Ootko säkin mies yhtä rikki tästä

jackie

kaikesta, siitä mikä ei ole koskaan ollut? Siitä, jolla ei ole nimeä? Mikä on aivan absurdia siihen nähden kuinka tärkeä olet. Voihan olla ettet yhtään tunne rikkoutuneesi, ja hyvä niin. En tiedä mitä ajattelet. En tiedä onko sinun puolelta mitään ikinä ollutkaan.

Mutta se on varma, että olet mulle rakas juuri itsenäsi. Oot mulle rakas aina ja mitä elämässä tapahtuukin, se tuskin muuttuu. En tiedä ymmärrätkö. En tiedä olisitko kauhistunut, jos tietäisit.

Olet minulle rakas, vaikka se ei siltä aina vaikuta. Mun on tehtävä se hiljaa, en muuta oikeastaan voi. Ja yhtään enemmästä vain ahdistuisit. Ahdistan sua ihan jo näinkin, vaan olemalla olemassa. Mutta näätkö...mäkin olen vain ihminen. Heikko sun edessäsi.

En todellakaan haluaisi olla taakka tai riippa. Ja siltikin vedät mua puoleesi niin ettei minusta ole taistelemaan, kovinkaan paljon. Olosuhteet tässä polttaa, et sä. Pienen harmaan yökkösen kirkas liekki, se sä oot. Oon pahoillani et alkuunkaan...että mulla on toimiva sydän ja näin sussa kaunista. Oksettaa jo ajatus siitä, että sulla olisi huono olo mun takia. Sulla on ollut huono olo mun takia. On ehkä vieläkin. En tiedä mitä tehdä tai miten olla, jotta tekisin sulle pahaa oloa mahdollisimman vähän - lähteäkö kokonaan pakoon vai jäädäkkö reunamille katsomaan elämääsi? Muista, tässä samalla koitan elää jotenkin sen kanssa, mitä aiheutat minussa. Minun virheet on inhimillisiä enkä tahallani tahdo sinua mihinkään suuntaan millään tavalla satuttaa. Tiedätkö kuinka vaikeaa on teeskennellä ettei välitä niin paljon kuin välittää (jottei toinen saa tietää)? Kun samaan aikaan joskus yrittää kertoa sanattomasti sanojen välityksellä, kuinka paljon välittää (jottei toinen ala luulla ettei välitä ollenkaan).

Ehkä vielä tapaan jonkun toisen, joka on samankaltainen luonnonvoima kuin sinä olet minulle ollut. Hellä, rauhallinen tuuli, joka kevyesti koskettaa ja siten niin riepottaa syvintä kuin himokkain puhuri, nälkää lietsoen. Oikeasti mussa on tunnetta vaikka kuinka, en vain päästä niitä nyt pintaan. Pinta on liikkumaton, koska sillä ei ole tilaa tai mahdollisuutta olla mitään muuta. Mutta se on varma, että oot koskettanut, vaikka aallottaren mainingit eivät saakaan kohota tapaamaan taivasta. Sen sijaan pinnan alla ne heijastuvat syvänteistä ja yhä vavisuttavat koko liikkumatonta merta.

22

1422

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samatunneMnaiseeni

Kaunista ja surullista.

• Munmielestä

Tuossa ei oo mitään kaunista kun joku reppana eukko tahtoisi tunkea toisten suhteen väliin. Jos tosiaan välität niin jätä varattu rauhaan ja hanki moraali.

• Luuserille

Missähän tuossa niin sanottiin? Säälittävä olet sinäkin kommentteinesi, et tiedä mitään siitä kuka tuon kirjoitti ja millainen hänen tilanteensa on mutta täällä silti nimittelet ja olet tietävinäsi. :)

• UteliaskoVain
        Luuserille kirjoitti:

Missähän tuossa niin sanottiin? Säälittävä olet sinäkin kommentteinesi, et tiedä mitään siitä kuka tuon kirjoitti ja millainen hänen tilanteensa on mutta täällä silti nimittelet ja olet tietävinäsi. :)

Huono suhde tyhmentää (olettamus). Passivoi ainakin, kyl toi Munmielestä- kommentointi ei anna kovin positiivista kuvaa kirjoittajasta.

