Mieheni ei käy töissä, koska käsi kipeä ja muutenkin valittaa huonoa oloa lähes päivittäin. Mutta jos kerran kättä särkee lähes koko ajan, niin miten pystyy istumaan tietokoneen ääressä siitä asti kun herää? Öisin kukkuu pitkään.. Pelaa jotain tietokone peliä, selaa toria, norkoilee Facebookissa tai jotain vastaavaa..
Itse käyn töissä.. Miehen pelaaminen häiritsee paljon yöunia, koska tietokoneen valo ja muutenkin haluaisin hänen olevan vieressä.. Mutta hän ei kuulemma voi koska käsi kipeä ja muut paikat...
Olen sanonut asiasta hänelle monesti. Tunnen vain itseni helvetin yksinäiseksi, kun toinen istuu vain koneella.. Itse käyn töissä, töiden jälkeen suihkussa ja sitten vain odotan seuraavaa työpäivää sohvalla. Ja kaiken kukkuraksi hoidan koti askareet yksin. Mies tekee välillä ruokaa.
Mies ihmettelee miten voin tuntea itseni yksinäiseksi.. Ja sanookin monesti ettei tietokone voita minua.. Mutta pari kertaa olen pyytänyt häntä tulemaan nukkumaan, syynä miksi ei oo tullu, on ollut se että kättä särkee.. Tai jokin kesken tietokoneella.
En jaksa enään pyytää viereenkään, kun alkaa valittamaan että on tylsää.. Jos tietokone vie voiton, niin tämä suhde jää pian pois matkasta... Särkee vain vitusti sydäntä, koska mies ei tajua kuinka helvetisti rakastan häntä ja se alkaa hiipumaan..
Pitäisi vain ehkä itse olla helvetin pitkään töissä päivittäin tai viettää ulkona aikaa... Ehkä sitten huomaisi joku päivä et missäs se yks on tai sitten ei... :(
Yksinäinen mimmi.
Kumppanina nettiriippuvainen
8
212
Vastaukset
- Kysymystä
Onko huoneisto pieni?
Olet ilmeisemmin sanonut suoraan, että parisuhde mielestäsi vaatii yhdessäoloa?
Onko hän koko päivän ja yönkin koneella? - Riippuvainenon
Kyllä kuulostaa siltä, että on riippuvainen ja tietokone on hänelle tärkeä. Sun täytyy vaan sanoa, että odotat muutakin parisuhteelta. Hän saa itse miettiä, mitä elämältään haluaa -haluaako huomioida sinua ja yhteistä arkea vai istua koneella kaiket päivät ja yöt.
- mieslääkäriin
Minun mieskään ei nuku hyvin öisin kun kättä särkee.
Hänellä tosin käsi särkee luultavasti työn tekemisestä. On töissä klo 6-17 välin joka arkipäivä, metallihommia. Illat puuhastelee koko ajan jotain muuta, pihahommia, auton rassausta, yms. Perustelee tätä puuhastelua sillä, että kun tekee jotain, särkyä ei huomaa. Heti kun menee pitkälleen, särkee. Ei siis voi olla levossa yhtään. Nousee välillä yölläkin ja menee tekemään jotain autotalliin kun ei pysty käsisäryltä nukkumaan.
Olen jankuttanut joka päivä, että sulla on särkenyt käsi jo yli 2 kk yhteen putkeen, mee lääkäriin, mutta ei saanut itse varattua aikaa. Nyt varasin lääkärin sille huomiseksi ja vien sen terkkarille vaikka kilon palasina jos ei muuten lähde. Suosittelen sulle samaa, varaa aika terkkarista ja hoitakaa käsiasia kuntoon.
Sitten suosittelen miehellesi tietokoneaikaa. Silloin kun on yksin, voi istua koneella, mutta kun sinä tulet kotiin, niin kone kiinni ja yhteisiin aktiviteetteihin. Teette yhdessä ruokaa, katsotte telkkaria, ulkoilette, käytte kävelyllä, kavereilla kylässä sun muuta. Ja tietokone pysyy kiinni illat. Olet ensiksi pois tunnin, sitten 5, sitten päivän, sitten viikon, jne. Jos muutosta ei tule, niin et enää palaa.
- ParempiValinta
Mieti tarkkaan haluatko käyttää aikaasi ihmisen kanssa, jota ei kiinnosta sinun hyvinvointi? Normaali aikuinen ihminen ymmärtää, että häiriötön uni on kaiken hyvinvoinnin perusta. Kuulostaa siltä, että olet tottumuksesta suhteessasi. Hyvä parisuhde auttaa ihmistä voimaan paremmin, ei huonommin. Ei ihmiset muuta tapojaan, kuin omasta tahdosta. Toista voi muuttaa, mutta itse voit muuttaa mitä siedät. Älä hassaa aikaasi tyypin kanssa, jolla on elämänhallinta täysin hukassa..
- hiljaaeitulemitään
No mitä itse teet väärin että hän istuu koneella ennemmin kuin viettää aikaa sinun vieressäsi?
Onko mahdollista että sinulla on pakonomainen tarve vain olla kokoajan vieressä tai jos toisen mielestä on jo tarpeeksi sitä lähelläoloa ja yhdessätekemistä?
parisuhteessa ongelmatkin on kahdenkauppaa ei pelkästään toisen syy tai vika, Eli parisuhde on palkkää kompromissien halemista kokoajan, mutta se palkitseekin sitten ! - TylsäSuhde
Miehelläsi on siis eri päivärytmi ja elintapa kuin sinulla, nukkuu päivät ja illalla/yöllä viettää aikansa tietokoneella.
Semmoinen kumppani on minusta ainakin aika tyhjän kanssa, se on sama kun ei olisi edes paikalla kun ei hänestä ole juttuseuraksi eikä kattomaan teeveetä yhdessä, tai olemaan vain. Tommoset käsisärystä puhumiset ovat tekosyitä, arvatenkin vaan haluaa nukkua eri aikaan kuin sinä ja muu oleminen/tekeminen/ keskusteleminen on tylsää kuten on sanonutkin.
Ei se sinusta johdu, hän eläisi ihan saman lailla koneella kököttäen vaikka muuttaisit pois. Mieti itse saatko suhteesta mitään vai onko tuommoinen asuinkumppanuus ihan ajan haaskia. - RuutuPlus
En mä tiedä voiko tuota sanoa riippuvaisuudeksi, voi olla elämäntapakin tosiaan vaan. Toiset kattoo telkkaria kuin zombit kaiken vapaa-aikansa, toinen näplää puhelintaan aamusta iltaan, jotkut istuu koneella tai pleikalla.
Yhtäkaikki, jos itse haluaa suhteeseen ihmisen joka juttelee ja on läsnä, tuommosen kanssa on paha olla koska on niin paljon yksin. Omaa aikaa pitää parisuhteessa olla tietenkin molemmilla mutta ymmärrän ap:n tilannetta, että kun sitä yhteistä aikaa ei ole nimeksikään vaan toinen oleskelee vain ja ainoastaan laitteidensa äärellä, henkinen yhteys katoaa vähitellen ja koko suhde tuntuu ihan pettymykseltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575890
- 1145525
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465217Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323205- 552759
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252591- 432280
- 232070
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131880On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151791