Henkinen väkivalta

kokemuksella

75

2817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksella

      Itse ei voi kertoa, koska kukaan ei
      uskoisi.
      Niin taitava on narsisti.

      • poiygfdxcvbn

        No mun kokema henkinen väkivalta on jo niin laajamittaista että monille se kuulostaisi utopiselle, mutta tiedän täydellä varmuudella ettei se utopiaa ole.
        Voin kertoa siitä vain enintään sellaisille jotka todella on valmiita paneutumaan asiaan ja tutkimaan konkreettisesti tapahtumien kulkua ja heillä riittää ajattelukapasiteettia monimutkaisiin monitasoisiin peleihin mentaalitasolla.


      • poiytrdsxcvb

        Kauheinta on juuri se että kaikista kamalimpaan henkiseen väkivaltaan on kaikista vaikeinta saada apua koska se kuulostaa niin oudolle. Sitä harjoittava henkilöhän voikin olla hyvin erikoinen. Mitä erikoisempaa henkistä väkivaltaa, sitä vapaammin sitä voi tehdä niin ettei kukaan sitä keskeytä.

        Mitä oudompia juttuja kohteelle puhuu, sitä todennäköisempää on ettei kohdetta uskota, jos hän siitä kertoo. Helppoa tekijälle, pitää vain käyttäytyä niin poikkeavasti kuin osaa.


      • Anonyymi

        Kaikkihan noi melkei käyttäytyy.
        T sivusta seuraaja


    • kokemusta

      On vain kerättävä dokumentteja

    • henkinensatuttaa

      Jopa enemmän kuin fyysinen.

      • poiuytrsdv

        Kyllä ja suuri osa ihmisistä ei huomioi sitä minään tai hyväksyy sen harjoittamisen vapaasti, koska siitähän ei tule juuri koskaan mitään rangaistuksia.
        Joten kaikkein epäeettisimmät harjoittavat sitä. Haluavat vahingoittaa miltei varmasti rangaistuksitta. Ja voivat esiintyä etteivät ole tehneet mitään ja kohautella olkapäitään henkisen väkivallan seurauksille kohteen sisimmässä ja kummastella että ompas hänellä kummallisia juttuja sisimmässään !!!


    • yxtotuus

      Mielestäni henkinen väkivalta on pahempaa ja saa jopa enemmän pahaa aikaiseksi kuin fyysinen väkivalta, en hyväksy fyysistäkään väkivaltaa. Mutta henkinen väkivalta ei ole näkyvää, ja välttämättä sitä ei uskota. Se ihminen, joka käyttää henkistä väkivaltaa läheistään kohtaan, on yleensä ulkopuoliselle mitä ihanin, mukavin ja seurallisin, oikein miellyttävä ihminen, josta ei voisi kukaan uskoa mitään pahaa. Henkistä väkivaltaa on niin monen muotoista ja voisin jopa sanoa, että se on yksi pahin kidutuksen muoto. Esimerkiksi valehtelu, jota narsistit käyttävät, heitähän ei saa kiinni mistään, vaikka olisi selkeät todisteet, huomaamatta joutuu itse miettimään, jotta jos olenkin itse väärässä. Kaksoisviestintä on toinen kidutusmuoto, jota narsistit käyttävät täysin sumeilematta. No, taas tullaan siihen, miksi joku alistuu tähän väkivaltaan. Niinpä, ei kukaan siihen halua eikä ehdoin tahdoin mene, eikä alistu, se on pitkä tie ja siihen joutuu pikkuhiljaa ihan huomaamatta. Itse pyristelen irti ihmisestä, jolla ei ole omaatuntoa, ei mitään käsitystä rehellisyydestä, vaikka sitä kuinka yrittää opettaa aikuiselle ihmiselle. Mutta vaikea tie tämä on kulkea, joskus jopa ajattelen, että en pääse irti kuin kuoleman kautta, ja ehkä en pääsekään.

      • monenlaistakokee

        Narsistin kanssa eläessään.
        Henkistä fyysistä ja taloudellista pahoinvointia.
        Omaatuntoa häneellä ei kolkuta mikään.
        voi vain kerätä dokumntteja asioista.


      • kärsiväihminen

        Oletko mies tai nainen nim. yxtotuus.
        Itse olen mies.
        Tuo kirjoituksesi kolahti kovasti.
        Itse kirjoittaisin samalla tavoin.
        Narsismista en tiennyt pitkään aikaan,
        kärsin vain kauan.
        Sattumalta tulin tälle palstalle ja avautui
        asioita joista on pitänyt ottaa selkoa.
        Ihana ihminen jonka kanssa oli menossa yhteen
        muuttui käytökseltään ja jäi pysyvästi siihen.


    • veitsanatsuusta

      Se ihminen, joka käyttää henkistä väkivaltaa läheistään kohtaan, on yleensä ulkopuoliselle mitä ihanin, mukavin ja seurallisin, oikein miellyttävä ihminen, josta ei voisi kukaan uskoa mitään pahaa.
      -Näin on
      Kuka uskoo uhria tällaisen "hienon" ihmisen'kohdatessaan.

      • XJuappo

        Kyllä sinä nämä henkisen väkivallan salat tiedät kun sitä harjoitat joka päivä.


    • poiuytdvbn

      On vaikea päästä pois sellaisen vallasta mitä ympäristö ei myönnä olevan olemassa. Mielestäni se on suurin syy miksi uhri jää siihen kiinni. Ei voi irtautua jostain mitä "ei ole".
      Mielestäni ilmiön kieltäjät ovat aivan yhtä julmia kuin henkisen väkivallan tekijät. Ilmiön kieltäjät sen väkivallan mahdollistavat. Paholaisen pahin juoni on uskotella ettei sitä ole olemassa. Henkisen väkivallan olemassaolon kieltäjät ovat mielestäni juuri paholaisen pahimmassa juonessa mukana.

      • guiutgd

        Minulle on tehty paljon tuota vanhempien toimesta. Siis ovat sallineet minulle tehtävän henkistä ja fyysistäkin väkivaltaa ja sitten kieltäneet tai vähätelleet sitä tapahtuneen. Jossain kummassa muodossa se jatkuu ja jatkuu, tai sitten kuvittelen vaan. Onhan siihen jotenkin jo sopeutunut ja turtunut. Välillä tulee epäilleeksi perustavalla tavalla järkeään ja todellisuudenhahmottamiskykyään mikä on tietysti pelottavaa ja turvattomuutta aiheuttavaa. Mutta jos ympäristö ei validoi niin minkäs teet.


      • poiuytrdsxcvb

        Maailma on osittain hyvin paha


    • dskjsldhj

      Itse ihastuin/rakastuin mitä ihanimpaan ja rempseään P-Karjalan likkaan.
      Hänen käytöksensä muuttui mitä pidemmälle suhteemme meni ja vallankäyttö vain lisääntyi. Sitten alkoi myös fyysinen väkivalta.
      Hän oli ulkonäöltään kyllä minun ihannenaiseni...sisältä sitten hyvin häiriintynyt.
      Loppuvaiheessa kyllä oma käytös myös muuttui, oma psyyke rikkoontui. Oli vaikea käsittää sitä koko tilannetta ja hänen vallankäyttöään...se pisti oman mieleni aivan sekaisin. Hän onnistui kääntämään kaikki minun viaksi. Jos lopussa uskalsin sitten sanoa hänelle vastaan, päätti hän että minä olen narsisti. Jouduin elää vuosia ajatellen että minussa on sairasta narsismia. Onneksi hän teki minulle fyysistä väkivaltaa: siitä oli helppo itse tajuta että jos olen taas verillä hänen kynsistään, ei tilanne voi olla terve. Hain ammattiapua omaan masennukseeni ja ahdistukseeni. Kerroin siellä parisuhteestani. Minulle kerrottiin kauhistellen että elän sairaassa suhteessa ja minua kehoitettiin jopa ottamaan ero(mikä on rohkeata ammattiauttajalta). Hassua miten ulkopuolinen näkee noi selvemmin kun itse on täysin eksyksissä siinä suhdetilanteessa. Ei esimerkiksi suostu uskomaan että toinen olisi aivan läpimätä ja sitä uskottelee itselleen että kyllä tämä tästä vielä asettuu. Jälkikäteen olen miettinyt hänen suhdettaan vanhempiinsa ja kyllähän siellä vaikeuksia on. Tuntuisi että hänen vanhempansa ovat laiminlyöneet häntä todella pahasti aikoinaan ja todistinkin sitä kuinka hän uskalsi vasta vanhemmiten uhmata isäänsä. Hän sai itkupotkuraivareita omalle isälleen ja tilanteet olivat melko kiusallisia, mutta näin jälkikäteen ymmärrän hänen tuskaansa. Ehkäpä itsekin olin sen tukahdetun raivon kohde, mikä johtui esim.hänen isänsä tekosista..
      Jätin hänet lopulta ja hänen kostonsa oli hyvin kova. Mutta siitäkin selvittiin ja nyt voin hengittää.
      Se fyysisyysyyden kaipuu kuitenkin jäi ja siitä on päästävä yli. Hän kyllä osasi olla hyvä sängyssä ja olenkin lukenut että se kuuluu naispuolisten narsistien piirteisiin: hyvällä seksillä loukutetaan uhri.

      • alituminen

        No kuka milläkin loukutetaan. Oma isäni loukutettiin lapsella, vaikka enpä tiedä sitten kuinka paljon, koska perhe ja perhe-elämän ulkoiset muodot ja ns. kunniallisuus oli/on hänellä ilmeisen kovassa kurssissa. Jäädä sitten kahden eri naisen kanssa tehdyn lapsen yksinhuoltajaksi, jos hän toisen olisi edes saanut(?) - tuskin... Vallasta siinä oli kyse ja minä sen valtataistelun kohde, kärsijä ja maksaja.


      • ihmejengiä
        alituminen kirjoitti:

        No kuka milläkin loukutetaan. Oma isäni loukutettiin lapsella, vaikka enpä tiedä sitten kuinka paljon, koska perhe ja perhe-elämän ulkoiset muodot ja ns. kunniallisuus oli/on hänellä ilmeisen kovassa kurssissa. Jäädä sitten kahden eri naisen kanssa tehdyn lapsen yksinhuoltajaksi, jos hän toisen olisi edes saanut(?) - tuskin... Vallasta siinä oli kyse ja minä sen valtataistelun kohde, kärsijä ja maksaja.

        Tilanne heillä varmasti rauhoittui rouvan saatua minut pois silmistään. Ilmeisesti jotain valtaa isällänikin oli kun huoltajuusvaihdoksen edellä molemmat koetti manipuloida minua jäämään lemmikin hankkimisella. Ehkä pelko oli rikossyyttestä tai ties mistä ehkä isän luonteenvastaisesta kiristyksestä vaimonsa ex-liiton lasta kohtaan tms.


      • tarpeetonta
        ihmejengiä kirjoitti:

        Tilanne heillä varmasti rauhoittui rouvan saatua minut pois silmistään. Ilmeisesti jotain valtaa isällänikin oli kun huoltajuusvaihdoksen edellä molemmat koetti manipuloida minua jäämään lemmikin hankkimisella. Ehkä pelko oli rikossyyttestä tai ties mistä ehkä isän luonteenvastaisesta kiristyksestä vaimonsa ex-liiton lasta kohtaan tms.

        Ja kuten nykyäänkin, normit ja näkemykset tukevat parisuhteen ylläpitoa ja perheen kasassa pysymistä. Minä en vain ole/ollut perhettä. Eli ts. parisuhdetta ja naisen tai äidin tarpeita perheessä. Siinähän se pyhä.


      • En_ymmärrä_
        tarpeetonta kirjoitti:

        Ja kuten nykyäänkin, normit ja näkemykset tukevat parisuhteen ylläpitoa ja perheen kasassa pysymistä. Minä en vain ole/ollut perhettä. Eli ts. parisuhdetta ja naisen tai äidin tarpeita perheessä. Siinähän se pyhä.

        Mitä ihmettä sä höpötät?


      • Viinamiessesielä
        En_ymmärrä_ kirjoitti:

        Mitä ihmettä sä höpötät?

        Joku alkoholistinen kyrpä siellä vaan kirjoittaa. Ei sen kummempaa.


      • uhriutuminen

        dsk… Kyllä narsisti on uhri itsekin ja hyvin vahvasti.
        Ongelma on vain se, että hänen suojausmekanisminsa
        vaatii toisaalta peilin, so. hovin josta saa hyvää palautetta,
        sekä uhrin johon heijastaa kaikki paha itsestään.
        Tätä vaivaa ei voi parantaa koska se on tullut
        ihmisen sisimpään hyvin varhaisessa vaiheessa.
        Itse mustelmilla monesti miettii parannuskeinoa.


