UKKOSTA JA SADETTA ODOTELLEN.

Ukkosen murinaa kuului Klaukkalan suunnalta, mutta ei tullut Helsinkiin. Hellettä jatkunut riittävästi - voisi vihdoin sade saapua.

40

805

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Letitön

Sanopa muuta, sadetta toivon ja helteiden loppumista.

• Ukkonen alkoi klo 18, kolmas sadekuuro, ihanaaa.
      Ei ole sadekuurot tänne osuneet miesmuistiin, lämpötila laski 12 astetta. Päivällä mittari näytti 32 plussaa.
      Nautin tästä sateesta. Ovi on auki terassille, että oikein kuulen, kun vettä tulee.

• Missä päin kuuntelet sadetta?

• arvo.e kirjoitti:

Missä päin kuuntelet sadetta?

Monta kertaa olen yrittänyt vastata, yhteys jatkuvasti poikki..
        Saas nähdä , miten nyt.
        Olen keski-Suomessa, tarkemmin sanottuna Jämsässä.
        Toki jo on ilma rauhoittunut. Kovin hyvää teki sade, enemmänkin olisi saanut tulla.
        Haa, kerrakin oli jotakin mitä toiset kadehti.
        Olenpa kadehtinut itsekin tuota asiaa, kun toisaalla on satanut, täällä ei.

• eppu2 kirjoitti:

Monta kertaa olen yrittänyt vastata, yhteys jatkuvasti poikki..
        Saas nähdä , miten nyt.
        Olen keski-Suomessa, tarkemmin sanottuna Jämsässä.
        Toki jo on ilma rauhoittunut. Kovin hyvää teki sade, enemmänkin olisi saanut tulla.
        Haa, kerrakin oli jotakin mitä toiset kadehti.
        Olenpa kadehtinut itsekin tuota asiaa, kun toisaalla on satanut, täällä ei.

Kiitos vastauksesta. Karjalassa nuoruudesta muistan rajut ukkosilmat. Itärajalla on mangeettisia vaaroja, joissa kompassi näyttää vaaran suuntaan pohjoista, joka suunnasta ja ukkonen iskee niihin usein.

• hompsantuusa_

24,2 eli helleraja alitettu äsken. Ihan naurattaa, mutta olen "kade" epulle sateesta. Lienee tuollainen kateus olla harvinaista Suomen kesässä ;)
      Sade niin puhdistaisi ja viilentäisi meikäläistä ja minkä avun toisi noille lähitilan viljelijöille.

• Viime kesänä en kadehtinut sateita - päinvastoin poutapäivät olivat vähissä.

• hompsantuusa_

24.2. Hiljattain laski alle hellerajan. Olen "kade" tuolle epun säätilalle. Harvoin sitä kateellinen Suomen kesässä tarvii sateesta olla ;)
      Kyllä se tekisi hyvää lähitilan pelloille. Ja ihan meille tavan tallaajillekin.

• Eilisestä lähtien on säätiedotus luvannut ukkosta, ei ole ollut. Nyt on taas luvissa polenyön jälkeen, pilviä on, ja lyhyt ja leveä sateenkaari näkyi..
      Hiostavan kuma, ja maasto on taatusti palonarkaa.

• Tämän työhuoneeni tuuletusikkuna on raollaan, kuulen jostain ukkosen jylyn. Eilen satoi kaatamalla, mutta ei pahaa ukkosta. Onneksi ilma raikastui huomattavasti, mutta kuuma on vieläkin, hiki pinnassa.

• kylmätotuus

Täällä Sisä-Savossa oli niin voimakas ukonilma, ettei moista ole ollut vuosiin.

Rytinä alkoi n. kl.19 ja sitä kesti kolmisen tuntia. Salamointi oli jatkuvaa ja kauan kaivattua vettä satoi välillä melkein kaatamalla. Lämpötila tipahti 11 astetta ja on nyt 19 astetta.

Sade tuli tarpeeseen. Täällä ei ole satanut pisaraakaan moneen viikkoon. Nurmikot ovat ihan keltaisiksi "palaneita". Saahan nähdä, auttaako tuo sade niitä enää toipumaan.

• Sadetta kaipaan minäkin. Viimeksi nähnyt moisen ihmeen juhannuksena ja silloinkin tosi niukasti sitä tuli.

• Täällä murissut koko aamun mutta vettä ei ole tullut juuri nimeksikään ja päälle ukkonen ei ole päässyt ainakaan vielä.

• Nyt se sitten taivas repesi. Sataa kuin Esterin peestä ja on pimeää. Satais nyt edes päivän.

• Heikunkeikku

Minä en odota ukkosta en akkasta, saati sadetta.
      Odotan että itseeni tupsahtaisi jonkinmoinen inspiraatio, että vihdoin ja viimein voisin jatkaa asuntoni kunnostamista. Paljon tavaroita laittamatta ja osa huonekaluistakin sikinsokeilee.

En yksinkertaisesti ole jaksanut tehdä mitään, koska niin valtaisan kuumaa on ollut. Loputon jono 30 tai yli 30 asteisia päiviä. Sisällä joka päivä 28-29 astetta. Yöllä ei hetken rauhaa kuumuudelta.
      Ulkona on kuin kasvihuoneessa töröttäis. Kosteus nauraa päin naamaa.

MUTTA tänä aamuna, tänä taivaallisena aamuna, sain herätä aamuun, jona lämpöasteita oli vain 23 astetta. Ristin käteni kyynärpäitä myöten. Parvekkeen ovi ja muutamat ikkunat ovat olleet auki ja nyt sisälämpötilakin on laskenut, nyt 26,8 astetta. Aamulla se oli viittä vaille 28.

Nyt on täällä Vaasassa siis perin sopiva ilma. Mitään en lisäisi, mitään en pois ottaisi.
      Jos se inspis nyt tulis sisääni, jaksaisin kenties jotakin siivouksen näköistä tehdäkin.

Ellen sitten vaan huitase kädellä huit-hait ahertamiselle ja lähde rannalle.
      Jonkin kivennokkaan istumaan. Kyllä se aina sisäsiivoukset voittaa:)

• Bengalitikku

Todella hiostavan painostavaa.
        Aamulla, näytti siltä, ettei ota tekstejäni. Aattelin, että olen eliminoitu tai pantattu vai, mikä se termi on.

• Heikunkeikku
        Bengalitikku kirjoitti:

Todella hiostavan painostavaa.
        Aamulla, näytti siltä, ettei ota tekstejäni. Aattelin, että olen eliminoitu tai pantattu vai, mikä se termi on.

Kuinkas sattuikaan, mulla olis muutamat (5kpl) samat-sanat-sanoja ylimääräisinä.
        Saat yhden. Ota.
        Sana on: "Pannattu"
        Ole hyvä.
        Nyt ku sul on sana, niin voit vaihtaa sen edellisen kommentin "pantattu"-sanaan.
        Eikö tuta hyvältä:)

Täälä on nyt 25,9 astetta ulkona, kosteutta on 73%.
        Sisällä 26,2 astetta.
        Ei oo kyl kylmä. Eikä kumma kyllä kovin kuumakaan olotila.

Tämä päivä näyttää olevan erinomaisen miun-maun-mukkainen.

• Bengalitikku

Juu. Hädässä ystävä tutaan.
        Jos kosteus on pitkälle yli 70 % ja 100 % on järvi, niin miten kauan pitää hikoilla, että on mulla ikioma pieni lampi ja siihen, jos saaren saisin.
        Pyöräily on ainoa hyvä tapa liikkua melkein omin neuvoin.
        Kävin heittämässä kuivat akileijan palot kukkien juurelle, että lisääntyisivät.
        Jo tuli hiki.
        En muista tällaista oloa.
        En ole päättänyt, kitisisinköhän.

Ai niin. Kiitos sanasta.

• Bengalitikku kirjoitti:

Jos kosteus on pitkälle yli 70 % ja 100 % on järvi, niin miten kauan pitää hikoilla, että on mulla ikioma pieni lampi ja siihen, jos saaren saisin.
        Jo tuli hiki.

Ai niin. Kiitos sanasta.

Helle. Vein kellarin pyykkikoneeseen pyykit ja huomasin kellarin viileyden - pitäisikö muuttaa kellariin asumaan ja odotella viileämpiä aikoja?

• Heikunkeikku
        Bengalitikku kirjoitti:

Jo tuli hiki.

Ai niin. Kiitos sanasta.

Niin tutataankin. Tutataan sekä hädässä, että muutenkin.

Kosteusprosentin ollessa yli 70%, niin ei siinä kauaa tartte hikeä lennättää, kun jo pieni lampi syntyy. Liikaa ei toki saa huhkia, että kosteus ei lähe yltämään 100%:iin. Sittehän olis jo uppeluksissa vedessä kokonaan.

Minusta järkevin tapa edetä lammen ja saaren tekemisessä on se, että ensteks alat lapioimaan vimmatusti maata yhteen kasaan. Niin suureksi kasaksi, että siitä sopivan kokoinen saarenpläntti muodostuu. Siinä lapioidessa hikeä pukkautuu pirusti ja valuu saaren ympärille, muodostaen kivan lammen. Ei siis ensteks lampea ja sitten saarta, vaan kuten edellä neuvoin. Niin mä sen tekisin.

Minä ainakin oon kuumuudesta kitissyt ihan satasella. Aina kun vaan joku on kuuloetäisyydellä.
        Kitisyys helpottaa huomattavasti oloa.

Ja tähän lopuksi tiedote tulevasta ohjelmasta.
        Tänään klo 21 alkaa tv 6:lta hyvä elokuva: Sleepers - Katuvarpuset.
        Niin paljon yli-hyviä näyttelijöitä, etten ees kehtaa sanua.
        Suosittelen. Alkaa puolen tunnin kuluttua. Melkeen pakko kattoa. Kaikkien.

• Bengalitikku
        arvo.e kirjoitti:

Helle. Vein kellarin pyykkikoneeseen pyykit ja huomasin kellarin viileyden - pitäisikö muuttaa kellariin asumaan ja odotella viileämpiä aikoja?

Arvo: Kesähuone kellariin. Mikä ettei. Pahimmat tunnithan 11.00 - 16.00 voisi viettää vallan hyvin siellä. Viileässä kellarissa jaksaisi puuhastella kaikenlaisia puhdetöitä. Näitä suviahan voi tulla 7 vuoden putki.

Heikku. Tuosta saaren rakentamisesta saisi hyvän sarjakuvan.

Katson taitouintia.
        Nyt löysin kivan liikuntalajin. Kuka tulisi parikseni? Puoli korppaa kylmässä vedessä ja jalat sätkii lohti kattoa musiikin tahdissa. Siinä Vivaldi kääntyisi haudassaan, kun vuodenajat vaihtuisivat.
        Kauan pitää osata pidättää hengitystä. Siinä olisi akilleen kantapääni.
        Entä jos tulee kramppi?
        Tässä lajissa ei tosin paljon kelluta.
        Mutta rajut vedenpitävät meikit ja aika raflaavat simmarit.

• Upea esitys tanssi vedessä pää alaspäin. En yrittäisikään moista. Parhaaksi kohdallani on jäänyt Wiikkarin kuohuviinipullo palkinto paritanssista.

• Bengalitikku

Tuo paritanssin voittosi on mielestäni saavutus.
        Taidat olla parkettien partaveitsi.
        Olet ilmeisen hyvä viemään.
        Miltä tuntuu, jos partneri yrittää viedä? Tuleeko kumpi vai kampi tilanteita?

• Heikunkeikku
        arvo.e kirjoitti:

Upea esitys tanssi vedessä pää alaspäin. En yrittäisikään moista. Parhaaksi kohdallani on jäänyt Wiikkarin kuohuviinipullo palkinto paritanssista.

Oukkidoukki oooo!
        Ai Arvolla on ketarat kohdillaan, osaa liikutella niitä ees ja taas, kenties pyörähdelläkin molempiin suuntiin tanssikaverin kera. Joo, molempiin suuntiin osaat, jos oot palkinnon saanut paritanssista.

Kaikkiko lajit menee? Nopiat ja hitaat, laahustavat ja sukkelat menot?
        Mikä tanssi on semmonen, että kun kappaleen alkurytmi lähtee kiirimään, niin sun kinttus alkaa innosta väpättämään?

• Bengalitikku kirjoitti:

Tuo paritanssin voittosi on mielestäni saavutus.
        Taidat olla parkettien partaveitsi.
        Olet ilmeisen hyvä viemään.
        Miltä tuntuu, jos partneri yrittää viedä? Tuleeko kumpi vai kampi tilanteita?

Humppaa mennään yleensä. Mainittu tanssi oli tango, josta muutama voitto ja kuohujuoma palkinto. Nainen oli ratkaisevassa osassa.

• EiTaaskaanViileäPv

Salaman isku on vaarallinen.

• esikartano

Minä olen joutunut omaan pätsiini. Ei sada, ei salamoi. Aurinko paistaa aina vaan. Koulutetaanko minua tulevaa kohtalonani varten.

• Kerberosjr

:D voihan se olla niinniin...

• Heikunkeikku

Edelleenkään ei sateista ole tietoa. Ulkona on nyt siedettävä ilma. Rannalla pitkästä aikaa oli tuuli tälläytynyt viileämpään viittaan ja heilutteli viitanhelmaa sopivin liikkein. Tuuli kiemurteli hiusten sekaan todella nautinnollisesti. Naamakaan ei hikeillyt. Istuin valtavan puun alla varjosssa ja vedin innolla raikasta ilmaa niskanappia kohden.

Kanakeittoa syöty. Oottelen poikaa hakemaan seinäkelloa, jonka hänelle lupasin. Kello on mun lapsuuskodista ja kun se kilkahti öisin, niin sai laskea, että jahas nyt kello kaksi. Kun kello löi vain kerran, niin tiesi, että se oli puoli jotain...
      Täällä en ole pitänyt kelloa käynnissä.

Meen kolmen koiran kans leikkimään. Pissulle päästämään ja sen semmosta. Koiravahtivuoroni alkaa kahden kolmen kieppeillä. Iltaan asti kaiketi niitä vahtailen.

Aurinko paistaa iloisesti. Lämpöä 23,5 astetta.

• media-keksi-taas-30

Mistä ja miksi iltapäivämediamme repii taas noita 30 asteen otsikoitaan ensi viikolle? Ilmatieteen laitos ennustaa torstaille 9.8. 27 ja seuraavalle päivälle perjantaille enää 26 Helsinkiin. Ja sen jälkeen kylmenee. Lauantaista alkaen alkuviikkoon 20-21 astetta enää.

• hikikarpaloisia

Jaahas, viime yönä satoi reilut kaksi ruokalusikallista, jotka levittäytyivät laajalle piha-alueelle. Nousihan se lämpötili taas 26.7 asteeseen. Uuvvuttaa. Uskoako, että olisi muutama päivä viileämpää, alle hellerajan. Olisi niin paljon tehtävää. Kampaajallakin kävisin, vaan jos heti liiskaletti olisi pitkin hikistä päänahkaa, niin en taida viittiä.

• e.lä.mä

Lämmintä on ollut sitten toukokuun nurmet ruskeita ja mustia, korkein lämpö 35 ei voinut olla ulkona. länsi-ruotsi nyt on kuitenkin ollut tuulia ja vain 27.

• hikikarpaloisia

Joko siellä Ruotsissa on metsäpalot saatu sammutettua?

• hytinäx1

Siellä pahimmalla tulipaloalueella on pian viikon verran tullut vesisateita aika rutkasti ja kansainväliset sammutusjoukot ovat suurimmaksi osaksi lähteneet kotimaihinsa. Suomalaisia taitaa olla vielä kolmisenkymmentä jälkisammutustöissä. Lauantaina lähtivät puolalaiset ja tanskalaiset. Asukkaat ovat saaneet palata koteihinsa ja 25000 hehtaaria metsää on tähän mennessä palanut heinäkuun puolivälissä alkaneissa metsäpaloissa jotka ukkoset suurimmalta osalta sytyttivät.

• Helsingissä vihdoinkin SATOI.

• hikikarpaloisia
        hytinäx1 kirjoitti:

Siellä pahimmalla tulipaloalueella on pian viikon verran tullut vesisateita aika rutkasti ja kansainväliset sammutusjoukot ovat suurimmaksi osaksi lähteneet kotimaihinsa. Suomalaisia taitaa olla vielä kolmisenkymmentä jälkisammutustöissä. Lauantaina lähtivät puolalaiset ja tanskalaiset. Asukkaat ovat saaneet palata koteihinsa ja 25000 hehtaaria metsää on tähän mennessä palanut heinäkuun puolivälissä alkaneissa metsäpaloissa jotka ukkoset suurimmalta osalta sytyttivät.

Kuulostaa jo hyvältä. Meille luvattiin Etelä-Suomeen uusia helteitä parin päivän päästä. Tiedä sitten millainen helleputki siitä on tulossa. Toivottavasti lyhyt.

Nyt niitä palomiehiä ja -kalustoa tarvitaan Portugalissa.

• elämäni.yö

Oi miten ihana viileä yö. Ennakkoon valmistelin hyvät yöunet vaihtamalla puhtaat liinavaatteet sänkyyni. Ennen nukkumaan menoa viileä suihku. Yöksi parvekkeen ovi auki. Mikä onni nukkua peiton alla ja hengittää viileää ilmaa. Ei edes pissalle keho yöllä herättänyt.
      Eikä maksanut mitään.

• Bengalitikku

Huomenta. Se on täytetty.
        Pitääkö laittaa jotain pitkähihaista pitkästä aikaa.
        Muistan sellaisen kesän, joka taittui 11.8.
        Tuli todella kylmä syksy tuosta päivästä.

• 0ja1

Salama iski ihan viereen yöllä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8199
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2201
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2092
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1708
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1647
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      30
      1217
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1081
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      995
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      860
    Aihe