Minne haluaisit Suomessa

SuomalaistaOnneaJaIloa

matkustaa tai vaikka muuttaakin, jos sitä haluaisit?

Itse on aivan ihastunut Suomen erilaisiin maisemiin ja maailmoihin. Upeita erilaisia kaupunkeja, Inari, Tammisaari, Sodankylä, Helsinki, Loviisa...

Luontomaisemiin, saaristot eri puolilla, Ahvenanmaalla, Merenkurkussa, Kolilla, Helsingin edustalle ja...

Kansallispuistot, muut ulkoilualueet, etelässä, pohjoisessa, itä- ja Länsi-Suomessa...

Niittyjä, kallioita, peltoja, metsiä, järviluontoa, umpilampia, kalavesiä jne.

Helsinki on kotikaupunkini, josta en halua muuttaa pysyvästi minnekään, mutta matkailen mielelläni eri suuntiin ja eri tavoin, junalla, autolla, melomalla, laivalla ja....

76

7393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henrjii

      Alkaisin merenkurkusta, sitten porista, seuraavaksi kolista ja lapista.
      Oulangan kansallipuistossa olisi kiva yksikseen höpistä

      • Olennähnyt

        Kemiin kun siellä paistaa aurinko aina. Näkee siitä kun asukkaat ovat niin hyvin ruskettuneita.


    • Sven-Dufva

      Porvooseen, siellä olis lääniä :-)

      • Koljonvirta

        Iisalmesta Porvooseen?


      • Sven-Dufva

        Täh ? Eipä oo tullu käytyä :(


      • Sinne.myös.käymään

        Kannattaa poiketa, siellä on monenlaista kiinnostavaa.


    • LomailijaOon

      Lähden Helsinkiin ja kiertelen erilaisissa museoissa. Käyn myös istumassa terassikahveilla ja katselen, kun maailma kulkee ohi. Raitiovaunulla kierrän kaupunkia ympäri.

    • maailmaalla-matkustellen

      Jos olin vielä nuori puolisoni kanssa, muutaisimme maalle suomessa, maalaismaisemaan,
      tietenki matkustelisimme maailmalla vain kyläilemässä,
      talvet viettäisimme jossakin välimerenmaissa,
      koskaan emme hylkäisi omaa suomen maata,
      suomi on synnyinmaamme satojen jopa tuhanne vuoden takaa,
      juuret on tukevasti suomessa,

    • Heikunkeikku

      Suomessa on todellakin hyvin erilaisia paikkoja.
      Kaikki omalla tavallaan hienoja.
      Itse en omasta kotkaupungistani tahtoisi muuttaa minnekään. Tää on mulle sopiva paikka.
      Paljon ollaan Suomea kierrelty aikanaan. Ihan ristiin rastiin ja poikittain.
      Tällä hetkellä ei ole haluja matkustaa minnekään.

      • SiisMissäSuomessa

        Voisitko kertoa, mikä on sinun kotikaupunkisi ja missäpäin Suomea se on?


      • sefdgh
        SiisMissäSuomessa kirjoitti:

        Voisitko kertoa, mikä on sinun kotikaupunkisi ja missäpäin Suomea se on?

        Vantaa pohjois suomessa.


      • Heikunkeikku
        SiisMissäSuomessa kirjoitti:

        Voisitko kertoa, mikä on sinun kotikaupunkisi ja missäpäin Suomea se on?

        Voisin kyllä, mutta en ensteks ala sanoskelemaan.
        Voisitko sinä kertoa, mikä sinun kotikaupunkisi on? Kotkaupunki :)


    • Ruususelta

      Uutuus viehättää useampaa . Muutamanvuoden elon jälkeen ihastuksessa elo väljähtyy .

    • Minä kävin just Viipurissa. Toista kertaa ei tarvitse mennä vaikka kssnavareissu kiva olikin. Puumalan saatamass syötiin jauheliha-valkosipulilörtsyt. Ensi kesänä länsisuomi ja ehkä Ahvenanmaa.

      • Kanavareissu


      • siilenämää kirjoitti:

        Kanavareissu

        Ja muuttamassa en ole kotikonnuilta mihinkää.


      • Hih-hih-hiii

        Tuosta juolahti että ma tein kerran kanalareissun bilehileet päällä tanssiravintolaillan päätteeksi. Se oli melkein keskellä kaupunkia ja pikkuinen.


