Oon vast 13v, ja unirytmi sekasin. Öisin ei melkein nukuta, ja jos nukun nii mua ei saa aamuisin eikä välttämättä päivälläkäön edes väkisin sängystä. Ja sit hyvä ettei nuku tunnilla. Tää alko pari kolme viikkoo sitten. Mut on täki masennus vitusta revitty. Vitusta siis.
Nukkuminen.
21
332
Vastaukset
No oletko käynyt lääkärissä?
Ja se, että sinua ei saa sängystä ylös... Se on vaan herättäjän ammattitaidottomuutta.- Vitunvittu
No ku haluu apuu, mut ku ihan siis niiju sillee et ei ny vaan. Mut joo, meen nukkuu ku muutenki oon ny kipee ja oon jo tänää saanu olla pois ja hiomenkinpois koulusta. Saa nukkuu nii kaua ku siis haluu vaan!
Vitunvittu kirjoitti:
No ku haluu apuu, mut ku ihan siis niiju sillee et ei ny vaan. Mut joo, meen nukkuu ku muutenki oon ny kipee ja oon jo tänää saanu olla pois ja hiomenkinpois koulusta. Saa nukkuu nii kaua ku siis haluu vaan!
No jos haluat oikeasti apua, niin mene lääkäriin.
Jos taas haluat vaan valittaa ja anstata, niin keep on going. Voihan se sekin auttaa.
Btw jos juot energiajuomia tai kahvia, niin lopeta. Myös säännöllinen liikunta parantaa unirytmiä kuten myös se, että malttaa pistää viihdelaitteet illalla ajoissa pois silmistään.- VITUNVITTUUUUUUUUUUIUUUU
Hei, en mä valita. Jos valittaisin, nii se olis ihan eri juttu. Ja haloo, en mä mitää sellasii juo. Ja kuule, ei sun tartte mun liikunnasta nähdä vaivaa koska mä harrastan kuule todella säännöllisesti ja tarkkaan. Eikä sun tartte kuule mun laitteistakaan nähdä vaivaa. Et sää mua tunne.
VITUNVITTUUUUUUUUUUIUUUU kirjoitti:
Hei, en mä valita. Jos valittaisin, nii se olis ihan eri juttu. Ja haloo, en mä mitää sellasii juo. Ja kuule, ei sun tartte mun liikunnasta nähdä vaivaa koska mä harrastan kuule todella säännöllisesti ja tarkkaan. Eikä sun tartte kuule mun laitteistakaan nähdä vaivaa. Et sää mua tunne.
No ilmeisesti angstaat sitten? ;) Vai kenties trollaat?
Ja olet oikeassa, minun ei todellakaan tarvitsisi nähdä takiasi minkäänlaista vaivaa. Sinäkin kuitenkin olet vaivannäön arvoinen.- VITUNVITTUUUUUUUUUUIUUUU
No hei, jos trollaisin tai angstaisin se näkyis selvästi. Ja koska olen uusi täällä, enkä harrasta sitä niin en ole. On mulka muutakin tekemistä, ku sitä tehdä. Ja sitä paitsi, en oo vaivannäön arvoinen, ja parempikin siinä puhumaan muiden ihmisten jutuista koska jokainen on hyvän arvoinen sellaisenaan. Sama ku mä olisin tuollainen sulle, ku sä tekisit tälleee. Ei varmaa kivaa ja hauskaa olis.:D
No hei, jos trollaisin tai angstaisin se näkyis selvästi. Ja koska olen uusi täällä, enkä harrasta sitä niin en ole. On mulka muutakin tekemistä, ku sitä tehdä. Ja sitä paitsi, en oo vaivannäön arvoinen, ja parempikin siinä puhumaan muiden ihmisten jutuista koska jokainen on hyvän arvoinen sellaisenaan. Sama ku mä olisin tuollainen sulle, ku sä tekisit tälleee. Ei varmaa kivaa ja hauskaa olis.:D
No sitähän minä koetin sanoa: sinäkin olet sen vaivannäön arvoinen juuri siksi, että "jokainen on hyvän arvoinen sellaisenaan", niin kuin sinä sen sanoit.
