Ilmeisesti noissa kohteissa on hieman viileää vuodenvaihteessa.
Kuinkas snorklaaminen tuohon aikaan, onko tuulista, meriveden lämpötila?
Vai olisiko hihtoloma parempi ajankohta, helmi-maaliskuun vaihteessa?
Hurghada tai Sharm el Sheikh vuodenvaihteessa
2
546
Vastaukset
- Hurghadaan1
Joulukuun alussa mitä olen ollut 20-25c, mutta erittäin kylmä tuuli varjossa ei t-paita meinannu riittää, tosin jos ei tuule nii tarkenee, yöllä laskee 13-15c
Helmikuun puolesta välistä alkaa llla sellainen 25-30c,ja yöllä n 20c
Tämä siis hurghadassa Molemmissa on suht viileää yleensä vuodenvaihteessa ja lämpötila yöllä voi helpolla laskea alle 15c, aavikolla alemmaskin. Yleensä keskitalvella tuuli on hieman kovempi kuin alkukaudesta. Mutta poikkeuksia toki löytyy, esim tämä vuosi oli poikkeuksellisen lämmin sekä ilman että meriveden lämmön suhteen. Rannoilla on melkeimpä kaikkialla tuulisuojia ja pientä tippiä antamalla saat varmasti hotellin rantapojat valmistelemaan teille tuolit suojineen joka aamulle. Paikoista ei varmastikkaan tule pulaa, koska 2011 jälkeen ei olla palattu takaisin samoille määrille kuin missä oltiin. :/
Jos mahdollista, suosittelisin matkaa helmi-maaliskuun vaihteeseen, niin saat enemmän matkaltasi. Mutta toki vuodenvaihdetta on mukava vaihtaa muualla kuin Suomessa. Itse en ole juurikaan ilotulitteita nähnyt ammuttavan Egyptissä ja esim Sharmissa se oli mm laissa kiellettyä aiemmin (toki syynä oli se että Mubarak vietti useimmiten lomansa Sharmissa). Yleensä hotellit vapautta ilmapallomeren katosta, joita sitten poljetaan rikki. Uudenvuoden vaihteen "gala-dinnerit" ovat myös pääsääntöisesti olleet positiivisia.
Hurghadaa on valitettavasti rasittanut etenkin 2000-luvun alkupuolen turistimassat ja satojen veneiden kulkemiset, joka on pahasti vaikuttanut koralliriuttoihin. Merenalaisen maailman puolesta suosittelen joko Sharmia tai Hurghadan alapuolella olevaa Marsa Alamin aluetta (toki Marsassa muut palvelut ovat heikommalla tasolla).
Hurghadassa toki on omat puolensa, kuten suurempi valikoima retkiä & ravintoloita, ostoskeskus, edullisemmat taksit jne. Mutta jos tarkoitus on nauttia merestä & auringosta, lähtisin melkein Sharmiin. Hyvä kuiten muistaa että siellä on nyt Englantilaisten ja Venäläisten poistumisen jälkeen lisätty arabi-maihin markkinointia, sopu sijaa antaa. :)
jos haluat tarkemmin vinkkejä, voit pistää mailia [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä702078- 1291406
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321383- 1431092
- 105957
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten360884Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55704Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664