oma kannassa ei näy kaikki esim yhteydenotot

Asko751t

esim. keskussairaalaan. paljon siellä kattavasti kyllä on tietoja Kuinka omat terveystiedot tilataan paperiversioina sieltä, keneltä kysytään, kuka toimittaa ne tilaajalle?

22

501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soita sinne ja kysy.

      H.

      • Omakanta-päivitys

        Ei minukaan kannassani näy Jyväskylän tuloksia.
        Mikä siellä on tilanne? Oletko paikalla?
        Onko Kalle pärjännyt?


    • jäykkä.hepatiitti

      Ei näy minullakaan rokotukset. Olen varma että neljä vuotta sitten kävin rokottautumassa, en vain muista mikä rokote. Lähdin silloin matkalle. Syksyllä suuntaan Kiinaan ja aloin tarkistella rokotuksiani. Tiedä nyt oikein mitä ottaa ja mitä ei, ei olisi pitänyt kantoihin luottaa vaan laittaa ihan itselle ruutupaperille.

    • jäykkä.hepatiitti

      Jatkan vielä. Hoitaja ehdotti kolmen rokotuksen ottamista samalla kertaa, hepatiitti A ja B sekä jäykkäkouristusrokote. Onko muilla kokemusta, tuleeko jälkiseuraamuksia. Huolestuttaa kun hän laittoi jo ajankin kuukauden päähän. Rokotuksista seuraavana päivänä pitää olla skarppina juhlissa ja nyt mietin siirränkö aikaa vielä kauemmaksi. Tkmme on aika ruuhkainen.

      • ABC-rokotus

        Siinä olisi liikeidea S-ketjulle.
        Alkaa antaa kolmio rokotteita ABC asemilla. Tankkauksen ohella.


      • mullarokotustodistus

        Miksi et pyydä rokotustodistusta mihin merkataan rokotukset jatkossakin jos niitä tarvitset....itse sain aikoinaan rokotustodistuksen työterveydestä pyytämättä kun sain tetanusrokotteen työtapaturman yhteydessä.....siihen samaan todistukseen merkattiin myös se aikoinaan sokeripalassa annettu rokotekin......siitä helppo katsoa milloin tarvii esim tetanus uusia


    • jäykkä.hepatiitti

      Kyllä rokotustodistus tulostettiin, mutta siitä puuttuu neljä vuotta sitten saamani rokotus, jonka laatua en muista. On kai terveyshenkilön inhimillinen erehdys. En edes muista, tehtiinkö se silloisessa työpaikkaterveydenhuollossa vai kunnan Tk:ssa. Ketjuhan kertoo siitä kun kaikki tiedot eivät näy.

      • eikös-kaikilla-ole

        Tavallinen pahvinen rokotuskortti on mulla aina lompakossa, siinä näkyy kaikki pistokset vuosikymmenten ajalta, ei tarvitse luottaa tiedostoihin kun pyytää aina pistäjän tekemään heti merkinnän korttiin.


    • lupatarvitaan

      Kyllä mulla näkyy kaikki, joille olen luvan antanut, niin kunnalliset kuin yksityisetkin.

      • Hämmentävää

        Täytyykö ITSELLE antaa lupa, jotta ITSE voi katsoa rokotuksia ym?


      • keude
        Hämmentävää kirjoitti:

        Täytyykö ITSELLE antaa lupa, jotta ITSE voi katsoa rokotuksia ym?

        Hah, tottakai se toimija saa katsoa, joka sen piikin on antanut, mutta tietojen välitykseen eri toimijoiden kesken pitää olla lupa.


      • Hämmentävää
        keude kirjoitti:

        Hah, tottakai se toimija saa katsoa, joka sen piikin on antanut, mutta tietojen välitykseen eri toimijoiden kesken pitää olla lupa.

        Kyse oli siitä mitä ITSE näkee, joten saatko tuon sanomasi jotenkin järjelliseksi tähän yhteyteen?
        Eri toimijoiden kesken ei ole sama asia kuin ITSE nähtävät asiat.

        "Kyllä mulla näkyy kaikki, joille olen luvan antanut, niin kunnalliset kuin yksityisetkin."


      • Hämmentävää kirjoitti:

        Kyse oli siitä mitä ITSE näkee, joten saatko tuon sanomasi jotenkin järjelliseksi tähän yhteyteen?
        Eri toimijoiden kesken ei ole sama asia kuin ITSE nähtävät asiat.

        "Kyllä mulla näkyy kaikki, joille olen luvan antanut, niin kunnalliset kuin yksityisetkin."