      • Anonyymi

        Totta


      • Anonyymi

        Koskettava kirjoitus ja tuli tunne, että olen nähnyt samanlaisen muutossekoamisen läheisessä ihmisessä. Myös hän joutui narsistisen naisen pauloihin, joka sai lähimmäiseni käyttäytymään aivan omituisesti, sitä kesti aikansa ja myös sai maistaa naisen koston lopuksi. Nyt vuosia myöhemmin huomaa, että on onneksi päässyt irti ikeestään.

        Kaaoksen vuosina lähimmäiseni ei saanut edes saunakaljaa maistaa, koska se oli narsistin mielestä tuomittavaa. Hän kertoi alkoholisoitunnesta puolisostaan, olisiko syy toisen alkoholinkäytön vainoamiseen johtunut siitä. Mitään lähimmäiseni ei osannut tehdä oikein, ei edes hillopurkkia jääkaapista ottaa tai panna sinne takaisin. Narsisti oli täydellinen äiti lapsilleen, mutta silti oli vaatinut lähimmäistäni kasvattamaan nuorimmaistaan, josta lähimmäiseni oli järkyttynyt. Hän kertoi, kuinka aina piti juosta narsistin mielihalujen mukaisesti ja kesken omien hommien häntä piti lähteä lohduttamaan joistakin oikeasti mitättömistä asioista. Toisteli myös tiettyjä sanoja, koska joku kerta, kun sanoin saman, suutui minulle ja ahdistuneena totesi, älä koko ajan toistele sitä sanaa. Tuskin uskalsi narsistilleen tuota sanoa.
        Kostovaiheessa oli oikein kostonenkeli, jos tuollaista sanaa voi käyttää. Ei uskoisi, että aikuisen ihmisen mieli sumentuu noin kostamisessa, mutta ehkä hän sai siitä täydellisen tyydytyksen, koska olihan hän täydellinen ihminen.


    • mullaalkoi

      Pari päivää ennen häitä käytös muuttuil
      Tilanne jäi pysyväksi ja on kestänyt jo
      kymmeniä vuosia.
      Kaikki on yhteistä myös lapset.
      Hän vain määrää ja hallitsee
      kovin ottein.

      • XJuappo

        No se taas kertoo susta erittäin paljon että annat hänen hallita kovin ottein.


      • ettunne
        XJuappo kirjoitti:

        No se taas kertoo susta erittäin paljon että annat hänen hallita kovin ottein.

        todellista narsistia.


      • XJuappo
        ettunne kirjoitti:

        todellista narsistia.

        Olen ollut vuosia narsistin uhrina ja se on ollut oman heikkouteni syy. Sallein sen tapahtuvan koska ajattelin että minussa kaikki vika ja muutenkin itsetunto maanraossa mutta kaikki tuo muuttui kun otin ohjat omiin käsiin enkä antanut muiden kohdella minua kuin paskaa ja "kovin" ottein.

        Kaikki tämä on teistä itsestänne kiinni ja se on hyvä asia sillä se tarkoittaa että ette ole jotain avuttomia uhrilampaita. Suurin osa teistä tällä palstalla on langennut siihen ansaan että haluatte vain purkaa tunteitanne ja ns ryvette katkeruudessa ja tämän takia olette vieläkin kiinni narsistissanne.


      • poiuytrsdfg

        Mulla ainakin on niin että mun aivot ei täysin toimi niinkuin mä haluaisin ja ajattelen ja siitä tulee aika avuton olo. Siis esimerkiksi se että psykopaattini saa mun pään pyörälle niinkuin se olisi pesukoneessa. Toi tapahtuu vaikka olen päättänyt etten anna tapahtua. Aivojaan ei saa aina toimimaan niinkuin päättää. Jos saisi, niin kai me nyt melkein kaikki päätettäisiin hoidella kaikki asiat hienosti. Juopotkin lopettaisi juopottelu muitta mutkitta halutessaan. Mielen voi muuttaa sekunnin murtoaosassa mutta ei koko aivotoimintaa.


      • poiuytrsdfg
        ettunne kirjoitti:

        todellista narsistia.

        Tuommoset niinkuin psykopaatit pystyy ihan kemiallisesti vaikuttamaan toisen aivotoimintaan. Ei heitä varmasti muutoin olisi syytä psykopaatiksi nimittääkään


      • Anonyymi

        Vanhemmiten vain pahenee.
        Joku vuosi sitten sain syntymäpäivänäni.
        niin kovia iskuja, että selkää kihelmöi.


    • poiuytrsdfg

      Mua vieläkin vaivaa se tunne miten loukkaavia monenlaiset "auttajat" on jos heille sanoo sanan psykopaatti ? Mitä heitä oikeen vaivaa ? Suvaitsemattomuus ?

      • poiuytrsdfg

        Jos mä olisin ollut heidän paikalla mä olisin vastannut lähes kaikkeen sellasella keskittyneellä äänellä, että: "Ai jaa " ja "Ahaa". Tai silleen mä ylipäätään suhtaudun kun toinen kertoo mulle asioistaan.


      • poiuytrsdfg

        Ai niin sanon mä sitten yleensä myös että: "Joo, mä ymmärrän"
        ja sitten jos on sattunu jotain ikävää niin semmosella tunteellisella äänellä että muakin koskee että: "Oioioioi".
        Ja saatan sit vielä sanoa että: "Aivan".

        Mä en oikeen tottunu millään siihen aivan toisenlaiseen suhtautumistapaan toisen asioihin


      • Pienetonkuviot

        Helle on pehmittänyt tämän palstan kommentoijien nupin.


      • poiuytresdfg

        Kyllä helle mukavasti pehmentää. Olispa aina helle !!!! Mn hermosto-oireita lievittävää. Nyt vasta alkaa olla sopivaa, ei viluta.


    • hevoisenmuna

      henkisesti vahva ei alistu tuolllaiseen paskaan!
      mä muistan mitä ihmiset sanoo..jos ne alkaa vittuilee ni voi puukottaa selkään...

      mummoni on ku vanha kaappikello...ne kehuu et kuinka niitten lapset on niin hyviä ihmisiä..pah juoppoja alkoholisteja,toisten kusettajia...ei tollaselle paskalle voi antaa arvoa...

      • Onneton.erkki

        No ei kai se mummon vika ole jos p*skoista jälkeläisistä on tullut luusereita.


