Ne pulputtavat itsestään jatkuvasti mutta voisivat vähän selventää tarkemmin. Valittavat vain ettei heterot ymmärrä. Mitä pitäis ymmärtää? Onko niillä jokin neutri vehje vai ja millainen se on? Kun on feminiininen ja maskuliininen ja mikä muu? Olisko jossain kuvaa muusukupuolisen elimestä?
Minkälainen värkki muunsukupuolisilla on?
19
387
Vastaukset
- Utelias.uuno
Tässä juttua muunsukupuolisesta.
https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/201801122200660628_rk.shtml- Utelias.uuno
Vaikekksi on mennyt tänä päivänä.:/ Miten ennenvanhaan selvittiin? Kai niitä sekasikiöitä on ennenkin ollut vai?
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/02/26/mies-nainen-vai-jotain-ihan-muuta-ota-sukupuolen-moninaisuuden-perustermit - Oikea.nimitys
Täytyy puhua ja kirjoittaa SUKUPUOLIVAMMAISISTA niin jo se auttaa lukijaa ymmärtämään minkälaisista ihmisistä on kyse. Meille terveille on vasiten syötetty vaikka minkälaista kutsumanimeä toinen toistaan kummallisemmista sairauksista joita on yritetty eri nimityksillä väkisin vääntää ns. normaalin ihmisen käyttäytymiseen kuuluvaksi. Puhutaan mieluummin sukupuolivammaisista niin tulee joku tolkku keskusteluihin ja erilaisiin nimityksiin.
- Kaikkienhyväksyjä
Pikalukuna luin tekstit, vaan en löytänyt kohtaa, joka vastaisi tyhjentävästi aloittajan kysymykseen, on vain niitä joilla on joko miehen tai naisen elin, mutta tuntevat olevansa vastakkaista. Olen joskus itsekin miettinyt, onko jollakin tästä vähemmistöstä ihan erilaiset sukuelimet. Joskus olen kuullut juttuja, ettei vauvan alapäästä voi suoraan päätellä onko tyttö vai poika. Ei ole ollut tarpeeksi kiinnostusta että olisi ruvennut syvemmin pohtimaan, mutta kun tässä nyt asia on avattu...
Miettikääpä lapsuuttanne, niitä vähän erikoisia oli kylässä, itse näin jälkeenpäin epäilen yhtä lähisukulaistakin. Asia oli vain niin salainen, että pitivät omana tietonaan ja "kärsivät" hiljaa itsekseen. - EtTunnuYmmärtävän
Tarkoitat varmaan intersukupuolista? Wiki kertoo aiheesta aika kansantajuisesti https://fi.wikipedia.org/wiki/Intersukupuolisuus
Kovasti näyttää siltä, että aloittaja hakee vahvistusta sille perussuomalaiselle käsitykselle, että on vain miehiä tai naisia ja että ihmisen sukupuoli nähdään suoraan sukuelimistä. Näin yksinkertainenhan asia ei ole.
Oliskos tietoa kuvasta, jossa näkyy Kita-Laki-Halkio joka ylettyy Pilhuun asti?
Halkio sais repiä vähän pershettäkin.
Kuinka sairaita ihmisiä täällä aloituksia oikein tekee?
Tämä aloitus ainakaan ei ole tervettä.
Joku leski taas kait yrittää löytää uutta aihetta sukunsa rulla-tuoleille.
H.- Kaikkienhyväksyjä
Kiitos "EtTunnuYmmärtävän". Jos olisin ollut tarpeeksi kiinnostanut, olisin itsekin googlaillut, mutta nyt yleissivistykseni tältä osin kohosi. Sitä asiaa en enää vatvo.
Sen sijaan vähän asiaa liippaavaan. Tänään Hesarissa oli kahden samasukupuolisen kasvattamat kaksi poikaa. Se asia kiinnosti minua aikanaan paljonkin. Oman lapseni syntymän aikaan lesbopari sai myös vauvan. Jälkeenpäin usein ajattelin, tuliko tästä lesbojen lapsesta jotenkin erilainen omaan tavallisessa perheessä kasvaneeseen lapseeni verrattuna. En ole koskaan saanut sitä tietää, kun muuttivat jonnekin.
Nämä lapset kertovat kasvaneensa hyvässä perheessä, tasapainoisilta ja onnellisilta vaikuttivat. Toisesta oli tullut homo, tiedä sitten onko kasvattajalla merkitystä, toisesta sitä asiaa ei kerrottu. Siis tietoni kasvoi myös tältä osin. Ennakkokäsitykseni on ollut, että ei ole tärkeä kuka lapsen kasvattaa, rakkaus ja parhaansa tekeminen - se on."Kaikkienhyväksyjä"
Voi olla niin.
Että oudoissa oloissa kasvatetut lapset osaavat repiä persheitä moni-puolisemmin.
Jotenkin kuin ihmisyyden-syöjät.
H.- Bengalitikku
Ai. Että tämmöistä. Pitäisikö tehdä 60 vuoden aikamatka: äiti, miks.
Tiedän millainen itse olen ja mitä haluan. Muista: jokainen olkoon laisensa.
Pääasia, että käyttäydymme hyvin muita kohtaan.
