elämäänne. Kenenkään lapsen ei pitäisi altistua moiseen. Sen ensimmäisen kerran jälkeen pitäisi heti ottaa se askel muutokseen lapsen/lasten vuoksi.

• Minustakin kirjoitus henkii kostonhalua. Miehessä ei tietenkään ole mitään puolusteltavaa, mutta mutta on myös naisia, jotka kohtelevat perhettään huonosti. Mitään tyypillistä en tapauksessa näe, onneksi.

• Olen törmännyt ihmisiin jotka kyselivät minulta miksi mieheni juo, syyttävään sävyyn.
        Voin sanoa että vaikka puolisona olisi ollut herran enkeli, ei hän olisi voinut viinan himolleen mitään. Siksi suhtautumiseni alkoholisteihin on hyvin varautunut.
        Miehelleni ei viina sopinut, hän muuttui silmissä saatuaan muutaman paukun.
        En tietenkään ollut enkeli, kaukana siitä, ihan tavallinen ihminen vain.

• mielikki.mummo kirjoitti:

Olen törmännyt ihmisiin jotka kyselivät minulta miksi mieheni juo, syyttävään sävyyn.
        Voin sanoa että vaikka puolisona olisi ollut herran enkeli, ei hän olisi voinut viinan himolleen mitään. Siksi suhtautumiseni alkoholisteihin on hyvin varautunut.
        Miehelleni ei viina sopinut, hän muuttui silmissä saatuaan muutaman paukun.
        En tietenkään ollut enkeli, kaukana siitä, ihan tavallinen ihminen vain.

Vaimoahan yleensä syytetään, tekipä mies mitä tahansa pahojaan, ja taitaa olla vähän toisinkin päin. On totta, että vaimo usein mahdollistaa miehen ryyppäämisen omaksuttuaan suojelevan roolin. Alkoholistin kannalta parasta olisi lopettaa kaikenlainen hyysääminen ja panna hänet vastatusten tosiasioiden kanssa. Joskus se auttaa.

• kysynn

-suomalaisuuden hyviä puolia ovat mielestäni sitkeys ja periksi antamattomuus
      - tautiperinnöissäkin. ilkeitähän nekin ovat jaksamisongelmineen.
      Useimmat viinakset kelvannu hyvin desinfektioaineiksi - hirtehishuumoria lienee että isä ja poika uskaltaa yhdessä pämppällä päätä täydemmäksi kun hirviöäiti ulkoistettu perhekuvioisista ulkomaailmaan.
      - pollittista ratkaisuako talousongelmien ratkomiseen haettu?

• Aloituksen--äidille

Onnittelen aloituksen urheata naista! Olet tehnyt lapsillesi hyvän työn!

• Minun sympatiat on naisen puolella. Hän on joutunut sietämään hirveää elämää lapsineen.
      Hyvä että sai voimia lähteä, juopot eivät paranna tapojaan ennenkuin haudassa harvoja poikkeuksia on. Jos sairastuvat vakavasti viinan takia voi juominen jäädä, aina ei silloinkaan.
      Hyvä että kertoi elämästään, jospa joku muukin saisi tästä aiheen muuttaa elämäänsä parempaan.

• lapsuuspilalla

Liian kauan antoi isän loukata ja nöyryyttää poikaansa. Kouluikäisellä jo monen vuoden traumat juuri lapsuuden herkimmällä iällä. Äiti ei kehuja ansaitse, ei edes ymmärtämystä. Odottiko hän niin kauan, että sai pokatuksi uuden miehen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      228
      2045
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1778
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      58
      1307
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1175
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1018
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      964
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      960
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      925
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      812
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      804
    Aihe