Introvertti

Ihana rauha on laskeutunut sisimpääni.
Vihdoinkin.

Minulle on sopinut tämä kuumuus siksi että, kaikki verhot ovat tiukasti suljettu.
Hämärä laskeutunut asuntooni sisälle ja tuulettimet antavat viileyttä.

Olen omassa pesässäni ja aivan kuin ympäröivää maailmaa ei olisi olemassakaan.

Hotdogin ulkoilutus varhain aamulla, omaisteni luona käynnit palvelukodeissa katkaisevat hiljaiseloni.

Olen tehnyt luonteeni mukaisen, introverttina, täysin oikean ratkaisun nuorena.

Ei jälkikasvua, ei höttökaverisuhteita, ei sukulaisten kanssa kommunikointia enenmpää kun on pakko.

Ja nyt vielä, ei minkäänlaista ukonkäppänää näihin nurkkiin säätämään.

Olen tullut siihen tulokseen, että meille ihmisille on annettu ne tehtävät ja elämä, minkä me olemme ansainneet tai halunneet.

97

1638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sisäinen.Rauha

      Onnittelen, olet vihdoin viimein löytänyt vastauksen.

      • Sisäinen
        Olen kieltämättä ollut hukassa itseni kanssa vuosikaudet.

        En ole sopinut mihinkään rooliin.

        Nyt tämän ikäisenä ei ole enää pätemisen tarvetta.
        Saa ja voi olla oma itsensä.


      • 2lesken kirjoitti:

        Sisäinen
        Olen kieltämättä ollut hukassa itseni kanssa vuosikaudet.

        En ole sopinut mihinkään rooliin.

        Nyt tämän ikäisenä ei ole enää pätemisen tarvetta.
        Saa ja voi olla oma itsensä.

        Ei tarvitse päteä eikä kilpailla, kyllä ikä antaa paljon jos ottaakin.
        Olen minäkin ollut viikon näkemättä muita kuin kissan, sekin lähti jonnekin vastoin tapojaan, olen huolissani jos jotain on sattunut, katti on minulle hyvin tärkeä.
        Kuukauden elin "parisuhteessa" kun kaverilla oli vuosiloma, on ollut nyt viikon töissä.
        Ihmettelen itseäni kuinka pystyinkin olemaan saman katon alla niin pitkään hermostumatta. Normaalisti olisin lähtenyt joksikin aikaa toiseen asuntoon hengähtämään.
        Se auttaa kun kumpikaan ei odota toiselta liikoja, saatetaan lukea tai katsella elokuvia ihan itsekseen toisen häiritsemättä.
        Mökillä työn jako on selvä, minä hoidan ruuanlaiton, hän ulkohommat ja auttaa myös siivouksessa. Itse hoidan kukat ja kasvimaan.
        Voi kun kissa palaisi, en saanut nukuttua viime yönä kun murehdin.
        Ihmettelen ihmisiä jotka eivät osaa olla yksin, silloinhan on parhaassa mahdollisessa seurassa.


      • Bengalitikku

        Olen samaa mieltä tuosta pätemisentarpeesta.
        Voi kunpa tuo tarttuisi muihinkin. Ehkä se toisille on sitä omana itsenään olemista.
        Työelämässä tietyntyyppinen työ edellyttää introverttiyttä ja toinen ekstroverttiyttä. Hienoahan on, jos toteutuu kohtaanto, saatikka opiskelu ja työ.


      • mielikki.mummo
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Ei tarvitse päteä eikä kilpailla, kyllä ikä antaa paljon jos ottaakin.
        Olen minäkin ollut viikon näkemättä muita kuin kissan, sekin lähti jonnekin vastoin tapojaan, olen huolissani jos jotain on sattunut, katti on minulle hyvin tärkeä.
        Kuukauden elin "parisuhteessa" kun kaverilla oli vuosiloma, on ollut nyt viikon töissä.
        Ihmettelen itseäni kuinka pystyinkin olemaan saman katon alla niin pitkään hermostumatta. Normaalisti olisin lähtenyt joksikin aikaa toiseen asuntoon hengähtämään.
        Se auttaa kun kumpikaan ei odota toiselta liikoja, saatetaan lukea tai katsella elokuvia ihan itsekseen toisen häiritsemättä.
        Mökillä työn jako on selvä, minä hoidan ruuanlaiton, hän ulkohommat ja auttaa myös siivouksessa. Itse hoidan kukat ja kasvimaan.
        Voi kun kissa palaisi, en saanut nukuttua viime yönä kun murehdin.
        Ihmettelen ihmisiä jotka eivät osaa olla yksin, silloinhan on parhaassa mahdollisessa seurassa.

        Katti saapui muina miehinä. Suoraan ruokakupille, sitten pesu ja nukkumaan :)


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Ei tarvitse päteä eikä kilpailla, kyllä ikä antaa paljon jos ottaakin.
        Olen minäkin ollut viikon näkemättä muita kuin kissan, sekin lähti jonnekin vastoin tapojaan, olen huolissani jos jotain on sattunut, katti on minulle hyvin tärkeä.
        Kuukauden elin "parisuhteessa" kun kaverilla oli vuosiloma, on ollut nyt viikon töissä.
        Ihmettelen itseäni kuinka pystyinkin olemaan saman katon alla niin pitkään hermostumatta. Normaalisti olisin lähtenyt joksikin aikaa toiseen asuntoon hengähtämään.
        Se auttaa kun kumpikaan ei odota toiselta liikoja, saatetaan lukea tai katsella elokuvia ihan itsekseen toisen häiritsemättä.
        Mökillä työn jako on selvä, minä hoidan ruuanlaiton, hän ulkohommat ja auttaa myös siivouksessa. Itse hoidan kukat ja kasvimaan.
        Voi kun kissa palaisi, en saanut nukuttua viime yönä kun murehdin.
        Ihmettelen ihmisiä jotka eivät osaa olla yksin, silloinhan on parhaassa mahdollisessa seurassa.

        mielikki
        Olet löytänyt itsellesi sopivan kaverin. Se on kuin pieni lottovoitto.
        Näinhän se pitää mennä, että itselle se kaveri tai puoliso valitaan.


    • Minusta tuntuu aina hyvältä.
      Jos joku tarvitsee, olen pätevä osaten päteä.
      Kun on hyvä ja pätevä.
      Ei tunne, eikä ole tarvetta puolustella pätemättömyyttään.
      Ja surkeuttaan.
      Pätemättömyys tynpäisee minua.
      Aina kun näen/tunnen sitä ynpäristössäni.

      H.

      • Bengalitikku

        Ei Isohoo riitä, että itse tietää. Pitääkö kailottaa. Minust se ei ole kauhean sivistynyttä. Minua etoo itseään kehuskelevat ihmiset, siis he mielestäni haisoo.
        Sananlaskua uskon, että työ tekijäänsä kiittää.
        Mutta, jos joku kysyisi vahvuuksia, voisi siihen rehellisesti vastata.
        Mielestäni jokainen osaa jotakin.


      • Bengalitikku

        No menipäin åt Brinkkala.
        Po. Ei Isohoo, riittää, että itse tietää.
        Et, tämmösii virheitä kylvän tänään.


      • Ehkä juuri siitä syystä ei ole tarvetta korostaa itseään kun tuntee oman arvonsa.
        Nuorena ja epävarmana saattoi syyllistyä jopa kehuskeluun.
        Näillä kymmenillä suurin osa pätee vaikka missä, tekemättä siitä numeroa.
        Kaikille tulee aika että pätemiset on pädetty, jos viikatemies ei saavu ennemmin.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Ehkä juuri siitä syystä ei ole tarvetta korostaa itseään kun tuntee oman arvonsa.
        Nuorena ja epävarmana saattoi syyllistyä jopa kehuskeluun.
        Näillä kymmenillä suurin osa pätee vaikka missä, tekemättä siitä numeroa.
        Kaikille tulee aika että pätemiset on pädetty, jos viikatemies ei saavu ennemmin.

        Useinhan juuri he pätemisillään kehuvat, joista ei tosipaikan tullen ole mihinkään.
        Kun eivät osaa eivätkä pysty.
        Pelkkää suunsoittoa, sananhelinää ja turhaa kehuskelua.
        Olen bengalitikun kanssa samoilla linjoilla, kun tietää osaavansa ei tarvitse kehua, menee, tekee ja se on siinä.


      • Bengalitikku

        Myös näinkinpäin. Voi rauhallisesti myöntää, ettei osaa tai toinen on jossain paree. Saa olla joskus avutonkin.
        Tuota toinen on jossain paree, vois(in) harjoittaa enempikin.
        Olen treenannut sitä ja sillä seurauksella, että toinen on joka käänteessä ruvennut pätemään.
        Että suot siellä, vetelät täällä.
        Ei sitä oikein toisille voi sääntöjä laittaa. Sitä tietää kukin, mistä pitää.
        Itsensä rehellinen tarkastelu voi olla hedelmällistä.
        Lesken, olet voinutkin löytää rauhaa noin.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Myös näinkinpäin. Voi rauhallisesti myöntää, ettei osaa tai toinen on jossain paree. Saa olla joskus avutonkin.
        Tuota toinen on jossain paree, vois(in) harjoittaa enempikin.
        Olen treenannut sitä ja sillä seurauksella, että toinen on joka käänteessä ruvennut pätemään.
        Että suot siellä, vetelät täällä.
        Ei sitä oikein toisille voi sääntöjä laittaa. Sitä tietää kukin, mistä pitää.
        Itsensä rehellinen tarkastelu voi olla hedelmällistä.
        Lesken, olet voinutkin löytää rauhaa noin.