    • PakollaSoitettuPaska

      Mitä koittaa nykyaikana HENKINEN VÄKIVALTA?

      Se tarkoittaa sitä, että pakotetaan 79-vuotiaana kuuntlelemaan hevy-rockkia klo 04.50 aamulla noin 1000 kilometrin musiikin aiheuttajasta.

      Pakko nousta ennen sian pierua kuuntelemaan jonkun torven huumeen otto ennen kuin kukaan on edes luontaisesti herännyt, siis keskellä aamuyötä pakkomusiikki kuin KESKEITYSLIiSSÄ

      Sata desibelia ja vielä sellaista entertainmenttiä, jota pirukaan ei kuuntelisi edes vapaaehtoisesti. Saatanan musakkia aamuyöstä pakolla suuressa Suomenmaassa. Oma sukulainen kuin "Pohjois-Korean aivopesijä".

      • RLLUKU21

    • Kävelyonihanluvallista

      Pakollasoitettupaska, ymmärsinkö oikein? Siis sukulainen soittaa sinulle puhelun klo 4 aamulla ja pistää samalla musiikin taustalle soimaan? Eikö tuo ongelma ole ratkaistavissa siten että pidät puhelimen yöllä äänettömällä etkä ota puheluja vastaan?

      • Älyä.kehiin

        Niinpä. Ei kenelläkään ole NIIN tärkeää asiaa 79 veelle klo 4 yöllä.


    • Anonyymi

      Tämä olis tärkeä aihe jos joku jaksaisi luetteloida mikä kaikki on henkistä väkivaltaa.
      Itse en just nyt jaksa.

      ppooiiuiii

      • Anonyymi

        En tiedä melkein mitään niin älytöntä kuin auttava puhelin. Jonkinlainen irrationaalisuuden huipentuma ja kummallinen kohtalo.

        pooioiiuyyyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä melkein mitään niin älytöntä kuin auttava puhelin. Jonkinlainen irrationaalisuuden huipentuma ja kummallinen kohtalo.

        pooioiiuyyyyyy

        Älyllinen ajattelu ei kelpaa auttavaan puhelimeen. Jos sinne sanoo mitään älyllistä tai sydämellistä saa hirveän vastustuksen ilman mitään älyllisiä tai ystävällismielisiä perusteluja.


        ppoiuuyyuyyyyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älyllinen ajattelu ei kelpaa auttavaan puhelimeen. Jos sinne sanoo mitään älyllistä tai sydämellistä saa hirveän vastustuksen ilman mitään älyllisiä tai ystävällismielisiä perusteluja.


        ppoiuuyyuyyyyuu

        Ja 100% varmasti kriisissä olleelle ihmiselle väittivät, ettei tällä ole kriisiä mitä kummallisemmin perusteluin. Erittäin erikoinen elämänkokemus.

        pooiiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja 100% varmasti kriisissä olleelle ihmiselle väittivät, ettei tällä ole kriisiä mitä kummallisemmin perusteluin. Erittäin erikoinen elämänkokemus.

        pooiiuuuuu

        Pystyn kirjoittamaan vaikka esseen mahdollisimman tieteellisin määritelmin kriisistäni.


        pooiuyytyuuiiu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystyn kirjoittamaan vaikka esseen mahdollisimman tieteellisin määritelmin kriisistäni.


        pooiuyytyuuiiu

        Pystyn perustelemaan sen kriisiksi niin hyvin, että perusteluani on vaikea millään irveellä kumota. Mutta miksi kriisipuhelinvastaajat yrittävät kumota hyviä perustelujani virheargumentoinnilla tai rikkomalla puhelimen periaatteita ? Mikä on se syy siihen ?

        poiiiipoiiiii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystyn perustelemaan sen kriisiksi niin hyvin, että perusteluani on vaikea millään irveellä kumota. Mutta miksi kriisipuhelinvastaajat yrittävät kumota hyviä perustelujani virheargumentoinnilla tai rikkomalla puhelimen periaatteita ? Mikä on se syy siihen ?

        poiiiipoiiiii

        Tai kun ei ole hyviä argumentteja, niin pelataan kääntämällä asioita koko aika toisinpäin ja toisinpäin ei kun niinpäin ja näinpäin. Ihan hirveetä peliä.

        ppooiiiiii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai kun ei ole hyviä argumentteja, niin pelataan kääntämällä asioita koko aika toisinpäin ja toisinpäin ei kun niinpäin ja näinpäin. Ihan hirveetä peliä.

        ppooiiiiii

        Emotionaalinen painostus ja manipulointi oli voimallista.

        ppooiiuuuiu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emotionaalinen painostus ja manipulointi oli voimallista.

        ppooiiuuuiu

        En kylläkään luota moiseen puhelimeen.

        ppoiuiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kylläkään luota moiseen puhelimeen.

        ppoiuiuuuuu

        Eräs puhelimen negatiiisimpia puolia on, että koen heidän pyrkineen hajottamaan aivojeni hyvin toimivan kognition. Minulla on aina katsottu olevan varsin hyvin toimiva kognitio niin peruskoulussa, lukiossa kuin yliopistokursseillakin. Kognitioni on havaittu hyvätasoiseksi myös eri aloihin erikoistuneiden lääkärienkin vastaanotoilla, kuten neurologin.
        Mutta auttavassa puhelimessa minua on painostettu osallistumaan keskusteluihin, jotka ovat järjen vastaisia, eivät perustu konkreettisiin aistihavaintoihin, eikä niissä ole loogista argumentointia tai mitään totuuteen pyrkivää lähtökohtaa. Siis ne eivät perustu tieteeseen, eivätkä uskontoon, ja valeen on väitetty voittavan. Silti minun on edellytetty pysyvän järjissäni tuollaisissa keskusteluissa. Kun se ei ole meinannut onnistua, syyllistävä emootio on heitetty joukolla päälleni niin, että kehossani olen saanut kokea sen johdosta vuosien ajan syyllisyyden tuntemuksia ilman, että on selvinnyt mihin olen syyllistynyt.