• repaleinen

Tämä liikutti. Luen uudestaan päivän hiljaisimpana hetkenä.

• pannaanihanhiljaavaan

Kerrankos sitä. Ei kerrota muille.

• Yritetäänpärjätä

Yritetään pärjätä

• Riimurintu1

Jos tämä olisi häneltä, ottaisin hänet avosylin elämääni.
      Jos jotain olen elämässä oppinut, niin sen, ettei koskaan pidä olettaa toisen tunteita.
      Jos asian haluaa selvittää ja saada varmuuden, on vain rohkaistuttava ja nöyrryttävä puhumaan.
      Jos jotain haluaa saavuttaa ja antaa sydämelleen rauhan, on otettava riski.
      Vain pelkurit pelkäävät lopun elämäänsä, torjutuksi tulemista, turhien toiveiden romuttumista, sydämen särkymistä, anteeksipyyntöä.

• ohhohhuijaa

Olihan aloituksessa kauneutta, mutta aikaa itseensä täynnä oleva viesti, trolli siis, joka osoittaa valtansa.

• Solveproblem

Aallokko kutsuu kohti kuohujaan

• OmanTienTaablaaja

Paljon on asiaa aloittajalla, ymmärrystä ja ajattelua samanmoista itsellä. Luottamuksen puutetta, että kuinka yhteinen kieli löytyisi, osaisimmeko puhaltaa yhteen hiileen. Miten toinen reakoi vastoinkäymisissä? Pelkona on, et toinen voi ylireakoida (on olemassa)? Murheita on itselläkin monenlaista, mikä osaltaan ei ainakaan helpota lähestymistä meidän välillä?

Olisihan se lottovoitto löytää elämänkumppani, näin tuntematta häntä suuremmin, näin hänessä potentiaalia siihen. Malttia ollut ja on edelleen, vaikka emme ole samaa mieltä asioista olleet tähän mennessä. Elän toivossa ja annan mahdollisuuksia hänelle, hymykin voisi jo auttaa helpottamaan tilannetta, antamaan tarvittavaa rohkeutta? En halua ahdistaa/ painostaa toista ja olla esillä toiselle, jollen ole täysin varma toisen myönteisistä tuntemuksista.

Olettanut olen paljon asioita, näin jälkiviisaana voin todeta, että ei ole antanut kovin paljoa ainakaan tämän suhteen. Välillä olen todennut itsellekin, että ehkä ei ole paras mahdollinen ajankohtakaan suhteelle?

• liikaastressiänyt

Itsekin olen tuota ajatellut. Koska on ollut paljon surua se vie voimia ja kauan on ollut ilman hyvältä tuntuvaa työpaikkaa ja se rassaa. Saattaa mennä monta vuotta ennen kuin pääsee tasapainoon menneestä ja luulen että vasta sen jälkeen voi ajatella haluaako ihmissuhteen, koska se vaatii paljon työtä.

• Smielessäni

koskettava kirjoitus. kuin minunkin tunteeni...

• miettiväJmies

Voisin allekirjoittaa tuon kaiken myös omasta mielestäni. Kyllä minä haluisin hänet vaikka esteitä onkin. Kaiken kaikkiaan hyvin kirjoitit tuntemuksesi kyllä. Olisin hyvin otettu jos mulle olisi tämä kirjoitus.

• jackie

Ehkä se onkin : ). Kyllä ihmisille ihmeellisiä juttuja ja uskomattomia sattumia välillä tapahtuu. Jos olet se J-naista etsivä J-mies, niin en ole etsimäsi nimimerkistäni huolimatta.

• miettiväJmies
        jackie kirjoitti:

Ehkä se onkin : ). Kyllä ihmisille ihmeellisiä juttuja ja uskomattomia sattumia välillä tapahtuu. Jos olet se J-naista etsivä J-mies, niin en ole etsimäsi nimimerkistäni huolimatta.

Ajattelin S-naista.

• jackie

En valitettavasti ole S-nainen. Onnea sinulle hänen kanssaan!

• Huolestunut

Todella kauniisti kirjoitettu, mutta huolestuttaa, että milloin sä ap nukut? Jos et ole yötyöläinen, niin huolehdithan riittävästä yöunesta, jooko? Hyvin nukkuneena jaksat sitten paremmin. Uskoisin, että hänkin haluaisi niin! Hyvää yötä!💤

• baibaiässä

Se on vain alkkisnainen, joka herää aamuyöllä neljän aikaan ja lukee viestejä toisen kännykästä sekä kirjoittelee niitä tänne palstalle.

• 1) "Ahdistan sua ihan jo näinkin, vaan olemalla olemassa. "

## Kokeeko mies kilpailevansa kanssasi jollakin elämänalueella, koskapa ahdistuu? Vai eikö hän tunne yltäväsi tasollesi? Unohda ko. jäppinen, jos kerran koet jo olemassaolosi ahdistavan häntä.

2)"Oot mulle rakas aina ja mitä elämässä tapahtuukin, se tuskin muuttuu."

## Tottakai se muuttuu. Jos tämä henkilö ei oikeastaan lainkaan kuulu elämääsi nyt, hän todennäköisesti myös unohtuu. Myöhemmin ihmettelet, mitä mokomassa epatossa näit.

3)"Pienen harmaan yökkösen kirkas liekki, se sä oot..."

##Arvostaisit nyt aloittaja hiukan enemmän itseäsi! Tuulako siellä Timolle lemmestä lurittelee?

Kaiken kaikkiaan olet mitä ilmeisimmin löytänyt jonkin sitoutumiskammoisen miehen, joka saattaa ahdistua jo pelkästä läheisyydestä. Unohda koko äijä!

T: Ei-ap.

• ettäsolvaavaanettunne

Annat muka hyviä neuvoja mutta lopussa leimaat miehen sitoutumiskammoiseksi vaikket tiedä tilannetta, no nykyisin kaikki onkin osalle stereotyyppiä ja mustavalkosta, maalaisjärkeä ei ole, ihan elämänkokemuksella voin sanoa noin ja asiahan on näin, itse en ole täydellinen eikä tarvikkaan, oma itteni ja sinut itteni kanssa, en leimaile helposti ihmisiä.

Elikkä
        1) Tai ehkä kuten aikuiset ihmiset tekevät, juttelee suoraan toiselle jos tuntuu että ahdistaa toista, ihan jo siksi ettei tule väärinkäityksiä mikä sotkee entisestään.

2)Mistä sinä tiedät toisten tunteet, kyllä voi olla rakastunut vaikka loppuelämänsä ihmiseen vaikkei mitään tulisikaan, sitten sellanen juttu että jos ei naisen tai miehen kanssa tule mitään vaikka itse rakastui niin miksi siitä toisesta pitäs aatell amyöhemmin että olipa huono ihminen että mitä hänessä näin kun kuitenkin rakastuminen on sen verran vahva tunne että sillon näkee sen kokonaisuuden eikä pelkkää pintakiilto glitteriä kuten tämä somettava älyluuri sukupolvi luulee, lisäksi vuorovaikutus taidot puuttuu osalta ja kaikki pitää olla täydellistä, kun myöntää omat vikansa ja virheensä ja oppii niistä kasvaa ihmisenä myös henkisellä puolella ja sitä voi kasvaa missä iässä tahansa ja oppia uutta.

Toisten tunteita ei saisi koskaan vähätellä varsinkaan niin lapsellisesti että ei edes tiedä koko tilannetta ja usko pois ihan kokemuksella voin sanoa että elämässä tulee tilanteita toisilla enemmän ja toisilla vähemmän jossa joudut jopa punnitsemaan koko minuutesi jos yhtään ajatteleva ihminen olet ja huomaamaan että tuokaan asia ei sitten olekkaan just noin.

3) Kyllä ihminen joka toista noin kauniisti kutsuu yöperhoseksi joka hohtaa iltahämärässä mikä on muuten kaunista kertoo sen että ihminen arvostaa itseäänkin jos osaa nähdä asioissa kaunista ja vielä muuttaa sen sanoiksi.

