esim. keskussairaalaan. paljon siellä kattavasti kyllä on tietoja Kuinka omat terveystiedot tilataan paperiversioina sieltä, keneltä kysytään, kuka toimittaa ne tilaajalle?
oma kannassa ei näy kaikki esim yhteydenotot
22
407
Vastaukset
Soita sinne ja kysy.
H.- Omakanta-päivitys
Ei minukaan kannassani näy Jyväskylän tuloksia.
Mikä siellä on tilanne? Oletko paikalla?
Onko Kalle pärjännyt?
- jäykkä.hepatiitti
Ei näy minullakaan rokotukset. Olen varma että neljä vuotta sitten kävin rokottautumassa, en vain muista mikä rokote. Lähdin silloin matkalle. Syksyllä suuntaan Kiinaan ja aloin tarkistella rokotuksiani. Tiedä nyt oikein mitä ottaa ja mitä ei, ei olisi pitänyt kantoihin luottaa vaan laittaa ihan itselle ruutupaperille.
- jäykkä.hepatiitti
Jatkan vielä. Hoitaja ehdotti kolmen rokotuksen ottamista samalla kertaa, hepatiitti A ja B sekä jäykkäkouristusrokote. Onko muilla kokemusta, tuleeko jälkiseuraamuksia. Huolestuttaa kun hän laittoi jo ajankin kuukauden päähän. Rokotuksista seuraavana päivänä pitää olla skarppina juhlissa ja nyt mietin siirränkö aikaa vielä kauemmaksi. Tkmme on aika ruuhkainen.
- ABC-rokotus
Siinä olisi liikeidea S-ketjulle.
Alkaa antaa kolmio rokotteita ABC asemilla. Tankkauksen ohella. - mullarokotustodistus
Miksi et pyydä rokotustodistusta mihin merkataan rokotukset jatkossakin jos niitä tarvitset....itse sain aikoinaan rokotustodistuksen työterveydestä pyytämättä kun sain tetanusrokotteen työtapaturman yhteydessä.....siihen samaan todistukseen merkattiin myös se aikoinaan sokeripalassa annettu rokotekin......siitä helppo katsoa milloin tarvii esim tetanus uusia
- jäykkä.hepatiitti
Kyllä rokotustodistus tulostettiin, mutta siitä puuttuu neljä vuotta sitten saamani rokotus, jonka laatua en muista. On kai terveyshenkilön inhimillinen erehdys. En edes muista, tehtiinkö se silloisessa työpaikkaterveydenhuollossa vai kunnan Tk:ssa. Ketjuhan kertoo siitä kun kaikki tiedot eivät näy.
- eikös-kaikilla-ole
Tavallinen pahvinen rokotuskortti on mulla aina lompakossa, siinä näkyy kaikki pistokset vuosikymmenten ajalta, ei tarvitse luottaa tiedostoihin kun pyytää aina pistäjän tekemään heti merkinnän korttiin.
- lupatarvitaan
Kyllä mulla näkyy kaikki, joille olen luvan antanut, niin kunnalliset kuin yksityisetkin.
- Hämmentävää
Täytyykö ITSELLE antaa lupa, jotta ITSE voi katsoa rokotuksia ym?
- keude
Hämmentävää kirjoitti:
Täytyykö ITSELLE antaa lupa, jotta ITSE voi katsoa rokotuksia ym?
Hah, tottakai se toimija saa katsoa, joka sen piikin on antanut, mutta tietojen välitykseen eri toimijoiden kesken pitää olla lupa.
- Hämmentävää
keude kirjoitti:
Hah, tottakai se toimija saa katsoa, joka sen piikin on antanut, mutta tietojen välitykseen eri toimijoiden kesken pitää olla lupa.
Kyse oli siitä mitä ITSE näkee, joten saatko tuon sanomasi jotenkin järjelliseksi tähän yhteyteen?
Eri toimijoiden kesken ei ole sama asia kuin ITSE nähtävät asiat.
"Kyllä mulla näkyy kaikki, joille olen luvan antanut, niin kunnalliset kuin yksityisetkin." Hämmentävää kirjoitti:
Kyse oli siitä mitä ITSE näkee, joten saatko tuon sanomasi jotenkin järjelliseksi tähän yhteyteen?
"Kyllä mulla näkyy kaikki, joille olen luvan antanut, niin kunnalliset kuin yksityisetkin."Mullaki näkkyy. Myös etänä tehdyt kyselyt ja niihin saadut vastaukset.
- lupatarvitaan
Hämmentävää kirjoitti:
"Kyllä mulla näkyy kaikki, joille olen luvan antanut, niin kunnalliset kuin yksityisetkin."No ethän sää näe, jos et ole antanut lupaa, että sun tietojasi saa päivitää omakantaan. Minä olen antanut luvan ja näin kaikki näkyy, yksityiset ja kunnalliset.
- keude
Hämmentävää kirjoitti:
"Kyllä mulla näkyy kaikki, joille olen luvan antanut, niin kunnalliset kuin yksityisetkin."Itse itselleen luvan antaminen ei ole kovin järjellistä ylipäätään.
lupatarvitaan kirjoitti:
No ethän sää näe, jos et ole antanut lupaa, että sun tietojasi saa päivitää omakantaan. Minä olen antanut luvan ja näin kaikki näkyy, yksityiset ja kunnalliset.
Eikö kaikki tieto mene omakantaan, voiko sen kieltää? Sen voi kieltää voiko tietoja luovuttaa.
- lupatarvitaan
siilenämää kirjoitti:
Eikö kaikki tieto mene omakantaan, voiko sen kieltää? Sen voi kieltää voiko tietoja luovuttaa.
On suositeltavaa, että annat suostumuksesi terveystietojesi käyttöön niille tahoille, jotka sinua hoitavat. Suostumus tarkoittaa, että eri terveydenhuollon yksiköt voivat nähdä muualla kirjatut terveystietosi jos se on tarpeen. Tietojen luovuttaminen mahdollistaa esimerkiksi laboratoriotutkimusten hyödyntämisen julkisen ja yksityisen terveydenhuollon välillä. Suostumuksen voi antaa Omakannassa tai terveydenhuollossa, ja se on voimassa toistaiseksi. Suostumuksen voi aina perua.
lupatarvitaan kirjoitti:
On suositeltavaa, että annat suostumuksesi terveystietojesi käyttöön niille tahoille, jotka sinua hoitavat. Suostumus tarkoittaa, että eri terveydenhuollon yksiköt voivat nähdä muualla kirjatut terveystietosi jos se on tarpeen. Tietojen luovuttaminen mahdollistaa esimerkiksi laboratoriotutkimusten hyödyntämisen julkisen ja yksityisen terveydenhuollon välillä. Suostumuksen voi antaa Omakannassa tai terveydenhuollossa, ja se on voimassa toistaiseksi. Suostumuksen voi aina perua.
Niin. Mutta kaikki tieto menee omakantaan.
- jäykkä.hepatiitti
Kaikkiin olen tietojensiirtoluvan antanut. Organisaatioita, joissa olen ollut töissä, on viisi. Ja kunnalliseenkin. Omakantaan tietoja siirrettiin - milloin lie. Osa siellä on, osa ei. Kun on jotain pieniä ohimeneviä sairauksia ollut, en ole ruvennut sen kummemmin pohtimaan, missä bittimeressä tietoni ovat. Sanoisin että puutteet ovat joko huolimattomuutta tai sitten vain kaikki pieni käyntejä ei ole viitsitty siirtää.
Oma hyvis näyttää yhteydenotot , sinne pääsee samalla tavalla kuin Oma kanta`an. Viikolla pyysin lääkäriltäni lausunnon yhtä hakemusta varten, lomalla, osastosihteeri lähetti. Kun on aika esim erikoislääkärille hänelle voi lähettää ennakkoon tietoja ym . Molemmat hyviä uudistuksia......
Tai sitten kaikki toimijat eivät vielä käytä kanta.fi_tä. Esime minun terveysasemani tekstit ovat alkaneet näkyä kanta.fi:ssä vsat tämän vuoden alkupuollella.
- NoEntrance
Te sentään pääsette Omakantaanne. Minua ei päästetä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808