Vastailkaa

Yikes

Moi oon 15 vuotias ja tarvisin apuu. Eli ku koulus annetaan semmoset laput kotii jotka pitää täyttää jos kysytää tervedestä kotioloista ja päihteiden käytöstä.
Nii mä vaa mietin ku ite oon käyttäny alkoholii niiku suurin osa mut oon myös käyttäny marihuanaa nii mietin vaa et onks siihe niiku pakko kertoo totuus siit ku en niiku kumminkaa haluis valehdella tai silee mut mietin et jos laitan siihen et oon käyttäny huumeit nii ei kai ne ilmota vanhemmille sossuille tai muille vastaaville ku huumeet on kuitenki laittomia. Eli tiivistettynä jos laitan siihen lappuun joka pitää täyttää et oon käyttäny huumeita nii eihä ne ilmota siit eteepäi tai alkoholin käytöst. Mietin et ei alkoholin käytöst niinkää mut ent huumeist? Ja sit muutenki jos sanon noist nii tuleeks se näkyy jossai mun siin et niiku kaikki lääkärit näkee sen aina kosk mulle on enneki käyny sillee et ne asiat mitä ollaa käyty terkkarin kaa läpi on tullu esille lääkärikäynneillä.
Asiallisia vastauksia kiitos.

7

191

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5846

Käyttäminen ja kokeileminen on eri asia. Eihän kukaan tietysti pakota kirjoittamaan totuutta, mutta jos tuo asia tulee puheeksi terkkarin vastaanotolla niin aina voi sanoa, miten asia on. Kertoo vaikka kokeilleensa joskus.

• Totuuden kertominen ei ole suositeltavaa. Se saattaa vahingossa lipsahtaa eteenpäin.

• Andrukela

No älä vitussa kerro ainakaan kannabiksesta.

• Siouxiemiuxie

Sun täytyy puhuu totta. Ittel on myös niiku tullu tollasii, et kysellää ja kysellää mut itte en viel sentää onnneks oo viel komeillu huumeita tai alkoholii, eikä kyl kiinnostakkaan siis.

• teline

älä kerro, eivät tee asialle mitään mutta terveyden hoitaja paasaa sittä sulle seuraavalla kerralla kun menet sinne.

• Äläkerro

Lastensuojelu ilmoitus tulee, siitä tod. näkösesti tieto poliisille ja vanhemmille ainakin. En tiiä ku oot alle 15 tuleeko välttämättä h-merkintää mutta uskoisin että tulee, siinä lähtee todennäköisesti usea jatko opiskelu paikka alta. Lastensuojelu laki tulee vaitiolovelvollisuuden ylä puolelle, eli itse en laitaisi pilven polttelusta yhtään mitään. Lopettaisit polttelun nii pääset pälkähästä, seuloista kun narahat nii pilaat vaa tulevaisuutes ja tiiän ettet ajattele tulevaisuuttas (todennäköisesti) koska ei tossa iässä sitä vielä aatella. Mut kokemuksella sanon et polttelu kannattaa lopettaa etenki jos huomaat että se ei sovi. Kaveri rupes harhoja näkemään kannabiksesta ja nykyään liikkuu vielä kemiallistakin, joten lopeta ja pääse nyt tästä pälkähästä.

• Äläkerro

Anteeks korjaus ikään muistelin että olit nuorempi, mutta oot ainakin rikosoikeudellisessa vastuussa eli olettaisin että h- eli huume-merkintä tulee ja jatko opinnoille kun menet niin seloissa joudut käymään säännöllisesti jos narahat. Ja tosiaan vaitiolovelvollisuus ei päde enää tuossa kohtaan niin sosiaalitoimelle lähtee lastensuojeluilmoitus ja seuloihin varmasti viiään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      62
      1666
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      93
      1038
    3. Lääkäri Ari Miettinen kuollut 50-vuotiaana

Sillähän on Youtubessa paljon videoita.
      Maailman menoa
      49
      848
    4. Koska tulet minulle näkyväksi

Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi
      Ikävä
      45
      804
    5. Nainen, olet ihanin maan päällä

Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa
      Ikävä
      40
      780
    6. Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven

Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviili­poliisiauton oven Mies kuvasi keski­viikkoiltana bus
      Maailman menoa
      281
      766
    7. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      255
      694
    8. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      54
      665
    9. " Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?

Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied
      Pyhäjärvi
      84
      613
    10. Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista

Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l
      Maailman menoa
      113
      577
    Aihe