hei ystävälläni on pentukoira jossa on puolet karhukoiraa ja puolet seefferiä.. Se on kova tyttö puremaan ja se puree ihan kokoajan. Heidän perheessään on vielä lapsiakin joita se puree. ei vielä niin lujaa että verta ihan tulisi, mutta kuitenkin.. sille on ostettu puruleluja yms.. mutta se ei ole sama kuin käsi. se tahtoo pitää kättä suussaan ja jos yrittää päästä koirasta irti se puree kovempaa.. Mitä mielestänne pitäisi tehdä? Vai kuuluuko tämä pentuvaiheeseen?
pureminen
18
1582
Vastaukset
- P. Veli
Kun koira puree kättäsi, ota hyvä ote sen alaleuasta ja purista jonkin aikaa sen verran, että se kiusaantuu. Se oppii nopeasti mitä puremisesta seuraa. Kaikki koiranpennut purevat ja sen takia on syytä opettaa ne ihan pentuina.
- Opettaja
Nyt olette siinä tilanteessa jossa näytetään koiralle kuka on lauman johtaja ja kuka käskyläinen. Nyt kun pentu alkaa puremaan kättä pitää heti lyödä koiraa kunnolla mutta ei tietenkään vaarallisesti. Olisi hyvä jos jompikumpi vanhemmista voisi lyödä koiraa esim. kämmenekkä kuonolle lujaa mutta ei nyt tietenkään niin että "veri lentää". Myöhemmin jos koira ei opi kahdesta tai neljästä kerrasta niin silloin lisätään voimaa tuntuvasti ja koulutusta jatketaan niin kauan kunnes koira koittaa paeta paikalta esim. piiloutua sängyn alle. Jos sekään ei auta koiraa kuritetaan todella todella lujaa jolloin se oppii paikkansa perheessä ja ongelmia ei enää synny. Siis neuvoni on että jos olet koiran omista niin sinulta vaaditaan kovaa luontoa ja valitettavasti todella kovaa kättä jolloin koira oppii paikkansa laumassa eikä ala uhoamaan isännille.
- snadi
Ja muutako ratkaisua et keksinyt kuin "lyö koiraasi?"
Ihan toimiva keino, mitä koirat käyttävät toisiinsakkin, on kiljahdus/huudahdus siitä kun tuntuu kipiää. Siis kun koira jyrsii kiljahdetaan esim. Auch tai iik tai vingahdetaan niin että pentu "säikähtää" satutettuaan omistajaansa.
Jos pentu ei osaa rauhoittua leikissä ja leikki menee liiallisuuksiin, ihmisen tehtävä on silloin huomata tilanne ja rauhoittaa pentu. Joskus pureminen johtuu myös tilanteen stressaavuudesta ja silloin leikki on mennyt yli ja leikki kuuluu siis lopettaa heti. Näin ollen pentu myös oppii sen ettei puremisella saavuta mitään. ei niin mitään tekoa koulutuksen kanssa. Ei koira voi kunnioittaa ihmistä joka väkivaltaa käyttää. pureminen pitää muutoin saada pois. Emokin kurittaa pentuaan ottamalla niskanahasta kiinni ja hieman ravistelee. Sama meillä on tehonnut vuosikausia ja tuo neuvo joka täällä onkin vinkaisu jotta pentu tajuaa satuttavan toista. Väkivalta kasvattaa väkivaltaa ja sellaista aikuista koiraa on ikävä katsella joka ryömii maata myöten isäntää/emäntää peläten konfliktin sattuessa. Eikä koira saa oppia pelkäämään kättä, sama käsi leikkaa kynnet kampaa turkin huoltaa muutkin asiat.
- snadi
umalehtinen kirjoitti:
ei niin mitään tekoa koulutuksen kanssa. Ei koira voi kunnioittaa ihmistä joka väkivaltaa käyttää. pureminen pitää muutoin saada pois. Emokin kurittaa pentuaan ottamalla niskanahasta kiinni ja hieman ravistelee. Sama meillä on tehonnut vuosikausia ja tuo neuvo joka täällä onkin vinkaisu jotta pentu tajuaa satuttavan toista. Väkivalta kasvattaa väkivaltaa ja sellaista aikuista koiraa on ikävä katsella joka ryömii maata myöten isäntää/emäntää peläten konfliktin sattuessa. Eikä koira saa oppia pelkäämään kättä, sama käsi leikkaa kynnet kampaa turkin huoltaa muutkin asiat.
aamen.
snadi kirjoitti:
aamen.
aina kun pentuni puree jotakin perheen jäsentä niin läpsäytetään käsiä yhteen ja sanotaan ei se on tepsinyt aina sillä hetkellä tosin aina kun riehaantuu niin meinaa sormet mennä mukana.ja yleensä kun on purrut lapsia ne rupee itkemään jota pentu pelästyy ja lopettaa nyt onkin lapset jo aika hyvin jättänyt rauhaan.
snadi kirjoitti:
aamen.
Eikö täällä jokaisella ole oikeus ilmaista mielipiteensä. Tunnun ärsyttäväni sinua jostain syystä. Eikö olisi huomattavasti helpompaa jätää kommentoimatta esittämäni asiat, sillä väitän ommaavani paljon paljon enemmän kokemusta kuin sinä ja nähnyt hirmuisen paljon enemmän niin huonoja kuin hyviäkin asioita. Meilläkin on porukoissa kaikkitietäviä nuoria joilla ei ole edes kristalli palloa, mutta käytyään kursseja kuten esim. agi tai toko ohjaaja niin hekin ovat oppineet paljon ja antavat tällaisille vanhoille parroille ja heidän mielipiteilleen jopa joskus arvoa jonkinlaista arvoa.