- tööttt
jospa se lie enmpikin sielulllinen tai henkinenjuttu
mikä ei perustu immeisten repivyyteen tai alistamiseen tietynlaiseen muottiin muotioikkujen mukaan - osa maailmanlaajuista reformia on myös naisten ja lastenkin ihmisarvo ja oikeudet - enempikin korvienvälistä asiaa.
- vain harvoilla on varallisuutt niin paljon että albatrossin tavoin voi liidellätaivaan tuulissa merien yllä - talous ja raha asioidenkin hoito on ihmisten työtä - siitäkin huolimatta että useimmissa uskonnoissa pdetään asiaa jokseenkn kirottuna. Tai orjuuttavina asioina. - tööttt
-amerikkalailaistyyppiset kaupallisuuden sikakultit kuuleemma repivät tyttölapsilta hermoratoja poikki etteivät ihmiset esm pysty kokemaan orgasmia elossaan ja kehossaan
- nppelitieto kertoo poikien esinahkojenleikkauksista uskonnoll.rituaaleina erityyppistä asiaa - jotain muuta kuin kaupallisuutta ja sen palvontaa.
Lapsethan eivät itse saa koskaan päättää mitä tai millaisten toimenpiteiden kohteiksi elossaa joutuvat - oli terveellistä tai ei.- mikä-mahtaa-olla-totuus
töött
tiesitkö,
pojilta joskus pitää leikata esinahka pois
koska se on liian kirea ja haittaa normmalia piisimistä
siis kaikki esinahkan poistot ei ole tehty uskonnollisista syistä,
on myös väittämä,
kun miehiltä poistetaan esinahka seksi naisenkanssa on nautinnolsempaa,
siis kuulemma nainen nauttii enemmän,
muutenki on hygieenisesti parempi, mikä-mahtaa-olla-totuus kirjoitti:
töött
tiesitkö,
pojilta joskus pitää leikata esinahka pois
koska se on liian kirea ja haittaa normmalia piisimistä
siis kaikki esinahkan poistot ei ole tehty uskonnollisista syistä,
on myös väittämä,
kun miehiltä poistetaan esinahka seksi naisenkanssa on nautinnolsempaa,
siis kuulemma nainen nauttii enemmän,
muutenki on hygieenisesti parempi,Totuus on asiantuntijoiden mukaan se, että sukupuolielinten silpominen ei lisää kenenkään nautintoa, ei miesten eikä naisten. Esinahassakin on tuntohermoja. Joissakin alkeellisissa oloissa, missä päivittäiseen peseytymiseen ei ole tilaisuutta voi esinahan poisto parantaa hygieniaa, muuten ei. Takapajuisissa uskonnollisissa kulttuureissa tavoitellaan poikien masturbaation vaikeuttamista eli sukupuolinautinnon vähentämistä. Miehen tuntoherkkyys ja siten myös nautinto tietysti silpomisella vähenee. Jos ongelmana on liian pikainen laukeaminen, esinahan poisto voi pidentää yhdyntää, mutta siihenkin on parempia ratkaisuja, jotka eivät vähennä miehen nautintoa.
- mimmimum-..mi
Luultavasti on naisen tai miehen sukuelimet...mutta on niitä harvinaisuuksia joilla on molemmat...hermadofriitti... Minä elämäni aikana olen kuullut vain yhdestä tällaisesta ihmisestä joka oli ammatiltaan lääkäri ja käytti naisen nimeä ...häneltä löytyivät molemmat sukuelimet....paljastui kuollessaan...perhe tietenkin oli tiennyt.
Mutta yleisesti kai on vain yhdet elimet... - outoja-on-
Sen ymmärtää jos on sekasikiö siis molemmat sukuelimet,
mutta sitä ei voi ymmärtää jos on oikeesti vain miehen elimet tai naisen elimet syntyessään,
mutta mies alkaa homoksi
ja nainen alkaa lespoksi ,
sitä ei voi ymmärtää,
kummallista sakkia jokatapauksessa,- pirremiinaps
Korvien välissä se ihmisen, sanaasi "värkki" on, jos ymmärrät.
- HaluLoukataOnSyvältä
Sekasikiö nimityksen käyttäminen kertoo enemmänkin nimityksen käyttäjästä kuin nimittelyn kohteesta.
- pirremiinapas
Ihminen syntyy sellaisena kuin sattuu äidin kohdussa muodostumaan, joskus luonto tekee tepposen ulkoistenkin merkkien suhteen, ja ihmisellä voi olla molempien sukupuolien sukuelimet, onko se nyt niin vaikea ymmärtää ja tajuta ettei ihminen ole vain "värkit", eiköhän kannattaisi sivistyä sinunkin pikkuhiljaa, ainakin jos olet ikäisemme..alkaa olla kyllä jo kiire.
p.s. olihan minunkin sukupuolekseni joku (murtautunut) Facebook -tililleni lisännyt että olen female ja/mutta en ole nyt päässyt sille tilille kirjautumaan ollenkaan että olisin poistanut maininnan ja koko tilin. Tämä on tätä turvallista digiaikaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282045Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101778Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse571299Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801175Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89964TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15960- 46925
- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804