        Just noin, ei tuota tuskaa myöntää että ei osaa kaikkea. Voi myös olla väärässä ilman selittelyä.
        Ymmärrän että lesken on tyytyväinen elämäänsä. Se sopii hänelle, jollekin voi sopia sosiaalisempi elämä.


    • Pätevä

      Onneksi pätevyyttä on omiksi tarpeiksi,

    • totout

      Jaahas, että milläkeinoin olet päätynyt tuohon analyysiin introverttiydestäsi, netistäkin löytyy testejä jos jonkinlaista ja siellä toisessa päässä kummittelee sitten autismikirjo, vai lienetkö onnellisen tietämätön tästä sofistikoituneesta toisarvoistamisen nykypäivän ilmiöstä, mahtanee introverteillä olla kivaa työpaikoilla. Vaikka sentään parempi kuulua autismikirjoon kuin olla pedofiili tai narsisti.

      • totout

        Ja kun kerta päästiin aiheeseen, tässä yksi kokeilemisen arvoinen

        www.16personalities.com/fi/persoonallisuustyypit


      • Bengalitikku

        No, joo.
        Annetaas olla.


      • totout
        Bengalitikku kirjoitti:

        No, joo.
        Annetaas olla.

        Mikäs hätä tässä kasvottomana keskustellessa, vaikka pedon voin suosiolla jättää nyt tuonnemmaksi, tosin ihan meheviä juttuja siitäkin olisi.

        Vakuutusyhtiöt taitaa olla tällähetkellä se pahin hornankattila, koska sinne rekrytoitu paljon introvertteja, luotettavia, tarkkoja ja tunnollisia työntekijöitä kun ovat luonnostaan ja niitä ominaisuuksia siellä arvostetaan, mutta nykytrendit sanelee aivan toisenlaista työkulttuuria kuin omissa nurkissa pakertamista, avainsana on sosiaalisuus ja ryhmä. Ihme ettei hallitus ole tarttunut tähän korttiin työllisyyden edistämistoimissaan.


      • tot
        Kirjoitat autismista. Voin jopa olla osaksi sitäkin.

        Ja mistä niin päättelen näin 64-vuotiaana.
        On ollut aikaa miettiä.

        Palataan lapsuuteen.
        Olen 5.lapsi alle 30-vuotiaalle äidille.

        Kun vauva ei saa huomiota tuskin koskaan, hän kääntyy sisäänpäin.
        Hänestä tulee, jaa, sanoisinpa että omien ajatustensa vanki.

        En syytä ketään, mutta olosuhteet olivat syntymäni aikaan katastrofaaliset.

        Eikö tämä ole looginen kulku myöhempään vaiheeseen elämässä.


      • Bengalitikku
        totout kirjoitti:

        Mikäs hätä tässä kasvottomana keskustellessa, vaikka pedon voin suosiolla jättää nyt tuonnemmaksi, tosin ihan meheviä juttuja siitäkin olisi.

        Vakuutusyhtiöt taitaa olla tällähetkellä se pahin hornankattila, koska sinne rekrytoitu paljon introvertteja, luotettavia, tarkkoja ja tunnollisia työntekijöitä kun ovat luonnostaan ja niitä ominaisuuksia siellä arvostetaan, mutta nykytrendit sanelee aivan toisenlaista työkulttuuria kuin omissa nurkissa pakertamista, avainsana on sosiaalisuus ja ryhmä. Ihme ettei hallitus ole tarttunut tähän korttiin työllisyyden edistämistoimissaan.

        Onhan tuöpaikoilla ollut seurustelu-upseereita asemasta riippumatta.
        On tosi kiusallista sanoa, että sori, täytyy tehdä näitä töitä.
        Ryhmätyöskentelyä ja kimppavastuunottoahan töissä harjoitetaan.
        En uskalla lähteä vakuutusyhtiöiden ilmapiiriä yhden henkilön käytöksen perusteella arvioimaan.
        Numerotyö on keskittymistä vaativaa ja kun käsittelet toisten rahoja
        voi perfektionisti pulpahtaa esiin introvertin lisäksi, mikä ei ole huono.
        Asiakaspalvelutyössä tarvitaan ulospäinsuuntautuneisuutta, ehkä manipuloijakin pääsee esiintymään.
        Minusta ei ikinä olisi ollut myyntityöhön; saada joku ostamaan jotain, mitä ei tarvitse. Ja voin myöntää, että olen lipsauttanut ostopäätöksen, kun on ollut "kiva" myyjä.
        Meitä on moneksi.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Onhan tuöpaikoilla ollut seurustelu-upseereita asemasta riippumatta.
        On tosi kiusallista sanoa, että sori, täytyy tehdä näitä töitä.
        Ryhmätyöskentelyä ja kimppavastuunottoahan töissä harjoitetaan.
        En uskalla lähteä vakuutusyhtiöiden ilmapiiriä yhden henkilön käytöksen perusteella arvioimaan.
        Numerotyö on keskittymistä vaativaa ja kun käsittelet toisten rahoja
        voi perfektionisti pulpahtaa esiin introvertin lisäksi, mikä ei ole huono.
        Asiakaspalvelutyössä tarvitaan ulospäinsuuntautuneisuutta, ehkä manipuloijakin pääsee esiintymään.
        Minusta ei ikinä olisi ollut myyntityöhön; saada joku ostamaan jotain, mitä ei tarvitse. Ja voin myöntää, että olen lipsauttanut ostopäätöksen, kun on ollut "kiva" myyjä.
        Meitä on moneksi.

        Bengal
        Olin nuorena teatterin oppilaskoulussa.
        Siellä opetettiin improvisointia.

        Huomasin ihmeekseni, että kun asetuin rooliin näyttämöllä, en jännittänyt ollenkaan.
        Muutenhan olen sairaalloisen jännittäjätyyppi.

        Käytin myöhemmin elämässäni tätä improa hyödykseni kun menin uutta työpaikkaa kysymään ja jouduin haastatteluun.

        Otin roolin, olin ikäänkuin itseni sivustakatsoja ja kumma kyllä onnistuin useimmiten.

        Nimenomaan kylmän viileällä ja päättäväisellä asenteella.
        Sain sen ongittua itsestäni harjoittelemalla.

        Todellisuudessa se oli rooli, feikkiä.
        Itse olin aivan jotain muuta.
        Luulen ja tiedänkin, että tämä on hyvin yleistä työpaikoilla.


      • Bengalitikku

        No. Kukapa ihan oma itsensä on työhaastattelussa. Luulen, että suurin osa jännittää. Sen hallitsemisestahan lienee kyse. Pitänee olla riittävän vakuuttava. Ei voi valehdellakaan, jos jotain ei ihan oikeasti osaa.
        Siitähän jäisi kiinni heti kättelyssä, kun on päässyt töihin.
        Joo-o. On muutama haastattelu muistissa. Jotain muistan myös joistain alkuajoista.
        Enempi hymyilyttää.
        Kuulepa Lesken. Et sinä ihan yksin ole kokemuksinesi.
        Otin joitain luottamustehtäviä vuosia sitten.
        Lapsen rohkeutta ja esiintymispelottomuutta ei enää ollut.
        Ja hui. Jos joutui pitämään jonkin alustuspuheen tai esitellä jotain asiaa, niin katse harhaili, ääni värisi ja jalat löi loukkua. Hammasta purren. Mutta ne asiat olivat niin tärkeitä, että yritin unohtaa itseni.
        Vastakohtana on ne firman juhlien lauluhalukkaat, joiden taidot riittävät hädin tuskin 6 - ja korvani kärsivät.
        Itsekriittisyyshän on taustalla monessa.
        Teatteria rakastan, mutten voisi kuvitella itseäni lavalle esittämässä jotain roolia.
        Siis. Ihmiset eivät ole kovin johdonmukaisia.


      • totout
        2lesken kirjoitti:

        tot
        Kirjoitat autismista. Voin jopa olla osaksi sitäkin.

        Ja mistä niin päättelen näin 64-vuotiaana.
        On ollut aikaa miettiä.

        Palataan lapsuuteen.
        Olen 5.lapsi alle 30-vuotiaalle äidille.

        Kun vauva ei saa huomiota tuskin koskaan, hän kääntyy sisäänpäin.
        Hänestä tulee, jaa, sanoisinpa että omien ajatustensa vanki.

        En syytä ketään, mutta olosuhteet olivat syntymäni aikaan katastrofaaliset.

        Eikö tämä ole looginen kulku myöhempään vaiheeseen elämässä.

        Semmoinen epäilys, että josko introverttiys olisi kuitenkin hämäystä, sillä voisihan se niinkinpäin olla elämässä syystä tai toisesta.


      • Bengalitikku

        Tarkoitatko, että se olisi laskelmallisuutta?


      • Bengalitikku
        2lesken kirjoitti:

        tot
        Kirjoitat autismista. Voin jopa olla osaksi sitäkin.

        Ja mistä niin päättelen näin 64-vuotiaana.
        On ollut aikaa miettiä.

        Palataan lapsuuteen.
        Olen 5.lapsi alle 30-vuotiaalle äidille.

        Kun vauva ei saa huomiota tuskin koskaan, hän kääntyy sisäänpäin.
        Hänestä tulee, jaa, sanoisinpa että omien ajatustensa vanki.

        En syytä ketään, mutta olosuhteet olivat syntymäni aikaan katastrofaaliset.

        Eikö tämä ole looginen kulku myöhempään vaiheeseen elämässä.

        Tuohon laittaisin tämän: kännykkä-äidit ja isät, jotka eivät ole lapselleen läsnä.


      • totout
        Bengalitikku kirjoitti:

        Tarkoitatko, että se olisi laskelmallisuutta?