        "ppooiuyghggt"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs puhelimen negatiiisimpia puolia on, että koen heidän pyrkineen hajottamaan aivojeni hyvin toimivan kognition. Minulla on aina katsottu olevan varsin hyvin toimiva kognitio niin peruskoulussa, lukiossa kuin yliopistokursseillakin. Kognitioni on havaittu hyvätasoiseksi myös eri aloihin erikoistuneiden lääkärienkin vastaanotoilla, kuten neurologin.
        Mutta auttavassa puhelimessa minua on painostettu osallistumaan keskusteluihin, jotka ovat järjen vastaisia, eivät perustu konkreettisiin aistihavaintoihin, eikä niissä ole loogista argumentointia tai mitään totuuteen pyrkivää lähtökohtaa. Siis ne eivät perustu tieteeseen, eivätkä uskontoon, ja valeen on väitetty voittavan. Silti minun on edellytetty pysyvän järjissäni tuollaisissa keskusteluissa. Kun se ei ole meinannut onnistua, syyllistävä emootio on heitetty joukolla päälleni niin, että kehossani olen saanut kokea sen johdosta vuosien ajan syyllisyyden tuntemuksia ilman, että on selvinnyt mihin olen syyllistynyt.

        "ppooiuyghggt"

        Perustelen tähän vielä alkua miksi tilanteeni on ollut oikeasti kriisi.

        Se oli erittäin odottamaton kuin salama kirkkaalta taivaalta, että sain lääkeainereaktion, josta tuli hyvin rajut vammauttavat oireet. Myös lääkäriin hakeutumisen syy oli eräänlainen pieni yllättävä onnettomuus. Tuossa siis täyttyy kriisin muodostumisen yllättävyyden edellytys,
        Myös se kriisin edellytys täyttyy, että kaikki sen aiheuttajat eivät ole olleet selvillä. Se, että mikä johti tuollaiseen lääkeainereaktioon, se ei ollut selvillä, ja asiassa oli monia epäselviä asianhaaroja kuten minulle annetun lääkeaineen annoksen suuruus. Siksi ei voinut varmuudella päätellä aiheituiko poikkeuksellinen reation minun ulkopuolisesta toiminnasta vaiko kehoni ominaisuudesta. Siis kriisille tyypillisesti kaikki sen aiheuttaneet tekijät eivät olleet selvillä. Tämä mutkisti kriisiä, koska siitä muodostui riski vaarallisille virheille terveydenhuollossa, jos pitää summanmutikassa arvailla miten olen sairastunut, eikä asiaa selvitetä kunnolla. Siksi en voinut tuossa vaiheessa huoletta käyttää tiettyjä terveydenhuollon palveluja ja asiantuntevampia minun oli taloudellisesti mahdollista käyttää vain vähän.
        Siksi soitin kriisipuhelimeen, joka ei pitänyt tilannettani kriisinä, mikä aiheutti kriisini mutkistumista, Väitän olleeni kriisissä siitäkin syystä, että tilenteeni muodostui minulle vaarallisekksi muunmuassa terveyteni ja sosiaalisten olosuhteiden kannalta. Kriisi tilanne oli siksikin, että minulle tärkeiden tavoitteiden saavuttamiselle tuli suuria niitä vaarantaneita esteitä. Tavoitteeni elämässäni estyivät muunmuassa menetettyäni yllättäen noin puolet kyvyistäni vammautumisen johdosta. Myös eettisten päämäärieni saavuttaminen yllättäen vaarantui varsin vakavasti, koska tilani johdosta tajunnantasoni aleni ja jouduin sosiaaliseen ympäristöön, jolle eettiset päämäärät eivät olleet yhtä tärkeitä kuin minulle, Myös älylliset ja emotionaaliset päämääräni vaarantuivat vakavasti. Tilanne oli kriisi siksikin, että siinä ei tiennyt kuinka minun käy: Vammaudunko pysyvästi vai toivunko toimintakykyiseksi . Tuokin on juuri kriisille tyypillistä, että on terveys mennyt tavalla, josta ei tiedä toipuuko siitä vai ei. Tilanteessa oli vielä paljon muutakin kriisille ominaista, mutta en jaksa tällä erää kirjoittaa enempäää. Tilanne oli siinä sivussa myös kehityskriisi etenkin näin henkisestä kehityksestä aina kiinnostuneelle ihmiselle, joka pyrkii elämään kaikki tilanteet kehittävinä. Jouduin myös samaan aikaan käymään aivan muun aiheisia oikeudenkäyntejä tuollaisessa kunnossa. (Niissä ei syytetty ketään rikoksesta.) Tällainen tilanne, jonka minä olen kokenut ei kuitenkaan kriisipuhelimen mielestä ollut oikea kriisi kuten yksinäisyys, masennus tai koronatilanteesta aiheutunut työttömyys tai itsemurhahalut. Minua kohdeltiin kriisipuhelimessa loukkaavasti, alentavasti ja halveksuvasti, koska olin mielestään soittanut puhelimeensa ilman oikeaa kriisiä.

        "pooigggghh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustelen tähän vielä alkua miksi tilanteeni on ollut oikeasti kriisi.

        Se oli erittäin odottamaton kuin salama kirkkaalta taivaalta, että sain lääkeainereaktion, josta tuli hyvin rajut vammauttavat oireet. Myös lääkäriin hakeutumisen syy oli eräänlainen pieni yllättävä onnettomuus. Tuossa siis täyttyy kriisin muodostumisen yllättävyyden edellytys,
        Myös se kriisin edellytys täyttyy, että kaikki sen aiheuttajat eivät ole olleet selvillä. Se, että mikä johti tuollaiseen lääkeainereaktioon, se ei ollut selvillä, ja asiassa oli monia epäselviä asianhaaroja kuten minulle annetun lääkeaineen annoksen suuruus. Siksi ei voinut varmuudella päätellä aiheituiko poikkeuksellinen reation minun ulkopuolisesta toiminnasta vaiko kehoni ominaisuudesta. Siis kriisille tyypillisesti kaikki sen aiheuttaneet tekijät eivät olleet selvillä. Tämä mutkisti kriisiä, koska siitä muodostui riski vaarallisille virheille terveydenhuollossa, jos pitää summanmutikassa arvailla miten olen sairastunut, eikä asiaa selvitetä kunnolla. Siksi en voinut tuossa vaiheessa huoletta käyttää tiettyjä terveydenhuollon palveluja ja asiantuntevampia minun oli taloudellisesti mahdollista käyttää vain vähän.
        Siksi soitin kriisipuhelimeen, joka ei pitänyt tilannettani kriisinä, mikä aiheutti kriisini mutkistumista, Väitän olleeni kriisissä siitäkin syystä, että tilenteeni muodostui minulle vaarallisekksi muunmuassa terveyteni ja sosiaalisten olosuhteiden kannalta. Kriisi tilanne oli siksikin, että minulle tärkeiden tavoitteiden saavuttamiselle tuli suuria niitä vaarantaneita esteitä. Tavoitteeni elämässäni estyivät muunmuassa menetettyäni yllättäen noin puolet kyvyistäni vammautumisen johdosta. Myös eettisten päämäärieni saavuttaminen yllättäen vaarantui varsin vakavasti, koska tilani johdosta tajunnantasoni aleni ja jouduin sosiaaliseen ympäristöön, jolle eettiset päämäärät eivät olleet yhtä tärkeitä kuin minulle, Myös älylliset ja emotionaaliset päämääräni vaarantuivat vakavasti. Tilanne oli kriisi siksikin, että siinä ei tiennyt kuinka minun käy: Vammaudunko pysyvästi vai toivunko toimintakykyiseksi . Tuokin on juuri kriisille tyypillistä, että on terveys mennyt tavalla, josta ei tiedä toipuuko siitä vai ei. Tilanteessa oli vielä paljon muutakin kriisille ominaista, mutta en jaksa tällä erää kirjoittaa enempäää. Tilanne oli siinä sivussa myös kehityskriisi etenkin näin henkisestä kehityksestä aina kiinnostuneelle ihmiselle, joka pyrkii elämään kaikki tilanteet kehittävinä. Jouduin myös samaan aikaan käymään aivan muun aiheisia oikeudenkäyntejä tuollaisessa kunnossa. (Niissä ei syytetty ketään rikoksesta.) Tällainen tilanne, jonka minä olen kokenut ei kuitenkaan kriisipuhelimen mielestä ollut oikea kriisi kuten yksinäisyys, masennus tai koronatilanteesta aiheutunut työttömyys tai itsemurhahalut. Minua kohdeltiin kriisipuhelimessa loukkaavasti, alentavasti ja halveksuvasti, koska olin mielestään soittanut puhelimeensa ilman oikeaa kriisiä.

        "pooigggghh"

        Koska en kärsinyt yksinäisyydestä, minulla ei ollut masennusta eikä itsemurhahaluja, enkä ollut menettänyt työpaikkaani koronatilanteen johdosta, minua muistuteltiin puhelimessa koko ajan siitä kuinka puhelimeen soittaa todellisessa kriisissä olevia ihmisiä, joiden aikaa olen vienyt soitoillani, mutta silti minua kehoitettiin yleensä samalla tarvittaessa soittamaan uudelleen. Viesti oli ristiriitainen: Soita tarvittaessa, mutta jos soitat syyllistyt toisten ajan viemiseen kuin ylimääräinen "häirikkö". Soitin uudelleen yrittäen selittää kuinka tilanteeni on oikea kriisi, joka vain ei ole nuo heidän hyväksymänsä kriisityypit, siinä onnistumatta, Emotionaalisesti tuollainen tuntui syrjivälle. Tuosta tunteesta minut tietenkin syyllistettiin mistuttaen minua koko ajan itsemurhasoittajista.

        "ppoiiuytytt"

        "ppoiiuyuyyy"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska en kärsinyt yksinäisyydestä, minulla ei ollut masennusta eikä itsemurhahaluja, enkä ollut menettänyt työpaikkaani koronatilanteen johdosta, minua muistuteltiin puhelimessa koko ajan siitä kuinka puhelimeen soittaa todellisessa kriisissä olevia ihmisiä, joiden aikaa olen vienyt soitoillani, mutta silti minua kehoitettiin yleensä samalla tarvittaessa soittamaan uudelleen. Viesti oli ristiriitainen: Soita tarvittaessa, mutta jos soitat syyllistyt toisten ajan viemiseen kuin ylimääräinen "häirikkö". Soitin uudelleen yrittäen selittää kuinka tilanteeni on oikea kriisi, joka vain ei ole nuo heidän hyväksymänsä kriisityypit, siinä onnistumatta, Emotionaalisesti tuollainen tuntui syrjivälle. Tuosta tunteesta minut tietenkin syyllistettiin mistuttaen minua koko ajan itsemurhasoittajista.

        "ppoiiuytytt"

        "ppoiiuyuyyy"

        Tällainen vastentahtoisesti "häiriköksi" päätyminen oli emotionaalisesti erittäin rankka kokemus "kiltti tyttö"-tyyppiselle etiikasta erityiskiinnostuneelle henkilölle, joka koko lapsuutensa innolla opiskeli hyviä käytössääntöjä niin koulussa, vanhanajan balettikoulussa kuin kirjoistakin ja sittemmin perehtyi uskontojen tiukkoihin käytössääntöihin pyrkien toimimaan niiden mukaisesti mahdollisimman pitkälle.

        "pojhggghhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällainen vastentahtoisesti "häiriköksi" päätyminen oli emotionaalisesti erittäin rankka kokemus "kiltti tyttö"-tyyppiselle etiikasta erityiskiinnostuneelle henkilölle, joka koko lapsuutensa innolla opiskeli hyviä käytössääntöjä niin koulussa, vanhanajan balettikoulussa kuin kirjoistakin ja sittemmin perehtyi uskontojen tiukkoihin käytössääntöihin pyrkien toimimaan niiden mukaisesti mahdollisimman pitkälle.

        "pojhggghhhh"

        Vaikka lienenkin asiassani ainakin teoreettisesti oikeassa, toinen osapuoli perustelee kokemani näin: "Kato sä et ymmärrä, että ihmiset ei ymmärrä. Sulla on liian suuret odotukset. Et sä voi odottaa tai olettaa, että ihmiset ymmärtäis. Kato suurin osa ihmisistä he miettii näitä, että mitä kun tuli avioero tai semmosia ..."


        "poiughgghhjjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka lienenkin asiassani ainakin teoreettisesti oikeassa, toinen osapuoli perustelee kokemani näin: "Kato sä et ymmärrä, että ihmiset ei ymmärrä. Sulla on liian suuret odotukset. Et sä voi odottaa tai olettaa, että ihmiset ymmärtäis. Kato suurin osa ihmisistä he miettii näitä, että mitä kun tuli avioero tai semmosia ..."


        "poiughgghhjjj"

        Itse olen kokenut tilanteeni kriisinä, ja vieläpä aika hurjana sellaisena, varsinkin ottaen huomioon, että tässä ei ole edes läheskään kaikki mitä siihen liittyy.

        "pooiyttyhjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen kokenut tilanteeni kriisinä, ja vieläpä aika hurjana sellaisena, varsinkin ottaen huomioon, että tässä ei ole edes läheskään kaikki mitä siihen liittyy.

        "pooiyttyhjj"

        Tähän minulle perustellaan jotain tämän tapaista: "Mutta niin, ei kriisipuhelin ole niin todellisiin kriiseihin, se on näihin tavallisiin tilanteisiin mitä tavallisilla ihmisillä on..."

        Kun kysyn: "Miksi nimi sitten on kriisipuhelin ?"
        Vastaus: "No millä nimellä sen pitäisi sitten olla mihin tavalliset ihmiset voi soittaa tavallisissa ongelmissa ?"


        "poouyyuyuui"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän minulle perustellaan jotain tämän tapaista: "Mutta niin, ei kriisipuhelin ole niin todellisiin kriiseihin, se on näihin tavallisiin tilanteisiin mitä tavallisilla ihmisillä on..."

        Kun kysyn: "Miksi nimi sitten on kriisipuhelin ?"
        Vastaus: "No millä nimellä sen pitäisi sitten olla mihin tavalliset ihmiset voi soittaa tavallisissa ongelmissa ?"


        "poouyyuyuui"

        Mutta siis onko yhteiskunnassamme mitään tahoa oikeiden kriisitilanteiden torjuntaan yksilöille ?

        "pooiuyyttytyy"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta siis onko yhteiskunnassamme mitään tahoa oikeiden kriisitilanteiden torjuntaan yksilöille ?

        "pooiuyyttytyy"

        Siis missä kriisejä oikeasti selvitetään ihan tieteelliseen tietoon perustuen eikä vain mutkisteta hölöpölö puheilla ?


        "poioijkkkk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis missä kriisejä oikeasti selvitetään ihan tieteelliseen tietoon perustuen eikä vain mutkisteta hölöpölö puheilla ?


        "poioijkkkk"

        Tuolla siis ihmisten vakavia kriisejä ratkomassa toimii henkilöitä, jotka eivät edes tiedä mikä on kriisi ja katsovat oikeudekseen puhua mitä sylki suuhun tuo ja painostaa emotionaalisesti toista mahdollisesti puolustuskyvyttömässä tilassa olevaa ihmistä niistä lähtökohdista.

        "puuhhhhjjhj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla siis ihmisten vakavia kriisejä ratkomassa toimii henkilöitä, jotka eivät edes tiedä mikä on kriisi ja katsovat oikeudekseen puhua mitä sylki suuhun tuo ja painostaa emotionaalisesti toista mahdollisesti puolustuskyvyttömässä tilassa olevaa ihmistä niistä lähtökohdista.

        "puuhhhhjjhj"

        Luultavasti suurin osa vastaajista ei ole odes lukenut puhelinauttamisen kansainvälisen kattojärjestön periaatteita. (Jolleivat nyt sitten hikihatussa lue nettikirjoitteluni kimmoittamana). Tämän päättelen siitä, että edes puhelimessa hyvin toiminut ja asiallisesti vastannut opettaja ei ollut niihin perehtynyt.

        "poiuygtghhjhj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti suurin osa vastaajista ei ole odes lukenut puhelinauttamisen kansainvälisen kattojärjestön periaatteita. (Jolleivat nyt sitten hikihatussa lue nettikirjoitteluni kimmoittamana). Tämän päättelen siitä, että edes puhelimessa hyvin toiminut ja asiallisesti vastannut opettaja ei ollut niihin perehtynyt.

        "poiuygtghhjhj"

        Mikä merkitys on kattojärjestöllä puhelimen toiminnassa, kun vastaajat ei edes tiedä mitään sellaisen kattojärjestön periaatteista ?

        "poiuytthjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä merkitys on kattojärjestöllä puhelimen toiminnassa, kun vastaajat ei edes tiedä mitään sellaisen kattojärjestön periaatteista ?

        "poiuytthjj"

        Minä EN usko siihen, että oikeita kriisejä voi ratkoa hölöttämällä hetken mitä sylki suuhun tuo etiikasta viis. Se voi toimia erittäin riskaapelina aivojen manipulointina mihin sattuu suuntaan. Siitä saa enintään hetken huumenomaisen emotionaalisen helpotuksen mistä voi vielä tuhokseen tulla riippuvaiseksi.


        "poiggffggghhhj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä EN usko siihen, että oikeita kriisejä voi ratkoa hölöttämällä hetken mitä sylki suuhun tuo etiikasta viis. Se voi toimia erittäin riskaapelina aivojen manipulointina mihin sattuu suuntaan. Siitä saa enintään hetken huumenomaisen emotionaalisen helpotuksen mistä voi vielä tuhokseen tulla riippuvaiseksi.


        "poiggffggghhhj"

        Tuo hetken hölötys voi toimia, jos ihmisellä ei ole mitään oikeaa kriisiä, vaan hän yksinkertaisesti kärsii toisen ihmisen läsnäolon puutteesta,
        Voisivat perustaa siihen tarkoitukseen yksinäisyyspuhelimen, ettei kriisissä oleva ihminen vielä erehdy soittamaan väärään puhelimeen tuhokseen.


        pooiggtgtgtyuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo hetken hölötys voi toimia, jos ihmisellä ei ole mitään oikeaa kriisiä, vaan hän yksinkertaisesti kärsii toisen ihmisen läsnäolon puutteesta,
        Voisivat perustaa siihen tarkoitukseen yksinäisyyspuhelimen, ettei kriisissä oleva ihminen vielä erehdy soittamaan väärään puhelimeen tuhokseen.


        pooiggtgtgtyuuu

        Äitini ja minun välissäni kalvaa ja etäännyttää eräs asia: Äitini ei kestä puhua kanssani kriisipuhelimesta ja selvittää siihen liittyvää soppaa kanssani.

        "poioyhgfghjjk"


    • Anonyymi

      Minä olen vartti narsisti.

      laittelin humalassa viestejä exilleni.

      Tunsin olevani vain porras.

      Teidän pitää ymmärtää tämä asia...

      Ihminen joka on tässä tilassa ei näe maailmaa niinkuin te näette sen.
      Minäkään en voi myöntää itselleni että olisin tehnyt oikeasti mitään väärin.

      Pystyn minimoimaan ja elämään...
      Jos se päivä tulee vastaan jona oikeasti katson itseäni peiliin,
      niin luultavasti tapan itseni.

      Tämä on ylinarsismia.

      Empatiaa joka on jo sairasta kellon ympäri.

      Minä tiedän että rakastan teitä kaikkia.
      Ja silti sanoin tuon.

      • Anonyymi

        Minä tiedän suunnilleen mistä tässä narsismiasiassa on kyse, mutta kun aihe on niin tabu olen luopunut keskustelusta, Siinä ei pääse kuin alkuun ja alkaa sosiaalisesti aivan tolkuton meno. Asia jääköön itseni ja Luojani väliseksi.

        ppoiiuyyyuuu


    • Anonyymi

      Olen kokenut lapsena henkisen väkivallan lisäksi fyysistä väkivaltaa.

      mm.:

      - puhumattomuus ja tiuskiminen
      - perheen yhteisistä touhuista ulossulkeminen
      - vihainen mulkoilu
      - alatyylinen nimittely
      - huutaminen ja raivoaminen
      - kotiintuloajat (ei ennen seitsemää)
      - manipulointi
      - valehtelu

      • Anonyymi

        Siinä on vaan se kun he esiintyy ihan kuin heillä olisi jokin tieto, vaikkei ole.

        pooiuuyuuui


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on vaan se kun he esiintyy ihan kuin heillä olisi jokin tieto, vaikkei ole.

        pooiuuyuuui

        Noin minäkin koen useasta ihmisestä. Ihan kuin heillä olisi joku tieto ja totuus, niin varmoina he ovat ja esiintyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin minäkin koen useasta ihmisestä. Ihan kuin heillä olisi joku tieto ja totuus, niin varmoina he ovat ja esiintyvät.

        joo ja sen takia minäkin menin lankaan, mutta ei he ilmeisesti oikeesti mitään tiedä


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Itselläni on yli 30 vuoden suhde, ensi rakkaus.. joka tosin oli on / off suhde.. hän tuli uskoon suhteen alussa ja muuttui kaverilliseksi.. enää ei läheisyyttä, ei seksiä..sehän oli haureutta vaikka sitä aiemmin jo harrastimme. Rakastin häntä. Hän halusi olla vaan kokouksissa kaiken yhteisen aikamme ja juosta nuorten illoissa.. en enää ollut tärkeä hänelle.. seurakunta paasas, ettei saanut seurustella.. mun olis pitänyt olla kokouksissa mukana.. uskoa tai unohtaa hänet. Minusta oli kiinnostunut moni ja muutaman mukaan menin, jos olikin niin paras. Vuosia kului ja naimisiin. Pääsin armosta.. uskon omalla tavalla. Olen henkisesti väsynyt tähän liittoon.. kuulustelua tasaisin väliajoin ja miksi lähdin toisen matkaan ym.. pilasin hänen elämänsä.. liiton alussa ja kuluessa seksi oli kiven alla.. ei edes hääyönä. Nyt pitäis olla valmiina, kun hänelle sopii.. tai pettämiskortti viuhuu jälleen.. olen loppu.

    • Anonyymi

      Narsistien italialainen mies josta minulla on kokemusta täällä Suomessa. Pääpiirteittäin tämä tapailu suhde jota hän ei koskaan halunnut määritellä seurusteluksi meni näin:
      - Aluksi hurmasi ulkonäöllään ja hurmaavalla tavalla osasi puhua ja tekstasi kauniita viestejä, Seksi oli mahtavaa. Koukutti hurmaavuudellaan.
      -Kun sai uhrin(minut) rakastumaan itseensä alkoi naamio rapistumaan. Kaikki meni hänen ehdoillaan. Ei kyennyt ottamaan huomioon minun tarpeitani tai tunteitani. Kävi seksin takia tapaamassa silloin kuin hänelle sopi. Työ kiireistä ja avioeronneena joka viikonloppu muka lapset hänellä. Käytti näitä asioita myös tekosyynä.
      -Kun aloin haluamaan edes joskus niitä yhteisiä viikonloppuja tai edes jotain yhteisiä päiviä lomalla jne., alkoi vetäytymään eikä pitänyt yhteyttä.
      -Luki viestejäni ja vastaili kun huvitti. En saanut juurikaan kysymyksiini vastauksia.
      -Jatkuvan riitelyn seurauksena ymmärsin olevani traumakemia suhteessa, on/off. Koska olin rakastunut niin tyhmänä otin aina hänet takaisin. Halusin parisuhteen en tapailusuhdetta. Luulin että ajan kanssa hän muuttuisi ja haluaisi samaa mutta turha toivo.
      -Lupaili asioita jotka eivät toteutuneet. Luottaminen häneen oli vaikeaa. Uskon että petti minua. Vessaan mennessään aina puhelin mukana. Epäilen että viestitteli myös muille naisille. Epäluotettava, salaili asioita. Suuttui kun asioista huomautin. Ei kestänyt kritiikkiä.
      -On mm. saanut turpaansa yöelämässä. Itsekin näin tilanteen alussa jossa sai vihaiselta naiselta juomat ravintolassa päälleen. Naiset joita oli aiemmin loukannut piti agressiivisina, minua myös. Oli saanut naiselta turpaan ravintolaillan päätyttyä.
      -Ei oppinut virheistään. Ei ottanut vastuuta sanoistaan ja tekemisistään. Piti ovia auki toisille naisille ja esitti edessäni hurmuria. Käytti minua ja tunteitani hyväkseen. Olin uhri.
      -Piti minua rakastajattarenaan eikä suunnitellut kanssani mitään. Pilasi kesälomani ja itketti jatkuvasti. Jättikin kylmästi pariin otteeseen. Muina miehenä oli valmis tulemaan takaisin jos hänelle näytin vihreää valoa.
      -Jätti minut kylmästi taas kun en enää suostunut tähän "leikkiin". Olin aivan rikki. Heti hänellä uusi uhri kierroksessa. Pitihän minut narsistin uhri korvata uudella uhrilla.
      Kesti kauan päästä tästä narsistisia eroon ja vieläkin olen toipumisen tiellä. Toivottavasti ei loukkaasi niitä muita naisia niinkuin minua on tehnyt mutta uskon että sama kaavaa jatkuu. Ei narsisti muutu. Varokaa naiset tällaisia miehiä ja luottakaa vaistoonne.
      KAIKKI MIKÄ ON LIIAN HYVÄÄ OLLAKSEEN TOTTA EI OLE TOTTA!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1723
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1421
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      197
      790
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      97
      759
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe