Jimms.fi ON SYÖPÄÄ!!!

654387

Tilasin uudet osat jimmsiltä pari viikkoa sitten ja nyt hokkus pokkus näyttöön ei tuu kuvaa ja mietin että mikä voisi olla vikana... Noh kokeilin kaikki kotikonstit ja vein lähimpään huoltoon sen koneen. He testasivat muka kaiken voitavansa ja eivät saaneet vikaa selville täysin. Vaihtoehdoiks jäi prossu ja emolevy ja veloittivat viellä 45€ ja vika jäi viellä hampaankoloon. Nyt sitte otin yhteyttä jimmsin asiakaspalveluun ja kysyin että miten toi rma onnistuu ja neuvoi, että jos lähettää viallisen osan niin siitä ei tuu laskua, mutta jos lähettää TOIMIVAN osan niin SIITÄ TULEE LASKU!!!. Mitä vittua oikeesti ne lähettää mulle viallisen osan ja olen aivan satavarma etten ole sössiny kasauksessa mitään ja jättää niiku arvuuttelemaan vaikka ymmärrän että he eivät voi vikaa sanoa että kumpi niistä on viallinen osa, mutta että he veloittaa 30€ jos mukana tulee toimiva osa... Tässä saa hermoromahduksen. Suosittelen, että ette tilaa mitään kovin kallista tästä liikkeestä... Heiltä saa ihan hyviä näppäimistöjä, hiiriä yms. mutta takuuasiat on perseenreiästä kotosin heillä...

8

462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiski_pc

      tonnin edestä olen tilannut romua firmasta ongelmitta, että se siitä

    • riw

      Taitaa jokaisella liikkeellä olla samanlainen rma-käytäntö. Jos palautettava tavara onkin kunnossa, asiakas korvaa.

      • 76439

        Silti en ymmärrä sitä miksi asiakkaalle annetaan niin kova vastuu, että esim pitää itse tehdä vianselvitys tai sitten lähettää koko kone jimmsille vian selvitettäväks (joka on yli hintanen) kun miettii, että heiltä on tullut viallinen osa...


    • exBersel

      "jos lähettää viallisen osan niin siitä ei tuu laskua, mutta jos lähettää TOIMIVAN osan niin SIITÄ TULEE LASKU!"

      Tämä on normaali käytäntö itsekasatuissa koneissa Suomessa. Liikkeet joutuu vaihtamaan/korjaamaan rikkinäiset tuotteet, mutta jos lähettää ehjän osan ja liike tutkii sen, veloitetaan tarkastusmaksu.

      Jos koneen kasaa itse, vastuu toimivuudesta ja vikadiagnostiikasta on itsellä. Jos ostaa kokonaisen koneen tuotteena, vastuu on myyjällä.

      "Mitä vittua oikeesti ne lähettää mulle viallisen osan"

      Luuletko oikeasti että tietokoneliike tekee tuotteille yhtään mitään muuta, kuin tilaa ne maahantuojalta (tai toimii itse maahantuojana) ja myy sinulle? Ei niitä paketteja siellä liikkeessä availla ja testailla, ellet ole tilannut palveluna koneen kasaamista ja testaamista. Ei liike voi tietää jonkin osan olevan rikki ennen kuin se on kasattu osaksi järjestelmää, ellei kyse ole jostain selvästi näkyvästä fyysisestä viasta, kuten vaikka 45 asteen kulmaan vääntyneestä näytönohjaimesta.

      "mutta että he veloittaa 30€ jos mukana tulee toimiva osa... Tässä saa hermoromahduksen."

      Jos lähetät rikkinäisen osan, se vaihdetaan ja maahantuoja tai valmistaja korvaa osan liikkeelle, eikä siitä aiheudu liikkeelle mainittavia kustannuksia. Jos taas lähetät ehjän tai ehjän ja rikkinäisen osan, niitä ei voi suoraan vaihtaa, vaan ensin pitää selvittää kumpi osa on rikki ja se vaatii työtä ja aikaa ja valmistaja/maahantuoja ei tätä korvaa, niin sitten lasku tehdystä työstä menee asiakkaalle.

      "Suosittelen, että ette tilaa mitään kovin kallista tästä liikkeestä... Heiltä saa ihan hyviä näppäimistöjä, hiiriä yms. mutta takuuasiat on perseenreiästä kotosin heillä..."

      Takuu on ihan samanlainen kuin muissakin suomalaisissa liikkeissä. Ulkomailla toimivien liikkeiden käytännöistä en tiedä, mutta käytäntö on todennäköisesti sama.

      Jos ei saa konetta toimimaan, eikä saa diagnosoitua vikaa itse, kannattaa kysyä neuvoa netistä. Aloitusviestiin luettelo komponenteista ja tarkka kuvaus siitä, mitä tapahtuu ja mitä ei tapahdu, kun koneeseen laittaa virrat päälle, sekä mitä asioita on jo itse kokeillut.

      • 657654

        No joo hieman ylireagointia oli, mutta mun mielestä on väärin asiakasta kohtaan tommonen toiminta, että annetaan kaikki vastuu sille...


      • 76544
        657654 kirjoitti:

        No joo hieman ylireagointia oli, mutta mun mielestä on väärin asiakasta kohtaan tommonen toiminta, että annetaan kaikki vastuu sille...

        Ja se että maahantuojien pitäis tietää se, että toimiiko ne osat... Vai luuletko, että ne ei testaa niitä sen jälkee kun ne on valmistettu?


    • Itellä sellainen kokemus Jimms:iltä just nyt että: Lähetin ekan GPU:n takas koska siinä oli hieman häikkää ja he totesivat että oli ja lähettivät "uuden" korvaus kortin.
      Heti kun boksin avasi niin mustassa boksissa jossa on Asus logo ja vissiin joku texti "In search for incredible" oli sormen jälkiä , pistin kuitenkin kortin koneeseen ja heti kun käynnistin pelin rupesi kortti huutamaan niin että korvat meinas mennä paskaks.

      Tässä ääni nauhotus puhelimen kautta noin 20cm kortista.
      https://drive.google.com/open?id=1-GNjNcNWsc894T-hThETE2foeh1lrwkp

      Puhuin niitten online asiakaspalvelun kanssa ja sanoivat että jos ääni on tosi kova niin voisi se mennä takuuseen joten pistin RMA lomakkeen menoon ja sitten lähti kortti takaisin.

      Sain sitten sellaista settiä että "Coil whine ääni on normaalia ja se ei vaikuta kortin toimintaan mitenkään" Ja tätä settiä koko ajan lähettivät mulle kun yritin puhua vähän järkeä heille että ei kukaan pelaaja voi pelata kun tuon äänen kuulee olohuoneesta asti jossa on 2 seinää välissä ja sitten aatelkaa kun istuu koneen vierellä.

      Sanoivat sitten että voisi kokeilla niitä sound proof juttuja koteloon joten pitäisi ekaksi maksaa heille 50 euroa "Aiheettomasta palautuksesta" ja sitten ostaa ääni vaimennus materiaalia sekä vielä pelti paneeli koteloon kun siinä nyt on lasi paneeli alusta alkaen.

      Jos oisin tiennyt saavani kortin joka tuhoaa korvat en ois koskaan lähettänyt ekaa korttia heille vaan pistänyt siihen Vesi Blokin.
      Nyt sitten kun kortti tulee takas niin pitää jollain keinolla saada 1500euroa takaisin tosin en tiedä miten.

      Paska liike jos ostaa Grafiikka kortteja.

      • Anonyymi

        No sitten minä en osta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1662
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1488
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      901
    4. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      859
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      811
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      786
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      738
    8. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      728
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      720
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      700
    Aihe