Moi oon 15 vuotias ja tarvisin apuu. Eli ku koulus annetaan semmoset laput kotii jotka pitää täyttää jos kysytää tervedestä kotioloista ja päihteiden käytöstä.
Nii mä vaa mietin ku ite oon käyttäny alkoholii niiku suurin osa mut oon myös käyttäny marihuanaa nii mietin vaa et onks siihe niiku pakko kertoo totuus siit ku en niiku kumminkaa haluis valehdella tai silee mut mietin et jos laitan siihen et oon käyttäny huumeit nii ei kai ne ilmota vanhemmille sossuille tai muille vastaaville ku huumeet on kuitenki laittomia. Eli tiivistettynä jos laitan siihen lappuun joka pitää täyttää et oon käyttäny huumeita nii eihä ne ilmota siit eteepäi tai alkoholin käytöst. Mietin et ei alkoholin käytöst niinkää mut ent huumeist? Ja sit muutenki jos sanon noist nii tuleeks se näkyy jossai mun siin et niiku kaikki lääkärit näkee sen aina kosk mulle on enneki käyny sillee et ne asiat mitä ollaa käyty terkkarin kaa läpi on tullu esille lääkärikäynneillä.
Asiallisia vastauksia kiitos.
Vastailkaa
7
177
Vastaukset
- 5846
Käyttäminen ja kokeileminen on eri asia. Eihän kukaan tietysti pakota kirjoittamaan totuutta, mutta jos tuo asia tulee puheeksi terkkarin vastaanotolla niin aina voi sanoa, miten asia on. Kertoo vaikka kokeilleensa joskus.
Totuuden kertominen ei ole suositeltavaa. Se saattaa vahingossa lipsahtaa eteenpäin.
- Andrukela
No älä vitussa kerro ainakaan kannabiksesta.
- Siouxiemiuxie
Sun täytyy puhuu totta. Ittel on myös niiku tullu tollasii, et kysellää ja kysellää mut itte en viel sentää onnneks oo viel komeillu huumeita tai alkoholii, eikä kyl kiinnostakkaan siis.
- teline
älä kerro, eivät tee asialle mitään mutta terveyden hoitaja paasaa sittä sulle seuraavalla kerralla kun menet sinne.
- Äläkerro
Lastensuojelu ilmoitus tulee, siitä tod. näkösesti tieto poliisille ja vanhemmille ainakin. En tiiä ku oot alle 15 tuleeko välttämättä h-merkintää mutta uskoisin että tulee, siinä lähtee todennäköisesti usea jatko opiskelu paikka alta. Lastensuojelu laki tulee vaitiolovelvollisuuden ylä puolelle, eli itse en laitaisi pilven polttelusta yhtään mitään. Lopettaisit polttelun nii pääset pälkähästä, seuloista kun narahat nii pilaat vaa tulevaisuutes ja tiiän ettet ajattele tulevaisuuttas (todennäköisesti) koska ei tossa iässä sitä vielä aatella. Mut kokemuksella sanon et polttelu kannattaa lopettaa etenki jos huomaat että se ei sovi. Kaveri rupes harhoja näkemään kannabiksesta ja nykyään liikkuu vielä kemiallistakin, joten lopeta ja pääse nyt tästä pälkähästä.
- Äläkerro
Anteeks korjaus ikään muistelin että olit nuorempi, mutta oot ainakin rikosoikeudellisessa vastuussa eli olettaisin että h- eli huume-merkintä tulee ja jatko opinnoille kun menet niin seloissa joudut käymään säännöllisesti jos narahat. Ja tosiaan vaitiolovelvollisuus ei päde enää tuossa kohtaan niin sosiaalitoimelle lähtee lastensuojeluilmoitus ja seuloihin varmasti viiään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273343- 402197
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352148Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71887Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta421518- 381329
- 1251222
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591200Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451145- 131099