Unohappa sinä muiden asiat kun selvästikkään et paljon arvosta muita ihmisiä, oisikohan niin että olet huono itsetuntonen ja et arvosta itseäsi kun pitää noin kirjotella.

Sillä ei ole väliä mitä takasin kirjotat kun ei kiinnosta sen enempää, löytyy niitä järkeviäkn keskustelukavereita.

• ettäsolvaavaanettunne kirjoitti:

Annat muka hyviä neuvoja mutta lopussa leimaat miehen sitoutumiskammoiseksi vaikket tiedä tilannetta, no nykyisin kaikki onkin osalle stereotyyppiä ja mustavalkosta, maalaisjärkeä ei ole, ihan elämänkokemuksella voin sanoa noin ja asiahan on näin, itse en ole täydellinen eikä tarvikkaan, oma itteni ja sinut itteni kanssa, en leimaile helposti ihmisiä.

Elikkä
        1) Tai ehkä kuten aikuiset ihmiset tekevät, juttelee suoraan toiselle jos tuntuu että ahdistaa toista, ihan jo siksi ettei tule väärinkäityksiä mikä sotkee entisestään.

2)Mistä sinä tiedät toisten tunteet, kyllä voi olla rakastunut vaikka loppuelämänsä ihmiseen vaikkei mitään tulisikaan, sitten sellanen juttu että jos ei naisen tai miehen kanssa tule mitään vaikka itse rakastui niin miksi siitä toisesta pitäs aatell amyöhemmin että olipa huono ihminen että mitä hänessä näin kun kuitenkin rakastuminen on sen verran vahva tunne että sillon näkee sen kokonaisuuden eikä pelkkää pintakiilto glitteriä kuten tämä somettava älyluuri sukupolvi luulee, lisäksi vuorovaikutus taidot puuttuu osalta ja kaikki pitää olla täydellistä, kun myöntää omat vikansa ja virheensä ja oppii niistä kasvaa ihmisenä myös henkisellä puolella ja sitä voi kasvaa missä iässä tahansa ja oppia uutta.

Toisten tunteita ei saisi koskaan vähätellä varsinkaan niin lapsellisesti että ei edes tiedä koko tilannetta ja usko pois ihan kokemuksella voin sanoa että elämässä tulee tilanteita toisilla enemmän ja toisilla vähemmän jossa joudut jopa punnitsemaan koko minuutesi jos yhtään ajatteleva ihminen olet ja huomaamaan että tuokaan asia ei sitten olekkaan just noin.

3) Kyllä ihminen joka toista noin kauniisti kutsuu yöperhoseksi joka hohtaa iltahämärässä mikä on muuten kaunista kertoo sen että ihminen arvostaa itseäänkin jos osaa nähdä asioissa kaunista ja vielä muuttaa sen sanoiksi.

Unohappa sinä muiden asiat kun selvästikkään et paljon arvosta muita ihmisiä, oisikohan niin että olet huono itsetuntonen ja et arvosta itseäsi kun pitää noin kirjotella.

Sillä ei ole väliä mitä takasin kirjotat kun ei kiinnosta sen enempää, löytyy niitä järkeviäkn keskustelukavereita.

Nimimerkille "ettäsolvaavaanettunne":

VÄITE 1: " lopussa leimaat miehen sitoutumiskammoiseksi vaikket tiedä tilannetta"

VASTAUS:
        En minä leimaa miestä sitoutumiskammoiseksi, vaan aloittaja kirjoituksessaan. Hänhän toteaa tarkoittamansa miehen ahdistuvan lähelle tulosta, ja rakkauden tunteiden näyttämisestä. Luotan siihen, että ALOITTAJA kyllä tuntee tilanteensa, ja kuvaa AIVAN selvästi läheisyydenpelkoisen ja sitoutumiskammoisen miehen.

VÄITE 2: "Tai ehkä kuten aikuiset ihmiset tekevät, juttelee suoraan toiselle jos tuntuu että ahdistaa toista, ihan jo siksi ettei tule väärinkäityksiä mikä sotkee entisestään."

VASTAUS:
        Minä en mainitsemaasi syntiin syyllisty. Olen tarjonnut keskustelumahdollisuutta jokaiselle, mutta jos henkilö luistaa kahdenkeskisistä keskusteluista pelkuruuttaan, pitäköön omat "väärinkäsityksensä" ja luulonsa.

VÄITE 3: "Mistä sinä tiedät toisten tunteet, kyllä voi olla rakastunut vaikka loppuelämänsä ihmiseen vaikkei mitään tulisikaan,"

VASTAUS:
        Jos mitään "ei tule" tai "homma-ei-etene" kyseessä on vain pinnallinen ihastus
        ei rakastuminen. Rakastuminen vaatii jo kohtaamisia/tapaamisia, ja yhdessä vietettyä aikaa. On liioiteltua kutsua rakastumiseksi sitä, jos mies käsi poskella haaveilee jostakin naisesta, jota ei kuitenkaan juuri koskaan tapaa. Kyse on ihastumisesta, ei rakastumisesta.

VÄITE4: "Kyllä ihminen joka toista noin kauniisti kutsuu yöperhoseksi joka hohtaa iltahämärässä"

VASTAUS4:
        Kirjoittaja EI KUTSUNUT toista iltahämärässä hohtavaksi yöperhoseksi.

Kirjoittaja kirjoitti itsestään "pienenä harmaana yökkösenä",
        jonka kirkas liekki toinen on. Mikäli näkee itsensä harmaana, mitättömän näköisenä yökkösenä, ja toisen kirkkaana loistavana liekkinä, jota yökkönen
        lähestyy, ei se kieli itsearvostuksesta.

Päiväperhosilla (apolloperhosesta, sitruunaperhoseen ja sinisiivestä kultasiipeen) on kaunis ja kirkas väritys. Sen sijaan yöperhoset ovat todella vaatimattoman näköisiä, kuten jokainen vähänkin biologiaa koulussa lukenut tietää.

Ja aloittaja kirjoitti sanatarkasti itsestään ja kaivatustaan:

"Pienen harmaan yökkösen kirkas liekki, se sä oot..."

Olen edelleen sitä mieltä tuula, että aloittajan kannattaisi arvostaan itseään vähän enemmän eikä nähdä itseään "harmaana yökkösenä",
        vaan vaikkapa päivällä liikkuvana uljaankeltaisena sitruunaperhosena.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksoisliekki-ihmiset

Kun olette tavanneet kaksoisliekkinne, miltä se on tuntunut? Ole tosi utelias tietämään.
      Ikävä
      316
      3434
    2. Olit nainen vanhentunut

ei ole aika ollut armelias sulle.
      Ikävä
      112
      1976
    3. Osta säkin sellainen

Osta säkin sellainen makkaratakki
      Ikävä
      36
      1569
    4. Oletko jo saanut apua mt-ongelmiisi?

Ja onko harhat helpottuneet? Vieläkö tunnet että sinua seurataan, ja kotonasi käydään poissa ollessasi?
      Ikävä
      192
      1500
    5. Yritätkö päästä

Yli kaivatustasi?
      Ikävä
      134
      1342
    6. Vihjelista

Kerro joku vihje, jos vielä kinostaa enemmän kuin kiviä 🪨🪵 ja haluat yhteydenottoa 👇
      Ikävä
      109
      1241
    7. Poliisi tutkii Ähtärin salaiset asiat!

Ylen uutisen mukaan tuntematon määrä Ähtärin poliitikkoja pääsee mukaan esitutkintaan ja mahdollisesti syyteharkintaan.
      Ähtäri
      69
      1139
    8. Onko kaivattusi

Kuuma?
      Ikävä
      64
      1066
    9. Vasemmisto osoittaa mieltä Berliinissä - Miksi?

Eikös siellä ollut juuri demokraattisesti järjestetyt vaalit jossa kansa on sanonut mielipiteensä ja KAIKKIA on kuultu t
      Maailman menoa
      209
      1014
    10. Mitä haluaisit sanoa

Kaivatullesi NYT Part ll. Kenenkään peukku ei kestä tuota edellistä ketjua.
      Ikävä
      70
      1007
    Aihe