        Siis jos viittaat tuohon hämäysrepliikkiini, niin koska käsittääkseni introvertit mallaa enempi vähempi sujuvasti extroverttiä ainakin pakon edessä, mutta harvemmin noteerataan, että voisiko joku pohjimmiltaan extro äityä introvertiksi jos jostakin ihmeen syystä haluaisi piilottaa todellisen karvansa, eikä välttämättä laskemallisuudesta.


      • Bengalitikku

        Voisipa hyvinkin, hyvä nenä.


    • Etkö voi sulkea muilla säillä tiukasti verhoja. Sehän lienee oma valinta?

      • siile
        Voin sulkea ja oven myös.
        Mutta en voi sulkea apuani omaisiltani.
        Olen siihen ehkä liian kiltti ja tunnollinen.


    • Ei jälkikasvua ei höttöystäviä. Onneksi et kuitenkaan ole yksin kuulut nettiyhteisöön, jossa päteminen on kaikkien pääasiallisin tehtävä.

      Komia päivä tulossa Korpeen.

      • korppi
        Ei nettiyhteisöön mitään kuuluta.
        Nämä kaikki kirjoitukset ja aivoitukset voi mennä suoraan bittiavaruuteen.
        Näillä sanoilla ei ole mitään virkaa, eikä mitään hyötyä kenellekään.

        Kun uskaltaudun panssarikuorestani ulos ja vien omaiseni invataksilla virkistysreissuun, se on konkretiaa.

        Itse olen peloissani mutta teen sen omaisteni takia.
        En itseni.

        Helvetillinen ukonilma tulossa länteen.


      • kylmätotuus

        Yökyöpeli täällä taas kommentoi kirjoitustasi ystäväni "korppis".

        Kirjoitit, että päteminen on tärkein pointti tälle palstalle kirjoittamiselle.
        Ehkä se on totta kohdallasi, mutta älä yleistä.

        Minulla ei ole mitään tarvetta päteä täällä, vaikka kirjoitankin ylivertaisia mielipiteitäni teidän luettaviksenne.

        Onhan minulla jälkikasvuakin, mutta en sillä ratsasta.

        Jokaisella on oikeus valita haluaako lapsia vai ei.
        Lapsettomuus ei ihmisarvoon vaikuta mitenkään.

        Kommenttisi aloittajalle on ala-arvoinen tekele.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Yökyöpeli täällä taas kommentoi kirjoitustasi ystäväni "korppis".

        Kirjoitit, että päteminen on tärkein pointti tälle palstalle kirjoittamiselle.
        Ehkä se on totta kohdallasi, mutta älä yleistä.

        Minulla ei ole mitään tarvetta päteä täällä, vaikka kirjoitankin ylivertaisia mielipiteitäni teidän luettaviksenne.

        Onhan minulla jälkikasvuakin, mutta en sillä ratsasta.

        Jokaisella on oikeus valita haluaako lapsia vai ei.
        Lapsettomuus ei ihmisarvoon vaikuta mitenkään.

        Kommenttisi aloittajalle on ala-arvoinen tekele.

        Hyvä sinä, pääsit pätemään 😊


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Yökyöpeli täällä taas kommentoi kirjoitustasi ystäväni "korppis".

        Kirjoitit, että päteminen on tärkein pointti tälle palstalle kirjoittamiselle.
        Ehkä se on totta kohdallasi, mutta älä yleistä.

        Minulla ei ole mitään tarvetta päteä täällä, vaikka kirjoitankin ylivertaisia mielipiteitäni teidän luettaviksenne.

        Onhan minulla jälkikasvuakin, mutta en sillä ratsasta.

        Jokaisella on oikeus valita haluaako lapsia vai ei.
        Lapsettomuus ei ihmisarvoon vaikuta mitenkään.

        Kommenttisi aloittajalle on ala-arvoinen tekele.

        "Jokaisella on oikeus valita haluaako lapsia vai ei. "
        Ei muuten ole. Kaikki eivät saa vaikka haluaisivatkin ja se ei ole oma valinta.


      • haluaataiei
        siilenämää kirjoitti:

        "Jokaisella on oikeus valita haluaako lapsia vai ei. "
        Ei muuten ole. Kaikki eivät saa vaikka haluaisivatkin ja se ei ole oma valinta.

        Ja onko se haluaminenkaan valinta.


      • haluaataiei kirjoitti:

        Ja onko se haluaminenkaan valinta.

        Ei varmaan kaikissa tapauksissa. Oisko näin että joissain tapauksissa on pakko haluta


    • Heikunkeikku

      Onhan ihmisen hyvä olla, jos tuntee itsensä tasapainoiseksi.

      Itse olen enemmän ulospäin suuntautunut.

      Välillä tunnen olevani Niin tasapainossa, että ittiäki ihmetyttää, että onko tää ees tosi.
      Sitte läiskähtää ja hölmistyneenä aattelen, että haloo missä sä tasapaino oikein oot.

      Onneksi kuitenkin kun vähän aikaa tasapainoilen tasapainottomuuden keskellä, niin sitten jo laskeutuu armas rauhaisa mieli:)

      Kaikenkaikkiaan oon kuitenkin aika tasapainossa itseni kanssa. Onko sitä olemassakaan semmosta ihmistä, joka ei koskaan horju?

      Mulle on ihmiset tärkeitä. Ei kasoittain ihmisiä, mutta joitakin TOSI hyviä ystäviä. Ja sukulaisia.
      Ja luoja miten ihanaa, kun on puhelimet keksitty. Tänään puhunut yhden kans tunnin ja toisen kans vähä yli puoli tuntia. Ja vielä ehtii rupatella.

      Se kuitenkin, että on hyvä jos ihmisellä on mahdollisuus olla se mitä haluaa olla.
      Oli sitten sisään tai ulos kääntynyttä lajia.

      • pirremiinapas

        Samoilla linjoilla, en osaa olla erakko, mieki otan puhelimen ja juoruan siinä jos ei ketään ala näkyä..siis elävää ihmistä näillä tanhuvilla, face ei riitä, en vaan kestä sitä pelkkää kirjallista kontaktia..
        Olisikohan ihmisen kaipuuni sitä kun olen perheeni vanhin ja aikanaan vastuussa nuoremmista, ja sitten minulla on aina ollut iso perhe ympärillä, anoppilassa asuessa, omassa perheessä aina omien lasten lisäksi hoitolapsia, tai kehitysvammaisia kotona asumassa, olen sitä mieltä ettei ole elämää, ilman elämää, se on vain ajan kuluttamista turhaan.


      • pirremiinapas kirjoitti:

        Samoilla linjoilla, en osaa olla erakko, mieki otan puhelimen ja juoruan siinä jos ei ketään ala näkyä..siis elävää ihmistä näillä tanhuvilla, face ei riitä, en vaan kestä sitä pelkkää kirjallista kontaktia..
        Olisikohan ihmisen kaipuuni sitä kun olen perheeni vanhin ja aikanaan vastuussa nuoremmista, ja sitten minulla on aina ollut iso perhe ympärillä, anoppilassa asuessa, omassa perheessä aina omien lasten lisäksi hoitolapsia, tai kehitysvammaisia kotona asumassa, olen sitä mieltä ettei ole elämää, ilman elämää, se on vain ajan kuluttamista turhaan.

        pirre
        Et osaa olla, vai et uskalla olla yksin.
        Pelkäätkö mörköjä vai omia ajatuksiasi.
        Vai pelkäätkö hiljaisuutta joka voikin olla äänekäs?


      • pirremiinapas
        2lesken kirjoitti:

        pirre
        Et osaa olla, vai et uskalla olla yksin.
        Pelkäätkö mörköjä vai omia ajatuksiasi.
        Vai pelkäätkö hiljaisuutta joka voikin olla äänekäs?

        En pelkää mitään, enkä ketään, en vain viihdy yksin muuta kuin tilapäisesti.
        Ääniähän nykyään saa ajoiksi, telkku vain auki, ja johan joku pälättää...


      • pirremiinapas kirjoitti:

        En pelkää mitään, enkä ketään, en vain viihdy yksin muuta kuin tilapäisesti.
        Ääniähän nykyään saa ajoiksi, telkku vain auki, ja johan joku pälättää...

        pirre
        Olemme täysin erillaisia tyyppejä.
        Kun hoidin miestäni kotona, minulla oli suuria vaikeuksia juuri siinä, kun hoitajaa, pesijää ym. porukkaa lappasi oven täydeltä.

        Kaikkia heitä tarvitsin, mutta epäsosiaalisuuteni tuli tässä esiin.

        Olisi pitänyt osallistua johonkin vertaistukiryhmään.
        Ei tullut kuulonkaan.
        Onneksi mies oli samanluontoinen.

        Olen suuresta perheestä ja isosta suvusta lähtöisin.
        En ikinä kaipaa sellaista hässäkkää ympärillen.
        Kammoksun suuria tilausuuksia, synttäreitä, häitä.

        Jos joudun olemaan keskipiste, pakenen.
        Onneksi niitä linssiluteita ja besservissereitä on maailma täynnä.
        He saavat ja haluavat loistaa.


      • YksBesseri
        2lesken kirjoitti:

        pirre
        Olemme täysin erillaisia tyyppejä.
        Kun hoidin miestäni kotona, minulla oli suuria vaikeuksia juuri siinä, kun hoitajaa, pesijää ym. porukkaa lappasi oven täydeltä.

        Kaikkia heitä tarvitsin, mutta epäsosiaalisuuteni tuli tässä esiin.

        Olisi pitänyt osallistua johonkin vertaistukiryhmään.
        Ei tullut kuulonkaan.
        Onneksi mies oli samanluontoinen.

        Olen suuresta perheestä ja isosta suvusta lähtöisin.
        En ikinä kaipaa sellaista hässäkkää ympärillen.
        Kammoksun suuria tilausuuksia, synttäreitä, häitä.

        Jos joudun olemaan keskipiste, pakenen.
        Onneksi niitä linssiluteita ja besservissereitä on maailma täynnä.
        He saavat ja haluavat loistaa.

        Kirjoitetaan erilaisia, ei erillaisia.


      • keskipiste
        2lesken kirjoitti:

        pirre
        Olemme täysin erillaisia tyyppejä.
        Kun hoidin miestäni kotona, minulla oli suuria vaikeuksia juuri siinä, kun hoitajaa, pesijää ym. porukkaa lappasi oven täydeltä.

        Kaikkia heitä tarvitsin, mutta epäsosiaalisuuteni tuli tässä esiin.

        Olisi pitänyt osallistua johonkin vertaistukiryhmään.
        Ei tullut kuulonkaan.
        Onneksi mies oli samanluontoinen.

        Olen suuresta perheestä ja isosta suvusta lähtöisin.
        En ikinä kaipaa sellaista hässäkkää ympärillen.
        Kammoksun suuria tilausuuksia, synttäreitä, häitä.

        Jos joudun olemaan keskipiste, pakenen.
        Onneksi niitä linssiluteita ja besservissereitä on maailma täynnä.
        He saavat ja haluavat loistaa.

        Täällä keskusteluyhteisössä voi avautua ja kertoa itsestään avoimesti. Pääsee keskipisteeksi ja voi jos haluaa paeta puskaan.


      • pirremiinapas
        2lesken kirjoitti:

        pirre
        Olemme täysin erillaisia tyyppejä.
        Kun hoidin miestäni kotona, minulla oli suuria vaikeuksia juuri siinä, kun hoitajaa, pesijää ym. porukkaa lappasi oven täydeltä.

        Kaikkia heitä tarvitsin, mutta epäsosiaalisuuteni tuli tässä esiin.

        Olisi pitänyt osallistua johonkin vertaistukiryhmään.
        Ei tullut kuulonkaan.
        Onneksi mies oli samanluontoinen.

        Olen suuresta perheestä ja isosta suvusta lähtöisin.
        En ikinä kaipaa sellaista hässäkkää ympärillen.
        Kammoksun suuria tilausuuksia, synttäreitä, häitä.

        Jos joudun olemaan keskipiste, pakenen.
        Onneksi niitä linssiluteita ja besservissereitä on maailma täynnä.
        He saavat ja haluavat loistaa.

        En miekä halua prassailla keskipisteenä, suuressa joukossa, olen enempi tarkkailija ja osallistun keskusteluun jos siltä tuntuu ja joku haluaa keskustella kanssani.
        Minulle hoitajien käynti on aina kivaa, saan vaihdettua muutaman sanan heidän kanssaan, ihan muutakin kuin vain hoitoon kuuluvaa, ja onhan hoitajien käynti sellainen turvakin, ei mies älyä pyytää apua, jos minulle sattuisi jotain, saisin hapata rauhassa.. Hoitajilla on avain meille he pääsevät tänne jos kukaan ei tule aamulla vastaan.


      • YksBesseri kirjoitti:

        Kirjoitetaan erilaisia, ei erillaisia.

        Yksi
        Hyvä korjaus


      • pirremiinapas kirjoitti:

        En miekä halua prassailla keskipisteenä, suuressa joukossa, olen enempi tarkkailija ja osallistun keskusteluun jos siltä tuntuu ja joku haluaa keskustella kanssani.
        Minulle hoitajien käynti on aina kivaa, saan vaihdettua muutaman sanan heidän kanssaan, ihan muutakin kuin vain hoitoon kuuluvaa, ja onhan hoitajien käynti sellainen turvakin, ei mies älyä pyytää apua, jos minulle sattuisi jotain, saisin hapata rauhassa.. Hoitajilla on avain meille he pääsevät tänne jos kukaan ei tule aamulla vastaan.

        pirre
        Edelleenkin ollaan täysin eri aaltopituudella.

        Tottakai hoitajien oli pakko meillä käydä, mutta en olisi halunnut puhua mitään ylimääräistä.
        Vain miehen hoidosta.

        Vähensin heidän käyntejään niin paljon kuin mahdollista.
        Opettelin nostamamaan miehen pyötätuoliin ja suihkutuoliin.
        Ruokakaupasta ja hoitokaupasta tilasin kotiin raskaammat tuotteet.

        En vienyt intervallihoitoon kun oli pakko.

        En vain halunnut selittää jatkuvasti vieraille ihmisille, missä mennään.

        Tajusin miehen saatua massiivisen aivoverenvuodon, että hän ei ole pitkäikäinen.

        Tein kaikkeni elämäni miehen suhteen, mistä toivoin olevan hänelle helpotusta.

        Olimme puhuneet satoja kertoja, että muutamme pohjoiseen asumaan loppuelämäksemme.

        Pääsimme 35 kilometriä pohjoisiin entisestä kodistamme.


      • 2lesken kirjoitti:

        pirre
        Olemme täysin erillaisia tyyppejä.
        Kun hoidin miestäni kotona, minulla oli suuria vaikeuksia juuri siinä, kun hoitajaa, pesijää ym. porukkaa lappasi oven täydeltä.

        Kaikkia heitä tarvitsin, mutta epäsosiaalisuuteni tuli tässä esiin.

        Olisi pitänyt osallistua johonkin vertaistukiryhmään.
        Ei tullut kuulonkaan.
        Onneksi mies oli samanluontoinen.

        Olen suuresta perheestä ja isosta suvusta lähtöisin.
        En ikinä kaipaa sellaista hässäkkää ympärillen.
        Kammoksun suuria tilausuuksia, synttäreitä, häitä.

        Jos joudun olemaan keskipiste, pakenen.
        Onneksi niitä linssiluteita ja besservissereitä on maailma täynnä.
        He saavat ja haluavat loistaa.

        En minäkään juuri apua tarvinnut, sain itse miehen pyörätuoliin ja vaipat vaihdettua. Jaoin lääkkeet ja huolehdin hygieniasta. Onneksi mies oli muuten kiitollinen hoidettava, hän viihtyi hyvin omassa maailmassaan. Ei välittänyt virikkeistä, oli iso telkkari seinällä vuoteen jalkopäässä, katsoi mielellään urheilua ja luonto-ohjelmia. Kun joku innokas hoitaja halusi viedä hänet jonnekin saamaan virikkeitä hän oli kauhistunut. Kerran sai puoli väkisin lähtemään, mies sai rytmihäiriön ja joutui sairaalaan.
        Ajattelin että on se kumma kun eivät usko ettei kaikki halua "virikkeitä" , hyvää tarkoittavat mutta eivät tahdo kuunnella.
        Tykkäsin ainakin yhdestä sairaanhoitajasta joka kävi kotona ottamassa verikokeen Marevan lääkityksen takia.
        Kahttps://keskustelu.suomi24.fi/t/15367099/introverttii hänkin tykkäsi minusta kun halaa vieläkin jos sattuu kauppaan yhtä aikaa.
        Enimmäkseen oltiin kahdestaan, tyttären porukka kävi ruuhkasuomesta ja poika muutti mökilleen kotipuoleen sairastuttuaan syöpään.
        En silti ollut mikään sankari, kun mittani täyttyi kerroin vuodeosastolla että nyt on löydyttävä paikka, lähden jonnekin missä ei tarvitse ajatella omaishoitoa. Aina paikka löytyi. En voinut olla kotona vapaillani, olisin hakenut ukkelin kotiin.
        Ulkomailla ajattelin että olisi pitänyt ensin nukkua viikko kotona, olisi tullut halvemmaksi.


      • pirremiinapas
        mielikki.mummo kirjoitti:

        En minäkään juuri apua tarvinnut, sain itse miehen pyörätuoliin ja vaipat vaihdettua. Jaoin lääkkeet ja huolehdin hygieniasta. Onneksi mies oli muuten kiitollinen hoidettava, hän viihtyi hyvin omassa maailmassaan. Ei välittänyt virikkeistä, oli iso telkkari seinällä vuoteen jalkopäässä, katsoi mielellään urheilua ja luonto-ohjelmia. Kun joku innokas hoitaja halusi viedä hänet jonnekin saamaan virikkeitä hän oli kauhistunut. Kerran sai puoli väkisin lähtemään, mies sai rytmihäiriön ja joutui sairaalaan.
        Ajattelin että on se kumma kun eivät usko ettei kaikki halua "virikkeitä" , hyvää tarkoittavat mutta eivät tahdo kuunnella.
        Tykkäsin ainakin yhdestä sairaanhoitajasta joka kävi kotona ottamassa verikokeen Marevan lääkityksen takia.
        Kahttps://keskustelu.suomi24.fi/t/15367099/introverttii hänkin tykkäsi minusta kun halaa vieläkin jos sattuu kauppaan yhtä aikaa.
        Enimmäkseen oltiin kahdestaan, tyttären porukka kävi ruuhkasuomesta ja poika muutti mökilleen kotipuoleen sairastuttuaan syöpään.
        En silti ollut mikään sankari, kun mittani täyttyi kerroin vuodeosastolla että nyt on löydyttävä paikka, lähden jonnekin missä ei tarvitse ajatella omaishoitoa. Aina paikka löytyi. En voinut olla kotona vapaillani, olisin hakenut ukkelin kotiin.
        Ulkomailla ajattelin että olisi pitänyt ensin nukkua viikko kotona, olisi tullut halvemmaksi.

        Kuinka pitkään omaishoitajuus teillä kesti, ennen laitokseen joutumista, utelen, ei tarvia vastata jos et halua.

        Mieheni on parkinsonin jäykistämä ja jalatkaan ei aina toimi sen vertaa että saisin hänet pyörätuoliin yksin, pesut ja muut onnistuu nosturin avulla ..


    • ö-Öö

      Nojoo

      Mulla epäilys, introvertit mitenkään harvinaisia ole. Noit älämölöekstrovertit vaan pitää niin paljon enenpi melua itestään, että niitä tuntuu olevan kaikkialla.

      Toisekseen introvertit liikkuu muun väen seassa, tavallisissa tilanteissa, ei net pistä silmään. Vaan, kun koittavat sitten olla muuten itekseen, ekstrovertit alkaa jauhaan niistä. Kas, introvertit ei niin paljoa juorua, jutut ekstroverttien toilailuista ei niin framila.

      Kyllä introverteillä kavereita ja seurapiirejä on, mutta valikoivimmin. Ekstrovertit pyrkii aina mukaan jengeihin ja perustamaan jengejä, jotenkin niinkuin läheisriippuvaisesti. Tässä just tulee ero esiin hyvin. Introvertti puhuu yleensä itsestään, että "minä". Ekstrovertit että "me". Sekin, kaikilla perheitä ja sukuja. Introvertti aina koittaa edustaa itseään, ekstrovertit sotkee asioihin heti perheensä ja kaikki sukulaisensa.

      Niin, joutunut asian kans tekemisiin ikäni, meitsi kun on ekstraintrovertti ja just kaikenmaailman jengit aina aiheuttaa vitutusta. Siis koitan vältellä jengejä ja sehän tietenkin kiinnittää huomiota. Jos ei jokin jengi ole kimpussa, elo ihan ok. Sosiaalisia kontakteja ihan hyvin, useimiten siis muitten introverttien kanssa.

      Kissat on hyvää seuraa.

      =DW=

    • onnea.rauhasta

      Aloittaja kirjoittaa: "Ihana rauha on laskeutunut sisimpääni.
      Vihdoinkin."

      Nimimerkki Tellukka joitakin aikoja sitten aprikoi aloittajan olevan tulossa uskoon. Syynä aprikointii oli aloittajan silloinen avautuminen menneestä elämästään.

      Onko aloittaja siis tullut uskoon vai onko rauhan laskeutuminen oman elämäntavan löytymistä?

      • onne
        Olen ateisti ja pysyn.
        Tellukka nyt saa arvella mitä lystää.
        Hänhän on melkein rovasti.

        Rauhani johtuu siitä, että edesmenneen mieheni poismeno ei ole enää mielessäni ahdistavana.

        Kaksi omaistani halvaantui ja saimme heille erittäin hyvät hoitopaikat palvelutaloista.
        Oli pitkään pelko kaiken onnistumisesta.

        Ja ehkä parasta on se, että tiedostan oman ikäni ja sen tuomat
        muutokset.
        Ei minua hetkauta enää, kun sukulaistäti toteaa, että
        oletpa sinä lihonnut, vanhentunut, harmaantunut jne.

        Totean vain että, so what


      • 2lesken kirjoitti:

        onne
        Olen ateisti ja pysyn.
        Tellukka nyt saa arvella mitä lystää.
        Hänhän on melkein rovasti.

        Rauhani johtuu siitä, että edesmenneen mieheni poismeno ei ole enää mielessäni ahdistavana.

        Kaksi omaistani halvaantui ja saimme heille erittäin hyvät hoitopaikat palvelutaloista.
        Oli pitkään pelko kaiken onnistumisesta.

        Ja ehkä parasta on se, että tiedostan oman ikäni ja sen tuomat
        muutokset.
        Ei minua hetkauta enää, kun sukulaistäti toteaa, että
        oletpa sinä lihonnut, vanhentunut, harmaantunut jne.

        Totean vain että, so what

        vaikka et kestään omaisistasi välitä
        niinkun kirjoitit tuolla aiemmin
        kumminkin sulla oli suuri pelko onnistumisesta
        että saat kahdelle omaiselle hyvän hoitopaikan
        aika jännää sinänsä.


      • viivatiina kirjoitti:

        vaikka et kestään omaisistasi välitä
        niinkun kirjoitit tuolla aiemmin
        kumminkin sulla oli suuri pelko onnistumisesta
        että saat kahdelle omaiselle hyvän hoitopaikan
        aika jännää sinänsä.

        viivatiina
        Omasta mielestänikin siinä on todella ristiriitaa.

        Kysymyksessä onvelvollisuus ja ehkä vuosien myötä aika kultaa muistot.

        Laulan "Äideistä parhainta" äitienpäivänä, vaikka sanat eivät iske ollenkaan.

        Tai "Lapsuuden toveria", jossa jälleen sanat ovat täyttä utopiaa kohdallani..


    • SalamanteriSami

      Täysin samat tuntemukset, onnittelut! Töissä täytyy käydä jotta saa särvintä leivän päälle ja tietenkin aina silloin tällöin vanhempia morjestamassa, mutta muuten olen onnistunut katkaisemaan turhat sosiaaliset yhteydet (vanhoihin koulukavereihin, naapureihin, ylisosiaalisiin kollegoihin j.ne...) elämä hymyilee! Ei tarvitse enää reagoida vuosittaisiin luokkakokous-kutsuihin tai muihin tunkeutumisiin, kun on sähköpostiosoite vaihdettu ja yhteydet ns. poikki.

      High five hengenheimolaiselle!

      • Salaman
        Hienoa, että palstalla on yksl rehellinen henkilö.
        Kirjoitat juuri niikuin itsekin ajattelen.
        Viikonloppuja hyvälle tyypille.


      • totout
        2lesken kirjoitti:

        Salaman
        Hienoa, että palstalla on yksl rehellinen henkilö.
        Kirjoitat juuri niikuin itsekin ajattelen.
        Viikonloppuja hyvälle tyypille.

        Kumpi teistä on se rehellinen vai onko se joku kolmas?


      • totout kirjoitti:

        Kumpi teistä on se rehellinen vai onko se joku kolmas?

        tot
        Olet epäileväinen joka asiassa. Miksiköhän?


      • totout
        2lesken kirjoitti:

        tot
        Olet epäileväinen joka asiassa. Miksiköhän?

        Hammastelen aina silloin tällöin jos en viitsi viserrellä liirumlaarumeita, mutta yritän tietoisesti olla puhumatta itsestäni, joskaan aina sanakäänteet ei tule valittua harkitusti.


    • "Olen tullut siihen tulokseen, että meille ihmisille on annettu ne tehtävät ja elämä, minkä me olemme ansainneet tai halunneet."
      Jahas, mitähän pahaa olen tehnyt, että olen nykyiset tehtäväni ja elämäni ansainnut.

      Ei nyt ihan introvertti mutta vähän erakon vikaa tässä itsessäkin on. Ei tuo ainoa jälkikasvukaan isommin erakkoelämää häiritse, kun kerran tai korkeintaan kaksi kertaa kuukaudessa yön yli piipahtaa.Jatkossa varmaan vielä harvemmin, kun aloittaa juuri opinnot lääkiksessä.

      • entinen
        Et kai sinä mitään pahaa ole tehnyt, jos olet valinnut perhe-elämän ja lapsia.
        Se on sitä ilmeisesti ihan.normaalia.

        Itse menin 18-vuotiaana avioon,
        päästäkseni kotoa pois.
        En ollut hiukkaakaan vaimoainesta, enkö ole koskaan ollut.

        Tämä seikka erottaa minut suurimmasta osasta porukasta.

        Puhuisin joskus mielelläni yhteiskunnallisista asioista tai mistä vain.

        Mutta akat lyövät kuva-albumit pöytään ja alkaa senpäiväinen kilpalaulanta, kenenkä lapsenlapselapsi on jotain suurta ja kaunista.

        Toiset eivät jaksa kuunnella, vaan esittävät omat jälkeläisensä suurinpiirtein kuninkaina.

        Joukossa on pari hiljaista mummoa.
        Eivät viitsi pitää älämälöötä lapsistaan, joista toinen on narkkari ja toinen linnavenkula.

        Sympatiapisteitä epäonnistujille ei heru.


      • 2lesken kirjoitti:

        entinen
        Et kai sinä mitään pahaa ole tehnyt, jos olet valinnut perhe-elämän ja lapsia.
        Se on sitä ilmeisesti ihan.normaalia.

        Itse menin 18-vuotiaana avioon,
        päästäkseni kotoa pois.
        En ollut hiukkaakaan vaimoainesta, enkö ole koskaan ollut.

        Tämä seikka erottaa minut suurimmasta osasta porukasta.

        Puhuisin joskus mielelläni yhteiskunnallisista asioista tai mistä vain.

        Mutta akat lyövät kuva-albumit pöytään ja alkaa senpäiväinen kilpalaulanta, kenenkä lapsenlapselapsi on jotain suurta ja kaunista.

        Toiset eivät jaksa kuunnella, vaan esittävät omat jälkeläisensä suurinpiirtein kuninkaina.

        Joukossa on pari hiljaista mummoa.
        Eivät viitsi pitää älämälöötä lapsistaan, joista toinen on narkkari ja toinen linnavenkula.

        Sympatiapisteitä epäonnistujille ei heru.

        En kuitenkaan valinnut omaishoitajuutta, se tuntuu ikään kuin rangaistukselta jostain.

        "Toiset eivät jaksa kuunnella, vaan esittävät omat jälkeläisensä suurinpiirtein kuninkaina."
        Tuttu juttu muidenkin asioiden suhteen. Todella ärsyttävää yrittää keskustella ihmisen kanssa, jolle vain omat asiat on tärkeitä ja toista ei edes kuunnella.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        En kuitenkaan valinnut omaishoitajuutta, se tuntuu ikään kuin rangaistukselta jostain.

        "Toiset eivät jaksa kuunnella, vaan esittävät omat jälkeläisensä suurinpiirtein kuninkaina."
        Tuttu juttu muidenkin asioiden suhteen. Todella ärsyttävää yrittää keskustella ihmisen kanssa, jolle vain omat asiat on tärkeitä ja toista ei edes kuunnella.

        entinen
        Omaishoitajuus on raskain työ, mitä olla saattaa.
        Psyykkisesti ja fyysisesti siinä otetaan mittaa hoitajasta.
        Yötäpäivää.

        Ei voi tehdä määräaikaista sopparia, eikä määritellä mitä kuuluu työnkuvaan, kun siihen kuuluu kaikki.

        Voi kestää kuukaudesta vuosiin.
        Tämän pestin kun ottaa vastaan on jo sankari.
        Vaikka yhteiskunta eikä moni muukaan sitä arvosta.

        Jos se on sitten rangaistus jostain, niin kyllä helvetti on sitten täällä maan päällä eikä kuoleman jälkeen.


      • pirremiinapas
        2lesken kirjoitti:

        entinen
        Omaishoitajuus on raskain työ, mitä olla saattaa.
        Psyykkisesti ja fyysisesti siinä otetaan mittaa hoitajasta.
        Yötäpäivää.

        Ei voi tehdä määräaikaista sopparia, eikä määritellä mitä kuuluu työnkuvaan, kun siihen kuuluu kaikki.

        Voi kestää kuukaudesta vuosiin.
        Tämän pestin kun ottaa vastaan on jo sankari.
        Vaikka yhteiskunta eikä moni muukaan sitä arvosta.

        Jos se on sitten rangaistus jostain, niin kyllä helvetti on sitten täällä maan päällä eikä kuoleman jälkeen.

        Eihän kukaan jaksa öitä ja päiviä valvoa, ei ole mitenkään mahdollista hoitaa ketään yötäpäivää, kyllä perusedellytys on että omainen nukkuu jotensakin yöt putkeen.


      • pirremiinapas kirjoitti:

        Eihän kukaan jaksa öitä ja päiviä valvoa, ei ole mitenkään mahdollista hoitaa ketään yötäpäivää, kyllä perusedellytys on että omainen nukkuu jotensakin yöt putkeen.

        pirre
        Kuka on nukkumattomuudesta kirjoittanut?


      • introjen.vertti
        2lesken kirjoitti:

        entinen
        Et kai sinä mitään pahaa ole tehnyt, jos olet valinnut perhe-elämän ja lapsia.
        Se on sitä ilmeisesti ihan.normaalia.

        Itse menin 18-vuotiaana avioon,
        päästäkseni kotoa pois.
        En ollut hiukkaakaan vaimoainesta, enkö ole koskaan ollut.

        Tämä seikka erottaa minut suurimmasta osasta porukasta.

        Puhuisin joskus mielelläni yhteiskunnallisista asioista tai mistä vain.

        Mutta akat lyövät kuva-albumit pöytään ja alkaa senpäiväinen kilpalaulanta, kenenkä lapsenlapselapsi on jotain suurta ja kaunista.

        Toiset eivät jaksa kuunnella, vaan esittävät omat jälkeläisensä suurinpiirtein kuninkaina.

        Joukossa on pari hiljaista mummoa.
        Eivät viitsi pitää älämälöötä lapsistaan, joista toinen on narkkari ja toinen linnavenkula.

        Sympatiapisteitä epäonnistujille ei heru.

        Voi että osasit vetästä naulankantaan! Kaikenmaailman kuva-albumit,just näin.Rivi muksuja ja muksujen muksuja joita ei edes tunne,saati sitten muista 50 v taakseppäin entisiä koulukavereitakaan.
        Itsellä muutenkin aloittamasi kaltainen tilanne,yksinolo joskus ihmetyttää puutarhakeinussa istuen,äänetön ajatus että onko tuttavien ja ystävien maailma niin täynnä omaa elämää että tehdään niin sanottuja "velvollisuuskäyntejä" kerran kesässä,ei jakseta puhua vaan vastausviestikin saattaa tulla tuntien päästä johonkin kyselyyn tai jopa päivien päästä selittelyineen.
        Nuorempana sitä jaksoi pälättää ja ns.olla olemassa,nyt nauttii vaan kaikin tavoin yksin olosta,ei tarvitse olla kenellekkään mitään eikä kukaan.Kukaan ei sanele ehtoja,ei halua sitä eikä tätä,ei komentele,määräile...päiviäni en vaihtaisi moneenkaan entiseen asiaan.
        Joskus mietin että olen näkymättömänä olemassa.
        Suvulle olen ollut se joka on huolehtinut kaikesta,kaikista.Nekin asiat on nyt ohi.
        En edes välitä tietää mistään kenenkään mahdollisista ongelmista,kuuntelen kyllä jos joku haluaa kertoa.


      • introjen.vertti kirjoitti:

        Voi että osasit vetästä naulankantaan! Kaikenmaailman kuva-albumit,just näin.Rivi muksuja ja muksujen muksuja joita ei edes tunne,saati sitten muista 50 v taakseppäin entisiä koulukavereitakaan.
        Itsellä muutenkin aloittamasi kaltainen tilanne,yksinolo joskus ihmetyttää puutarhakeinussa istuen,äänetön ajatus että onko tuttavien ja ystävien maailma niin täynnä omaa elämää että tehdään niin sanottuja "velvollisuuskäyntejä" kerran kesässä,ei jakseta puhua vaan vastausviestikin saattaa tulla tuntien päästä johonkin kyselyyn tai jopa päivien päästä selittelyineen.
        Nuorempana sitä jaksoi pälättää ja ns.olla olemassa,nyt nauttii vaan kaikin tavoin yksin olosta,ei tarvitse olla kenellekkään mitään eikä kukaan.Kukaan ei sanele ehtoja,ei halua sitä eikä tätä,ei komentele,määräile...päiviäni en vaihtaisi moneenkaan entiseen asiaan.
        Joskus mietin että olen näkymättömänä olemassa.
        Suvulle olen ollut se joka on huolehtinut kaikesta,kaikista.Nekin asiat on nyt ohi.
        En edes välitä tietää mistään kenenkään mahdollisista ongelmista,kuuntelen kyllä jos joku haluaa kertoa.

        Ja taas uusi nimmari.
        On varmaan raskasta kirjoitella itselleen.

        H.


    • Selviytyminen.kiinnostaa

      2lesken, miten toimit silloin kun tulee iso vastoinkäyminen? Kärvisteletkö ja käsittelet yksin purkamatta kenellekään ystävälle? Vai eikö ole vastoinkäymisiä tullut? Kun sanot, että ihana rauha on vihdoinkin laskeutunut, niin mitä leiskuntaa on ollut sitä ennen? Vai mitä tarkoitat?
      Olen itse extrovertti, mutta on kyllä ihana asua yksin ja lähteä raitille kun huvittaa tai ainakin pakkomenot ovat vähentyneet sitten perheen ja työelämän. Ehkä olen menossa introverttisuuntaan. Mutta jos ongelma iskee, niin kyllä jonkun tutun kanssa keskustelen sen ratkaisuun, yksin pyörittelemisessä ahdistun liikaa.

      • Selviyty
        Suurin ja pysähdyttävin oli mieheni kuolema 2013.
        Vaivuin johonkin transsitilaan.

        Lääkäriltä pyysin nukahtamispillereitä.
        En halunnut vertaistukea enkä mitään leskiryhmää tai vastaavaa.
        Kaikki ryhmät ovat minulle kammotuksia.

        Olin mieluummin yksin.

        Jotenkin kuljin päivästä toiseen kuim zombie.

        Hän oli mieheni, ystäväni, kaverini.
        Menetin kaiken.

        Nyt kun aikaa on kulunut 5 vuotta, olen saanut rauhan.
        Hänestä.


    • Se rauhan laskeutuminen sisimpään on varmaan naisten juttuja, joita ei minun tarvitse ymmärtää.
      Mutta tuo introvertti, jos sitä kovin introvertiksi heittäytyy, niin on vaara, että ajatusmaailma kapenee, tulee yksniitiseksi, ja se on vähemmän toivottava tilanne.
      Jos aloittaja on sitä mieltä, että on introvertti, niin ei kai sille sitten mitään mahda. Lieneekö aloittajan aloittajan kertomat esimerkit virallisia introvertin tunnusmerkkejä.
      Minä en vissiin ole introvertti, kun mikään rauha ei ole laskeutnut sisimpään, ainakaan vielä.

      • totout

        Minä taas olen tulkinnut siten, että introverttiys on sivuseikka ja mielenrauha tullut ihan muusta. Ihailtavaa ja rohkeaa joka tapauksessa.


      • ö-Öö

        Kyse ei heittäytymisestä

        Kyse luonteenpiirteestä. Kas, ihmiset erilaisia. Katos, ekstrovertti narisee kyllä yksinäisyydestä jne. Introvertti harvemmin narisee ulkopuolisten ihmisten aiheuttamasta stressistä. Kyseessä kuitenkin sama asia. Toiset ahdistuu seuran puutteesta, toiset liiasta seurasta.

        Mä siis viihdyn parhaiten hyvässä seurassa. Usein se tarkoittaa, että omassa seurassani. Mutta se ei tarkoita, että erakko olisin. en vaan istu essonpaarissa ukkojen kanssa juoruamassa. Seurailen tilanteita anonyymisti. Siks pidän netistä. Ajatuksia voi vaihtaa, tulematta liikaa persoonana esiin. Tokin, vaikkapa suoli24 on aika kehno näiltä osin, aina koitetaan mennä henkiklökohtaisuuksiin, hö, virtuaalipersoonien taakse. Mutta juu, kyllä tavallaan tässäkin portaalissa voi keskustella asia edellä, ei aina naama edellä. Hokaksit kai, nytkin keskustelu pyrkii menemään lesken persoonaan, ohi asian.

        Ei kukaan ala introverteksi tahallaan, se on siis ihan luinteenpiirre. Mutta, introvertti joutuu esittämään ekstroverttiä livessä usein. Se siis luonteenpiirteen aiheuttamaa näyttelemistä. Noin henkilökohtaisuuksiin menemällä, aika harva tietää, etten viihdy persereikien porukoissa. Mutta niitä jokapaikassa, pakkohan sitä on joitain asioita hoidella idioottienkin kanssa. Siis nauraa niitten typerille jutuille, esittää, että on kiinnostunut niitten asioista jne. Tosiasiassa ei kiinnosta pätkääkään, enkä monien tollojen naamaria halua edes nähdä, mutta "pakko" on.

        Edelleen mieltä, introverttejä yllättävän paljon, meistä puhuu lähinnä ekstrovertit. Meissä ehkä puhuttavaakin, me pidetään asioitamme ominamme. Tollot introvertit hoilottaa kaiken mahdollisen kaikille mahdollisille. Paitsi, henkilökohtaisissa asioissa ne tiukkaa mieltä, heistä ei itseistään saisi puhua. Siks ne pyrkii aina olemaan päällepäsmäreinä kaikkialla. ekstrovertit tunnetaan hyvin, met introvertit ei niinkään.

        Kas, oletko ihan varma, mitä naapurit teitsistä juoruilevat ? :D

        =DW=


      • k-kott
        Vähemmälle huomiolle on täällä jäänyt tieto, mistä kaikki intro-ja ekstrovertit luonteenpiirteet mahdollisesti johtuvat.

        Tuskin kukaan haluaa olla ikuinen jännittäjä, luuseri, ryhmässä pelkäävä ja sisäänpäinkääntynyt persoona.

        Tutkimusten mukaan suurin syy on vauva-ajassa.
        Miten äiti-vauva suhde kehittyy heti alkumetreillä.
        Vai kehittyykö ollenkaan.

        Jos suhdetta syystä tai toisesta ei synny, lapsesta kasvaa kaikella todennäköisyydellä introvertti.

        Ei ole saanut huomiota, ei tuttia, ei ole imetetty.
        Hyljeksitty alusta lähtien, eikä sitä ole jätetty myöhemmin kertomatta, kuinka on ylimääräinen.

        Mitä tällasesta hylkiöstä voi tulla aikuisena.
        Ei yhtään mitään.


      • totout kirjoitti:

        Minä taas olen tulkinnut siten, että introverttiys on sivuseikka ja mielenrauha tullut ihan muusta. Ihailtavaa ja rohkeaa joka tapauksessa.

        tot
        Ensin on tullut vauvana ja alle kaksivuotiaana introverttiys.

        Siihen kun on lisätty sanonnat:
        sinusta ei tule koskaan mitään,
        et tule saamaan ketään miestä,
        et tuolla naamalla onnistu ikinä
        jne jne.

        Jos nämä kaikki sanat ja sanonnat eivät pistä ihmistä matalaksi, niin mitkä sitten.

        Kaikki aliarvioinnit, moitteet ja itsetunnon matalaksi pistäminen ovst ikuisesti syvään juurtuneet sielun sopukoihin.

        Tätä on pahimmillaan kotikiusaaminen.


    • RealistiN

      Taidan olla ambivertti, kun viihdyn itsekseni kaipaamatta mitään tai ketään seurakseni, tai sitten kun on menoa ja meininkiä, niin olen todella kotonani joukon mukana, puuhataan ja touhutaan yhdessä.
      Olen aikalailla ollut sinut itseni kanssa jo murrosiän jälkeen, mikään vimma ei ole ajanut minua mihinkään suuntaan ja olen tiennyt mitä olen elämältäni halunnut, tosin aina ei kaikki ole mennyt ihan niin kuin Strömsössä, mutta onneksi karikoista on selvitty ilman suurempia traumoja.

      • toinen.ambi

        Realistille
        Noin juuri ajattelen minäkin,osuit ytimeen.


    • Mikä_milloinkin

      Ei ihminen ole välttämättä joko introvertti tai ekstrovertti, vaan se vaihtelee ja ihminen voi olla jotain siltä väliltä.

      Löysin aiemmin tänä kesänä netistä termin androvertti. Minä kaiketi olen sellainen.

      Minä viihdyn yksi ja tarvitsen omaa aikaa paljon. Enkä jaksa kuunnella monotonista puheenpölinää, joka ei ole keskustelua, vaan arjen raportointia. Harva ihminen osaa keskustella siten, että on henkisesti läsnä. Ja ihmisten ilmaisutapa on jotenkin hioutumaton: äänessä ei ole sävyjä eikä puheessa rytmisyyttä.

      Toisaalta taas viihdyn ihmisten seurassa ja teen mielelläni asioita ihmisten kanssa ja olen tykännyt esiintymisestä niin työssä kuin harrasteissakin. Olen hyvä esiintyjä, minkä tiedän itsekin.

      Enkä jaksa lakata ihmettelemästä, miten ne samaiset arjen pölöttäjät jähmettyvät yleisön edessä, kun pitäisi sanoa muutama sana. Mihinkään teatteri-improvisaatioon niitä ei saisi mukaan rahallakaan. Niissä tilanteissa tulee mieleen vanha sanonta: tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

      • tynnyrisikolisee

        mikä halvatun androvertti, eihän sellaista termiä edes ole olemassa, taidat olla androgyyni


      • Bengalitikku

        Mikä: Minusta taas tuo tyhjien tynnyrien metafora ontuu. Voiko noin mitata teatteri-improvisaatiolla?
        Viisaus ja tyhjä tynnyri ovat mielestäni vastabooleja.
        Ehkä nuo, jotka mielestäsi pölisevät arjessa eivät ole itseään esille tuovia kuitenkaan. Minä olen havainnut päinvastoin paljon sellaista, että vaikkei ole lahjan häivääkään esim.laulutaitoajne., mutta kun niin rakastaa itseään, niin esiin täytyy punkea.
        Suomi on väärällään 6 esiintyjiä, joiden älämölö arkitempauksineen ja privaattisöhellyksineen peittää lahjakkuuksia.
        Varaus: aidolla teatterilaisella voi olla kuitenkin olla samanlainen kutsumus kuin sanokaamme opettajalla tai papilla ja sillä erotuksella tavikseen, että haluaa kouluttautua. (Harrastus on oma lukunsa, mitä en retostele).


      • Mikä_milloinkin
        Bengalitikku kirjoitti:

        Mikä: Minusta taas tuo tyhjien tynnyrien metafora ontuu. Voiko noin mitata teatteri-improvisaatiolla?
        Viisaus ja tyhjä tynnyri ovat mielestäni vastabooleja.
        Ehkä nuo, jotka mielestäsi pölisevät arjessa eivät ole itseään esille tuovia kuitenkaan. Minä olen havainnut päinvastoin paljon sellaista, että vaikkei ole lahjan häivääkään esim.laulutaitoajne., mutta kun niin rakastaa itseään, niin esiin täytyy punkea.
        Suomi on väärällään 6 esiintyjiä, joiden älämölö arkitempauksineen ja privaattisöhellyksineen peittää lahjakkuuksia.
        Varaus: aidolla teatterilaisella voi olla kuitenkin olla samanlainen kutsumus kuin sanokaamme opettajalla tai papilla ja sillä erotuksella tavikseen, että haluaa kouluttautua. (Harrastus on oma lukunsa, mitä en retostele).

        En ehkä ymmärtänyt kaikkea tekstiäsi, mutta tykkäsin tavastasi kirjoittaa. En tosin ole koskaan väittänytkään olevani mikään älyn jättiläinen. Muutama päivä sitten oli Hesarissa juttua siitä, että jotkut pitävät itseään muita fiksumpina. Minä en. Olen kokolailla tyhmänsorttinen.

        Arkiraportoijat käyttävät kanssaihmisiä terapeutteina. Esimerkiksi minulla kampaaja. Meillä on roolit toisinpäin kuin kampaajalla ja asiakkaalla yleensä. Minulla ei ole tervetta purkautua hänelle. Häneltä sen sijaan alkaa tulla monotonista juttua, vuodesta toiseen sitä samaa. Johtunee siitä, että olen halutessani myös hyvä kuuntelija ja keskustelen siitä, mistä toinen haluaa puhua. Kampaajani ammattitaito on ajan tasalla, joten koetan eläytyä siihen, että hänen henkilökohtaiseen elämäänsä kuuluvat asunnon sisustus, mies, aikuistuvat pojat ja koiran ulkoilutus. Jos mainitsen jotain omasta elämästäni, hän ei koskaan jatka juttua. Joskus vastavuoroisuuden puute ihmetyttää minua. Laukaisen tilanteen alkamalla puhua hiuksista, niin löydämme yhteisen aiheen.


      • Bengalitikku

        Jännää, että joidenkin asioiden osalta esimerkki havainnollistaa ajatuksia.
        "Kampaajia" lienee siellä ja täällä. Hetipä tuli mieleen vastaava tapaus.
        Vastavuoroisuus. Hmmm. Mitä odotetaan?
        Teepä erilaisia kysymyksiä seuraavalla kerralla? "Riko" kuvio.
        Minulla on vietnamilainen k. ja saan kyllä keskusteltua paljonkin kulttuureistamme ja eroista. Mutta se "kampaaja" on joku toinen.
        Esimerkin opetus lienee yrittää olla anti-kampaaja.
        Minun vakiolauseitani on: jokainen tietää jotakin, jokainen osaa jotakin, joten jokainen älyää jotakin. Älä mitätöi itseäsi.
        Ehkä minä vähän rankalla kädellä arvioin julkkispyrkyreitä.
        Tosiasiassahan en tiedä, mitä heidän aivoissaan liikkuu.
        Ilmentymä vain ei miellytä.