        Mullaki näkkyy. Myös etänä tehdyt kyselyt ja niihin saadut vastaukset.


      • lupatarvitaan
        Hämmentävää kirjoitti:

        Kyse oli siitä mitä ITSE näkee, joten saatko tuon sanomasi jotenkin järjelliseksi tähän yhteyteen?
        Eri toimijoiden kesken ei ole sama asia kuin ITSE nähtävät asiat.

        "Kyllä mulla näkyy kaikki, joille olen luvan antanut, niin kunnalliset kuin yksityisetkin."

        No ethän sää näe, jos et ole antanut lupaa, että sun tietojasi saa päivitää omakantaan. Minä olen antanut luvan ja näin kaikki näkyy, yksityiset ja kunnalliset.


      • keude
        Hämmentävää kirjoitti:

        Kyse oli siitä mitä ITSE näkee, joten saatko tuon sanomasi jotenkin järjelliseksi tähän yhteyteen?
        Eri toimijoiden kesken ei ole sama asia kuin ITSE nähtävät asiat.

        "Kyllä mulla näkyy kaikki, joille olen luvan antanut, niin kunnalliset kuin yksityisetkin."

        Itse itselleen luvan antaminen ei ole kovin järjellistä ylipäätään.


      • lupatarvitaan kirjoitti:

        No ethän sää näe, jos et ole antanut lupaa, että sun tietojasi saa päivitää omakantaan. Minä olen antanut luvan ja näin kaikki näkyy, yksityiset ja kunnalliset.

        Eikö kaikki tieto mene omakantaan, voiko sen kieltää? Sen voi kieltää voiko tietoja luovuttaa.


      • lupatarvitaan
        siilenämää kirjoitti:

        Eikö kaikki tieto mene omakantaan, voiko sen kieltää? Sen voi kieltää voiko tietoja luovuttaa.

        On suositeltavaa, että annat suostumuksesi terveystietojesi käyttöön niille tahoille, jotka sinua hoitavat. Suostumus tarkoittaa, että eri terveydenhuollon yksiköt voivat nähdä muualla kirjatut terveystietosi jos se on tarpeen. Tietojen luovuttaminen mahdollistaa esimerkiksi laboratoriotutkimusten hyödyntämisen julkisen ja yksityisen terveydenhuollon välillä. Suostumuksen voi antaa Omakannassa tai terveydenhuollossa, ja se on voimassa toistaiseksi. Suostumuksen voi aina perua.


      • lupatarvitaan kirjoitti:

        On suositeltavaa, että annat suostumuksesi terveystietojesi käyttöön niille tahoille, jotka sinua hoitavat. Suostumus tarkoittaa, että eri terveydenhuollon yksiköt voivat nähdä muualla kirjatut terveystietosi jos se on tarpeen. Tietojen luovuttaminen mahdollistaa esimerkiksi laboratoriotutkimusten hyödyntämisen julkisen ja yksityisen terveydenhuollon välillä. Suostumuksen voi antaa Omakannassa tai terveydenhuollossa, ja se on voimassa toistaiseksi. Suostumuksen voi aina perua.

        Niin. Mutta kaikki tieto menee omakantaan.


    • jäykkä.hepatiitti

      Kaikkiin olen tietojensiirtoluvan antanut. Organisaatioita, joissa olen ollut töissä, on viisi. Ja kunnalliseenkin. Omakantaan tietoja siirrettiin - milloin lie. Osa siellä on, osa ei. Kun on jotain pieniä ohimeneviä sairauksia ollut, en ole ruvennut sen kummemmin pohtimaan, missä bittimeressä tietoni ovat. Sanoisin että puutteet ovat joko huolimattomuutta tai sitten vain kaikki pieni käyntejä ei ole viitsitty siirtää.

      • Oma hyvis näyttää yhteydenotot , sinne pääsee samalla tavalla kuin Oma kanta`an. Viikolla pyysin lääkäriltäni lausunnon yhtä hakemusta varten, lomalla, osastosihteeri lähetti. Kun on aika esim erikoislääkärille hänelle voi lähettää ennakkoon tietoja ym . Molemmat hyviä uudistuksia......


      • Tai sitten kaikki toimijat eivät vielä käytä kanta.fi_tä. Esime minun terveysasemani tekstit ovat alkaneet näkyä kanta.fi:ssä vsat tämän vuoden alkupuollella.


    • NoEntrance

      Te sentään pääsette Omakantaanne. Minua ei päästetä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe