Vastailkaa

Yikes

Moi oon 15 vuotias ja tarvisin apuu. Eli ku koulus annetaan semmoset laput kotii jotka pitää täyttää jos kysytää tervedestä kotioloista ja päihteiden käytöstä.
Nii mä vaa mietin ku ite oon käyttäny alkoholii niiku suurin osa mut oon myös käyttäny marihuanaa nii mietin vaa et onks siihe niiku pakko kertoo totuus siit ku en niiku kumminkaa haluis valehdella tai silee mut mietin et jos laitan siihen et oon käyttäny huumeit nii ei kai ne ilmota vanhemmille sossuille tai muille vastaaville ku huumeet on kuitenki laittomia. Eli tiivistettynä jos laitan siihen lappuun joka pitää täyttää et oon käyttäny huumeita nii eihä ne ilmota siit eteepäi tai alkoholin käytöst. Mietin et ei alkoholin käytöst niinkää mut ent huumeist? Ja sit muutenki jos sanon noist nii tuleeks se näkyy jossai mun siin et niiku kaikki lääkärit näkee sen aina kosk mulle on enneki käyny sillee et ne asiat mitä ollaa käyty terkkarin kaa läpi on tullu esille lääkärikäynneillä.
Asiallisia vastauksia kiitos.

7

177

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5846

Käyttäminen ja kokeileminen on eri asia. Eihän kukaan tietysti pakota kirjoittamaan totuutta, mutta jos tuo asia tulee puheeksi terkkarin vastaanotolla niin aina voi sanoa, miten asia on. Kertoo vaikka kokeilleensa joskus.

• Totuuden kertominen ei ole suositeltavaa. Se saattaa vahingossa lipsahtaa eteenpäin.

• Andrukela

No älä vitussa kerro ainakaan kannabiksesta.

• Siouxiemiuxie

Sun täytyy puhuu totta. Ittel on myös niiku tullu tollasii, et kysellää ja kysellää mut itte en viel sentää onnneks oo viel komeillu huumeita tai alkoholii, eikä kyl kiinnostakkaan siis.

• teline

älä kerro, eivät tee asialle mitään mutta terveyden hoitaja paasaa sittä sulle seuraavalla kerralla kun menet sinne.

• Äläkerro

Lastensuojelu ilmoitus tulee, siitä tod. näkösesti tieto poliisille ja vanhemmille ainakin. En tiiä ku oot alle 15 tuleeko välttämättä h-merkintää mutta uskoisin että tulee, siinä lähtee todennäköisesti usea jatko opiskelu paikka alta. Lastensuojelu laki tulee vaitiolovelvollisuuden ylä puolelle, eli itse en laitaisi pilven polttelusta yhtään mitään. Lopettaisit polttelun nii pääset pälkähästä, seuloista kun narahat nii pilaat vaa tulevaisuutes ja tiiän ettet ajattele tulevaisuuttas (todennäköisesti) koska ei tossa iässä sitä vielä aatella. Mut kokemuksella sanon et polttelu kannattaa lopettaa etenki jos huomaat että se ei sovi. Kaveri rupes harhoja näkemään kannabiksesta ja nykyään liikkuu vielä kemiallistakin, joten lopeta ja pääse nyt tästä pälkähästä.

• Äläkerro

Anteeks korjaus ikään muistelin että olit nuorempi, mutta oot ainakin rikosoikeudellisessa vastuussa eli olettaisin että h- eli huume-merkintä tulee ja jatko opinnoille kun menet niin seloissa joudut käymään säännöllisesti jos narahat. Ja tosiaan vaitiolovelvollisuus ei päde enää tuossa kohtaan niin sosiaalitoimelle lähtee lastensuojeluilmoitus ja seuloihin varmasti viiään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3343
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      40
      2197
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2148
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1887
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1518
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1329
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      125
      1222
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1200
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1145
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1099
    Aihe