Eräät suomalaiset, täysiä maallikoita saamelaisasioissa, ovat ahkeria puuhastelemaan saamelaisten kimpussa. Heti kun he ovat saaneet saamen kielen perusopinnot yliopistossa suoritetuksi, moni luulee tietävänsä saamelaisten asiat paremmin kuin saamelaiset itse ja sitten onkin into ryhtyä ”järjestelemään” vähemmistön asioita.
Ennenkin on opiskeltu saamea, mutta tämä yliopistossa opiskelleiden ”tutkijoiden” tai sotatieteen maistereiden vimma on aivan uutta. En ymmärrä, mistä noilla riittää puhtia levittää tarinoita saamelaisista, jotka sortavat, ovat rasisteja, maahanmuuttajia, ovat eliittiä.
Suomalaismaallikot pois
4
464
Vastaukset
- Evluteri
Eräs lappalaisaktivisti on ruvennut maallikkosaaraajaksi maailman alkuperäiskansojen kristilliseen liikkeeseen., jokainen yhteydessä Amerikkaan. Alkupanos tuli Norjassa asuvan venäläisnaisen kautta. Ihmeellinen on maallinen usko!
"Ennenkin on opiskeltu saamea, mutta tämä yliopistossa opiskelleiden ”tutkijoiden” tai sotatieteen maistereiden vimma on aivan uutta. En ymmärrä, mistä noilla riittää puhtia levittää tarinoita saamelaisista, jotka sortavat, ovat rasisteja, maahanmuuttajia, ovat eliittiä."
Nimiä? Linkkejä missä sanovat niin?- Merkantti
Jotenkin vain on syntynyt vaikutelma, että ennen 2000-lukua valmistuneet tutkijat ovat perehtyneempiä kuin ”klopit”. Pitää seurata pohjoisen lehtiä ja keskustelua, niin havainto on varma: saamelaisia luokitellaan toisten ihmisten sortajiksi. Ihan sitä ihmettelee ja jo aavisteleekin että kuka tai mikä noille palkat maksaa, sen verran on likaista touhua. Ei kukaan selväjärkinen kuitenkaan ilman suuria rahasummia tai muuta etua alistu moiseen totuudenvastaiseen törkyilyyn..
- HyiEttäVieläkin
Olihan se viimetalvinen A-studio vailla vertaa! Se oli vuosisadan pohjanoteeraus, hirvittävämmäksi tuskin voi enää mennä lantalaispropagandan levittäminen verorahoin ylläpidetyssä viestimessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1261882
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001660Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy541243Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?521121Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31988Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51883Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47876Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37810Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38807Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798