Olet oikeassa, minä olen siinä mielessä parempi puhumaan muiden ihmisten jutuista, koska minulla on huomattavasti enemmän elämänkokemusta, kuin keskivertoteineillä. Ja juu juu, tiedän, että et tarkoittanut tuota. :D
Ja sinun jutuista tässä on puhuttu juuri siksi, että sinä aloitit tämän ketjun. Sain sen käsityksen, että haluaisit ehkä jotain apua tilanteesi. Joo, minun ulosantini ei ole mikään maailman pehmein, mutta yritin kuitenkin neuvoa ja auttaa. Tähän sinä kuitenkin päätit vastata vähän siihen sävyyn, että suksi nyt vittuun siitä selittämästä. Koska neuvot eivät tuntuneet kiinnostavan, niin siitä jäi käsitys, että kai sinä sitten vaan angstaat ja purat harmitustasi avautumalla. Tai sitten trollaat.
Olet oikeassa, minä en tunne sinua. Siksi en tiennyt sitä, että pysyt erossa energiajuomista (hyvä!) ja harrastat liikuntaa (toinen hyvä!).
Annan sulle taas yhden ilmaisen neuvon: Kun seuraavan kerran koet tarpeelliseksi syyttää jotakin toista oman mielesi pahoittamisesta, niin käyppä ennen sitä läpi oma toimintasi ja tarkista esimerkiksi se, mihin sävyyn ja tyyliin itse olet puhunut ja asiasi hänelle esittänyt.
Myönnän, että suoraviivaisuudessani olin varmaankin tarpeettoman tyly sinulle. Tarkoitukseni ei kuitenkaan ollut pahoittaa mieltäsi. Tapanani vaan on puhua asiat suoraan ja koetin siinä sivussa heittää (ilmeisen huonoa) läppää siitä angstaamisesta.
Pyydän anteeksi tylyä käytöstäni. Jos vielä jäi jotain hampaankoloon, niin kerro ihmeessä.- VITUNVITTUUUUU
En mä syytä, olen vain suorasanainen ja tempperamenttinen. Ja tuo hampaankolo ärsytää mia. Ri oo kiva ku mulla on ollu joskus aika paljonkin niitä hampaaankoloja siis.
VITUNVITTUUUUU kirjoitti:
En mä syytä, olen vain suorasanainen ja tempperamenttinen. Ja tuo hampaankolo ärsytää mia. Ri oo kiva ku mulla on ollu joskus aika paljonkin niitä hampaaankoloja siis.
Seriously? Kai sinä nyt ymmärsit, että kyse oli vaan sanonnasta, eikä viittauksesta juuri sinun purukalustoosi?
Kyllähän se sinun temperamentisuutesi aika hyvin paistaa läpi siitä, miten asioita kirjoitat. :) Eikä siinä mitään vikaa ole. Toivottavasti saat kanavoitua temperamenttisuutesi niin, että se auttaa sinua saavuttamaan määrätietoisuutta ja tahdonvoimaa vaativia asioita.
Suorasanaisuudesta sanon sen verran, että sitä harrastaessa kannattaa miettiä myös sitä, että miten itse suhtautuu itseensä kohdistuvaan suorasanaisuuteen. Minusta ainakin näytti, että teinikielellä sinulla meni vähän tunteisiin se, kun minä olin sinua kohtaan suorasanainen. Eihän siinä mitään väärää ole, mutta ei se mitään parasta kuvaa anna, jos sen jälkeen koettaa ns. vastata samalla mitalla.
Ai niin, mainitsit jossain vaiheessa masennuksesta: jos se on sellaista oikeasti toimintakyvyttömäksi tekevää masennusta, niin kyllä sellaisesta kannattaisi jutella jollekin ammattilaiselle ja hoitaa sitä jo hyvissä ajoin noin nuorena. Jos se taas on lievempää ajoittaista alakuloisuutta, niin sellainen nyt kuuluu normaaliin elämään ja varsinkin murrosikään, eikä sille oikeastaan mitään voi, mutta se menee kyllä ohi jossain vaiheessa.
Äläkä nyt ota tätä minään vittuiluna, mutta tänään se herääminen on näköjään onnistunut tarpeeksi ajoissa. :D- VITUNVITTUUUUU
Toi on vittuilua, ja tiedoks vaa et laita ja laittakaa ihmeessä ja vitus ny lisää vittukui mut mul on no tarpeeks muutaki ku vaa tapella. Siis teidän pervojen jonneiden kaaa siis.
VITUNVITTUUUUU kirjoitti:
Toi on vittuilua, ja tiedoks vaa et laita ja laittakaa ihmeessä ja vitus ny lisää vittukui mut mul on no tarpeeks muutaki ku vaa tapella. Siis teidän pervojen jonneiden kaaa siis.
No jos haluat ottaa sen kaikesta huolimatta vittuiluna, niin se on sinun henkilökohtainen ongelmasi. Deal with it.
Oletko muuten koskaan koettanut oikein keskittyä siihen, mitä haluat sanoa? Ja koettaa pukea ajatuksesi sanoiksi niin, että niistä saisi jotain kunnon tolkkuakin?No sillä lailla! Ulosantisi parani huomattavasti edellisestä viestistäsi, nyt asiasi tuli lähes kokonaan selväksi. Ehkä kiukku ja ärtymys saa sinut skarppaamaan. Ainoastaan yksi kohta meni vähän ohi:
"Hanki lääkkeet, tai älä tuu tänne nii ne hermot pysyy hellempinä eikä ne sun hermot kiristy."
Hermot pysyy hellempinä? Mitä ihmettä se nyt tässä tapauksessa tarkoittaa? Eikö niiden hermojen pitäisi päin vastoin turtua, jolloin ne eivät kiristyisi?
Menisit hyvä ihminen oikeasti käymään siellä lääkärissä. En se meistä kahdesta näet minä ole, joka saattaisi kaivata lääkitystä. Ensinnäkin sanot olevasi masentunut. Lisäksi käyttäydyt melkoisen mielialapeikon tavoin, enkä nyt oikein enää tiedä, että onko tuo normaalia murrosiän tunnemyrskyäkään.
Minun viestihistoriani on vapaasti luettavissa tuolta profiilistani, sieltä voit vapaasti käydä lukemassa, että millaisen kusipään (kyllä, sen voi kirjoittaa ihan kokonaankin ja vaikka kapslokki päällä, jos haluat) kanssa olet tekemisissä. Mitään hävettävää minulla ei tietääkseni ole - paitsi tietysti se, että sorrun kinastelemaan kaltaisesi nettirandomin kanssa. Olisin saattanut olla jo hiljaakin ilman tuota viimeistä lausahdustasi, mutta en pidä tapanani antaa lasten komennella itseäni. Se ei nyt vaan toimi niin, olipa se sinulle miten ahdistava juttu tahansa.
Jos siis et vielä tiennyt, niin minä en ole enää pitkään aikaan ollut mikään poika.
Mutta parempaa koulupäivää huomenna! Toivottavasti jaksat herätä yhtä hyvin, kuin tänäänkin. :)- VITUNVITTUUUUUUUUUUIUUUU
No kiitti vaa ku sait mulle viel idioottinaisemman olon. Ihan kuin tosiaan ,inä se idiootti tässä olisin, vaik tää tappelu ny on sellane et en tajuu eikä kyl tarttekaan tajuta et miks tuli.
No kiitti vaa ku sait mulle viel idioottinaisemman olon. Ihan kuin tosiaan ,inä se idiootti tässä olisin, vaik tää tappelu ny on sellane et en tajuu eikä kyl tarttekaan tajuta et miks tuli.
Tappelu? Aikuinen ja tempperamenttinen teini tässä vaan keskustelevat keskenään. Eikö tappelumaisuus ole silloin aika luonnollista? :D
Koetappas ihan rauhassa miettiä, että mistä se idioottimaisuuden TUNNE johtuu. Sen jälkeen mieti, että mitä SINÄ ITSE voisit tehdä sen tunteen korjaamiseksi. Kyllä, juuri sinä, koska se idioottimaisuuden tunne on nimen omaan tunne ja se on sinun omassa päässäsi. Et sinä mikään idiootti ole - paitsi, jos sellaiseksi tahallasi ryhdyt. Ei idiootilta esimerkiksi onnistuisi se, että saa oman epäonnistuneen viestinsä poistettua täältä. :)
Annan esimerkin: Jos joku aikuinen kritisoi ulosantiasi - tai jotain muuta seikkaa - ja sanoo, että siitä ei oikein ota tolkkua, niin sen sijaan, että alistut tuntemaan itsesi idiootiksi ja/tai suutut tälle aikuiselle voisit oikeasti pysähtyä hetkeksi miettimään, että:
1. MITÄ sinulle sanottiin, eli mitä palautetta sait.
2. Oliko se palaute aiheellista. (Väitän, että jos minä sitä annan, niin kyllä se on.)
3. MITEN tilanteen voisi korjata.
4. Jos et yksin pysty korjaamaan tilannetta, niin PYYDÄ APUA siihen.
5. Kun järkevää apua tarjotaan, niin ota se vastaan.
Monille teineille - ja varsinkin nykyteineille - vallitseva toimintatapa tuntuu olevan se, että saatu palaute otetaan automaattisesti vittuiluna ja sen antaja leimataan ykäksi tai ykaksi - ja vielä parhaassa tapauksessa "ahdistutaan" siihen kaupan päälle. Se, että miten se negatiivisen palautteen aiheuttanut tilanne - ja siitä siis loppujen lopuksi aiheutunut oma vitutus - voitaisiin estää, jätetään kokonaan huomiotta. Vastaus ei ole se, että se palautteen antaja leimataan automaattisesti kusipääksi, koska se viestintuojan ampuminen ei koskaan ole se järkevä ratkaisu. Asioiden kyseenalaistaminen on jees, mutta sen pitää perustua järkeen ja faktoihin, ei tunteisiin ja snowflakeismiin.
Minä en esimerkiksi (juurikaan) vittuile ihmisille pelkästä vittuilun ilosta. Toki sanomisieni sävy saattaa monesti kuulostaa raivostuttavan vittumaiselta, mutta hei, minäkin olen vaan ihminen. Väitän, että jos oikeasti malttaa pysähtyä miettimään sanomisieni oikeaa sisältöä siihen denial-tilaan siirtymisen sijasta, niin siitä saattaisi hyvinkin olla jonkinlaista apua elämässä.
Sinä olet halunnut kirjoittaa asioistasi tänne kaiken kansan luettavaksi. Se kaikki vaivannäkösi menee kuitenkin hyvin pitkälti hukkaan, jos et sen vertaa malta miettiä ja keskittyä, että saat muotoiltua viestisi ymmärrettävään muotoon.
Ei sinun mitään kirjakieltä tarvitse tuottaa, mutta ennen sen lähetä-napin klikkaamista lue viestisi ajatuksen kanssa vielä kerran ja mieti, että ymmärtääkö sen lukija sen, mitä haluat sanoa.- Vitunpervo
Pysy hiljaa, ei mulla oo tälläiseen yhtään aikaa.
No mene pois sitten, äläkä tuhlaa aikaasi täällä.
Tosin en edes usko, että olet aloittaja, koska kirjoitustyylisi on erilainen.
Tähän on kuitenkin hyvä lopettaa, koska epäilemättä kaikki muutkin pellet ja trollit alkavat hyppiä mukaan ketjuun ja aloittajan viestien erottaminen paskan seasta käy mahdottomaksi.
- VITUNVITTUUUUU
Nyt on välkkä ja välkän jälkee ahistaa enemmän, ja nyt jo ahistaa paljon!
- Gxkh
Teini-ikää se on.
- VITUNVITTUUUUU
Sä et tiedä sitten mitä on olla masentunut, ja tää ei ii sitä. Tää johtuu mun sukulaisten mustamaalaamisesta, ja syrjimisestä. Ja siitä, mitä olen muutenkin joutunut kokwmaan siis.
- oki
Saat unta kun heräät aikaisemmin. Ite ennen heräsin 10 aikaan ja menin nukkumaan 3 aikaan yölllä. Nykyisin herään 5:00am. Uni tulee jo 21:00 maissa.
- VITUNVITTUUUUUUUUUUIUUUU
Hei, olen nyt saanut tän asian kuntoon et sillä lailla.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1141986- 811254
- 421075
Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi
”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri145874Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta
ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu71817Miten menee omasta mielestä?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri27782Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa
Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu22731Jos en enää
sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan36712Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i49710Ei mene kauaa että kaikki vedätykset
Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup56669