    • SuomiOnIhana

      Voisin lähteä melontaretkeilemään Saimaalle tai jonnekin järvi-Suomeen, missä olisi erilaisia maisemia ja voisi retkeillä välillä maallakin.

    • KohteitaONpaljonkin

      Särkänniemeen, Linnanmäelle, Korkeasaareen ja Suomenlinnaan.

    • LähtisinMieMielellää

      Kiertelemään museoita jossain isommassa kaupungissa.

    • mallajärvessä

      runsaat kiitokset alottajalle kotjmuam puhheeks ottamisesta!
      suositan jokkaesta tervej-jalakasjta immeistä tallustammaan suomen pisimmän, 55 kmn Utsjoen Kevon kanjonin pohjosesta etelään elokuussa. siinä viikko kivast kierähtää!
      ja mallatunturin malla-järvessä on kuumalla sulosuvella mukava pulahtoo!

    • matkataan

      Kuusamo ja Ruka- luonnonrauha, kun pikkuisen poikkeaa tallatuimmilta poluilta, Turku- Aurajoki, teatterit, meri. Tampere-- kaikki on niin kätevästi lähellä ja majoitus kohtuulliseen hintaan.

    • Turkulainen

      Lähtisin Ahvenanmaalle, jossa en ole käynyt vuosiin.
      Sitten Naantalin kautta rantaa pohjoiseen, Rovaniemelle ja Naarajärvelle saksalaisten hautausmaalle, jossa en ole koskaan käynyt. Sitten itärajaa alaspäin, jonka retken olen tehnyt vuosia sitten.
      Olen Turusta - täällä on paljon näkemistä, joten ei niin vain tarvitse lähteä minnekään.

      • kalakukko-ei-kieku

        Mie oon savosta jotta miun kalakukkoja ette hipelöite, siitä myö pietään huoli ja vartijoitaan ihan kukosti.


    • paikka

      En mihinkään. Saisivat muutkin näyttää esimerkkiä aloillaan pysymisestä. Maapallolla on turhaa liikehdintää koko ajan. Se ei ole hyväksi.

    • Rälläkkäpaari

      Päiväkierrokselle Hesan Kallion kaupunginosaan, joka viherpunikkien kansoittama monikulttuurisuuden ja suvaitsevaisten keskittymä. Myös monenmoista ravintolaa löytyy alueelta, niin kasvis- kuin aasialaista. Vaasankadulla on puolestaan thai-hieromojen rivistö niille , joitten jäsenet ovat hieronnan puutteessa.
      Päivänpäätteeksi levähdys Karhupuiston penkillä ihaillen kaunista kukkaloistoa, ja ohikulkevia sekä viereiseltä paloasemalta lähteviä piipaa-autoja. Kaikkea tuota on myös kutsuttu "Kallion kuplaksi".

      • 1eero

        Kuuskymmentä luvulla asuin Kalliossa monessakin kohteessa, nykyään taitaa olla viihtyisämpi ja kansainvälisempi.


      • Rajuja-muutoksia
        1eero kirjoitti:

        Kuuskymmentä luvulla asuin Kalliossa monessakin kohteessa, nykyään taitaa olla viihtyisämpi ja kansainvälisempi.

        Mjaahas.
        Nykyisin Kallio on pultsari-narkkari-alkoholisti-kapakka-mamu-kerjäläis-leipäjono rikkaampi, kuin ennen.
        Silloin ennen vain muutama laitapuolen kulkija, silloin tällöin, lähinnä Karhupuistossa - ennen kuin poliisit vei mukanaan. Tai menivät Pelastusarmeijan "Rälläkkään" (Asuntola).
        Saattaa siellä olla muutama duunarikin mutta niitä ei näy katukuvassa kovinkaan paljon. Ovat käpertyneet seiniensä sisälle.


    • Kaikkitahtookotiin

      Kotiinhan ne kaikki.

    • fiiliksen.mukaan

      Haluaisin kerran käydä Kolilla. Olen nähnyt kuvia, vanhoja maalauksiakin on sieltä, ja se sykähdyttää, vaikka en tunne koko seutua ollenkaan enkä asu lähimaillakaan.

      • holinkolia

        Kannattaa käydä. Ei sen jälkeen tarvitse miettiä, miten taitelijat ovat Kolista inspiroituneet. Ukko ja Akka Kolin huipulla on sielun hyvä olla sukupolvien nauhassa.


      • kolinaa

        Kävin kymmenkunta vuotta sitten Kolilla ja siitä jäi mieleen puhallusratsia, johon jouduin eka kertaa 50-vuotisen autoilu-urani aikana.


      • hyvintodettu
        holinkolia kirjoitti:

        Kannattaa käydä. Ei sen jälkeen tarvitse miettiä, miten taitelijat ovat Kolista inspiroituneet. Ukko ja Akka Kolin huipulla on sielun hyvä olla sukupolvien nauhassa.

        Osuvasti kuvaat Kolin tunnelmaa. Sukuni ei ole kotoisin lähimailtakaan, vaan Länsi- ja Etelä-Suomesta, mutta kun katsoo noita taiteilijoiden maalauksia, niin tulee tunne kuin siellä olisi joskus itsekin ollut.


    • Bengtskärin_majakka

      Bengtskärin majakka voisi olla nyt sellainen, minne haluaisin mennä. Muuttaa en sinne välttämättä haluaisi, mutta Utö voisi olla asuakin yksi talvi ihan mielenkiinnosta.
      Asun omassa talossa, josta en välttis halua nyt muuttaa, mutta aina voi asua pieniä aikoja jossain muuallakin. Bengtskärin majakka on ollut sellainen, että jossain vaiheessa käyn siellä, mutta aina on tullut jotain esteitä, kun sinne ollaan oltu menossa.
      Suomessa on paljon todella hienoja paikkoja ja paikkakuntia. Teimme joitakin vuosia sitten poikani kanssa mopoilla pidemmän reissun pohjoiseen ja kiersimme monella paikkakunnalla. Etenkin Pohjois-Karjala oli näkemisen arvoinen. Mopojen mittareihin tuli 1100km tuolla matkalla!

    • Kaarnikka

      Maalta kotoisin oleva Kalliossa 28 vuotta asunut haluaisi ehdottomasti matkustaa Lappiin metsärajan yläpuolelle tunturialueille.

      • Eläkeukko.Oulusta

        Mikä estää toteuttamasta haluasi?
        Oma saamattomuutesiko?
        Minä olen jo käynyt Suomessa kaikkialla, missä olen halunnut käydä.
        Ja aika monessa paikassa muuallakin.
        On muutamia paikkoja maailmalla. missä haluaisin käydä. Paikallinen rikollisuus vain estää.


      • niinkatos
        Eläkeukko.Oulusta kirjoitti:

        Mikä estää toteuttamasta haluasi?
        Oma saamattomuutesiko?
        Minä olen jo käynyt Suomessa kaikkialla, missä olen halunnut käydä.
        Ja aika monessa paikassa muuallakin.
        On muutamia paikkoja maailmalla. missä haluaisin käydä. Paikallinen rikollisuus vain estää.

        Miksi paikallinen rikollisuus estää käy siellä muutkin? Pelkäätkö liikaa?


    • Bronkko

      Lappi, ehdottomasti.
      Ja just nimenomaan kesäajan Lappi.
      Vaikka on saaristokin hienoa, mutta ei kuitenkaan vedä vertoja pohjoiselle.
      Tietysti vaikuttaa sekin, kun olen Järvi-Suomessa kasvanut ja olen jo aika kauan asunut Lounais-Suomessa saaristossa/sen välittömässä läheisyydessä.

      • HarrasteB

        Karkkilan koski ja työläismuseo. Oulustakevätkesän leppoisa kaupunkitunnelma, Turusta tuoreet ja aidot kukkakimput. Useampi Suomen kesäkokemus. Toivottavasti ehtii vielä johonkin.


    • Seoisihanata

      Lakkasuolle hilloja poimimaan sankot täyteen

      • Pensselit.santaan

        Eipä ole lakkoja soilla näkynyt.
        Jospa poikkeaisit lähimpään maalikauppaan ja rautakauppakin (!) käy, niin paremmin onnestaisi.
        Rautakaupasta et sitten rautaa löydäkään, melkein kaikkea muuta roinaa sitä enemmän.


    • epäilijä

      Kyllä halitus pitää huolen ettei ole varaa matkustaa kotipaikkakunalta mihinkään .

      • Maksaja

        Kepu haluaa, että väestö ei muuta työn perässä vaan elää kepulaisissa pikkukunnissa veronmaksajien rahoilla edelleen.


      • eiolehallituksenvika

    • vanhanaakka

      Jos olisi mahdollisuus niin muutamaksi viikoksi kiertelemään ympäri Lappia kesällä kun pahin sääskiaika ohi

    • Autotonhaaveilija

      Jos vois käydä missä vasn ja ois luotettava auto alla, lähtisin vaasa-oulu-rovaniemi-koli-kainuu-joensuu-jyväskylä-häme-turkuja turunsaristo ja takas pohjanmaalle porin kautte roundtripille.
      Mut ei oo sitä autoa jolla ajaa ees ....
      Saati rahaa bensaan ....

      • Mielikuvitustakehiin

        Eikö sulla ole autollisia kavereita? Parin / muutaman porukalla kulut tasaantuvat pienemmiksi.


      • Pankiton.autollinen

        Jos pankin päällä istut, sinulla on varaa mihin vain!


      • Brutaali-ko

        Ålä kauppaa tapojasi kaikille. Varsinkaan kun korvaisi väliss' näyttäisi olevan tyhjä holvi.


    • SinneMinäKaipaan

      Haluaisin asumaan maalaistaloon, jota hoidettaisiin 60-luvun malliin. Lypsytehmiä, vasikoita ja kaunis tamma, joka vetäisi niittokonetta ja muita vempaimia. Siellä pitäisi olla renkitupa, jossa turistit yöpyisivät ja saisivat halutessaan ottaa osaa talon töihin. Elanto tulisi enimmäkseen näistä matkailijoista. Talo olisi tietenkin järven tai joen rannassa.

      • Bengalitikku

        Mä voisin olla se turisti: muutama viikko olisi ihan mukava ajatus.
        Minusta Suomessa on paljon kauniita ja mielenkiintoisia paikkoja.
        Voisin muuttaa.
        Olen asunut 30 v pikkuisessa nukkumalähiössä, missä valtuuston jäsenet kehuvat kylää, mutta ei täällä paljon mitään ole.
        Olen tottunut asumaan, joten en mieti. Kotiseuduksi en tätä mieti.
        Hesasta lännemmäs voisi lähteä. Missä luonto olisi puhtaampaa.
        Toisaalta hyvät terveydenhoitopalvelut kantsii pitää mielessä siellä meidän tulevaisuudessa.
        Autossa istuminen noin matkailumielessä ei hirveästi kiinnosta 1 tunti ja ulos.
        No, eihän noin pääse mihinkään, kait?
        Juna ok. Koska siellä voi liikkua, lukea, tehdä sudokuja tai näppäillä tätä tabua.


    • cityihminen

      Keravalle, kaunis paikka

      • Mies184

        Hyvänen aika. Onneksi et sanonut Järvenpää.


    • mke

      Suomessa paras paikka on pääkaupunkiseutu on kaikkea mitä tarvitaan ja jos maalle halua niin kesämökki on sitä varten, Nuoruudessa pikkypaikkakunnalla asuneena en viihtynyt kun juorut liikkuu ja omaan elämäänsä kyllastyneet naapurit kyttää mitä tehdään ja elämän piirit ovat kovin pienet, ISolla paikkakunnalla ei juorut liiku tai niitä ei kuule ja kun lähteen viihttelle niin on tarjontaa ja ei ole niin junttimeininkiä kuin maaseudulla.

    • Siiri.S

      Kesäaikana Kustaviin ja sitten syksyllä Lappiin ruskaretkelle.
      Perheen kanssa aikoinaan käytiin parina kesänä Kustavissa lomareissulla. Ihanaa seutua, olis kiva käydä virkistämässä muistoja ja nauttia saariston ilmasta.
      Lapissa tuli myös käytyä monena kesänä sääskien syötävänä ja upeita maisemia ja ihmisiä tuli nähtyä. Ruskareissu on yhä kokematta, sen aukon voisi paikata.

    • Pääkaupunki on hyvä paikka olla turistina: nähtävyyksiä, museoita, shoppailupaikkoja ym ym

      • Bengalitikku

        Huomenna tekeydyn turistiksi. Treffit lapsuudenystävän kanssa ja tarkoitus on palloilla jossain pääkaupunginosassa ja lounastaa.


      • Luoteista

        Minä en lounasta enkä kaakkoista. Minä koillistan.


      • niinkatos
        Luoteista kirjoitti:

        Minä en lounasta enkä kaakkoista. Minä koillistan.

        Se on sinun ongelmasi.


    • Muaalle

      Haluasin käydä Lapissa en ole siellä koskaan ollut. Halauisin nähdä isoja näköaloja niinkuin Kolilla. Siellä ole kerran käynyt. Pitäisi mennä uudestaan. Olen miettinyt millaista olisi asua Kuopiossa tai sielläpäin olen sieltä kolmannessa polvessa kotoisin. Eikö jokapuolella Suomea ole kaunista? Mutta suuret avarat maisemat vetää eniten. En tiedä jos muuttaisi vieraaseen kaupunkiin, saisiko siellä enää ystäviä tässä iässä. Joten varmaan jään pääkaupunkiseudulle ja haikalen vaan Savoon.

    • MUN TULEVIA KAUPUNKEJA J0S J0SKUS MUUTAN ARE
      1. TURKU
      2. F0RSSA
      3. HAMEENLINNA
      4. LAHTI
      5. MIKKELI
      6. JYVASKYLA
      7. TAMPERE
      8. VAASA
      9. K0KK0LA
      10. P0RI
      11. EURA
      12. RAUMA
      13. TAMPERE
      14. ESP00

    • KauasJAkorkealle

      Päälaelle, niin korkealle, ettei siellä kasva enää muuta kuin matalaa jäkälää. Voisi katsella ympärille ja heittäytyä vaikke hetkeksi lepäilemään.

    • Kaurapuurolla

      Minä haluaisin E-Savoon ja eritoten Mikkeliin. Siellä on kaunis luonto ja tarpeeksi lähellä Hesaa. Mikkelin torikin viihtyisä ja hyvät kauppakeskukset. Saimaa Stadiumikin kiinnostaisi. Jäähallikin siinä vieressä ja Euroopan nopein ravirata. Sopivan kokoinen kaupunki keski-ikäiselle.

      • Larssonk

        Nyt kun on todella lämmintä haaveilen Merenkurkun saristoassa sijaitsevan Raippaluodon kauniista ja raikkaista maisemista. Ehkä pääsen sinne ensi viikolla pariksi päiväksi.


      • Joiku

        Kohde:Utsjoki
        Ajankohta: tammikuun 10.pnä


      • Hitonhelle

        Samma täällä; haaveilen pakkasesta.


    • Trehft

      Haluaisin pietariin tai kreikkaan.

    • Matkaanvaan

      Haluaisin Savoon nauramaan. Ovat niin hauskaa porukkaa et vosin vanheta siellä. Jossain Joensuun tienoilla voisi olla hyvä olla. Missä mahtaa olla parhaat vaaramaisemat Suomessa?

      • PuuUkko

        "Joensuun tienoilla"

        Lue lehtiä.


    • savosta

      Vaihteeksi Vaasaan pienelle reissulle syksymmällä. Teatteria ja Trömsöötä.

    • Mirva67

      Joensuuhun menen elokuussa lomailemaan. Joensuu on Itä-Suomen helmi. Mukava ja viihtyisä kaupunki, jossa on lupsakat asukkaat.

    • Viipuriin, Terijoelle, Käkisalmeen tai Petsamoon.

    • Tuulettaa

      Voi hiis, Hotelli Kuusamo lopettaa ja alueelle rakennetaan kerrostaloja! Miksi pitää pilata hieno maisema ja lopettaa viihtyisä hotelli?

    • Heikunkeikku

      Tällä hetkellä, suorastaan satasesti tahtoisin nyt, siis NYT, olla saaressa.
      Voi että ma sanon.
      Hieman hankalaa on olo.
      Tämä kesä on nyt tämmönen,
      Hieman "hakertaa"....

    • espanja10

      Suomi on niin kallis maa hintoineen että suuntaan ennemmin ulkomaille.

      • Lasketarkemmin

        Miksi sinä et jää sinne? Suomen matkailua tukemalla tuet samalla tämän maan työllisyyttä yms. yhteiskuntaan vaikuttavaa aihetta. Etkä saastuta matkustustavoillasi maapalloa ja vaikuta niillä ilmastonmuutokseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1863
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1426
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe