Peseekö pesulat olkkarin isoja mattoja

sinikkkae

isossa pesukoneessa vai miten ne pesee isot matot?
Mitä maksaa?

13

259

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henrjii

pesee, 2 isoa mattoa sopii koneeseen, ja maksaa 18€ . Kuivatakin voi
      kuivuriin sopii kaksi mattoa ja maksaa 4€ vuorokausi.
      Lisäksi joissain on tasopesuri missä voi pestä karvalankamattoja

• henrjii

siis itsepalvelu pesulat, mattot vaan koneeseen, ja puolen tunnin päästä ne saa puhtaana, ja lähes kiuvina käteen

• MISSÄ-niitä-on-
        henrjii kirjoitti:

siis itsepalvelu pesulat, mattot vaan koneeseen, ja puolen tunnin päästä ne saa puhtaana, ja lähes kiuvina käteen

HALOOO,,,,

Missä / millä paikkaunnilla on itsepalvelupesuloita ???

• hinta riippuu maton koosta

• staka

Iso matto vaatii käsittääkseni tasopesun. Ainakin jos vertaa omaan kokemukseeni.

Vein joskus pesulaan melko suuren (160 x 200) yksivärisen räsymaton. Missä rummuissa lieneet sitä pyörittäneet, ainakin tulos oli ihan kirjava matto. Väri oli siis lähtenyt niistä osista mitkä tapasivat rumpuun. Maton pilallisuuden täydensi se että matto oli ihan ryppyinenkin vielä. Huh.

Kannattaa siis hinnan lisäksi tarkistaa, kuinka ja millaisilla laitteilla pesevät. Ettei tule takaisin entisenä mattona...

• lollolol

Kielikorvat tykkää, pilallisuus, vähän niinkuin hupaisevampi.

• Ihan.miten.haluatte

Meillä on kerrostalossa pesuhuone jonka lattialla olen pessyt varrelisella harjalla, aikaa menee puolituntia, oma-aikansa kuljetella jonnekkin pesupaikkaan.

• Bengalitikku

Niin. Jos on ystävä, joka asuu noin, niin voisi kysyä voisko, saisiko pestä hänen kanssaan siellä.
        Pesin juuri ystäväni pari raskasta päiväpeitettä. Olen saanut vasta-apua.
        Näinkin voi kuittailla.

• näinsennä
        Bengalitikku kirjoitti:

Niin. Jos on ystävä, joka asuu noin, niin voisi kysyä voisko, saisiko pestä hänen kanssaan siellä.
        Pesin juuri ystäväni pari raskasta päiväpeitettä. Olen saanut vasta-apua.
        Näinkin voi kuittailla.

Sellainen iso matto on tajuttoman painava märkänä siirrellä ja pitäähän se kuivattaa jossakin.

• Ihan.miten.haluatte

On se tietysti naisihmiselle raskas, silloin sun täytyy pyytää apua.

• Bengalitikku

Voi myös olla, että joutuu pesettämään pesulassa laakana ja hinta on per neliö.

• hempppavvn
        Bengalitikku kirjoitti:

Voi myös olla, että joutuu pesettämään pesulassa laakana ja hinta on per neliö.

laakan lie kalliimpaa pesettää?

• Bengalitikku

Mä luulen, että pesuloilta löytyy hinnastoja kotisivuilta.
        Mutta sitten on matonpesuaineita ja muistaakseni pölyimureissa erityissuuttimia, jos itse yrittää. Onhan autojen verhoilun putsaamiseen tarkoitettuja mömmöjä sprayna. Taksit joutunevat joskus pikasiivoamaan.
        Arvo vois tietää.
        Persialaisia en menisi itse yrittämään putsata.
        Materiaalilla on merkitystä ja veden lämpötilalla.
        Villamatosta voi tulla tuppi tai huovutettu lärpäke.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi yritti murhata mopopojan

Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti
      Maailman menoa
      705
      3040
    2. Käviskö tällainen suhde

Tutustutaan, fyysistä kontaktia, mutta ensijaisesti tarkoituksena ei ole aloittaa mitään virallista tai rikkoa mitään? E
      Ikävä
      71
      943
    3. Raiskausyritys

Eilen laajallakankaalla lenkkipolulla.
      Kajaani
      42
      817
    4. Mihin kiinnitit ensimmäisenä

huomiota kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      766
    5. Niin kauan tätä

Onko vuotesi menneet hukkaan
      Ikävä
      88
      637
    6. Olen pahoillani

Olen mokannut pahasti ja pilannut sinun ja monen muun ihmisen maineen. Anteeksi. Muutan toiselle paikkakunnalle. Hyvästi
      Ikävä
      43
      559
    7. Poutalan onnettomuus

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-mika-poutala-vakavassa-onnettomuudessa/9375980 Kumma kun jutussa ei manit
      Maailman menoa
      48
      526
    8. Harvinaisin persoonallisuustyyppi

Vihdoin löytyi selitys sille mitä olen. En olisi uskonut että löytyisi. Signs You Are the Rarest Personality Type o
      Sinkut
      80
      465
    9. Missä on Sofia Virta? Loistaa poissaolollaan Erikoisjoukot uudelta kaudelta

Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Virta pääsi otsikoihin, kun tieto hänen osallistumisestaan Erikoisjoukot-k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      460
    10. Taisin vihdoin saada sinut ulos luuristani stalkkeri

Et selvästikään ole niin pätevä kuin luulet. Tai minä niin huono.
      Ikävä
      82
      451
    Aihe