- snadi
umalehtinen kirjoitti:
Eikö täällä jokaisella ole oikeus ilmaista mielipiteensä. Tunnun ärsyttäväni sinua jostain syystä. Eikö olisi huomattavasti helpompaa jätää kommentoimatta esittämäni asiat, sillä väitän ommaavani paljon paljon enemmän kokemusta kuin sinä ja nähnyt hirmuisen paljon enemmän niin huonoja kuin hyviäkin asioita. Meilläkin on porukoissa kaikkitietäviä nuoria joilla ei ole edes kristalli palloa, mutta käytyään kursseja kuten esim. agi tai toko ohjaaja niin hekin ovat oppineet paljon ja antavat tällaisille vanhoille parroille ja heidän mielipiteilleen jopa joskus arvoa jonkinlaista arvoa.
Tarkoitukseni ei todellakaan ollut ärsyttää sinua, vaan yksinkertaisesti todeta että olen 100% samaa mieltä kanssasi, sillä teksti oli tosissaan upea ja kauniisti kirjoitettu. Metsään meni ilm. selvästi.
Nuoria? Mistähän ihmeestä sen olet saanut päähäsi? No jaa, kaipa oma näkemykseni onkin nuorekas ja tuore :)
Ja toisaalta mistäpä tiedät millainen kokemus minulla on ja mistä minä sen kokemukseni olen saanut, joten olisiko anteeksi pyydettävää täysin turhasta metelistä?
ps. usko sinuun katoaa muuten. snadi kirjoitti:
Tarkoitukseni ei todellakaan ollut ärsyttää sinua, vaan yksinkertaisesti todeta että olen 100% samaa mieltä kanssasi, sillä teksti oli tosissaan upea ja kauniisti kirjoitettu. Metsään meni ilm. selvästi.
Nuoria? Mistähän ihmeestä sen olet saanut päähäsi? No jaa, kaipa oma näkemykseni onkin nuorekas ja tuore :)
Ja toisaalta mistäpä tiedät millainen kokemus minulla on ja mistä minä sen kokemukseni olen saanut, joten olisiko anteeksi pyydettävää täysin turhasta metelistä?
ps. usko sinuun katoaa muuten.paha aamu vaihdevuosi tantalla joten jos suot erheeni ja väärinlukemiseni ja ymmärtämiseni anteeksi niin täydestä sydämestäni SORY SNADI.
- snadi
umalehtinen kirjoitti:
paha aamu vaihdevuosi tantalla joten jos suot erheeni ja väärinlukemiseni ja ymmärtämiseni anteeksi niin täydestä sydämestäni SORY SNADI.
sattuuhan noita, ahdisti kovin saada risut niskaan yhdeltä palstan idoliltani.
Parempaa aamua ;) - issu56
jopas oli ohjeet. Toivottavasti kukaan nyt ei ainakaan tuohon usko, sillä ei kukaan normaalijärkinen koiraansa todellakaan noin kouluta! Ajattele nyt edes pariin otteeseen, ennenkuin mkirjoitat!
- samaa mieltä!!!
umalehtinen kirjoitti:
paha aamu vaihdevuosi tantalla joten jos suot erheeni ja väärinlukemiseni ja ymmärtämiseni anteeksi niin täydestä sydämestäni SORY SNADI.
Minä olen ainakin Uman kannssa samaa mieltä, hänellä on todella paljon kokemusta koirista!!
Totta pelolla ei koiraa kouluteta, sillä saa vaan mm. stressaantuneen koiran!! - ...
samaa mieltä!!! kirjoitti:
Minä olen ainakin Uman kannssa samaa mieltä, hänellä on todella paljon kokemusta koirista!!
Totta pelolla ei koiraa kouluteta, sillä saa vaan mm. stressaantuneen koiran!!Mutta siis kenellä on kokemusta?
- on...
Hah, ton [opettaja:n] viesti on varmasti provo!! Ei kukaan järkevä joka on perhtynyt vähän enemmän koiriin ja niiden koulutukseen tee koirilleen noin!
Aggressiivisuus ja satuttaminen ei ratkaise mitään, se ei auta asiaa, pahentaa vaan! Ja luo stressiä!
- TiiaL
Vaan kaikille vastanneille, vaikka meinasi eräillä mennä tappeluksikin.. :)
- Koira, melkein
Että kieltää tätä kun tämä puree. Ja kun se lopettaa, pitää sitä kehua. Tuota. sitten voi tehdä niiin, että koiran puriessa ottaa niskavilloista kiinni ja sanoo jämäkästi: EI.
Ja kun sitä kättä yrittää vetää pois, koira luulee että se on leikkiä, älkää hyvät ihmiset niin tehkö.- snadi
jos kättä vetää pois leikin tyyliin ja koira ei ymmärrä mitä tapahtuu niin silloin tilanne viedään asteen syvemmälle ja kävellään tilanteesta pois (lue: lopetetaan leikki)jolloin viimeistään koira ymmärtää tästä välittömästä seurauksesta lopettaa näykkiminen kun joka kerta näykkäyksen jälkeen leikki loppuu...
- Hanski67
usko mitä tuo opettaja kirjoitti.Pentu oppii vain pelkäämään noilla keinoilla ja sehän ei suinkaan ole tarkoitus.Pentua voi ottaa niskasta kiinni ja lukea ns.lakia ja opettaa sille mitä sana ei tarkoittaa.Ihan liikaa näkee jopa sakemanneja jotka pelkäävät omistajaansa,mutta myös täysin kurittomia koiria :(.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604556Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt352089Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1621492Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti481472- 1651468
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2581257Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1961174- 2031112
- 801037
- 631011