      • Mikä_milloinkin
        Bengalitikku kirjoitti:

        Jännää, että joidenkin asioiden osalta esimerkki havainnollistaa ajatuksia.
        "Kampaajia" lienee siellä ja täällä. Hetipä tuli mieleen vastaava tapaus.
        Vastavuoroisuus. Hmmm. Mitä odotetaan?
        Teepä erilaisia kysymyksiä seuraavalla kerralla? "Riko" kuvio.
        Minulla on vietnamilainen k. ja saan kyllä keskusteltua paljonkin kulttuureistamme ja eroista. Mutta se "kampaaja" on joku toinen.
        Esimerkin opetus lienee yrittää olla anti-kampaaja.
        Minun vakiolauseitani on: jokainen tietää jotakin, jokainen osaa jotakin, joten jokainen älyää jotakin. Älä mitätöi itseäsi.
        Ehkä minä vähän rankalla kädellä arvioin julkkispyrkyreitä.
        Tosiasiassahan en tiedä, mitä heidän aivoissaan liikkuu.
        Ilmentymä vain ei miellytä.

        Olen kokeillut kampajaani tuota kysymystekniikkaa. Hän naurahtaa hämmentyneenä ja rupeaa puhumaaan niitä omiaan.

        Mutta hän pitää ammattitaitonsa ajan tasallla, mitä arvostan.

        Toisinaan ihmettelen mielessäni, miksi hän käyttää röyhelöhihaisia puseroita. Eikö ne ole hankalia kampaajan työssä? Kammottavan näköisiä ne on ainakin, olipa tilanne mikä tahansa. Marketeissakaan ne ei näytä menevän kaupaksi edes aletangoissa.

        Minulta meni prinsessavaihe ohi kansakoulun näytelmissä, jotka kirjoitin itsse ja esitin pääosat, luonnollisesti. Samalla meni ohi mieltymys pitsi- ja rimssuvaatteisiin.


    • tyhmä-mikä-tyhmä

      " Voi yleisesti sanoa että introvertti on sisäänpäinkääntynyt ja ekstrovertti ulospäinkääntynyt."

      Wikistä lainattu, mutta sielläkin toivotaan selvennystä. Minulle nuo sanat ei aukene.

      • Siltäväliltä

        Sisäänpäinkääntynyt istuu nurkassa yksin ja pelkää outoja ohikulkevia. Ulospäinsuuntautunut juttelee iloisesti kadulla tuntemattomienkin kanssa.


      • Bengalitikku

        Kun nyt tätä asiaa on pyöritelty, totean, että en ole puhtaaksiviljelty kumpaankaan suuntaan. Seilaan ilmeisesti kummallakin merellä. Joissain tilanteissa intro, toisissa ekstro.


      • ö-Öö
        Siltäväliltä kirjoitti:

        Sisäänpäinkääntynyt istuu nurkassa yksin ja pelkää outoja ohikulkevia. Ulospäinsuuntautunut juttelee iloisesti kadulla tuntemattomienkin kanssa.

        Väärin

        Ei kukaan kai varsinaisesti mitään pelkää. Pelolla ei asian kanssa mitään tekemistä. Kyse ahdistuksesta. Jotkut ahdistuu liiallisessa seurassa, toiset ahdistuu, jos ei seuraa. Sama ilmiö, kaks erilaista ilmenemismuotoa.

        Korostan edelleen, introverttien touhut on ekstroverttien puheenaiheita, introvertit ei pahemmin juorua ekstroverteistä. Aika pitkään on lastenkasvatuksessa, työelossa, kaikessa aina jauhettu sosiaalisia taitoja. Siinä nyt vaan sellanen seikka, vois joskus keskustella yksityisyyden tarpeesta, toisten kunnioittamisesta jne. Vaan, periaatteessa koko yjteiskunta koittaa jotenkin väkisin pakottaa osaa jengistä väkisin näyttelemään seurallisia ja ulospäinsuuntautuneita. Ei siis ikinä puhuta siitä, että jos nyt joku ei välitä paskasta seurasta, sen vois jättää rauhaan ja antaa touhuta asioita omalla tavallaan.

        Aika paljon hyvää talenttia hukataan, kun ihmisiä väkisellä väännetään luonnottomaan muottiin. Vois niinkuin miettiä, miten sellaisella jengi-ihmisellä, sosiaalisella ryhmätyöntekijällä menisi, jos se laitettaisiin yksin autiolle saarelle. Ei siitä hyvää ainakaan seuraisi.

        =DW=


      • Mikä_milloinkin
        Siltäväliltä kirjoitti:

        Sisäänpäinkääntynyt istuu nurkassa yksin ja pelkää outoja ohikulkevia. Ulospäinsuuntautunut juttelee iloisesti kadulla tuntemattomienkin kanssa.

        Minä juttelen usein tuntemattomien kanssa, mielellään juuri tuntemattomien, koska heillä ei ole mitään ennakkokäsityksiä minusta.

        En minä silti ole puhtaasti ekstrovertti, vaikka sellaisia mielipiteitä minusta on esitetty. Minulla vain sattuu olemaan hyvät sosiaaliset taidot ja tilannetajua ja kokolailla paljon itsetuntemusta ja itseluottamustakin. Tarvitsen itsekseen oloa ja hiljaisuutta aika paljon. Minulla ei kuitenkaan ole vaikeuksia olla sosiaalinen niin halutessani.

        Kumpikaan puoli ei ole rooli, vaan ihan aitoa minua.

        Maailmassani ei muutoinkaan ole asioita, jotka olisivat joko-tai, vaan sekä-että. Tai toisaalta-toisaalta.


    • Tulipas hiki , kun luin näitä juttuja. Menenkin suihkuun :D

      • arki
        Ota kylmä ja pitkä suihku.
        Ja vaihda ketjua ja tota järkkyä kuvaa.


      • 2lesken kirjoitti:

        arki
        Ota kylmä ja pitkä suihku.
        Ja vaihda ketjua ja tota järkkyä kuvaa.

        ?????. jopas jotakin , En mennyt henkilökohtaisuuksiin ????? kammottava kuva, jos kuvaani tarkoitit, se on nuoruuden kuvani.


      • 1leskenn
        arkinainen kirjoitti:

        ?????. jopas jotakin , En mennyt henkilökohtaisuuksiin ????? kammottava kuva, jos kuvaani tarkoitit, se on nuoruuden kuvani.

        arki
        Vielä täällä.
        Nuoruuden kuvan mukaan kuulut 80-vee ikäpalstalle.


      • Nelkytlukua.on
        1leskenn kirjoitti:

        arki
        Vielä täällä.
        Nuoruuden kuvan mukaan kuulut 80-vee ikäpalstalle.

        vähintäänkin 70 kun on kymmenen vuotta sitten jo tälle palstalle kirj.


    • hompsantuusa_

      Minä kammoksun kampaajalla käydessäni sitä pakollista "smooltookkia". Yritän sukeltaa lehden artikkeleihin ja vastailen ykstotisesti. Hammaslääkärissä on helpompaa, kun on imut ja porat suussa.
      Helpotusta arkeen on tuonut netti. Ei tarvitse pankkihenkilön kanssa säästä puhua.
      Joskus joutuu apteekissa käymään ja jos hidastaa hyllyn kohdalla, niin heti pyyhältää palvelualtis opastaja paikalle.
      Onneksi on kännykät ja ihmiset ovat keskittyneet niihin eivätkä tuppaa iholle.

      • Bengalitikku

        Rupesipa naurattamaan: ekstrovertti hammaslääkärissä - hiljaapysymisen piinaa.


      • mimmimum-..mi

        Niinpä niin...kännykkään puhuminen on pelastus ....ettei joudu puhumaan ihmisen kohdattuaan ...siis jos ei halua ...näin minua opastettiin...Itse olen kerran käyttänyt kännykkää hyväkseni tilanteessa jossa minulla oli kiire ja vastaan tuli oikein suulas tuttu...moikkasin vaan kättä heilauttamalla...


      • Mikä_milloinkin

        Kuinka sattuikaan tuo rinnastus: hammaslääkäri ja kampaaja. Minä olen ehkä aiemminkin kirjoittanut, että käyn mieluummin hammaslääkärillä kuin kampaajalla. Hammaslääkärin kanssa tulee juttua, vaikka se hieman hankalaa onkin suu täynnä tuffereita. Tuntuu, että aina jää puolet sanomatta siitä, mitä tahtoisin. Kampaajalla on myönteistä se, että lopputulos on aina ok. Kampaamo on jokin minulle outo maailma, en löydä juurikaan niistä lehdistä luettavaa, samat terveysjutut vuodesta toiseen. Ja kampaajalla on oma pikku maailmansa. Ja viereisessä tuolissa joku tilitttää omalle kampaajalleen yksityiskohtaisesti suolen huuhtelua tai rippijuhlien voileipäkakun kuorrutusta.

        Kunpa voisi jättää päänsä kaampaamoon ja noutaa kun se on valmis. Ihan kuin auton huollosta.


    • Onpa mielekiintoisia ja asiallisia vastauksia.
      Tähän on hyvä lopettaa tämä ketju.

      Se on moro

    • mimmimum-..mi

      Jospa kerron vielä vitsin... Pukumies ajoi uudella mersullaan lossille... sanoi kyllä kulkee hitaasti tämä lossi....kuljettaja vastaa... niinpä ..mutta yksikään mersu ei ole vielä ohi mennyt...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe