esim. keskussairaalaan. paljon siellä kattavasti kyllä on tietoja Kuinka omat terveystiedot tilataan paperiversioina sieltä, keneltä kysytään, kuka toimittaa ne tilaajalle?
oma kannassa ei näy kaikki esim yhteydenotot
22
501
Vastaukset
Soita sinne ja kysy.
H.- Omakanta-päivitys
Ei minukaan kannassani näy Jyväskylän tuloksia.
Mikä siellä on tilanne? Oletko paikalla?
Onko Kalle pärjännyt?
- jäykkä.hepatiitti
Ei näy minullakaan rokotukset. Olen varma että neljä vuotta sitten kävin rokottautumassa, en vain muista mikä rokote. Lähdin silloin matkalle. Syksyllä suuntaan Kiinaan ja aloin tarkistella rokotuksiani. Tiedä nyt oikein mitä ottaa ja mitä ei, ei olisi pitänyt kantoihin luottaa vaan laittaa ihan itselle ruutupaperille.
- jäykkä.hepatiitti
Jatkan vielä. Hoitaja ehdotti kolmen rokotuksen ottamista samalla kertaa, hepatiitti A ja B sekä jäykkäkouristusrokote. Onko muilla kokemusta, tuleeko jälkiseuraamuksia. Huolestuttaa kun hän laittoi jo ajankin kuukauden päähän. Rokotuksista seuraavana päivänä pitää olla skarppina juhlissa ja nyt mietin siirränkö aikaa vielä kauemmaksi. Tkmme on aika ruuhkainen.
- ABC-rokotus
Siinä olisi liikeidea S-ketjulle.
Alkaa antaa kolmio rokotteita ABC asemilla. Tankkauksen ohella. - mullarokotustodistus
Miksi et pyydä rokotustodistusta mihin merkataan rokotukset jatkossakin jos niitä tarvitset....itse sain aikoinaan rokotustodistuksen työterveydestä pyytämättä kun sain tetanusrokotteen työtapaturman yhteydessä.....siihen samaan todistukseen merkattiin myös se aikoinaan sokeripalassa annettu rokotekin......siitä helppo katsoa milloin tarvii esim tetanus uusia
- jäykkä.hepatiitti
Kyllä rokotustodistus tulostettiin, mutta siitä puuttuu neljä vuotta sitten saamani rokotus, jonka laatua en muista. On kai terveyshenkilön inhimillinen erehdys. En edes muista, tehtiinkö se silloisessa työpaikkaterveydenhuollossa vai kunnan Tk:ssa. Ketjuhan kertoo siitä kun kaikki tiedot eivät näy.
- eikös-kaikilla-ole
Tavallinen pahvinen rokotuskortti on mulla aina lompakossa, siinä näkyy kaikki pistokset vuosikymmenten ajalta, ei tarvitse luottaa tiedostoihin kun pyytää aina pistäjän tekemään heti merkinnän korttiin.
- lupatarvitaan
Kyllä mulla näkyy kaikki, joille olen luvan antanut, niin kunnalliset kuin yksityisetkin.
- Hämmentävää
Täytyykö ITSELLE antaa lupa, jotta ITSE voi katsoa rokotuksia ym?
- keude
Hämmentävää kirjoitti:
Täytyykö ITSELLE antaa lupa, jotta ITSE voi katsoa rokotuksia ym?
Hah, tottakai se toimija saa katsoa, joka sen piikin on antanut, mutta tietojen välitykseen eri toimijoiden kesken pitää olla lupa.
- Hämmentävää
keude kirjoitti:
Hah, tottakai se toimija saa katsoa, joka sen piikin on antanut, mutta tietojen välitykseen eri toimijoiden kesken pitää olla lupa.
Kyse oli siitä mitä ITSE näkee, joten saatko tuon sanomasi jotenkin järjelliseksi tähän yhteyteen?
Eri toimijoiden kesken ei ole sama asia kuin ITSE nähtävät asiat.
"Kyllä mulla näkyy kaikki, joille olen luvan antanut, niin kunnalliset kuin yksityisetkin." Hämmentävää kirjoitti:
Kyse oli siitä mitä ITSE näkee, joten saatko tuon sanomasi jotenkin järjelliseksi tähän yhteyteen?
Eri toimijoiden kesken ei ole sama asia kuin ITSE nähtävät asiat.
"Kyllä mulla näkyy kaikki, joille olen luvan antanut, niin kunnalliset kuin yksityisetkin."Mullaki näkkyy. Myös etänä tehdyt kyselyt ja niihin saadut vastaukset.
- lupatarvitaan
Hämmentävää kirjoitti:
Kyse oli siitä mitä ITSE näkee, joten saatko tuon sanomasi jotenkin järjelliseksi tähän yhteyteen?
Eri toimijoiden kesken ei ole sama asia kuin ITSE nähtävät asiat.
"Kyllä mulla näkyy kaikki, joille olen luvan antanut, niin kunnalliset kuin yksityisetkin."No ethän sää näe, jos et ole antanut lupaa, että sun tietojasi saa päivitää omakantaan. Minä olen antanut luvan ja näin kaikki näkyy, yksityiset ja kunnalliset.
- keude
Hämmentävää kirjoitti:
Kyse oli siitä mitä ITSE näkee, joten saatko tuon sanomasi jotenkin järjelliseksi tähän yhteyteen?
Eri toimijoiden kesken ei ole sama asia kuin ITSE nähtävät asiat.
"Kyllä mulla näkyy kaikki, joille olen luvan antanut, niin kunnalliset kuin yksityisetkin."Itse itselleen luvan antaminen ei ole kovin järjellistä ylipäätään.
lupatarvitaan kirjoitti:
No ethän sää näe, jos et ole antanut lupaa, että sun tietojasi saa päivitää omakantaan. Minä olen antanut luvan ja näin kaikki näkyy, yksityiset ja kunnalliset.
Eikö kaikki tieto mene omakantaan, voiko sen kieltää? Sen voi kieltää voiko tietoja luovuttaa.
- lupatarvitaan
siilenämää kirjoitti:
Eikö kaikki tieto mene omakantaan, voiko sen kieltää? Sen voi kieltää voiko tietoja luovuttaa.
On suositeltavaa, että annat suostumuksesi terveystietojesi käyttöön niille tahoille, jotka sinua hoitavat. Suostumus tarkoittaa, että eri terveydenhuollon yksiköt voivat nähdä muualla kirjatut terveystietosi jos se on tarpeen. Tietojen luovuttaminen mahdollistaa esimerkiksi laboratoriotutkimusten hyödyntämisen julkisen ja yksityisen terveydenhuollon välillä. Suostumuksen voi antaa Omakannassa tai terveydenhuollossa, ja se on voimassa toistaiseksi. Suostumuksen voi aina perua.
lupatarvitaan kirjoitti:
On suositeltavaa, että annat suostumuksesi terveystietojesi käyttöön niille tahoille, jotka sinua hoitavat. Suostumus tarkoittaa, että eri terveydenhuollon yksiköt voivat nähdä muualla kirjatut terveystietosi jos se on tarpeen. Tietojen luovuttaminen mahdollistaa esimerkiksi laboratoriotutkimusten hyödyntämisen julkisen ja yksityisen terveydenhuollon välillä. Suostumuksen voi antaa Omakannassa tai terveydenhuollossa, ja se on voimassa toistaiseksi. Suostumuksen voi aina perua.
Niin. Mutta kaikki tieto menee omakantaan.
- jäykkä.hepatiitti
Kaikkiin olen tietojensiirtoluvan antanut. Organisaatioita, joissa olen ollut töissä, on viisi. Ja kunnalliseenkin. Omakantaan tietoja siirrettiin - milloin lie. Osa siellä on, osa ei. Kun on jotain pieniä ohimeneviä sairauksia ollut, en ole ruvennut sen kummemmin pohtimaan, missä bittimeressä tietoni ovat. Sanoisin että puutteet ovat joko huolimattomuutta tai sitten vain kaikki pieni käyntejä ei ole viitsitty siirtää.
Oma hyvis näyttää yhteydenotot , sinne pääsee samalla tavalla kuin Oma kanta`an. Viikolla pyysin lääkäriltäni lausunnon yhtä hakemusta varten, lomalla, osastosihteeri lähetti. Kun on aika esim erikoislääkärille hänelle voi lähettää ennakkoon tietoja ym . Molemmat hyviä uudistuksia......
Tai sitten kaikki toimijat eivät vielä käytä kanta.fi_tä. Esime minun terveysasemani tekstit ovat alkaneet näkyä kanta.fi:ssä vsat tämän vuoden alkupuollella.
- NoEntrance
Te sentään pääsette Omakantaanne. Minua ei päästetä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792392Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421538- 1331462
- 1581234
- 1091033
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten386965Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683